quote:Op maandag 11 oktober 2004 19:59 schreef dewd het volgende:
Idd, sommige mensen denken dat als ze een keer een spuit gehanteerd hebben dat ze meteen dokters advies kunnen geven
En dan zou ik hem eerder langs een echte arts sturen ipv zo een chiropratcor.
ik doe:quote:Op maandag 11 oktober 2004 23:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:
welke oefeningen doen jullie voor borst zodat je de gehel borst pakt?
Dit is één van de beste oefeningen die je kunt doen voor je borstspieren, werkt bij mij beter dan bankdrukken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 07:12 schreef Den_Haag het volgende:
Dumbells fly
ik doe die met kabels dus liggend op bankje en kabels aan beide kanten, zelfde effect?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 10:04 schreef Litman het volgende:
[..]
Dit is één van de beste oefeningen die je kunt doen voor je borstspieren, werkt bij mij beter dan bankdrukken.
![]()
Ja ongeveer hetzelfde effect. Dumbells werkt net iets beter, vooral in de eccentric fase (laten zakken).quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 10:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
ik doe die met kabels dus liggend op bankje en kabels aan beide kanten, zelfde effect?
Het belangrijkste is de hoek die de kabel (het gewicht) maakt ten opzicht van grond. Bij de kabeloefening is die ongeveer 45 graden (schuin opzij), en bij bankdrukken met een barbell/dumbell is die 90 graden (recht naar beneden).quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 10:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
wat is het voordeel als je het vergelijkte met normaal bandrukken?
als ik me triceps zwaarder/beter zou pakken dan ga ik dus ook flink omhoog met me bandrukkenquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 10:39 schreef Litman het volgende:
[..]
Het belangrijkste is de hoek die de kabel (het gewicht) maakt ten opzicht van grond. Bij de kabeloefening is die ongeveer 45 graden (schuin opzij), en bij bankdrukken met een barbell/dumbell is die 90 graden (recht naar beneden).
De borstspieren worden het zwaarst aangesproken als de 'line of resistance' rond de 45 graden ligt.
Bij het bankdrukken doen je triceps een groot deel van het werk.
Zie de bovenstaande link voor meer uitleg.
Klopt, maar vergeet je rug ook niet, die speelt ook een belangrijke rol!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 10:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
als ik me triceps zwaarder/beter zou pakken dan ga ik dus ook flink omhoog met me bandrukken
nee vergeet ik ook niet, train nu een jaartje serieus....heb een aardig gespierde rug alleen de vorm vind ik persoonlijk iets minder...maar ik wil geen grote rug krijgen zoals wel eens vaker zie bij amateur bodybuildersquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 10:44 schreef Litman het volgende:
[..]
Klopt, maar vergeet je rug ook niet, die speelt ook een belangrijke rol!
Huisartsen zullen je niet zo snel doorverwijzen. Bovendien heb je geen doorverwijzing nodig voor een Chiropractor. De beste man (of vrouw) in kwestie kan je in 1 behandeling vertellen waar het aan ligt. Iets wat de normale huisarts vaak niet kan.quote:Zonder je expertise over bb en fitness etc te ondermijnen vind ik het altijd heel gevaarlijk om rugklachten direct te klassificeren. Zou ik persoonlijk niet doen. Natuurlijk heb je gelijk dat hij zich beter eens bij de doc meld. Maar je kan niet met zekerheid zeggen of het een wervel is.
* Thermo heeft zelf ook een zwakke onderrug.
Geef ik dokters advies? Ik geef hem alleen advies wat hij kan doen aangezien ik er zelf ook ervaring mee heb. Niets meer.quote:Idd, sommige mensen denken dat als ze een keer een spuit gehanteerd hebben dat ze meteen dokters advies kunnen geven
En dan zou ik hem eerder langs een echte arts sturen ipv zo een chiropratcor.
wat ik nu al van een paar vrienden heb gehoord is dat die nooit schouders (hebben) getraind. Heel vreemdquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 11:06 schreef poep-in-de-aars het volgende:
schouders zijn ook belangrijk voor bankdrukken
Wat ik iedereen zou willen aanraden is om de onderarmen niet te vergeten. Vooral bij pull-ups, dips, deadlift en bankdrukken vormen de onderarmen voor veel mensen de zwakste schakel.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 11:06 schreef poep-in-de-aars het volgende:
schouders zijn ook belangrijk voor bankdrukken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |