Hier zijn ze al. Altijd lastig als het ene forum sluit, werkt toch aardig verwarrend.quote:moet delmar78 wel even zijn voorspellingen overhevelen naar dit topic
En anders Corey Dillon wel. Brady had afgelopen wedstrijd weinig passing yards. Wel de touchdowns overigens, maar de offense ging via Dillon. Is tot nu toe nog een goede aankoop geweest.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:11 schreef DaMayan het volgende:
Leuke matchups weer deze week.
Denk niet dat Seattle NE kan stoppen. Qua offence zie ik ze niet genoeg scoren tegen de pats D en Brady komt overal wel doorheen.
hehehequote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:54 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik wacht nog even met voorspellen aangezien ik niet iets van 7 under par wil eindigen. Ik ga weer een andere manier van voorspellen gebruiken. Vorige week anticipeerde ik op doorbrekeing van 75% van de streaks.
Hmmm...
Ook een idee... alleen heb ik nog Madden NFL 2003quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 17:13 schreef DaMayan het volgende:
[..]
hehehe![]()
Gebruik anders Madden 2005 en laat de ai tegen elkaar spelen van elke matchup en kijken wie wint.
Veel plezier!!!!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:57 schreef Delmar78 het volgende:
Beste Forumgenoten, ik ga een weekje op vakantie naar London (NFL op Sky Sports...!) tot en met volgende week vrijdag. Dan pas krijgen jullie de uitslagen van week 6 te horen. Jullie mogen natuurlijk ook de voorspellingen voor week 7 al posten in de tussentijd.
Veel succes en Go Bills!
Goede vraag. Ik ben de afgelopen paar jaar (tussen 2000 en 2003) elk jaar wel 1 of 2 keer in de VS geweest, maar sinds 2001 wordt het toeristen elke keer weer lastiger gemaakt om er veel fun te hebben. Het nationalisme viert hoogtij (vooral bij footballwedstrijden en andere sportevenementen), aan de grens wordt iedereen als een terrorist behandelt en op de Amerikaanse tv krijg je alleen maar negatief nieuws (of lokale shit) te zien. Nee, dank je. Ik sla een jaartje over.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:38 schreef ScienceFriction het volgende:
Waarom ga je niet naar de VS? Als je dan toch op vakantie gaat
volgende week krijgen ze slaag van de Jetsquote:Op zondag 17 oktober 2004 22:18 schreef ScienceFriction het volgende:
Patriots![]()
20 in a row baby!!!!!!
Rest v/h verhaal: http://sports.espn.go.com/ncb/news/story?id=1901038quote:Once again, the center of the basketball universe will be in North Carolina. The surprise? This year, it will be in Winston-Salem. Wake Forest heads our preseason Top 25. Will anyone be able to catch the Demon Deacons on the way to St. Louis?
of niet...quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:24 schreef SpankSpankeronie het volgende:
[..]
volgende week krijgen ze slaag van de Jets
Ben wel naar een basketbalwedstrijd van de Deacs geweest, maar mijn intresse gaat vooral uit naar football.quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:52 schreef Plastic_Power het volgende:
Off-topic:
Ik weet niet of je van college basketball houdt, Guard, maar volgens ESPN.com gaat Wake Forest hoge ogen gooien:
[..]
Rest v/h verhaal: http://sports.espn.go.com/ncb/news/story?id=1901038
On-topic: Oakland staat 3-0 voor tegen Denver.
En toch gaat hij zich steeds beter voelen in Cleveland:quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:42 schreef DaMayan het volgende:
Eigenlijk heb ik allang genoeg van Garcia.
bron: NFLquote:CLEVELAND (Oct. 17, 2004) -- Browns quarterback Jeff Garcia and wide receiver Andre' Davis tied an NFL record with a 99-yard touchdown pass in the first quarter against the Cincinnati Bengals.
Garcia rolled right in his end zone and lofted his pass to Davis, who got behind Bengals cornerback Deltha O'Neal. Davis caught it at the Browns' 38 and the former Virginia Tech track pulled away from O'Neal.
The play was the longest in team history, moving past a 92-yard TD pass from Bernie Kosar to Webster Slaughter in 1989.
It was the 10th 99-yard pass in league history and first since Kansas City's Trent Green and Marc Boerigter did it against San Diego in 2002.
Tony Dorsett has the only 99-yard TD run in league history. He did it for Dallas in 1983 against Minnesota.
Bij sommige Ierse pubs is het verstandig om een paar dagen voor de zondag (of maandag) even te vragen of het kan. Meestal is het geen probleem voor ze om even een tv voor jou en vrienden weg te zetten, maar daar hebben ze op zondagavond vaak geen zin in/ tijd voor, aangezien er dan meestal voetbal opstaat....quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 22:14 schreef nflewoodenshoe het volgende:
beste forum leden,ik weet niet waar een ieder van jullie wonen.
maar hier nog even een paar adressen van cafe's waar je live wedstrijden kan kijken.
AMSTERDAM The Globe Oudezijdse Voorburgwal 3
Coco´s Outback Thorbeckeplein 8-12
DEN HAAG Raiders '99 -- kantine Mede Stokelaan
EINDHOVEN Boston Pub Stratumsend 48
O´Sheas Irish Pub J van Lieshoutstraat 9
ROTTERDAM O´Sheas Irish Pub Lijnbaan 37-39
TILBURG Clancy´s Heuvel 44-45
ALPHEN AAN DEN RIJN Murphy's Irish Pub Hooftstraat 161 - 163
bron:www.admirals.nl/fanzone/football_onair.html
Wel de juste instelling maar hij moet natuurlijk wel inzien dat de tijd waarin een team om hem en de quarterback heen werd opgebouwd voorbij is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:05 schreef DaMayan het volgende:
Bij NFL.com hebben ze het erover dat hij het zelf niet trok dat hij langzaam wordt vervangen en steeds minder belangrijk wordt gemaakt. Hij wil belangrijk blijven en knallend stoppen en niet rustig. tja opzich wel een goede instelling.
Ik heb mij ook laten vertellen dat je vaak niet eens de wedstrijd uit kan kijken door de wettelijke sluitingstijden... Das vaak al om 1uur volgens mij.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 22:40 schreef Guard het volgende:
Bij sommige Ierse pubs is het verstandig om een paar dagen voor de zondag (of maandag) even te vragen of het kan. Meestal is het geen probleem voor ze om even een tv voor jou en vrienden weg te zetten, maar daar hebben ze op zondagavond vaak geen zin in/ tijd voor, aangezien er dan meestal voetbal opstaat....
ja bij de IRISH pub is het om 1 uur sluitingstijd,quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:37 schreef DaMayan het volgende:
[..]
Ik heb mij ook laten vertellen dat je vaak niet eens de wedstrijd uit kan kijken door de wettelijke sluitingstijden... Das vaak al om 1uur volgens mij.
Ik weet dat het slecht gaat met mijn team, maar die hebben afgelopen week geen TD passes om de oren gehad en zeker geen van een RB...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:32 schreef Delmar78 het volgende:
Jammer, Guard, maar je weet dat het slecht gaat met je team als een RB een TD gooit!
En je gaat door voor de koelkast!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 20:51 schreef rblommers het volgende:
Ik zal wel iets gemist hebben, maar wat is de 'mnf' game? (monday night football game?)
oh nog ruim op tijdquote:Op zondag 24 oktober 2004 16:09 schreef Plastic_Power het volgende:
Nog even gauw! Was het bijna vergeten...
Ja, eigenlijk gek, want al deze wedstrijden kunnen mijns inziens beide kanten op gaan (en dan laat ik Detroit-NY en MN-TN nog even buiten beschouwing):quote:Op zondag 24 oktober 2004 17:40 schreef DaMayan het volgende:
Weinig verschillen deze week.
Volgens mij wordt dit een van de slechtere weken. Het ziet er voor niemand goed uit. Niemand zag Miami of Cleveland winnen. Ook Jacksonville, San Diego, Detroit en Kansas City werden niet vaak gekozen.quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:26 schreef Plastic_Power het volgende:
Verder gaat het niet zo best met m'n voorspellingen...
Ik voel met je mee...quote:het ziet er voor mij al weken niet goed uit... dit is niets nieuws voor mij... "welcome to my world"
is behoorlijk ontkracht door diverse teams.....quote:weinig (voorspelbare) verrassingen, maar daar leent deze line-up zich ook niet voor.
Het liijkt er wel op: 13-41 tegen het einde van de 3rd quarterquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:19 schreef Terreros85 het volgende:
dallas @ green bay = green bay (ik hoop dat het lek boven is)
De scores zijn inderdaad behoorlijk laag, Guard. Morgen de stats van dit slagveld. Het gaat ernaar uitzien dat we twee weekwinnaars krijgen deze week. Onafhankelijk van de uitslag van MNF (monday night football) vanavond, gaat de prijs deze week naar Plastic_Power en (jawel, hoor) Science_Friction! From worst to first, congrats!quote:Maar dit gezegd hebbende, dat is ook het mooie van de NFL, lekker onvoorspelbaar, iedereen kan van iedereen winnen (muv de Patriots dan), ben benieuwd naar de %'s van de Fok!kers, die zullen wel laag zijn....
quote:Op maandag 25 oktober 2004 10:44 schreef DaMayan het volgende:
het zou wat zijn als de Bengals ook opeens winnen
Tegenwoordig nog steeds behoorlijk slecht. momenteel 1-5.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:35 schreef tommie_b het volgende:
Wat doen de Chicago Bears tegenwoordig?
Volg het al een tijd niet meer... vond ze wel vet dankzij Brian Urlacher...![]()
Hij kampt met een hamstring blessure, maar speelt nog wel. Hij heeft er tot nu toe 2 gemist.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 15:05 schreef tommie_b het volgende:
en urlacher ?
Met m'n andere voorspellingen gaat het niet zo best, dus het lijkt me sterk!quote:Op zondag 31 oktober 2004 21:01 schreef Terreros85 het volgende:
ik zeg de laatste paar weken dat New England verliest en ze winnen telkens. Nu heeft PP dat NE verliest dus het zal me niet verbazen als ze verliezen
Brady heeft een slechte dag, een lost fumble en een interception die de Steelers twee td's opleverenquote:Op zondag 31 oktober 2004 22:53 schreef ScienceFriction het volgende:
Wat doen mijn Patriots nou????? GRRRRR
Ja... maar dat was vorige week en die weken daarvoor... da's al weer geschiedenis... dus alsnog de vraag aan de Patriots 'what have you done for me lately?'quote:Op maandag 1 november 2004 12:21 schreef rblommers het volgende:
Een record lange winning-streak neerzetten?
ik denk ook wel dat ze de play-offs halen (al kan je die missen met een 6-1 start (zie de Chargers in 2002, maar ja de Pats zijn niet echt te vergelijken met de Chargers).quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:49 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik blijf in de Pats geloven... volgens de statistieken hebben ze nu hun slechste football gespeeld...
Zelfde als bij de Panthers....quote:Op woensdag 3 november 2004 10:33 schreef ScienceFriction het volgende:
Ty Law is 4 - 6 weken uitgeschakeld...Ik vraag me af hoeveel klappen de Patriots nog kunnen hebben qua blessures... Bijna de hele secondary is al vervangen...
![]()
Als het goed is hebben ze in elk geval Corey Dillon weer terug
Ik vind dit systeem gewoon top. Dat maakt het als buitenstaander (lees: fan van de sport, niet van 1 team) ook interessanter. In de NFL heb je een kans van 1 op 32 dat je de competitiewinnaar goed gokt. Hier in Nederland heb je een kans van 1 op 3. Dat is toch niet meer leuk voor een supporter van een kleine club (los van het feit dat je met die stomme clubcards ook niet zomaar een wedstrijd kunt bezoeken). Als fan van teams als Roda JC, FC Utrecht of SC Heerenveen kun je alleen maar uitzien naar de beker of naar Europees voetbal als een surrogaat kampioenschap. Jammer dat de KNVB dit ook zo in stand houdt.quote:Op woensdag 3 november 2004 15:10 schreef DaMayan het volgende:
Precies maar dat is dan ook het hele idee van het systeem. Geen euwige kampioenen die altijd alle sterren opkopen zoals bv. de yankees of real madrid, hoewel die natuurlijk ook kunnen verliezen. De salary cap en rookie drafting systeem zorgen daar wel voor. Is ook deel van wel de charme van de NFL.
Alleen als je een team bent die 2-9 ofzo staat dan heb je er eigenlijk geen reet meer aan om te winnen en wel baat bij een verlies, namelijk een hogere draft pick. Normaal let je bij het einde nauwelijks op die teams en ben je meer met de playoff kanshebbers bezig maar dat kun je wel als een nadeel zien.
Bovendien is een first round pick niet per sé een goede speler in de NFL. Sommige spelers moeten rijpen, andere (goede) spelers speelden niet bij een top universiteit en komen daardoor pas in één van de latere rounds aan bod.quote:Op donderdag 4 november 2004 11:43 schreef Delmar78 het volgende:
Nog wat over draft picks: een lagere draft pick is niet meteen een slechtere kandidaat. Heel veel top picks komen niet helemaal goed uit de verf in de NFL en het zijn vaak de wat lagere picks die in de Hall Of Fame komen. Ik noem maar een paar voorbeelden van beide kanten. Een paar missers uit de eerste rond zijn toch wel Ryan Leaf, Akili Smith, Bryan Bosworth, Eric Crouch. Late draft picks: Joe Montana (3e), Tom Brady (6e), Ahman Green (3), Joe Horn (5), Marc Bulger (6).
Dit soort voorbeelden toont aan dat je met slimme scouting die pariteit heel goed kunt omzeilen.
Systeem en staff zijn belangrijke factorenquote:Op donderdag 4 november 2004 12:30 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Daar bovenop komt nog eens het feit dat een speler niet in elk systeem past, of binnen een systeem niet op zijn "natuurlijke" positie uit de verf komt. Player management is daarom zo belangrijk.
QBs en Kickers krijgen de NFLE-teams toegewezen. Daar heeft het team zelf geen zegje in. Rohan Davey en JT O'Sullivan versus Clint Stoerner. Ik weet ook wel wie ik liever zou krijgen! Bovendien is het behelpen met de mensen die je uit de NFL krijgt toegewezen voor de NFLE-draft. Inderdaad lijken Thunder en Galaxy daar net wat beter in te zijn. Coaching is dan erg belangrijk.quote:Duidelijk hierin is bijvoorbeeld de NFLE, ieder jaar andere spelers maar wel de laatste jaren steeds twee dezelfde teams die de dienst uit maken, Galaxy en Thunder, die hebben het dus gewoon beter voor elkaar dan de anderen.
Het enige land waar de exposure nog best aardig is, is Duitsland en waar zit de NFLE??? Juist, Duitsland. Dat heeft de NFLE heel goed door. Ik kan ze dan ook geen ongelijk geven als ze hun franchises weghalen uit landen waar toch geen interesse is voor de sport (Engeland, Schotland, Spanje). Duitsland heeft een grote fanbase en is groot qua oppervlakte.quote:Geen exposure, dus geen interesse. Geen interesse, dus geen adverteerders. Geen adverteerders, geen uitzendingen op de kabelzenders. Geen uitzendingen op de kabelzenders, geen exposure, dus geen interesse (volg cirkeltje maar weer).
Ijskockey is ook erg populair in Dld. "Amerikaanse" sporten zij (mede) populair door het feit dat er sinds WOII veel Amerikanse soldaten in Dld gelegerd zijn, en die hebben hun eigen sporten meegenomen en die zijn aangeslagen bij de Duitsers.quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:57 schreef Delmar78 het volgende:
[..]
Het enige land waar de exposure nog best aardig is, is Duitsland en waar zit de NFLE??? Juist, Duitsland. Dat heeft de NFLE heel goed door. Ik kan ze dan ook geen ongelijk geven als ze hun franchises weghalen uit landen waar toch geen interesse is voor de sport (Engeland, Schotland, Spanje). Duitsland heeft een grote fanbase en is groot qua oppervlakte.
De semiprofcompetitie in Duitsland is ook zeer in trek. Het niveau is ook heel erg goed.
Ik hoop dat dat morgen voor de Vikings ook werkt!quote:Op zondag 7 november 2004 21:53 schreef Guard het volgende:
Ik hoopte dat ze zouden winnen van de Eagles en dus voorspelde ik een loss voor de Steelers. Dat heeft ze blijkbaar voldoende gemotiveerd![]()
quote:Op zondag 7 november 2004 22:06 schreef Guard het volgende:
Panthers laten even wat van de glorie van vorig jaar zien... nu maar hopen dat ze de Raiders nu kunnen afstoppen.....
Klopt was idd ook van tevoren verwacht. Daardoor wel leuke wedstrijden om te kijken.quote:Op zondag 7 november 2004 21:17 schreef Plastic_Power het volgende:
Tampa-KC is een shoot-out: 28-24 en we zijn nog niet halverwege het derde quarter.
Join the club! Veel onverwachte upsets deze week zeg.quote:Op zondag 7 november 2004 22:31 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik heb er welgeteld 1 goed. Mijn honeymoon is wel over denk ik![]()
Je kunt beter zeggen dat San Diego blij kan zijn dat ze Eli Manning kwijt zijn...quote:Op zondag 7 november 2004 23:00 schreef ScienceFriction het volgende:
Als je zo naar San Diego kijkt vraag je je eigenlijk af wat het bezwaar van de familie Manning eigenlijk was ten opzichte van de club. SD doet het geheel niet onaardig.
Cincinnati was zo ongeveer de enige die ik goed hadquote:Op maandag 8 november 2004 15:44 schreef Terreros85 het volgende:
Als de Colts winnen ben ik ook weekwinnaar. Ik had volgens mij als een van de enige Cincinnati goed (y)
Ik heb geen flauw idee, heb nog nooit eerder meegedaan aan FF dus ik weet het niet.quote:Op donderdag 11 november 2004 16:11 schreef DaMayan het volgende:
Daar kunnen we het nog over hebben, misschien is zo'n live draft idd wel leuk.
De keuze was meer gebasseerd doordat er stond dat live voor ervaren gebruikers is en automated voor beginners.
Dus Guard, Terroros85 en anderen die mee willen doen, stem maar wat je liever hebt. Achteraf denk ik nu ook wel dat live leuker is.
Williams heeft de laatste weken niet zo heel veel laten zien, mede door wat blessure perikelen, maar is inderdaad een goede rookie. Maar in een adem noem ik dan ook Kevin Jones (RB), ook van Detroit, doet het ook erg goed.quote:Op zondag 14 november 2004 12:55 schreef Guard het volgende:
Wat dacht je van een Rookie team samenstellen?
QB Roethlisberger
RB McGahee (stond vorig jaar al op het roster, maar door blessure niets gespeeld, dus kun je hem zien als rookie)
WR Williams
Niet verkeerd waar deze drie heren meer bezig zijn de laatste paar weken.
en inmiddels ook al beide challenges gebruikt (aan het begin van het 2e kwart, bij een 0-7 stand) waardoor ze ook geen time-outs meer hebben.quote:1-10-IND 45 (3:12) D.Davis up the middle to IND 41 for 4 yards (D.Freeney).
2-6-IND 41 (2:30) D.Carr sacked at IND 49 for -8 yards (R.Mathis). FUMBLES (R.Mathis), recovered by HST-M.Spears at HST 41. M.Spears to HST 41 for no gain (C.June).
3-24-HOU 41 (1:42) (Shotgun) D.Carr sacked at HST 35 for -6 yards (R.Mathis). FUMBLES (R.Mathis), recovered by HST-S.Wand at HST 33. S.Wand to HST 33 for no gain (D.Freeney). Penalty on HST-C.Pitts, Offensive Holding, declined.
4-32-HOU 33 (1:29) C.Stanley punts 44 yards to IND 23, Center-B.Pittman. J.David to IND 31 for 8 yards (D.Polk)'
Ik weet ook niet meer wat ik van de Chiefs moet denken, eerst helemaal niets, dan 2 weken lang een TD machine, en vervolgens weer enorm veel moeitequote:Op zondag 14 november 2004 21:46 schreef DaMayan het volgende:
Hoe kunnen de AINTS nou voorstaan op KC? Kan nog alle kanten op eigenlijk. Net als de anderen bijna allemaal 1 of 2 scores verschil.
Zonder Priest Holmes hebben de Chiefs heel wat minder firepower. Van hun QB moeten ze het ook niet hebben. Als de offense hapert, dan hebben de Chiefs een probleem, omdat hun defense zo slecht is.quote:Op zondag 14 november 2004 21:46 schreef DaMayan het volgende:
Hoe kunnen de AINTS nou voorstaan op KC? Kan nog alle kanten op eigenlijk. Net als de anderen bijna allemaal 1 of 2 scores verschil.
Deze keer geen gemiddelde week, geen gedeelde winnaar. Gewoon dik gewonnen. Alvast gefeliciteerd, Science_Friction.quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:42 schreef ScienceFriction het volgende:
Goh... ben ik weer een keer weekwinnaar... en weer gedeeld weekwinnaar... en weer met een gemiddelde week. Ik doe het niets slechter of beter dan normaal, gezien mijn gemiddelde score...
Heel lief, dat jullie daaraan denken.quote:Op maandag 15 november 2004 11:25 schreef Guard het volgende:
lijkt me ook handiger voor jou Delmar78, als we alles gewoon in een keer voorspellen.
Dus voor donderdag 22.00 alle wedstrijden.
Verschil in punten. Komt door een overtime waarbij een verlies in OT niet wordt meegeteld maar een winst wel.quote:Op dinsdag 16 november 2004 09:29 schreef rblommers het volgende:
vraagje: wat is het verschli tussen Plastic_Power en mij? (beiden 57% en geen verschil in mnf toch?)
Heb ik ook aan gedacht, maar omdat niet iedereen evenveel weken heeft meegespeeld, is het gebruiken van het totale aantal punten nogal oneerlijk. Op die manier hebben de mensen die langer meespelen altijd een voorsprong.quote:Op dinsdag 16 november 2004 12:22 schreef DaMayan het volgende:
Misschien is het ook wel beter om de totale punten te laten zien ipv die gemiddelde, zo'n 2,4 vs 2,71 is ook niet echt duidelijk.
Ik had het op 11 oktober al voorspeld.quote:Op dinsdag 16 november 2004 09:27 schreef Delmar78 het volgende:
7) 3 punten, 57%: Plastic_Power (wat is met jou aan de hand?)
En dat was in de periode dat mijn voorspellingen nog wel eens uitkwamenquote:Ik beloof je dat mijn streak niet zo lang gaat duren als die van de Patriots
Ik voorspel voor mezelf een Vikings-actig seizoensverloop: indrukwekkende seizoensstart gevolgd door een even indrukwekkende "choke" als het er echt op aankomt.
Nog niets bekend over het schema van de NFLE van 2005, zelfs (officieel) nog niet wat de zesde speelstad gaat wordenquote:Op dinsdag 16 november 2004 11:41 schreef Hansnr8 het volgende:
[offtopic] wanneer spelen de admirals weer hun eerste (thuis) wedstrijd?[/offtopic]
Ik weet niet of aantal malen weekwinnaar meenemen zo'n goed plan is, aangezien niet iedereen al vanaf het begin meedoet... en daarbij hangt wie er weekwinnaar wordt heel erg af van de juistheid van de voorspellingen van de rest (zie vorige week, met 50% goed weekwinaar, terwijl andere weken 70% niet eens genoeg was om weekwinnaar te zijn). Gemiddeldes zoals punten percentage en rang is toch veel meer resultaat van eigen "prestaties"quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:37 schreef Delmar78 het volgende:
[..]
Heb ik ook aan gedacht, maar omdat niet iedereen evenveel weken heeft meegespeeld, is het gebruiken van het totale aantal punten nogal oneerlijk. Op die manier hebben de mensen die langer meespelen altijd een voorsprong.
Gemiddelde percentages maken het geheel ook niet veel overzichtelijker, want de verschillen zijn ook minimaal.
Er is nog een andere ranglijst die ik bijhoud, maar waar ik het nog niet over heb gehad. Als je namelijk onze plaats op de weekranglijst middelt, dan krijg je een geheel ander beeld. (Bijvoorbeeld: je bent een week op 3 beland, daarna op 4 en nog eens op 8, dan heb je een gemiddelde rang van (3+4+8)/3 = 5).
Misschien dat ik het beter als volgt kan aanpakken:
Ik heb nu dus een stuk of 4 ranglijsten:
- Gemiddeld aantal punten
- Gemiddeld percentage goed
- Gemiddelde rang
- Aantal keren weekwinnaar
- Aantal keren MNF goed
Ik denk dat ik de rang op de eerste 4 ranglijsten ga middelen (dus elk voor 25% meetellen) en dan bij gelijke stand nog eens de MNF als tiebreaker gebruiken. Een soort BCS-standings, dus.
Dat ga ik straks uitrekenen en dan horen jullie wel of het wat eerlijker lijkt te zijn.
Volgen jullie het nog?![]()
![]()
![]()
![]()
Goede kritiek, Guard, daar had ik nog niet aan gedacht. Is inderdaad niet eerlijk. De gemiddelde rang op de weekranglijst is ook niet heel erg eerlijk, want in de weken dat niet iedereen heeft meegespeeld, staat de laatste automatisch op een hogere rang. Hier is makkelijk iets aan te doen: het aantal keren weekwinnaar corrigeren voor het aantal meegespeelde weken en de rang op de weekranglijst delen door het aantal rangen van die week.quote:Ik weet niet of aantal malen weekwinnaar meenemen zo'n goed plan is, aangezien niet iedereen al vanaf het begin meedoet... en daarbij hangt wie er weekwinnaar wordt heel erg af van de juistheid van de voorspellingen van de rest (zie vorige week, met 50% goed weekwinaar, terwijl andere weken 70% niet eens genoeg was om weekwinnaar te zijn). Gemiddeldes zoals punten percentage en rang is toch veel meer resultaat van eigen "prestaties"
Ik vind alles best... zolang ik maar bovenaan de lijst komt te staanquote:Op woensdag 17 november 2004 13:35 schreef Delmar78 het volgende:
[..]
Goede kritiek, Guard, daar had ik nog niet aan gedacht. Is inderdaad niet eerlijk. De gemiddelde rang op de weekranglijst is ook niet heel erg eerlijk, want in de weken dat niet iedereen heeft meegespeeld, staat de laatste automatisch op een hogere rang. Hier is makkelijk iets aan te doen: het aantal keren weekwinnaar corrigeren voor het aantal meegespeelde weken en de rang op de weekranglijst delen door het aantal rangen van die week.
Dan nog mijn eigen kritiek op het gebruiken van de gemiddelde ranking van de puntentelling en de percentages: daarmee ga je voorbij aan de verschillen die er tussen 2 spelers bestaan. Als je een groot gat geslagen hebt met de volgende speler, dan is dat niet te zien aan de ranglijst.
Misschien dat ik naar een soort van puntenweging moet gaan. Dus de behaalde punten vermenigvuldigen met een wegingsfactor en hetzelfde doen met de percentages, gemiddelde rang op de weekranglijst. Over die wegingsfactor moet ik nog even nadenken. Inderdaad lijkt het me goed om punten percentages voor zoiets van 80% mee te laten tellen en de rest voor 20% (aantal keren weekwinnaar en en gemiddelde rang).
Shit, dit getweak aan de ranking is echt heel lastig. Jammer dat ik niet zo'n wiskundig wonder ben.
Carolina heeft dus wel van SF gewonnen, maar ja das ook niet echt indrukwekkend. En om het even allemaal compleet te maken: Delhomme is niet zeker deze week, heeft zijn duim vorige week gebroken in de wedstrijd.quote:Op donderdag 18 november 2004 02:12 schreef DaMayan het volgende:
Arizona at Carolina = Arizona (als car niet eens van oakland of sf kan winnen?)
Je lijkt TMQ welquote:Op zondag 21 november 2004 20:39 schreef rblommers het volgende:
Plastic_Power: Vikings tactics:
Kennen jullie de 'immutable law of kick early, go for it late'? Nou de Vikings iig niet... 4-1 @ DET 8, pass incomplete..
Je staat 10 punten achter, het is nog geen half-time. Waarom een pass play?
quote:Op zondag 21 november 2004 22:07 schreef rblommers het volgende:
Vikings winnen toch nog![]()
Heb je die fieldgoal gezien? Die ging ook maar echt nét goed! Ik dacht echt dat het een afzwaaier zou worden...quote:Op maandag 22 november 2004 15:44 schreef Plastic_Power het volgende:
De Packers winnen weer met een last-second field goal...
http://www.packers.com/multimedia/video/2004_game_video/quote:Op maandag 22 november 2004 19:53 schreef rblommers het volgende:
Heb geen beelden gezien, waar haal je die vandaan? (Heb niet het geld voor een FP oid)
Maar voor mijn gevoel heb ik wel redelijk gescoord deze week, beetje jammer dat dat meteen betekent dat 3/4 goed scoort
Hmmm... regiovrij maken... hoe doe ik dat?quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:16 schreef Guard het volgende:
Zoals iedere SB kijker leeg ook ik tijdens de halftime mijn blaas
Het zal overigens niet makkelijk zijn om een AF dvd in regio 2 te krijgen.
Ik had mijn oog een tijdje gelden op de SB boxset laten vallen, maar ook alleen regio 1.
[afbeelding]
Ik denk dat het makkelijker is om je DVD speler regiovrij te maken dan een NFL Regio 2 dvd te vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |