Ik ben benieuwd hoe de pers het weer gaat geven, en mensen met een beetje verstand hebben dit soort acties niet nodig om te zien dat niet iedereen het eens is met wat de vakbonden doen (de meeste Nederlanders hebben het dus juist wel nodigquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:30 schreef flappentap het volgende:
De kans dat de complete vaderlandse pers bovenop zo'n actie springt is bijna 100%? Dan heeft het in ieder geval meer effect dan boze mailtjes naar de vakbonden sturen zoals mensen dat nu aan het doen zijn.
Laat ik dat nu juist hebben gedaan, krijg je zo'n leuk briefje thuis waarin je ook nog een formulier hebt, of je je nog wilt bedenken. Nou mij niet gezien. FNV heeft echt afgedaan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:14 schreef FredvZ het volgende:
Kan je beter oproepen om alle leden hun lidmaatschap van de vakbond op te zeggen.
Dan komt er geen geld meer binnen en geen geld is geen akties.
Maar TS heeft wel gelijk. De enige die er de dupe van wordt is de forens, de scholier en de student. En dat zijn voor een groot deel wel de mensen waar de vakbonden voor eigen zeggen op komen.
Krijg nou het idee van een leger dat geen oorlog wil voeren en daarom maar de eigen soldaten gaat afschieten.
O jezus weer een, ikke ikke ikke en de rest kan stikken figuur. Ga fietsen!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:16 schreef flappentap het volgende:
lap rot zooi
De vakbonden idd.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:26 schreef Brainstorm4ever het volgende:
[..]
O jezus weer een, ikke ikke ikke en de rest kan stikken figuur. Ga fietsen!
ja, mooie beeldspraak. Loonsverhoging vroegen ze in eerste instantie niet, pre-pensioen zou tot een compromis kunnen komen als er water bij de bocht van het kabinet zou komen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:20 schreef Bela het volgende:
Nederland moet het eerst nog maar eens verdienen voorat een vakbond loonsverhoging, pré pensioenen voor huidige 55+ers, en andere leuke dingen voor de mensen kan gaan eisen. Gezien er steeds meer mensen uit de staatsruif komen mee-eten voor steeds langere duur zal ook het FNV aan de conclusie moeten dat er water bij hun wat verzuurde wijn moet.
Zodra de stakingskas op is beseft men dat zich wel. Irriterende acties als platleggen van het openbaar vervoer waarbji vooral de werkende weer goed gepakt wordt vergroten het begrip voor de bevoogdende eigengereidheid van deze vakbond niet. Tijd dat de FNV-bond gewoon haar leden gaat vertegenwoordigen en haar energie en geld niet tsteekt in het dode paard profilering van Lodewijk de Waal voordat het tijd wordt voor een nieuwe bond bond die zich daadwerkelijk druk maakt om arbeidssituaties.
Jammer dat jij nog steeds niet inziet dat de vakbonden bezig zijn de bevolking zelf terug te naaien. Ten eerste met die achterlijkse stakingen en ten tweede door te strijden voor een ten dode opgeschreven beleid.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:31 schreef CaMeRooN het volgende:
[..]
ja, mooie beeldspraak. Loonsverhoging vroegen ze in eerste instantie niet, pre-pensioen zou tot een compromis kunnen komen als er water bij de bocht van het kabinet zou komen.
Verder zorgt dit kabinet er met hun maatregelen JUIST voor dat er meer mensen van de staatsruif komen mee-eten(Ook het uitzetbeleid werkt geen haar beter dan bij vorige kabinetten, er komen tegenwoordig wel minder asielzoekers etc. maar dat terzijde, heeft niks met stakingen te maken). Volgens mij zijn er de laatste tijd veeeeeeeeeeel meer werklozen bij gekomen DOOR het beleid van het kabinet. In ieder geval sinds het aantreden van dit en het vorige kabinet.
Het kabinet zinspeelt verder op een 40 urige werkweek zonder loonsverhoging...tja, logisch dat de vakbonden daar tegen in gaan. Dat is zeker wel een verslechtering van de arbeidssituaties.
dat jij weinig begrip op kan brengen voor zulke acties, tja...das jouw mening. Daarin sta je zeker niet alleen, maar de bonden ook niet. ik denk dat er veel leden zijn die wel gehoor zullen geven aan deze oproep.
Verder kan ik je ook nog melden dat de bonden hun energie en geld voor het grootste gedeelte niet steken in stakingsactie's, maar in bijvoorbeeld het bijstaan van arbeiders in arbeidsconflicten. Procedures voeren en dergelijke. Mocht je problemen hebben met je werkgever en je bent lid van een vakbond, zullen ze je zeker helpen. Jij ziet alleen die stakingsacties van ze. Jammer dat je oogdoppen op hebt.
Waarom zijn die stakingen achterlijk? Waarom is het beleid te dode opgeschreven?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:35 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Jammer dat jij nog steeds niet inziet dat de vakbonden bezig zijn de bevolking zelf terug te naaien. Ten eerste met die achterlijkse stakingen en ten tweede door te strijden voor een ten dode opgeschreven beleid.
tsja...Jammer.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:39 schreef DennisMoore het volgende:
'k Ga in ieder geval m'n CNV-lidmaatschap opzeggen middels een pittig briefje.
Nee, niet jammer.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:42 schreef CaMeRooN het volgende:
tsja...Jammer.
Omdat dit gewoon niet langer te bekostigen is! Waarom denk je dat het kabinet het risico neemt zichzelf zo onpopulair te maken? Omdat het moet!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:36 schreef CaMeRooN het volgende:
[..]
Waarom zijn die stakingen achterlijk? Waarom is het beleid te dode opgeschreven?
ja, ik vind het jammer, jij natuurlijk niet, anders zou je het niet opzeggen...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:44 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, niet jammer.
Ze vertegenwoordigen mij niet langer.
En rechtshulp bij een arbeidsconflict kun je ook elders wel krijgen.
neej, moet absoluut niet. De begrotingen van SP/PVDA/GL zijn beter voor de economie, volgens CPB.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:45 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Omdat dit gewoon niet langer te bekostigen is! Waarom denk je dat het kabinet het risico neemt zichzelf zo onpopulair te maken? Omdat het moet!
Van Doekele ok, maar niet van Doeklequote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Gaan we nu het hoofd van Doekele Terpstra namaken en op een paal spiesen?
Het korte-termijn-kijken heeft ons juist in deze penarie geholpen. Lijkt me dan erg slim om dan zelfs nu af te gaan op korte-termijn-visies van het CPB.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:51 schreef CaMeRooN het volgende:
[..]
neej, moet absoluut niet. De begrotingen van SP/PVDA/GL zijn beter voor de economie, volgens CPB.
Ok, CPB kijkt alleen naar de korte termijn, maar dit kabinet blijft ook heus niet nog 20 jaar zitten.
En je zal zien, in het laatste jaar van dit kabinet zal het ook een paar positieve maatregelen nemen, zodat ze weer populair worden vlak voor de verkiezingen.
Je gaat me toch niet vertellen dat zn vader bij zn aangifte niet wist hoe je de oudfriese naam Doekele moet spellen he?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:54 schreef CaMeRooN het volgende:
[..]
Van Doekele ok, maar niet van Doekle
Ten eerste, welke korte termijn kijken heeft ons in de penarie geholpen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 21:05 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Het korte-termijn-kijken heeft ons juist in deze penarie geholpen. Lijkt me dan erg slim om dan zelfs nu af te gaan op korte-termijn-visies van het CPB.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |