abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22472534
quote:

Nena Kerner, haar vriend Rolf Brendel, Jürgen Dehmel, Carlo Karges en Uwe Fahrenkrog-Petersen richten de band "Nena" op, een voorstel van de platenfirma CBS. Op 17 augustus 1982 is de eerste single een feit: Nur geträumt De plaat wordt voorgesteld in het ARD-TV-programma Musikladen, meteen gaan er 40.000 schijfjes over de toonbank.

De tweede single die in 83 verschijnt is helemaal in de roos: 99 Luftballons; wordt een monsterhit, niet alleen in Duitsland. De opvolger ;Leuchtturm mag er ook zijn, het album ‘Nena’ haalt een schitterende omzet. Eind 83 komt de single ‘Fragezeichen’ uit. Da’s de voorloper van het gelijknamige album dat in ’84 verschijnt. Ondertussen gaat het succesverhaal van de single ‘99 Luftballons’ verder. In de USA alleen al gaan er meer dan 600.000 exemplaren van de hand. Wereldwijd wordt een album met Engels- en Duitstalige liedjes uitgebracht “International Album”. Nena start een Europese tour, en er komen verschillende singles op de markt waaronder Rette Mich , Lass mich dein Pirat sein; en de tophit Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann’.
Ik vind de nummers van Nena nog altijd heerlijk om te beluisteren. Niet iedere dag maar zo af en toe.
Wat vinden jullie van Nena? Ik vind de "moderne"nrs minder!
pi_22473754
Achja....die goeie ouwe tijden.......Waar zijn ze gebleven

Die Neue Deutsche Welle mocht er ook wel zijn

Spider Murphy Gang
Peter Schilling
Döf
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  donderdag 7 oktober 2004 @ 20:15:19 #3
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_22473900
Ik ken alleen hun bekende liedje.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 7 oktober 2004 @ 20:18:18 #4
71384 Urnie
.... is een zij
pi_22474005
Ik vind Nena helemaal TOP!
Ik heb die Live DVD gekocht van haar jubileum concert. Dat is pas echt jeugdsentiment!

Ik kijk ook regelmatig op haar site of ze een keer (redelijk) in de buurt een concert geeft, dan ga ik er ZE-KER heen! Ik ben nog nooit naar een concert van haar geweest, maar na het zien van die DVD staat dat bovenaan mijn lijstje.
I wish I were you, so I can be friends with me...
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 01:53:02 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_22482471
Nur geträumt is zo geweldig
en Rette mich. en Fragezeichen. En Leuchtturn. en Kino. en 99 luftballons. en nog zoveel andere.
Nena is gewoon geweldig..
pi_22490764
* Zet maar eens Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann op
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_22525021
Ik blijf het leuke muziek vinden.
ROBODEMONS..................|:(
  † In Memoriam † zondag 10 oktober 2004 @ 01:30:19 #9
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_22525143
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 01:53 schreef ranja het volgende:
Nur geträumt is zo geweldig
en Rette mich. en Fragezeichen. En Leuchtturn. en Kino. en 99 luftballons. en nog zoveel andere.
Nena is gewoon geweldig..
Inderdaad. Op naar de Fok! Album Top 100.
  zondag 10 oktober 2004 @ 12:41:05 #10
70972 Sapphire
Rooie dakduvel
pi_22530296
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:18 schreef Urnie het volgende:
Ik vind Nena helemaal TOP!
Ik heb die Live DVD gekocht van haar jubileum concert. Dat is pas echt jeugdsentiment!

Ik kijk ook regelmatig op haar site of ze een keer (redelijk) in de buurt een concert geeft, dan ga ik er ZE-KER heen! Ik ben nog nooit naar een concert van haar geweest, maar na het zien van die DVD staat dat bovenaan mijn lijstje.
En nadat wij die samen bekeken hebben, ben ik ook weer helemaal 'into' Nena.
Wat is dat heerlijke muziek!!

En heel verschillende stijlen ook.
Errug knap.
"Here we gooooo!", "I'ma tired...", "Letsa go!", "I'ma the Partystar!", "Mamma Mia!", "Woohoo" en natuurlijk het meest gebruikte "WAAAAAAAHHHHH!!!!!!"
  zondag 10 oktober 2004 @ 12:47:56 #11
71384 Urnie
.... is een zij
pi_22530399
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 12:41 schreef Sapphire het volgende:

En nadat wij die samen bekeken hebben, ben ik ook weer helemaal 'into' Nena.
Wat is dat heerlijke muziek!!

Knippie
* Weer haar jubileum cd opzet
I wish I were you, so I can be friends with me...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')