abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22471159
Ik zit al jaren midden in het studentenleven. Jaren te lang ook al, maar dat doet er niet toe. Ik leef in meerdere steden tegelijk. Heb alle feestjes al zo'n beetje gehad. Heb al heel veel studentes bekeken, gesproken, soms mocht ik ze zelfs (voorzichtig) aanraken. Van Vindicat- kutto tot ski-hut-breezer-chick, heb ze allemaal de revue zien passeren. Ik neem echter een lichte cultuuromslag waar. Waar de meningloze studente een paar jaar terug zich manifesteerde als een vrouwelijke lullo. De dispuutkut. De bierzuipende schreeuwlelijk. Schorre strot, timberlandjes met zwarte "neus", trui met capuchon, roken om 't leven. Deze prototype studente begint langzaam maar zeker plaats te maken voor de huppelkut. Waar eerder in veel steden en bij veel verenigingensavonden, dispuutavonden de geur van wanhoop hing en vrouwen wanhopig om zich heenkeken om een logee te kunnen scoren, is er nu een soort kusje-knuffel-trend in opkomst. Neuken wordt steeds meer taboe. Het is nu kusjes en lichte knuffeltjes, typerend voor de cultuuromslag.
De moderne studente is een preutse, pseudo-zelfverzekerde huppelkut. Bestaat er een overtreffende trap van vrouwelijkheid? Nou die proberen ze uit te beelden. De schorre shag-stem maakt langzaam plaats voor een tuttig hoog stemmetje. Zo'n calimero-stemmetje lijkt 't wel. Elke ochtend zit ik met twintig calimero's in de stadsbus. Beentjes over elkaar, gelakte nageltjes en elkaars spa-flesjes bewonderen. Waar zijn die tijden, dat de geur van alcohol en opgerookte tabak je ochtendhonger wegnamen. Ik mis die platgestampte timberland-neuzen, die plaatsgemaakt hebben voor weer zo'n truttensymbool; de extreem lage puntschoen.
De gesprekken over studies (bij de studente "ouwe stijl" vooral dan de gemiste) colleges en studiepunten zijn niet langer taboe. Er wordt serieus over maatschappelijke trends, kansen, vervolgstudies, politiek gesproken. Iedereen volgt trouw college. De moderne studente is loyaal aan wat de maatschappij van een vrouw verlangt. Zelfstandigheid, initiatief, assertiviteit, emancipatie enz.
Wie flikkert er wodka in die vervloekte spa-flesjes? Ik mis de chaos in de kroegen. De katers om me heen. De spongebob-instelling aka lang-leve-de-lol. Het dienblad bier bestaat niet meer. De etiquette heeft zich in dat opzicht getransformeerd in spa-blauw in voorzichtige doses. Hooguit een zoet-wit-wijntje met veel ijs (want we lusten het eigenlijk niet). Vroeger fietsten ze op van junks gekochte krotten, maar nu staan er bij de faculteit steeds meer moderne(re) hybride-achtige ouwe wijvenfietsen met 4 sloten. How typical..

Zijn de studentes nu echt zo aan het ver-Balkenenden? Of ligt dit nu aan mij?
The gum you like, is coming back in style.
pi_22471254
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:08 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
De gesprekken over studies (bij de studente "ouwe stijl" vooral dan de gemiste) colleges en studiepunten zijn niet langer taboe. Er wordt serieus over maatschappelijke trends, kansen, vervolgstudies, politiek gesproken. Iedereen volgt trouw college. De moderne studente is loyaal aan wat de maatschappij van een vrouw verlangt. Zelfstandigheid, initiatief, assertiviteit, emancipatie enz. Zijn de studentes nu echt zo aan het ver-Balkenenden? Of ligt dit nu aan mij?
Studenten kunnen zich het niet meer permiteren om jaren uit hun neus te vreten. Daarom!
pi_22471303
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:12 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Studenten kunnen zich het niet meer permiteren om jaren uit hun neus te vreten. Daarom!
quote:
Ik zit al jaren midden in het studentenleven. Jaren te lang ook al, maar dat doet er niet toe.
Ik gok dat ie met z'n negende jaar bezig is Dan zie je idd wel heel wat lui de revu passeren.
pi_22471346
Je wordt een oude lul. Andere generatie, niet de jouwe.
pi_22471376
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:14 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

[..]

Ik gok dat ie met z'n negende jaar bezig is Dan zie je idd wel heel wat lui de revu passeren.
Negende, past in de sfeer van de OP, in de zin dat het sterk overdreven is.

Ben slechts vijfdejaars. :')
pi_22471400
Volgens mij mist ie een hoop one night stands, kortom hij komt niet aan zijn trekken
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
  donderdag 7 oktober 2004 @ 18:20:40 #7
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22471401
Mooi stuk
  donderdag 7 oktober 2004 @ 18:26:50 #8
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_22471489
TS beetje moeite met veranderingen? is niet erg hoor.. is heel Nederlands
pi_22471562
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:26 schreef JaZekerZ het volgende:
TS beetje moeite met veranderingen? is niet erg hoor.. is heel Nederlands
Valt wel mee hoor.

Modisch gezien, is 't eigenlijk hoogconjuctuur. Niet dat je 't perse mooi hoeft te vinden, maar de garderobe neemt meer spaarzame vierkante meters in van de studentenkamer.
Muzikaal ook denk ik, omdat oud Hollandsche meezingers plaats hebben gemaakt voor moderne hitmachines als Keane of Coldplay. Revolutie.
pi_22471716
ik vind je verhaal leuker dan veel columns op de frontpage
pi_22471792
hmm denk dat die 'cultuuromslag' dan alleen positief is? gebeurt er tenminste nog wat aan de studie etc
pi_22471855
Ik vind het totaal niet erg dat dit gebeurt, wat ik heb een hekel aan manwijven. Vrouwen mogen best vrouwen zijn, wat mij betreft graag zelfs.
quote:
Schorre strot, timberlandjes met zwarte "neus", trui met capuchon, roken om 't leven.
Lever niet dus. Doe mij maar dames.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_22472682
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:43 schreef ikke_ook het volgende:
ik vind je verhaal leuker dan veel columns op de frontpage
Die zit!
  donderdag 7 oktober 2004 @ 19:44:10 #14
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_22473023
Om je gerust te stellen:

Ik zit nu in mn capuchontrui en mn timberlands klaar om naar de kroeg te gaan om daar, met dispuutsgenootjes, veel te gaan roken en drinken (echt..).

Stelt het je gerust?
Nulla verba sed acta
pi_22477640
Tsjah, shagrokende schreeuwwijven hoef ik nou ook niet, maar de trend heeft zich waarschijnlijk iets te ver doorgezet daar geef ik je gelijk in.
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
  donderdag 7 oktober 2004 @ 22:43:59 #16
70004 niksan
net een beetje meer
pi_22477973
Zijn we wat vrouwelijker geworden...uhum...
proberen we wat vrouwelijker over te komen is het wéér niet goed

edit: oh ja! ik voel me niet aangesproken ik draag geen platte puntschoenen...als ik puntschoenen zou dragen, zouden ze naaldhakken hebben
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_22478258
leuk topic.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_22478549
Maak je studie af luie hond..

En wordt daarna columnist, leuk verhaaltje

pi_22521564
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:08 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

zijn de studentes nu echt zo aan het ver-Balkenenden? Of ligt dit nu aan mij?
zeeeer herkenbaar... ik loop waarschijnlijk nog iets langer mee in het studentenleven van de grote steden - in meerdere steden gestudeerd en geleefd - en zie ook het verschil tussen deze steden. In Amsterdam kun je de studentes 'oude sijl' nog wel vinden, maar in Rotterdam, Utrecht of Delft is dat vrijwel uitgesloten.

En dat flesje Spa Blauw... vroeger liepen ze rond met een veel te grote agenda die niet in een tas paste en waar aan alle kanten briefjes met telefoonnummers uitvielen, die is vervangen door de studie-agenda of iets op vergelijkbaar formaat.

Toen kwam de mobiele telefoon, die altijd zichtbaar in één van beide handen gedragen moest worden, om zo snel mogelijk te reageren. Die is vervangen door de lady-phone die je om je nek kan hangen en altijd uit staat, waar je trots op bent, want anders bellen ze je toch maar de hele dag.

En de laatste generatie is vergroeid met het altijd voor 1/3 gevulde spa-flesje, waaruit nooit ook maar één slokje in het openbaar gedronken wordt, maar wel van belang is om gezond en slank te blijven.

Ja, waar zijn de bierdrinkende studentes.. waarom heb ik standaard een paar flessen rosé in huis voor als de dames weer eens langs komen... en waarom verwacht ik tegenwoordig niet anders meer dan die calimero stemmetjes die de wereld aan mij uitleggen in plaats van andersom ???

je zou er bijna een column over schrijven...
pi_22522485
Hmmm, is er nu, aan het eind van de studiefinancierings-overdaad, niet gewoon een moment van bezinning? ik geloof van wel.

Bah!

Zoals van t Hek al een schreef: 's ochtends een wak in je wasbak hakken op je studentenkamertje, dat was de mooiste tijd uit mijn leven.
pi_22546200
Gatverdamme, je hebt gelijk man. Met name bij de 'sociale opleidingen' en bij 'communicatie' stikt het van de 13 in een dozijn brave, perfect verzorgde doosjes. Ondanks dat er zogezegd wel 'leuk spul' tussenloopt is het aan de haak slaan van zo'n dame voor een nachtje plezier nagenoeg uitgesloten, 90% heeft al een vriend met wie ze grootse plannen heeft (zo eentje van 26 met een prima baan en een leuke lease-bak). De andere 10% is vrijgezel maar of te lelijk om je hond aan uit te lenen of op zoek naar een dito vent.

Wij, de overjarige, uitgezakte, bierdrinkende studenten met een boel nutteloze levenservaring pissen naast de pot, alleen in de alternatieve kroegen valt het mee met deze doosjes en heb je nog shagrokende en bierdrinkende studentes, maar ach.. ondanks dat die misschien wat relaxter zijn gaan ze er qua uiterlijk ook niet meteen sprongen op vooruit.

Het leven is hard, keihard!
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_22546310
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 01:12 schreef nozem het volgende:
Met name bij de 'sociale opleidingen' en bij 'communicatie' stikt het van de 13 in een dozijn brave, perfect verzorgde doosjes.
* Sack_Blabbath knikt bevestigend en voegt toe dat gevoel voor humor al helemaal uit den boze is....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_22546341
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 01:12 schreef nozem het volgende:
Wij, de overjarige, uitgezakte, bierdrinkende studenten met een boel nutteloze levenservaring pissen naast de pot
* Sack_Blabbath knikt nogmaals bevestigend en kijkt droevig voor zich uit
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_22546346
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 01:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

* nozem knikt bevestigend en voegt toe dat gevoel voor humor al helemaal uit den boze is....
Plantjes zijn het, mooie plantjes soms, maar in principe inwisselbaar voor een andere plant. Wijven zonder karakter. En humor is sowieso een eigenschap die aan weinig vrouwen besteed is.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_22546361
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 01:20 schreef nozem het volgende:

[..]

Plantjes zijn het, mooie plantjes soms, maar in principe inwisselbaar voor een andere plant. Wijven zonder karakter. En humor is sowieso een eigenschap die aan weinig vrouwen besteed is.
Volledig mee eens.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')