abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22493472
Nederland verdient gezond verstand!

Donderdag 14 oktober zorgen in ieder geval CNV en FNV ervoor dat het openbaar vervoer plat komt te liggen. Er zullen die dag geen treinen en streekbussen rijden. 'Nederland verdient gezond verstand' begrijpt de bonden niet. De demonstratie op 2 oktober in Amsterdam was prima. Die was bedoeld om duidelijk te maken dat een heleboel mensen het niet eens zijn met het beleid van het kabinet. Dat is helder. Maar waarom het openbaar vervoer plat gooien? Wie denken ze daarmee te pakken? Het kabinet? Laat ons niet lachen, dan zouden al die streekbussen die ook gaan staken gebruikt moeten worden om het binnenhof af te zetten. Of de chauffeurs van de luxe auto's van al die ministers zouden opgeroepen moeten worden om te gaan staken. Maar door het trein- en busverkeer plat te leggen, worden alleen die mensen gepakt die al last hadden van het kabinetsbeleid en nu ook nog eens van het beleid van de vakbonden!

De vakbonden zeggen dat het kabinet niet weet en wil horen wat er onder de bevolking leeft, maar begrijpen ze het zelf nog wel? Het succes lijkt ze door de 200.000 man op het Museumplein een beetje naar het hoofd gestegen. Conducteurs, telefonistes en baliemedewerkers van de NS die wij vandaag spraken wisten niet eens dat er gestaakt werd. De meesten vonden het ook maar onzin en ze gebruikten daarvoor hetzelfde argument als wij nu: hiermee pak je het kabinet niet, hiermee pak je de bevolking. Als je staakt, dan doe je dat omdat je het niet eens bent met het beleid van je werkgever. Laat die duizenden departementale ambtenaren dan gaan staken. Maar dit... nee...

Daarom willen we het hoofdkantoor van de FNV bezetten of blokkeren. Om aan te geven dat we het niet eens zijn met protestmaatregelen die vooral de burgers treffen en niet het kabinet zelf. We staan achter de bonden in hun doelstelling om een ander, beter beleid voor elkaar te krijgen, maar stakingen die de bevolking treffen zijn hiertoe geen juist instrument.

-edit-
spam weggehaald
-edit-

[ Bericht 2% gewijzigd door Sidekick op 08-10-2004 17:48:47 ]
pi_22493770
Het klinkt wel leuk, maar wat levert het op? Net zo weinig imo als bij de demonstraties van deze vakbonden. (alleen is de schade veel minder natuurlijk)
pi_22493800
De kans dat de complete vaderlandse pers bovenop zo'n actie springt is bijna 100%? Dan heeft het in ieder geval meer effect dan boze mailtjes naar de vakbonden sturen zoals mensen dat nu aan het doen zijn.
pi_22493888
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:30 schreef flappentap het volgende:
De kans dat de complete vaderlandse pers bovenop zo'n actie springt is bijna 100%? Dan heeft het in ieder geval meer effect dan boze mailtjes naar de vakbonden sturen zoals mensen dat nu aan het doen zijn.
Ik ben benieuwd hoe de pers het weer gaat geven, en mensen met een beetje verstand hebben dit soort acties niet nodig om te zien dat niet iedereen het eens is met wat de vakbonden doen (de meeste Nederlanders hebben het dus juist wel nodig ). Maar veel plezier iig, als ik wat dichterbij zou wonen zou ik zeker langskomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door NightH4wk op 08-10-2004 18:17:17 ]
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:14:55 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_22494693
Kan je beter oproepen om alle leden hun lidmaatschap van de vakbond op te zeggen.
Dan komt er geen geld meer binnen en geen geld is geen akties.

Maar TS heeft wel gelijk. De enige die er de dupe van wordt is de forens, de scholier en de student. En dat zijn voor een groot deel wel de mensen waar de vakbonden voor eigen zeggen op komen.

Krijg nou het idee van een leger dat geen oorlog wil voeren en daarom maar de eigen soldaten gaat afschieten.
So we just called him Fred
pi_22494873
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:14 schreef FredvZ het volgende:
Kan je beter oproepen om alle leden hun lidmaatschap van de vakbond op te zeggen.
Dan komt er geen geld meer binnen en geen geld is geen akties.

Maar TS heeft wel gelijk. De enige die er de dupe van wordt is de forens, de scholier en de student. En dat zijn voor een groot deel wel de mensen waar de vakbonden voor eigen zeggen op komen.

Krijg nou het idee van een leger dat geen oorlog wil voeren en daarom maar de eigen soldaten gaat afschieten.
Laat ik dat nu juist hebben gedaan, krijg je zo'n leuk briefje thuis waarin je ook nog een formulier hebt, of je je nog wilt bedenken. Nou mij niet gezien. FNV heeft echt afgedaan.
Ik werk zelf bij het spoor, 14 okt mag ik werken, en als ik eventueel iets kan doen, zal ik dat ook zeker doen, voor de gedupeerde forens
Waar een wil is, is een weg. Waar meer willen, is een file
pi_22494906
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:16 schreef flappentap het volgende:
lap rot zooi
O jezus weer een, ikke ikke ikke en de rest kan stikken figuur. Ga fietsen!
pi_22495122
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:26 schreef Brainstorm4ever het volgende:

[..]

O jezus weer een, ikke ikke ikke en de rest kan stikken figuur. Ga fietsen!
De vakbonden idd.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:20:51 #9
92803 Bela
homo ludens
pi_22495885
Nederland moet het eerst nog maar eens verdienen voorat een vakbond loonsverhoging, pré pensioenen voor huidige 55+ers, en andere leuke dingen voor de mensen kan gaan eisen. Gezien er steeds meer mensen uit de staatsruif komen mee-eten voor steeds langere duur zal ook het FNV aan de conclusie moeten dat er water bij hun wat verzuurde wijn moet.

Zodra de stakingskas op is beseft men dat zich wel. Irriterende acties als platleggen van het openbaar vervoer waarbji vooral de werkende weer goed gepakt wordt vergroten het begrip voor de bevoogdende eigengereidheid van deze vakbond niet. Tijd dat de FNV-bond gewoon haar leden gaat vertegenwoordigen en haar energie en geld niet tsteekt in het dode paard profilering van Lodewijk de Waal voordat het tijd wordt voor een nieuwe bond bond die zich daadwerkelijk druk maakt om arbeidssituaties.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_22497483
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:20 schreef Bela het volgende:
Nederland moet het eerst nog maar eens verdienen voorat een vakbond loonsverhoging, pré pensioenen voor huidige 55+ers, en andere leuke dingen voor de mensen kan gaan eisen. Gezien er steeds meer mensen uit de staatsruif komen mee-eten voor steeds langere duur zal ook het FNV aan de conclusie moeten dat er water bij hun wat verzuurde wijn moet.

Zodra de stakingskas op is beseft men dat zich wel. Irriterende acties als platleggen van het openbaar vervoer waarbji vooral de werkende weer goed gepakt wordt vergroten het begrip voor de bevoogdende eigengereidheid van deze vakbond niet. Tijd dat de FNV-bond gewoon haar leden gaat vertegenwoordigen en haar energie en geld niet tsteekt in het dode paard profilering van Lodewijk de Waal voordat het tijd wordt voor een nieuwe bond bond die zich daadwerkelijk druk maakt om arbeidssituaties.
ja, mooie beeldspraak. Loonsverhoging vroegen ze in eerste instantie niet, pre-pensioen zou tot een compromis kunnen komen als er water bij de bocht van het kabinet zou komen.
Verder zorgt dit kabinet er met hun maatregelen JUIST voor dat er meer mensen van de staatsruif komen mee-eten(Ook het uitzetbeleid werkt geen haar beter dan bij vorige kabinetten, er komen tegenwoordig wel minder asielzoekers etc. maar dat terzijde, heeft niks met stakingen te maken). Volgens mij zijn er de laatste tijd veeeeeeeeeeel meer werklozen bij gekomen DOOR het beleid van het kabinet. In ieder geval sinds het aantreden van dit en het vorige kabinet.
Het kabinet zinspeelt verder op een 40 urige werkweek zonder loonsverhoging...tja, logisch dat de vakbonden daar tegen in gaan. Dat is zeker wel een verslechtering van de arbeidssituaties.
dat jij weinig begrip op kan brengen voor zulke acties, tja...das jouw mening. Daarin sta je zeker niet alleen, maar de bonden ook niet. ik denk dat er veel leden zijn die wel gehoor zullen geven aan deze oproep.
Verder kan ik je ook nog melden dat de bonden hun energie en geld voor het grootste gedeelte niet steken in stakingsactie's, maar in bijvoorbeeld het bijstaan van arbeiders in arbeidsconflicten. Procedures voeren en dergelijke. Mocht je problemen hebben met je werkgever en je bent lid van een vakbond, zullen ze je zeker helpen. Jij ziet alleen die stakingsacties van ze. Jammer dat je oogdoppen op hebt.
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 20:35:52 #11
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_22497607
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 20:31 schreef CaMeRooN het volgende:

[..]

ja, mooie beeldspraak. Loonsverhoging vroegen ze in eerste instantie niet, pre-pensioen zou tot een compromis kunnen komen als er water bij de bocht van het kabinet zou komen.
Verder zorgt dit kabinet er met hun maatregelen JUIST voor dat er meer mensen van de staatsruif komen mee-eten(Ook het uitzetbeleid werkt geen haar beter dan bij vorige kabinetten, er komen tegenwoordig wel minder asielzoekers etc. maar dat terzijde, heeft niks met stakingen te maken). Volgens mij zijn er de laatste tijd veeeeeeeeeeel meer werklozen bij gekomen DOOR het beleid van het kabinet. In ieder geval sinds het aantreden van dit en het vorige kabinet.
Het kabinet zinspeelt verder op een 40 urige werkweek zonder loonsverhoging...tja, logisch dat de vakbonden daar tegen in gaan. Dat is zeker wel een verslechtering van de arbeidssituaties.
dat jij weinig begrip op kan brengen voor zulke acties, tja...das jouw mening. Daarin sta je zeker niet alleen, maar de bonden ook niet. ik denk dat er veel leden zijn die wel gehoor zullen geven aan deze oproep.
Verder kan ik je ook nog melden dat de bonden hun energie en geld voor het grootste gedeelte niet steken in stakingsactie's, maar in bijvoorbeeld het bijstaan van arbeiders in arbeidsconflicten. Procedures voeren en dergelijke. Mocht je problemen hebben met je werkgever en je bent lid van een vakbond, zullen ze je zeker helpen. Jij ziet alleen die stakingsacties van ze. Jammer dat je oogdoppen op hebt.
Jammer dat jij nog steeds niet inziet dat de vakbonden bezig zijn de bevolking zelf terug te naaien. Ten eerste met die achterlijkse stakingen en ten tweede door te strijden voor een ten dode opgeschreven beleid.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_22497633
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 20:35 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Jammer dat jij nog steeds niet inziet dat de vakbonden bezig zijn de bevolking zelf terug te naaien. Ten eerste met die achterlijkse stakingen en ten tweede door te strijden voor een ten dode opgeschreven beleid.
Waarom zijn die stakingen achterlijk? Waarom is het beleid te dode opgeschreven?
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
pi_22497697
'k Ga in ieder geval m'n CNV-lidmaatschap opzeggen middels een pittig briefje.
pi_22497729
Gaan we nu het hoofd van Doekele Terpstra namaken en op een paal spiesen?
pi_22497764
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 20:39 schreef DennisMoore het volgende:
'k Ga in ieder geval m'n CNV-lidmaatschap opzeggen middels een pittig briefje.
tsja...Jammer.
Kan je hier misschien je 'pittig briefje' posten?
Ik ben wel benieuwd naar de inhoud.
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
pi_22497811
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 20:42 schreef CaMeRooN het volgende:

tsja...Jammer.
Nee, niet jammer.
Ze vertegenwoordigen mij niet langer.
En rechtshulp bij een arbeidsconflict kun je ook elders wel krijgen.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 20:45:20 #17
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_22497838
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 20:36 schreef CaMeRooN het volgende:

[..]

Waarom zijn die stakingen achterlijk? Waarom is het beleid te dode opgeschreven?
Omdat dit gewoon niet langer te bekostigen is! Waarom denk je dat het kabinet het risico neemt zichzelf zo onpopulair te maken? Omdat het moet!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_22497864
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 20:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee, niet jammer.
Ze vertegenwoordigen mij niet langer.
En rechtshulp bij een arbeidsconflict kun je ook elders wel krijgen.
ja, ik vind het jammer, jij natuurlijk niet, anders zou je het niet opzeggen...
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
pi_22497953
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 20:45 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Omdat dit gewoon niet langer te bekostigen is! Waarom denk je dat het kabinet het risico neemt zichzelf zo onpopulair te maken? Omdat het moet!
neej, moet absoluut niet. De begrotingen van SP/PVDA/GL zijn beter voor de economie, volgens CPB.
Ok, CPB kijkt alleen naar de korte termijn, maar dit kabinet blijft ook heus niet nog 20 jaar zitten.

En je zal zien, in het laatste jaar van dit kabinet zal het ook een paar positieve maatregelen nemen, zodat ze weer populair worden vlak voor de verkiezingen.
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
pi_22498013
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 20:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Gaan we nu het hoofd van Doekele Terpstra namaken en op een paal spiesen?
Van Doekele ok, maar niet van Doekle
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
pi_22498068
YES... ik zit lekker niet in de trein donderdag

bedankt vakbonden, pak je leden maar eens lekker met je beleid... voor eens vind ik waar die demonstratie toe leidt wel grappig eigenlijk..
een quote uit 2 bekende boeken met dezelfde teksten:
"Gij zult niet doden"
pi_22498104
Schandalig trouwens, een hele dag het openbaar vervoer stil leggen, treinen en bussen.
Zou het niet middels een kort geding te voorkomen zijn ofzo.

Zou de maatschappelijke/economische schade hiervan doorberekend kunnen worden aan 't FNV? Van milieu-actiegroepjes worden ook steeds vaker schadevergoedingen geëist.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 21:05:41 #23
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_22498264
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 20:51 schreef CaMeRooN het volgende:

[..]

neej, moet absoluut niet. De begrotingen van SP/PVDA/GL zijn beter voor de economie, volgens CPB.
Ok, CPB kijkt alleen naar de korte termijn, maar dit kabinet blijft ook heus niet nog 20 jaar zitten.

En je zal zien, in het laatste jaar van dit kabinet zal het ook een paar positieve maatregelen nemen, zodat ze weer populair worden vlak voor de verkiezingen.
Het korte-termijn-kijken heeft ons juist in deze penarie geholpen. Lijkt me dan erg slim om dan zelfs nu af te gaan op korte-termijn-visies van het CPB.
pi_22498845
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 20:54 schreef CaMeRooN het volgende:

[..]

Van Doekele ok, maar niet van Doekle
Je gaat me toch niet vertellen dat zn vader bij zn aangifte niet wist hoe je de oudfriese naam Doekele moet spellen he?
pi_22499305
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 21:05 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Het korte-termijn-kijken heeft ons juist in deze penarie geholpen. Lijkt me dan erg slim om dan zelfs nu af te gaan op korte-termijn-visies van het CPB.
Ten eerste, welke korte termijn kijken heeft ons in de penarie geholpen?
Ten tweede het CPB is wel degelijk een betrouwbare instantie. Ook het kabinet beroept zich op rapporten van het CPB. Korte termijn is in het geval van het CPB wel de komende paar jaar. Dus tot het einde van dit kabinet in ieder geval.
Het is waar dat het CPB ook wel eens een steekje heeft laten vallen, maar ik vind ze zonder steekhoudende argumentatie van jouw kant toch iets overtuigender overkomen dan jij.

[ Bericht 6% gewijzigd door CaMeRooN op 08-10-2004 21:55:13 ]
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')