inderdaad, een groot deel van de scooterrijders is echt te kansloos voor woorden en dat is uit eigen ervaring, niet omdat ik dat zie op tv (kijk geen tv dusjah)quote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:40 schreef idiotforaliving het volgende:
sorry hoor maar die scooterrijders heb ik dagelijks mee te maken en ik kan niet anders zeggen dat het gewoon een stelletje mongolen zijn bij elkaar.
Jah donders mooiquote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:54 schreef JaFFe het volgende:
supermooi hoe die gast op zn smoel gaat met zn beter opletten
klopt precies, je zou voor de gein maar eens 5 minuten in 't centrum van Houten moeten gaan staan.... ik weet niet wat TS probeert te zeggen, maar 't beeld van scooterrijders klopt behoorlijk goed hoor, 90% van de mensen die erop zit vind ik maar een bunch of idiots, en ja ik bid elke keer dat zo'n wheelie gast een keer kei hard op z'n bek gaat, het liefst als ik er bij sta.... ik verheug me nu al op dat moment, het zal vast nog wel een keer gebeuren... ik ga me kapot lachen...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:40 schreef idiotforaliving het volgende:
sorry hoor maar die scooterrijders heb ik dagelijks mee te maken en ik kan niet anders zeggen dat het gewoon een stelletje mongolen zijn bij elkaar.
owkeej ik gooi me brandende peuk voortaan wel in een volle afvalbak op straatquote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:57 schreef TR08 het volgende:
Net zoals rokers die hun peuken maar neerflikkeren op straat terwijl ze wel 2 hele meters van een afvalbak staan, net zoals .... vul maar in.
Kortom, volgens mij is het beeld dat die uitzending schetst best correct
ooit van uitdrukken gehoord?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:04 schreef bonke het volgende:
[..]
owkeej ik gooi me brandende peuk voortaan wel in een volle afvalbak op straat![]()
Your point?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:10 schreef alsem het volgende:
ik rij zelf op een brommer, honda mt5, ben nooit op mijn bek gegaan en heb nooit negatieve reacties gehad, hij loopt 90...
euuh.. weet ik veel, dat het brute dingen zijn en dat ze lekker snel kunnen zodat je makkelijk kan invoeg en je kan wheely's op de stoep makenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:22 schreef Leffe48 het volgende:
[..]
Your point?
Ik heb ook MT gereden trouwens![]()
wederom... zonde van de old timers enzo..... alles wat maar 45 mag en op 2 wielen staat heet een scooter voor den haag...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:33 schreef StefanP het volgende:
Knap van die journalisten dat ze de twee domste scooterrijders van heel Nederland hebben weten te vinden... zo welbespraakt en intelligent! Desondanks vermoed ik dat het gros van hun gelijken bijna even dom is. Ik heb nl. ook een grafhekel aan scooters omdat hun bereiders 4 van de 5 keer gewoon niet kijken, veel te hard rijden, geen helm of licht draagt en ze een onvoorstelbare teringherrie produceren. Wheeeeeeeeeeeeeeeeennnnrgggggggggggggggg!!!! Lekker man, om die dingen van 5 straten verderop te horen aankomen en wegrijden.
Laat de Grote Leider Koos Spee daar maar eens tijd aan gaat besteden in plaats van normale automobilisten genadeloos overal voor te bekeuren....
Denk dat ze met ASO aanpak er wel genoeg aan doen. Zolang je je met je auto netjes gedraagd krijg je echt geen boete, "normale automobilisten" die een boete krijgen overtreden de regels net zo.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:33 schreef StefanP het volgende:
Laat de Grote Leider Koos Spee daar maar eens tijd aan gaat besteden in plaats van normale automobilisten genadeloos overal voor te bekeuren....
Zullen we morgen een ritje makenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 23:24 schreef Tiemie het volgende:
Ik heb anders nog nooit iemand onder de 25 normaal op een brommer zien rijden. dus dat beeld is niet negatief, maar is de realiteit.
Hetzelfde bij mij , ik rijd tussen de 100 en 150 dkm per jaar met de auto voor mijn beroep ( koerier ) en gebruik mijn scooter voor woon-werk verkeer.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:53 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
Zullen we morgen een ritje maken![]()
,Het word hoog tijd voor een stukje praktijk behalve de theorie aangezien dat zeker in deze tijd niet meer voldoet, en inderdaad 9 van de 10 scooter/brommer rijders zijn net kamikaze piloten, ik mag van mezelf zegen dat ik erg netjes rij (altijd richting aangeven, netjes voorang verlenen enz.).
ik gebruik me scooter btw hooftzakelijk voor woon werk verkeer, want zeg nu zelf ik rij voor 5 euro per week en dat doet geen enkele auto mij na (om nog maar te zwijgen over die file waar ik elke dag langsrij)
Het wordt tijd dat de brommer opvoer praktijken voorgoed aan banden gelegd wordt.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 23:28 schreef Oosthoek het volgende:
Het wordt inderdaad tijd voor een brommerrijbewijs, en een maximumsnelheid van 90 km/h zodat er ook normaal op de provinciale weg gereden kan worden en je niet continu van het fietspad naar de weg gestuurd wordt. HE-LE-MAAL gek word ik van dat gezeik. Auto's verwachten niet dat je de weg op komt en de invoegstukken zijn vaak zo gaar dat je moeite moet doen om niet stuiterend de weg op te rijden. Op de weg rijden is een stuk beter dan op het fietspad omdat het snelheidsverschil tussen auto's en brommers een stuk minder is dan tussen fietsers en brommers, maar vervolgens moet je wel nog gewoon op het fietspad buiten de bebouwde kom rijden.
Oh ja, daar had Den Haag even niet aan gedacht :')
En zo hoort het.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:16 schreef xFriendx het volgende:
(en voor de die-hard scooterhaters, laatste jaar dat ik met mijne op de openbare weg rij, lekker aan knutselen, en dan blijft ie lekker op prive-terrein)
Toch nog ff reagerenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:16 schreef xFriendx het volgende:
(en voor de die-hard scooterhaters, laatste jaar dat ik met mijne op de openbare weg rij, lekker aan knutselen, en dan blijft ie lekker op prive-terrein)
Rechtdoorgaand verkeer op zelfde weg heeft voorrang.. :')quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:41 schreef Dabenzo het volgende:
Even een voorbeeld van hoe de mensen die denken boven bromfietsers te staan over mij/brommersj denken.
[..]
Ok, het licht ging op groen en ik reed weg en ging linksaf, dus meneer de elitaire fietser kwam in de knel. Het lijkt mij namelijk erg stug dat ik moet remmen om hem voor te laten gaan.
[..]
Wasda?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:48 schreef ploderus het volgende:
[..]
Rechtdoorgaand verkeer op zelfde weg heeft voorrang.. :')
Als je brommah/scootah rijdt heeft deze regel geen betrekking op jouquote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:49 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ja?
Dan vallen er iig een hoop af.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:37 schreef nero355 het volgende:
Rijbewijs voor alles gewoon !!! FUCK IT !!! Als dat DE manier is om alle mongolen uit te sluiten (zooveel mogelijk dan......) dan moet het maar
Niet snel editten he?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:49 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ja?
Het komt op hetzelfde neer beste meneer Ploquote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:51 schreef ploderus het volgende:
[..]
Niet snel editten he?![]()
Hai zai meneehr teguh mai!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:52 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Het komt op hetzelfde neer beste meneer Plo
Hoe gefrustreerd kun je zijn?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:12 schreef Tjabbo het volgende:
Het wordt tijd dat de brommer opvoer praktijken voorgoed aan banden gelegd wordt.
Gewoon max. 50 km/h en basta. (binnen de bebouwde kom 25 km/h)
En dat over dat fietspad is gewoon gezeik goddome. De meeste scooters rijden binnen de bebouwde kom precies waar het hen uitkomt. Zodra de weg vrij is gaan ze daar rijden, maar kom je bij een rotonde of stoplichten met een langere rij dan knallen ze je lekker over het fietspad voorbij.
Klootzakkerij noem ik dat. Die kinders hebben ab-so-luut geen gevoel voor verantwoordelijkheid laat staan dat je ze dan 90 km/h laat rijden.
In de auto ben jij bij 30km+ je rijbewijs kwijt, en bij de overschrijding van meer dan 50km+ de auto.
De brommer mag van mij een soortgelijk iets krijgen. Binnen de bebouwde kom meer dan 60km/h op de brommer en brommer kwijt. weg ermee met die rotzooi.
Zolang brommerrijdend nederland niet kan laten zien hoe het hoort, vind ik dat ze strakker aangepakt moeten worden.
Jammer voor de mensen die wél weten hoe het moet, maar zoals altijd verpesten een aantal het voor de rest en wie niet horen wil moet maar voelen.
Edit: en geen helm op is brommer kwijt. permanent.
de overgrote meerderheid van scooterrijders zijn gewoon ongelooflijke mongolen. dus als je dan een beetje gaat generaliseren, zeg je al gauw dat alle scooterrijders dat zijn. en dat jij dat nou toevallig niet bent, tsjaa pech. als je niet met ze geassocieerd wilt worden ga je toch lekker fietsen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:33 schreef Leffe48 het volgende:
Stukje over scooters:
http://www.rtl.nl/system/(...)/video_template.html
Laten ze weer van die idiote ivmbo'ers aan het woord die GEEN ENKEL nuttig iets kunnen zeggen
"Als je zo zacht rijd kan je niet goed invoegen, dus dan ben je een gevaar op de weg"
En 2 van die idioten die wheelies gaan trekken op de stoep
Nou snap ik dat er heel wat idioten rond rijden zoals je in dat filmpje ziet, maar DAMN, zo krijgt Nederland wel een leuke kijk op brommer en scooter rijders in het algemeen
Nou snap ik ook waarom als ik met me brommertje aan kom rijden ik automatisch al weer een boze blik krijg van mensen die hun hondje uitlaten.
Ik vind het een beetje het zelfde als met die "kut Marokkanen"
90% van Nederland heeft nog nooit een conflict met een Marokkaan gehad, maar omdat de media zulke leuke stukjes er over maakt krijgt Nederland er wel weer een negatief beeld over.
Waarom maken ze niet zo'n stukje over opgevoerde brommers met mij er in?
Oh nee wacht, dat doen ze niet, want dat is niet intressant voor de bevolking, dan krijgen ze namelijk geen negatief beeld over brommerrijders![]()
Ik irriteer me echt aan zulke stukjes
Die ivmbo'ers die je in dat filmpje ziet mogen ze van mij part ook afknallen, maar FFS maak niet zo'n subjectief stukje over scooters!!!
Ik had inderdaad mijn zundapp ook om ergens te komen. Alleen was dat in mijn vrije tijd. Ik reed er niet super veel op. Nu al helemaal niet vanwege rijbewijs.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 23:20 schreef BazzoS het volgende:
Hoe die malloot daar op zijn bakkes tieft![]()
![]()
-edit-
Ik kan niet eens op achterwiel rijden
Waarom zou ik het proberen? Ik had het ding alleen om van A naar B te komen, sneller dan op de fiets. En dat kon er goed mee
Zo kan je het bijna wel stellen ja, helaas maar waar. Denk dat zeker 3kwart tot de "aso" rijders behoort.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:14 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
de overgrote meerderheid van scooterrijders zijn gewoon ongelooflijke mongolen. dus als je dan een beetje gaat generaliseren, zeg je al gauw dat alle scooterrijders dat zijn. en dat jij dat nou toevallig niet bent, tsjaa pech. als je niet met ze geassocieerd wilt worden ga je toch lekker fietsen.
Moet ik je toch even corrigeren.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:12 schreef Tjabbo het volgende:
In de auto ben jij bij 30km+ je rijbewijs kwijt, en bij de overschrijding van meer dan 50km+ de auto.
Nog even corrigeren dan.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:39 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Moet ik je toch even corrigeren.
Bij 30km/h te hard gaat er een punt van je rijbewijs af, mocht je een puntenrijbewijs hebben.
30km/h is geen wet Mulder meer, dus bepaalt de OvJ je boetee.
Bij 50km/h te hard ben je je rijbewijs pas kwijt...
Als ik vanmiddag tijd heb zal ik het inscannen voor je, stond duidelijk in de brief die ik in mn handen gedrukt kreeg "Bij 51km/u of meer...."quote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:00 schreef Rietvaerder het volgende:
50km/h te hard ook al....
Ja zoals je leest ben ik redelijk frusty daarover soms ja.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:00 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Hoe gefrustreerd kun je zijn?![]()
In meerdere landen in de EU hebben ze een klein motorrijbewijs icm een 90 of 80 km/h restrictie. Als dat ècht niet zou werken, zouden ze het allang hebben afgeschaft. Het ligt er niet aan dat de Nederlandse jeugd onverantwoordelijk is (het gebrek aan IQ helpt wel mee) maar ze zien de gevaren niet, daarom moet er ook dat strenge praktijkexamen komen waar ik al jaaaaaren voor pleit. Dat is namelijk de enige manier om de echte idioten te stoppen.
Ben jij overigens wel heiliger dan de paus?
Kijk je nooit naar Wegmisbrukers ofzo....quote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:13 schreef Roadster het volgende:
[..]
Als ik vanmiddag tijd heb zal ik het inscannen voor je, stond duidelijk in de brief die ik in mn handen gedrukt kreeg "Bij 51km/u of meer...."
Motorrijbewijsquote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:24 schreef jeucken het volgende:
Ze moeten de minimumleeftijd voor het berijden van brommers en scooters ook gewoon 18 maken. Dan zul je in ene veel minder brommers en scooters zien rijden.
Want zeg nou zelf, als jij 18 wordt, waar geef je dan het liefst je geld aan uit? Een duffe scooter of je autorijbewijs?
Maar dan wel eerst een IQ test laten doenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:32 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Motorrijbewijs
Doe normaal man.. wat zegt er nou meer.. een brief van een politieambtenaar of een prutsprogramma als wegmisbruikers...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:32 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Kijk je nooit naar Wegmisbrukers ofzo....
49km/h te hard heb je nog geluk, 50km/h is toch echt je papiertje kwijt.
Ja hoe dom kun je de regels opstellen. bij 49 km/h te hard tegen een boom ben je net zo goed dood als bij 51km/h te hard.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:32 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Kijk je nooit naar Wegmisbrukers ofzo....
49km/h te hard heb je nog geluk, 50km/h is toch echt je papiertje kwijt.
Aardig ideetjequote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:04 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Maar dan wel eerst een IQ test laten doen
Ik denk dat het eerder andersom is, als ik bij mij op de middelbare school keek, reden de stille teruggetrokken mensen, als ze al uberhaupt een scooter hadden, netjes 45 en hielden zich aan alle regels, terwijl de drukkere, "asocialere" mensen negatief gedrag ook op de scooter lieten zien.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:59 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
De stille, teruggetrokken mensen rijden als een beest op de motor terwijl de wat luidluchterige types wat beheersder rijden.......
Ik heb het idee dat ze expres iets willen met zo veel mogelijk lawaai en dampen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Owja en hij rent niet achter auto's aan?
PS Beetje moderne (>93) motoren met een originele uitlaat hoor je bijna niet
Ik neem aan dat je gewoon op de openbare weg rijdt, en daar heb je niet echt last van mensen die honden uitlaten. Zo wel, dan zijn zij fout want die moeten op het voetpad blijven.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:24 schreef xFriendx het volgende:
Ik moet inderdaad bekennen dat mijn scooter niet bepaald geruisloos is.Ik rem altijd wel af als ik langs iemand moet met een hond of een klein kind, maar ik ga er niet over oordelen of het netjes is of niet, ik ben per definitie al fout als ik topic hier zo doorlees. En vaak lopen mensen met honden naast of op kleine paadjes, waar ik sowieso al niet boven de 40-50 uit kom.
Ik geloof je wel. het is geen persoonlijke aanval maar we scheren alle brommerrijders ff over één kamquote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:27 schreef xFriendx het volgende:
Ik vraag me meteen af hoeveel mensen me uberhaupt geloven, dat ik rechts voorrang geef, knipperlichten altijd gebruik, rem bij zebrapaden, geen stoepjes meepak, rechts inhalen niet eens aan denk.... maar goed, m´n scooter kan te hard, en dat blijft fout.
OT: denken jullie dat het aan scooterbestuurders zelf is om het beeld te verbeteren, en kan dat? Of is het onmogelijk, en moet de politie maar zo hard mogelijk optreden?
En dat mag. Als Jantje oma A bijna van d´r sokken rijdt, en ik kom de volgende dag langs oma A rijden denkt ze ook: weer zo´n t*ringbrommer!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:41 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik geloof je wel. het is geen persoonlijke aanval maar we scheren alle brommerrijders ff over één kam
Ik moet trouwens bekennen dat ik bepaalde routes wel deels over de autobaan loop, maar dan wel precies is in het midden, zodat ik van baan naar baan ga als er wat aan komt.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:34 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je gewoon op de openbare weg rijdt, en daar heb je niet echt last van mensen die honden uitlaten. Zo wel, dan zijn zij fout want die moeten op het voetpad blijven.
En in het bos, tja, daar mag je helemaal niet komen met een bromfiets.
Buiten de bebouwde kom is het idd netjes wat af te remmen maar daar kunnen mensen ook verwachten dat je met meer lawaai/snelheid langsrijdt. Dat doen auto's ook.
Of van die idioten die net op een andere motor stappen en dan wheelies gaan trekken, en met 200 km p/h door de polder knallen met een BMW R1100S stage 4 getunedquote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:59 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Als ik om me heen kijk zit het ongeveer zo:
De stille, teruggetrokken mensen rijden als een beest op de motor terwijl de wat luidluchterige types wat beheersder rijden.......
Je hebt er iedergeval 1 nuquote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:27 schreef xFriendx het volgende:
Ik vraag me meteen af hoeveel mensen me uberhaupt geloven, dat ik rechts voorrang geef, knipperlichten altijd gebruik, rem bij zebrapaden, geen stoepjes meepak, rechts inhalen niet eens aan denk.... maar goed, m´n scooter kan te hard, en dat blijft fout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |