abonnement Unibet Coolblue
pi_22477890
Zo nummer 14 al weer .

Hier dus het centrale-punkrock-hardcore-metalcore-metal-punk-wat-dan-ook-allemaal topic. Post hier je nieuwtjes, shows, of wat dan ook wat met deze styl te maken heeft.

Ik heb de titel vernoemd naar een nummer van Kill Your Idols omdat ik dit echt een super band vind. Het is snel hard energiek en het gaat maar door. Super vette gitaar riffjes en voor mij DE perfecte mix tussen Punkrock en Hardcore!

Deze band heb ik een paar keer live gezien en de keren dat ik ze zag ging alles los in de pit.

Hier de tekst van het nummer Words without actions
quote:
If the people would lead, the leaders will follow. Its an old cliché, that seems hard to swallow. One person makes a difference, most people think not, but I believe one person can accomplish a lot. This shit is getting played, but its not fucking dead. Lets cut through all the bullshit, Its time to use our heads. The youth of today arent turning shit around, Just beating a tired drum right into the ground. Words without actions will quickly be ignored. If youre only in it for the fun, then theres the fucking door. Pick out a cause, do what you know is right, and if your backs against the wall, be prepared to fight. Take a stand for the things you think you need. Lead by example, the other will take heed. If you do what is right, your goals you might reach. It all starts out by standing up for what you believe. Its a movement about justice, dont matter how you dance, a movement about peace, get your head out of your ass.
Hier een paar platen die zeker een aanrader zijn!!!:

This is just the beginning


No Gimmicks Needed


Funeral For a Feeling


Voor de rest kan je op http://www.killyouridols.net veel vinden over ze.

Hier onder een paar van de vorige delen.

http://forum.fok.nl/topic/522550
http://forum.fok.nl/topic/524608
http://forum.fok.nl/topic/538673
http://forum.fok.nl/topic/545517
http://forum.fok.nl/topic/553759
http://forum.fok.nl/topic/567910

[ Bericht 0% gewijzigd door Kletz op 08-10-2004 09:46:53 ]
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_22478765
Heb al die drie cds, maar toen ik de topictitel las moest ik aan een Ignite nr denken: Education without action, DOES NOTHING!!!

Over Ignite gesproken (wat een subtiel bruggetje...) wanneer komt die nieuwe cd nou? Er zijn al heel wat nieuwe nrs begreep ik.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 09:35:48 #3
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22484320
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 23:12 schreef againstthegrain het volgende:
Heb al die drie cds, maar toen ik de topictitel las moest ik aan een Ignite nr denken: Education without action, DOES NOTHING!!!

Over Ignite gesproken (wat een subtiel bruggetje...) wanneer komt die nieuwe cd nou? Er zijn al heel wat nieuwe nrs begreep ik.
En de topic-titel brengt mij op mijn favoriete onderwerp: punk/hardcore en politiek. Niet alleen de zogenaamde "rellende krakers" uit ons vorige topic, maar de bands die de luisteraar iets geven om serieus over na te denken. Voor mij is en blijft punk/hardcore meer dan een paar scheurende gitaren en razende drums. Punk is voor mij ook een apart wereldje waar plaats is voor zaken die in "het normale leven" geen kans krijgen.

Als ieder mens sociaal was,
eerlijk en oprecht,
dan zou het leven goed zijn, of is dat teveel gezegd?


Als wij alles delen, elkaar helpen bij elke nood,
dan gaan er van ellende, niet zoveel mensen dood.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:10:18 #4
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22484813
tvp
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_22487718
KLETZ !
Je weet toch dat de perfecte mix van HC en Punk Strike Anywhere is en niet KYI
maar goed de shows die van ze gezien heb waren cool en ging goed loos.
favoriet nummer : Hardcore circa 2002 van KYI s/t oh ja Fur is for fucks is ook een vet nummer.
En natuurlijk Slapshot coveren is ALTIJD goed !!!

Ik waardeer.

tvp
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_22487884
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 23:12 schreef againstthegrain het volgende:
Heb al die drie cds, maar toen ik de topictitel las moest ik aan een Ignite nr denken: Education without action, DOES NOTHING!!!

Over Ignite gesproken (wat een subtiel bruggetje...) wanneer komt die nieuwe cd nou? Er zijn al heel wat nieuwe nrs begreep ik.
Wat vrienden van me waren in de Goudvishal een paar weken geleden bij Ignite, en volgens mij werd er verteld dat ze voorlopig niet gaan touren maar zich volledig storten op het maken van de nieuwe plaat. Correct me if i'm wrong

En man wat heb ik Past Our Means grijs gedraaid, SUPER PLAAT !
vooral die intro die jij net opnoemde brengt meteen een hoop jeugd herinneringen omhoog.
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_22488295
k3 uBeR aLlEsCh !
pi_22488379
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:16 schreef Roellie80 het volgende:
k3 uBeR aLlEsCh !
idd wat een super vette band zeg !!!
Ik heb alles van K3, volledige collectie met alle bootlegs/ 7" / 12" die er maar beschikbaar zijn.

hulde voor de avater trouwens, slikt ze eigenlijk wel ?
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_22488411
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:20 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

idd wat een super vette band zeg !!!
Ik heb alles van K3, volledige collectie met alle bootlegs/ 7" / 12" die er maar beschikbaar zijn.

hulde voor de avater trouwens, slikt ze eigenlijk wel ?
true true
pi_22510398
Poep
War. War never changes.
pi_22522583
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 09:35 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Punk is voor mij ook een apart wereldje waar plaats is voor zaken die in "het normale leven" geen kans krijgen.
Juist, een bonte verzameling mensen met in grote lijnen dezelfde levensfilosofie. Punk is zoveel meer dan muziek. Ook een van mijn favoriete onderwerpen trouwens. .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_22527362
Overigens was dit gevoel bij mijn metalfeest ook aanwezig ( http://www.goreslootfest.tk ).
Ik had er al een aantal te pakken dus ik was vergeten dat ik zelf de bar deed, na een paar uur kwam ik terug lag er netjes allemaal geld en iedereen hielp zichzelf. Overigens speelde Blood I Bleed er ook, ex My minds mine... Die ken je vast wel Hippe... Goede band. Heb nog tot vijf uur buiten met ze gezeten te zuipen. De bands moesten trouwens wel zelf hun podium opbouwen, dat waren deuren die in het hooi lagen. .

Mooie omgeving trouwens mijn vorige kraakpand:
.
Alleen maar natuurgebied, amper buren .



De dameswc. .

.
Ik sta buiten. Very metal!

.

De zaal, wel erg vaag...
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_22527389
.

Bandleden van Stoma, en Dirk van http://www.the-impregnators.com/
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zondag 10 oktober 2004 @ 11:41:09 #14
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_22529452
Cool pand, was dat een leegstaande boerderij ofzo?
pi_22530387
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 11:41 schreef Ixnay het volgende:
Cool pand, was dat een leegstaande boerderij ofzo?
Jep, stond al enkele jaren leeg. De eigenaar vroeg er teveel voor.
Ik heb er helaas maar een jaar kunnen wonen, maargoed dan heb je de stilte ook wel weer even gehad.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zondag 10 oktober 2004 @ 14:03:28 #16
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22531634
J natuurlijk ken ik My Minds Mine, Blood I bleed ken ik niet. Heb je trouwens inmiddels alweer al weer een nieuw onderkomen gevonden? Dat moet wennen zijn als je een jaar op zo'n plek gewoond hebt.
pi_22540059
tvp

woont DR nu niet in het drukke minder idyllische Groningen-stad?
pi_22547749
Juist, ik woon nu al een tijdje in het gezellige Groningen. . Kreeg hier een pand aangeboden.
Het is wel een flinke omslag idd, vooral voor een plattelandsjongen zoals ik. .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_22553310
Hehheh. Opgegroeid met echte Frieze nuchterheid zeker. Vet intergreren natuurlijk.

Kom je wel es in lijn 15/11?
pi_22557637
Ja die komen beide langs mijn deur. . Ik woon in de Trefkoel, tegenover winkelcentrum Paddepoel.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_22563459
Haha, met dat mooie kraaklogo op de muur, van 29 juni dacht ik toch? Daar had ik vorig jaar heel dichtbij m'n stageplaats.
  maandag 11 oktober 2004 @ 23:03:28 #22
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22564506
tvp
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22569375
Er staat een nieuw ARKANGEL nummer op http://www.iscreamrecords.com

Wat een tering hard nummer is dit zeg!!!
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 09:51:57 #24
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22569491
Ok, eerste serieuze inbreng dan maar
Iemand de nieuwe Atreyu al gehoord? Normaal ben ik meer van de hard- / mathcore, dan van de metalcore, maar voor deze plaat maak ik graag een uitzondering.
Pompende metalgitaren, gecombineerd met emoscreams en hardcorezang.
Tis nog wel een beetje simpel, maar het steekt toch beter in elkaar dan Hatebreed, bijvoorbeeld.
Tis zeker de moeite om die plaat even te checken, hij vult een aangenaam gat tussen de stijlen in.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22569635
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 09:51 schreef Sjoewe het volgende:
Ok, eerste serieuze inbreng dan maar
Iemand de nieuwe Atreyu al gehoord? Normaal ben ik meer van de hard- / mathcore, dan van de metalcore, maar voor deze plaat maak ik graag een uitzondering.
Pompende metalgitaren, gecombineerd met emoscreams en hardcorezang.
Tis nog wel een beetje simpel, maar het steekt toch beter in elkaar dan Hatebreed, bijvoorbeeld.
Tis zeker de moeite om die plaat even te checken, hij vult een aangenaam gat tussen de stijlen in.
het is leuk en een keer live gezien en ik hoor ze als ik Burnout 3 zit te spelen maar verder blijft et een band waar ik niks mee kan.

ik vind avenged sevenfold beter
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 10:27:59 #26
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22569905
Tis ook niet geheel mijn ding, maar ik vind het gewoon leuk als er binnen het hard- genre wat crossover plaats vindt. Het lukt ze een stuk beter dan bijvoorbeeld Boy Sets Fire. Die laatse plaat is wel goed hoor, maar ik erger me scheel aan al die politieke teksten.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22569932
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 10:27 schreef Sjoewe het volgende:
Tis ook niet geheel mijn ding, maar ik vind het gewoon leuk als er binnen het hard- genre wat crossover plaats vindt. Het lukt ze een stuk beter dan bijvoorbeeld Boy Sets Fire. Die laatse plaat is wel goed hoor, maar ik erger me scheel aan al die politieke teksten.
eej HIPPE ik heb een medestander
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 10:36:15 #28
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22569998
Ghehe, lol ik val midden in een discussie?

Ik heb meer op met dingen als American Nightmare (Give up the Ghost) die screams zijn echt, die gast heeft het echt moeilijk en legt al zijn emotie erin waardoor het schreeuwen wordt, niet dat je schreeuwt omdat het vet vet klinkt. Zulke dingen voegen wat mij betreft iets toe aan de algehele waardering voor sommige hardcore bands.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22570414
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 10:36 schreef Sjoewe het volgende:
Ghehe, lol ik val midden in een discussie?
Haha neej niet exact, maar ik heb ook zoiets van TE veel politieke gelul is irri en hoeft niet.... Hippe is zo iemand van hoe meer hoe beter
quote:
Ik heb meer op met dingen als American Nightmare (Give up the Ghost) die screams zijn echt, die gast heeft het echt moeilijk en legt al zijn emotie erin waardoor het schreeuwen wordt, niet dat je schreeuwt omdat het vet vet klinkt. Zulke dingen voegen wat mij betreft iets toe aan de algehele waardering voor sommige hardcore bands.


Ik heb ooit een opname gehoord van een live set van H2O. Het was net uit met zijn vriendin en toen moest ie optreden. Hij heeft letterlijk zijn stem naar de klote geholpen. Je hoorde zijn stem gewoon overslaan haha. Daarna bloed spugen enzo.... Das pas emotie .
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 11:12:35 #30
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22570594
Die gast van AN/GUTG heeft maar één arm
Dat is pas hardcore
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 14:26:54 #31
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22574014
DR: Winkelcetrum de Paddestoel klinkt niet echt hoopgevend.Gbeurd er verder nog wat in Groningen op hardcoregebied. Ik weet dat in Hoogeveen meestal wel wat gebeurd, maar verder haal ik alle noordelijke provincies door elkaar. Ik ken natuurlijk Shikari, en Michael van Shikari had in de jaren 80 bands met illustere namen als Bloedbad en Puinhoop en in diezelfde tijd had je ook de pretpunkband de Boegies, maar verder weet ik niks van hardcore-Groningen. Dus: zijn er nog bands die ik mis? Licht me in!

En over die gast van American Nightmare/Give up the Ghost en Some Girls, ik heb plannen voor een band met alleen mensen met een arm, maar zoek nog een bassist en een drummer. Ik las in de MRR over een punkband met alleen verstandelijk gehandicapten: ook een leuk idee (als de teksten maar politiek zijn).

En om even terug te komen op die politiek. Waarom zouden we zingen over verloren liefdes en problemen op school als in Darfur alle kinderen sterven?
pi_22574392
Alle kinderen?
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 15:45:34 #33
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22575916
Het gaat gewoon om de manier waarop. Zeiken is makkelijk, maar probeer er dan ook echt iets aan te doen. De muziek past niet meer bij de teksten die ze uitdragen.
Noem het oldskool maar voor mij gaat hardcore over je eigen gevoel.

Het zijn goede teksten, maar ik wil niet altijd horen hoe slecht het in de wereld is. Ik herken mezelf namelijk er niet in. Er spreekt geen persoonlijk gevoel uit slecht frustratie tegen iets anders dat in poetische zinnen wordt verpakt.
Niet dat ik het niet met de boodschap eens ben, maar het neemt voor mij een deel weg waarom ik nou juist zo graag naar hardcore of emocore luister.

Ter voorbeedl nog twee teksten:
quote:
Boy sets fire - Eviction Article
Now you've thrown your past agreements into the fire
And your government's become a whore
For outside interests that now enslave the poor
Their suffering now stands ignored, pushed out - spat on
Turn jobs into weapons to make a profit out of blood, sweat and lies
Free trade sounds easy and so damned harmless
Until they're exploited by blind eyes, chewed through - spat out
The evil that you feed improves economy for the rich that run your campaign
Increase the bottom line, your role again defined, out with the old and in with the same
Time to unmask the devil
Divide and conquer, kill off and prosper, recite the game that you've been sold
Manifest destiny, your life atrocities, responsibility annulled, pushed out - enslaved
When will their wants meet our needs, when will their words match their deeds
When will the time come to stand and take it back from their hands
The blood is on your hands, life stealing motherxxxxers
The constitution burns to ash in front of you, the people know what you are up to
Your sins will come back on you
Goede tekst maar ik kan er niks mee.
quote:
Give up the ghost - Love American
Our love is all that we ever had
Our love is all that we'll ever have
Boys and girls, guys and dolls
You were finding faith in bathroom stalls
and broken beds, spring fractured spines
Fall for the right kids at all the wrong times
And in a world of sluts, we keep this wet dream alive
Yeah, our drought is drying out
You go nowhere in a nowhere town and no one's listening to the sound
of breaking down and breaking out is just wishful thinking

We're taking walks around the hearts and homes we'll never own
You go nowhere in a nowhere town and no one's listening to the sound
of breaking down and breaking out is just wishful thinking
You go nowhere in a nowhere town
We're growing up by falling down
We love the songs because we live the songs
in condemned flats between the rights and wrongs

And all we know is that we'll never know
We love the hearts but the hearts love us even more
Desperate and true, thinking of you
Borrowed and blue, sinking with you

Keep loving, keep breathing, keep living
Hoewel niet persoonlijk meegemaakt kan ik toch meer connectie maken met zo'n tekst omdat 'ie over herkenbaargevoel gaat.
Dit is echter puur op de CD natuurlijk, live boeit het me niet, dan gaat het om de vibe en de energie, maar als ik echt naar de muziek luister erger ik me na een tijdje aan van die prekende teksten.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22576721
Oke,

Politieke teksten of niet, Boy Sets Fire rockt alles de pan uit.
Een band die live het net zo waar maakt als op cd.
Elke show die ik van ze gezien heb, was dikke lagen kippenvel.
Why do I just find pieces of the world in wich I want to live
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 18:57:52 #35
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22579868
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 14:43 schreef =HellFire= het volgende:
Alle kinderen?
Zulke vormen schijnt het wel aan te nemen. Ik bedoel maar te zeggen dat onze eigen problemen nogal relatief zijn en dat het eigenlijk nogal onnozel is om over liefdesverdriet te zingen terwijl daar duizenden kinderen sterven.

Als je graag een hit wil scoren zoals de hele EMI-stal, dan is liefdesverdriet natuurlijk een goed onderwerp. Maar als je echt politiek bewust ben zal dat naar mijn idee nooit je hoofdonderwerp worden
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 23:20:46 #36
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22586455
Ho stop Ik verwerp de politieke song ook niet, ik vind wat je zegt zelf waar, dat er teveel hits gescoord worden met al die crap nep-emo van tegenwoordig.
Ik bedoelde in mijn geval gewoon te zeggen dat hardcorebands die hun muziek gebruiken als emotionele uitlaat klep (en dat is heus niet altijd liefdesverdriet, kan net zo goed politieke onvrede zijn) mij meer doen. Ik vind BSF een hele goede band, en ik luister het graag, maar het is geen band die me emotioneel raakt. Dat bedoelde ik te zeggen. Noem het puberaal maar soms als ik GUTG of Life of Agony luister rollen de tranen over m'n wangen, bij politieke bands zal ik dat nooit hebben, al steun ik het principe en vind ik dat ze goed bezig zijn een bewustzijn te creeëren.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22597001
Jezus, kijk ik een dag niet op Fok! mis ik meteen een hele discussie
War. War never changes.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 14:51:37 #38
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22597252
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 18:57 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Zulke vormen schijnt het wel aan te nemen. Ik bedoel maar te zeggen dat onze eigen problemen nogal relatief zijn en dat het eigenlijk nogal onnozel is om over liefdesverdriet te zingen terwijl daar duizenden kinderen sterven.
Tja, zo kun je bezig blijven. Natuurlijk is er overal op de wereld ellende, maar als je je niet druk mag maken over dingen die jou bezig houden, omdat andere mensen het zwaarder hebben....

Nou moet ik toegeven dat ik niet enorm van liefdesverdriet teksten hou, maar niet omdat er kinderen ergens anders op de aarde doodgaan, maar gewoon omdat het over het algemeen te zeikerig is.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 13 oktober 2004 @ 14:52:07 #39
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22597265
Sjoewe, ik denk dat we aardig hetzelfde bedoelen. Een v\band moet zingen over dingen die ze raken. Als je geen liefdesverdriet hebt moet je daar geen nummers over schrijven en als je niet om politiek geeft moet je daar je mond over houden.

En zo is het ook met het lezen van teksten, ik geef niet om liefdesverdriet (ik heb gewoon geluk) en wel om politiek. Dat is wat me bezighoudt en daarom hoor ik er graag over. Maar van die inhoudsloze "fuck the government"-nummers daar krijg ik het ook niet warm of koud van.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 14:53:57 #40
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22597303
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 14:52 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
En zo is het ook met het lezen van teksten, ik geef niet om liefdesverdriet (ik heb gewoon geluk) en wel om politiek. Dat is wat me bezighoudt en daarom hoor ik er graag over. Maar van die inhoudsloze "fuck the government"-nummers daar krijg ik het ook niet warm of koud van.
Oh, verschrikkelijk zijn die. Lekker makkelijk scoren is dat. Een paar keer roepen 'fuck the police' en alle punk-pubers van NL lopen achter zo'n band aan. Niet dat een van hen ooit gezeur heeft gehad met de politie, maar goed.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 13 oktober 2004 @ 15:05:06 #41
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22597571
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 14:53 schreef Jimmy het volgende:
Oh, verschrikkelijk zijn die. Lekker makkelijk scoren is dat. Een paar keer roepen 'fuck the police' en alle punk-pubers van NL lopen achter zo'n band aan. Niet dat een van hen ooit gezeur heeft gehad met de politie, maar goed.
Je moet je problemen ook al oplossen voor ze ontstaan . Maar dat is dus echt wat ik bedoel. Dan hoor ik nog liever een oprecht nummer over het drinken van bier.

Is er iemand met genoeg verstand van Gronings om me te vertellen wat "Mien schoefmaat is vot" betekend?
  woensdag 13 oktober 2004 @ 15:08:09 #42
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22597658
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 15:05 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Is er iemand met genoeg verstand van Gronings om me te vertellen wat "Mien schoefmaat is vot" betekend?
Als ik op 'schoefmaat' zoek met google vind ik alleen 2 links naar info over een Boegies plaat.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 13 oktober 2004 @ 16:18:19 #43
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22599329
Ik heb 9 maanden iets met een meisje uit Groningen gehad, maar hier maak ik echt niks van
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22599700
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 14:52 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

En zo is het ook met het lezen van teksten, ik geef niet om liefdesverdriet (ik heb gewoon geluk) en wel om politiek. Dat is wat me bezighoudt en daarom hoor ik er graag over. Maar van die inhoudsloze "fuck the government"-nummers daar krijg ik het ook niet warm of koud van.
zoals ANTI FLAG bedoel je
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 16:47:55 #45
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22600045
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 15:08 schreef Jimmy het volgende:
Als ik op 'schoefmaat' zoek met google vind ik alleen 2 links naar info over een Boegies plaat.
Het is inderdaad een nummer van de Boegies. Maar ik heb alleen de demo-cassette en daar zit geen tekstvelletje bij, dus ik kan het ook niet uit de rest van de tekst opmaken. Het kan haast niet anders dan dat het over drank, drinken of dronken zijn gaat.
pi_22604363
Schuifmaat, waar je bier in kan douwen? Mijn Gronings is niet zo goed...hehee.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 09:32:53 #47
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22614955
Aan "schuifmaat" heb ik ook al zitten denken, maar wat voor zin krijg je dan? "Mijn schuifmaat is vet" is ook een beetje een vreemd onderwerp voor een nummer, zelfs voor de Boegies.

Lallend ten onder, ik kan er niet meer zonder.
pi_22615018
we kunnen het natuurlijk in dit topic ook over ijsbergsla hebben :')

[ Bericht 21% gewijzigd door Kletz op 14-10-2004 09:38:58 (bla) ]
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_22615058
maar hippe.... ik neem aan dat je vroeger (misschien nog steeds) ook NOFX en of PENNYWISE luisterde.

Wat vind je van deze bands? kan je ze nog waarderen of heb je er niets mee?
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 17:28:50 #50
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_22623663
NOFX en Pennywise zijn nog altijd dé bands als het gaat om goeie melodische punkrock.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 19:37:03 #51
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22626007
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 09:41 schreef Kletz het volgende:
maar hippe.... ik neem aan dat je vroeger (misschien nog steeds) ook NOFX en of PENNYWISE luisterde.

Wat vind je van deze bands? kan je ze nog waarderen of heb je er niets mee?
Nee, ik luisterde niet naar NOFX en Pennywise. Ik ben met punk in aanraking gekomen door de eerste cd van de heideroosjes, toen ik in 1994 een keer na school door de muziekwinkel liep. Ik had het gevoel dat ik nergens bijhoorde en toen ik die cd van de heideroosjes zag en de teksten las wist ik zeker dat zij ook nergens bijhoorde (dat kon gewoon niet, zij moesten de sukkels van de school zijn). Van Heideroosjes werd het 7 seconds (die melodieuze albums van eind jaren 80), toen de oudere 7 seconds en van daar de hardcore (vooral eurocore die toen helemaal hip was).

De Heideroosjes heb ik nog steeds heel hoog zitten, al is het op zich best jammer als alle shows ineens zo vol staan met mensen waarmee je jezelf niet kunt identificeren. Dan denk ik met weemoed terug aan het optreden in OJC de Trucker in Pijnacker voor 7 betalende bezoekers (in 95 of 96). De cd's luister ik niet zo vaak meer, het raakt me niet zo meer, maar ik bewonder ze nog steeds. 7 seconds kan ik ook nog steeds erg waarderen (vooral die ouwe platen en die ene uit 99), maar die eurocore vind ik vreselijk. Lompe hardcore met teksten die nergens over gaan. Het was een geweldig tijd, maar nu vind ik het niks meer, ik ben er helemaal uitgegroeid.

Ik zei het al, politiek is het niet het enige dat belangrijk is, maar soms erger ik me gewoon dood aan bands die zich zo druk maken om allerlei onnozele zaken. Of dat bij NOFX en Pennywise ook zo is weet ik niet. Van NOFX heb ik niets, van Pennywise alleen die oude cd met Bro-hymn erop. De undeclinable ambuscade vond ik wel altijd een erg goede band

Ixnay: is melodisch wel een Nederlands woord?
pi_22626284
Melodieuze.

Wat is trouwens melodieuze hardcore? Iemand goeie tips?
pi_22626857
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:37 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Van Heideroosjes werd het 7 seconds (die melodieuze albums van eind jaren 80), toen de oudere 7 seconds en van daar de hardcore (vooral eurocore die toen helemaal hip was)
7 Seconds, man die CD "Good to Go" heb ik werkelijk waar zo vaak geluisterd naar waar het toch een vreselijk eentonige plaat is. "The Crew" vind ik echt geweldig, en ben zo benieuwd naar de show op resistance tour in Amsterdam / Melkweg. Ik neem aan dat je dit wist, of heb je het niet zo op die "commerciele" tours
quote:
Lompe hardcore met teksten die nergens over gaan. Het was een geweldig tijd, maar nu vind ik het niks meer, ik ben er helemaal uitgegroeid.
Vond ik vroeger dus ook naar heel veel shows van geweest van o.a. Backfire, Violation of Trust, Discipline, Tech9, Hard Resistance, Brightside e.v.a.
Maar kan me nu helemaal niet meer boeien op een enkele plaat van Backfire, Right Direction, V.O.T. na dan. Ben er dus ook helemaal uitgegroeid, maar eerlijk gezegd is er in dit genre weinig bijgekomen de laatste jaren.
quote:
De undeclinable ambuscade vond ik wel altijd een erg goede band


Geniaal in 1 woord, misschien wel 15 keer gezien, van Amersfoort voor 15 mensen tot Lowlands voor duizenden mensen en nooit hebben ze me weten te teleurstellen. Volgens mij is de band nu tot echt dood..
Jammer met platen zoals "One for the Money" & "Their greatest adventures".. super !
En de eerste 2 platen met de titels : Soft Squeeking Ernie on Swing,
en Fast Flavoured Fartcore For Our Finest Fist Fucking Fouls and Friends, de laatste plaat die ze uitgebracht hebben kan ik niet eens op de naam komen en dat zegt genoeg lijkt me
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_22626988
Sound City Burning. Wel okay plaatje maar de eerdere cds zjin zoveel beter. Ze zijn wel bezig met een nieuwe plaat trouwens. Tong80 had er een jaartje geleden nog over dat ze bij KungFu zouden zitten en met de Vandals zouden gaan touren... of het waar is, dunno.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 20:22:38 #55
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22627234
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:47 schreef =HellFire= het volgende:
Melodieuze.

Wat is trouwens melodieuze hardcore? Iemand goeie tips?
Mja hmmm:

Thrice (maar dat is meer emocore)
Death by Stereo
Dillinger Escape Plan
Modern Life is War
Textures (metalmathcore)
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22627637
Undeclinable Ambuscade rules! ho-ho-ho-ho-al-co-hol.
War. War never changes.
pi_22628336
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:22 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Mja hmmm:

Thrice (maar dat is meer emocore)
Death by Stereo
Dillinger Escape Plan
Modern Life is War
Textures (metalmathcore)
Thrice is idd een beetje Emocore, maar wel melodieus en heeft een vleugje core
Death By Stereo, een TOPPER in dit soort
TDEP, Kan ik nou net niet plaatsen in dit soort.. iets te chaotisch, alleen de jazz stukjes maken het melodieus maar voor de rest chaotisch
MLIW, kan ik niet over oordelen
Textures, is toch gewoon metal ?

Wat ik in mijn ogen hier nog aan toe kan vullen :

Stretch Arm Strong
Ignite
Strike Anywhere (ok punkrock, maar ook een vleugje core )
Rise Against.
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_22628571
Mja dat rijtje van StrikeAnywhere kende ik dus al.

Emocore is niet zo mijn ding, valt al heel wat af dus. Death by Stereo ken ik wel, die is wel okay... maar es wat meer van zoeken dan.
pi_22628850
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:13 schreef =HellFire= het volgende:
Mja dat rijtje van StrikeAnywhere kende ik dus al.
Death by Stereo ken ik wel, die is wel okay... maar es wat meer van zoeken dan.
Zo'n voorgevoel had ik dus al toen ik dat typte, maar na lang nadenken kwam ik ook niet met meer dan dit.
DBS is echt zo goed, live staan ze ook als een huis.
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:23:22 #60
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22628897
Poison the well kan er ook wel bij volgens mij.
(en je moet ook Faith No More luisteren als je dit soort muziek tof vind )
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:26:04 #61
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_22628978
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:47 schreef =HellFire= het volgende:
Melodieuze.

Wat is trouwens melodieuze hardcore? Iemand goeie tips?
H2O?
pi_22629365
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:26 schreef Ixnay het volgende:

[..]

H2O?
Wat mij betreft wel, vooral de oude platen maar niet de laatste plaat Go.. beduidend minder
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_22630567
Faster than the world!!!!
Follow the three way

CAN I OVERCOME!!!
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_22632806
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:26 schreef Ixnay het volgende:

[..]

H2O?
Hmm, khad daar laatst nog vrij veel van. Ook wel okay .
pi_22632820
Nog iemand bij hatebreed geweest dinsdag? Masterlijk is het juiste woord.
A Call for Blood!!
Think for Yourself, Question Authority.
pi_22632845
Ik luister nu naar die nieuwe van I am Malkovich, best nice.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:53:40 #67
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22635945
Ik heb er ook nog wel een paar:
At the Drive In
Bridge to Solace
Caliban
Cave in
Converge
Craven Screaming
Emery
Every Time I Die
Give up the Ghost (zang niet, muziek wel)
Hopesfall
I Defy
Killing Joke (niet echt hardcore, maar toch)
Oil
Razor Crusade
Refused (meer punk)


This should keep you busy for a while
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 10:29:25 #68
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22636250
hardcore schmardcore... Ik ga lekker naar the Hives vanavond.

Maandag al the Datsuns gezien, goed weekje voor rock'n'roll.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_22636639
Ik wilde ook wel naar The Hives, maarja. Geen geld en de kaarten waren al vrij snel op. Lemme know hoe het was.

Ik ga wel naar de Mad Caddies 31 okt. Ook leuk. Stuk gezelliger dan hardcore .
pi_22636909
Even een zijweg..
Iemand nog plannen om Downset te checken binnenkort tijdens de europese tour?
Why do I just find pieces of the world in wich I want to live
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:42:31 #71
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22637167
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:36 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Undeclinable Ambuscade rules! ho-ho-ho-ho-al-co-hol.
Ik kan de cd even niet vinden maar zing de nummers zo mee. Ook "release the animals" en dat nummer over dat meisje waar hij verliefd op is die op haar veel te grote schoenen waggelt als een bejaarde gans zijn geniaal. Ik bleek in mijn kast zelfs nog een shirt van Undeclinable Ambuscade te hebben liggen.

Op de eerste show van ze waar ik naartoe ging van ze stond ik naast een veel oudere jongen een biertje te drinken bij het voorprogramma. Ik vond die band erg goed en zei tegen de jongen dat ik hoopte dat mijn band ooit zo goed zou worden. Hij antwoorde toen dat hij ook wel zou willen dat zijn band zo goed zou zijn.

Toen de Undeclinable later op het podium klom bleek hij de bassist te zijn. Als mensen me vragen wat er zo leuk is aan punk/hardcore gebruik ik dit vaak als illustratie van het "het publiek en de band zijn gelijk" gevoel.
pi_22638517
Mooi verhaal.

Ik had het bij Paul Mckenzie, van The Real Mckenzies. Achteraf gezien natuurlijk hartstikke stom dat ik dat niet doorhad maarja.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:28:45 #73
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22638688
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:19 schreef =HellFire= het volgende:
Mooi verhaal.

Ik had het bij Paul Mckenzie, van The Real Mckenzies. Achteraf gezien natuurlijk hartstikke stom dat ik dat niet doorhad maarja.
Het is een hele troost dat ik niet de enige ben
pi_22639826
Ja joh ik dacht, das zo'n roadie uitgedost in die mooie Schotsche klederdracht. Al kreeg ik wel argwaan na een tijdje, maar toch ach. En hij leek ook wel verdacht veel op die kerel achterop de cdhoes.... en ineens na een paar uur stond ie op t podium. "HEY DAT WAS.... NEE?!?!" ...

Vet suf.

Ach ja.
pi_22641043
haha ik had dat bij de the darkest hour in belgie op goodlife fest

Wij buiten stiekem een jointje gedraaid haha en we hadden niet veel bij ons dus we moesten genieten met wat we hadden.
Komt opeens een gast aan en die begon in het engels tegen ons te lullen dat ie een hijsje wilde. Dus wij zo van eej eerst wij en dan jij omdat we niet zo veel meer hadden.
Hij vond et best. Dus we raakte aan de praat, blijkt ie de zanger van de darkest hour te zijn haha... wij meteen hem een hijsje aangeboden haha

zo zijn wij nou eenmaal
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_22641114
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 15:32 schreef Kletz het volgende:
haha ik had dat bij de the darkest hour in belgie op goodlife fest

Wij buiten stiekem een jointje gedraaid haha en we hadden niet veel bij ons dus we moesten genieten met wat we hadden.
Komt opeens een gast aan en die begon in het engels tegen ons te lullen dat ie een hijsje wilde. Dus wij zo van eej eerst wij en dan jij omdat we niet zo veel meer hadden.
Hij vond et best. Dus we raakte aan de praat, blijkt ie de zanger van de darkest hour te zijn haha... wij meteen hem een hijsje aangeboden haha

zo zijn wij nou eenmaal
hehe, blij dat ik daar niet bij was.. alhoewel darkest hour super vet is.
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 10:01:53 #77
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22656523
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 10:53 schreef =HellFire= het volgende:
Ik wilde ook wel naar The Hives, maarja. Geen geld en de kaarten waren al vrij snel op. Lemme know hoe het was.
Het was goed. The hives hebben altijd een goeie rockshow. Beetje weinig oude nummers, maar ja, ze vinden zelf de nieuwe nummers natuurlijk beter.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 11:03:47 #78
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22657011
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 14:21 schreef =HellFire= het volgende:
Ja joh ik dacht, das zo'n roadie uitgedost in die mooie Schotsche klederdracht. Al kreeg ik wel argwaan na een tijdje, maar toch ach. En hij leek ook wel verdacht veel op die kerel achterop de cdhoes.... en ineens na een paar uur stond ie op t podium. "HEY DAT WAS.... NEE?!?!" ...

Vet suf.

Ach ja.
Maar nu je het zegt breng je me op een andere geheime liefde die ik nog niet tentoongespreid had. Ik hou ook erg van folkpunk en folk. De Dropkick Murphys, Real McKenzies, Flogging Molly en zelf de Pogues, de Dubliners en de Wolfetones.

Vooral om die echte pure folk hebben mijn huisgenoten erg veel lol.
pi_22660592
Ja klopt, geniale muziek is dat. Erg prettig om naar te luisteren, bijna iedereen luistert erg graag naar.

En welke nieuwe nummers speelden ze dan, Jimmy? Ik luister de laatste cd amper meer eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door =HellFire= op 16-10-2004 17:34:38 ]
pi_22663657
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 15:11 schreef =HellFire= het volgende:
Ja klopt, geniale muziek is dat. Erg prettig om naar te luisteren, bijna iedereen luistert erg graag naar.
Goed dat je het woord bijna gebruikt, ik vind die bands helemaal niks en het genre "folk" al helemaal niet.
Allen dropkick murphys weet ik te waarderen, maar dan alleen "Do or Die" & "Gangs all Here" daarna is het imo flink achteruit gegaan met de murphys. Helemaal na het optreden van ze op lowlands 99 (?) ben ik er op afgeknapt en dus niet naar de show op lowlands dit jaar gegaan.
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_22671358
Goed he. Soms ben ik best genuanceerd bezig al zeg ik het zelf. .
pi_22676801
Zag ik daar nou serieus iemand Textures onder hardcore plaatsen? Moet toch niet gekker worden.. Dalijk is die boutband nog numetal ook
jeweetz
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:05:27 #83
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22680352
Mja, tis geen true hardcore. Tis meer metalcore, maar boeit dat nou zo erg? Het heeft wel de screams en de vibe. Ik ben echt geen metalfan, maar petje af voor wat die jongens neerzetten verder.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22681961
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:05 schreef Sjoewe het volgende:
Mja, tis geen true hardcore. Tis meer metalcore, maar boeit dat nou zo erg? Het heeft wel de screams en de vibe. Ik ben echt geen metalfan, maar petje af voor wat die jongens neerzetten verder.
tis volgens mij gewoon metal met flinke thrash stukken dacht ik zo.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:58:04 #85
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22682476
Mja ok, my bad.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22683985
Ik ben nu de nieuwe cd van Caliban aan het luisteren en ik vind het erg vet. Ik merk dat ze steeds meer richting Killswitch Engage trekken, en dat vind ik helemaal niet erg.
War. War never changes.
pi_22684398
Textures = Melodic Trash Metal, maar wat mij betreft de grootste schaamte van de Nederlandse metalindustrie. Wat een ontzettend arrogante kwallen zijn het die nog slechtere muziek maken, ik begrijp dan ook niet hoe mensen zo lovend over ze kunnen zijn. Maar tot zover Textures wat mij betreft...
En ik wil niet overkomen als iemand die overal negatief over is hoor... Maar The Opposite From Within is idd een fethe CD, maar Caliban hadden het nooit mogen doen want het ís geen Caliban. En bovendien is het een complete kopie van Alive Or Just Breathing. Beetje jammer, want ik ben al jaren fan van ze (en niet zo'n klein beetje ook), maar dit album luister ik liever niet. Maargoed, na Vent is het toch al steeds beroerder gegaan...
Om eens met iets positiefs te komen: wat vinden wij van de LP van EndofApril? Ik vind 'm erg geslaagd, zeker met een aantal oude nummers van ze erop, leuk om de rerecords te horen. Jammer alleen dat ze uit elkaar zijn...
jeweetz
  zondag 17 oktober 2004 @ 19:59:06 #88
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22686001
Ok, nog een ding. Ik heb ze een tijdje geleden ontmoet en juist heel erg leuk met die jongens staan praten, super aardig. Vriend van me zit met hun drummer op het conservatorium, die heeft ook goed contact verder. Dus dat arrogant begrijp ik niet zo. Maar je hebt gelijk, klaar.

Verder, weet iemand of het afgelaste concert van Death by Stereo in Tivoli (augustus) ooit nog doorgaat, of waarom het eigenlijk afgelast werd uberhaupt?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22686932
En ik heb juist van veel mensen gehoord dat ze erg arrogant zijn en met name Erik. En die indruk die ik van ze had was niet onterecht toen ik een gesprek met die drummer en gitarist ofzo aan probeerde te knopen. Pas toen ze op het podium stonden kwam ik erachter dat ze van Textures waren, dus een vooroordeel had ik zeker niet van ze. Ben toen ook halverwege vertrokken zo slecht vond ik het Maar ik kwam dan ook alleen voor EndofApril en Razor Crusade, waarbij eerst genoemde 2 dagen voor het optreden uit elkaar waren gegaan
jeweetz
  zondag 17 oktober 2004 @ 22:03:06 #90
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22688737
Razor Crusade is tof, dat is toch een van de nieuwe bands van de zanger van Fairfight?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22689065
De nieuwe band van de exzanger van Against Time. Feth bandje hoor, en ze komen nog uit Arnhem ook dus ik zie die gitarist nog weleens in de Goudvishal, grappige ker0l, maar die hele band is grappig
jeweetz
pi_22689383
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 14:26 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
DR: Winkelcetrum de Paddestoel klinkt niet echt hoopgevend.Gbeurd er verder nog wat in Groningen op hardcoregebied. Ik weet dat in Hoogeveen meestal wel wat gebeurd, maar verder haal ik alle noordelijke provincies door elkaar. Ik ken natuurlijk Shikari, en Michael van Shikari had in de jaren 80 bands met illustere namen als Bloedbad en Puinhoop en in diezelfde tijd had je ook de pretpunkband de Boegies, maar verder weet ik niks van hardcore-Groningen. Dus: zijn er nog bands die ik mis? Licht me in!
Dit is idd. echt de bejaardenbuurt, hoewel die best okay reageren op onze aanwezigheid.
Michael zit oa. ook achter www.bacteria.nl, of niet?
Ik heb wel het idee dat er nu wat minder bands in Groningen zijn, hoewel ik het de laatste tijd ook niet meer echt volg. Maar het kliekje is er nog steeds, met Maynard , Robbie etc. De stipjes, Legal Axion, Jetset protest, Makiladoras, PCP, Mushroom Attack, Fleas and lice (nog steeds actief, Robbie als zanger bij deze 3, geweldige vent trouwens), Vacuum, allemaal parels uit Grunn. . Verder hebben wat vrienden van mij een meer punkrockandroll bandje, Nobby Noxios and the impregnators. Die leven ook voor sex, drugs en rock n roll. .
En Rat Patrol uiteraard, moet je wel kennen!

Daar op Bacteria kan je ook nog wel wat leuke actieve bandjes vinden, zoals Mindfok. Goede band,,crusty hardcore. De zanger daarvan is helaas niet meer, maar ander bandlid zingt nu. Mijn cd heb ik van de bassist zelf, z'n laatste was het. . nooit meer gevraagd of hij er zelf wel weer een heeft kunnen vinden. The last mile is ook een goede (met politieke teksten uiteraard, de relatie met je moeder of je verkering die uitgaat schrijf je maar in een dagboek) band. En Teenage Warning doet het ook nog steeds, zover ik weet tenminste.
BOMBAKLATZ heb ik laatst in op drift gezien, politiek kraakpand hier in Groningen, mensen van mijn leeftijd die een flink potje crust spelen. Hier zit toekomst in.

[ Bericht 5% gewijzigd door Diverse_Reality op 17-10-2004 22:31:45 ]
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zondag 17 oktober 2004 @ 22:46:30 #93
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22689886
Ik haal ze door de war met de Killtraitors
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  maandag 18 oktober 2004 @ 00:22:58 #94
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22692091
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 15:11 schreef =HellFire= het volgende:
Ja klopt, geniale muziek is dat. Erg prettig om naar te luisteren, bijna iedereen luistert erg graag naar.

En welke nieuwe nummers speelden ze dan, Jimmy? Ik luister de laatste cd amper meer eigenlijk.
ja weet ik het. ik ken de nieuwe cd helemaal niet
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  maandag 18 oktober 2004 @ 09:26:47 #95
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22695760
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:47 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

Goed dat je het woord bijna gebruikt, ik vind die bands helemaal niks en het genre "folk" al helemaal niet.
Allen dropkick murphys weet ik te waarderen, maar dan alleen "Do or Die" & "Gangs all Here" daarna is het imo flink achteruit gegaan met de murphys. Helemaal na het optreden van ze op lowlands 99 (?) ben ik er op afgeknapt en dus niet naar de show op lowlands dit jaar gegaan.
Het was ook wel leuk om bij de Dropkick Murphys in Paradiso te zien wat voor mensen daar allemaal op af komen. Mensen van in de 50 met T-shirts van de Pogues, jongetjes van 15 met een grote hanekam en mensen zoals ikzelf. Naast me stond een man van zeker 50 met een bierbuik waar ik nog jaren voor moet sparen met een kilt en een veel te kort "Support the RA" T-shirt.

Ik vind juist die hardcorrenummers vrij slecht, zulk soort nummers kunnen beter gespeeld worden door iemand die er goed in is. Ik vind juist die lichte folk-elementen in die punk-nummers echt geniaal gedaan.
pi_22696028
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 22:46 schreef Sjoewe het volgende:
Ik haal ze door de war met de Killtraitors
Ik zit bij hun gitarist in de klas
War. War never changes.
pi_22696066
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 09:26 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Het was ook wel leuk om bij de Dropkick Murphys in Paradiso te zien wat voor mensen daar allemaal op af komen. Mensen van in de 50 met T-shirts van de Pogues, jongetjes van 15 met een grote hanekam en mensen zoals ikzelf. Naast me stond een man van zeker 50 met een bierbuik waar ik nog jaren voor moet sparen met een kilt en een veel te kort "Support the RA" T-shirt.

Ik vind juist die hardcorrenummers vrij slecht, zulk soort nummers kunnen beter gespeeld worden door iemand die er goed in is. Ik vind juist die lichte folk-elementen in die punk-nummers echt geniaal gedaan.
Ik heb flogging molly voor de 2de keer gezien dit jaar op lowlands. Vorig jaar lowlands ben ik weggelopen bij ze...omdat ik et zwaar bagger vond.

Dit jaar zat ik op de heuvel naar ze te luisteren en mee te kijken op een beeldscherm. Maar damn wat is dat live VET!!!. Echt elk nummer een feest. Ik waardeer LIVE. Maar op cd vind ik het toch bagger. Het is niet zo'n feest als het toen live was.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:40:26 #98
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22699827
Ik vind zoiezo bij al die folk/blije punk bands dat er live 10 keer meer te beleven valt dan dat je de cd luistert.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22699987
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 19:59 schreef Sjoewe het volgende:
Verder, weet iemand of het afgelaste concert van Death by Stereo in Tivoli (augustus) ooit nog doorgaat, of waarom het eigenlijk afgelast werd uberhaupt?
DBS had gecancelled vanwege het opnemen van een de nieuwe plaat, en komen zeker weer naar Nederland, dus goed bericht bij slecht nieuws
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:58:02 #100
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22700186
Gelukkig maar, ik wil die gasten zo graag een keer live checken
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22700540
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:58 schreef Sjoewe het volgende:
Gelukkig maar, ik wil die gasten zo graag een keer live checken
En moet je ook zeker doen, live staat het als een huis.
2 x keer gezien (1 keer in de melkweg met Good Riddance, en 1 x in Maastricht op European Hardcore Party) en beide keren heb ik de zanger vrijwel de hele show alleen maar in het publiek gezien.
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_22700697
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:16 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

En moet je ook zeker doen, live staat het als een huis.
2 x keer gezien (1 keer in de melkweg met Good Riddance, en 1 x in Maastricht op European Hardcore Party) en beide keren heb ik de zanger vrijwel de hele show alleen maar in het publiek gezien.
en er niet bij zeggen dat de 1ste keer voor ons beetje bagger was. Een band waar we niets mee konden he sem

2 de keer was ik er niet bij, maar scheen super vet te zijn geweest. Het is absoluut geen band waar ik alles voor opzij zet, maar wil ze wel weer een keer zien, omdat ik nu ook wel wat van ze ken
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_22700932
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:24 schreef Kletz het volgende:

[..]

en er niet bij zeggen dat de 1ste keer voor ons beetje bagger was. Een band waar we niets mee konden he sem
Is dat zo ? Kwam er iig wel voor Good Riddance
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_22701880
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:36 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

Is dat zo ? Kwam er iig wel voor Good Riddance
wat me wel zeer verraste was cap down of zo iets... igg ska met core. En good riddance was zeker vet.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 08:01:59 #105
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22717581
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:24 schreef Kletz het volgende:

[..]

en er niet bij zeggen dat de 1ste keer voor ons beetje bagger was. Een band waar we niets mee konden he sem

2 de keer was ik er niet bij, maar scheen super vet te zijn geweest. Het is absoluut geen band waar ik alles voor opzij zet, maar wil ze wel weer een keer zien, omdat ik nu ook wel wat van ze ken
Zo ben ik ooit eens patat gaan eten tijdens de Dropkick Murphys op een ehcp. En later tijdens het Reflectionsfeest in Vlaardingen heb ik Voorhees gemist omdat we nog wilden gaan bowlen. Ach, verstand komt met de jaren zeggen ze.
pi_22770659
Ik wil effe melden dat ik die nieuwe van Strung Out, Exile in Oblivion toch wel weer erg lekker vind!
pi_22775187
Ook de cd Outtakes for the Outcast met b-kantjes en ander leuk materaal van Sick of it All klinkt goed.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 08:31:34 #108
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22789603
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 14:53 schreef Jimmy het volgende:
Oh, verschrikkelijk zijn die. Lekker makkelijk scoren is dat. Een paar keer roepen 'fuck the police' en alle punk-pubers van NL lopen achter zo'n band aan. Niet dat een van hen ooit gezeur heeft gehad met de politie, maar goed.
Toch ligt het waarschijnlijk aan de toegankelijkheid en herkenbaarheid van zulke nummers. Iedereen heeft weleens iets met de politie te maken gehad en degene die dat niet hebben kunnen zich voorstellen hoe vervelend het is. Dat ze zelf ook voordeel hebben van de aanwezigheid van de politie vergeten ze dan voor het gemak even.

Gisteren ging ik even iets wegbrengen voor mijn baas, 10 km. verderop. Onderweg werd ik door een motoragent meegenomen voor een bromfiets controle. Dat ik allerlei boetes kreeg kan me niet zo veel schelen, ik heb er zelf voor gekozen om met deze brommer in deze staat te gaan rijden. Het vervelende is dat ik nu 2,5 uur onderweg ben geweest terwijl het maar een uurtje rijden is normaal gesproken en dat die agenten zo gaan lopen preken. ik houd me niet aan de regels en betaal gewoon de boetes die daarop staan, dat is mijn eigen keuze en dan moet je later niet alsnog gaan zeuren over dat ik het niet zou moeten doen.

Maar het punt dat ik eigenlijk wilde maken met dit verhaal is dat het op momenten als deze heerlijk is om naar zo'n anti-politie nummer te luisteren. Ik heb de hele avond hard met Agent Orange mee zitten brullen. "Let's kill the police, let's kill the police, let's kill, kill, kill ,kill ,kill the police". Net zoals je na een bezoek van een paar Jehova's kan genieten van "God is my favourite fictional character" van Bloodpact. Een deel van de kracht van sommige teksten zit hem in de herkenbaarheid.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:56:09 #109
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22791619
Dat zal ik wel uitzonderlijk zijn in het feit dat iik nooit gezeik heb met de politie. (Ik krijg alleen boetes, geen gepreek )
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_22801056
Ik heb hier voor zo'n 1100 euro boetes aan de muur hangen. .

Onbetaald...

[ Bericht 9% gewijzigd door Diverse_Reality op 22-10-2004 18:54:52 ]
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_22803183
Allemaal boetes voor zonder licht rijden, openbaar zeiken en openbaar dronkenschap zeker.
pi_22818176
Zonder verzekering, rijbewijs, geldig kenteken, noem ze maar op... ik heb ze .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 20:09:48 #113
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22825897
Ik heb een vast adres, dus ik wilde het er maar niet op wagen om ze niet te betalen. (of heb jij een andere truc?) Maar je kunt rare boetes krijgen. Wat maakt het uit als je richtingaanwijzers het niet doen? Je kunt je hand toch uitspreken?
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:33:24 #114
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_22827620
Stoer zeg, je niet aan de regels houden.
pi_22827801
Ik heb nooit zoveel last met de politie, maar dat zal wel aan het feit liggen dat ik in een dorp woon.
War. War never changes.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 22:14:55 #116
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22828481
Ik ben één keer in m'n leven bekeurd, voor door licht rijden.
Anarchy!
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22829980
Groen licht?
jeweetz
  zondag 24 oktober 2004 @ 03:33:48 #118
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22834895
Volgens mij was het groen, volgens de Jantjes Matrozen niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zondag 24 oktober 2004 @ 10:47:51 #119
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_22836645
Achja, als ze spelende kinderen kunnen bekeuren omdat ze op een schoolplein spelen zullen ze het ook niet laten
jeweetz
pi_22837210
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 20:09 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Ik heb een vast adres, dus ik wilde het er maar niet op wagen om ze niet te betalen. (of heb jij een andere truc?) Maar je kunt rare boetes krijgen. Wat maakt het uit als je richtingaanwijzers het niet doen? Je kunt je hand toch uitspreken?
Hmn nee, zou niet weten hoe... ik denk dat ik ze uiteindelijk moet uitzitten oid.
En ik sta hier overigens ook gewoon ingeschreven.
Tja, bij motors weet ik alleen dat de richtingaanwijzers het moeten doen, mits je ze hebt. Dat is dan weer niet verplicht. Maar als ze niet zouden werken zou je ze eraf moeten breken (je hebt 5 min oid om gebreken te repareren toch? ) om onder die boete vandaan te moeten komen.
Op mijn motor werken ze niet, maar die boete lieten ze maar zitten omdat ze me toch al flink te pakken hadden...
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_22837355
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 21:33 schreef Ixnay het volgende:
Stoer zeg, je niet aan de regels houden.
Het is meer stupide regels negeren. Nadat door mijn ingrijpen al minstens drie keer een ongeluk is voorkomen doordat bepaalde mensen eigenlijk nooit een rijbewijs zouden moeten krijgen, acht ik het niet minder dan normaal dat ik me gewoon op de weg mag begeven. Ik heb trouwens les gekregen van iemand die met alle vormen van transport over de weg heeft gewerkt. En al 30 jaar alle rijbewijzen heeft. Die lijkt me capabel genoeg om mij te leren hoe me normaal op de weg te gedragen.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_22873906
At 3.10 a.m., Sturday October 23rd the vocalist for Icons of Filth, Andrew Sewell, better known as "Stig" died.

Icons of Filth were playing a gig in a squat in Hackney when Stig complained of feeling unwell and we cut our set short so that he could go outside to get some fresh air. Shortly afterwards he collapsed and died, most likely from a brain haemorrhage but possibly a heart attack. He was an avid drinker but on this occasion had only drank 4 cans of lager. When you're having a drink tonight, think of Stig and remember a man who lived life on his own terms but cared immensely about the world around him.


Erg jammer, okaye vent...
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:16:58 #123
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22880430
Icons of Filth was inderdaad een erg goede band, voor degenen die door een beetje een rommelige productie heen kunnen luisteren. Vooral "used, abused and unamused" maakt regelmatig zijn rondjes op mijn draaitafel. Daarnaast bedenk ik me nu dat het opvalt dat heel veel van die politieke en kraakbandjes uit Engeland van rond 1985 nog of weer bestaan. Conflict schijnt ook nog steeds een erg goede live-band te zijn en Disorder is mijn persoonlijke favoriet. Die eerste singel "complete disorder" vind ik echt geweldig en zelfs dik 20 jaar later zijn ze nog snel, hard en luidruchtig. Bij Disorder moet je wel tegen herrie-producties kunnen.

Maar alles bij elkaar blijft het natuurlijk triest als je zo jong nog vrij ploteling overlijd. Dan mag hij wel een "stevige drinker" zijn geweest, zoiets wens je iemand toch niet toe. Ik zal vanavond toch maar een biertje op hem drinken (gooi ik er speciaal voor hem nog een scheutje jenever bij)
pi_22888800
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 09:16 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Agree...

Maar alles bij elkaar blijft het natuurlijk triest als je zo jong nog vrij ploteling overlijd. Dan mag hij wel een "stevige drinker" zijn geweest, zoiets wens je iemand toch niet toe. Ik zal vanavond toch maar een biertje op hem drinken (gooi ik er speciaal voor hem nog een scheutje jenever bij)
Ja, ik heb daar met Marvin (Van sick on the bus, organiseerde deze gig ook geloof ik) laatst nog grapjes over lopen maken. .
Hoewel die jongen ook flink kan zuipen.
Ken je zijn nieuwe project, My War?
Klinkt ook best goed.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 23:47:53 #125
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22894525
Kaartje voor The Dillenger Escape Plan is binnen

My favorite band
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 23:52:09 #126
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22894633
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 23:47 schreef Sjoewe het volgende:
Kaartje voor The Dillenger Escape Plan is binnen

My favorite band
Ah, de band waarbij ik na 1 nummer (ik denk in elk geval dat het 1 nummer was) bij ben weggelopen. Ik hou toch echt van wat meer een duidelijke structuur in mijn muziek.


Ik ben zondag naar cafe the Pits in A'dam geweest. Daar speelden the Sewergrooves (ooit met de drummer van the Hellaopters) en the Nitwitz. Lekker middagje/avondje rock.
Helaas voelde ik me maandag ietwat brakjes.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 23:59:24 #127
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22894829
Ik heb een voorkeur voor bizarre muziek.
Aphex Twin, Autechre, Atari Teenage Riot,The Refused, the Mars Volta, Radiohead bla bla...

Tja je vind het niks of je vindt het geweldig, d'r zit bij TDEP niet zoveel tussen.
Voorprogramma is trouwens Poison the Well, opzich geen slechte keuze.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 00:00:18 #128
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_22894858
Hee Jimmy, waarom trivia je niet meer?
  woensdag 27 oktober 2004 @ 00:00:51 #129
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22894876
Ik ben nou eenmaal van de 1 2 3 4 Ramones school van de punk.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 27 oktober 2004 @ 00:05:23 #130
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22895001
Ook leuk, maar alleen live. Op cd mis ik al gauw muzikale "diepgang" en variatie.

Ik ben ook Heideroosjes-fan for life
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 27 oktober 2004 @ 00:07:52 #131
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22895066
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 00:00 schreef bukgeit het volgende:
Hee Jimmy, waarom trivia je niet meer?
Ik vond het een beetje lastig worden om goeie vragen te verzinnen. En mijn baas ziet liever ook Fok! niet de hele tijd open.
Ik zal morgen weer eens komen buurten dan.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 27 oktober 2004 @ 00:10:49 #132
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22895151
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 00:05 schreef Sjoewe het volgende:
Ook leuk, maar alleen live. Op cd mis ik al gauw muzikale "diepgang" en variatie.
Diepgang schmiepgang.

Ik geef toe, Ramones zijn een van mijn favorieten, maar iets meer variatie dan dat mag ook wel.

Ik luister nu vooral Gluecifer, Hellacopters etc. Oh en nu 'stiekem' de southern rock/country van the Drive-By Truckers.
Zie:
http://www.audioscrobbler.com/user/JimmyShelter/
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 00:10:54 #133
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_22895155


We zijn nu ook open
  woensdag 27 oktober 2004 @ 00:11:44 #134
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22895182
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 00:10 schreef bukgeit het volgende:


We zijn nu ook open
Maar ik ga nu pitten.

(na deze post)


(echt)
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 27 oktober 2004 @ 00:21:35 #135
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22895447
Ghehe, heb geen scrobbler, maar mijn lijstje zou ongeveer zijn (zonder de electronische shizzle ):
Dillenger Escape Plan - Miss machine
Cave In - Antenna
Give up the Ghost - Down till we're underground
Deftones - Around the fur
Refused - The shape of punk to come
Textures - Polars
Atreyu - The curse
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22895963
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 00:21 schreef Sjoewe het volgende:
Textures - Polars
Moet je mijn avond nou weer zo verpesten?

Maareuh, TDEP in het voorprogramma van PTW? Ik dacht dat het nou net omgekeerd was, of hebben die 2 apparte shows in Groningen? (en hebben wij het dus over verschillende tours?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Rhinestone op 27-10-2004 00:48:54 (omdat ik stoer ben) ]
jeweetz
  woensdag 27 oktober 2004 @ 08:54:49 #137
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22899073
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 00:21 schreef Sjoewe het volgende:
Cave In - Antenna
Deftones - Around the fur
Refused - The shape of punk to come
Die 3 heb ik op zich wel. Deftones luister ik alleen nog amper, de paar optredens die ik van ze gezien heb waren echt zo bedroevend dat ik wat op ze ben afgeknapt.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:15:06 #138
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22900125
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 23:59 schreef Sjoewe het volgende:
Voorprogramma is trouwens Poison the Well, opzich geen slechte keuze.
Ik zeg toch ook dat het 't voor programma is?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22900159
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 00:42 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Moet je mijn avond nou weer zo verpesten?

Maareuh, TDEP in het voorprogramma van PTW? Ik dacht dat het nou net omgekeerd was, of hebben die 2 apparte shows in Groningen? (en hebben wij het dus over verschillende tours?)
als je beter had gelezen, had je deze vraag niet hoeven te stellen
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_22902260
Eh, ik bedoelde PTW in het voorprogramma van TDEP... Ik dacht dus dat TDEP in het voorprogramma stond ipv omgekeerd. Dus niks beter gelezen, beter geschreven

Voor de liefhebbers van Arkangel is hier ( http://www.iscreamrecords.com/ ) een nieuw nummer te luisteren van hun nieuwe album. Ik vind de zang iig beroerd slecht...
jeweetz
  woensdag 27 oktober 2004 @ 12:16:36 #141
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22902544
Tis ook niet echt een voorprogramma, meer een package, ze spelen immers de hele Euro-tour samen
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22902670
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 12:01 schreef Rhinestone het volgende:
Eh, ik bedoelde PTW in het voorprogramma van TDEP... Ik dacht dus dat TDEP in het voorprogramma stond ipv omgekeerd. Dus niks beter gelezen, beter geschreven

Voor de liefhebbers van Arkangel is hier ( http://www.iscreamrecords.com/ ) een nieuw nummer te luisteren van hun nieuwe album. Ik vind de zang iig beroerd slecht...
ik had em al gehoord en de zang is idd niet wat het was nee. Voor de rest is het wel weer hard!
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_22903492
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 12:23 schreef Kletz het volgende:

[..]

ik had em al gehoord en de zang is idd niet wat het was nee. Voor de rest is het wel weer hard!
Zoals kletz en ik weten, wachten jullie maar, zeer binnekort komt er nog veel iets harders
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_22903981
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 12:58 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

Zoals kletz en ik weten, wachten jullie maar, zeer binnekort komt er nog veel iets harders
De naam heb ik hier al eens gedropt sem
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_22904415
Nog harder dan Arkangel? Maar ik ben benieuwt hoor...

Sjoewe, OK.
jeweetz
pi_22904748
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 13:35 schreef Rhinestone het volgende:
Nog harder dan Arkangel? Maar ik ben benieuwt hoor...

Sjoewe, OK.
Het is natuurlijk mijn persoonlijke mening, en of het harder is dan prayers upon def ears / dead man walking valt nog maar te zien. Maar een ding is zeker dat het beukt als gek.
Houd maar gewoon de Punk/Hardcore topics in de gaten, en dan laat ik of kletz wel iets merken zodra het kan.., waarschijnlijk komt er ook wel iets in mijn onderschrift.
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_22905178
Kennen jullie ook Makiladoras, Ekkaia, Cathode (helaas net uit elkaar...). Als we het hebben over de meer Crust/Trash maar toch lekker melodieuse harde punk muziek. Damn, deze zijn echt goed, en een power dat ze hebben live. En Animosity is ook wel grappig, maar dat is eigenlijk net iets te simpel....
  woensdag 27 oktober 2004 @ 14:40:50 #148
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22905973
natuurlijk ken ik de Makiladoras, ze zijn mijn grote helden van het moment. De split 7" is klaar, maar de hoesjes schijnen nog niet af te zijn.Wilco DP zou me alvast een singeltje zonder hoesje opsturen zodat ik de teksten alvast uit mijn hoofd kan leren.

Ken je trouwens Vals? veel meer anarchopunk en behoorlijk slecht opgenomen, maar ik vind het een erg goede band met prima teksten
pi_22906050
Vals natuurlijk ken ik vals, daar moet ik 27 november nog mee optreden in de Parkhof in Alkmaar
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:35:14 #150
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22907261
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 00:00 schreef Jimmy het volgende:
Ik ben nou eenmaal van de 1 2 3 4 Ramones school van de punk.
Cp. Black Flag - Rise Above
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22912378
9-11 Spelen Makiladoras hier in Simplon, tijdens de euro top. .

Dat gaat sowieso leuk worden.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_22913189
Hm, das op een dinsdag, Fok meet?! .

Anyways, ik ga samen met projectgenoot naar de Toy Dolls, 21 November, in de Oosterpoort in Groningen. Totaal andere koek, maar opzich wel grappig, die Britse Ome Henk-'punk', je moet er van houden maar ach, tis overigens hun laatste tour waarschijnlijk, toch maar ff gaan zien.
pi_22915392
wie vind dit nog meer de beste playlist voor een radioprogramma ooit?

DEAD KENNEDYS - California uber alles (Cherry Red, 1980)
CIRCLE JERKS - Deny everything (Frontier, 1981)
MINOR THREAT - Filler (Dischord, 1981)
BAD RELIGION - We're only gonna die (Epitaph, 1982)
NEGATIVE APPROACH - Ready to fight (Touch And Go, 1982)
DESCENDENTS - Bikeage (SST, 1982)
ANTIDOTE - Real deal (Antidote, 1983)
SSD - Glue (X-Claim, 1983)
PANDEMONIUM - Wir fahren gegen nazis (Limbabwe, 1983)
DYS - City to city (X-Claim, 1983)
BAD BRAINS - Sailin on (Caroline ,1983)
BGK - Vivisection (Vogelspin, 1983)
AGNOSTIC FRONT - Victim in pain (Important, 1984)
BLACK FLAG - Rise above (SST, 1984)
7 SECONDS - We're gonna fight (BYO, 1984)
DISCHARGE - The nightmare continues (Castle, 1984)
DAG NASTY - Can I say (Selfless, 1985)
MISFITS - Where eagles dare (Plan 9 / Caroline, 1985)
UNDERDOG - Say it (Revelation, 1985)
UNIFORM CHOICE - Screaming for change (Wishingwell, 1985)
CRO MAGS - We gotta know (Profile, 1986)
SICK OF IT ALL - Friends like you (Revelation, 1987)
PROJECT X - Straight edge revenge (Schism, 1987)
STRAIGHT AHEAD - Straight ahead (Some, 1987)
ALONE IN A CROWD - When tigers fight (Flux, 1988)
YOUTH OF TODAY - Flame still burns (Revelation, 1988)
SLAPSHOT - Hang up your boots (Taang, 1988)
KILLING TIME - Fools die (In Effect, 1989)
JUDGE - Fed up (Revelation, 1989)
GORILLA BISCUITS - New direction (Revelation, 1989)
CHAIN OF STRENGTH - True till death (Revelation, 1989)
  donderdag 28 oktober 2004 @ 09:38:36 #154
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22916509
Ik ben meer van de nieuwe shit, op een paar uitzonderingen na...
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  donderdag 28 oktober 2004 @ 14:07:20 #155
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22916791
Hee Dutchpunk, waar komt die lijst vandaan? Die Pandemonium, BGK, SSD en Discharge nummers zijn alle vier ultiem, de rest is een klein beetje van mijn paadje af, maar voor in een radio-programma is het perfect! Al vind ik van BGK regering (krijg de tering) beter

[ Bericht 0% gewijzigd door H.I.P.P.E. op 28-10-2004 15:30:50 ]
pi_22926055
Ja, Hippie heeft gelijk. Gorilla biscuits enzo doet me eig. ook weinig. Catharsis, BGK, dat zijn goede alternatieven.
Vraag me ook af wiens lijstje dit is, misschien zijn eigen topzoveel oid...
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_22928805
Zeker vet lijstje!!!!

OOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLLLLLDDDDDDDDDDSSSSSSSSSSSKKKKKKKKOOOOOOLLLLLLLLLLLLL
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:11:07 #158
2391 Jimmy
Door het bot
pi_22931935
Van al die nummers heb ik er gewoon maar 1.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_22932522
Chain of Strenth is toch een project met leden van Earth Crisis of vergis ik me nu?
Why do I just find pieces of the world in wich I want to live
pi_22936418
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 13:37 schreef blindfolt het volgende:
Chain of Strength is toch een project met leden van Earth Crisis of vergis ik me nu?
Volgens mij vergis je je nu, Ik heb er nog nooit van gehoord iig.
Wel komen ze uit de zelfde buurt in Amerika volgens mij, maar het zou kunnen hoor.
Iemand anders hier die deze jongen kan helpen ?
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 16:45:44 #161
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22936706
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 17:00:40 #162
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22937038
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 13:37 schreef blindfolt het volgende:
Chain of Strenth is toch een project met leden van Earth Crisis of vergis ik me nu?
Ik heb hier ook nooit van gehoord en betwijfel het ten zeerste. Maar als het al zo zou zijn is Earth Crisis een project met leden van Chain of strength, gewoon een kwestie van chronologie.

En hoe hard is Chain of Strength? (zelfs voor een thrashliefhebber als ik)
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 17:17:25 #163
46548 againstthegrain
Fill in the blanks
pi_22937401
Chain of Strength is een legendarische sXe band uit dezelfde tijd als Judge, Bold en Gorilla Biscuits e.d. Bekendste nummer: True till death! --> hoe straight edge
Tis niet echt hard... HIPPE zal het wel niet leuk vinden denk ik.

Cool lijstje trouwens. Op Slapshot en Pandemonium na heb ik al deze platen ook in mijn collectie
pi_22937576
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 17:17 schreef againstthegrain het volgende:
Chain of Strength is een legendarische sXe band uit dezelfde tijd als Judge, Bold en Gorilla Biscuits e.d. Bekendste nummer: True till death! --> hoe straight edge
haha je gaat me niet vertellen dat je dat zelf hebt geschreven.....


En dat je slapshot niet
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 17:44:22 #165
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22938009
Ghehe, hoewel ik zelf zo straight edge ben als Theo can Gogh erger ik me de laatste tijd echt scheel aan al die kleuterpunkers hier in de buurt die "zo'n leuk kruisje" op hun gitaar plakken.

Op de Miss Machine DVD staat er wel een toffe grap over
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  maandag 1 november 2004 @ 11:56:38 #166
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_22994668
zaterdag is de split-single van de Makiladoras en Radio Bikini bij mij aangekomen. Nog zonder hoesje en tekst velletje, maar dat mag de pret niet drukken. Hij is erg goed en ik kan hem iedereen die de 10" al goed vond aanbevelen.

In het pakje zat ook een compilatie-cdtje van Bridge nine en vooral Outbreak klonk wel goed, kan iemand me er meer over vertellen?
pi_23002238
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 14:07 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Hee Dutchpunk, waar komt die lijst vandaan? Die Pandemonium, BGK, SSD en Discharge nummers zijn alle vier ultiem, de rest is een klein beetje van mijn paadje af, maar voor in een radio-programma is het perfect! Al vind ik van BGK regering (krijg de tering) beter
Dit is de playlist van een punk/hardcore radioprogramma: On The Edge op Delta FM
http://members.home.nl/friedostolte/home.htm

Deze lijst was samengesteld voor de 100ste aflvering en persoonlijk vond ik het de beste ooit.
  maandag 1 november 2004 @ 18:56:19 #168
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23003291
Beetje weinig NL punk erbij. Alleen BGK, of zie ik wat over het hoofd?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_23004336
PANDEMONIUM???
  maandag 1 november 2004 @ 21:08:11 #170
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23006881
quote:
Op maandag 1 november 2004 19:41 schreef X-dutchpunk-X het volgende:
PANDEMONIUM???
En zo is het maar net. Als het over Nederlandse hardcorebands gaat vind ik Pandemonium misschien wel de beste ooit (of Larm misschien?)

Toch vind ik "wir fahren gegen nazis" niet het beste nummer. "Nobody knows" vind ik zelf een veel beter nummer, maar misschien hebben ze dat niet gekozen omdat het een cover is.

Ook is het voor degenen onder ons die iets meer op het heden gericht zijn jammer dat er geen enkel nummer van na 1989 bij is. Maar mij hoor je niet klagen
  maandag 1 november 2004 @ 21:13:34 #171
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23007054
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:08 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Ook is het voor degenen onder ons die iets meer op het heden gericht zijn jammer dat er geen enkel nummer van na 1989 bij is. Maar mij hoor je niet klagen
Hehe, dat verbaast me niks.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_23009122
Razor Crusade was gister weer eens bruut. Beetje jammer dat ik Stretch Arm Strong gemist heb, maar heb geen spijt van dat ik eerder weg ben gegaan
Of ben ik de enige hier die daar gisteravond was?
jeweetz
  maandag 1 november 2004 @ 22:48:20 #173
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23010329
Ik was er in ieder geval niet. Al heb ik helemaal geen principiele bezwaren tegen razor crusade en kan ik ze zelfs wel waarderen. Maar als ik er was geweest was ik zeker ook voor Stretch Arm Strong weggegaan, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk
pi_23012751
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:08 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

Ook is het voor degenen onder ons die iets meer op het heden gericht zijn jammer dat er geen enkel nummer van na 1989 bij is. Maar mij hoor je niet klagen
De bedoeling was ook een lijst met alleen jaren 80 HC. Er is na die periode nog zoveel moois uitgekomen.

Overigens heb ik mijn zondag tijdens SAS prima vermaakt, met alles behalve de optredende bands.
Vrijdag was het in de Goudvishal veel cooler!
  dinsdag 2 november 2004 @ 00:35:48 #175
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23013042
Nog tien nachtjes slapen
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23016273
Oeh, Super Tuesday vandaag. Kijken of al die Rock Against Bush/Punkvoter.com bandjes zoals Anti-Flag, NOFX etc, die in den treure ons verblijdden met anti-bush cds effect hebben gehad op de Amerikaanse jeugd. Het zal mij benieuwen in ieder geval.

SAS trouwens gemist, ging al naar de Mad Caddies toe. Was ook geweldig.
pi_23028895
Mad Caddies was erg tof ja. Ik was daar ook
pi_23032842
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 00:18 schreef X-dutchpunk-X het volgende:

Overigens heb ik mijn zondag tijdens SAS prima vermaakt, met alles behalve de optredende bands.
Vrijdag was het in de Goudvishal veel cooler!
Vrijdag... was er drum n bass? :-/ En anders, leg eens uit...
jeweetz
  dinsdag 2 november 2004 @ 23:21:07 #179
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23036678
Ik heb tijdelijk even een oldskool avatar
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 2 november 2004 @ 23:39:42 #180
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_23037140
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 13:37 schreef blindfolt het volgende:
Chain of Strenth is toch een project met leden van Earth Crisis of vergis ik me nu?
Da's Path of Resistance...
I make love in theory and touch myself in practice
  woensdag 3 november 2004 @ 12:13:43 #181
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23047011
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 23:39 schreef Asphyxion het volgende:
Da's Path of Resistance...
En behalve dat de bandnamen uit 3 woorden bestaan, waarvan de tweede "of" is, hebben die twee bands niks met elkaar te maken. Path of resistance doet mij persoonlijk helemaal niks.
  woensdag 3 november 2004 @ 20:49:40 #182
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_23059304
quote:
Op woensdag 3 november 2004 12:13 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

En behalve dat de bandnamen uit 3 woorden bestaan, waarvan de tweede "of" is, hebben die twee bands niks met elkaar te maken. Path of resistance doet mij persoonlijk helemaal niks.
Maar Earth Crisis des te meer! Firestorm en All Out War....
I make love in theory and touch myself in practice
  donderdag 4 november 2004 @ 07:37:14 #183
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23067231
Die vind ik al een stuk beter, maar door dat hele logge kan ook die band me niet zo opwinden. De enige metalcore-bannds die me echt iets doen zijn Morning Again en Liar.
pi_23069517
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 23:39 schreef Asphyxion het volgende:

[..]

Da's Path of Resistance...
Ach damn ja. volgens mij lag ik te pitten.
Mornign Again, die zou ik nog wel eens live willen zien.
Ik heb ooit een concert mee georganiseerd met Morning Again. Zaal waar ongeveer 200 man inpassen, waar 300 bezoekers ingepropt waren en de hele zaal stond op zijn kop.
Echt super.
Why do I just find pieces of the world in wich I want to live
pi_23070028
ik moet wel de ruimte hebben!!! en om dan met z'n alle op 1 vierkante centimeter te gaan staan, heb ik geen zin in!!
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_23078377
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:23 schreef Kletz het volgende:
ik moet wel de ruimte hebben!!! en om dan met z'n alle op 1 vierkante centimeter te gaan staan, heb ik geen zin in!!
* Rhinestone heeft Modern Life Is War in de Goudvishal flashbacks
jeweetz
  donderdag 4 november 2004 @ 17:28:38 #187
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23078459
MLIW
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23078606
Dat is werkelijk zo'n uberbrute band heh En damn wat een geschiedenis hebben zij nú al voor zo'n vrij nieuwe band. Respect hoor
jeweetz
  donderdag 4 november 2004 @ 19:12:18 #189
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23081039
Ik moet met het schaamrood op de kaken toegeven dat ik nog nooit iets van die band gehoord heb. En bovendien ken ik ook die geschiedenis helemaal niet. Al weet ik van bands waarvan de zanger met een kettingzaag achter de fans aanging nadat hij de deur van de zaal op slot had gedaan of die zich alleen maar extra aangemoedigd voelde toen 1 van de fans voor het podium met een vleeshaak in zijn rug gestoken werd. Mij verras je dus niet zo snel.
pi_23083456
Een Europse tour geheadlined, een tering goed debuutalbum. En dat voor een band die pas een paar jaar bestaad. Dat vind ik wel klasse.
jeweetz
pi_23091895
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:12 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Ik moet met het schaamrood op de kaken toegeven dat ik nog nooit iets van die band gehoord heb. En bovendien ken ik ook die geschiedenis helemaal niet. Al weet ik van bands waarvan de zanger met een kettingzaag achter de fans aanging nadat hij de deur van de zaal op slot had gedaan of die zich alleen maar extra aangemoedigd voelde toen 1 van de fans voor het podium met een vleeshaak in zijn rug gestoken werd. Mij verras je dus niet zo snel.
vertel eens meer over die show en welke band dat was!!!??? je maakt me nu wel heel erg nieuwsgierig
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_23092124
Jah, dat zijn de verhalen he.
pi_23092255
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 02:21 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ja, Hippie heeft gelijk. Gorilla biscuits enzo doet me eig. ook weinig. Catharsis, BGK, dat zijn goede alternatieven.
Vraag me ook af wiens lijstje dit is, misschien zijn eigen topzoveel oid...
Over de biscuits gesproken :
Bron : www.asice.net messageboard echter alleen eerst registreren.
quote:
van het reflections board gepikt
notpopular.com/board/viewtopic.php?topic=19143&forum=1&start=0

het ziet ernaar uit dat het waar is, supercool!


thank you josh, for your support.

Gorilla Biscuits will be playing a reunion show at WEST FEST. who else is playing, you might ask?

HATEBREED
KILLSWITCH ENGAGE
GORILLA BISCUITS (REUNION SHOW, THE BAND HAS CONFIRMED)
CONVERGE
18 VISIONS
POISON THE WELL
CHAMPION

AND A SHITLOAD MORE I CAN'T REMEMBER OFFHAND.
Ik vind het maar een vreemde lineup voor een Biscuits reunie, en of het eigenlijk wel allemaal klopt.
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_23092866
Vreemd niet, gevarieerd wel

Maar een GB reunie is wel ok.... en als YOT het kan.....
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_23093322
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 10:43 schreef Kletz het volgende:
Maar een GB reunie is wel ok.... en als YOT het kan.....
Dan zijn het ook geldwolven
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  vrijdag 5 november 2004 @ 12:21:44 #196
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23094657
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:38 schreef Kletz het volgende:
vertel eens meer over die show en welke band dat was!!!??? je maakt me nu wel heel erg nieuwsgierig
Die band met die kettingzaag dat was GISM uit Japan. Helaas is de zanger waar het hier om gaat (Sakevi) overleden, dus dit soort taferelen hoef je niet meer te verwachten. Op hun eerste LP maakten ze redelijke snelle, originel hardcore met een diep grommende zanger (misschien ken je "endless blockades for the pussyfooters" van de P.E.A.C.E. verzamel-2cd). Op de 2de LP maakten ze hele langzame industriele hardcore/metal die me helemaal niet aanstaat.

Die band die zich alleen maar aangemoedigd voelde om door te gaan met spelen toen 1 van hun fans (bekend als "lange Sjon") in zijn rug gestoken werd is Jezus and the Gospelfuckers. Ze begonnen toen de twee broers Jezus en Embryo 12 en 15 waren en van huis wegliepen om in een kraakpand te gaan wonen. De meeste van hun optredens eindigden in een totale chaos en uiteindelijk konden ze alleen nog maar optredens krijgen onder valse bandnamen. Zo schreeuwden ze van de daken dat ze tijdens 1 van hun optredens met The Exploited al het bier van die band hadden gejat. Na twee jaar bijna niet te hebben gespeeld omdat geen enkele zaal ze wilde hebben stopten ze ermee en begonnen ze Agent Orange. Van die 2 bands samen is een split-LP uit op Kangaroo records, ik weet niet of die ook op CD verkrijgbaar is. Allebei de bands spelen een mooie mix van punk, hardcore en oi!. In 1984 ging de band uit elkaar en heeft Embryo nog een jaar in het ziekenhuis gelegen, want 5 jaar intensief punk zijn is slecht voor je lichaam (te veel alcohol, te veel drugs en te veel gebroken botten).

Ik denk dat een dergelijke band nu niet meer zou kunnen bestaan, maar zo terug kijkend was het toch wel een mooie band.
  donderdag 11 november 2004 @ 08:43:01 #197
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23235533
Zijn er meer mensen die morgen naar Dead Stop, Internal Affairs, No Turning Back, The Break In en A Step Apart in Den Haag gaan? Ik zal er zijn in ieder geval.
  donderdag 11 november 2004 @ 09:23:53 #198
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23235912
Vanavond DillingerEscape Plan
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23236021
nope morgen (vrijdag dus) naar Leeuwarden. Daar speelt RECTIFY en INSTIL in cafe mukke ofzo
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  donderdag 11 november 2004 @ 10:19:43 #200
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23236674
Ik had van beide bands nog nooit gehoord, en toen zag ik op AsIce dat haast 30 man van AsIce daar naartoe gaat. Misschien moet ik iets beter op gaan letten wat er in hardcore-land allemaal gebeurd.

Heb ik gister een nieuw vrouwtje gekocht voor 1 van mijn aquariumvissen, hebben ze al haar vinnen eraf gegeten. Stelletje kannibalen dat het zijn
  donderdag 11 november 2004 @ 12:02:47 #201
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23238871
www.thebarsrock.com

The Bars, een nieuwe band met Ries Doms van onder andere the Spades en Reaching Forward op drums.

"What started as as a handful of ideas quickly grew into a full 10 songs displaying the influence of such bands as Kiss, Entombed, and The Dead Boys."

De mp3s klinken wel goed/
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_23239309
haha een sXe kid bij een band zoals The spades juist et tegen overgestelde .... dat noem ik nou pas een edge breaker
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  donderdag 11 november 2004 @ 12:28:38 #203
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23239391
Ghehe, ik ben trouwens wel blij dat ik The Spades nog een keer gezien heb voor ze ermee nokten
Gelukkig liet 'ie die keer z'n leuter in z'n broek zitten
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  donderdag 11 november 2004 @ 12:51:20 #204
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23239862
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:24 schreef Kletz het volgende:
haha een sXe kid bij een band zoals The spades juist et tegen overgestelde .... dat noem ik nou pas een edge breaker
Och, hij was volgens mij nog steeds sXe hoor, wat zijn bandleden uitspookten boeide hem blijkbaar niet zoveel.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  donderdag 11 november 2004 @ 16:26:34 #205
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23244904
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:51 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Och, hij was volgens mij nog steeds sXe hoor, wat zijn bandleden uitspookten boeide hem blijkbaar niet zoveel.
en zo hoort het, al dat militante bekerende gedoe dat levert toch weinig op
pi_23246083
Gisteravond weer es The International Noise Conspiracy gezien, jammer dat er dan zo weinig man is in zo'n grote zaal als de Oude Zaal in de Melkweg. Als er meer dan 50 zouden zijn, dan was het veel. Zo jammer want de band is zo verdomd goed (live). Ze verdienen beter.
  donderdag 11 november 2004 @ 17:23:51 #207
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23246208
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:17 schreef =HellFire= het volgende:
Gisteravond weer es The International Noise Conspiracy gezien, jammer dat er dan zo weinig man is in zo'n grote zaal als de Oude Zaal in de Melkweg. Als er meer dan 50 zouden zijn, dan was het veel. Zo jammer want de band is zo verdomd goed (live). Ze verdienen beter.
ullie (een andere fokker) belde me er nog over, maar ik had rijles. Ik had niet echt meegekregen dat ze er zouden zijn. Als ik het langer vantevoren had geweten, had ik wel gewild.

Nog steeds elk nummer over revolutie?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_23249170
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:23 schreef Jimmy het volgende:

[..]

ullie (een andere fokker) belde me er nog over, maar ik had rijles. Ik had niet echt meegekregen dat ze er zouden zijn. Als ik het langer vantevoren had geweten, had ik wel gewild.

Nog steeds elk nummer over revolutie?
Hahha, hmm, gaat, gaat. Zoveel had ie er niet over te vertellen dit keer. Wel effetjes over downloaden en zo. maar verder... Eigenlijk was het gewoon te rustig en kon het hem niet echt veel boeien wat ie nou allemaal zou vertellen. Pas op het laatst kwam het publiek echt los, daar waren ze wel blij om.

Ik vind het eigenlijk best zielig voor ze. Dat terwijl ze zo'n vette show geven. Die kerel kan ook goed dansen, heeft wel de juiste moves enzo. Tja... jammer jammer jammer.
pi_23250685
T(I)NC is gaaf. Als ze dichterbij hadden gespeeld had ik wel gegaan, maar bijna anderhalf uur met de trein naar Am*dam had ik niet echt zin in.
Daarnaast heb ik ook vrij weinig geld op het moment. Dus alleen (gratis) shows in de buurt op het moment.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_23256474
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:19 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
en toen zag ik op AsIce dat haast 30 man van AsIce daar naartoe gaat.
30 mensjes van AsIce die er zijn is nog niet eens zo heel erg veel.

Ik heb trouwens de nieuwe Arkangel, en mijn god wat klinkt dat weer bruut zeg. Vooral een aantal encores zijn weer zo typisch Arkangel. Mooi plaatje
jeweetz
  vrijdag 12 november 2004 @ 03:42:32 #211
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23258948
The Dillenger Escape Plan was zo vet, ik heb alles mee staan schreeuwen, en nog een stukje door de mic ook Tering beste concert in tijden
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23261274
Singalongs roelen, maar is TDEP geen metalcore?
jeweetz
pi_23261642
volgens mij kan je ze in het rijtje mathcore zetten
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_23263037
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 10:54 schreef Kletz het volgende:
volgens mij kan je ze in het rijtje mathcore zetten
juist !

Arkangel is bij mij inmiddels ook binnen, en het BEUKT erg hard !
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  vrijdag 12 november 2004 @ 12:10:43 #215
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23263381
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 03:42 schreef Sjoewe het volgende:
The Dillenger Escape Plan was zo vet, ik heb alles mee staan schreeuwen, en nog een stukje door de mic ook Tering beste concert in tijden
Meeschreeuwen, ik heb bij The Dillinger Escape Plan nooit enig idee welk akkoord het volgende gaat worden en welke richting de nummers opgaan. En ik heb weleens het idee dat ze dat zelf ook niet weten. Die nummers lijken gewoon een bij elkaar geraapt hoopje noten en melodieen. Of misschien zijn ze wel gebaseerd op logaritmische formules die ik niet snap.

Maar hoe je die nummers mee kunt brullen snap ik echt niet. Zelfs na 20 keer luisteren herkende ik de nummers nog niet eens
pi_23263523
TDEP, hoe vet is het begin van 43% burnt, dat vind ik altijd ZO stoer als ze het live spelen
War. War never changes.
pi_23263784
De keer dat ik ze zag op Lowlands vond ik TDEP teringstrak, ik heb calculating infinity zelf maar op plaat trek ik het niet zo maar live heel vet !
En als je de nummers na 20 keer nog niet kent, moet je nog maar 30 keer luisteren
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  vrijdag 12 november 2004 @ 12:27:37 #218
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23263826
Ik heb ze gemist op Lowlands, maar toen ik het in de CD-winkel luisterde heb ik na 2 nummers besloten dat het niet echt mijn muziek is
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 12 november 2004 @ 12:37:11 #219
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23264067
Ghehe, Miss Machine heeft een maand in mn diskman gezeten, dan ken je 'm wel
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 12 november 2004 @ 12:38:49 #220
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23264118
Zoals ik al eerder gezegd heb, ben ik na 2 nummers (ik denk in elk geval dat het 2 nummers waren) weggelopen bij TDEP.

Bands als Malkovich vind ik echt vet, maar TDEP is voor mij net een stap te ver.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_23266930
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:56 schreef StrikeAnywhere het volgende:

Arkangel is bij mij inmiddels ook binnen, en het BEUKT erg hard !
Ernstig dat die hard beukt. Heeft iemand de tracklist van het album? Die fuckers op asice willen 'm niet geven
jeweetz
pi_23266978
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 14:37 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Ernstig dat die hard beukt. Heeft iemand de tracklist van het album? Die fuckers op asice willen 'm niet geven
van asice.net

1. You had to go
2. Annihilating your peace
3. Let your unloved parts get to known
4. How we see the world
5. "Then"
6. Fallen angels we are
7. The little people
8. Joe loves junk
9. Warpath 777
10.Who's time has come
11.Hope you die by overdose
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_23267124
Ja hé, ik had nog niet in dat topic gekeken het afgelopen uur toen ik dat postte hoor!
jeweetz
pi_23268534
Rhinestone zeer binnekort meer nieuws/mp3 over die andere band waar we het laatst over hadden.
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_23268796
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 15:40 schreef StrikeAnywhere het volgende:
Rhinestone zeer binnekort meer nieuws/mp3 over die andere band waar we het laatst over hadden.
Ag sem

RECTIFY speelt vanavond in Cafe MUKKES leeuwarden....

Om deze band gaat et. Nog ff wachten met een bevestiging en dan wordt et blazen maar met deze band!!!!!
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_23269066
Jammer dat ik nogal uit de richting woon, anders was ik wel ff langsgekomen Maar ik ben nogsteeds benieuwt hoor.
jeweetz
pi_23269145
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 15:50 schreef Kletz het volgende:

[..]

Ag sem

RECTIFY speelt vanavond in Cafe MUKKES leeuwarden....

Om deze band gaat et. Nog ff wachten met een bevestiging en dan wordt et blazen maar met deze band!!!!!
HEY, doe eens normaal man !




Weet je dat ook weer
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  vrijdag 12 november 2004 @ 17:25:41 #228
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23271273
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 12:25 schreef StrikeAnywhere het volgende:
En als je de nummers na 20 keer nog niet kent, moet je nog maar 30 keer luisteren
Ik luister muziek toch voor mijn plezier. Mijn vader heeft zijn oude Hazes-platen weer van zolder gehaald en draait die nu de hele dag. Die neurie ik nu ook tegen wil en dank als ik door het dorp loop. Dat je iets kent wil niet zeggen dat je het ook waardeert, voor mij mogen nummers ook wel enige logica hebben.

Maar goed, ik ga vanavond naar Den Haag. Dead Stop heeft afgezegd heb ik gehoord, maar ik weet zeker dat ik me toch wel ga vermaken. Ik ga jullie morgen laten weten hoe het was
pi_23272489
Ik luister alleen muziek om erbij te horen.
jeweetz
pi_23275149
Ik luister hardcore omdat ik ook bij het stoere-mannen-clubje wil horen
War. War never changes.
pi_23277071
Ik luister punkrock cuz it makes meh happeh.

"It's a holiday in cambodia lalala...."
  vrijdag 12 november 2004 @ 23:04:39 #232
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23278531
Huh, punk?

Is dit niet de R&B slowchat dan?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23279386
Als je van mening bent dat de rock afstamt van de originele Rythym and Blues zou je ook kunnen stellen dat dit ook een R&B slowchat is.
  vrijdag 12 november 2004 @ 23:47:33 #234
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23279578
Rythm en Blues waren echt goed, jammer dat ze uit elkaar zijn
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23279875
Mja, sucks.
  zaterdag 13 november 2004 @ 10:20:06 #236
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23284484
Toch prettig dat Rock en Roll nog gelukkig zijn samen
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  zaterdag 13 november 2004 @ 10:37:13 #237
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23284646
Whehehe, en dan hebben we Country 'n Western en Drum 'n Bass nog niet gehad
Ghehe, ik wil de Lowest of the Low van Terror op LP, maar ze hebben dat ding nergens
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23286511
Reflections heeft hem wel volgens mij.
  zaterdag 13 november 2004 @ 13:10:21 #239
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23286735
Waar zit dat?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23286841
Postal Correspondence:
Klarendalseweg 456-457
6822 GW Arnhem
The Netherlands

General info
+31 26 7503208

Sales
+31 26 7503209

Fax number
+31 26 7503210

E-mail:

General Information
info@reflectionsrecords.com

Johan Prenger [magazine contact, sales, wholesale & purchasing]
johan@reflectionsrecords.com

Suzanne van Bilsen [label / band contact, website, graphics]
suzanne@reflectionsrecords.com


--------------------------------------------------------------------------------
  zaterdag 13 november 2004 @ 13:17:26 #241
2391 Jimmy
Door het bot
  zaterdag 13 november 2004 @ 14:48:56 #242
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23288296
Dat is de CD, ik wil 'm op vinyl
Toch bedankt verder

Edit: Gevonden
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23299702
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 13:16 schreef =HellFire= het volgende:
Postal Correspondence:
Klarendalseweg 456-457
6822 GW Arnhem
The Netherlands
En ik mezelf altijd ook maar afvragen waarom ze zo ubersschnel zijn met hun versturen van cds... Ze zitten zo ongeveer bij me om de hoek

Overigens is Lowest of the Lowest bij elk zichzelf respecterende LP zaak te vinden.
jeweetz
  zondag 14 november 2004 @ 01:37:48 #244
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23300155
Behalve in Utrecht
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23302730
Utrecht is dan ook geen HxC stad heh
jeweetz
pi_23303035
quote:
Op zondag 14 november 2004 11:27 schreef Rhinestone het volgende:
Utrecht is dan ook geen HxC stad heh
Welke steden/dorpen/streken zijn dat dan wel? Laten we die es opnoemen voor de gein.

Hier in het noorden Groningen-stad sowieso, al kan je Drenthe wel eigenlijk wegstrepen volgens mij. Halve provincie Friesland als je het mij vraagt, steden als Sneek en Heerenveen tellen best mee in t Nederlandse wereldje dacht ik.

Amsterdam en omstreken uiteraard, de Zaan-streek ook geloof ik. Arnhem dus, Nijmegen? Zwolle valt tegen maar t leeft er wel I guess. Limburg? Oja, Heideroosjes natuurlijk. Brabant ook wel...

Zeeland valt zeker af?
  zondag 14 november 2004 @ 11:52:28 #247
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23303143
In de hele oostelijke-mijnstreek / parkstad-limburg leeft de hardcore/emocore scene best wel.

En Heideroosjes is:
1. geen hardcore
2. noord-limburg, dus niet het echte stedelijke gebied.
  zondag 14 november 2004 @ 12:02:48 #248
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23303308
Je hebt in utrecht wel een Hardcore scene hoor, Malkovich, Dead End Pact, Killtraitors, Fairfight (r.i.p.), Kamikaze, zijn allemaal (deels) Utrechtse bands, d'r zijn ook wel vinyl winkels met ontiegelijk veel hardcore 7 inches, maar net niet Lowest of the Low.

Whehehe, die nieuwe Terror plaat stond bij de Freerecord shop bij de Hardcore tussen de Thunderdomes
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23305067
Hier in Noord Limburg leeft de hardcore/metalcore scene best wel.
War. War never changes.
pi_23306898
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:22 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Mja hmmm:

Thrice (maar dat is meer emocore)
Death by Stereo
Dillinger Escape Plan
Modern Life is War
Textures (metalmathcore)
raised fist?
__________
pi_23311873
quote:
Op zondag 14 november 2004 11:45 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Welke steden/dorpen/streken zijn dat dan wel? Laten we die es opnoemen voor de gein.

Hier in het noorden Groningen-stad sowieso, al kan je Drenthe wel eigenlijk wegstrepen volgens mij. Halve provincie Friesland als je het mij vraagt, steden als Sneek en Heerenveen tellen best mee in t Nederlandse wereldje dacht ik.

Amsterdam en omstreken uiteraard, de Zaan-streek ook geloof ik. Arnhem dus, Nijmegen? Zwolle valt tegen maar t leeft er wel I guess. Limburg? Oja, Heideroosjes natuurlijk. Brabant ook wel...

Zeeland valt zeker af?
In zeeland is de enige hard-/metalcore waar naar geluisterd wordt die van Zao, stelletje grefo's daar.
Utrecht is wel HxC iig, wat die andere dude al zei. Nijmegen ook wel, maar er gaat toch niks boven Arnhem! Zwolle ook niet zo, of een klei nbeetje. Groningen is ernstig hardcore ook. En Heideroosjes zijn geen hardcore!
jeweetz
pi_23321382
quote:
[b]Whehehe, die nieuwe Terror plaat stond bij de Freerecord shop bij de Hardcore tussen de Thunderdomes
geweldig! .
Ja je kunt ze nergens de schuld van geven, er staat nu eenmaal bij de beschrijving hardcore
That's The Way Things Go
pi_23322860
quote:
Op maandag 15 november 2004 01:59 schreef Nitro_YE het volgende:

[..]

geweldig! .
Ja je kunt ze nergens de schuld van geven, er staat nu eenmaal bij de beschrijving hardcore
Zulk soort cd's vond je vroeger niet bij de free record shop en dat vond ik wel goed. Je moest naar een concertje gaan en de cd oppikken bij een distro als noizz of reflections.

Nu kan je ze gewoon kopen bij de free record shop de hufters


waar gaat dat heen met de hc!
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  maandag 15 november 2004 @ 10:50:18 #254
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23324334
Ik zie gabber Sjon voor me die die plaat perongeluk koopt
Ik denk dat het gewoon een foutje is van de inkoop trouwens
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23324363
quote:
Op zondag 14 november 2004 18:36 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

In zeeland is de enige hard-/metalcore waar naar geluisterd wordt die van Zao, stelletje grefo's daar.
Utrecht is wel HxC iig, wat die andere dude al zei. Nijmegen ook wel, maar er gaat toch niks boven Arnhem! Zwolle ook niet zo, of een klei nbeetje. Groningen is ernstig hardcore ook. En Heideroosjes zijn geen hardcore!
Hahaha, nee I know dat ze dat niet zijn, maar als ik aan Limburg denk, denk ik altijd aan de Roosjes. Tekortkoming van mijn kant.
  maandag 15 november 2004 @ 15:14:10 #256
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23329439
Afgelopen vrijdag voor de show in Den haag heb ik de nieuwe Intensity 7" en de split 7" met E-150 opgepikt. Intensity is een van die bands waar ik helemaal weg van was toen ik net een platenspelertje had. Onno Cro-mag noemde elke plaat in de Aardschok standaard "net niet", maar dat zal wel komen door het verschil tussen Onno en mij (het is zowiso erg fout om mezelf met Onno te vergelijken). maar goed, hij omschreef het als razendsnel en politiek, dus wat zou ik nog meer willen?

Die nieuwe 7" vind ik een stuk beter dan dat oude spul. Het is niet echt sneller, maar wel een stuk wilder en net iets afwisselender en ik denk dat in dat gebrek aan afwisseling Onno's probleem zat. Maar dat is bij deze 7" helemaal opgelost. Dus, hou je van snelle en politieke hardcore die een beetje aan ManLiftingBanner doet denken? Probeer die 7" ergens te vinden! (hij is op 4 verschillende labels uit).

Iemand bekend met Forward to Death? Ik heb 2 7"es opgepikt vrijdag en zit nog een beetje in de orienterende fase.
pi_23329718
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:14 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Afgelopen vrijdag voor de show in Den haag heb ik de nieuwe Intensity 7" en de split 7" met E-150 opgepikt. Intensity is een van die bands waar ik helemaal weg van was toen ik net een platenspelertje had. Onno Cro-mag noemde elke plaat in de Aardschok standaard "net niet", maar dat zal wel komen door het verschil tussen Onno en mij (het is zowiso erg fout om mezelf met Onno te vergelijken). maar goed, hij omschreef het als razendsnel en politiek, dus wat zou ik nog meer willen?

Die nieuwe 7" vind ik een stuk beter dan dat oude spul. Het is niet echt sneller, maar wel een stuk wilder en net iets afwisselender en ik denk dat in dat gebrek aan afwisseling Onno's probleem zat. Maar dat is bij deze 7" helemaal opgelost. Dus, hou je van snelle en politieke hardcore die een beetje aan ManLiftingBanner doet denken? Probeer die 7" ergens te vinden! (hij is op 4 verschillende labels uit).
Eej is dat de intensity van rodrigo van Satanic Surfers op zang?

Met de volgende full lengths': behalve de eerste dan





Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  maandag 15 november 2004 @ 16:08:26 #258
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23330489
Ja, dat is precies dezelfde Intensity. Heb je die cd's ook, of heb je alleen de covers van het net gekopieerd?

De 7' heet Ruttna Bort en is uit op Putrid Filth Conspiracy (Zweden), Kick 'n Punch (Denemarken), Instigate (Zweden) en Too Circle (Japan). Er staan 7 nummers op, 5 in het Engels, 1 in het Zweeds en een Poison Idea cover. Bij elk nummers is ook een vertaling in het Japans(!). Naar mijn idee is dit de beste Intensity plaat ooit.

De split 7" met E-150 is uit op Thought Crime records. E-150 staat onder andere ook op de Hysteria compilatie-LP en speelt zware thrash met Spaanse teksten en 1 Discharge cover. De Intensity-kant heeft 3 nummers, met lange, Charles Bronson- of Bloodpact-achtige songtitels. Volgens mij hebben ze te veel tijd aan die titels en de teksten besteed, want muzikaal vind ik het net iets minder dan de 7" hierboven.
pi_23330821
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:08 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Ja, dat is precies dezelfde Intensity. Heb je die cd's ook, of heb je alleen de covers van het net gekopieerd?

De 7' heet Ruttna Bort en is uit op Putrid Filth Conspiracy (Zweden), Kick 'n Punch (Denemarken), Instigate (Zweden) en Too Circle (Japan). Er staan 7 nummers op, 5 in het Engels, 1 in het Zweeds en een Poison Idea cover. Bij elk nummers is ook een vertaling in het Japans(!). Naar mijn idee is dit de beste Intensity plaat ooit.

De split 7" met E-150 is uit op Thought Crime records. E-150 staat onder andere ook op de Hysteria compilatie-LP en speelt zware thrash met Spaanse teksten en 1 Discharge cover. De Intensity-kant heeft 3 nummers, met lange, Charles Bronson- of Bloodpact-achtige songtitels. Volgens mij hebben ze te veel tijd aan die titels en de teksten besteed, want muzikaal vind ik het net iets minder dan de 7" hierboven.
die cd's had ik allemaal en nu heb ik er 2 van de 3 weer.

Wegens een woninginbraak 2 jaar geleden, is mijn tas waar al mijn hebben en houden in zat meegenomen. 50 originele cd's die in hoesjes zaten (je weet wel die mapjes die je mee de auto in neemt enzo) weg. Echt ik baalde als een stekker. ZE ZATEN AAN MIJN MUZIEK .

Toen heb ik geld terug weten te krijgen van de verzekering. En toen heb ik via vrienden (codex4) veel cd's terug weten te krijgen. Maar niet alles.

Persoonlijk vind ik Bought and sold de beste, maar dat scheelt niet veel met wash off all lies. Die laatste heb ik ook maar vind hem niet sterk en zang is kut opgenomen.

Oja ik had ook nog een cd van Face of Change haha... JAPANSE HC klonk echt vet maar ja ook gejat .
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_23333300
quote:
Op maandag 15 november 2004 10:52 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Hahaha, nee I know dat ze dat niet zijn, maar als ik aan Limburg denk, denk ik altijd aan de Roosjes. Tekortkoming van mijn kant.
Er is nog meer hier. Veel meer
War. War never changes.
pi_23333348
Japanse Hardcore doet mij altijd aan de titel van een liedje van Anal Cunt denken.

"Please don't call Japanese Hardcore Japcore"
War. War never changes.
pi_23356350
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:14 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Onno Cro-mag noemde elke plaat in de Aardschok standaard "net niet", maar dat zal wel komen door het verschil tussen Onno en mij (het is zowiso erg fout om mezelf met Onno te vergelijken).
Arrogante kwal dat het is


Grootmeester, zoals Dreadlock Pussy?
jeweetz
pi_23357085
Slecht voorbeeld
War. War never changes.
pi_23361163
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:23 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Arrogante kwal dat het is


Grootmeester, zoals Dreadlock Pussy?
echt wat een schijt band is dat zeg... een hele slechte korn/deftones imitatie!!!!
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 16 november 2004 @ 22:12:26 #265
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23363593
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:23 schreef Rhinestone het volgende:
Arrogante kwal dat het is
Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken. Maar zou JIJ een foto van jezelf heel groot op alle posters en flyers voor je eigen shows zetten?

Ik ook niet
  dinsdag 16 november 2004 @ 22:14:06 #266
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23363649
Voor de liefhebbers van smerige rock & roll:

3 december spelen the Felchers ( www.godissound.com ) en Fløffgirl ( www.floffgirl.nl ) in Winston Kingdom in Amsterdam.

Flyer:
http://www.damnright.nl/images/flyer_small.jpg
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_23366405
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 22:14 schreef Jimmy het volgende:
Voor de liefhebbers van smerige rock & roll:

3 december spelen the Felchers ( www.godissound.com ) en Fløffgirl ( www.floffgirl.nl ) in Winston Kingdom in Amsterdam.

Flyer:
http://www.damnright.nl/images/flyer_small.jpg
Dude, the Felchers

Die hebben laatst nog samen met Dr Dick in mijn soos opgetreden, wazige gasten. Maar rocken kunnen ze
War. War never changes.
pi_23366431
smerig?
als ik die flyer bekijk is er weinig smerigs aan hoor
That's The Way Things Go
  dinsdag 16 november 2004 @ 23:40:03 #269
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23366548
Tja, ik had ook wel keiharde porno op de flyer kunnen zetten.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_23366595
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:23 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Arrogante kwal dat het is


Grootmeester, zoals Dreadlock Pussy?
Dan denk ik toch meer aan bands als 37 Stabwoundz!
  woensdag 17 november 2004 @ 00:15:20 #271
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23367539
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 23:41 schreef Siegfried het volgende:
Dan denk ik toch meer aan bands als 37 Stabwoundz!
Ik eerder aan Pandemonium of Disgust.

Kent iemand trouwens de Nato Partners of Cradle to the Grave uit Limburg? Van beiden heb ik een demo, maar weet er verder niks van. Ik weet dat Skinny van de Nato-partners die man met die stropdas-tattoo is die je bij alle Pim Fortuyn-tv-programma's ziet
pi_23373513
Wel eens wat over Cradle gehoord... Leuke band? Als hun naam afgeleid is van het gelijknamige Subhumans album zal dat wel. .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_23373617
Smerig, ach smerig, dat zijn die echte vieze grindcore en death metal bands met rotten pix op hun flyers en site enzo.
pi_23374529
haha zo zag ik een cd cover van een wijf die wijdbeens lag en daar een vent zijn hoofd had in gestopt haha .
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_23377078
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 23:41 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Dan denk ik toch meer aan bands als 37 Stabwoundz!
Idd, erg vette band, ik vind de Machine Head (de oude MH mind you) invloeden erg stoer.
War. War never changes.
pi_23377625
quote:
Op woensdag 17 november 2004 14:27 schreef GrootmeesterFlits het volgende:

[..]

Idd, erg vette band, ik vind de Machine Head (de oude MH mind you) invloeden erg stoer.
Inderdaad!

Heb je toevallig de band Clinch al gehoord?
Ik heb ze toevallig laatst gezien, ook erg vet!
pi_23380498
Eindelijk is het officieel: De Nederlandse Thrash- / Metalcore band Rectify heeft een deal getekend met Garden of Exile Records.
De 11 nummers die de band onlangs opgenomen heeft zullen rond eind januari / begin februari worden uitgebracht. Het album is getiteld: ‘Have Mercy…’.

http://www.rectify.nl/Media/Rectify - Indifference Of Good People.mp3

Rectify is opgericht in de zomer van 2000 en heeft altijd uit 4 bandleden bestaan. Het fundament van de muziek van Rectify ligt in de Thrash en Speed Metal van de jaren 80 en 90. Een andere creatieve injectie werd gevonden in het eind van de jaren 90, met een nieuwe stijl in de hardcore scene. Rectify probeert deze stijlen qua bruutheid tot een nieuwe hoogte te brengen in zowel muzikale structuur, performance, als opnamen. Daarom valt hun stijl te beschrijven als een mix tussen de Thrash van Slayer, de sickness van Kickback en de agressie van bands zoals de oude Length of Time of Arkangel.

Nadat de band al 4 jaar samen speelde, betrad Rectify april / mei 2004 eindelijk de studio om hun debuut CD op te nemen. De nummers zijn opgenomen in Studio Stilteloos door Daan van der Elsken. Bands zoals Born From Pain, 37 StabwoundZ en Agresion hebben hier ook al opgenomen. Uiteindelijk zijn de nummers in oktober gemasterd door Dave Chang in de Philia Studios, Groot Britanie, die onder andere materiaal gemasterd en / of geproduceerd heeft voor bands zoals Stampin’ Ground, Gorerotted, Canvas en Knuckledust.

More info about Rectify:
www.rectify.nl
md.visser@chello.nl

More info about Garden of Exile:
www.gardenofexile.com
chris@gardenofexile.nl



wou eigenlijk het logo plaatsen, maar lukte dus niet.. ach what the hell
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_23380837
quote:
Op woensdag 17 november 2004 12:27 schreef Kletz het volgende:
haha zo zag ik een cd cover van een wijf die wijdbeens lag en daar een vent zijn hoofd had in gestopt haha .
Haha, die ken ik wel. Volgens mij was die gesoept, althans dat verhaal deed ook de ronde.
pi_23380961
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 22:12 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken. Maar zou JIJ een foto van jezelf heel groot op alle posters en flyers voor je eigen shows zetten?

Ik ook niet
Grrr hou maar op, het is gewoon de meest vreselijke arrogante "metal" kwal van Nederland


Het was toch wel vrij duidelijk dat ik het niet meende van Dreadlock Pussy?
jeweetz
pi_23382956
Hardcore steden van NL: Leeuwarden, Zwolle, Hengelo, Arnhem & Tilburg. Amsterdam zijn ook wel redelijk vaak shows, maar het merendeel van het publiek komt toch niet uit A'dam. Verder is Intensity de beste band ooit uit Zweden.
pi_23383330
Eh... OK, bedankt dat je dat even wilde delen met ons
jeweetz
pi_23383665
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:21 schreef qwertyu het volgende:
Hardcore steden van NL: Leeuwarden, Zwolle, Hengelo, Arnhem & Tilburg. Amsterdam zijn ook wel redelijk vaak shows, maar het merendeel van het publiek komt toch niet uit A'dam. Verder is Intensity de beste band ooit uit Zweden.
En jij hebt het helemaal fout.

harderwijk heb je ook nog . Eindhoven, Maastricht.

En satanic surfers vind ik beter .
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_23389370
Harderwijk zeker niet, er is nog nooit een show daar geweest.
Eindhoven en Maastricht tellen niet meer mee, toen 4 jaar geleden de Eurocore is ingestort.
pi_23389734
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:26 schreef qwertyu het volgende:
Harderwijk zeker niet, er is nog nooit een show daar geweest.
Eindhoven en Maastricht tellen niet meer mee, toen 4 jaar geleden de Eurocore is ingestort.
haha ingestort nog wel.....

Vertel meer... ik wil meer weten
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_23389984
Mensen luisteren naar die mp3 van RECTIFY!!!!!!


Hij is hard!!!!!!

Spelen in Februari met ARKANGEL, INSTIL en DOWNSET o.a. in DRACHTEN.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_23390047
Hehe, Eurocore ingestort, ken het nog dramatischer? Who cares? Nederland loopt voorop in de hardcorescene, dus we hebben niks te klagen, ook niet zónder grote eurocore bands.
jeweetz
pi_23390074
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:47 schreef Kletz het volgende:
Mensen luisteren naar die mp3 van RECTIFY!!!!!!


Hij is hard!!!!!!

Spelen in Februari met ARKANGEL, INSTIL en DOWNSET o.a. in DRACHTEN.
Aah dat moet dan wel hard zijn. Eens ff een los nummertje checken dan, als het me bevalt zal ik eens meer down euh kopen.
jeweetz
pi_23390191
Muzikaal gezien is het wel okay, ik ben alleen nooit zo kapot van de "grunts" en zang in dit genre. Zeker als de lyrics van hoogstaand niveau zijn en het zeker en boodschap met zich meebrengt.

Hoewel dat vast wel goed zal zijn hiero.

[ Bericht 22% gewijzigd door =HellFire= op 17-11-2004 23:00:23 (toevoeging) ]
pi_23390276
Klinkt zeer lekker, een beetje in de stijl van Heaven Shall Burn, oude Caliban, Machinemade God... Brute metalcore dus. Eens kijken of er meer te vinden is van deze band.
jeweetz
  woensdag 17 november 2004 @ 23:39:06 #290
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23391416
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:21 schreef qwertyu het volgende:
Verder is Intensity de beste band ooit uit Zweden.
The Hellacopters en Refused staan bij mij toch hoger aangeschreven.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_23391791
Nee man, Millencolin is de beste .

.
pi_23391917
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:58 schreef Rhinestone het volgende:
Klinkt zeer lekker, een beetje in de stijl van Heaven Shall Burn, oude Caliban, Machinemade God... Brute metalcore dus. Eens kijken of er meer te vinden is van deze band.
begin volgend jaar komt de plaat uit, tot die tijd alleen deze mp3
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  donderdag 18 november 2004 @ 09:37:11 #293
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23396339
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:21 schreef qwertyu het volgende:
Verder is Intensity de beste band ooit uit Zweden.
Ik heb Anti-cimex en Mob47 hoger aangeschreven staan. Maar ben het met je eens dat Intensity op dit moment op eenzame hoogte staat in Zweden. Dus ik kan het niet eens zijn met Onno's "net niet"

Ik heb gister trouwens in een pakketje platen de DRI- Dirty Rotten Imbeciles LP gekregen. Het is wel niet de originele 7", maar hij is zo goed! Als je ziet hoe dicht de nummers op de LP al tegen elkaar liggen, vraag ik me af hoe de singel eruit gezien heeft.

Bij deze wil ik de vroege DRI nomineren als een der beste bands ooit

[ Bericht 0% gewijzigd door H.I.P.P.E. op 18-11-2004 15:22:49 ]
pi_23405902
Ik loop een beetje achter, ik ben nu pas de nieuwe Arkangel aan het luisteren, maar jezus christus op een houtvlot wat is hij vet
War. War never changes.
  donderdag 18 november 2004 @ 18:48:23 #295
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23407287
Ik vind Millencolin de beste band uit Zweden.
  donderdag 18 november 2004 @ 18:55:19 #296
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23407402
Nee man, ABBA
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23409506
quote:
Op woensdag 17 november 2004 23:56 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

begin volgend jaar komt de plaat uit, tot die tijd alleen deze mp3
Jammer... Maar ik kijk uit naar de LP
jeweetz
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:18:44 #298
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_23415643
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:08 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
De split 7" met E-150 is uit op Thought Crime records. E-150 staat onder andere ook op de Hysteria compilatie-LP en speelt zware thrash met Spaanse teksten en 1 Discharge cover. De Intensity-kant heeft 3 nummers, met lange, Charles Bronson- of Bloodpact-achtige songtitels. Volgens mij hebben ze te veel tijd aan die titels en de teksten besteed, want muzikaal vind ik het net iets minder dan de 7" hierboven.
Ik vind die E-150/Darkside of Soul split 7" wel erg cool overigens...
I make love in theory and touch myself in practice
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:29:16 #299
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23423811
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:18 schreef Asphyxion het volgende:

[..]

Ik vind die E-150/Darkside of Soul split 7" wel erg cool overigens...
Darkside of Soul ken ik helemaal niet, wat voor stijl spelen zij? En heb je enig idee van een label, dan zal ik het eens op gaan zoeken
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:50:21 #300
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_23425624
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 13:29 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Darkside of Soul ken ik helemaal niet, wat voor stijl spelen zij? En heb je enig idee van een label, dan zal ik het eens op gaan zoeken
De stijl is meer richting (de oude) Standstill, dus emo/screamo. De 7" is uitgebracht op DIY Product/Don't Belong.

[ Bericht 1% gewijzigd door Asphyxion op 19-11-2004 15:02:52 (toevoeging) ]
I make love in theory and touch myself in practice
pi_23427502
Talking about emo... Gaan er hier nog meer mensen behalve ik morgen naar Face Tomorrow in de Goudvishal?
jeweetz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')