abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22553736
Laatste reactie vorig topic:
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 13:48 schreef dawg het volgende:

[..]

Als je je mening niet eens meer mag geven is er geen reet meer aan.
Geen links naar voorbeeldfoto's op bv. DPZ/FM/YouNameIt, geen meningen meer spuien.
Heb ik gezegd dat je je mening niet mag geven? Het enige wat ik aangeef is dat ik een beetje moe wordt van alle heisa rondom archieffoto's.

Maar goed.....als jij vind dat archieffoto's niet kunnen . Ik vind het juist hartstikke leuk om te zien waar mensen allemaal mee aan komen.

Ik heb het op dit moment best druk (althans....dat poog ik ) en dus eigenlijk niet zo heel veel tijd om er eens uitgebreid op uit te gaan (en dat zou toch beperkt moeten blijven tot het weekend, aangezien het verdacht vroeg donker is tegenwoordig).
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 11 oktober 2004 @ 14:53:39 #2
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22553854
TVP
  maandag 11 oktober 2004 @ 15:03:45 #3
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_22554037
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  maandag 11 oktober 2004 @ 15:05:04 #4
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22554066
fipo

voor mij dan

okee... een verkapt TVPtje

En wat oude architectuur om niet helemaal dom over te komen

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 11 oktober 2004 @ 15:09:36 #5
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22554162
Hoi Offy en Shark.Bait!
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 oktober 2004 @ 15:10:32 #6
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22554184
In het vorige topic al even de architektonische kakefonie in Almere:

In detail benaderd wordt het allemaal al een stuk rustiger:

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22554199
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 15:05 schreef Shark.Bait het volgende:
En wat oude architectuur om niet helemaal dom over te komen
hmmmm....weet niet of oude architectuur je daar bij gaat helpen
quote:
Overigens wel een leuk plaatje
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22554229
Leuke foto's Ouwesok
  FOK!fotograaf maandag 11 oktober 2004 @ 15:36:54 #9
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_22554742
Een paar proefschoten van afgelopen weekend...

[1]

[2]
Aangezien een aardasrotatie dit weekend niet viel te regelen, heb ik toch maar een beetje richting zon geschoten... is er (buiten PS) een manier om je lucht wat donkerder te krijgen, zonder dat de kleuren/belichting van de voorgrond hieronder gaat lijden?

[3]
Ontworpen volgens de chaostheorie...

[4]

[5]
RVS ingepakt viaduct...

[6]
Vroegâh leukte men een gebouw nog wel eens op met een beeldje ofzo... toen zat de hovenier nog in het ziekenfondspakket...

[7]
...of een leuke beëindiging van een latei.

* Breedbeeld *

[ Bericht 0% gewijzigd door CompuMess op 11-10-2004 19:09:27 (foutje in nummering...) ]
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_22555034
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 15:10 schreef Ouwesok het volgende:
In het vorige topic al even de architektonische kakefonie in Almere:
[afbeelding]

In detail benaderd wordt het allemaal al een stuk rustiger:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Potverdikkie! Wat een lelijke stad! De foto's zijn wel goed trouwens!!
pi_22555814
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_22556522
Heb nu al een foto ingezonden:

Maar ik begin toch te twijfelen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Raketman op 11-10-2004 17:10:28 ]
  FOK!fotograaf maandag 11 oktober 2004 @ 17:42:56 #13
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22557273
TVP
Raketman, blijf maar bij je inzending
die laatste is wel mooi, maar de architectuur komt mijn inziens minder naar voren.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22557531
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 14:46 schreef PdeHoog het volgende:
Laatste reactie vorig topic:
[..]

Heb ik gezegd dat je je mening niet mag geven? Het enige wat ik aangeef is dat ik een beetje moe wordt van alle heisa rondom archieffoto's.

Maar goed.....als jij vind dat archieffoto's niet kunnen . Ik vind het juist hartstikke leuk om te zien waar mensen allemaal mee aan komen.

Ik heb het op dit moment best druk (althans....dat poog ik ) en dus eigenlijk niet zo heel veel tijd om er eens uitgebreid op uit te gaan (en dat zou toch beperkt moeten blijven tot het weekend, aangezien het verdacht vroeg donker is tegenwoordig).
Eerst een disclaimer:
Mijn mening, en ik weet dat de meesten het hier niet mee eens zijn, en dat het een onvergelijkbare situatie vinden.

Ajax-PSV in <vul jaar in>: 0-3.
Dat geldt toch ook niet voor eeuwig? Die voetballen ze toch ook ieder jaar opnieuw? Of grabbelen ze dan ook een score uit het verleden uit een tonnetje? Het is toch een wedstrijd? Een wedstrijd waar een winnaar is, omdat hij iets voor de wedstrijd gedaan heeft.

En als dat als gezeik wordt gezien, tja. Wat mag je dan nog wel zeggen?
pi_22557680
Zo iederen zijn zegje weer gezegd, gaan we weer vrolijk verder met foto's aan elkaar laten zien en daar al dan niet positief kritiek op geven natuurlijk, zoals deze:

Mooie foto Raketman, die eerste!
...niet geschoten is altijd mis...
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 oktober 2004 @ 18:18:30 #16
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22557979
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 17:54 schreef dawg het volgende:

[..]

Eerst een disclaimer:
Mijn mening, en ik weet dat de meesten het hier niet mee eens zijn, en dat het een onvergelijkbare situatie vinden.

Dat geldt toch ook niet voor eeuwig? Die voetballen ze toch ook ieder jaar opnieuw? Of grabbelen ze dan ook een score uit het verleden uit een tonnetje? Het is toch een wedstrijd? Een wedstrijd waar een winnaar is, omdat hij iets voor de wedstrijd gedaan heeft.

Gezeik zal ik het niet noemen, al vind ik de vergelijking tussen voetbal en fotografie eigenlijk een beetje ongelukkig, fotografie blijft een creatieve uiting waarbij de een niet meetbaar beter presteert dan de ander. Het enige dat zowel fotografie als voetbal kennen is dat alleen het resultaat telt. Ik kijk dan liever naar een perfecte opname van een jaar of wat oud, dan naar een prul van hedenmiddag, alleen omdat het van hedenmiddag moest zijn.

Ik heb overigens nog nimmer een fotowedstrijd gezien waarbij de eis 'geen archiefwerk' kon worden doorgevoerd, of je moet alleen digitaal toestaan met EXIF-info bijgesloten en zelfs die is te bewerken. Daarmee sluit je dus elke deelnemer uit die met film/scanner werkt omdat die niet kan aantonen hoe 'vers' zijn produkt is.

Je zou het dan nog een beetje kunnen doortrekken en eisen dat een inzending niet anders mee zou mogen doen dan wanneer hij binnen een gegeven tijd (zeg 3 uur) na de opname bij de wedstrijdleiding in de mailbox zou mogen liggen, anders is ie alweer verouderdja, ik weet het, het is absurd, maar het illustreert de boel wel aardig

Het nut dat je wel kunt hebben, wanneer je er tenminste de tijd voor kunt vrijmaken is dat je in de loop van een wedstrijdmaand een onderwerp redelijk in de vingers kunt krijgen door eerst veelvuldig in dit topic te posten, reacties te peilen en vervolgens je meesterwerkje richting Rewimo te mailen. Heb je die tijd niet, dan heb je altijd je archief nog

Of de inspanning mee moet tellen voor de beoordeling van een wedstrijdfoto vind ik overigens ook vrij discutabel. Een met zorg vervaardigd wanprodukt zou dan hoger moeten scoren dan een terloops, ja bijna per ongeluk geschoten meesterwerk.

En je mag hier natuurlijk zeggen wat je wilt. 't Houdt alleen niet in dat iedereen het er dan ook direct mee eens is

[ Bericht 0% gewijzigd door Ouwesok op 11-10-2004 18:23:56 ]
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22558044
quote:
[afbeelding]
Dr_Flash, met wat voor lens is deze geschoten? Hij is overigens zeer inzendwaardig naar mijn mening...
Gewoon met een Powershot A60, en nog niet eens met mijn bewierookte teleconverter
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 oktober 2004 @ 19:02:36 #18
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_22558853
Compumess, je 1e en 4e foto springen er voor mij echt uit. (hoewel ik bij nr 4 misschien íets meer zou willen zien)

Raketman, ben je nou helemaal....Niet wisselen hoor (is dat trouwens een ingescande foto?)
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_22558896
Nog wat van mijn verregende veluwe-vakantie

FOK!fotograaf maandag 11 oktober 2004 @ 19:21:28 #20
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_22559241
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 19:02 schreef Offy het volgende:
Compumess, je 1e en 4e foto springen er voor mij echt uit. (hoewel ik bij nr 4 misschien íets meer zou willen zien)
...
Dank je, ik zal morgenochtend wel opnieuw gaan knippen tijd is op vanavond...vergaderingen ed...
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_22559562
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 19:05 schreef PdeHoog het volgende:
Nog wat van mijn verregende veluwe-vakantie

[afbeelding]

Mooi station
pi_22559804
Eerste in de serie van spoorweg architectuur, het seinhuis van Roosendaal. Helaas zonder bewerken wel met bovenleidingen.

pi_22559902
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 18:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..] of je moet alleen digitaal toestaan met EXIF-info bijgesloten en zelfs die is te bewerken. Daarmee sluit je dus elke deelnemer uit die met film/scanner werkt omdat die niet kan aantonen hoe 'vers' zijn produkt is.
Zelfs dat niet Ouwesok, Exif info is ongacht de totstandkoming van een jpeg-file er achteraf met diverse tooltjes aan toe te voegen. Ik kan mijn Nikon D70 foto's laten lijken alsof ze uit een Canon zijn gekomen of de foto's van mijn scanner uit een Kodak die nog op de markt moet verschijnen, je noemt het maar, het kan !
Persoonlijk vind ik het wel spannender om voor het onderwerp van de maand op pad te gaan, maar daar moet je wel tijd voor hebben. En natuurlijk kan een archieffoto ook heel mooi zijn. En uitsluiten, het zou dus niet eens kunnen, zelfs als we dat met zijn allen zouden willen. Het is (meestal) volstrekt onbewijsbaar.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_22560657
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 19:51 schreef Borelius het volgende:
En uitsluiten, het zou dus niet eens kunnen, zelfs als we dat met zijn allen zouden willen. Het is (meestal) volstrekt onbewijsbaar.
Lekker boeiend ook, de hele discussie over wat mag en niet mag . Er zijn toch geen prijzen mee te winnen of anderszins materiële belangen mee gemoeid? Het gaat toch om iets MOOIS te laten zien en te genieten van elkaars werk? Dat is juist de hele grap van fotografie dacht ik hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 oktober 2004 @ 20:35:07 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_22560847
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 17:54 schreef dawg het volgende:

[..]

Eerst een disclaimer:

hey, kop dicht , ik heb niet zo'n moeite met archief foto's, het doel is meestal hetzelfde (althans voor mij), als ik ergens een gebouw schiet dan doe ik dat omdat de architectuur mooi is, dus met een doel, dat tie dan toevallig 1 weekje (of maandje) eerder dan een wedstrijd is gemaakt vind ik dan niet echt uitmaken.

Maar gelukkig iedereen zijn mening, dat er hier tere zieltjes rondlopen is hun probleem
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')