Ben benieuwd naar de details in de persconferentie om 16.00.quote:De Mol wint strijd om voetbalrechten
AMSTERDAM - John de Mol heeft met zijn bedrijf Talpa de slag om de eerste rechten van de samenvattingen van de eredivisiewedstrijden gewonnen. Gerard Dielessen, directeur bij de NOS, heeft dat woensdagmiddag voor Radio 1 gezegd. "De radiorechten zijn naar de NOS gegaan", aldus Dielessen.
De Eredivisie CV vergaderde woensdag met de eredivisieclubs over de verkoop van de zes beschikbare pakketten. Om 16.00 uur geeft de Eredivisie CV een persconferentie over de details. Voorzitter John Jaakke van Ajax gaf aan dat het besluit over de verkoop unaniem is gevallen.
Via de GM van het Voetbalkanaal heb ik gehoord dat ze volgend jaar PSV, Ajax en Feyenoord live willen gaan uitzenden.quote:Op woensdag 22 december 2004 14:36 schreef Max-Westerman het volgende:
Maar hoe zit dat nou
Worden de wedstrijden nog steeds op Canal+ uitgezonde komt er een andere betaal tv gedoe?
dat is nog niet eens zekerquote:Op woensdag 22 december 2004 15:03 schreef -Hans- het volgende:
Live voetbal gaat dus naar Versatel, weer een reden om CANAL+ plus op te zeggen.
Voordat we dezelfde SMS/reclame discussie krijgen die nu al op de Frontpage woedt ....quote:Op woensdag 22 december 2004 15:02 schreef Stpan het volgende:
Het enige struikelblok zullen de reclames zijn. Aan de andere kant haalt de NOS dit truukje al jaren uit door 1 of 2 wedstrijden over het journaal heen te tillen.
Pff, er valt vast nog genoeg te verneuken... Kijk bv. naar SBS6 met het Nederlands Elftal, Amstel Cup en de GGDquote:Op woensdag 22 december 2004 15:02 schreef Stpan het volgende:
Ik kan er niet wakker van liggen dat JdM de samenvattingen heeft. Wat valt er in godsnaam te verneuken aan de zondagavond uitzending?
Dezelfde wedstrijden uit dezelfde stadions gemaakt door productiemaatschappijen die nu ook de wedstrijden verzorgen.
En wie gaat nu serieus Tommie Egberts missen?
Het enige struikelblok zullen de reclames zijn. Aan de andere kant haalt de NOS dit truukje al jaren uit door 1 of 2 wedstrijden over het journaal heen te tillen.
Dus geen SMS-onzin als ik het goed begrijp....quote:Het is de zendgemachtigde niet toegestaan binnen de uitzending van
voetbalwedstrijden commerciële boodschappen en/of uitingen te tonen. Dit recht is
voorbehouden aan de Eredivisie CV en/of de individuele clubs.
Nou de Mol is groot aandeelhouder van Versatel dus ik vrees het ergste, net tijdens het 3FM nieuws zeiden ze ook dat de Live wedstrijden naar Verstatel gaan.quote:Op woensdag 22 december 2004 15:05 schreef pascalheister het volgende:
[..]
dat is nog niet eens zeker![]()
Zulke dingen zijn volgens mij ook verboden, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 22 december 2004 15:20 schreef calvobbes het volgende:
Ik denk niet dat ze in Nederland gaan proberen de wedstrijd te onderbreken voor reclame. Dat zouden de kijkers echt niet accepteren.
En daarbij zou het waarschijnlijk ook nog mislukken, ze hebben het in Amerika wel eens geprobeerd om een commercial blok midden in een helft te zetten, maar de meeste keren dat ze dat deden viel er net een doelpunt of een andere belangrijke actie. De kans dat je zoiets mist is te groot. Dan kun je beter gelijk na het fluitsignaal de commercials starten, zoals nu al gebeurt bij o.a. Champions League.
En ik vind het ook wel een goede zaak, JdM zal het echt niet gaan verprutsen en de samenvattingen dus op een fatsoenlijk manier brengen. Dat zou geen goede reclame zijn voor zijn zender. Hij heeft zelfs bij de elftallen van het Nederlandse Elftal flink uitgepakt om eventuele storingen bij de uitzending te voorkomen door op belangrijke punten gewoon een backup neer te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |