abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22550074
In een democratie is het ook gebruikelijk dat de regering op zijn minst een poging doet om serieus te luisteren. Onze huidige regering veinst dat niet eens.
  maandag 11 oktober 2004 @ 11:33:08 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22550087
dubbel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 oktober 2004 @ 11:33:34 #53
45206 Pietverdriet
pi_22550094
Cheiron wil schijnbaar dat er AdHoc beleid gevoerd moet worden waar we het bepalen op de waan van de dag en een minderheid met een grote bek
pi_22550101
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:29 schreef Cheiron het volgende:

[..]

maar ze geven in ieder geval meer houvast dan jouw "oeh, 15,8 miljoen mensen die het er wel mee eens zijn" ....
Gelukkig heb ik dat nooit gepost. Ik wou alleen maar zeggen ( met die zinssnede waar jij over viel ) dat men er zo makkelijk van uit gaat dat die 200.000 duizend mensen het gross van Nederland vertegenwoordigen, wat zeer zeker niet zo is.
pi_22550115
Als de staking doorgaat blijf ik een dagje thuis, parkeren in de buurt van m'n werk is niet te doen (en al helemaal niet als het OV platgaat ).
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
  maandag 11 oktober 2004 @ 11:35:59 #56
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22550136
Ik verwacht, dat de NS en andere gedupeerden de schade zullen verhalen op FNV/CNV.
Het stakingsrecht is een recht waar je je op kan beroepen, als er een conflict is met een werkgever.

Het stakingsrecht is niet bedoeld om te demonstreren tegen het regeringsbeleid.

Gaat er straks ook weer gestaakt worden als Nederland van Finland verliest?

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  maandag 11 oktober 2004 @ 11:37:25 #57
45206 Pietverdriet
pi_22550157
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:34 schreef 3rdStrike het volgende:
Als de staking doorgaat blijf ik een dagje thuis, parkeren in de buurt van m'n werk is niet te doen (en al helemaal niet als het OV platgaat ).
En als je dat doorrekend naar iedereen die op die dag niet kan of gaat werken is dat een duidelijke schade voor onze economie. Een macro econoom kan je waarschijnlijk precies voorrekenen wat de productie uitval is,
pi_22550165
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meerderheid van de Nederlanders heeft deze regering gekozen. En wij worden geregeert in een democratisch bestel met een afvaardiging, de tweede kamer.
Wij worden niet geregeerd door de straat, vakbond apparatchiks of peilingen.
En dat is maar goed ook, anders zou je nooit ongeliefde maar noodzakelijke maatregelen door kunnen voeren.

Jij bent blijkbaar van opvatting dat vakbonden die vooral bang zijn voor hun eigen voortbestaan hun leden met halve waarheden en hele leugens mensen met bussen naar een popconcert brengen dit een manier moet zijn waarom je in Nederland beleid kan doordrukken...
Nee, Dank je
Ja, de halve waarheden van de regering zijn een stuk beter.. Gezellig, een beleid afgeven zonder ook maar uit te kunnen leggen waarom het goed is voor het land. Loze kreten als "over 4 jaar herstel" blablabla.. komop zeg. Als ze op een normale manier communiceren met "de kiezer" zou er zo een hoop onvrede niet zijn denk ik. Maar het enige wat je hoort is "bezuinigen, het gaat slecht, inkrimpen, broekriem aantrekken" etc. Maar wel grote nutteloze investeringen. Zelf oud-ministers keren zich af van de manier waarop dit kabinet zn zaken regelt!

Ik ben het helemaal met je eens dat er zaken moeten veranderen, maar communiceer ook het waarom, en doe dit met goede argumentatie, dan voorkom je dat het hele land in rep en roer is!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_22550186
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:34 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik dat nooit gepost. Ik wou alleen maar zeggen ( met die zinssnede waar jij over viel ) dat men er zo makkelijk van uit gaat dat die 200.000 duizend mensen het gross van Nederland vertegenwoordigen, wat zeer zeker niet zo is.
Wie gaat daar van uit? Het gaat erom dat die 300.000 mensen wel een substantieel deel van Nederland vertegenwoordigen, meer dan dat er 10.000 mensen op af waren gekomen. Toch doet de regering helemaal niks, he-le-maal niks met het signaal. Dat zit veel mensen dwars , dat het signaal totaal genegeerd wordt. Dat is wat anders dan dat de regering moet zeggen: jullie hebben gelijk, wij veranderen meteen het beleid, zoals trollende PietVerdriet suggereert.
  maandag 11 oktober 2004 @ 11:40:44 #60
45206 Pietverdriet
pi_22550236
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:35 schreef Litman het volgende:
Ik verwacht, dat de NS en andere gedupeerden de schade zullen verhalen op FNV/CNV.
Het stakingsrecht is een recht waar je je op kan beroepen, als er een conflict is met een werkgever.

Vakbonden zijn er idd niet om politiek te bedrijven, daar heeft men in de 19e eeuw sociaal democratische en Christenlijk Sociale partijen voor opgericht.
quote:
Met de toename van nederlands gevoeligheid voor waan van de dag en populisme zou dat niets verbazen dat dit nog eens gebeurt.
pi_22550269
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meerderheid van de Nederlanders heeft deze regering gekozen. En wij worden geregeert in een democratisch bestel met een afvaardiging, de tweede kamer.
Een beetje een drogreden natuurlijk. Ten tijde van de verkiezingen was niet te voorzien welk beleid dit kabinet zou gaan voeren. De hoofdlijnen waren duidelijk en ik wil best geloven dat daar een meerderheid voor te vinden was en msschien zelfs nog wel is. Maar op dat moment was niet te voorspellen dat het kabinet zo harteloos en destructief in zou grijpen en het poldermodel op zo'n domme en onproductieve wijze om zeep zou helpen.

We kunnen alleen maar hopen dat de kiezer geleerd heeft van deze ervaring. De peilingen wekken de indruk van wel iig.
Slaapt winter
en zomer
  maandag 11 oktober 2004 @ 11:42:39 #62
45206 Pietverdriet
pi_22550279
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:37 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ja, de halve waarheden van de regering zijn een stuk beter.. Gezellig, een beleid afgeven zonder ook maar uit te kunnen leggen waarom het goed is voor het land. Loze kreten als "over 4 jaar herstel" blablabla.. komop zeg. Als ze op een normale manier communiceren met "de kiezer" zou er zo een hoop onvrede niet zijn denk ik. Maar het enige wat je hoort is "bezuinigen, het gaat slecht, inkrimpen, broekriem aantrekken" etc. Maar wel grote nutteloze investeringen. Zelf oud-ministers keren zich af van de manier waarop dit kabinet zn zaken regelt!

Ik ben het helemaal met je eens dat er zaken moeten veranderen, maar communiceer ook het waarom, en doe dit met goede argumentatie, dan voorkom je dat het hele land in rep en roer is!
Zo, en vraag je NU eens af waarom dat beleid van de regering zo belabberd in de Media terecht komt...
pi_22550314
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En als je dat doorrekend naar iedereen die op die dag niet kan of gaat werken is dat een duidelijke schade voor onze economie. Een macro econoom kan je waarschijnlijk precies voorrekenen wat de productie uitval is,
vrijwel nul, wel zal het een hoop mensen een snipperdag kosten.
Slaapt winter
en zomer
pi_22550338
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:24 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

De kiezer heeft allang gekozen. De regering mag idd meer naar de burger luisteren. Nix mis mee. Maar de stakende vertegenwoordige niet heel Nederland. Zeker niet tijdens zo'n bijeenkomst die je niet eens een staking kunt noemen.
Kijkend naar de mening van de kiezer op dit moment, kan men wel de conclusie trekken dat de kiezers van toen, momenteel flink spijt hebben van die keuze en die graag wil wijzigen. Maarja, daar wordt niet naar geluisterd, ze hebben een "mandaat" voor 4 jaar, wat de kiezer gedurende die 4 jaar zegt, doet er blijkbaar niet toe.

4 jaar is een lange tijd, lang genoeg om een land flink om zeep te helpen. Volgens jou moeten de kiezers maar lijdzaam toekijken hoe hun land om zeep geholpen wordt door een stel regenten die maar eens in de 4 jaar de moeite nemen om naar de "plebs" te luisteren? Nee, bedankt. Doorgaan met die staking!
pi_22550346
Pietverdriet, probeer eens niet te veinzen alsof je weet wat ik denk. IK ben helemaal niet uit op een ad-hoc manier van regeren, slaat nergens op.

Kijk eens naar het verhaal van SCH, de regering trekt zich geen flikker aan van de mensen die het niet met hen eens zijn uit een soort van " wij weten het toch wel beter positie" ..

En dan krijg je zo een lul uit Europa die zegt dat we allemaal maar 2 uur meer moeten gaan werken in de week Wat een loze zooi! Als je mensen gaat dwingen 2 uur meer te werken zul je die twee uur nooit effectief gaan krijgen!

Maar ik reageerde eigenlijk dus omdat ik de 15.8 miljoen opmerkingen van General (die hij al een keer eerder heeft gemaakt) mij enorm irriteerde.
pi_22550376
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:35 schreef Litman het volgende:

Aangezien de werkgevers het beleid steunen, is er dus ook een conflict met de werkgevers.
pi_22550447
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo, en vraag je NU eens af waarom dat beleid van de regering zo belabberd in de Media terecht komt...
Volgens mij omdat de regering het zelf zo belabberd naar buiten brengt! Zelfs Jorritsma gaf in Buitenhof 2 weken geleden aan dat zij zich ergerde aan de manier waarom het kabinet momenteel communiceert! Terwijl zij zich best in de plannen kon vinden. Dat wil best wat zeggen als je een aanhanger van je beleid niet eens meer kan overtuigen!
  maandag 11 oktober 2004 @ 11:52:01 #68
45206 Pietverdriet
pi_22550468
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:42 schreef Parabola het volgende:

[..]

Een beetje een drogreden natuurlijk. Ten tijde van de verkiezingen was niet te voorzien welk beleid dit kabinet zou gaan voeren. De hoofdlijnen waren duidelijk en ik wil best geloven dat daar een meerderheid voor te vinden was en msschien zelfs nog wel is. Maar op dat moment was niet te voorspellen dat het kabinet zo harteloos en destructief in zou grijpen en het poldermodel op zo'n domme en onproductieve wijze om zeep zou helpen.

We kunnen alleen maar hopen dat de kiezer geleerd heeft van deze ervaring. De peilingen wekken de indruk van wel iig.
Feit: Bij een verkiezing terug kozen grote delen nederland hysteries een dode populist,
Feit: Bij de afgelopen verkiezing was iedereen het duidelijk dat NL in een crisis zat er er hard gesneden diende te worden. Er moest beleid worden gevoerd, en het land moest na een anderhalf jaar lang gebroddel weer bestuurd worden.
Feit: Onder Paars was de Pvda regeerpartij die ook sneed in ander rot hout ( WAO bv)

Het Poldermodel waar je schijnbaar zo gek op bent is om zeep gebracht na 1 jaar paars 2 toen men al alle punten van het regeeraccoord had bereikt die voor 4 jaar waren gedacht. Toen heeft men het regeeraccoord niet opengebroken en heeft men NIET de noodzakelijke politiek verder gevoerd.

De regering en de Bonden hebben TOEN gefaald. Niet NU. Het huidige kabinet ruimt puin.

Paars 1 had prima beleid, en kon mede profiteren van wat lubbers gedaan had. Paars 2 deed het eerste jaar ook prima. Maar het is weer typisch Nederland, Men staat 2-0 voor en houd op met voetballen, om vervolgens te gaan gillen als men dan toch aan het verliezen is.
pi_22550482
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:46 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Aangezien de werkgevers het beleid steunen, is er dus ook een conflict met de werkgevers.
Exact - en het staat de NS vrij om naar de rechter te stappen. Die bepaalt nog altijd of de staking rechtmatig is.

Dat gehuil omdat mensen er last van hebben. Ja zeg, het is een staking - het is niet voor de lol. Alsof door dezelfde luitjes hier enthousiast gereageerd wordt als het ziekenhuis van Balkenende bezet wordt.
  maandag 11 oktober 2004 @ 11:56:21 #70
45206 Pietverdriet
pi_22550538
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:44 schreef Parabola het volgende:

[..]

vrijwel nul, wel zal het een hoop mensen een snipperdag kosten.
Nope,
Het is bijvoorbeeld heel goed te merken in een economie als feestdagen in het weekend valllen ipv in de week. Verder is het wegvallen van een snipperdag ook kosten, namelijk voor de werknemer die een vrije dag inleverd.
pi_22550566
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

De regering en de Bonden hebben TOEN gefaald. Niet NU. Het huidige kabinet ruimt puin.
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo, de cirkel is weer rond, het is de schuld van Paars en de linkse media. Ja hoor. Welkom terug aan de borrelafel
Slaapt winter
en zomer
pi_22550611
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope,
Het is bijvoorbeeld heel goed te merken in een economie als feestdagen in het weekend valllen ipv in de week.
een feestdag is geen snipperdag.
quote:
Verder is het wegvallen van een snipperdag ook kosten, namelijk voor de werknemer die een vrije dag inleverd.
Dat is waar, maar ik reageerde dan ook op jouw stelling "Een macro econoom kan je waarschijnlijk precies voorrekenen wat de productie uitval is"
Slaapt winter
en zomer
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:12:20 #73
45206 Pietverdriet
pi_22550811
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:59 schreef Parabola het volgende:

[..]

een feestdag is geen snipperdag.
En? Dat veranderd niets
quote:
Dat is waar, maar ik reageerde dan ook op jouw stelling "Een macro econoom kan je waarschijnlijk precies voorrekenen wat de productie uitval is"
Dat is ook zo.
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:15:56 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22550874
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:

Verder is het wegvallen van een snipperdag ook kosten, namelijk voor de werknemer die een vrije dag inleverd.
Maar geen economische schade.

Maar ik vind een staking niet het juiste middel. Het is ook nog eens niet slim gezien de negatieve reacties die dit oproept.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22550903
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Dat veranderd niets
Natuurlijk wel. Een feestdag wel of niet in het weekend betekent een dag meer/minder produceren. Het opnemen van een snipperdag verandert de productie over een heel jaar niet. Het is immers alleen een verschuiving van wanneer die dag opgenomen wordt.
Slaapt winter
en zomer
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:19:59 #76
45206 Pietverdriet
pi_22550939
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:57 schreef Parabola het volgende:

[..]

[..]

Zo, de cirkel is weer rond, het is de schuld van Paars en de linkse media. Ja hoor. Welkom terug aan de borrelafel
Ik zie van jouw anders weinig contra argumenten.
Wil jij zeggen dat paars 2 na het halen van het regeeraccoord dit heeft opengebroken en verder is gegaan met stevig beleid?
Wil jij zeggen dat het NA de kabinet crisis paars 2 tot het aantreden van Balkeneinde 2 geen puinhoop was?
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:23:24 #77
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_22551002
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 09:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Staken is gewoon een recht. De regering is mede-verantwoordelijk voor de stakingen.
Bezwaar aantekenen tegen snelheidsovertredingen ook, maar daar heb ik jou nog nooit iets positievs over horen zeggen.
Satan Stole My Teddybear
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:23:28 #78
45206 Pietverdriet
pi_22551004
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:17 schreef Parabola het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Een feestdag wel of niet in het weekend betekent een dag meer/minder produceren. Het opnemen van een snipperdag verandert de productie over een heel jaar niet. Het is immers alleen een verschuiving van wanneer die dag opgenomen wordt.
Met dit verschil dat deze snipperdag door half Nederland dan ongeplanned wordt opgelegt, en de infrastructuur lam legt. NS verkoopt die dag geen kaartjes. Files worden enorm lang, verkeer zit helemaal vast. Productielijnen moeten worden stilgelegt. etc etc
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:23:30 #79
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22551006
En Connexxion stapt naar de rechter. Terecht - er is geen arbeidsconflict.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22551081
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

Feit: Bij een verkiezing terug kozen grote delen nederland hysteries een dode populist,
Feit: Ook voordat ie werd vermoord, stond ie er zeer goed voor in de peilingen.
quote:
Feit: Bij de afgelopen verkiezing was iedereen het duidelijk dat NL in een crisis zat er er hard gesneden diende te worden. Er moest beleid worden gevoerd, en het land moest na een anderhalf jaar lang gebroddel weer bestuurd worden.
Feit: Bij de afgelopen verkiezingen waren er twee duidelijke winnaars: Het CDA en de PvdA. Er kan dus gerust gestelt worden dat die twee volgens de kiezer het land weer moest gaan besturen, na het gebroddel van het CDA en de VVD met de LPF.
quote:
Feit: Onder Paars was de Pvda regeerpartij die ook sneed in ander rot hout ( WAO bv)
Feit: Niemand van de PvdA zegt dat er niet bezuinigd moet worden. Het is de manier waarop en hoe waar de kiezer het overduidelijk niet mee eens is.
quote:
Het Poldermodel waar je schijnbaar zo gek op bent is om zeep gebracht na 1 jaar paars 2 toen men al alle punten van het regeeraccoord had bereikt die voor 4 jaar waren gedacht. Toen heeft men het regeeraccoord niet opengebroken en heeft men NIET de noodzakelijke politiek verder gevoerd.
Het poldermodel was een voorbeeld voor de wereld. Overal werd er met ontzag over gesproken. Nu zou het plotseling een waardeloos iets zijn? Denk het niet. Succesvol gezamelijk overleg tussen overheid, werkgevers en werknemers had Nederland op dit moment veel meer goed gedaan en had o.a. de stakingen kunnen voorkomen. De arrogante regentenhouding van het huidig kabinet doet de economie geen goed, dat blijkt maar weer.
quote:
Zo slecht is het hier anders niet geweest onder Paars en is het nu nog niet, als op 4 na meest welvarende land ter wereld. Ik denk dat we zo hoog niet meer zullen staan na dit kabinet. "Puinruimen" omschrijf ik in dit geval dus liever als "afbraakpolitiek".
quote:
Paars 1 had prima beleid, en kon mede profiteren van wat lubbers gedaan had. Paars 2 deed het eerste jaar ook prima. Maar het is weer typisch Nederland, Men staat 2-0 voor en houd op met voetballen, om vervolgens te gaan gillen als men dan toch aan het verliezen is.
Leuke stelling, om daar op door te gaan: met het huidige beleid schieten we gewoon vol in eigen doel. We breken ons eigen elftal af tot het niveau "bananenkoninkrijk" en denken dan nog iets te kunnen gaan winnen.
pi_22551098
Er is wel een arbeidsconflict.
pi_22551127
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:23 schreef PJORourke het volgende:
En Connexxion stapt naar de rechter. Terecht - er is geen arbeidsconflict.
Oh?

Nemen de werkgevers de kosten van de maatregelen voor hun rekening en kan iedereen normaal blijven werken? met pensioen? een PV-privetje aanschaffen? Loonsverhoging te gemoet zien?

Nee he?

Mooi, hier heb je je arbeidsconflict
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:33:53 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22551207
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:30 schreef Vhiper het volgende:
Oh?

Nemen de werkgevers de kosten van de maatregelen voor hun rekening en kan iedereen normaal blijven werken? met pensioen? een PV-privetje aanschaffen? Loonsverhoging te gemoet zien?

Nee he?

Mooi, hier heb je je arbeidsconflict
Zo erg natuurlijk, die PC-prive.
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:35:54 #84
45206 Pietverdriet
pi_22551244
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Feit: Ook voordat ie werd vermoord, stond ie er zeer goed voor in de peilingen.
En?
quote:
Feit: Bij de afgelopen verkiezingen waren er twee duidelijke winnaars: Het CDA en de PvdA. Er kan dus gerust gestelt worden dat die twee volgens de kiezer het land weer moest gaan besturen, na het gebroddel van het CDA en de VVD met de LPF.
Maar waren niet in staat een regering te vormen
quote:
Feit: Niemand van de PvdA zegt dat er niet bezuinigd moet worden. Het is de manier waarop en hoe waar de kiezer het overduidelijk niet mee eens is.
De PvdA maakt geen beleid, want het is geen regeringspartij.
quote:
Het poldermodel was een voorbeeld voor de wereld. Overal werd er met ontzag over gesproken. Nu zou het plotseling een waardeloos iets zijn? Denk het niet. Succesvol gezamelijk overleg tussen overheid, werkgevers en werknemers had Nederland op dit moment veel meer goed gedaan en had o.a. de stakingen kunnen voorkomen. De arrogante regentenhouding van het huidig kabinet doet de economie geen goed, dat blijkt maar weer.
Ik heb niet gezegt dat het polder model waardeloos is, ik zeg dat het onder paars 2 vermoord is.
quote:
Zo slecht is het hier anders niet geweest onder Paars en is het nu nog niet, als op 4 na meest welvarende land ter wereld. Ik denk dat we zo hoog niet meer zullen staan na dit kabinet. "Puinruimen" omschrijf ik in dit geval dus liever als "afbraakpolitiek".
Ik zeg ķķk niet dat paars het slecht deed, ik zeg dat men na het halen van het regeeraccoord onder paars 2 na 1 jaar geen fuck meer deed. Dit stil zitten en de rit makkelijk uitzitten zonder verder te gaan en de puinhoop van Balkenende 1 is de oorzaak van de huidige problemen.
quote:
Leuke stelling, om daar op door te gaan: met het huidige beleid schieten we gewoon vol in eigen doel. We breken ons eigen elftal af tot het niveau "bananenkoninkrijk" en denken dan nog iets te kunnen gaan winnen.
Heb je het nog niet zien weerleggen, ik zie slechts dat je mijn posts niet begrijpt en (al dan niet bewust ) geheel verkeerd weergeeft
pi_22551249
Gelukkig hebben we hele linkse rechters
pi_22551330
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zo erg natuurlijk, die PC-prive.
In combinatie met de rest, is het meer dan voldoende voor een flink arbeidsconflict.
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:41:28 #87
45206 Pietverdriet
pi_22551357
Jammer genoeg hebben we veel te veel domme journalisten
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:44:22 #88
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22551412
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:40 schreef Vhiper het volgende:
In combinatie met de rest, is het meer dan voldoende voor een flink arbeidsconflict.
Nee, we hebben een vakbond die een conflict met het kabinet graag wil aangrijpen om er een fikse ruzie met werkgevers van te maken om vervolgens voor eigen gewin het hele land plat te leggen. Dat is er aan de hand.

Reparatie eisen van de werkgevers is ook ongelooflijk onredelijk.
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:45:52 #89
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22551441
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:28 schreef Vhiper het volgende:
Hoe vaak moet ik nog uitleggen dat we in dit land geen coalities kiezen? Een heleboel mesnen stemden CDA om een links kabinet te voorkomen, niet om een coalitie met de PvdA te vormen.
pi_22551531
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En?
Dus werd er niet "door de massa hysterisch op gestemd", zoals jij stelde.
quote:
Maar waren niet in staat een regering te vormen
Onzin, dat konden ze best, het CDA wilde het gewoon niet, negeerde de kiezer en ging vrolijk verder met Balkie I maatje Zalm en dit keer spek-en-bonen-partij D66 om het nog een beetje geloofwaardig te houden.
quote:
De PvdA maakt geen beleid, want het is geen regeringspartij.
Jij komt met de zinssnede dat de PvdA vroeger ook bezuinigde, stel alleen dat dat nu niet anders is. Het is alleen de manier waarop en hoe.
quote:
Ik heb niet gezegt dat het polder model waardeloos is, ik zeg dat het onder paars 2 vermoord is.
Nonsense. Het poldermodel is vermoord onder dit kabinet, toen het kabinet, arrogant als ze is, zelf maar ff de knop doorhakte en het overleg niet wenste voort te zetten.
quote:
Ik zeg ķķk niet dat paars het slecht deed, ik zeg dat men na het halen van het regeeraccoord onder paars 2 na 1 jaar geen fuck meer deed. Dit stil zitten en de rit makkelijk uitzitten zonder verder te gaan en de puinhoop van Balkenende 1 is de oorzaak van de huidige problemen.
Het grootste gedeelte van de puinhoop van Balkenende 1 zit nu anders weer in het kabinet, er een puinhoop van te maken....
quote:
Heb je het nog niet zien weerleggen, ik zie slechts dat je mijn posts niet begrijpt en (al dan niet bewust ) geheel verkeerd weergeeft
Ik hoef ook niets te weerleggen. Het verleden vind ik niet zo interessant. Het is de toekomst waar we aan moeten werken en die moet in het teken van opbouwen staan, niet in het teken van afbreken. Samen moeten we dit land weer in beter vaarwater krijgen en niet alleen, zoals de regering het momenteel probeert te doen.
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:52:15 #91
45206 Pietverdriet
pi_22551563
Vhiper, zet je haakjes ff goed, nu is het een Puinhoop
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:54:05 #92
92803 Bela
homo ludens
pi_22551603
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer genoeg hebben we veel te veel domme journalisten
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_22551652
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, we hebben een vakbond die een conflict met het kabinet graag wil aangrijpen om er een fikse ruzie met werkgevers van te maken om vervolgens voor eigen gewin het hele land plat te leggen. Dat is er aan de hand.

Reparatie eisen van de werkgevers is ook ongelooflijk onredelijk.
Reparatie wordt dan ook voornamelijk geëist van de regering. Iets waar de werkgevers, zeker het MKB, de werknemers in zouden moeten steunen, aangezien die ook zwaar getroffen worden.

Protesten tegen het kabinet gaan normaal gesproken door middel van demonstraties, maar Zalmpje heeft al aangegeven dat het wat hem betreft blijft bij het vrolijk zwaaien naar de mensen op het Malieveld, dus dat er dan naar echt pijnlijke manieren gegrepen wordt, vind ik niet meer dan logisch.

Jammer voor de werkgevers, jammer voor de reizigers in het OV en voor de mensen in die andere 19 sectoren waarin men wil gaan staken, maar het kabinet laat de gewone hardwerkende burger blijkbaar geen keus.
pi_22551683
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Vhiper, zet je haakjes ff goed, nu is het een Puinhoop
allang gedaan. Ik ruim mijn puinhopen tenminste wel op korte termijn op
pi_22551727
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie van jouw anders weinig contra argumenten.
Wil jij zeggen dat paars 2 na het halen van het regeeraccoord dit heeft opengebroken en verder is gegaan met stevig beleid?
Nee, wil ik niet zeggen. Die kritiek heb ik altijd gehad op Paars 2 en zal ik altijd houden.
quote:
Wil jij zeggen dat het NA de kabinet crisis paars 2 tot het aantreden van Balkeneinde 2 geen puinhoop was?
Nee, wil ik niet zeggen. Die kritiek heb ik altijd gehad op Balkenenden 1 en zal ik altijd houden.

Maar daarmee is nog niet gezegd dat het huidige kabinet het goed doet. IK ben niet tegen hervorming van de welvaartsstaat, wel tegen de eenzijdige afbraak die er nu plaats vindt en al helemaal tegen de botte manier waarop. Een hervorming is van zichzelf al een lastig proces, en dit kabinet denkt ook nog eens dat ze het zich in dit proces kunnen veroorloven om zicht te vervreemden van de sociale partners. Dat is niet alleen dom, het is ook contra-productief.
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met dit verschil dat deze snipperdag door half Nederland dan ongeplanned wordt opgelegt, en de infrastructuur lam legt. NS verkoopt die dag geen kaartjes. Files worden enorm lang, verkeer zit helemaal vast. Productielijnen moeten worden stilgelegt. etc etc
Laten we het even in perspectief blijven zien. De rol van het OV in de NLse economie is uiterst beperkt. Er is sprake van frictie-schade bij onverwachte calamiteiten, maar de effecten die jij beschrijft zullen niet plaatsvinden als gevolg van een aangekondigde staking. Zo zwak is onze economie niet.
Slaapt winter
en zomer
  maandag 11 oktober 2004 @ 13:01:18 #96
45206 Pietverdriet
pi_22551743
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:50 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dus werd er niet "door de massa hysterisch op gestemd", zoals jij stelde.
jawel hoor, en daarvoor werd er hysterisch voor hem uitgesproken in de peilingen
quote:
Onzin, dat konden ze best, het CDA wilde het gewoon niet, negeerde de kiezer en ging vrolijk verder met Balkie I maatje Zalm en dit keer spek-en-bonen-partij D66 om het nog een beetje geloofwaardig te houden.
En? Men was dus niet in staat een regering te vormen met het CDA.
quote:
Jij komt met de zinssnede dat de PvdA vroeger ook bezuinigde, stel alleen dat dat nu niet anders is. Het is alleen de manier waarop en hoe.
Ah, het is niet het beleid waar je dus kritiek op hebt, maar hoe het in de markt is gezet.
quote:
Nonsense. Het poldermodel is vermoord onder dit kabinet, toen het kabinet, arrogant als ze is, zelf maar ff de knop doorhakte en het overleg niet wenste voort te zetten.
Nee, het poldermodel is onder paars 2 vermoord, toen men ophield met pragmatisch beleid te voeren in overleg. Er werd wel overlegt, maar er werd geen beleid meer gevoerd. Een Poldermodel is niet overleg om het overleg, een Poldermodel is dat je het ongeveer allemaal eens bent met het lange termijn beleid
quote:
Het grootste gedeelte van de puinhoop van Balkenende 1 zit nu anders weer in het kabinet, er een puinhoop van te maken....
Oh? Hierboven zei je nog dat het voornamelijk was hoe het beleid werd verkocht wat slecht was, niet het beleid zelf. Ja wat wil je nu?
quote:
Ik hoef ook niets te weerleggen. Het verleden vind ik niet zo interessant. Het is de toekomst waar we aan moeten werken en die moet in het teken van opbouwen staan, niet in het teken van afbreken. Samen moeten we dit land weer in beter vaarwater krijgen en niet alleen, zoals de regering het momenteel probeert te doen.
Oh nee?
Jij was anders nog zo aan het jubelen over het poldermodel (uit het verleden)
En dit beleid van de regering is erg gericht op lange termijn.
  maandag 11 oktober 2004 @ 13:06:28 #97
45206 Pietverdriet
pi_22551840
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 13:00 schreef Parabola het volgende:

Maar daarmee is nog niet gezegd dat het huidige kabinet het goed doet. IK ben niet tegen hervorming van de welvaartsstaat, wel tegen de eenzijdige afbraak die er nu plaats vindt en al helemaal tegen de botte manier waarop. Een hervorming is van zichzelf al een lastig proces, en dit kabinet denkt ook nog eens dat ze het zich in dit proces kunnen veroorloven om zicht te vervreemden van de sociale partners. Dat is niet alleen dom, het is ook contra-productief.
Beter dat je de hervorming stuurt en zorgt dat de boel betaalbaar blijft dan dat je geen fuck doet en er bij staat als de kippen naar het onweer te kijken.
Kijk naar Duitsland, daar voert men al sinds de jaren 80 een kwakkel beleid, vooral niets doen wat de mensen niet willen. Pas sind Schröder 2 begint men een beetje te hervormen..
pi_22551990
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:

jawel hoor, en daarvoor werd er hysterisch voor hem uitgesproken in de peilingen
Als iemand op flinke winst staat, is dat plotseling hysterisch? Misschien waren gewoon veel mensen het met hem eens? (Ik overigens niet..)
quote:
En? Men was dus niet in staat een regering te vormen met het CDA.
Tussen niet kunnen en niet willen zit een subtiel verschil, dat jij blijkbaar niet wilt zien...
quote:
Ah, het is niet het beleid waar je dus kritiek op hebt, maar hoe het in de markt is gezet.
Ik ben niet tegen bezuinigingen, nee, echter wel tegen waarop momenteel bezuinigd wordt, hoe dit wordt uitgevoerd en hoe getracht wordt dit aan de kiezer te verkopen.

Ik ben best bereid een stapje terug te doen als de overheid mij duidelijk kan aantonen dat de bezuinigingen een investering in de toekomst zijn, echter, op korte termijn (De komende jaren) is er sprake van nog meer achteruitgang en op de lange termijn durft men niet meer te zeggen dan "het komt allemaal wel goed". Zelfs het CPB waagt zich niet aan een duidelijke lange termijnberekening.

Is het dan zo raar als men zegt: "Ho, wacht 's ff! We leveren massaal in, maar moeten maar afwachten wat we daarvoor terug krijgen, dat terwijl er ook nog eens massaal door de top gegraait wordt en daar blijkbaar wel geld is voor tientallen procenten loonsverhoging?" Sorry dat ik Zalm niet op z'n "lieve smoeltje" geloof...
quote:
Nee, het poldermodel is onder paars 2 vermoord, toen men ophield met pragmatisch beleid te voeren in overleg. Er werd wel overlegt, maar er werd geen beleid meer gevoerd. Een Poldermodel is niet overleg om het overleg, een Poldermodel is dat je het ongeveer allemaal eens bent met het lange termijn beleid
Jij stelt dus dat we ruim 4 jaar geen beleid gehad hebben in dit land?
quote:
Oh? Hierboven zei je nog dat het voornamelijk was hoe het beleid werd verkocht wat slecht was, niet het beleid zelf. Ja wat wil je nu?
Het is niet alleen hoe het beleid wordt verkocht, maar uiteraard ook de inhoud. De rekening van de bezuinigingen wordt voor het overgrote deel bij de werkende Nederlander gelegd, zowel bij werknemers als bij het MKB.
quote:
Oh nee?
Jij was anders nog zo aan het jubelen over het poldermodel (uit het verleden)
En dit beleid van de regering is erg gericht op lange termijn.
Dit beleid van de regering is niet gericht op een poldermodel op lange termijn, maar op een lange termijn zoals zij die voor ogen hebben, maar slechts een droombeeld is, aangezien ze niets hard kunnen aantonen.
  maandag 11 oktober 2004 @ 13:14:43 #99
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22552000
Hoe tref je het kabinet in godsnaam met een staking in het OV? Je maakt alleen de gebruikers van het OV kwaad. En die mensen zijn vaak zelf vakbondslid.
pi_22552255
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 13:14 schreef PJORourke het volgende:
Hoe tref je het kabinet in godsnaam met een staking in het OV? Je maakt alleen de gebruikers van het OV kwaad. En die mensen zijn vaak zelf vakbondslid.
Het is niet alleen een OV staking, er volgen nog zo'n 19 andere stakingen in diverse sectoren. Deze OV staking is slechts het begin. Hopelijk genoeg om Zalmpje weer wat slapeloze nachten te bezorgen over zijn 3% norm.

En ja, jammer als die stakingen wat kosten, maar dat is een investering die ik er graag voor over heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')