abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 maart 2005 @ 23:59:20 #26
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_25795222
yup, want mijn ratingsysteem is 'one louder'

maandag 28 maart 2005 @ 00:01:09 #27
13148 Shogo
Psycho...
pi_25795284
quote:
Op zondag 27 maart 2005 23:59 schreef kinky_queen het volgende:

pi_25795335
quote:
Op zondag 27 maart 2005 23:59 schreef kinky_queen het volgende:

is dat een ander woord voor waardeloos?
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_25795487
quote:
Op maandag 28 maart 2005 00:02 schreef NITR0 het volgende:

is dat een ander woord voor waardeloos?
je hoort gespankt te worden als je het niet herkent NItro

pi_25795675
quote:
Op maandag 28 maart 2005 00:08 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

je hoort gespankt te worden als je het niet herkent NItro

[afbeelding]
leg uit
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_25932374
kan iemand mij ff aangeven hoe de puzzel nu uiteindelijk in elkaar valt?
ik ben dus in slaap gevallen en ik heb geen zin om hem te downloaden.

Spoiler alert
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."
pi_28236950
Over 2 weken komt ie dan eindelijk in de bioscoop hier.
Ik sta te twijfelen of ik hem nog maar een keer ga kijken op het grote scherm. De dvd heb ik ook al gepreordered.

Deze film wordt op zeker een cult klassieker. Hij is (alhoewel de recensies zeker niet slecht zijn) niet genoeg gewaardeerd door de critici.
Ook op imdb heeft hij op dit moment een te laag cijfer, wat hem net uit de top 250 houdt.
Ik hoop mede dankzij de stijgende populariteit van Bale na Batman Begins, dat de film een tweede leven krijgt, want dat verdient hij zeker.

(Geen echte spoilers, maar lees voorzichtig als je bang bent voor je eigen doortastende interpretatie van vage verwijzingen mijnerzijds : )

Wat er zo bijzonder aan de film is?
Ondanks dat vergelijkingen met andere noir en mindfuck films makkelijk getrokken worden, is het toch niet helemaal terecht.
Deze film is namelijk geen Jacob's Ladder/Memento/Fight Club kloon, dankzij het ongelooflijk integere einde.
Het einde van de film is voor velen misschien zelfs een anti-climax op het eerste gezicht, maar als je erover nadenkt is het juist het meest eerlijke perfecte einde voor een film die schuurt tegen tegelijkertijd werkelijkheid en fantasie aan in het eerste anderhalf uur.

En Christian Bale, wie ik al zeer kon waarderen dank zij zijn rol in American Psycho, is voor mij door wat hij hier neerzet de meestbelovende acteur van de 'nieuwe' generatie, meer nog dan Edward Norton.
Method acting op een heel nieuw niveau.

De cinematografie is trouwens om in een lijstje te stoppen, zo mooi.

Beste film van vorig jaar, wat mij betreft.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lamon op 25-06-2005 23:25:56 ]
  zondag 26 juni 2005 @ 00:54:29 #34
13148 Shogo
Psycho...
pi_28239914
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:16 schreef Lamon het een lange review
[..]
Met je eens. Is er al iets over de specs van de UK dvd bekend?
  zondag 26 juni 2005 @ 01:25:17 #35
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_28240850
Ik kon op sommige punten niet zoveel met The Machinist (verder dan die vage omschrijving kom ik nog niet), maar ik kon hem zeker wel waarderen.
Qua plot en ontknoping is hij inderdaad niet bijster origineel, maar wel sterk. Christian Bale is indrukwekkend goed. Cinematografie is me minder opgevallen, maar de sfeer als geheel wel en die is knap neergezet.
Verder wordt de film gewoon gedragen door Bale (en als je een paar dagen later Batman ziet, wordt nog duidelijker wat een prestatie hij hier neerzet).

Over de dvd: cd-wow de onderste (regiovrij) is de Engelse. Bij play is hij even duur.
The short weekend begins with longing...
pi_28243863
is een leuke film inderdaad....
  zondag 26 juni 2005 @ 12:14:49 #37
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_28245980
Ik had deze film gekocht in Turkije voor 5 euro :x

De verkoper zei natuurlijk dat there was ' all subtitle' op de DVD, achteraf stom van mij, want wie zet er nou nederlandse ondertiteling op een DVD, ah fijn ik ga deze DVD bekijken in een internet cafe'tje savonds blijkt er alleen turkse ondertiteling op te zitten, wat natuurlijk normaal is, ik ga terug naar de verkoper komt hij aan met 't excuse dat het aan mijn DVD speler ligt; on the turkey DVD players you get turkish subtitle, if u put in your DVD player in holland you get dutch subtitles... all dvd players are different.... ja dikke *** 3 bier... gelukkig heb ik me geld terug gekregen alleen kwam in terug in NL met lege handen
  zondag 26 juni 2005 @ 12:46:17 #38
13148 Shogo
Psycho...
pi_28246691
quote:
Op zondag 26 juni 2005 01:25 schreef California het volgende:
Over de dvd: cd-wow de onderste (regiovrij) is de Engelse. Bij play is hij even duur.
Thx, ben blij dat ik toch nog even heb gewacht dan die regio 1 aangeschaft te hebben.
pi_28252564
Jeetje komt die hier nu pas in de bioscoop?

Nou ik heb hem een hele tijd terug dus gezien. Ik vond het een prachtige film! En wat een toeweiding van Christian Bale zeg! Hij zet een geweldig karakter neer. Ook het verhaal vond ik erg goed uitgewerkt en origineel. Een aanrader!
  zondag 26 juni 2005 @ 16:57:45 #40
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28252586
Een echte aanrader deze idd! Topprestatie van Bale, wat is ie vies skinny zeg
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_28255323
Zeker een aanrader ja . Een duistere sfeer van het begin tot het einde.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 juni 2005 @ 20:53:25 #42
862 Arcee
Look closer
pi_28255354
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:16 schreef Lamon het volgende:
Over 2 weken komt ie dan eindelijk in de bioscoop hier.
Ik sta te twijfelen of ik hem nog maar een keer ga kijken op het grote scherm. De dvd heb ik ook al gepreordered.

Deze film wordt op zeker een cult klassieker. Hij is (alhoewel de recensies zeker niet slecht zijn) niet genoeg gewaardeerd door de critici.
Ook op imdb heeft hij op dit moment een te laag cijfer, wat hem net uit de top 250 houdt.
Ik hoop mede dankzij de stijgende populariteit van Bale na Batman Begins, dat de film een tweede leven krijgt, want dat verdient hij zeker.

(Geen echte spoilers, maar lees voorzichtig als je bang bent voor je eigen doortastende interpretatie van vage verwijzingen mijnerzijds : )

Wat er zo bijzonder aan de film is?
Ondanks dat vergelijkingen met andere noir en mindfuck films makkelijk getrokken worden, is het toch niet helemaal terecht.
Deze film is namelijk geen Jacob's Ladder/Memento/Fight Club kloon, dankzij het ongelooflijk integere einde.
Het einde van de film is voor velen misschien zelfs een anti-climax op het eerste gezicht, maar als je erover nadenkt is het juist het meest eerlijke perfecte einde voor een film die schuurt tegen tegelijkertijd werkelijkheid en fantasie aan in het eerste anderhalf uur.

En Christian Bale, wie ik al zeer kon waarderen dank zij zijn rol in American Psycho, is voor mij door wat hij hier neerzet de meestbelovende acteur van de 'nieuwe' generatie, meer nog dan Edward Norton.
Method acting op een heel nieuw niveau.

De cinematografie is trouwens om in een lijstje te stoppen, zo mooi.

Beste film van vorig jaar, wat mij betreft.
En vergeet de subtiele muziek niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 26 juni 2005 @ 22:06:39 #43
16049 BJB
cluods in the haed
pi_28256210
Subtiel? 't schrééuwt Bernard Herrmann
pi_28257213
Hmmmm, deze wil ik erg graag zien.
  zondag 26 juni 2005 @ 22:40:45 #45
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_28257225
Wat een depressieve film zeg, ik heb vorige week deze film proberen te kijken maar echt blij wordt je niet van de film.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_28258558
Het is ook geen romantische comedy he.
  zondag 26 juni 2005 @ 23:43:46 #47
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_28259241
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:57 schreef HAL9000S het volgende:
Een echte aanrader deze idd! Topprestatie van Bale, wat is ie vies skinny zeg
Moet je hem nu zien in Batman begins.... F*cking klerekast die gozer! hij moest 40 kilo aankomen voor de audities, hij at 5 maaltijden per dag en ging flink trainen... in American Psycho was hij ook al aardig gespierd maar als je hem nu ziet...
pi_28259309
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:40 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat een depressieve film zeg, ik heb vorige week deze film proberen te kijken maar echt blij wordt je niet van de film.
Was het de vrolijke trailer of de grappige premise van het verhaal die je oorspronkelijk deed vermoeden dat het een feel-good movie zou gaan worden?

Ik gooi nadat ik een film kijk altijd het bestand meteen weer weg, zodat ik hem meteen nog een keer kan kijken als ik de dvd koop, maar ik kan niet zolang wachten, dus ik ben hem nu maar weer aan het downloaden. (Ik heb een heleboel dingen gelezen over allerlei details in de film zoals 'route 666', 'I'd rather be fishing', de rechts/links licht/donker splitsing in de sewer)
pi_28259631
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:43 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Moet je hem nu zien in Batman begins.... F*cking klerekast die gozer! hij moest 40 kilo aankomen voor de audities, hij at 5 maaltijden per dag en ging flink trainen... in American Psycho was hij ook al aardig gespierd maar als je hem nu ziet...
En dan lees je dit op IMDB :

The producers of the film claim that Christian Bale dropped from about 180 pounds in weight down to about 120 pounds in weight to make this film. They also claim that Bale actually wanted to drop down to 100 pounds, but that they would not let him go below 120 out of fear that his health could be in too much danger if he did. His diet consisted of one can of tuna and an apple per day. His 63-pound weight loss is said to be a record for any actor for a movie role.
pi_28518450
Ont-zet-tend spannende film. En dan niet in de zin van echt spannend maar gewoon anderhalf uur lang op het puntje van je stoel. Door de grimmige beelden en onwijs goede shots is het gewoon de hele tijd bloedstollend zonder dat er echt iets onwijs engs gebeurt! Geniaal!

En dat lijf van Bale . Mijn god zeg wat een dunnetje.

Maar anyway; beetje rare film met een goed plot en goede acteurs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')