klinkt heerlijk!!quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 00:34 schreef Wolfjesfan het volgende:
Gehakt rullen uitje erbij fruiten, naar smaak sambal toevoegen en de fijngesneden kool roerbakken, scheur ketjap toevoegen. Eieren koken en satésaus maken. In een oven schaal gehakt kool mengsel doen daarover heen de eieren in plakjes en daar de satésaus over. Dan aardappelpuree erover en het geheel bestooien met kaas en een paar eetlepels kokos.
Is hier altijd jummie.
Kan met ook met wittekool, paksoi en groene kool.
Heb je het recept voor mij?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Koolsalade van maken.
Vervang witte kool door spitskoolquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 20:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb je het recept voor mij?
Klint erg lekker ga die zekker een keer proberen!!quote:Op zondag 10 oktober 2004 00:56 schreef knuppelhout het volgende:
gouden tip voor spitskoolsalade (echt waar, geniaal lekker is dit)
kool fijn snijden
hand rozijnen erbij
2 handjes cashewnoten erbij (eerst een beetje breken)
gesneden appel erdoor (klein gesneden, met schil). gooi er wel wat citroensap over
sausje maken van 1/2 el mayo, 2 el olijfolie, mosterd (afhankelijk van de sterkte maar mag niet overheersen of scherp worden imho), peper, zout, citroensap en een scheut blanke azijn. Goed roeren en er overheen gooien. klaar is kees, en LEKKER dat het is, mensen die t krijgen voorgeschoteld vragen bijna zonder uitzondering om t recept.
Wat is dat of bedoel je atjar?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 02:05 schreef Wolfjesfan het volgende:
Ik heb van een spitskool Adjar gemaakt.
Dat is toch eigenlijk coleslaw?quote:Op zondag 10 oktober 2004 00:56 schreef knuppelhout het volgende:
gouden tip voor spitskoolsalade (echt waar, geniaal lekker is dit)
kool fijn snijden
hand rozijnen erbij
2 handjes cashewnoten erbij (eerst een beetje breken)
gesneden appel erdoor (klein gesneden, met schil). gooi er wel wat citroensap over
sausje maken van 1/2 el mayo, 2 el olijfolie, mosterd (afhankelijk van de sterkte maar mag niet overheersen of scherp worden imho), peper, zout, citroensap en een scheut blanke azijn. Goed roeren en er overheen gooien. klaar is kees, en LEKKER dat het is, mensen die t krijgen voorgeschoteld vragen bijna zonder uitzondering om t recept.
lijkt erop, maar is zonder noten, (meestal) zonder rozijnen, met witte kool ipv spitskool, zonder appel en met andere dressingquote:Op donderdag 11 november 2004 10:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk coleslaw?
Het lijkt me heerlijk, ik ga het snel maken en ik post hier mijn bevindingenquote:Op donderdag 11 november 2004 11:26 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
lijkt erop, maar is zonder noten, (meestal) zonder rozijnen, met witte kool ipv spitskool, zonder appel en met andere dressing
maar: het heeft er wat van weg (maar is VEEL lekkerder, vooral bij oosterse gerechten, als maaltijdsalade of bij BBQ)
Zoetzuur wat je bij de chinees krijgt.quote:Op woensdag 10 november 2004 21:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat is dat of bedoel je atjar?
Dat klopt vandaar dat ik naar recepten vraag. vind het een erg lekker koolsoort maar om ze altijd op de zelfde manier klaar te maken....quote:Op vrijdag 12 november 2004 18:34 schreef Aventura het volgende:
Het kost trouwens geen drol zo'n kooltje. Vandaag gezien voor 50 centen op de markt.
Het staat hierboven alquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:34 schreef E.T. het volgende:
Ooit heb ik van moussy een erg lekker recept voor spitskool gehad. Was met rookworst en tomatenspul enzo..
Ik ben 't alleen kwijtEn ik wil 't nog eens maken...
IK hoop dus dat ze hier leest en 't nog een keertje wil posten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |