Jaquote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:04 schreef Davidboaz het volgende:
Morning Passages uit The Hours al gehoord?
Hmmm... toch maar eens even kijken daar... Ken alleen Koyaanisqatsiquote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:39 schreef kwintenstraler het volgende:
Overigens, Philip Glass heeft net zo'n beetje als Frank Zappa vroeger de neiging om meerdere platen per jaar uit te brengen, dus zijn discografie is zo'n beetje eindeloos![]()
Kijk ook eens op http://www.glasspages.org
Ja, is zeker wel mooi. Maar wat ik het mooiste vind, is zijn derde symfonie. Een stuk voor negentien strijkers.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:25 schreef Mister_Slide het volgende:
Z'n vioolconcert is ook zeker een aanrader
Die vind ik ook het mooiste. Heb recentelijk Kojaanisquatsi binnengehaald, ook erg mooi, maar niets tipt aan die strijkkwartetten!quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:18 schreef bartrid het volgende:
ik heb alleen de string quartets van Philip Glass door het Kronos Quartet. Draai hem niet al te vaak, maar het is wel een erg mooie cd.
quote:
Maar die soundtrack is wel briljant! Ook voor het eerst dat het zo werd gebruikt in een documentaire. Naast wat filmsoundtracks ken ik niks van de man, maar sinds ik me meer heb verdiept in de muziek in The Thin Blue Line ga ik dat binnekort maar eens doen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:34 schreef kwintenstraler het volgende:
Nog een tip: koop NIET de soundtrack van The Thin Blue Line, want dat is alleen een opname van een filmals in: microfoon aanzetten bij het begin en opnemen maar. Veel dialogen, weinig muziek. En het eerder/oudere werk kan wat monotoon zijn (zoals Einstein on the Beach). Daarna is eigenlijk alles wat afwisselender en allemaal mooi.
![]()
Kijk Koyaanisqatsi. Magistraalquote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:58 schreef teknomist het volgende:
Ik begin nu beetje bij beetje het prachtige werk van Phillip Glass te ontdekken. Ik vraag me af wat nu echt het essentiële werk is van Glass en wat hier nog meer in het verlengde ervan ligt...
Iemand bekend hiermee?
En daarom een terechte TVP.quote:
Oplossing 1quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:41 schreef SNArky het volgende:
Briljant! Alleen is het bijna jammer om het op Youtube kwaliteit te bekijken.
1 of 2??quote:
Dat laat ik ff in het middenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |