Zou dat er niet iets mee te maken kunnen hebben waarom ze zo blij zijn met Duitsland?quote:Op zondag 10 oktober 2004 13:53 schreef Zhukov het volgende:
Is dat alles?? Nee. Tijdens de Deutsche Nationalhymne voelden grote delen van het Iraanse publiek zich geroepen om de Hitler-groet te maken.
* Posdnous mompelt iets over open deur van TS.quote:Op zondag 10 oktober 2004 14:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zou dat er niet iets mee te maken kunnen hebben waarom ze zo blij zijn met Duitsland?
Dit snap ik nou ff niet, waarom is dat iets negatiefs ???quote:Op zondag 10 oktober 2004 13:53 schreef Zhukov het volgende:Was er dan helemaal niets negatiefs te vermelden over dit Fußball-Fest? Jawel. Voordat de wedstrijd begon werd er in het stadion hardop gebeden, onder toeziend oog van Ayatollah's Khomeini en Khamenei.
Ene meneer met een smalle snor draait zich om in zijn graf.quote:Is dat alles?? Nee. Tijdens de Deutsche Nationalhymne voelden grote delen van het Iraanse publiek zich geroepen om de Hitler-groet te maken.
In Japan is er ook sprake van wijdverspeid anti-semitisme.quote:Op zondag 10 oktober 2004 15:56 schreef HarigeKerel het volgende:
Iran heeft een hekel aan Joden en Israel, Duitsland heeft de laatste honderd jaar heel wat Joden afgemaakt, en nu is Duitsland dus populair in Iran.
Dan ben ik zelf liever "big in Japan" eigenlijk![]()
![]()
Omdat ik van mening ben dat een voetbalwedstrijd niet voor religieuze doeleinden gebruikt zou moeten worden. Maar buiten dat is het misschien een beetje overdreven dit echt negatief te noemen. Ik bedoelde echter meer aan te geven dat niet alles verandert is in Iran en sommige gebruiken niet zo maar plaats hebben gemaakt voor de voetbalwerdstrijden nieuwe stijl.quote:Op zondag 10 oktober 2004 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit snap ik nou ff niet, waarom is dat iets negatiefs ???
... dat -ie (bij mijn beste weten) helemaal niet heeft...quote:Op zondag 10 oktober 2004 16:27 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ene meneer met een smalle snor draait zich om in zijn graf.![]()
Want het roepen dat alle joden aan het gas moeten is natuurlijk véééééél minder erg dan je hand omhoog steken bij een volkslied.quote:Op zondag 10 oktober 2004 16:35 schreef dVTB het volgende:
[..]
... dat -ie (bij mijn beste weten) helemaal niet heeft...![]()
Maarre... om even on-topic te gaan: Het is natuurlijk droevig dat zulke dingen gebeuren. Dat een voetbalwedstrijd zo wordt verziekt. Daar zijn 'onze' spreekkoren nog niks bij...
Nou ja "veeeeeeeeeel minder erg" wil ik ook niet zeggen, maar ik vind dat er toch wel een verschil is tussen een klein groepje zieke geesten die "hamas, hamas..." roepen en de -volgens TS- "grote delen van het publiek" die de Hitlergroet brengen.quote:Op zondag 10 oktober 2004 16:48 schreef Dagonet het volgende:
Want het roepen dat alle joden aan het gas moeten is natuurlijk véééééél minder erg dan je hand omhoog steken bij een volkslied.
Dat zou mij verbazen , want diezelfde meneer zette in Noord-afrika en vooral in Joegoslavie héél wat Moslims in binnen zijn SS en SA troepen ...quote:Op zondag 10 oktober 2004 16:27 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ene meneer met een smalle snor draait zich om in zijn graf.
Dat lijkt me wel ja. Het een is gericht tegen een groep voetbalsupporters, het andere tegen het Joodse volk.quote:Op zondag 10 oktober 2004 16:48 schreef Dagonet het volgende:
Want het roepen dat alle joden aan het gas moeten is natuurlijk véééééél minder erg dan je hand omhoog steken bij een volkslied.
quote:Op maandag 11 oktober 2004 01:49 schreef keeper het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel ja. Het een is gericht tegen een groep voetbalsupporters, het andere tegen het Joodse volk.
Mensen die het Hamas spreekkoor, zoals gebezigd in Nederlandse stadions, gericht tegen Ajax-supporters, nog steeds anti-semitisch noemen, hebben geen idee waar ze het over hebben.
Ach, die weten het juist dondersgoed, dat is ook juist de reden dat ze het gebruiken. Lekker schokkerend, altijd goed voor media-aandacht. Het is een volstrekt holle kreet geworden, alleen gebruikt als uiterste provocatie, wat elke keer weer lukt. Daarom erger ik me er zo aan dat het anti-semitisch wordt genoemd, wat het binnen die context namelijk totaal niet is. Maar juist doordat er zo verkrampt op wordt gereageerd, blijft het leuk om te gebruiken.quote:Op maandag 11 oktober 2004 01:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Misschien hebben de gebruikers van het Hamas spreekkoor juist geen idee waarover ze het hebben ?
Net als Nederland tijdens Nederland - Duitsland dus?quote:Op zondag 10 oktober 2004 13:56 schreef Posdnous het volgende:
Tja, Duitsers verenigen zo'n land![]()
quote:Op maandag 11 oktober 2004 01:49 schreef keeper het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel ja. Het een is gericht tegen een groep voetbalsupporters, het andere tegen het Joodse volk.
Mensen die het Hamas spreekkoor, zoals gebezigd in Nederlandse stadions, gericht tegen Ajax-supporters, nog steeds anti-semitisch noemen, hebben geen idee waar ze het over hebben.
Verschil in achterliggende gedachten ja, het kleine groepje heeft het over de supporters van een andere club, supporters die zichzelf Joden noemen. Ik vrees dat de "groet" niet tegen een kleine groep Duitse supporters / het voetbal-elftal was gericht.quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:34 schreef dVTB het volgende:
[..]
Nou ja "veeeeeeeeeel minder erg" wil ik ook niet zeggen, maar ik vind dat er toch wel een verschil is tussen een klein groepje zieke geesten die "hamas, hamas..." roepen en de -volgens TS- "grote delen van het publiek" die de Hitlergroet brengen.
Dankje, ik kan er verder weinig anders mee dan een slotje er op zetten, want het spreekkorengedoe is hier al uit ten treure besproken.quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:31 schreef Dagonet het volgende:
Maar goed, tijd voor een schopje naar VBL.
Golfer, vang! Misschien dat jij er iets mee kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |