Jaquote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:55 schreef heaven7 het volgende:
Gelukkig maar. Maar het zal tochmaar dat snelle actie toch nodig was.. dan voel je je achteraf zo enorm klote
Veel succes ermee
Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Hij is sterk en gezond verder.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:51 schreef vdo28 het volgende:
Nou sterkte Nuek, dat klinkt niet best.
Ik hoop voor je dat hij/zij snel weer eet.
Sterkte.....
Mijn dierenarts heeft geen x-ray ogen. Hij heeft hem wel goed onderzocht en zo min mogelijk belast.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:08 schreef tonja het volgende:
Hč wat naar zeg.
De dierenarts wist zeker dat er niets gebroken is?
Een troost is misschien dat katten taaie rakkers zijn, hij komt er vast wel snel bovenop.
Ondertussen zou ik, als ik jou was, de visboer plunderen, en het poezebeest flink proberen te verwennen.
das kut.... sterkte met je katquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:00 schreef Nuek het volgende:
Het gaat niet zo goed met mijn poes. Volgens de dierenarts is het een vergiftiging of een hersenbeschadiging (bijv. een tumor)
Hij moet daarom nog even daar blijven, misschien tot na het weekend. Ik moet vanmiddag nog weerbellen hoe het dan gaat...
Ik zie het zo zo somber in
Ik moet vanmiddag nog weerbellen en zal dat navragen...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:11 schreef erodome het volgende:
Vraag eens naar fenobarbital, een medicijn tegen epeleptie die de hersenactiviteit reguleerd....
Dat heeft sammy gered toen hij zich zo raar gedroeg(kwijlen, achterhand die uitviel, s'avonds blaffen, gewoonweg van de wereld zijn, geen contact meer met hem).
Hij had ook iets met zijn hersenen, wat weten ze niet, maar de fenobarbital heeft het opgelost binnen een paar dagen...
Ik ben er zelf ook helemaal kapot van. Zo onrealistisch, van het een op het andere moment is mijn kat onherkenbaar...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:32 schreef nielsie het volgende:
tjeemig, wat een sneu verhaal dit! Hoop echt dat je kat het gaat redden, sterkte!!
Dat van die tumor dacht ik dus ook en heb nagevraagd hoe dat zo opeens kan en daarna werd ik dus heel stil. Het is mogelijk dat er een tumor groeit die van het een op andere moment te groot is. De koek is dan op zeg maar.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 08:56 schreef vdo28 het volgende:
Nou Nuek, ik hoop dat je snel wat beter nieuws krijgt en dat het beestje over een paar dagen weer vrolijk rondloopt....
Kan nog steeds zijn natuurlijk dat hij iets giftigs heeft gegeten.
Als dat eenmaal zijn maagdarmstelsel heeft gepasseerd kan het zo weer beter gaan, het lijkt mij dat een tumor in het hoofd al eerder symptomen moet hebben gegeven...
maar wie ben ik
Hmmz dan nog vaag.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 09:12 schreef Nuek het volgende:
[..]
Dat van die tumor dacht ik dus ook en heb nagevraagd hoe dat zo opeens kan en daarna werd ik dus heel stil. Het is mogelijk dat er een tumor groeit die van het een op andere moment te groot is. De koek is dan op zeg maar.
Daarnaast heeft ie iets wat zijn zenuwstelsel beinvloedt... En dat zou dus kunnen duiden op een tumor. Ik weet het ook niet. Over een paar uurtjes mag ik gaan kijkenIk kan (bijna) niet wachten.
Hij heeft inmiddels zo veel infuzen gehad dat hij met een beetje 'normale' vergiftiging (althans die met regelmaat voorkomen) al een heel stuk opgeknapt zou moeten zijn en dat is dus niet het geval. Daarnaast geeft een vergiftiging volgens de dierenarts andere symptomen dan wat mijn katje heeft.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 09:15 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Hmmz dan nog vaag.
Maar idd dat het zenuwstelsel is beinvloed is vaag, maar dat kan ook door een gif veroorzaakt zijn. Maar dan denk ik eerder aan een door de mens geproduceerd gif (rattegif?)....
Sterkte iig en laat het ons weten....
Dank allemaal voor het medeleven...quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 14:43 schreef tonja het volgende:
Wat naar allemaal zeg. Sterkte.
Hoe gaat het nu met eten en drinken?
Hij heeft ook dwangvoeding gehad (via infuus). Uitgedroogd is hij dus nog lang niet. Er komt zo meteen weer iemand die er verstand van heeft naar hem kijken (ook al is het geen dierenarts).quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:51 schreef CartWOman het volgende:
Weet ik niet, Nuek....
Wat ik wel weet: je beessie is er nog niet aan toe om alweer thuis te zijn.
Niet eten en drinken, en dit gedrag....
Ze hadden 'm daar ter observatie moeten houden, dwangvoeding geven (klinkt erger dan het is)... dit kan toch niet?
Ik leef met je mee, meis.
Ja, bij de dierenarts...En uitdrogen gaat snél hoor!quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:02 schreef Nuek het volgende:
Hij heeft ook dwangvoeding gehad (via infuus). Uitgedroogd is hij dus nog lang niet.
Goed zo.quote:Er komt zo meteen weer iemand die er verstand van heeft naar hem kijken (ook al is het geen dierenarts).
Gisterenavond heeft hij reiki gehad. Ik had het idee dat hij de nacht niet zou halen en heb er iemand bij gehaald. Hij leefde helemaal op na 1,5 uur reiki, werd warm, leek te reageren op geluiden, kwam uit zijn kooitje en begon waarempel uit zichzelf te eten en te drinken. Hij had die externe energie echt nodig. Vandaag lijkt het alsof hij een kleine terugval heeft maar hij eet en drinkt wel. Daarnet gromde hij wat in de leegte... Geen idee wat er in zijn koppie om gaat.quote:Op zondag 10 oktober 2004 11:04 schreef CartWOman het volgende:
Hoe gaat het nu met 'm, Nuek?
Ik kan mezelf nou niet bepaald een 'zweefteef' noemen. Ik ben ook immer sceptisch maar ik zag toch echt dat het hem hielp. En daarbij baat het niet, schaadt het niet. Hij werd er erg rustig door en zijn ogen werden van fel en groot een heel stuk helderder. Ik ben van mening dat je alles moet aanpakken om een genezing te bespoedigen en van alles moet proberen.quote:Op zondag 10 oktober 2004 13:22 schreef heavenswoman het volgende:
Dat reiki, zou dat geholpen hebben? ik sta daar vaak nogal sceprisch tegenover, maar het lijkt nu toch zijn werk te hebben gedaan een beetje
gelukkig gaat het iets beter met 'm!! dat is fijn. Geniet lekker van jullie zondag
Hij kan op het moment geen narcose aan, hij is te verzwakt, en een reis kan al helemaal niet...quote:Op zondag 10 oktober 2004 21:36 schreef erodome het volgende:
En een MRI scan laten doen, is dat wat???
Dat kan bij de uithof(universiteit) in utrecht, dan kan je zien of hij wat in zijn kop heeft en zo ja wat.....
Dank je. Ik blijf hoop houden ook al is dat erg moeilijk als je hem af en toe ziet.quote:Op zondag 10 oktober 2004 21:44 schreef erodome het volgende:
Pfffffffffff, wat verschrikkelijk voor jullie, ik kan me die onzekerheid nog heel goed voor de geest halen.....
Heel veel sterkte meid!!!!!!!!!
Hier ben ik het helemaal met je eens. Hij's nu 9,5 jaar en al die tijd was ie er voor mij. Ik ging met hem op kamers en hij verhuisde overal met me mee en was er gewoon altijd voor een knuffel of een aai over zijn buik. Altijd ook op mijn slaapkamer bovenop de dekens of 's nachts uit het raam kijkend (en als het koud was kroop ie wel eens stiekem bij me onder de dekensquote:Op zondag 10 oktober 2004 23:50 schreef SEMTEX het volgende:
Nuek, ik vind dit echt ontzettend klote voor jou en je poezebeest en ik hoop echt voor je dat hij het toch nog haalt. Poezekinderen blijven toch bijna echte kinderen voor een poezenliefhebber.
Hij kan alleen meer half vloeibaar voedsel eten. Beetje dunne pate etc... Zijn bekkie is volgens mij een beetje pijnlijk en met slikken heeft ie ook moeite.quote:Op maandag 11 oktober 2004 11:06 schreef piere het volgende:
verwen hem maar lekker met verse kip of vis ofzo (als hij daarvan houdt natuurlijk)
en knuffel hem ook maar extra veel
succes!
Het heeft heel veel tijd nodig????quote:Op maandag 11 oktober 2004 11:59 schreef Nuek het volgende:
Ik heb net de dierenarts gebeld en het gehad over de 'vooruitgang'. Het woord 'euthanasie' is maar even uit ons boekje geschrapt![]()
Kaarsjes kan hij goed gebruiken. Hij heeft een kleine terugval gehad, lijkt het. Het is zo jammer dat hij niet kan praten.quote:Op maandag 11 oktober 2004 23:34 schreef Kajel het volgende:
Wat een liev poezebeestIk hoop echt dat het goed met em komt Nuek. Als ik gelovig was zou ik een kaarsje voor em opsteken. Maar sterkte iig met hem!
Hij heeft een knal gehad. Zowel geestelijk als lichamelijk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 08:45 schreef vdo28 het volgende:
Ik ben al ff hier niet meer geweest, wat heeft hij nou?
Wat is de diagnose van de dierenarts?
En als hij ontlast lijkt me een goed teken Nuek,....
ik hoop voor je dat die toch met een oplossing kan komen ,quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 13:40 schreef Nuek het volgende:
Ik heb de dierenarts gesproken en we gaan vanavond langs. Dit wil niet zeggen dat hij dan gelijk geeuthanaseerd wordt. Als de dierenarts zegt dat dit het beste is leg ik me daar wel bij neer...
Dat hoeft toch ook helemaal niet vanavond al?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:01 schreef Nuek het volgende:
Nou... hij is zichzelf nu aan het schoonlikken... Ik denk dat hij zich zo af en toe best redelijk o.k. voelt (alleen die aanvalletjes die hij soms heeft maar die worden wel minder naarmate tijd verstrijkt). Ik hoop dat dit goeie tekens zijn. Ik heb zojuist zijn bedje verschoond en zie hem wel kijken als ik de kamer uit loop. Hij kijkt een heel stuk helderder als voorheen dus af en toe vlamt mijn hoop echt op.
Een uurtje terug liep ik nog te huilen en nu kan ik em weer over zijn bolletje heen aaien en ligt ie lekker te soezen. Hij boodt mij zelfs zijn buik aan om te kriebelen!
Wie ben ik dan om zo'n beslissing te nemen.... als hij zulke dingen toont?
Dat vond mijn dierenarts ookquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:31 schreef milagro het volgende:
goede beslissing!
sterkte en houd moed
Valt wel mee hoor, daar zijn ze voor......, heel begrijpelijk....quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:39 schreef Nuek het volgende:
[..]
(die ondertussen behoorlijk gek wordt van al mijn telefoontjes denk ik),
welnee, daar is die man voor , bovendien, hij houdt van dieren toch? en jij van jouw kat in het bijzonder, dus allemaal okayquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:39 schreef Nuek het volgende:
[..]
Dat vond mijn dierenarts ook
(die ondertussen behoorlijk gek wordt van al mijn telefoontjes denk ik), mits er zich een aanhoudende verslechtering voordoet.
* Xlarge zit ook te wachtenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 08:05 schreef Bluezz het volgende:
Hoe is het met je bikkeltje gegaan vannacht?
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 08:05 schreef Bluezz het volgende:
Hoe is het met je bikkeltje gegaan vannacht?
Ik ben inderdaad blij dat hij niet alleen dood hoefde te gaan... Alhoewel ik het meest machteloze gevoel ooit heb gevoeld.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 12:06 schreef clowncloon het volgende:
Toch prettig dat je erbij kon zijn, geeft denk ik wel een beetje rust; een soort van closure of niet?
Dan mag ik er zelf bij gaan liggen :/quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:18 schreef heavenswoman het volgende:
in de doos wat lievelingsdingetjes leggen van m is misschien een ideetje voor je?
(deed ik zelf)
Een kattenhemel! Mooi gebaar!quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:34 schreef Nuek het volgende:
Ik schilder er wolkjes, muisjes en stukjes kaas op...
Ohhhhhhh Nuek, wat erg voor je meisje.....quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:55 schreef Nuek het volgende:
Hier ligt hij in. Boven het hart staan mijn gedachten en dankjewel voor hem, dat heb ik weggeblurred. Rondom staan muisjes en kaasjes en een vlinder geschilderd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat mooi zeg! Wat een mooi doosje heb je voor hem gemaakt. Daar zie je echt aan dat je heel veel van hem houdtquote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:55 schreef Nuek het volgende:
Hier ligt hij in. Boven het hart staan mijn gedachten en dankjewel voor hem, dat heb ik weggeblurred. Rondom staan muisjes en kaasjes en een vlinder geschilderd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je doet het goed hoor lieve Nuek.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:52 schreef Nuek het volgende:
We hebben hem al begraven vanavond. Hij ligt onder de pruimenboom.
Ik had de neiging de doos constant weer open te maken en hem te aaien... Leek ons beiden daarom beter het maar gelijk te doen. Ik ben nog steeds overstuur van alles wat er gebeurt is de laatste week en vooral vandaag maar heb er vrede mee hoewel het oneerlijk is.
Heel vreemd was toen ik hem in de doos gelegd had en ons hondje even afscheid liet nemen. Hij was dolenthousiast zijn vriendje weer te zien en wilde zo uit mijn armen in de doos springen. Ik liet hem even snuffelen aan de poes en toen wilde hij er niets meer van weten... Zij keerde zijn kopje af en sindsdien is ze heel rustig.
Ik ga een mooi beeldje van hem maken voor in de tuin maken. Niet als een altaar of iets dergelijks maar gewoon... omdat hij nog bij ons is.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 00:04 schreef jongetje-vn-de-nacht het volgende:
Chatlog (geplaatst met toestemming)
<tijgie> tis tijd voor een group hug met Nuek in het midden
<johnny5> jah
<jongetje-vnde-nacht^> jah!
<tijgie> alleen ze is niet hier dus dat gaat moeilijk :S
<johnny5> doen we allemaal group huggen en iemand dat stukje log op fok zetten?
<johnny5> misschien niet geheel correct verwoord, maar het idee lijkt me duidelijk, beetje als een kaartje met een handtekening van iedereen idee
<lotje> jah
<lotje> hugggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg Nuek
<johnny5> *KNUFFF* Nuek!!
<jongetje-vnde-nacht^> dikke knuffel Nuek... je bent een kanjer!
<tijgie> Nuek, ook een dikke knuffel van mij!!!!! Heel veel sterkte me dit verlies!!!***
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |