abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 oktober 2004 @ 12:25:15 #51
42555 Tomek
Take on the world!
pi_22463690
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 00:47 schreef Zander het volgende:
Nou moet ik zeggen dat ik zelf ook totaal geen kaas heb gegeten van bijv. de verschillen tussen houtsoort X en Y, hou me zelf ook veel meer bezig met muziektheorie dan met gear.

daar ga je misschien nog beter van spelen.
Van een peperdure gitaar niet
  donderdag 7 oktober 2004 @ 12:40:04 #52
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_22463974
Ach, bij mij hoort dat kwijlen over mooie spullen wel een beetje bij het gitaarspelen, net als het neuzen in muziekwinkels, het hangen in een oefenruimte en het slap ouwehoeren over gitaristen, hun muziek en hun spullen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_22464631
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 12:40 schreef Svyatagor het volgende:
Ach, bij mij hoort dat kwijlen over mooie spullen wel een beetje bij het gitaarspelen, net als het neuzen in muziekwinkels, het hangen in een oefenruimte en het slap ouwehoeren over gitaristen, hun muziek en hun spullen.
Ja, een beetje, maar als je deze topicreeks terugleest lijkt het toch meer op het hoofddoel .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:10:29 #54
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22465751
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 12:40 schreef Svyatagor het volgende:
Ach ja, soms vind ik het wat overdreven, er zijn ook gitaristen die net een half jaartje ofzo spelen en dan over al die distortion dingen en effecten gaan praten, dan denk ik leer eerst goed spelen en dan kun je leuke dingetjes gaan aanschaffen, ik heb hier amper effectenpedaaltjes staan en k speel al 8 jaar, maar dat komt omdat ik liever western gitaar speel, alhoewel ik steeds meer de fender pak
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:12:00 #55
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22465783
Maargoed, peperdure gitaren is wel zo, maar ik heb al zovaak op een Gib. J45 gespeeld inmiddels (en het speelt zo lekker en de sound *blaat* ) dat ik het geld er wel voor over heb, en dan hoef je toch nooit meer een nieuwe western ?
Tim's LastFM Charts
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:16:41 #56
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_22465894
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:10 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Ach ja, soms vind ik het wat overdreven, er zijn ook gitaristen die net een half jaartje ofzo spelen en dan over al die distortion dingen en effecten gaan praten, dan denk ik leer eerst goed spelen en dan kun je leuke dingetjes gaan aanschaffen, ik heb hier amper effectenpedaaltjes staan en k speel al 8 jaar, maar dat komt omdat ik liever western gitaar speel, alhoewel ik steeds meer de fender pak
Da's waar, van die mensen die een nieuwe hobby denken te hebben en dan zich helemaal lens kopen aan het allerbeste en duurste, om het na een halfjaar weer op marktplaats te zetten...
Ik speel zelf 12 jaar, maar ben pas de afgelopen twee jaar me echt gaan interesseren voor gear dingetjes, maar dat komt vooral omdat ik nu aan het werk ben, en iets meer te besteden heb.
Ik kom er eigenlijk steeds meer achter dat ik een purist ben; gewoon een goeie gitaar, en een mooie buizenversterker met de mogelijkheid voor distortion (en evt. wat reverb), vind ik eigenlijk wel het mooiste. Maar het gaat een beetje in fases bij mij..
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:24:22 #57
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22466081
Precies, ik ga geen namen noemen, maar kijk maar in de andere topics, dan zijn er gitaristen die een half jaar tot een jaar spelen, en dan vragen stellen waarvan IK denk, waarom moet je dat In godsnaam hebben/weten/kunnen, leer eerst fatsoenlijk spelen denk ik dan
Tim's LastFM Charts
pi_22467137
Niet dat k me aangesproken voel maar waarom?
Is er een gouden standaard van zo moet je gitaar leren spelen? Dan krijgen we straks allemaal dezelfde gitaristen. K vind het prima als iemand al relatief vroeg met pedaaltjes begint te pielen, zo ontwikkel je je ten minste een beetje in de richting die jij wilt.
Als deze manier niet goed zou zijn hadden we nu bv niet een tom morello.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_22467237
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:11 schreef Fixxxer het volgende:
Niet dat k me aangesproken voel maar waarom?
Is er een gouden standaard van zo moet je gitaar leren spelen? Dan krijgen we straks allemaal dezelfde gitaristen. K vind het prima als iemand al relatief vroeg met pedaaltjes begint te pielen, zo ontwikkel je je ten minste een beetje in de richting die jij wilt.
Als deze manier niet goed zou zijn hadden we nu bv niet een tom morello.
Het is altijd een kwestie of je het jezelf gunt, en het heeft te maken met je koopgedrag denk ik. Als jij je als eerste gitaar een PRS koopt bijv, denkt iedereen: "wat een gek!!" (nog de verkoper in zijn achterhoofd) maar als je daar het geld voor hebt, waarom niet?? Hetzelfde geldt voor effecten of software. Of een cabinet met top op je slaapkamer... Kan allemaal, je moet je dan alleen afvragen: Waar is het einde???? Wat koop je als je wel goed speelt, waardeer je je materiaal dan nog???
In The Presence Of Enemies!
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:34:28 #60
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22467665
Mja, eigen mening...
Tim's LastFM Charts
pi_22468025
Ik denk dat je beter eerst keigoed moet kunnen spelen
voordat je überhaupt een dure gitaar gaat kopen. Anders maakt het totaal geen verschil, of je nou slecht speelt op een oude gitaar of slecht speelt op een nieuwe/dure..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:59:37 #62
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22468217
Ja, zoiets inderdaad, ik heb ook weleens demotracks gehoord en dan denk ik van ga nou eerst leren spelen voordat je al die stuff aanschaft

Maargoed, al heb je geld om handen
Tim's LastFM Charts
pi_22468628
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:59 schreef Prep2Fight het volgende:
Ja, zoiets inderdaad, ik heb ook weleens demotracks gehoord en dan denk ik van ga nou eerst leren spelen voordat je al die stuff aanschaft

Maargoed, al heb je geld om handen
k'heb het toch ook al andersom gezien hoor!!! Dat ze het geluid zo hebben moeten bewerken om het klinkend te krijgen! Dat is ook crap.... Ik vind gewoon dat je hierin iedereen vrij moet laten.

Kunt beter zeggen dat je je op een bepaald moment wel gear mag aanschaffen die een beetje op een hoger niveau ligt.....

maar goed, eindeloze discussie volgens mij
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:22:31 #64
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22468760
Is ook eindeloze discussie omdat iedereen daar anders over denkt

Mja, wat maakt het uit, doe wat je wilt doen
Tim's LastFM Charts
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:46:19 #65
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_22469298
Ik ben het in deze discussie met Ibanez en Fixxxer eens. Er is in mijn ogen namelijk niets zo erg als heel goed zijn, maar door je gear geremd worden in je voortgangsproces. IMO kun je dan als je echt geinteresserd bent, ook beter een net iets beter dan gemiddele beginnersgitaar aanschaffen, omdat je anders binnen afzienbare tijd "er uit gegroeid" bent. Zo is het ook met versterkers. Mijn mening is dta je beter ff kan doorsparen en dan een iets betere amp kopen, dan het allergoedkoopste halen en vervolgens niet tevreden zijn met het geluid.
pi_22469334
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:38 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ja kunnen we ook!!!!!! Maar B_B_M is een Maastrichtenaar

Hey B_B_M je kunt je adapter het beste splitsen met een splitter Dit is het nederlandse woord voor Daisy Chain..... Ibanez brengt die dingen uit, met van 1 naar 3 of van 1 naar 5 aansluitingen geloof ik.... ik heb ze beide..... Kun je beide op elkaar aansluiten en dan heb je 7 uitgangen..... Verkrijgbaar bij muziekhuis Guus Arons (www.arons.com) voor volgens mij 12 euro.....(niet zeker wetende)

B..t.w. Wil je zo'n splitter op een dunlop wha aansluiten moet je een stukje van de isolatie wegsnijden, past die er tenminste in... Voor de rest van de pedalen zijn ze gewoon passend naar mijn idee..
Das natuurlijk makkelijker dan zo'n kastje te maken. Moet ik maar eens langs Arons gaan.
feest
pi_22469352
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:22 schreef Prep2Fight het volgende:
Is ook eindeloze discussie omdat iedereen daar anders over denkt

Mja, wat maakt het uit, doe wat je wilt doen
heb ik gedaan ook, jaren geleden........

Hey ff wat anders:

Tom Morello; Rage Against The Machine: In het topic Raad-het-riffje deel II - voor gitaristen hebben we het erover hoe je de toggleswitch-actie van Morello na kunt bootsen met effecten.... Nog een vraag over Morello (lijkt me hier het besten om te posten, raad je riffje is om te raden he )

Bij "fistfull of steel" de main riff, na de intro zeg maar: welke frageolets???? 5e of twaalfde fret??? of een combinatie??? Wie speelt dit nummer ook en kan mee raad geven"

Heb altijd wat aangekloot tijdens die frageolets maar moet het nu exact weten voor in de band...

ga dat ondertussen zelf ook ff checken op "mysongbook.com" zodat ik mezelf dadelijk misschien antwoord kan geven.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Ibanez op 07-10-2004 20:51:35 (fouttypo---> Fixxxer :-|) ]
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:49:19 #68
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22469372
Ja, maar dat vind ik dus niet, want je zal maar beginnen en na een paar maanden zeg je, nou ik vind hier dus niks aan, ik stop ermee, dan zit je met je duren versterkertje en je "iets betere amp"
Dat zou wel kunnen al ben je een half jaartje bzg.. Maar als je net begint...
Tim's LastFM Charts
pi_22469373
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:24 schreef Prep2Fight het volgende:
Precies, ik ga geen namen noemen, maar kijk maar in de andere topics, dan zijn er gitaristen die een half jaar tot een jaar spelen, en dan vragen stellen waarvan IK denk, waarom moet je dat In godsnaam hebben/weten/kunnen, leer eerst fatsoenlijk spelen denk ik dan

feest
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:51:52 #70
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22469428
Big_Boss_Man, waarom voel je je aangesproken (die demo's van jou klonken niet zo slecht en je wilt graag een goede gitarist worden dus voel je je niet aangesproken ) ? Ik geef alleen mijn mening, en trouwens dat is niet alleen op dit forum, maar ook op andere, of gwoon andere gitaristen. Ik bedoel dus te zeggen dat sommige beginners te hard van stapel lopen..

Maar laten we hier over ophouden, blijft toch altijd onenigheid over
Tim's LastFM Charts
pi_22469475
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:51 schreef Prep2Fight het volgende:
Big_Boss_Man, waarom voel je je aangesproken (die demo's van jou klonken niet zo slecht en je wilt graag een goede gitarist worden dus voel je je niet aangesproken ) ?
Ik zou zelf eigelijk ook een klein beetje meer met oefenen bezig kunnen zijn...
feest
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:55:46 #72
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22469516
Ja, gewoon relaxt doen, je kunt wel vanalles aanschaffen, maar qua techniek wordt je er niet beter op, misschien na verloop van tijd wel... Maar in de eerste instantie zijn al die dure dingen niet nodig...
Tim's LastFM Charts
pi_22470159
Ik ga nu naar gitaarles, waarschijnlijk gaat m'n leraar me Purple Haze leren.
feest
pi_22470565
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 23:05 schreef Laxe het volgende:
Kweenie, maar volgens mij kan een hele club hier beter naar MSN gaan.
Topic loopt als een speer, maar posts over gitaren moet je echt zoeken
En dat is precies de reden waarom ik zo (relatief) weinig post.

Misschien heb ik het gemist in het vorige topic, maar is er nog iemand naar de uitverkoop van de muziekzaken geweest? En wat heb je daar dan op de kop getikt?

Ik was een week te vroeg Tijdens de uitverkoop had ik geen tijd.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  donderdag 7 oktober 2004 @ 17:49:17 #75
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22470768
Een discussie over beginnende gitaren is geen MSN gebrabbel vind ik mja...
Tim's LastFM Charts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')