Ik was al een week met ze aan het mailen en stond op het punt ze op te zeggen en de betaling stop te zeggen, toen was hte licht daarquote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:51 schreef MrSkyline het volgende:
goeie info, gelukkig heb ik adsl
Volgens mij mag Chello niet in het geheim snelheden knijpen (1/6e van de gewone speed) terwijl mensen wel het volle bedrag per maand betalen....wie de bal kaatst....quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:52 schreef Markster het volgende:
Volgens mij mag jij dat niet zomaar gaan melden hier. Chello doet dat niet voor niets. Als iedereen dit gaat doen, kost het hun heel erg veel bandbreedte. (die ze blijkbaar niet hebben)
Dit maakt geen inbreuk op de algemene voorwaarden (zelfs niet op de allervaagste regels daarinquote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:52 schreef Markster het volgende:
Volgens mij mag jij dat niet zomaar gaan melden hier. Chello doet dat niet voor niets. Als iedereen dit gaat doen, kost het hun heel erg veel bandbreedte. (die ze blijkbaar niet hebben)
ik heb het vermoeden dat het alleen gaat om servers die op chello draaien..quote:Op woensdag 6 oktober 2004 01:21 schreef Vitalogy het volgende:
Even ter verduidelijking. Dit werkt dus alleen voor jouw eigen ftp server omdat je die op poort 444 hebt ingesteld. Een externe ftp server die gewoon op poort 21 staat ingesteld zal net zo goed langzaam blijven.
Oftewel kort samengevat wil je niet gecapped worden gebruik dan geen standaard poort?
Ok, nou bedankt voor de info.
Helemaal met je eens.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 01:30 schreef Tijn het volgende:
Je router in DMZ zetten is een verschrikkelijk lelijke, onveilige en overbodige oplossing.
net wat Tijn zegt grapjurk, voor de rest creatieve oplossing voor de Kwello slachtoffers onder ons.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:47 schreef Doopy-X- het volgende:
en dan werkt het allemaal nog net zo goed als met DMZ, alleen blijf je iets veiliger
Behalve dan de regel die zegt dat het niet toegestaan is een eigen FTP server te draaien.....quote:Op woensdag 6 oktober 2004 01:00 schreef L.Denninger het volgende:
Dit maakt geen inbreuk op de algemene voorwaarden (zelfs niet op de allervaagste regels daarin),
dus 't zou perfect legaal zijn
da's bijzaak natuurlijkquote:Op woensdag 6 oktober 2004 06:07 schreef Croga het volgende:
[..]
Behalve dan de regel die zegt dat het niet toegestaan is een eigen FTP server te draaien.....
1- niks bijzonders, je zet alleen een FTP server op.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:47 schreef Doopy-X- het volgende:
Zonder Router:
Als je geen router hebt moet je hetvolgende doen:
1 -Zet een Serv-U FTP of iets anders op.
2 -Stel als 'listening' IP je EXTERN CHELLO.NL IP in. Deze is te vinden op www.watismijnip.nl
3 -Stel als poort bijvoorbeeld 444 in.
4 -Connect met FlashFXP ofzo naar je eigen server op je ChelloIP:444 en FXP naar jezelf (dit kan bijvoorbeeld met FlashFXP), en daar is je volledige snelheid weer.
1- Lekker slim, ook erg veilig om alles open te zetten naar je FTP serverquote:Met Router:
*Bij sommige cheap-ass routers werkt dit niet blijkbaar*
1-Stel via HTTP op je router in dat DMZ aanstaat en forward naar jou LAN IP. OF:
Als je router kan port forwarden kan je port 444 (of welke andere port je voor je eigen ftp gebruikt) openzetten voor het lokale ip adres van je pc en dan werkt het allemaal nog net zo goed als met DMZ, alleen blijf je iets veiliger
2-Zet een Serv-U FTP of iets anders op.
3-Stel als 'listening' IP je LAN IP in (zoals 192.168.*.*). Deze is te vinden via Start > Uitvoeren > CMD > Ipconfig (zonodig ipconfig -all).
4-Connect met FlashFXP ofzo naar je eigen server op je LANIP:444 en FXP naar jezelf (dit kan bijvoorbeeld met FlashFXP), en daar is je volledige snelheid weer.
Dat heeft niets te maken met knijpen, dat heeft te maken met hoe kabel-internet werkt..... Hoe meer mensen in jouw wijk via Chello op het internet surfen, hoe lager jouw snelheid is. En 's avonds zitten er nou eenmaal meer mensen te surfen dan overdag..... althans... thuis dan.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 08:14 schreef Radjesh het volgende:
In de avond is het wel te merken dat er geknepen wordt op ftp. Dan gaat het gewoon vet sloom....
Bedankt voor deze zeer scherpe analysequote:Op woensdag 6 oktober 2004 07:58 schreef Herman het volgende:
Eens even kijken wat je nou eigenlijk doet:
[..]
Niet zo'n slimme acties en je bereikt er weinig mee.
Iemand anders van Chello al last dat zijn FTP poort afgeknepen wordt toevallig of ben je de enige?
-Herman-
ps: je had je verhaal ook kunnen schrijven als:
"Gebruik een andere poort dan 21 voor je FTP server"
* Doopy-X- heeft zelf chello niet via een router dus ik kan helaas weinig zeggen over de router-variant.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 01:30 schreef Tijn het volgende:
Je router in DMZ zetten is een verschrikkelijk lelijke, onveilige en overbodige oplossing.
Niet helemaal juist, dit gaat alle ftp-servers aan.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 01:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
ik heb het vermoeden dat het alleen gaat om servers die op chello draaien..
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 01:21 schreef Vitalogy het volgende:
Even ter verduidelijking. Dit werkt dus alleen voor jouw eigen ftp server omdat je die op poort 444 hebt ingesteld. Een externe ftp server die gewoon op poort 21 staat ingesteld zal net zo goed langzaam blijven.
Oftewel kort samengevat wil je niet gecapped worden gebruik dan geen standaard poort?
Ok, nou bedankt voor de info.
Welcomequote:Op woensdag 6 oktober 2004 09:08 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Bedankt voor deze zeer scherpe analyse
Uiteraard ben ik even gaan kijken, ik twijfel niet aan je oprechtheid maar ben enkel kritisch.quote:Mocht je aan mijn oprechtheid twijfelen, dan raad ik je even aan om rond te neuzen op het forum van chelloo.com...
Ik zeg ook niet dat je het schreef om te patsenquote:Ik heb dit topic niet geopend om te patsen, ik wil alleen de mensen die net als ik benaadeeld werden door chello aan een oplossing helpen.
Dit is waarschijnlijk omdat maar weinig mensen door hebben dat ze stelselmatig worden geknepen, ik denk dat veel mensen denken dat het aan hun verbinding of de externe ftp server ligt.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 09:27 schreef Herman het volgende:
[..]
WelcomeMaar het is echt zo dat je naar jezelf aan het testen bent, en dat schiet niet op.
[..]
Uiteraard ben ik even gaan kijken, ik twijfel niet aan je oprechtheid maar ben enkel kritisch.
Mij valt op in het bewuste topic er maar door paar mensen wordt geschreven dat ze er ook daadwerkelijk last van hebben. Iets meer reacties zou me kunnen overtuigen misschien
Dit is heel simpel te testen hoor, probeer het MET en ZONDER de bovengenoemde oplossing, het verschil is schokkend.quote:Bijkomend probleem is dat er met externe servers geexperimenteerd wordt. Op zich wel logisch, maar ook een risico waar UPC altijd de schuld aan zal geven. De enige echte objectieve testmethode is als je gaat FTPen van de servers van Chello/UPC zelf. Trek daar eens wat ISO's vandaan op verschillende tijdstippen en kijk eens wat daar uit komt.
Ik begrijp dat je wat wantrouwend bent over de oplossing maar het werkt echtquote:Ik zeg ook niet dat je het schreef om te patsen
Wel dat je eens kritisch naar het verhaal moet kijken en dat of het verhaal niet klopt, of je niet snapt wat je zelf doet.
-Herman-
LEES! je verbind naar je eigen server op localhost en naar een andere ftp server.. Wanneer je nu van een 100mbit .nl langdurig iets download, gebeurt dat op volle snelheid.. Wanneer je normaal gesproken vanaf dezelfde ftp server download, wil de snelheid na een tijdje nogal eens flink afnemen...quote:4- Hier breekt mijn klomp. Je gaat vanaf je eigen IP adres naar je eigen IP adres om de snelheid te checken??????? Nou, dat zal nooit objectief gebeuren Als het goed is ga je dan niet eens het internet op of kom je niet eens voorbij je kabelmodem.
Nogmaals voor je eigen server is dit misschien een oplossing (ook al is je upload bij Chello niet 300 KB/squote:Op woensdag 6 oktober 2004 09:21 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking:
Chello knijpt downloads van ftp servers, wil jij dus de nieuwe linux-distro downloaden van xs4all dan gaat dit met 50 tot 100 kb/s ipv de 300 die gehaald kan worden (chello classic). Dit valt te omzeilen door zelf een ftp server op te zetten, draaiende op port 444 en via een programma dat FXP-transfers aankan kan je zo je downloads op volle snelheid binnenhalen.
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:56 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Nogmaals voor je eigen server is dit misschien een oplossing (ook al is je upload bij Chello niet 300 KB/s) voor een externe ftp server kan jij daar verder niets aan doen. Waarom? Omdat de communicatie tussen jouw kabelmodem en de ftp server nog altijd via poort 21 verloopt. Commerciele usenet servers bieden hiervoor bijv de oplossing dat je op een proxy server kan inloggen zodat de communicatie tussen jou en de usenet server over poort 80 verloopt ipv bijv poort 119 waar het verkeer op gecapped wordt.
Ik vermoed echter dat er helemaal niet gecapped wordt maar dat jullie lopen te klooien met je netwerkinstellingen en dan denken wat te zien.
kun je wel een gek hoofd trekkenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:30 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]![]()
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:56 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vermoed echter dat er helemaal niet gecapped wordt maar dat jullie lopen te klooien met je netwerkinstellingen en dan denken/hopen wat te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |