Blijkbaar is dat nadeel voldoende om niet algemeen toegepast te wordenquote:Het enige echte nadeel van de wankelmotor is het hoge olieverbruik veroorzaakt door de problematische afdichting van de uiteinden tussen de rotor en de trommelwand; de motoren hadden de neiging op dit punt sterk te slijten.
IS lucille, niet was. Ze hebben een tijdje terug nog de nieuwe RX8 uitgebrachtquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:36 schreef Lucille het volgende:
Mazda was een van de weinige fabrikanten die met succes een wankelmotor heeft gemaakt voor een serieproductie trouwens.
NSU toch ookquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:36 schreef Lucille het volgende:
Mazda was een van de weinige fabrikanten die met succes een wankelmotor heeft gemaakt voor een serieproductie trouwens.
De onvolprezen NSU Ro 80quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:38 schreef APK het volgende:
[..]
NSU toch ook
Ik vind het een prachtige auto.quote:
quote:De APK regeling is veranderd.
yep... met als ik 't me goed herinner... een slordige 250pk uit ca. 1,3 literquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:38 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
IS lucille, niet was. Ze hebben een tijdje terug nog de nieuwe RX8 uitgebracht
Maar toeren maken vinden ze dan ook helemaal niet erg.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 01:31 schreef Oosthoek het volgende:
Een wankelmotor heeft het koppel van een ouwe hond en moet enorm in de toeren gejankt worden om wat vermogen los te krijgen.
Er waren in jaren 70 ook diverse motorfabrikanten die de Wankelmotor in serie produceerden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:36 schreef Lucille het volgende:
NSU eigenaren begroetten elkaar door het opsteken van een aantal vingers, dat het aantal nieuwe motoren in de auto moest aangeven. Technisch niet echt een succes dus.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:38 schreef APK het volgende:
[..]
NSU toch ook
Het is helemaal geen voordeel. Een 1.3 wankel motor komt overeen met een conventionele motor van 2,2l tot 2,5l. Als je naar het verbruik van de RX-8 kijkt zie je dat die ongeveer gelijk is aan een normale motor van 2,5l.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 02:21 schreef bas-beest het volgende:
[..]
yep... met als ik 't me goed herinner... een slordige 250pk uit ca. 1,3 liter
--> dat is dus wel een voordeel van Wankel-motoren
Dat komt daardat de moter effectief ook functioneert als een 2,2-2,5 L blok.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:42 schreef M5 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen voordeel. Een 1.3 wankel motor komt overeen met een conventionele motor van 2,2l tot 2,5l. Als je naar het verbruik van de RX-8 kijkt zie je dat die ongeveer gelijk is aan een normale motor van 2,5l.
Een voordeel van een wankel motor is dat je het een vrije compacte motor is (afmetingen). Daarnaast zijn er nog wat voor delen voor o.a. het aantal bewegende onderdelen en trillingen.
mij is toen door een leraar vertelt, een wankelmotor heeft 3 vlakken ten opzichte van 1 van een conventionele zuiger (zuiger-werkzijden).quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:42 schreef M5 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen voordeel. Een 1.3 wankel motor komt overeen met een conventionele motor van 2,2l tot 2,5l. Als je naar het verbruik van de RX-8 kijkt zie je dat die ongeveer gelijk is aan een normale motor van 2,5l.
Een voordeel van een wankel motor is dat je het een vrije compacte motor is (afmetingen). Daarnaast zijn er nog wat voor delen voor o.a. het aantal bewegende onderdelen en trillingen.
aha, en zo blijkt, een leraar weet ook niet allesquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:44 schreef Scheepschroef het volgende:
Niet echt funksoldier.
Een conventionele verbrandingsmoter is een viertact, zodat het totale slagvolume effectief slechts een keer per 2 omwentelingen een arbeidslag levert. Die 1,3L is, wanzelfsprekend, de totale verbrandingsruimte. De wankel is echter een tweetakt, zodat het totale slagvolume effectief een keer per omwenteling een arbeidsslag levert, aldus praat je, als alles een beetje efficient is, over een 2,6L moter.
quote:Enuh, 3x 1,3 = 3,9
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |