We blijven de hele tijd alles herhalen tegen hemquote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:23 schreef Haushofer het volgende:
Mjah, rude wil zich niet verdiepen in de materie, zover is duidelijk. Daar om begrijpt hij ook niet wat nodig is om een theorie consistent te maken, en belangrijker, wat een theorie moet kunnen. Maar ik zit mezelf nu te herhalen, geloof ik.
Ik begrijp uberhaupt niet waarom Rude zo graag zelf een theorie wil verzinnen. Als ie zich, zoals al zo vaak gezegd is, eens verdiepte in de bestaande theorie (in dit geval de Speciale Relativiteitstheorie), dan zou hij misschien inzien hoe mooi en consistent die theorie is. Bovendien zou het dan niet meer nodig zijn om zelf een verklaring te bedenken voor iets wat hij niet snapt. Scheelt Rude en ons beide een hoop moeite om de ander van zijn ongelijk resp. gelijk te overtuigen. Maar goed, dat is vast te simpel gedacht.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:23 schreef Haushofer het volgende:
[...] Daar om begrijpt hij ook niet wat nodig is om een theorie consistent te maken, en belangrijker, wat een theorie moet kunnen.
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:38 schreef Maethor het volgende:
[..]
Ik begrijp uberhaupt niet waarom Rude zo graag zelf een theorie wil verzinnen. Als ie zich, zoals al zo vaak gezegd is, eens verdiepte in de bestaande theorie (in dit geval de Speciale Relativiteitstheorie), dan zou hij misschien inzien hoe mooi en consistent die theorie is. Bovendien zou het dan niet meer nodig zijn om zelf een verklaring te bedenken voor iets wat hij niet snapt. Scheelt Rude en ons beide een hoop moeite om de ander van zijn ongelijk resp. gelijk te overtuigen. Maar goed, dat is vast te simpel gedacht.
Ok, dit wordt toch echt te erg nu Rude, lees alsjeblieft een boekquote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:27 schreef rudeonline het volgende:
Ik geloof ook wel dat de bestaande theorie klopt, het enige wat er fout wordt gedaan is het denken dat licht beweegt. Net als dat we vroeger dachten dat licht uit je ogen kwam denken we nu ook dat licht uit een lamp komt. Daar kan ik me niet in vinden. Licht is gewoon een spoor van energie welke achterblijft in de tijd. Voor licht is er maar 1 dimensie en dat is de verleden tijd. Alles wat je ziet is in principe verleden tijd, daarom zie je het licht alle kanten op gaan. Ik weet dat het moeilijk is te visualiseren maar ik zou zeggen, neem er eens de moeite voor.
Dat kan ook, mijn oplossing was wel erg rigoureusquote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:42 schreef ATuin-hek het volgende:
vorige keer zijn de topics gewoon op slot gegaan. Is wellicht ook een idee tot rude es een boek heeft gelezen.
* mompelt iets over dat lichtsnelheid gekgenoeg absoluut is*quote:Op maandag 18 oktober 2004 15:39 schreef Doffy het volgende:
Tijd, rude, kan als een elastiekje uitrekken of inklappen. Het begrip 'seconde' is dan betekenisloos. Een seconde bij de lichtsnelheid duurt voor een lokale waarnemer net zo lang als een seconde in "stilstand", maar voor een externe waarnemer lijkt dat anders te zijn. Alles is dus, duhhh, relatiefOok een 'seconde'.
Ok, ok jij je zinquote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:17 schreef godard_k het volgende:
* mompelt iets over dat lichtsnelheid gekgenoeg absoluut is*
In eerste instantie wel ja. Als je je ook maar een beetje in de materie verdiept, wordt het al snel minder onlogischquote:en ja, het is heel logisch als je dat onlogisch vind
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:33 schreef Doffy het volgende:
In eerste instantie wel ja. Als je je ook maar een beetje in de materie verdiept, wordt het al snel minder onlogisch
Nou, inderdaad jaquote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:40 schreef ATuin-hek het volgende:
handig he, boeken
Nou Rude, nog 1 serieuze post, want Maethors voorstel is zo gek nog nietquote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:27 schreef rudeonline het volgende:
Ik geloof ook wel dat de bestaande theorie klopt, het enige wat er fout wordt gedaan is het denken dat licht beweegt. Net als dat we vroeger dachten dat licht uit je ogen kwam denken we nu ook dat licht uit een lamp komt. Daar kan ik me niet in vinden. Licht is gewoon een spoor van energie welke achterblijft in de tijd. Voor licht is er maar 1 dimensie en dat is de verleden tijd. Alles wat je ziet is in principe verleden tijd, daarom zie je het licht alle kanten op gaan. Ik weet dat het moeilijk is te visualiseren maar ik zou zeggen, neem er eens de moeite voor.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 20:21 schreef rudeonline het volgende:
Want het helpt mij wel in het verklaren van mijn theorie, en ik geef toe ik ben behoorlijk koppig en moeilijk van van standpunt af te brengen.
quote:In ieder geval zit de sleutel in het begrip ruimte en tijd, dat is mij nu wel duidelijk geworden.
Het belangrijkste is dat jullie afstappen van het idee dat het heelal een soort 3 dimensionale ruimte is waarbij tijd wel of niet kan bestaan.
....quote:Stel dat je maar 1 dimensie had, je kon dan alleen maar van links naar rechts.
Tijd moet dan ook bestaan, anders zou je immers niet van links naar rechts kunnen gaan. Bewegen kost tijd. Op het moment dat een afstand bestaat is er dus al tijd aanwezig, niet omdat je beweegt, maar simpelweg omdat de mogenlijkheid tot bewegen aanwezig is.
quote:Omdat tijd zich in alle 3 de bekende dimensies bevindt is tijd dus eigenlijk 3 dimensionaal.
quote:Op het moment dat er geen afstanden zijn kan er helemaal niets bestaan en is er ook geen tijd.
Wij denken nu dat het heelal een soort van opgeblazen ballon is welke steeds groter wordt, dat idee geeft een verkeerd beeld van de werkelijkheid.
quote:Ik denk dat het heelal eerder een soort van tunnel is waar je doorheen vliegt, en doordat deze tunnel steeds langer lijkt te worden ( de tijd neemt toe) onstaat er steeds meer ruimte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |