abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22628517
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:05 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Het is vaak ook onbegrip dat mensen dingen anders doen dan jij gewent bent. Ga maar eens voor het eerst eten bij de puisant rijke ouders van je nieuwe vriend/ vriendin... en als jij dan niet gewend bent met om normaal met mes en vork te eten, of verkeerde grappen etc maakt...
Tja, als mensen elkaar nou eens gewoon accepteerden zoals ze zijn, dan zouden er een heleboel problemen de wereld uit zijn...
pi_22628547
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:08 schreef StefanP het volgende:

En jij geeft er blijk van geen enkel realiteitsbesef te bezitten door een vergelijking te maken tussen het verleden en het heden. Waar immigratie destijds een geleidelijk proces was dat in alle rust plaats vond, is het nu iets wat in 20 jaar tijd de bevolking met 2 miljoen heeft doen stijgen. Om maar niet te spreken over het feit dat de immigranten van toen zich binnen korte tijd zonder meer zich als Nederlanders gedroegen, in plaats van de huidige lading relschoppers die om het hardst tegen onze schenen probeert te schoppen om toch vooral hun bereidwilligheid tot integratie tentoon te stellen.
In de 17e eeuw had je een constante stroom van buitenlanders naar de grote steden in het gewest Holland.
Het gemiddelde aantal buitenlanders in die hele eeuw was 25%.
Je hebt het over een paar relschoppers en dat generaliseer je tot de hele groep...
Ik vind dat niet kunnen
De meeste mensen willen gewoon rustig een leventje leiden.
pi_22628603
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:04 schreef MrX1982 het volgende:

Dat er in Nederland ook nog ouderweste ideeën bestaan tussen mannen en vrouwen is ook niet goed. Dan doel ik met name op de SGP. Ook hun visie vind ik een foute en is zelfs fundamentalistisch maar dat is een visie die alleen gedeeld wordt in een paar incest dorpen op de Veluwe.
Je kunt het niet eens zijn met een visie van iemand, maar dat houdt nog niet in dat hun visie fout is. Ik ben het persoonlijk absoluut niet eens met de SGP, of religieus leiders die het gelijksprincipe niet uitdragen, maar zij hebben vaak allen hun eigen redenen. Zij hebben immers vrijheid van meningsuiting.

Kritiek hebben op een cultuur die nog niet zo ver is op emancipatiegebied als de onze getuigt van enige arrogantie en ongeduldigheid. Je hebt het over een visie die in de westerse wereld millenia heeft geduurd en in de Islamitische wereld nooit op gang is gekomen. En dan moeten ze maar even alles opzij zetten? Een groot gedeelte van de islamitische allochten is meer westers dan zij zelf willen toegeven. Geef mensen de tijd. Zij die absoluut willen blijven vashouden aan hun waarden geven mijns inziens geen problemen zoland ze niet in strijd met de wet handelen. Maar dat geldt voor ieder individu in Nederland.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:15:17 #254
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22628639
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een beperkt wereldbeeld heeft m.i. weinig te maken met het aantal afgelegde kilometers. Het heeft te maken met je ogen open doen, nieuwsgierig zijn naar wat 'anders' is en het lezen van kranten en boeken...
Je kunt nog zoveel lezen in kranten en boeken, maar pas als je tot daadwerkelijke interactie overgaat zul je pas écht je horizon verbreden. Maar dat is meer vanuit persoonlijke ervaring gesproken.
pi_22628642
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vraag me af of de problemen die bestaan met allochtone jongeren veel te maken hebben met 'de islamitische cultuur'. Ik denk dat ze eerder te maken hebben met de kansen van desbetreffende jongeren in onze samenleving. Heeft het feit dat ze vaak laag opgeleid zijn te maken met de islamitische cultuur? Heeft het feit dat ze vaak de criminaliteit ingaan te maken met de islamitische cultuur? Ik denk dat de oorzaken ergens anders liggen.
Och god hier krijg je de welbekende klaagzang weer: 'het is de schuld van de autochtonen' (en hiermee geef je sprekend aan wat nu de reden is voor het gedrag van de jongeren in de openingspost!). Of niet soms? Want wij ontnemen de allochtonen alle kansen tot een opleiding, werk en een woning. Het ligt niet aan hen!

Nee, volgens heeft he te maken met 'de kansen van de desbetreffende jongeren'. Ze zijn kansarm.

Kansarm, mijn reet. Ze hebben wel een mooie scooter, een gouden ketting, een dure leren jas, het nieuwste mobieltje en dure nikes. Weet je wat? Ze grijpen gewoon de verkeerde kansen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_22628646
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:08 schreef StefanP het volgende:
Anders probeer je eens normaal inhoudelijk te reageren in plaats van jezelf met infantiele one-liners voor schut te zetten.
Soort hoort bij soort zeg je zelf. En jij vindt het blijkbaar stoer om jezelf als sex-offender te profileren.
quote:
En jij geeft er blijk van geen enkel realiteitsbesef te bezitten door een vergelijking te maken tussen het verleden en het heden. Waar immigratie destijds een geleidelijk proces was dat in alle rust plaats vond,
Ik zou me eens gaan verdiepen in de geschiedenis als ik jou was, want dat is dus absoluut niet waar. In de 17e eeuw bijvoorbeeld kwamen er enorm veel joden (vluchtelingen!) naar Nederland omdat zij in andere landen werden vervolgd. Nee, dat ging niet geleidelijk.
quote:
Edit: ik zie dat je in Friesland woont. Je zult inderdaad wel heel veel weten over hoe het er in de Randstad inmiddels aan toe gaat en uitziet.
Nee, daar heb ik natuurlijk geen idee van. Ik woon namelijk in Friesland en zit dus achter het krantenpapier geplakt. Ik volg het nieuws natuurlijk ook niet en lees vooral geen kranten. En daarnaast is Amsterdam natuurlijk veel te ver weg voor mijn paard en wagen.

pi_22628673
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:15 schreef StefanP het volgende:
Och god hier krijg je de welbekende klaagzang weer: 'het is de schuld van de autochtonen'
Dat zeg ik dus helemaal niet. Dus je reply is in dat opzicht irrelevant. Ik zeg niet dat het feit dat ze weinig kansen hebben alleen maar de schuld van de autochtonen is. Maar het is ook niet alleen maar de schuld van de allochtonen.

Mensen met een accent worden nog altijd minder snel aangenomen voor een baan. Bijvoorbeeld.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 14-10-2004 21:21:54 ]
pi_22628738
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:15 schreef Lithion het volgende:

[..]

Je kunt nog zoveel lezen in kranten en boeken, maar pas als je tot daadwerkelijke interactie overgaat zul je pas écht je horizon verbreden. Maar dat is meer vanuit persoonlijke ervaring gesproken.
Dusseh... Iemand die geen geld heeft om verre reizen te maken heeft per definitie een beperkt wereldbeeld?

Je wereldbeeld heeft onder andere te maken met de vraag of je in staat bent om op een universalistisch niveau te denken en te communiceren.
pi_22628793
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:14 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Je kunt het niet eens zijn met een visie van iemand, maar dat houdt nog niet in dat hun visie fout is. Ik ben het persoonlijk absoluut niet eens met de SGP, of religieus leiders die het gelijksprincipe niet uitdragen, maar zij hebben vaak allen hun eigen redenen. Zij hebben immers vrijheid van meningsuiting.
Wel vrijheid van meningsuiting, maar blijkbaar ook vrijheid om te discrimineren, ook al is dat volgens de Nederlandse Grondwet verboden. Vrouwen moegn niet lid worden van de SGP. Als dat geen discriminatie is...
pi_22628880
Wat een generalisatie hier weer zeg Het constante gebruik van "zij en wij" slaat nergens op. Alsof zich niet aan willen passen een islamitisch gebruik is.

Kijk naar Amerika, naar de Nederlandse kolonies aldaar, vooral in staten als Michigan en Ohio bijvoorbeeld. De Nederlandse kolonies daar zijn grotendeels zeer religieus, houden vast aan jaren 50 denkbeelden etc. Een groot deel van de oudere immigranten spreekt een wirwar van engels en nederlands. Maar ook daar wordt het vaak per generatie minder. Datzelfde gebeurt hier in Nederland ook. We moeten geduld hebben.

Uiteindelijk zijn de meeste islamieten die nu in nederland wonen gewoon Nederlanders hoor.
pi_22628921
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wel vrijheid van meningsuiting, maar blijkbaar ook vrijheid om te discrimineren, ook al is dat volgens de Nederlandse Grondwet verboden. Vrouwen moegn niet lid worden van de SGP. Als dat geen discriminatie is...
Voor mij eindigt de vrijheid van meningsuiting dan ook daar waar discriminatie begint.
pi_22628922
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:01 schreef ScienceFriction het volgende:
Als er zoveel problemen zijn met allochtone jongeren dan zouden die problemen door moeten werken als ze ouder worden... immers, het zijn toch culturele botsingen zeg je? Probleemjongeren zijn over het algemeen niet de slimsten hoor. Ook de autochtone probleemjongeren zijn vaak niet bijster slim (kijk naar de friese lonsdale jeugd)

Het feit dat jij mensen met islamitische achtergrond "dat soort mensen" noemt getuigt ook niet van nuance. Zoek jij echter elke islamiet een fundamentalist die zuiver volgens de koran leeft? Ik beoordeel mensen op hun daden, niet op hun cultuur.
Een soort mens, sinds wanneer is dat zonder nuances iets zeggen. Een jack russell is toch ook een ander soort hond dan een duitse herder? Of zie ik dat verkeerd.
quote:
Feit is dat problemen in samenlevingen er altijd zijn geweest. In Nazi Duitsland werd alles afgeschoven op mensen van Joodse komaf. Waren daar nou zoveel culturele problemen?
Ik heb nooit gepost dat joodse westerlingen een andere cultuur hebben dan christelijke westerlingen. Dat in Duitsland een idioot, joodse mensen de schuld wilde geven voor iets wat ze niet hadden gedaan, keur ik ook ten zeerste af. Joodse mensen zijn net zo westers als christelijke westerse mensen.
quote:
In Amerika in het begin van de 20e eeuw werden de ieren van veel problemen beschuldigd. Was dat ook een culturele kwestie?
Over dat onderwerp weet ik helaas niets, dus daar heb ik dan ook geen mening cq oordeel over, ik weet niet alles
pi_22629047
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:24 schreef MrX1982 het volgende:
Een soort mens, sinds wanneer is dat zonder nuances iets zeggen. Een jack russell is toch ook een ander soort hond dan een duitse herder? Of zie ik dat verkeerd.
Ik doel meer op de generalistie die er vanaf spat. Namelijk dat je insinueert dat alle mensen met een islamitische achtergrond hetzelfde zijn.
quote:
[b]Over dat onderwerp weet ik helaas niets, dus daar heb ik dan ook geen mening cq oordeel over, ik weet niet alles
Eerlijk
pi_22629082
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:22 schreef ScienceFriction het volgende:
Wat een generalisatie hier weer zeg Het constante gebruik van "zij en wij" slaat nergens op. Alsof zich niet aan willen passen een islamitisch gebruik is.

Kijk naar Amerika, naar de Nederlandse kolonies aldaar, vooral in staten als Michigan en Ohio bijvoorbeeld. De Nederlandse kolonies daar zijn grotendeels zeer religieus, houden vast aan jaren 50 denkbeelden etc. Een groot deel van de oudere immigranten spreekt een wirwar van engels en nederlands. Maar ook daar wordt het vaak per generatie minder. Datzelfde gebeurt hier in Nederland ook. We moeten geduld hebben.

Uiteindelijk zijn de meeste islamieten die nu in nederland wonen gewoon Nederlanders hoor.
Je haalt me de woorden uit de mond! Ik denk dat het vanzelf goed komt en dat men het allemaal nogal overdrijft.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:31:07 #265
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22629140
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dusseh... Iemand die geen geld heeft om verre reizen te maken heeft per definitie een beperkt wereldbeeld?
Nou ja, wel een beperkter wereldbeeld dan iemand die ook daadwerkelijk zich gemengd heeft in die bepaalde culturen. Culturen laten zich sowieso moeilijk omschrijven. Een cultuur leer je namelijk pas écht kennen wanneer je daar onderdeel van uit maakt. Een cultuur bestaat niet voor niets voor een groot deel uit ongeschreven regels.
pi_22629420
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:31 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou ja, wel een beperkter wereldbeeld dan iemand die ook daadwerkelijk zich gemengd heeft in die bepaalde culturen. Culturen laten zich sowieso moeilijk omschrijven. Een cultuur leer je namelijk pas écht kennen wanneer je daar onderdeel van uit maakt. Een cultuur bestaat niet voor niets voor een groot deel uit ongeschreven regels.
Uiteraard. Maar 'wereldbeeld' heeft met veel méér te maken dan alleen andere culturen.
pi_22629462
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:31 schreef Lithion het volgende:
Open staan voor andere zienswijze vergroot je wereldbeeld misschien wel meer dan ergens naartoe reizen. Iemand die naar andere landen toe gaat om de cultuur op te snuiven heeft in veel gevallen een grotere interesse in ander gedachtengoed. Door veel te lezen kan je ook gaan begrijpen waarom mensen op een bepaalde manier denken. Door ergens echt heen te gaan maak je op een persoonlijke manier kennis met een cultuur.

Ik merk dat veel Nederlanders hun mening over de VS bijvoorbeeld al lang hebben opgemaakt zonder dat ze persoonlijk ook maar één amerikaan persoonlijk kennen, of er ooit zijn geweest. Laat staan buiten de toeristische trekpleisters. Zij "snapper er niks van" dat iemand als Bush daar zoveel mensen achter zich heeft staan. Tsja, als je je Nederlandse gedachtengoed op een ander land toepast dan krijg je scheve verhoudingen.
pi_22629543
Ik kom met enige regelmaat in Texas en ik moet zeggen dat ik toch nog wel een beetje moeite heb om te begrijpen hoe het kan dat zoveel mensen achter Bush aanlopen... Ik snap wel dàt ze het doen vanuit de manier waarop zij denken, maar ik snap niet goed hoe ze zo kunnen denken... Snap je? Maar het is altijd moeilijk om ècht te begrijpen waarom iemand op een bepaalde manier denkt als de manier van denken van die persoon volkomen anders is dan de jouwe. Referentiekader enzo. Ik ga wel vaak met Amerikaanse vrienden in discussie om te proberen er meer van te begrijpen.
pi_22629666
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik kom met enige regelmaat in Texas en ik moet zeggen dat ik toch nog wel een beetje moeite heb om te begrijpen hoe het kan dat zoveel mensen achter Bush aanlopen... Ik snap wel dàt ze het doen vanuit de manier waarop zij denken, maar ik snap niet goed hoe ze zo kunnen denken... Snap je? Maar het is altijd moeilijk om ècht te begrijpen waarom iemand op een bepaalde manier denkt als de manier van denken van die persoon volkomen anders is dan de jouwe. Referentiekader enzo. Ik ga wel vaak met Amerikaanse vrienden in discussie om te proberen er meer van te begrijpen.
Ach neo-conservatieven he? Zij hebben nu een Ideologie terwijl de democraten geen pure ideologie hebben meer hebben sinds de jaren 70 (wat overigens synchroon liep met de opkomst van het neo conservatisme... mensen als Karl Rove en Dick Cheney... brrr).

Maar dit wordt een beetje off topic... tenzij Dick Cheney friese ouders heeft of zo
pi_22629715
Vast wel! Alle belangrijke mensen hebben Friese voorouders.
pi_22629791
Ja, wist je dat niet dan? Dat weet toch iederéén!
pi_22629916
Tsja... ik had zelf een Friese oma, dus het zal wel waar zijn dan...
pi_22633230
kennen jullie dat stuk van Hans Teeuwen over waarom WIJ nederlanders hier op dit stukje grond wonen, zo nee, ga even kijken als je wil.

p.s. ik begrijp dat nederlanders allemaal rond dezelfde tijd koffie drinken, vertel me even hoe laat, kan ik ook meedoen
pi_22633632
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:28 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik doel meer op de generalistie die er vanaf spat. Namelijk dat je insinueert dat alle mensen met een islamitische achtergrond hetzelfde zijn.
Mss is het wel generalisatie, maar het is lastig om elk individu apart te omchrijven. Een generalisatie krijg je al snel. Hetzelfde met vooroordelen maar soms zijn er toch gebeurtenissen die een vooroordeel doen bevestigen, want niet alle vooroordelen zijn per definitie verkeerd.
Waar ik meer op doel en wat ik verontrustend vind is de haat van bepaalde groepen moslims of iig mensen die handelen uit naam van de islam. Dat is mss iets minder generaliserend , dat er zoveel haat wordt gepredikt tegen het westen. Naast dat ik dat verontrustend vind, is dat ook wel interessant in de zin van waarom koesteren mensen zoveel haat tegen ander gelovigen of tegen het westen ansich. De polarisatie tussen het westen en islamitische landen/mensen valt niet te ontkennen, het waarom daarvan ben ik nog niet achter maar ik zou dat wel graag willen begrijpen. Haat is opzich een interessant verschijnsel, om over te praten en om proberen te begrijpen waarom er zoveel haat is in deze wereld. Ik denk ook eigenlijk dat ik psycholgie of sociologie moet studeren
quote:
Eerlijk
Logisch toch, zou beetje stom zijn om over dingen iets te zeggen waarvan ik niets weet.
pi_22635133
Aegir:
quote:
p.s. ik begrijp dat nederlanders allemaal rond dezelfde tijd koffie drinken, vertel me even hoe laat, kan ik ook meedoen
En ik LUST geeneens koffie. Moet ik nou het land uit?
pi_22635429
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 07:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Aegir:
[..]

En ik LUST geeneens koffie. Moet ik nou het land uit?
Je mag ook thee drinken...
Zie je ?.... t valt best mee met die Nederlanders
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:23:47 #278
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_22636981
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:30 schreef MrX1982 het volgende:
Mss is het wel generalisatie, maar het is lastig om elk individu apart te omchrijven. Een generalisatie krijg je al snel. Hetzelfde met vooroordelen maar soms zijn er toch gebeurtenissen die een vooroordeel doen bevestigen, want niet alle vooroordelen zijn per definitie verkeerd.
Dat ben ik met je eens. Het is lastig om elk individu apart te omschrijven, daarom is het ook nutteloos om te gaan generaliseren... anders was het immers makkelijk om elk individu te omschrijven (ivm identiek zijn qua handelen en denken). Vooroordelen zijn inderdaad niet per definitie verkeerd, indien je het gebruikt om situaties in te schatten. Als een vooroordeel maar niet hetzelfde laat zijn als een oordeel.
quote:
[b]
Waar ik meer op doel en wat ik verontrustend vind is de haat van bepaalde groepen moslims of iig mensen die handelen uit naam van de islam. Dat is mss iets minder generaliserend , dat er zoveel haat wordt gepredikt tegen het westen. Naast dat ik dat verontrustend vind, is dat ook wel interessant in de zin van waarom koesteren mensen zoveel haat tegen ander gelovigen of tegen het westen ansich. De polarisatie tussen het westen en islamitische landen/mensen valt niet te ontkennen, het waarom daarvan ben ik nog niet achter maar ik zou dat wel graag willen begrijpen. Haat is opzich een interessant verschijnsel, om over te praten en om proberen te begrijpen waarom er zoveel haat is in deze wereld. Ik denk ook eigenlijk dat ik psycholgie of sociologie moet studeren
Haat van enkele groeperingen fundamentalistische moslims is niet iets puur islamitisch. Zij verspreiden meestal propaganda wat een uiterst effectief middel is, vooral in gebieden waar veel analfabetisme is. Als je dagelijks eenzijdige boodschappen hoort dan moet je wel erg sterk in je schoenen staan om een andere mening te hebben. Bovendien is de mens een groepsdier, wat kuddegedrag tot gevolg heeft.

Terroristen die handelen in de naam van de Islam vind ik achterlijk. Ik vind terroristen per definitie achterlijk, aangezien zij extremistisch zijn en ik meer iemand ben van de nuance.

Osama's haat bijvoorbeeld is niet gericht tegen het westen. Hij doet wel alsof dat zo is, maar zijn haat is eigenlijk gericht tegen veel van de huidige politieke islamitische leiders. Osama is een intelligent (doch extremistisch) man die zijn ideëen en opvattingen binnen die wereld niet kwijt kan. Het pad dat hij bewandelt heeft overeenkomsten met de propagandistische manier van Hitler. Uiteindelijk gaat het Osama om het Midden Oosten.
  zondag 17 oktober 2004 @ 01:03:17 #279
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22673132
Nou, we kunnen Sidekick en SCH als missionarissen sturen...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22673156
Kwam vanavond in de parkeergarage bij de Arena, en dus ook bij de HMH waar een groot housefeest was, weer wat van die opgeschoten Friese knaapjes tegen - ik moest mijn arm in bedwang houden
  zondag 17 oktober 2004 @ 01:08:37 #281
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22673216
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 01:04 schreef SCH het volgende:
Kwam vanavond in de parkeergarage bij de Arena, en dus ook bij de HMH waar een groot housefeest was, weer wat van die opgeschoten Friese knaapjes tegen - ik moest mijn arm in bedwang houden
Om niet de Hitlergroet te geven?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22673284
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 01:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, ik pas me altijd gemakkelijk aan.
pi_22684114
de boodschap van de friezen is duidelijk, geen onschuldige joden maar in dit geval de groep allochtonen die een gevaar vormen voor onze maatschappij. Dat kan een lagere schoolganger nog wel snappen toch?????
pi_22684393
Nou nee, de boodschap van deze londsdeeltjes is racisme en dat Hitler een toffe peer was en dat het fun is een asielzoekhuis in de fik te steken .
  zondag 17 oktober 2004 @ 19:20:07 #285
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_22685372
De boodscap van deze lonsdalers is dat ze imbiciel zijn en maar één manier van uiting hebben: een rituele dans der retardatie.
pi_22685793
Ik zag laatst nog zo'n slimme Lonsdale gast lopen.
Witte veters in z'n kisten, uiteraard een opgerolde spijkerbroek en Lonsdale kleren.

Nou is dat opzich niet zo bijzonder, maar met het meisje waar hij hand in hand liep wel.
Die was namelijk zelf buitenlands, bruin kleurtje, zwart haar.

Echt wat voor mongole kind is dat wijf dan?
En die kale aap snap ik net zo min.

Ik denk dat het genoeg zegt over hun niveau.
  zondag 17 oktober 2004 @ 19:48:11 #287
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_22685833
slimme lonsdale gast... da's dus een wandelende contradictie.

Witte veters... ik heb dat nooit gesnapt, bovendien lopen kistjes niet lekker... en waarom rollen ze hun spijkerbroek op?
pi_22702834
Ik ben zelf geboren en getogen fries, woon nu 19 jaar in het friesche land.

Zie en zag dit verschijnsel als in de openingspost beschreven ook wel eens gebeuren in mijn vriendengroep. Volgens zijn hier de volgende oorzaken aan gemoeid.

De meeste platelands jongeren die ik ken zijn in het begin vaak huiverig tegen mensen die anders doen, anders kleden en anders eruitzien als hun. Deze huivering is meestal niet alleen jegens negers maar ook jegens 'alto's', 'zeilkakkers'.

Aangezien er op het friese platteland niet veel negers zijn en aangezien degenen die er zijn meestal als kleine kinderen geadopteerd wordt hebben zogenaamde friese plattelands jongeren weinig tot niks te doen met negers (behalve die geadopteerde dan maar die gaat al vanaf zijn 4e met ons om, ik vind het wel een beste jongen...).

Door het negetieve image dat allachtonen door de pers meegedeelt krijgen, het opruierigge gedrag van deze jongeren en de houdingen van de meeste allachtone groeperingen in de "steden" van friesland hebben de meeste plattelandsjongeren vaak een haat/angst tegen deze allachtonen.

Dat deze jongeren dan Hitler groeten gaan brengen etc. getuigt van weinig verstand van geschiedenis en weinig begrip van de emoties die deze groeten met zich meebrengen.

Over het algemeen zie ik deze groep trouwens niet altijd gekenmerkt worden door het dragen van Londsdale.
  maandag 18 oktober 2004 @ 16:15:41 #289
36088 Miss_User
back on track
pi_22703147
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 19:45 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik zag laatst nog zo'n slimme Lonsdale gast lopen.
Witte veters in z'n kisten, uiteraard een opgerolde spijkerbroek en Lonsdale kleren.

Nou is dat opzich niet zo bijzonder, maar met het meisje waar hij hand in hand liep wel.
Die was namelijk zelf buitenlands, bruin kleurtje, zwart haar.

Echt wat voor mongole kind is dat wijf dan?
En die kale aap snap ik net zo min.

Ik denk dat het genoeg zegt over hun niveau.
Dat is dan dus logisch. Alle buitenlanders zijn achterlijke apen behalve de buitenlanders die ie persoonlijk kent. Ben je nou echt zo naief om te denken die ene gast daar uniek in is?
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_22704117
Nee zeg ik dan dat hij uniek is?
  maandag 18 oktober 2004 @ 17:07:59 #291
36088 Miss_User
back on track
pi_22704170
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 17:05 schreef SimtekF1 het volgende:
Nee zeg ik dan dat hij uniek is?
OK, zijn we het toch eens
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_22714517
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:15 schreef StefanP het volgende:

[..]

Och god hier krijg je de welbekende klaagzang weer: 'het is de schuld van de autochtonen' (en hiermee geef je sprekend aan wat nu de reden is voor het gedrag van de jongeren in de openingspost!). Of niet soms? Want wij ontnemen de allochtonen alle kansen tot een opleiding, werk en een woning. Het ligt niet aan hen!

Nee, volgens heeft he te maken met 'de kansen van de desbetreffende jongeren'. Ze zijn kansarm.

Kansarm, mijn reet. Ze hebben wel een mooie scooter, een gouden ketting, een dure leren jas, het nieuwste mobieltje en dure nikes. Weet je wat? Ze grijpen gewoon de verkeerde kansen.
Je klinkt als een gefrustreerde autochtoon met een minderwaardigheidscomplex.
pi_22719796
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 01:08 schreef PJORourke het volgende:

quote:
Op zondag 17 oktober 2004 01:11 schreef SCH het volgende:

Ja, ik pas me altijd gemakkelijk aan.
Niet aardig hoor, om niet terug te groeten wanneer PJO jou begroet.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 13:46:12 #294
106188 IJgenweisje
Besteed nadenken nooit uit
pi_22746867
hahaha, die losers denken dat ze tegen ons moslims kunnen winnen. De profeet (vzmh) heeft het al gezegd: de vloek van Allah wa ta'ala is met de ongelovigen. In Rotterdam zijn we al in de meerderheid, over tien jaar in alle grote steden en over dertig jaar in het hele land. Dan zal het afgelopen zijn met het beledigen van onze geliefde Profeet (vzhm).
Zoek maar een land ver weg, want dit word moslimland.
pi_22747255
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 13:46 schreef IJgenweisje het volgende:
hahaha, die losers denken dat ze tegen ons moslims kunnen winnen. De profeet (vzmh) heeft het al gezegd: de vloek van Allah wa ta'ala is met de ongelovigen. In Rotterdam zijn we al in de meerderheid, over tien jaar in alle grote steden en over dertig jaar in het hele land. Dan zal het afgelopen zijn met het beledigen van onze geliefde Profeet (vzhm).
Maar... maar... we behouden toch wel de democratie? En scheiding tussen kerk en staat? En gaat het echt Moslimland heten in plaats van Nederland? En wat doen we dan met Koning Willem Alexander?

Allah wa ta'ala... wat een leuke naam, klinkt lekker rijmt ook zo mooi.
pi_22749270
quote:
Kijk eens Discovery Channel, geniet van een aantal interessante docu's en denk het zwart-wit weg. Daar is jullie toekomst na teveel verkeerde uitspraken!
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_22752580
quote:
Je denkt toch niet dat zoiets zonder slag of stoot gebeurt . Aangezien het westen superieur is aan de islamitische wereld lijkt me de uitkomst duidelijk. Maar mocht het zo ver komen wordt pedofilie dan gedoogd aangezien er een geloof is waarbij een belangrijk persoon aan pedofilie deed, hij schijnt een best prominente rol te hebben in dat geloof
  maandag 25 oktober 2004 @ 07:22:59 #298
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_22858661
Schijt aan iedereen
  maandag 25 oktober 2004 @ 07:29:36 #299
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22858680
Dat doet ie niet als hun mannen die tevens hun neefjes zijn erbij in de buurt rond hobbelen!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  maandag 25 oktober 2004 @ 07:30:19 #300
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_22858684
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 15:36 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Kijk eens Discovery Channel, geniet van een aantal interessante docu's en denk het zwart-wit weg. Daar is jullie toekomst na teveel verkeerde uitspraken!
Username: IJgenweisje
Statistieken
Laatste bezoek: 5 dagen, 15 uur, 7 minuten geleden

1 of ander gefrustreerd blanke autochtoontje
Schijt aan iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')