abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39108103
Waarom zijn ze eigenlijk gestopt met de bouw van dat grote hotel?
Geldgebrek oid?
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:43:42 #227
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_39108386
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:34 schreef SimtekF1 het volgende:
Geldgebrek oid?
ik dacht omdat het beton te slecht was... schijnbaar staat het op instorten oid
пусть всегда будет солнце
pi_39109633
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:34 schreef SimtekF1 het volgende:
Geldgebrek oid?
Ze schijnen het technisch niet voor elkaar te kunnen krijgen het goed af te maken. Bijvoorbeeld de watervoorziening op de bovenste verdiepingen zou een probleem zijn, begreep ik.

Slopen zou een godsvermogen kosten, zodat het er nog steeds staat. Hoewel het natuurlijk een heel opvallend symbool is voor het falen van de Noord Koreaanse samenleving en men het als erg pijnlijk ervaart. Het is niet voor niets dat toeristen er niet in de buurt mogen komen, maar alleen van een flinke afstand kijken.

Officieel is dacht ik nog steeds het verhaal dat de bouw gepauzeerd is...
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:47:38 #229
12829 dweepo
kangoeroe
pi_39110632
Ha een Noord Korea topic. Leuk om door te lezen, zeker omdat ik in april zelf een ruime week in Noord Korea geweest ben! Uiteraard erg veel foto's gemaakt en voor m'n weblog een redelijk uitgebreid reisverhaal geschreven. Zoek nog webspace/website kennis om daar een nette site van te maken, maar als jullie erg veel interesse hebben kan ik het ook hier wel plaatsen....

Over dat hotel, het Ruygyong Hotel; de Noord Koreanen geven zelf toe dat er simpelweg geen geld meer was om het hotel af te bouwen. Maar ze gaan er natuurlijk van uit dat dat er nog wel weer komt, dus ligt de bouw gewoon even stil. Het hotel werd overigens gebouwd door een buitenlandse maatschappij, net als het Yanggakdo Hotel, waar momenteel de meeste toeristen verblijven. Over dat hotel gaat echter het verhaal dat het Franse bedrijf dat het gebouwd heeft nooit al het geld heeft ontvangen. Het is dus maar de vraag of er uberhaupt nog een bedrijf z'n vingers wil branden aan Ruygyong Hotel...

Ondanks dat het nog niet af is, is het een van de toeristische trekpleisters van Pyongyang. Nagenoeg elke toerist krijgt het als apart programma-onderdeel te zien. Ook uit de verhalen die de gidsen er over vertellen blijkt toch een zekere vorm van Noord Koreaanse trots mbt dit grootste hotel ter wereld...
"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"
pi_39111218
quote:
Zeer intressante ducumentaire..
pi_39118012
@dweepo: dat de bouw stil ligt is de officiele versie, maar er kleven nogal wat technische problemen aan het ontwerp, volgens mij. nog los van de vraag wat er allemaal aan herstel komt kijken aan een pand dat er al jaren in weer en wind zo bijstaat.

Over het hotel als toeristische attractie; hoe dicht ben je er dan bijgeweest? Echt aan de voet van de pyramide? Ik heb destijds nog speciaal aan de gidsen gevraagd of het in het programma kon worden opgenomen, maar we konden alleen even een fotostop maken op geruime afstand (zie de foto in een van de andere Noord Korea topics).
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:32:20 #232
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39118167
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:25 schreef freddygonzales het volgende:
Een ander reisverslag van Noord Korea met foto's.

Reisverslag Noord Korea
Dit vond ik een leuk verslag
pi_39118326
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:32 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Dit vond ik een leuk verslag
Inderdaad, had ik vorige week ook gelezen toch wel indrukwekkend eigenlijk.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_39125408
Die Discovery documentaire is echt erg, die kinderen daar hebben echt geen moer om te eten, zo erg dat hun haar er lichter van wordt. En niemand die ze even iets geeft ofzo. Ik snap echt niet hoe je zo met oogkleppen op kan leven in een dorpje in de modder.
pi_39126031
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:00 schreef illusions het volgende:
Die Discovery documentaire is echt erg, die kinderen daar hebben echt geen moer om te eten, zo erg dat hun haar er lichter van wordt. En niemand die ze even iets geeft ofzo. Ik snap echt niet hoe je zo met oogkleppen op kan leven in een dorpje in de modder.
niemand mag ze iets geven, omdat die kinderen niet bestaan
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:53:17 #237
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_39131362
Even een tvp'tje, dit land staat heel hoog op m'n lijstje! Ik las op http://www.koryogroup.com/tours/index.html dat er ook dit jaar Mass Games georganiseerd worden. Dat voegt natuurlijk écht wel wat toe aan een bezoek aan NK. Nu nog iemand zoeken die mee wil...
Bankiertje
pi_39131893
Waarom iemand zoeken die mee wil? Je moet toch met een groepsreis mee.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 01:04:16 #239
12829 dweepo
kangoeroe
pi_39135991
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:26 schreef k_man het volgende:
@dweepo: dat de bouw stil ligt is de officiele versie, maar er kleven nogal wat technische problemen aan het ontwerp, volgens mij. nog los van de vraag wat er allemaal aan herstel komt kijken aan een pand dat er al jaren in weer en wind zo bijstaat.

Over het hotel als toeristische attractie; hoe dicht ben je er dan bijgeweest? Echt aan de voet van de pyramide? Ik heb destijds nog speciaal aan de gidsen gevraagd of het in het programma kon worden opgenomen, maar we konden alleen even een fotostop maken op geruime afstand (zie de foto in een van de andere Noord Korea topics).
Dat het hotel nooit afgebouwd zal worden lijkt mij inderdaad ook vrij duidelijk en dat geld daarvoor niet de enige reden is, is ook niet helemaal vreemd, maar dat zullen de Noord-Koreanen nooit toegeven natuurlijk.

Ons werd verteld dat er niemand dicht in de buurt van het hotel mocht komen, het waarom bleef zoals zo vaak onduidelijk, maar we werden wel in de gelegenheid gesteld foto's te maken vanaf het terrein van Embroidery Factory, dat relatief dichtbij het hotel staat. Ik geef toe, het was nog steeds redelijk ver weg, maar volgens Nick en Simon van Koryo Tours was dit het dichste bij dat je als toerist kon komen. Buiten dat werden we er door gidsen specifiek op gewezen en hebben ze er ook uit zichzelf het een en ander over verteld.
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:02 schreef k_man het volgende:
Je moet niks, je kan tenslotte ook 'alleen'. Maar ik denk dat het wel stukken beter is om met een groepsreis mee te gaan, je voelt je iets minder gehersenspoeld en je hebt eens iemand om de bizarre voorvallen van de dag mee door te nemen.
"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"
pi_39138535
Klopt, maar ook als individu word je behandeld als 'groep'. Ik kwam daar een andere toerist tegen, een Italiaan in z'n eentje, die ook werd begeleid door twee gidsen en een chauffeur. Drie man personeel op één toerist dus. Dat zijn nou eenmaal de regels. Ik geloof dat het (daarom) in je eentje nogal duur is.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 15:15:01 #241
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_39150437
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:02 schreef k_man het volgende:
Dat is wel zo, maar tijdens en na je reis is het mooi om ervaringen te kunnen delen met iemand die je kent. Ik vind dat toch wel iets toevoegen.
Bovendien zou ik een week of 2 in Beijing en omgeving eraan vastplakken, maar daar alleen zijn lijkt me vrij eenzaam. Volgens mij zijn er ook niet echt backpackers hostels ofzo waar je mensen ontmoet.
Ik ga volgend jaar in het voorjaar in ieder geval naar China omdat een vriend van me daar gaat trouwen. Misschien combineer ik dat met NK. Kan er nog even een paar nachtjes over slapen
Bankiertje
  vrijdag 23 juni 2006 @ 15:20:12 #242
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39150614
Ik lees in al die verlagen nooit iets over afluisterpraktijken of wat dan ook

Ik zou de neiging niet kunnen onderdrukken om te controleren of er iemand in m'n kamer is geweest terwijl ik er niet was, om 's nachts is proberen een ommetje te maken, om je kamer na te zoeken op afluisterapparatuur, camera's etc etc

Vooral 's nachts een ommetje maken en effe ontsnappen dat lijkt me bijzonder. Maarja misschien wel heel zwaar strafbaar

Ik zou overal iets achter zoeken.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 15:21:32 #243
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_39150659
Dweepo, jij bent met Koryo Tours gegaan?
Ik moet zeggen dat hun website er erg goed uitziet en dat de reisprogramma's ook goed in mekaar zitten, maar is het niet héél erg duur? Ik zie voor 7 nachten in NK een minimale prijs van 1690 euro staan, inclusief transport van en naar Beijing . Bij Koning Aap is het ongeveer 2000 euro plus wat extra kosten, maar daar zit dan de vliegreis naar China en het (korte) verblijf in Beijing bij in!

Vraag me dan af wat Koryo aan extra's biedt voor dat geld...
Bankiertje
pi_39156271
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 15:20 schreef PLAE@ het volgende:
Ik lees in al die verlagen nooit iets over afluisterpraktijken of wat dan ook
Denk je dat ze daar een overvloed hebben aan Nederlandstalige tolken?

Wat mij wel opviel in ons hotel in Pyongyang was de kamerindeling. Wij hadden drie kamers. Het waren echter geen drie aansluitende kamers, maar zeg maar nummer twee, drie en vijf in de gang. Ik vroeg me wel af of kamers één en vier in gebruik zouden zijn door spionnen ofzo.

Ook de kamer doorzocht op microfoontjes, cameraatjes etc, maar niks gevonden.

Het schijnt wel zo te zijn dat je ansichtkaarten gelezen worden, hoewel ik ook betwijfel of ze dat met Nederlandstalige doen. Hoe dan ook, woorden als 'dictator' snappen ze best en zulke kaarten komen dus nooit aan.
quote:
Vooral 's nachts een ommetje maken en effe ontsnappen dat lijkt me bijzonder. Maarja misschien wel heel zwaar strafbaar
Je valt vast helemáál niet op met je Westerse uiterlijk tussen al die Koreaantjes hè? Bij de eerste straathoek word je opgepakt en terug gestuurd naar je hotel.

Ik heb er wle over gedacht, maar het heeft geen zin. Ik had best 's avonds even het hotel uit kunnen lopen, maar dan? Ons hotel in Pyongyang was op de punt van een eilandje in de rivier die door de stad loopt. Op dat eilandje is verder niks te beleven en de brug naar de rest van de stad is nog een heel eind weg. Dan ben je een kwartier aan het lopen voor je bij die brug bent, om vervolgens waarschijnlijk direct te worden opgepakt. Niet de moeite waard.
pi_39180189
Nog wat foto's genomen door mijn vriendin en door reisgenoot Tom. Dit keer wat meer van de mensen zelf in plaats van die saaie gebouwen.

Beetje accordeon spelen in het park.

Gewoon netjes poseren voor die rare blanke mensen.

De oude man loopt voorbij alsof er niets bijzonders te zien is.

Kinderen wachtend bij het beeld van de Grote Leider tot ze aan de beurt zijn om bloemen te leggen.

Netjes strak in het gelid.

Ons OV is zo slecht nog niet, lekker persen.

Een bruiloft, vast onderdeel van het programma van iedere toerist?

Kinderen in het park.

Onze gids vond het niet zo tof toen we vanuit de bus bovenstaand tafereel van werkende mensen fotografeerden.

Kinderen ik dacht bij het zomerkamp/school of zoiets.

Tankversperringen, fotograferen geen probleem.

Het traditionele instrument van NK. De naam ben ik vergeten maar het klonk zeer goed toen dit groepje ging spelen. Deed nog het meeste aan een harp denken.

En dit vond de gids ook niet heel leuk: altijd zoveel mogelijk mensen op aftandse wagens, ook militairen, want lopen daar krijg je met de afstanden daar al snel genoeg van.

Zie hier onze gids op de laatste avond: bezopen in de bus liedjes zingen.

Coca Cola en Heineken voor toeristen gewoon voorhanden.
pi_42558966
Tijd om te gaan denk ik ...

Voordat dit idiote regime valt... morgen kijken hoe en wat
pi_53633417
Kim Jong-il verwelkomt president Zuid-Korea
Uitgegeven: 2 oktober 2007 06:24

PYONGYANG - De Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-il heeft dinsdag in Pyongyang de president van Zuid-Korea Roh Moo-hyun verwelkomt. Op de televisie was live te zien, dat de twee leiders elkaar de hand schudden.

Het is de tweede keer in vijftig jaar tijd, dat de leiders van communistisch Noord-Korea en kapitalistisch Zuid-Korea elkaar ontmoeten. Roh zei eerder met Kim Jong-il te willen praten over vrede. De verwachtingen van de ontmoeting zijn hooggespannen na de Noord-Koreaanse toezegging om het nucleaire programma nog dit jaar volledig te ontmantelen.

Enkele uren voor de ontmoeting stak Roh de gedemilitariseerde zone over tussen de twee Korea's. Dit is de laatste Koude Oorlogsgrens van de wereld. "Ik passeer de verboden scheidslijn", zei Roh toen hij als eerste Zuid-Koreaanse leider Noord-Korea in wandelde. "Er is hier niets te zien, maar deze lijn is de muur die onze natie een halve eeuw gescheiden heeft gehouden. Door deze muur heeft dit land veel geleden", aldus Roh.

Wordt het nu dan echt tijd om te gaan?
pi_53860089
Nee, regime blijft sowieso nog wel 10 jaar in deze toestand bestaan, ze zullen economisch meer ontwikkelen met de hulp van de Zuid Koreaanse Conglomeraten maar verder verandert er niets, als de economiën verder verwikkeld raken en op een beter niveau zal het vast en zeker weer 1 land worden. Maar dat is lange termijn.

Koreanen geloven dit verhaal heilig.
pi_53861898
Jammer dat de foto's die eerst in dit topic stonden niet meer te zien zijn (i.i.g. niet hier).

Noord-Korea is natuurlijk een heel erg raar land en om te bezoeken wel heel interessant. Toen ik in Beijing was in nov. 2006 heb ik er kort over gedacht om het te proberen maar zag er toen vanaf vanwege verschillende redenen. 1 van de redenen die zo'n bezoek in mijn ogen minder aantrekkelijk maakt is dat het me bijzonder lastig lijkt om met mensen daar te spreken en dat vrij gaan en staan er natuurlijk niet bij is.
pi_53863954
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:20 schreef WRDA6 het volgende:
Jammer dat de foto's die eerst in dit topic stonden niet meer te zien zijn (i.i.g. niet hier).
Gewoon klikken op het linkje in mijn sig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')