Het is wel ongelovelijk slordig iddquote:Op donderdag 7 oktober 2004 08:54 schreef ThE_ED het volgende:
Wel bizar inderdaad, ontslag lijkt mij op zijn plaats, hij beseft duidelijk niet wat zijn werk is.
Ergens kan ik me heel goed voorstellen dat iemand in de veronderstelling is dat alle data van je hardeschijf 'kapot' is omdat je door 1 of andere virus geen data meer kan benaderen. Dus in zijn beleving was die hardeschijf dood. En dat is meteen zijn fout, zijn belevingswereld had breder moeten zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 08:54 schreef ThE_ED het volgende:
Wel bizar inderdaad, ontslag lijkt mij op zijn plaats, hij beseft duidelijk niet wat zijn werk is.
Ook lekker typisch dat die chauffeur meteen naar Peter R. de Vries stapt en niet naar de politiequote:Op donderdag 7 oktober 2004 08:52 schreef StefanP het volgende:
Officier zet pc met gevoelige info op straat
De chauffeur stapte naar misdaadverslaggever Peter R. de Vries,
Inderdaad, en sowieso zijn er nog zelfs veel n00bs op allerlei fora die de mogelijkheid niet uitsluiten dat er toch nog data te benaderen is. Ook in gevallen dat dit eigenlijk bijna niet meer kan.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:02 schreef Redux het volgende:
[..]
Ergens kan ik me heel goed voorstellen dat iemand in de veronderstelling is dat alle data van je hardeschijf 'kapot' is omdat je door 1 of andere virus geen data meer kan benaderen. Dus in zijn beleving was die hardeschijf dood. En dat is meteen zijn fout, zijn belevingswereld had breder moeten zijn.
Inderdaad, en bij een defecte computer laat je er toch eerst iemand naar kijken en gooi je niet een hele computer weg?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:05 schreef Dagonet het volgende:
Het lijkt mij vrij sterk dat er geen regels zijn mbt tot computers, de informatie daarop en vervanging van bijv. harde schijven. Je gooit de papieren dossiers toch ook eerst door de shredder voor je ze weggooit?
Yepquote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:05 schreef Lod het volgende:
[..]
Ook lekker typisch dat die chauffeur meteen naar Peter R. de Vries stapt en niet naar de politieLekker zijn 15 minutes of fame halen.
Had ik ook gedaan, dan wordt er tenminste iets mee gedaan, hij kan de info die er op staat goed gebruiken om zaken mee op te lossen, iets wat justitie al jaren niet meer doet, die hebben het te druk met achterhalen van niet betaalde boetes.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:05 schreef Lod het volgende:
[..]
Ook lekker typisch dat die chauffeur meteen naar Peter R. de Vries stapt en niet naar de politieLekker zijn 15 minutes of fame halen.
Dat is wel een beetje overdreven geouwehoer...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:08 schreef Funksoldier het volgende:
[..]
Had ik ook gedaan, dan wordt er tenmisnte iets mee gedaan, hij kan de info die er op staat goed gebruiken om zaken meet op te lossen, iets wat justitie al jaren niet meer doet, die hebben het te druk met achterhalen van niet betaalde boetes.
De vinder is taxichaffeur, ik begreep dat er gevoelige info over amsterdamse taxicentrale op staat. Denk dat je in dat geval meer vriendschap vindt bij de vries.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:05 schreef Lod het volgende:
inderdaad, vandaar dat naar boven kwam dat het een zooitje op het Amsterdamse parket is..quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:08 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje overdreven geouwehoer...
Grove nalatigheid mbt tot justitiele onderzoeken? Het zal wel niet gebeuren maar ik zou hem ervoor ontslaan eigenlijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:13 schreef Redux het volgende:
Volgens mij ontsla je iemand niet zomaar om zo'n reden.
hij verdient wel meer dan ontslagquote:Op donderdag 7 oktober 2004 08:57 schreef dVTB het volgende:
Tja, dit is inderdaad wel een ontzettend grote blunder, die niet zonder gevolgen mag blijven. Wie zo onzorgvuldig handelt, verdient ontslag.
Lijkt mij van wel. In ieder geval het zou een reden kunnen zijn. Als je werkt bij justitie moet je je uiteraard houden aan geheimhoudingsregels en ben je er ook zelf verantwoordelijk voor, wanneer prive-informatie via jou op straat komt te liggen. Nou in dit geval is dit duidelijk niet gebeurd en kan de officier sowieso wel een reprimanden of iets dergelijks verwachten. Het jammere is dat het waarschijnlijk hier ook bij zal blijven.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:13 schreef Redux het volgende:
Volgens mij ontsla je iemand niet zomaar om zo'n reden.
Wat een lulkoek. In tegenstelling tot meneer de Vries moet justitie echte gedegen bewijzen in handen hebben. En verder is men blijkbaar eerder bereid om een TV-personality te helpen dan een justitie.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:08 schreef Funksoldier het volgende:
[..]
Had ik ook gedaan, dan wordt er tenminste iets mee gedaan, hij kan de info die er op staat goed gebruiken om zaken mee op te lossen, iets wat justitie al jaren niet meer doet, die hebben het te druk met achterhalen van niet betaalde boetes.
Kijk, het is een ongelovelijke blunder, iets wat gewoon niet mag gebeuren. Maar om te spreken van 'jammer' dat hij niet ontslagen wordt lijkt mij iets te ver gaan. Zo'n man is natuurlijk nog steeds erg waardevol voor justitie.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:17 schreef Falco het volgende:
Het jammere is dat het waarschijnlijk hier ook bij zal blijven.
Daar denk ik anders over, en een hoop anderen ook denk....quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:17 schreef Lod het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. In tegenstelling tot meneer de Vries moet justitie echte gedegen bewijzen in handen hebben. En verder is men blijkbaar eerder bereid om een TV-personality te helpen dan een justitie.
En Peter R. de Vries is niks geen held, het is een louche parvenu dat rijk wil worden op welke manier dan ook. Zelfs al moet hij dan jarenlang zorgvuldig werk van justitie in één uitzending naar de kloten helpen.
Waardevol op justitie als je zo dom bent om een pc op straat te zetten? Kom op zeg ik zou niet graag meer met zulke naïeve mensen willen werken.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:19 schreef Redux het volgende:
[..]
Kijk, het is een ongelovelijke blunder, iets wat gewoon niet mag gebeuren. Maar om te spreken van 'jammer' dat hij niet ontslagen wordt lijkt mij iets te ver gaan. Zo'n man is natuurlijk nog steeds erg waardevol voor justitie.
Tja, alleen weet hij de zaken wel op te lossen, daar waar justitie wegens nalatigheid/ te weinig personeel omdat ze te druk zijn met hun quota aan boetes per dag.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:17 schreef Lod het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. In tegenstelling tot meneer de Vries moet justitie echte gedegen bewijzen in handen hebben. En verder is men blijkbaar eerder bereid om een TV-personality te helpen dan een justitie.
En Peter R. de Vries is niks geen held, het is een louche parvenu dat rijk wil worden op welke manier dan ook. Zelfs al moet hij dan jarenlang zorgvuldig werk van justitie in één uitzending naar de kloten helpen.
Vergis je daar niet in. Het lijkt op de manier waarop de vries haar zaken onder de aandacht brengt alsof hij heel veel oplost. Hij zal ongetwijfeld energie stoppen in vastzittende zaken of zaken waar justitie niet meer achterna gaat, maar hij lost echt niet meer zaken op dan justitie.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:20 schreef Roadster het volgende:
Daar denk ik anders over, en een hoop anderen ook denk....
Peter R los meer zaken op dan Justitie met een paar man kan doen.
Lezen is niet moeilijk toch? "met gelijke kracht".....quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:23 schreef Redux het volgende:
[..]
Vergis je daar niet in. Het lijkt op de manier waarop de vries haar zaken onder de aandacht brengt alsof hij heel veel oplost. Hij zal ongetwijfeld energie stoppen in vastzittende zaken of zaken waar justitie niet meer achterna gaat, maar hij lost echt niet meer zaken op dan justitie.
Het is een hele grove fout van hem om die pc zo maar aan de kant van de straat te zetten. Iets wat niet mag gebeuren. Maar wat als justitie nou geen duidelijke richtlijnen heeft omtrent justitiele-info op thuis-pc's? Wanneer duidelijke regels ontbreken, kun je hem simpelweg niet ontslaan. De maatschappij wil hem natuurlijk zien hangen, wat opzich niet raar is, maar dat betekent nog niet dat hij ook daadwerkelijk ontslagen moet worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:21 schreef Falco het volgende:
Waardevol op justitie als je zo dom bent om een pc op straat te zetten? Kom op zeg ik zou niet graag meer met zulke naïeve mensen willen werken.
inderdaad, eruit met die gast dus.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:19 schreef Redux het volgende:
[..]
Kijk, het is een ongelovelijke blunder, iets wat gewoon niet mag gebeuren.
Tis voor justitie te hopen dat ze WEL duidelijke richtlijnen wat betreft het omgaan met vertrouwelijke gegevens. Dit soort richtlijnen gelden zowel op werk als ook thuis lijkt mij. Anders heb ik nog minder vertrouwen in het justitiele apparaat.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:26 schreef Redux het volgende:
[..]
Het is een hele grove fout van hem om die pc zo maar aan de kant van de straat te zetten. Iets wat niet mag gebeuren. Maar wat als justitie nou geen duidelijke richtlijnen heeft omtrent justitiele-info op thuis-pc's?
Dat komt omdat hij niet gebonden is aan wat voor regels dan ook. Zo gauw iemand van de wettelijke macht ook maar op het verkeerde moment even aan zijn kont krabt komt er meteen een advocaatje langs om mensen vrij te krijgen op vormfouten.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:21 schreef Funksoldier het volgende:
Tja, alleen weet hij de zaken wel op te lossen, daar waar justitie wegens nalatigheid/ te weinig personeel omdat ze te druk zijn met hun quota aan boetes per dag.
Zonder hem had bv gisteren die geitenbreier niet veroordeeld geweest, maar had gewoon nog in dat huis vn zijn slachtoffers gewoond, en dat terwijl justitie geen bewijs kon vinden![]()
Ja, je kan natuurlijk alles aangrijpen om je gebrek aan vertrouwen kracht bij te zetten. Het zou inderdaad erg amateuristisch zijn wanneer jusititie geen duidelijke richtlijnen omtrent dit soort zaken heeft opgesteld, maar ik zou er niet raar van opkijken.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:29 schreef Falco het volgende:
Anders heb ik nog minder vertrouwen in het justitiele apparaat.
Gelukkig reed ie meteen naar Peter r de Vries anders was dit weer zo in de doofpot gestopt, het wordt hoog tijd dat men alle ambtenaren (dus ook officieren van justitie) die niet naar behoren funcineren op straat schopt. (zonder gouden handruk of riant wachtgeld uiteraard)quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:05 schreef Lod het volgende:
[..]
Niet waar hoor. Hij heeft bijvoorbeeld jarenlang aan de Puttense moordzaak gewerkt omdat hij geloofde dat die 2 mannen onterecht veroordeeld waren. Ik heb respect voor zijn vasthoudendheid, iemand die jaar in jaar uit aandacht voor een 'lost cause' vraagt verdient dat. Verder kun je het makkelijk scoren noemen als hij BV in zijn uitzending Marrokanse oplichters in de kraag vat, maar hij heeft wel lef een wijkt geen centimeter. Ik zie justitie die mensen niet oppakken, die staan alleen maar te flitsen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:31 schreef Lod het volgende:
[..]
Peter doet alleen maar die zaken waar hij snel mee kan scoren. En zoals ik al zei, mensen zijn eerder bereid om met hem te praten dan met iemand van de politie.
Waar, maar ook toen hij met sterke aanwijzingen over die zaak naar de politie ging wilden ze eerst niets doen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:31 schreef Lod het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij niet gebonden is aan wat voor regels dan ook.
Ja, of even met een moker bewerken, of wat vuurwerk dr in..quote:Op donderdag 7 oktober 2004 08:58 schreef Redux het volgende:
Goeie tip van Peter R. de Vries, gooi kokend heet water over je komputer als je die aan de kant van de straat zet. Vanmorgen op de radio.
Wilden of konden?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:14 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Waar, maar ook toen hij met sterke aanwijzingen over die zaak naar de politie ging wilden ze eerst niets doen.
Wilden. Want waarom zouden ze geen onderzoekje kunnen starten? Gewoon eens een babbeltje houden met die man en met de familie van de verdwenen mensen...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:15 schreef Lod het volgende:
[..]
Wilden of konden?
Denk je nou echt dat hij zich ook maar 2 seconden met die bezig zou hebben gehouden als hij daar niet beter van zou worden?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:07 schreef StefanP het volgende:
Niet waar hoor. Hij heeft bijvoorbeeld jarenlang aan de Puttense moordzaak gewerkt omdat hij geloofde dat die 2 mannen onterecht veroordeeld waren. Ik heb respect voor zijn vasthoudendheid, iemand die jaar in jaar uit aandacht voor een 'lost cause' vraagt verdient dat. Verder kun je het makkelijk scoren noemen als hij BV in zijn uitzending Marrokanse oplichters in de kraag vat, maar hij heeft wel lef een wijkt geen centimeter. Ik zie justitie die mensen niet oppakken, die staan alleen maar te flitsen.
Ja heb je helemaal gelijk in, maar als je in de veronderstelling bent dat je data niet meer benaderbaar is, en je dus denkt dat de data simpelweg 'weg' is, dan komt het idee om de data te 'shredden' ook niet bij je op. Je kan per slot van rekening iets wat er niet is niet shredden, wel?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:15 schreef BdR het volgende:
[..]
Ja, of even met een moker bewerken, of wat vuurwerk dr in..nogal lompe oplossing.
Er bestaat ook zoiets als file shredders, software die bestanden definitief van je harddisk verwijdert.
Ik weet niet of het kwestie van niet willen was. Dat zou je aan iemand van justitie moeten vragen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:17 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Wilden. Want waarom zouden ze geen onderzoekje kunnen starten? Gewoon eens een babbeltje houden met die man en met de familie van de verdwenen mensen...
Nou en? Het gaat toch om het resultaat, niet om de intentie?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:18 schreef Lod het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat hij zich ook maar 2 seconden met die bezig zou hebben gehouden als hij daar niet beter van zou worden?
Zo'n zwart werksterquote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:26 schreef Hawk het volgende:
Let op mijn woorden, die Tonino gaat een schoonmaakster de schuld geven. Hij heeft die pc natuurlijk noooooit bij de vuilnis gezet.
Nee het gaat erom dat hij zo'n 'geweldige' kerel is dat hij zich druk maakt over dit soort zaken.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:22 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Nou en? Het gaat toch om het resultaat, niet om de intentie?
Tsja, zo zie je, iedereen is menselijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:34 schreef Lod het volgende:
[..]
Nee het gaat erom dat hij zo'n 'geweldige' kerel is dat hij zich druk maakt over dit soort zaken.
Dat is de "perception = reality" instelling. Justitie maakt geen tv-programma's, Peter R. de Vries wel. Maar dat wil niet zeggen dat justitie geen nuttige dingen doet, alleen omdat je het niet op SBS6 ziet.. En omgekeerd, Peter R de Vries vraag constant aandacht voor zijn zaken, maar dat wil niet zeggen dat alles wat hij doet ook automatisch interessant en belangrijk is.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:07 schreef StefanP het volgende:
Niet waar hoor. Hij heeft bijvoorbeeld jarenlang aan de Puttense moordzaak gewerkt omdat hij geloofde dat die 2 mannen onterecht veroordeeld waren. Ik heb respect voor zijn vasthoudendheid, iemand die jaar in jaar uit aandacht voor een 'lost cause' vraagt verdient dat. Verder kun je het makkelijk scoren noemen als hij BV in zijn uitzending Marrokanse oplichters in de kraag vat, maar hij heeft wel lef een wijkt geen centimeter. Ik zie justitie die mensen niet oppakken, die staan alleen maar te flitsen.
Precies.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:48 schreef BdR het volgende:
Dat is de "perception = reality" instelling. Justitie maakt geen tv-programma's, Peter R. de Vries wel. Maar dat wil niet zeggen dat justitie geen nuttige dingen doet, alleen omdat je het niet op SBS6 ziet..
Ongelooflijk inderdaad - een OvJ die zich juist ook nog bezighoudt met criminaliteit die veel met computers te maken heeft.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:37 schreef Halinalle het volgende:
Tonino gaat dus voor de titel "Sukkel van het jaar 2004".
Noem eens op?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:51 schreef Drugshond het volgende:
Ze Kunnen zich beter inzetten voor belangrijkere concrete zaken. en dat zijn dus niet de verkeersboetes
Want Peter de Vries heeft pas vanavond weer een uitzending. Daarop heeft hij gewacht. Het OM had er ook weinig behoefte aan om het zelf naar buiten te brengen, denk ik.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:59 schreef Kaensterle het volgende:
Eind juni? En dan komt het nu pas naarbuiten
Peter R de Vries opperde dat wanneer iemand een defecte computer aan straat ze, je er minimaal kokend heet water overheen moet gooien om er zeker van te zijn dat ie helemaal disabled is.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:22 schreef blieblie het volgende:
Waar komt dat geemmer over kokend water vandaan?![]()
Als je er met een moker paar keer opmept doettie het nog minder hoor.
Tegen 1 domme heb je 10 slimme. Kan maar net dat in het van sloot verhaal je te maken had met de 10 slimme..quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo zie je maar weer dat hoog geplaatste personen ongelofelijk domme Piepertjes kunnen zijn, niet waar?
wie een steek onderwater voelt mag hem houden
Het is juist goed. Vaak is men op de eigen organisatie niet kritisch genoeg.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:05 schreef Lod het volgende:
Heb eens zo een project gedaan bij de luchtmacht.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:31 schreef freako het volgende:
Buitengewoon knullige fout van die officier. Er is ook wel een simpele oplossing voor. Alle pc's van justitiepersoneel die afgedankt worden, en waar mogelijk gevoelige informatie opstaat in opdracht van het OM laten vernietigen.
En ik denk dat het erg weinig uitmaakt voor je hardeschijf. Die zijn vrijwel hermetisch afgesloten en dus richt kokend water weinig uit. Ook Peter mag dus even een computercursusje gaan volgen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:24 schreef Redux het volgende:
[..]
Peter R de Vries opperde dat wanneer iemand een defecte computer aan straat ze, je er minimaal kokend heet water overheen moet gooien om er zeker van te zijn dat ie helemaal disabled is.
Waar valt de meeste winst valt te behalen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:03 schreef Redux het volgende:
Noem eens op?
Je zou verwachten dat men bij jusitie een soortgelijke richtlijn hebben?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb eens zo een project gedaan bij de luchtmacht.
Daar kreeg iedereen nieuw laptops, en de oude werden ingenomen. Daarvan werd de HD 3 keer geformateerd, overschreven met random informatie en vervolgens vernietigd.
Onder het mom van dubbel genaaid houd beter.
Wat moet ik me bij dat vernietigen voorstellen? Hakken ze hem in stukjes, smelten ze hem om of is een sterke magneet voldoende?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb eens zo een project gedaan bij de luchtmacht.
Daar kreeg iedereen nieuw laptops, en de oude werden ingenomen. Daarvan werd de HD 3 keer geformateerd, overschreven met random informatie en vervolgens vernietigd.
Onder het mom van dubbel genaaid houd beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |