Ik vind de nummers van Nena nog altijd heerlijk om te beluisteren. Niet iedere dag maar zo af en toe.quote:
Nena Kerner, haar vriend Rolf Brendel, Jürgen Dehmel, Carlo Karges en Uwe Fahrenkrog-Petersen richten de band "Nena" op, een voorstel van de platenfirma CBS. Op 17 augustus 1982 is de eerste single een feit: Nur geträumt De plaat wordt voorgesteld in het ARD-TV-programma Musikladen, meteen gaan er 40.000 schijfjes over de toonbank.
De tweede single die in 83 verschijnt is helemaal in de roos: 99 Luftballons; wordt een monsterhit, niet alleen in Duitsland. De opvolger ;Leuchtturm mag er ook zijn, het album ‘Nena’ haalt een schitterende omzet. Eind 83 komt de single ‘Fragezeichen’ uit. Da’s de voorloper van het gelijknamige album dat in ’84 verschijnt. Ondertussen gaat het succesverhaal van de single ‘99 Luftballons’ verder. In de USA alleen al gaan er meer dan 600.000 exemplaren van de hand. Wereldwijd wordt een album met Engels- en Duitstalige liedjes uitgebracht “International Album”. Nena start een Europese tour, en er komen verschillende singles op de markt waaronder Rette Mich , Lass mich dein Pirat sein; en de tophit Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann’.
Inderdaad. Op naar de Fok! Album Top 100.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 01:53 schreef ranja het volgende:
Nur geträumt is zo geweldig
en Rette mich. en Fragezeichen. En Leuchtturn. en Kino. en 99 luftballons. en nog zoveel andere.
Nena is gewoon geweldig..
En nadat wij die samen bekeken hebben, ben ik ook weer helemaal 'into' Nena.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:18 schreef Urnie het volgende:
Ik vind Nena helemaal TOP!
Ik heb die Live DVD gekocht van haar jubileum concert. Dat is pas echt jeugdsentiment!
Ik kijk ook regelmatig op haar site of ze een keer (redelijk) in de buurt een concert geeft, dan ga ik er ZE-KER heen! Ik ben nog nooit naar een concert van haar geweest, maar na het zien van die DVD staat dat bovenaan mijn lijstje.![]()
* Weer haar jubileum cd opzetquote:Op zondag 10 oktober 2004 12:41 schreef Sapphire het volgende:
En nadat wij die samen bekeken hebben, ben ik ook weer helemaal 'into' Nena.
Wat is dat heerlijke muziek!!
![]()
Knippie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |