quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:47 schreef Zander het volgende:
Nou moet ik zeggen dat ik zelf ook totaal geen kaas heb gegeten van bijv. de verschillen tussen houtsoort X en Y, hou me zelf ook veel meer bezig met muziektheorie dan met gear.
Ja, een beetje, maar als je deze topicreeks terugleest lijkt het toch meer op het hoofddoelquote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:40 schreef Svyatagor het volgende:
Ach, bij mij hoort dat kwijlen over mooie spullen wel een beetje bij het gitaarspelen, net als het neuzen in muziekwinkels, het hangen in een oefenruimte en het slap ouwehoeren over gitaristen, hun muziek en hun spullen.
Ach ja, soms vind ik het wat overdreven, er zijn ook gitaristen die net een half jaartje ofzo spelen en dan over al die distortion dingen en effecten gaan praten, dan denk ik leer eerst goed spelen en dan kun je leuke dingetjes gaan aanschaffen, ik heb hier amper effectenpedaaltjes staan en k speel al 8 jaar, maar dat komt omdat ik liever western gitaar speel, alhoewel ik steeds meer de fender pakquote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:40 schreef Svyatagor het volgende:
Ach, bij mij hoort dat kwijlen over mooie spullen wel een beetje bij het gitaarspelen, net als het neuzen in muziekwinkels, het hangen in een oefenruimte en het slap ouwehoeren over gitaristen, hun muziek en hun spullen.
Da's waar, van die mensen die een nieuwe hobby denken te hebben en dan zich helemaal lens kopen aan het allerbeste en duurste, om het na een halfjaar weer op marktplaats te zetten...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:10 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Ach ja, soms vind ik het wat overdreven, er zijn ook gitaristen die net een half jaartje ofzo spelen en dan over al die distortion dingen en effecten gaan praten, dan denk ik leer eerst goed spelen en dan kun je leuke dingetjes gaan aanschaffen, ik heb hier amper effectenpedaaltjes staan en k speel al 8 jaar, maar dat komt omdat ik liever western gitaar speel, alhoewel ik steeds meer de fender pak![]()
Het is altijd een kwestie of je het jezelf gunt, en het heeft te maken met je koopgedrag denk ik. Als jij je als eerste gitaar een PRS koopt bijv, denkt iedereen: "wat een gek!!" (nog de verkoper in zijn achterhoofd) maar als je daar het geld voor hebt, waarom niet?? Hetzelfde geldt voor effecten of software. Of een cabinet met top op je slaapkamer...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:11 schreef Fixxxer het volgende:
Niet dat k me aangesproken voel maar waarom?
Is er een gouden standaard van zo moet je gitaar leren spelen? Dan krijgen we straks allemaal dezelfde gitaristen. K vind het prima als iemand al relatief vroeg met pedaaltjes begint te pielen, zo ontwikkel je je ten minste een beetje in de richting die jij wilt.
Als deze manier niet goed zou zijn hadden we nu bv niet een tom morello.
k'heb het toch ook al andersom gezien hoor!!!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:59 schreef Prep2Fight het volgende:
Ja, zoiets inderdaad, ik heb ook weleens demotracks gehoord en dan denk ik van ga nou eerst leren spelen voordat je al die stuff aanschaft![]()
Maargoed, al heb je geld om handen
Das natuurlijk makkelijker dan zo'n kastje te maken. Moet ik maar eens langs Arons gaan.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:38 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja kunnen we ook!!!!!!![]()
Maar B_B_M is een Maastrichtenaar
![]()
![]()
Hey B_B_M je kunt je adapter het beste splitsen met een splitterDit is het nederlandse woord voor Daisy Chain..... Ibanez brengt die dingen uit, met van 1 naar 3 of van 1 naar 5 aansluitingen geloof ik.... ik heb ze beide..... Kun je beide op elkaar aansluiten en dan heb je 7 uitgangen..... Verkrijgbaar bij muziekhuis Guus Arons (www.arons.com) voor volgens mij 12 euro.....(niet zeker wetende)
![]()
![]()
B..t.w. Wil je zo'n splitter op een dunlop wha aansluiten moet je een stukje van de isolatie wegsnijden, past die er tenminste in... Voor de rest van de pedalen zijn ze gewoon passend naar mijn idee..
heb ik gedaan ook, jaren geleden........quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:22 schreef Prep2Fight het volgende:
Is ook eindeloze discussie omdat iedereen daar anders over denkt![]()
Mja, wat maakt het uit, doe wat je wilt doen
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:24 schreef Prep2Fight het volgende:
Precies, ik ga geen namen noemen, maar kijk maar in de andere topics, dan zijn er gitaristen die een half jaar tot een jaar spelen, en dan vragen stellen waarvan IK denk, waarom moet je dat In godsnaam hebben/weten/kunnen, leer eerst fatsoenlijk spelen denk ik dan
Ik zou zelf eigelijk ook een klein beetje meer met oefenen bezig kunnen zijn...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:51 schreef Prep2Fight het volgende:
Big_Boss_Man, waarom voel je je aangesproken (die demo's van jou klonken niet zo slecht en je wilt graag een goede gitarist wordendus voel je je niet aangesproken
) ?
En dat is precies de reden waarom ik zo (relatief) weinig post.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 23:05 schreef Laxe het volgende:
Kweenie, maar volgens mij kan een hele club hier beter naar MSN gaan.
Topic loopt als een speer, maar posts over gitaren moet je echt zoeken![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |