abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator donderdag 21 oktober 2004 @ 20:32:57 #151
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22779464
Slowchat en onzinposts verwijderd, daar is dit topic niet voor bedoeld.

[ Bericht 82% gewijzigd door Lois op 21-10-2004 20:38:04 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:28:16 #152
24188 Belana
kloon van belana
pi_22791060
Ik heb eens zitten denken... OUD wordt groot. TE groot om op iedereen te kunnen reageren. Het komt steeds vaker naar voren merk ik. Ik heb er zelf ook moeite mee om op "iedereen" te reageren (op iedereen kan je nooit reageren, vandaar tussen aanhalingstekens), omdat ik geen tijd heb om alles te lezen en verhalen over onze kids verdwijnen in het niet. Nou dacht ik dat het misschien een idee was om de topics weer wat meer te splitsen, omdat er zo veel kids bijgekomen zijn. Dus bv het dreumes/kleutertopic tot iets kleinere proporties terugbrengen zodat het weer wat overzichtelijker wordt. Maar misschien ook wel het babietjestopic, er zijn zoveel babies tegenwoordig! Het is maar een idee...schiet er op zou ik zeggen Maar ik denk dat in principe iedereen de intentie heeft om op "iedereen" te reageren, maar dat het gewoon niet meer lukt zo.
stormy waters...
sailin'
pi_22791258
Ik heb ook weleens overwogen hetzelfde voorstel te doen Belana, maar dan met name mbt het dreumes/peuter/kleuter topic. Ik kom zelf nauwelijks in dat topic omdat het me op een of andere manier te breed is, maar ik zou aan de andere kant toch best graag met andere dreumes-ouders kletsen over de ontwikkelingen enzo. Dat is toch weer heel andere koek dan kleuters of peuters.
mooi he, alles
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:41:41 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22791323
Ik vind het op zich wel een goed plan.

Mijn eerste reactie was overigens 'krijg je dan niet te veel versnippering', wat ook mijn oorspronkelijke reactie was toen er gesproken werd over OUD als een apart forum.
Maar die versnippering is er nu ook, 'men' reageert vaak alleen op de dingen waar hij/zij een beetje affiniteit mee heeft. En dan sneeuwen sommige berichten idd onder. En voor degenen die links hebben met andere 'categorieen', die weten elkaar toch wel te vinden.

Eens kijken wat de verdere reacties hierop zijn. Niks meer zonder gedegen overleg met de users.

Ik zal iig even in het dreumes topic een verwijzing naar Belena's post geven. Om nog wat meer reacties en meningen te vragen.

Edit:
Affiniteit! Dat is het woord dat ik zocht! Thanks Knor... ik gebruikte affectie. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door BE op 22-10-2004 11:03:41 ]
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:43:08 #155
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_22791355
Volgens mij is er ook een duidelijk verschil tussen pas geboren babietjes en babietjes van pakweg 9 maanden. De gespreksonderwerpen zijn compleet anders...maar aan de andere kant is het ook wel fijn om in hetzelfde topic de belevenissen van wat oudere babietjes te lezen. Dan weet je al een beetje wat je te wachten staat, en wat meer ervaren moeders kunnen je tips geven. Als je het verder gaat uitsplitsen zit je weer met alleen maar mensen die in precies dezelfde fase zitten, terwijl ik het ook wel fijn vind om mensen te spreken die die fase al achter de rug hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:44:58 #156
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22791388
ik ben er tegen, maar ik heb nu geen tijd om te reageren want ik had al weg moeten zijn. maar mijn reaktie komt nog
pi_22791403
Het maakt mij niet zo uit. Ik denk dat je blijft houden dat er wel eens niet op elkaar gereageerd word. Dat was in het "oude" ouders al. En dat zal altijd wel zo blijven ook.
Als je het dwars zit zeg het dan (net als coolbabe gisteren) en verder huppekee.
Niet teveel gemiep over en weer en verder met die hap.
Dus splitsing prima, maar voorkom je dat mensen niet altijd op elkaar reageren, nee.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_22791407
nah, de babietjes kunnen toch wel bij elkaar blijven lijkt me. maar de dreumessen, peuters en kleuters opsplitsen is nog niet zo'n gek idee, (al hoeft het van mij eigenlijk niet zo nodig hoor). wanneer begint het 'peuterschap' eigenlijk? geen idee.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:46:24 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_22791425
Ik snap wat je bedoeld pluisje, maar die reacties krijg je toch wel denk ik, het maakt het gewoon wat overzichtelijker voor mijn gevoel. Op dit moment post ik bv niet heel veel in beebietjes, omdat er veel mensen zijn met echt kleine beebietjes en ik daar niet "tussen" wil komen met mijn 9 maanden verhaal. Het is meer dat ik bedoel dat het te veel en te groot wordt om op iedereen te kunnen raegeren.
stormy waters...
sailin'
pi_22791443
misschien moet men gewoon ook niet verwachten dat iedereen overal op reageert. dat scheelt al een heleboel denk ik.
pi_22791473
ships, wil je net reageren wordt mijn dreumesje wakker
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:49:03 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_22791474
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:47 schreef bixister het volgende:
misschien moet men gewoon ook niet verwachten dat iedereen overal op reageert. dat scheelt al een heleboel denk ik.
tuurlijk! Die verwachting moet je ook niet hebben, die heb ik ook niet hoor. Ik heb me er zelf ook nooit zo druk om gemaakt, maar ik zie het zo vaak terugkomen...dus ik dacht...enzo...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:50:07 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22791497
Als het gesplitst zou gaan worden, let wel, ik zeg áls...
dan zou ik zelf de babietjes bij elkaar willen houden, maar zoals Belana zegt 9 maanden is wel heel anders dan 9 weken.
Dus dan zou ik iets zien als:
0-6 maanden
6-12 maanden
dreumes
peuter
kleuter

Ik ben er nog niet helemaal over uit eigenlijk. Ik vind het bijvoorbeeld zelf ook al jammer dat er een apart 'hoe is het nu met de nieuwe moeders topic is'. Ik snap het wel, en het werkt, maar je moet op een gegeven moment zo veel topics door lezen om een beetje bij te kunnen blijven.
En doordat je gaat versplinteren lopen alle topics een stuk minder hard. Niet dat dat nou erg is verder...

ik gooi gewoon even alles wat me te binnen schiet eruit hier
pi_22791549
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:49 schreef Belana het volgende:

[..]

tuurlijk! Die verwachting moet je ook niet hebben, die heb ik ook niet hoor. Ik heb me er zelf ook nooit zo druk om gemaakt, maar ik zie het zo vaak terugkomen...dus ik dacht...enzo...
ja maar jij reageert dus minder omdat je niet tussen de kleine-babies-verhalen wil komen zonder daar eerst ook op in te gaan. als je nou weet dat men dat helemaal niet van je verwacht zou je misschien gemakkelijker toch (gewoon daar) je verhaal kunnen doen. want al dat versnipperde vind ik ook niet echt alles.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:58:09 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_22791654
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:52 schreef bixister het volgende:

[..]

ja maar jij reageert dus minder omdat je niet tussen de kleine-babies-verhalen wil komen zonder daar eerst ook op in te gaan. als je nou weet dat men dat helemaal niet van je verwacht zou je misschien gemakkelijker toch (gewoon daar) je verhaal kunnen doen. want al dat versnipperde vind ik ook niet echt alles.
Ow maar als ik lekker wat wil vertellen (zoals van de week) dan doe ik dat ook gewoon hoor. Ik heb er persoonlijk allemaal niet zo'n moeite mee, maar ik lees wel steeds vaker, of iig komt het regelmatig terug, dat mensen er wel moeite mee hebben dat er niet of weinig gereageerd wordt.
Vandaar dat ik dacht dat is misschien goed om eens over te praten dan in mod
stormy waters...
sailin'
pi_22791674
mij boeit het eerlijk gezged niet zo waar wat staat zolang maar duidelijk is voor de poster waar hij/zij zijn verhaal behoort te doen. Denk persoonlijk niet dat er dan opeens wel op 'iedereen' gereageerd wordt. Ik zal er iig niet meer door gaan posten.

Je reageert op iemand omdat je daar nou eenmaal graag op wil reageren. Idem voor de reden dat je post. Reacties zijn leuk, ervaringen uitwisselen ook, maar denk niet dat je dat als vereiste moet zien en verwachten.

Daarnaast krijg je dat je als je het in kleine groepjes versnippert wel een klein groepje steeds wat op elkaar reageert terwijl het juist interessant kan zijn als anderen op je reageren (die van de grotere kindjes bv). En ja dat zou alsnog kunnen, maar iedereen leest toch het topic waar ze de meeste affiniteit bij hebben, hoe meer topics er lopen, hoe minder tijd en intensief ze omgaan met de andere topics.

Maar nogmaals mij boeit het niet en vind alles best als ik maar weet waar ik voor Alicia moet reageren, waar voor JD en waar voor andere probs etc etc.

ow en voor wie dit erg onverschjillig over komt of niet geinteresseerd etc. Het blijft nou eenmaal een forum, dat kan leuk zijn, maar is niet mijn leven (nou ja) en daar gaat nou eenmaal niet alles zoals jij dat wil of graag ziet. Als je dat graag wilt kwa reacties moet je op een praatgroep gaan waar het verplicht is om reactie te geven
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:04:07 #167
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22791759
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:58 schreef Knorretje het volgende:
ow en voor wie dit erg onverschjillig over komt of niet geinteresseerd etc. Het blijft nou eenmaal een forum, dat kan leuk zijn, maar is niet mijn leven (nou ja) en daar gaat nou eenmaal niet alles zoals jij dat wil of graag ziet. Als je dat graag wilt kwa reacties moet je op een praatgroep gaan waar het verplicht is om reactie te geven
Zo hey! Ben ik het zowaar een keer helemaal met Knor eens

Ik zie steeds vaker van die ellenlange posts opduiken met daarin alle namen van iedereen die ooit in dat topic heeft gepost met een standaard beleefdheidszinnetje erachter. Nou, die posts sla ik altijd over. Ik heb liever dat mensen niet reageren op mijn posts dan zo'n reactie, eerlijk gezegd. Ik weet dat mijn posts toch wel gelezen is.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:19:24 #168
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_22792101
Ik vind het eigenlijk niet zo leuk om zo vaak "gedwongen van topic te wisselen". 6 maanden in het ene topic, dan 6 maanden in het volgende, een jaartje hier, een jaartje daar...

Het leuke aan de topics hoe ze nu zijn vind ik juist dat je er veel verschillende mensen tegenkomt. Als je de leeftijdsgroepen kleiner gaat maken dan weet je zodra je zwanger bent eigenlijk al wie je de rest van je FOK! tijd tegen zal blijven komen...
Begrijp me niet verkeerd, de mensen met kindertjes die ongeveer even oud zijn als Tobias vind ik ontzettend lief, maar om nou steeds met hetzelfde kleine groepje alle topics door te verhuizen...

Ik zou het best jammer vinden als het verder uitgesplitst wordt.

En ik sluit me bij degenen aan die aangeven dat het helemaal niet nodig is om op iedereen te reageren. Liever dat je alleen reageert als je dat echt wil, of echt iets te zeggen hebt, dan dat je plichtmatig iedere post afgaat.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:25:52 #169
7074 moussy
kuttekop
pi_22792251
Oh ja, dreumes, peuters en kleuters op splitten klinkt wel ideaal, maar ik vraag me af of het wel zo ideaal is. Als je met een écht dringende vraag zit krijg je (meestal) toch wel antwoord, of je opend toch gewoon een nieuw topic. Ik heb niet zo veel te melden over René. Van sommige dingen wil ik gewoon niet dat ze op internet staan, die ze over een paar jaar terug kan lezen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_22792352
Ik ga in deze helemaal mee met de reactie/mening van Knorretje...
pi_22792622
Ik denk dat een spitsing niets zal veranderen aan het al dan niet reageren. Maar ik begrijp zeker wat jij nu eigenlijk bedoelt Belana. Ik had dat ook toen Jadey richting de 1 jaar liep. Het babietjestopic is dan niet meer "je plekje" Er zit zo'n wezenlijk verschil tussen 0-6 maanden en 6-12 maanden, ook met de moeders zelf. Misschien zou de enige spitsing die ik me kan voorstellen zijn dat je wel die splitsing maakt in die maanden en daaran vast dan ook gelijk hoe het met de nieuwe moeders is. Dus het moedergevoel en hun babies (én die van nieuwe vaders natuurlijk ) en dan de gevorderden in 6-12 maanden. Die maken natuurlijk alweer heel andere dingen mee.

Wat ik niet zo leuk zou vinden is dat de dreumes/peuter/kleuter topic gesplitst zou worden, dan worden de groepjes veel te klein met alle nadelige gevolgend vandien.

En nu toch nog even over het reageren, Spin heeft eigenlijk al benoemd wat mij ook wel irriteert: de ongeinteresseerde posts waarin iedereen maar even wordt benoemd. Méén het lijkt wel of er met pen en papier bijgezeten wordt om maar niemand te vergeten. kijk zo werkt het ook weer niet, je reageert daar waar je echt iets op te reageren hebt en het hoeft niet uit beleefdheidsvorm. Beleefder in deze zou zelfs zijn om daar te reageren waar echte problemen worden besproken.
pi_22793135
De posts die ik met het meeste interesse lees zijn de posts van de kindertjes die een beetje in Sven zijn leeftijdscatergorie zitten (van Bram tot Piet) zeg maar. Ik vind het jammer dat er juist van die kinderen op het moment weinig gepost word. Juist omdat als er iets gepost word het toch wel veel herkenbaarheid oplevert.

Van de posts van oudere kinderen vind ik het heel interessant om te lezen wat je nog te wachten staat en waar je tegen aan kan lopen in de toekomst. En als ik bij de babietjes lees dan heb ik weer zoiets van....o, dat is waar, dat ben ik al weer vergeten.

Maar om het dreumes/peuter/kleuter topic te splitsen? Het loopt nu al niet zo hard, dus of dat zin heeft?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Jubileum moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:34:02 #173
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22794335
Mijn persoonlijke mening (dus niet als blauwe)

Ik vind het opsplitsen van het dreumes en kleutertopic niet echt nodig, zo druk is het daar nou ook weer niet. Ik vind het juist wel leuk, al die verschillende leeftijden bij elkaar.

Verder sluit ik me helemaal bij Knorretjes post aan, ook het substukje. Ik merk bij mezelf dat ik het de laatste tijd steeds moeilijker vind om ergens te reageren, en dan met name in het fototopic, omdat ik bang ben dat ik iemand vergeet. Terwijl ik liever spontaan zou willen reageren als ik ineens een schattige foto zie, of een foto waar ik enorm om kan lachen.
Dan reageer ik eigenlijk liever helemaal niet meer, die dwang om niemand te vergeten bederft mijn plezier en mijn impuls om even snel te reageren.

Ik zou het heel vervelend vinden als deze discussie zou lijden tot de soort reacties waar Spin het al overhad, als iedereen heel krampachtig gaat lopen doen om maar niemand te vergeten.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 14:21:49 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_22795278
Lieve mensjes, laat 1 ding duidelijk zijn, ik vind het ook prima zoals het is! Ik wilde het "reageren" ter sprake brengen en eens een gesprek over misschien dingen anders doen om daar minder "problemen" mee te hebben omdat het best druk is tegenwoordig. Liever heb ik idd nog dat we niet zo spastisch doen en gewoon reageren op de dingen die je op dat moment leuk vind of interessant. Dus ik ben het verder met iedereen eens Dan is dat toch duidelijk?
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:05:24 #175
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_22796320
Duidelijk, Belana

En als je (je in het algemeen bedoeld hier) dan een keer geen of nauwelijks reactie krijgt op iets wat voor jou belangrijk is, kun je volgens mij twee dingen doen:

1. Je schouders ophalen, eens diep zuchten en overgaan tot de orde van de dag
2. Nogmaals de aandacht op de kwestie vestigen en vragen of men alsnog wil reageren

Toch?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')