Beetje laatquote:Op donderdag 9 december 2004 12:18 schreef Orcaman1984 het volgende:
tvp
Mijn CJ, mijn CJ!quote:Op donderdag 9 december 2004 12:30 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Beetje laat
Ben nu opnieuw aan het installeren, in de hoop dat het probleem een paar posts omhoog weg is (wel mijn stad bewaard)
http://home.zonnet.nl/luukwel/opsc4.txt - Nieuwe OP, iemand aanvullingen?
Ligt er maar net aan of er veel vraag naar is. Je zou eventueel met light of medium residental kunnen werken. Met medium krijg je wat kleinere woontorens en met light krijg je alleen maar huizen. Zo krijg je ook wat meer variatie in je stad.quote:Op maandag 20 december 2004 17:13 schreef Georges het volgende:
Zo, ben sinds gister ook weer druk met een regio. Heb nu de hoofdstad op 70.000 inwoners, de rek is er wel wat uit en de map is al voor de helft gevuld.
Ik bouw geen nieuwe residential zones meer, er is nog genoeg ruimte in de woontorens. Is dat een goede strategie of zou ik toch meer residential zones moeten maken?
Staat dacht ik bij de Godopties. Daar kan je dan aanklikken of het altijd dag/nacht is of dat je een dag-nachtcyclus wil.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:27 schreef Georges het volgende:
Na 2 dagen spelen viel het me opeens op dat het altijd dag is. Is er een optie dat het ook nacht wordt zodat je de lichten van de stad mooi ziet?
Kon het niet vinden onder video-opties. Heb Sim City 4 Deluxe.
Vind het alleen raar dat het met mijn GF2MX wel goed ging, ik zal zo laten weten of dit het probleem oplost.quote:Disappearing Buildings When Scrolling
Many cards (including the ATI Radeons) lack support for a backing store, which SimCity 4 utilizes. For those cards, SimCity 4 is forced to disable the rendering of many of the view objects (like buildings) during scroll. This is intentional to ensure responsiveness while scrolling. You can enable the rendering of all objects by editing your "Graphics Rules.sgr" which is found in the Sim City 4 directory installed to your hard drive. With any text editor go into this file and change the following property from true to false:
property noPartialBackingStoreCopies false
Note, however, that doing so can adversely effect scrolling speeds.
Hoeft niet, maar het kan wel een positieve invloed hebben op bepaalde gebieden. Zo hebben de stadions een positieve invloed op commeriële zones. Maar ik zet soms ook niet alles neer. Anders heeft bijna elke stad wel een Major League Stadion.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:58 schreef Georges het volgende:
God mode inderdaad. Bedankt.
Ik heb dat trouwens ook met dat scrollen. Gebouwen zijn dan even niet zichtbaar. Heb een ati9600pro.
Het is niet echt storend.
Is het trouwens nodig om zowel een minor als major league stadion in je ze stad te hebben? Ze nemen nogal wat ruimte in beslag. Net zoals die Universiteit en die Country club, allebei erg groot.
Uni kun je toch vervangen door een city college lijkt me.
Ziet er mooi uit. Welke plugins heb je nog meer gebruikt dan de Canal Set?quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:49 schreef LePenseur het volgende:
Wat leuk, een SC4topic op FOK! (ik ben een beetje nieuw hier..)Maar wel al een tijdje bezig met SC4.
Hier zijn wat screenshots van oude steden van mij:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb nu sinds 2 weken gelukkig een computerupgrade (van 1200mhz Duron -> 3000+ 64) en wat een verschil! Ik was eigenlijk een beetje mijn interesse verloren in SC omdat (vooral bij grote steden) ik soms niet eens 1 FPS haalde. Erg tergend.
De foto's hierboven zijn uit een CJ dat vooral bestaat uit mediumcities, omdat ik toen de speelbaarheid normaal wilde houden. Voor de geïnteresseerden: http://www.simcitycentral.net/forums/viewtopic.php?t=8297&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ik ben nu begonnen met 2 nieuwe projecten, maar dat stelt nog weinig voor. Ik houd erg van de Europese stijl van planning (gedecentraliseerde centra) en ben niet echt van het klassieke wolkenkrabber downtown wat SC4 eigenlijk wel propageert, stelletje Amerikanen.
Ik wilde daarom met de de nodige downloads van simtroplis een typisch Europese binnenstad maken, met eventueel zakelijke clusters aan de randen. Zover ben ik echter nog niet. Ik zal snel wel wat screens posten.
BTW dat gebouwen weggaan bij het scrollen had ik ook last van (radeon 9600pro). Ik had toen in eerste instantie ook die graphics.sgr bewerkt. Echter toen ik van de week een nieuwe instal van simcity deed (sc+rushhour) en eerst alle updates van simcity.com deed voordat ik ging spelen was dit probleem ook weg.
Lijkt me een leuk idee. Je kan bijvoorbeeld ook doen dat je alles met light zones moet doen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:36 schreef Frollo het volgende:
Is het geen leuk idee om, in plaats van ieder voor zich een stadje bouwen en dan om de zoveel tijd hier komen melden hoeveel inwoners je nu hebt, eens iets interactiefs te doen?
Ik dacht aan een toernooitje, bijvoorbeeld: één iemand maakt een terrein/regio en post die hier. En dan wint degene die als eerste b.v. 25000 inwoners heeft. Of als eerste een x bedrag winst maakt. Of binnen 10 speeljaren het meeste geld heeft. Of als eerste commerciële hoogbouw heeft. Of het hoogste opleidingsniveau. Of... [vul maar in].
Ik heb geen SC4 meer en kan dus zelf niet meedoen. Maar ik volg dit topic nog wel, en ik snak naar een beetje spanning
Missverkiezing, in de zin van wie heeft de mooiste stad? Da's heel subjectief natuurlijk en dus niet goed te meten.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:06 schreef Atreidez het volgende:
maarrrrr.. Wat wordt het meetbare verschil waarin we ons moeten bewijzen? Allemaal een default stadje maken en achteraf een soort van miss verkiezing daarmee houden is misschien ook nog wel een optie
Waar we ook nog rekening mee moeten houden is de moeilijkheidsgraad. Daarvan hangt je beginbudget en je belastinginkomsten onder andere vanaf. Op Easy krijg je van 1 Sim meer belasting dan op Hard.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Missverkiezing, in de zin van wie heeft de mooiste stad? Da's heel subjectief natuurlijk en dus niet goed te meten.
Op zich zijn de dingen die ik net opnoemde vrij goed meetbaar: meeste geld na 10 speeljaren, hoogste opleidingsniveau na pakweg 30 jaar, zo snel mogelijk 25000 inwoners, zo snel mogelijk winst draaien, dat soort dingen.
Desnoods in de vorm van een SC4 Olympics: je kunt aan alle onderdelen meedoen maar ook aan slechts een paar.
Nadeel is inderdaad de hoge cheatfactor. Ik bedoel, iedereen kent de money cheat wel.
Ook zijn de verschillen tussen de installaties te groot door al die plug-ins die er te krijgen zijn.
We zouden dus kunnen afspreken óf allemaal met een kale install, óf beslissen welke plug-ins toegestaan zijn. En voor de rest is het maar hopen op de eerlijkheid van de deelnemers...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |