quote:Op zondag 27 maart 2005 23:59 schreef kinky_queen het volgende:
yup, want mijn ratingsysteem is 'one louder'
![]()
is dat een ander woord voor waardeloos?quote:Op zondag 27 maart 2005 23:59 schreef kinky_queen het volgende:
yup, want mijn ratingsysteem is 'one louder'
![]()
leg uitquote:Op maandag 28 maart 2005 00:08 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
je hoort gespankt te worden als je het niet herkent NItro
[afbeelding]
Met je eens. Is er al iets over de specs van de UK dvd bekend?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:16 schreef Lamon het een lange review
[..]
Thx, ben blij dat ik toch nog even heb gewacht dan die regio 1 aangeschaft te hebben.quote:Op zondag 26 juni 2005 01:25 schreef California het volgende:
Over de dvd: cd-wow de onderste (regiovrij) is de Engelse. Bij play is hij even duur.
En vergeet de subtiele muziek niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:16 schreef Lamon het volgende:
Over 2 weken komt ie dan eindelijk in de bioscoop hier.
Ik sta te twijfelen of ik hem nog maar een keer ga kijken op het grote scherm. De dvd heb ik ook al gepreordered.
Deze film wordt op zeker een cult klassieker. Hij is (alhoewel de recensies zeker niet slecht zijn) niet genoeg gewaardeerd door de critici.
Ook op imdb heeft hij op dit moment een te laag cijfer, wat hem net uit de top 250 houdt.
Ik hoop mede dankzij de stijgende populariteit van Bale na Batman Begins, dat de film een tweede leven krijgt, want dat verdient hij zeker.
(Geen echte spoilers, maar lees voorzichtig als je bang bent voor je eigen doortastende interpretatie van vage verwijzingen mijnerzijds : )
Wat er zo bijzonder aan de film is?
Ondanks dat vergelijkingen met andere noir en mindfuck films makkelijk getrokken worden, is het toch niet helemaal terecht.
Deze film is namelijk geen Jacob's Ladder/Memento/Fight Club kloon, dankzij het ongelooflijk integere einde.
Het einde van de film is voor velen misschien zelfs een anti-climax op het eerste gezicht, maar als je erover nadenkt is het juist het meest eerlijke perfecte einde voor een film die schuurt tegen tegelijkertijd werkelijkheid en fantasie aan in het eerste anderhalf uur.
En Christian Bale, wie ik al zeer kon waarderen dank zij zijn rol in American Psycho, is voor mij door wat hij hier neerzet de meestbelovende acteur van de 'nieuwe' generatie, meer nog dan Edward Norton.
Method acting op een heel nieuw niveau.
De cinematografie is trouwens om in een lijstje te stoppen, zo mooi.
Beste film van vorig jaar, wat mij betreft.
Moet je hem nu zien in Batman begins.... F*cking klerekast die gozer! hij moest 40 kilo aankomen voor de audities, hij at 5 maaltijden per dag en ging flink trainen... in American Psycho was hij ook al aardig gespierd maar als je hem nu ziet...quote:Op zondag 26 juni 2005 16:57 schreef HAL9000S het volgende:
Een echte aanrader deze idd!Topprestatie van Bale, wat is ie vies skinny zeg
Was het de vrolijke trailer of de grappige premise van het verhaal die je oorspronkelijk deed vermoeden dat het een feel-good movie zou gaan worden?quote:Op zondag 26 juni 2005 22:40 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat een depressieve film zeg, ik heb vorige week deze film proberen te kijken maar echt blij wordt je niet van de film.
En dan lees je dit op IMDBquote:Op zondag 26 juni 2005 23:43 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Moet je hem nu zien in Batman begins.... F*cking klerekast die gozer! hij moest 40 kilo aankomen voor de audities, hij at 5 maaltijden per dag en ging flink trainen... in American Psycho was hij ook al aardig gespierd maar als je hem nu ziet...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |