nuek, ik had vroeger een kat, niet doerak uit mijn eigen topic, maar een zwarte, wimpy genaamd.
hij is een paar maanden geleden op 15jarige leeftijd ingeslapen.
een jaar of 5 geleden vond ik hem onderaan de trap, verlamd en hij deed heel raar met zijn kop.
een bliksembezoek bij de dierenarts leverde op dat hij een hersenbloeding had gekregen met als gevolg dat zijn ogenzenuwen aangetast waren, hij was doof geworden en hij was eenzijdig verlamd. ook liet hij alles lopen. Dagelijks zijn we bij de dierenarts geweest en het kwam op een gegeven moment zo ver dat ik moest kiezen: of nog een keer een nieuwe behandeling proberen, of het dier laten inslapen. Ik vond dat hij zijn kans verdiend had en besloot dat ik hem dus nog een kans wilde geven, als die niet zou helpen zou ik hem laten inslapen.
het is een enorm lang traject geweest. wekelijkse prikken en tabletkuren met antistollingsmiddelen.
maar het resultaat mocht er wezen. uiteindelijk was hij niet blind en kon hij zelfs weer lopen. weliswaar liep op een manier dat je dacht dat hij elk moment om kon vallen (en dat gebeurde ook wel eens
![]()
) en er was iets in zijn geheugen niet helemaal goed meer. hij vergat iedere keer dat hij al gegeten had en bleef dus om eten vragen. hij is dus op den duur behoorlijk uitgedijt van slanke zwarte kat tot een aandemaatzijnde theemuts. maar hij was zooooo lief
![]()
Ik hoop dat het met jouw kat ook weer goed komt. misschien niet meer de oude kat zoals hij was, maar in ieder geval op een voor het dier aanvaardbare manier.
veel succes