het is juist de bedoeling dat die dingen vanzelf omschakelenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:37 schreef Annastacia het volgende:
Wel vreemd dat die schakelaar verkeerd om stond, kan die uit zichzelf draaien? Het lijkt wel of iemand met zijn tengels eraan heeft gezeten (kast staat in de gemeenschappelijke gang)....
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:46 schreef GhostMan84 het volgende:
[..]
het is juist de bedoeling dat die dingen vanzelf omschakelen
inderdaad ...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:28 schreef Adurothiel het volgende:
hij doelt erop dat als er iets mis is met de stroom in huis dat zo'n ding voor de veiligheid vanzelf omspringt...daar zijn ze voor gemaakt.
Ik hoop toch wel allemat schakelaars en niet van die automatische dingen die je er inplaats van je oude witte stoppen indraait?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:29 schreef Diego27 het volgende:
Onhandig gedoe, heb nu automatische stoppen veel beters !!!
oeps... ik moet me schamen.. heb ik 6 jaar geleden nog wel een electische opleiding gedaan!! maar klopt iddquote:Op woensdag 4 mei 2005 21:59 schreef rotterdamse het volgende:
Partyman heeft gelijk. 'Lekstroom' = aardlekschakelaar eruit. Kortsluiting of overbelasting= smelveiligheid , de zgn. stop (verkeerd woord trouwens hoewel iedereen het zo noemt) eruit.
Die automatische smeltveiligheden in de vorm van een ouderwetse (draai) smeltveiligheid heb ik al jaren. Werd wel nodig met het aantal smeltveiligheden wat ik er doorheen joeg. Ze werken perfect, heb nog nooit ellende gehad. Op welke gevolgen van dien doel jij?quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel allemat schakelaars en niet van die automatische dingen die je er inplaats van je oude witte stoppen indraait?
Want die stopen die je als vervanging van de witte stoppen er in draait kunnen weigeren als ze vuil (Stof er tussen of zo) zijn met alle gevolgen van dien![]()
![]()
Dat ze door de vervuilling van het schakelmechanisme niet afslaan en dat er dan brand kan ontstaan door overbelasting.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:38 schreef rotterdamse het volgende:
[..]
Die automatische smeltveiligheden in de vorm van een ouderwetse (draai) smeltveiligheid heb ik al jaren. Werd wel nodig met het aantal smeltveiligheden wat ik er doorheen joeg. Ze werken perfect, heb nog nooit ellende gehad. Op welke gevolgen van dien doel jij?
Dat klopt, in de handleiding staat ook dat je ze moet testen (ik weet niet meer met welke interval). Hiermee heeft de fabriekant zich ingedekt, maar ik heb ze zelf nooit meer getestquote:Op woensdag 4 mei 2005 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel allemat schakelaars en niet van die automatische dingen die je er inplaats van je oude witte stoppen indraait?
Want die stopen die je als vervanging van de witte stoppen er in draait kunnen weigeren als ze vuil (Stof er tussen of zo) zijn met alle gevolgen van dien![]()
![]()
En doen ze het nog?quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:35 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Dat klopt, in de handleiding staat ook dat je ze moet testen (ik weet niet meer met welke interval). Hiermee heeft de fabriekant zich ingedekt, maar ik heb ze zelf nooit meer getestzal ik vanmiddag meteen even doen.
fatsoenlijke groepenkast is niet zo duur hoor...quote:Op donderdag 5 mei 2005 22:29 schreef rotterdamse het volgende:
O ja...dat is waar, je moet die dingen af en toe testen. Eigenlijk nooit meer aan gedacht. Wel....die ene klapt er regelmatig uit dus die doet het in ieder gevalIk zal straks de andere eens testen. Gelukkig zit het hele zooitje in een behoorlijk stofvrije en zeker vuilvrije kast die nooit open gaat behalve om dan idd die ene smelveiligheid weer 'aan' te zetten.
Thanks voor het geheugensteuntje.![]()
Zolang er niets aan de installatie gebeurd mag het nog, het moet namelijk voldoen aan de toen geldende NEN1010. Als ze gaan verbouwen aan het elektra, moeten ze dit gelijk aanpassen.quote:Op zondag 8 mei 2005 23:42 schreef rotterdamse het volgende:
Gelijk nog een vraag want mijn kennis is wat weggezakt (ben al weer wat jaartjes uit de electra) bij mij staat de nuldraad ook nog gezekerd. Dat mag tegenwoordig toch niet meer, of ben ik nu abuis?
Dank je.....zoiets stond me idd ook al bij. Helaas werkt het in principe allemaal goed zolang je maar niet zoveel troep als ik heb. Ben dan ook bang dat er voorlopig niets verbouwd of vervangen wordt door de stichting. Toch ga ik maar weer eens proberen of ik zelf een nieuwe kast mag plaatsen. Misschien dat de aanhouder wint.quote:Op maandag 9 mei 2005 10:55 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Zolang er niets aan de installatie gebeurd mag het nog, het moet namelijk voldoen aan de toen geldende NEN1010. Als ze gaan verbouwen aan het elektra, moeten ze dit gelijk aanpassen.
quote:Op maandag 9 mei 2005 10:57 schreef Nookl het volgende:
Je bent een vrouw!
Pak de telefoon en bel een man*O*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |