abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23338433
Hoe kan het trouwens dat er soms geen mensen werken in de industrie? Dan staat er alleen ''1 vrachtwagen'' ofzo maar geen auto/bus etc. Soms is het wel
pi_23428173
*schopje*

Heb mijn GF2MX door een GF4MX480 vervangen (ja nog steeds kut ) maar nu ziet het er raar uit. Andere spellen draaien goed, maar Simcity niet. Als ik het beeld niet beweeg is het goed, maar als ik begin te bewegen worden er vlakken over de wegen, gebouwen, gebieden getrokken waardoor ze niet meer zichtbaar zijn Zal even een screenshot maken.
Als niemand een oplossing weet, probeer ik het opnieuw installeren wel. Instellingen hoger/lager zetten helpt trouwens niet

editje

Hier is het niet zo erg, als je het spel speelt stoort het echt heel erg.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cerbie op 19-11-2004 16:55:00 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 9 december 2004 @ 12:18:39 #253
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_23852036
tvp
pi_23852236
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:18 schreef Orcaman1984 het volgende:
tvp
Beetje laat

Ben nu opnieuw aan het installeren, in de hoop dat het probleem een paar posts omhoog weg is (wel mijn stad bewaard)

http://home.zonnet.nl/luukwel/opsc4.txt - Nieuwe OP, iemand aanvullingen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Cerbie op 09-12-2004 12:52:17 ]
pi_23855269
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:30 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Beetje laat

Ben nu opnieuw aan het installeren, in de hoop dat het probleem een paar posts omhoog weg is (wel mijn stad bewaard)

http://home.zonnet.nl/luukwel/opsc4.txt - Nieuwe OP, iemand aanvullingen?
Mijn CJ, mijn CJ!

http://www.simtropolis.com/idealbb/view.asp?topicID=55099

-edit: icoon verwijderd door FA. Graag <100kb houden.-
  maandag 20 december 2004 @ 17:13:35 #256
62182 Georges
That's the shit
pi_24104383
Zo, ben sinds gister ook weer druk met een regio. Heb nu de hoofdstad op 70.000 inwoners, de rek is er wel wat uit en de map is al voor de helft gevuld.
Ik bouw geen nieuwe residential zones meer, er is nog genoeg ruimte in de woontorens. Is dat een goede strategie of zou ik toch meer residential zones moeten maken?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24105978
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:13 schreef Georges het volgende:
Zo, ben sinds gister ook weer druk met een regio. Heb nu de hoofdstad op 70.000 inwoners, de rek is er wel wat uit en de map is al voor de helft gevuld.
Ik bouw geen nieuwe residential zones meer, er is nog genoeg ruimte in de woontorens. Is dat een goede strategie of zou ik toch meer residential zones moeten maken?
Ligt er maar net aan of er veel vraag naar is. Je zou eventueel met light of medium residental kunnen werken. Met medium krijg je wat kleinere woontorens en met light krijg je alleen maar huizen. Zo krijg je ook wat meer variatie in je stad.
  dinsdag 21 december 2004 @ 01:02:29 #258
62182 Georges
That's the shit
pi_24112013
Ik heb er voor gekozen niks bij te bouwen. Krijg veel torens erbij.
Zit nu op 90.000 maar het wordt wel steeds lastiger. Soms dan worden sommige gebouwen donker omdat de omstandigheden minder worden. Ik ga er dan met de bulldozer overheen.
Is dat goed om te doen, of kun je ze beter laten staan?
pi_24113966
Zwarte gebouwen kun je beter laten staan, en iets aan de omgeving gaan doen. Vaak zet je er een metro of bus naast, of een park ervoor en t gebouw wordt meteen weer bewoont. Verder dacht ik dat het in SC4 op percentages werkt wb de residental en commercial zones. M.a.w. je hebt een bepaald percentage aan laagbouw nodig om hoogbouw te krijgen, en je zal nooit alles als hoogbouw kunnen krijgen zonder laagbouw... Echt heel zeker weet ik dit niet meer, en t kan best dat ze t er met een patch uitgehaald hebben
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:36:48 #260
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_24114009
Is het geen leuk idee om, in plaats van ieder voor zich een stadje bouwen en dan om de zoveel tijd hier komen melden hoeveel inwoners je nu hebt, eens iets interactiefs te doen?

Ik dacht aan een toernooitje, bijvoorbeeld: één iemand maakt een terrein/regio en post die hier. En dan wint degene die als eerste b.v. 25000 inwoners heeft. Of als eerste een x bedrag winst maakt. Of binnen 10 speeljaren het meeste geld heeft. Of als eerste commerciële hoogbouw heeft. Of het hoogste opleidingsniveau. Of... [vul maar in].

Ik heb geen SC4 meer en kan dus zelf niet meedoen. Maar ik volg dit topic nog wel, en ik snak naar een beetje spanning
pi_24116176
De meeste dingen zijn volgens mij wel met trainers of cheats te beïnvloeden, maar het idee is wel leuk. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen doen wie het snelste 2 miljoen inwoners heeft, 250.000 heb je zo.

Ik ben trouwens nog steeds niet uit mijn probleem met de videokaart, hier. Opnieuw installeren van de drivers en het spel heeft niet geholpen
Dit gebeurt bij de wolken/mist, de golven en bij doorschijnende delen zoals het scherm dat je krijgt tijdens het aanleggen van metrotunnels

[ Bericht 13% gewijzigd door Cerbie op 21-12-2004 14:21:11 ]
  dinsdag 21 december 2004 @ 14:27:25 #262
62182 Georges
That's the shit
pi_24116437
Na 2 dagen spelen viel het me opeens op dat het altijd dag is. Is er een optie dat het ook nacht wordt zodat je de lichten van de stad mooi ziet?
Kon het niet vinden onder video-opties. Heb Sim City 4 Deluxe.
pi_24116520
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:27 schreef Georges het volgende:
Na 2 dagen spelen viel het me opeens op dat het altijd dag is. Is er een optie dat het ook nacht wordt zodat je de lichten van de stad mooi ziet?
Kon het niet vinden onder video-opties. Heb Sim City 4 Deluxe.
Staat dacht ik bij de Godopties. Daar kan je dan aanklikken of het altijd dag/nacht is of dat je een dag-nachtcyclus wil.
pi_24116544
Staat onder de Godopties geloof ik.

Waarschijnlijk een plossing voor mijn probleem gevonden, waren er niet meer mensen met hetzelfde probleem
Na wat zoeken kwam ik hier terecht. Daar hebben mensen hetzelfde probleem, en die verwijzen weer hiernaartoe: klik
quote:
Disappearing Buildings When Scrolling
Many cards (including the ATI Radeons) lack support for a backing store, which SimCity 4 utilizes. For those cards, SimCity 4 is forced to disable the rendering of many of the view objects (like buildings) during scroll. This is intentional to ensure responsiveness while scrolling. You can enable the rendering of all objects by editing your "Graphics Rules.sgr" which is found in the Sim City 4 directory installed to your hard drive. With any text editor go into this file and change the following property from true to false:

property noPartialBackingStoreCopies false

Note, however, that doing so can adversely effect scrolling speeds.
Vind het alleen raar dat het met mijn GF2MX wel goed ging, ik zal zo laten weten of dit het probleem oplost.

EDIT: Gelukt . Zal het even in de OP zetten

[ Bericht 7% gewijzigd door Cerbie op 21-12-2004 14:46:10 ]
  dinsdag 21 december 2004 @ 14:58:42 #265
62182 Georges
That's the shit
pi_24117007
God mode inderdaad. Bedankt.

Ik heb dat trouwens ook met dat scrollen. Gebouwen zijn dan even niet zichtbaar. Heb een ati9600pro.
Het is niet echt storend.

Is het trouwens nodig om zowel een minor als major league stadion in je ze stad te hebben? Ze nemen nogal wat ruimte in beslag. Net zoals die Universiteit en die Country club, allebei erg groot.
Uni kun je toch vervangen door een city college lijkt me.
pi_24117114
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:58 schreef Georges het volgende:
God mode inderdaad. Bedankt.

Ik heb dat trouwens ook met dat scrollen. Gebouwen zijn dan even niet zichtbaar. Heb een ati9600pro.
Het is niet echt storend.

Is het trouwens nodig om zowel een minor als major league stadion in je ze stad te hebben? Ze nemen nogal wat ruimte in beslag. Net zoals die Universiteit en die Country club, allebei erg groot.
Uni kun je toch vervangen door een city college lijkt me.
Hoeft niet, maar het kan wel een positieve invloed hebben op bepaalde gebieden. Zo hebben de stadions een positieve invloed op commeriële zones. Maar ik zet soms ook niet alles neer. Anders heeft bijna elke stad wel een Major League Stadion.
En een City College is inderdaad een goede vervanger van de universiteit.
  dinsdag 21 december 2004 @ 15:49:57 #267
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_24118067
Wat leuk, een SC4topic op FOK! (ik ben een beetje nieuw hier..) Maar wel al een tijdje bezig met SC4.

Hier zijn wat screenshots van oude steden van mij:

Ik heb nu sinds 2 weken gelukkig een computerupgrade (van 1200mhz Duron -> 3000+ 64) en wat een verschil! Ik was eigenlijk een beetje mijn interesse verloren in SC omdat (vooral bij grote steden) ik soms niet eens 1 FPS haalde. Erg tergend.
De foto's hierboven zijn uit een CJ dat vooral bestaat uit mediumcities, omdat ik toen de speelbaarheid normaal wilde houden. Voor de geïnteresseerden: http://www.simcitycentral.net/forums/viewtopic.php?t=8297&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ik ben nu begonnen met 2 nieuwe projecten, maar dat stelt nog weinig voor. Ik houd erg van de Europese stijl van planning (gedecentraliseerde centra) en ben niet echt van het klassieke wolkenkrabber downtown wat SC4 eigenlijk wel propageert , stelletje Amerikanen.
Ik wilde daarom met de de nodige downloads van simtroplis een typisch Europese binnenstad maken, met eventueel zakelijke clusters aan de randen. Zover ben ik echter nog niet. Ik zal snel wel wat screens posten.

BTW dat gebouwen weggaan bij het scrollen had ik ook last van (radeon 9600pro). Ik had toen in eerste instantie ook die graphics.sgr bewerkt. Echter toen ik van de week een nieuwe instal van simcity deed (sc+rushhour) en eerst alle updates van simcity.com deed voordat ik ging spelen was dit probleem ook weg.
If your havin' girl problems i feel bad for you son,,,
I got 99 problems but a bitch ain't one!
Feauteau Bouque
pi_24118702
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 15:49 schreef LePenseur het volgende:
Wat leuk, een SC4topic op FOK! (ik ben een beetje nieuw hier..) Maar wel al een tijdje bezig met SC4.

Hier zijn wat screenshots van oude steden van mij:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb nu sinds 2 weken gelukkig een computerupgrade (van 1200mhz Duron -> 3000+ 64) en wat een verschil! Ik was eigenlijk een beetje mijn interesse verloren in SC omdat (vooral bij grote steden) ik soms niet eens 1 FPS haalde. Erg tergend.
De foto's hierboven zijn uit een CJ dat vooral bestaat uit mediumcities, omdat ik toen de speelbaarheid normaal wilde houden. Voor de geïnteresseerden: http://www.simcitycentral.net/forums/viewtopic.php?t=8297&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ik ben nu begonnen met 2 nieuwe projecten, maar dat stelt nog weinig voor. Ik houd erg van de Europese stijl van planning (gedecentraliseerde centra) en ben niet echt van het klassieke wolkenkrabber downtown wat SC4 eigenlijk wel propageert , stelletje Amerikanen.
Ik wilde daarom met de de nodige downloads van simtroplis een typisch Europese binnenstad maken, met eventueel zakelijke clusters aan de randen. Zover ben ik echter nog niet. Ik zal snel wel wat screens posten.

BTW dat gebouwen weggaan bij het scrollen had ik ook last van (radeon 9600pro). Ik had toen in eerste instantie ook die graphics.sgr bewerkt. Echter toen ik van de week een nieuwe instal van simcity deed (sc+rushhour) en eerst alle updates van simcity.com deed voordat ik ging spelen was dit probleem ook weg.
Ziet er mooi uit. Welke plugins heb je nog meer gebruikt dan de Canal Set?
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:36 schreef Frollo het volgende:
Is het geen leuk idee om, in plaats van ieder voor zich een stadje bouwen en dan om de zoveel tijd hier komen melden hoeveel inwoners je nu hebt, eens iets interactiefs te doen?

Ik dacht aan een toernooitje, bijvoorbeeld: één iemand maakt een terrein/regio en post die hier. En dan wint degene die als eerste b.v. 25000 inwoners heeft. Of als eerste een x bedrag winst maakt. Of binnen 10 speeljaren het meeste geld heeft. Of als eerste commerciële hoogbouw heeft. Of het hoogste opleidingsniveau. Of... [vul maar in].

Ik heb geen SC4 meer en kan dus zelf niet meedoen. Maar ik volg dit topic nog wel, en ik snak naar een beetje spanning
Lijkt me een leuk idee. Je kan bijvoorbeeld ook doen dat je alles met light zones moet doen.
Wel jammer dat je zelf geen SC4 meer hebt.
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:38:28 #269
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_24119053
Echt onnoemlijk veel..

[ Bericht 33% gewijzigd door LePenseur op 21-12-2004 16:43:39 ]
Feauteau Bouque
pi_24119648
Ik heb t ook al eens geopperd er iets interactiefs mee te doen. Zo zou je met ze allen een regio kunnen bouwen, maar wat Frollo voorsteld is ook leuk, om een soort contest te maken. Ik denk dat het werken met simjaren dan wel het beste is, aangezien de een meer vrije tijd heeft als de ander.. maarrrrr.. Wat wordt het meetbare verschil waarin we ons moeten bewijzen? Allemaal een default stadje maken en achteraf een soort van miss verkiezing daarmee houden is misschien ook nog wel een optie
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 21 december 2004 @ 17:13:55 #271
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_24119833
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:06 schreef Atreidez het volgende:
maarrrrr.. Wat wordt het meetbare verschil waarin we ons moeten bewijzen? Allemaal een default stadje maken en achteraf een soort van miss verkiezing daarmee houden is misschien ook nog wel een optie
Missverkiezing, in de zin van wie heeft de mooiste stad? Da's heel subjectief natuurlijk en dus niet goed te meten.

Op zich zijn de dingen die ik net opnoemde vrij goed meetbaar: meeste geld na 10 speeljaren, hoogste opleidingsniveau na pakweg 30 jaar, zo snel mogelijk 25000 inwoners, zo snel mogelijk winst draaien, dat soort dingen.
Desnoods in de vorm van een SC4 Olympics: je kunt aan alle onderdelen meedoen maar ook aan slechts een paar.

Nadeel is inderdaad de hoge cheatfactor. Ik bedoel, iedereen kent de money cheat wel.
Ook zijn de verschillen tussen de installaties te groot door al die plug-ins die er te krijgen zijn.
We zouden dus kunnen afspreken óf allemaal met een kale install, óf beslissen welke plug-ins toegestaan zijn. En voor de rest is het maar hopen op de eerlijkheid van de deelnemers...
pi_24120313
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:13 schreef Frollo het volgende:

[..]

Missverkiezing, in de zin van wie heeft de mooiste stad? Da's heel subjectief natuurlijk en dus niet goed te meten.

Op zich zijn de dingen die ik net opnoemde vrij goed meetbaar: meeste geld na 10 speeljaren, hoogste opleidingsniveau na pakweg 30 jaar, zo snel mogelijk 25000 inwoners, zo snel mogelijk winst draaien, dat soort dingen.
Desnoods in de vorm van een SC4 Olympics: je kunt aan alle onderdelen meedoen maar ook aan slechts een paar.

Nadeel is inderdaad de hoge cheatfactor. Ik bedoel, iedereen kent de money cheat wel.
Ook zijn de verschillen tussen de installaties te groot door al die plug-ins die er te krijgen zijn.
We zouden dus kunnen afspreken óf allemaal met een kale install, óf beslissen welke plug-ins toegestaan zijn. En voor de rest is het maar hopen op de eerlijkheid van de deelnemers...
Waar we ook nog rekening mee moeten houden is de moeilijkheidsgraad. Daarvan hangt je beginbudget en je belastinginkomsten onder andere vanaf. Op Easy krijg je van 1 Sim meer belasting dan op Hard.
  dinsdag 21 december 2004 @ 17:54:06 #273
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_24120619
Ik denk dat de cheats, plops en plugins wel een probleem kunnen worden ja. Iedereen zou dan van te voren even z'n plugins moeten legen (wel backuppen natuurlijk). Als je iets interadtiefs wil doen, door bijvoorbeeld op 1 map met z'm allen te gaan bouwen, zal dit ook moeten.

Wat betreft de Miss-verkiezing; moeilijk maar wel te doen. Je zou er een soort poll van kunnen maken waarbij iedere deelnemer bijvoorbeeld 1 medium stad moet aanprijzen aan de hand van 5 screenshots. Cheats/mods/plops hoef je dan niet uit te sluiten, als het alleen om uiterlijk gaat.
Feauteau Bouque
pi_24121420
Geld is zo te cheaten, een bepaald inwoneraantal is wel te doen. Dan moet het wel in een nieuwe regio gebeuren, want met forenzensteden kun je in een paar uur stad van honderdduizenden inwoners maken
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:42:03 #275
62182 Georges
That's the shit
pi_24128158
Ik krijg het niet voor mekaar om veel customers te krijgen. Bij alle commercial gebouwen blijft het aantal customers low, iemand tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')