Zoals mijn grootmoeder al tegen mij zei: "geduld is een schone zaak".quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:30 schreef Davidboaz het volgende:
heej, in de OP geen link naar deel 48!
Disneyworld wel?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:39 schreef DutchTrain het volgende:
eurodisney is 't nie
Bewijs hier.quote:Drei markante Lichttürme, eine schnurgerade Treppenrampe und ein portalähnlicher Haupteingang mit Sinusfassade im Vorhof verleihen dem kubischen Baukörper ein morgenländisches Erscheinungsbild.
Boek?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:55 schreef rosstek het volgende:
Uit het eerder genoemde boek.
je bedoelt de bibliotheek van Delft? Die is van Meccano Architecten..quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:58 schreef Vanderdonk het volgende:
Hm en de vraag is nu natuurlijk was MVRDV niet eerder met haar kegel op een grasdak?
Ik zie weer een kloonMaar welke van de twee?
Hedendaagse Architectuur, ISBN 3-8290-3986-7quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:01 schreef Vanderdonk het volgende:
Boek?Nouja das wel terug te vinden in de zoekfunctie
Oeps,quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:04 schreef DutchTrain het volgende:
je bedoelt de bibliotheek van Delft? Die is van Meccano Architecten..
common mistake blijkbaar; ik heb deze fout zelf ook eens gemaakt bij het rondleiden van een groep buitenlandse studenten die alles over Superdutch architecture wilden wetenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:11 schreef Vanderdonk het volgende:
Oeps,Mecanoo 1997
![]()
is nu eventjes heeeeel stil.... sorry Francine Houben het spijt me ...
Vertel. Hoezo?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:24 schreef rosstek het volgende:
Ik vind het heel link wat je nu zegt...
Nee, dat niet. Maar ik zal het maar zeggen wat ik bedoel. En nee, zeg niet gelijk dat ik een zeikerd benquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:25 schreef Davidboaz het volgende:
hebben we die al eens gezien Elo?
Hmmm, ik dacht dat je een link naar een bewijs wilde zien...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:26 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Vertel. Hoezo?![]()
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:35 schreef DutchTrain het volgende:
hint begrepen...
En daarom zei ik dus ook:quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:37 schreef Vanderdonk het volgende:
oeps, weer teveel arcitectuurmensen bij elkaar? Maare het gaat toch om het raden van de plaats aan de hand van bekende kenmerken zoals gebouwen, parken, stranden, kerken, straten, zendmasten, etc. Je haalt je orientatie uit de omgeving.
[edit] Whahahahaha verzameling gebouwen[/edit]
quote:Zouden daar ook niet wat eisen aan gesteld moeten worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me niet. De strekking van het topic lijkt me duidelijk en het is toch geen ramp als er een 'rally' is met een serie gebouwen. Ik vind het ter afwisseling wel fris eigenlijk; je weet dat je elk moment weer de bittere confrontatie aan kunt gaan met een misleidende luchtfoto.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:31 schreef Elocyp het volgende:
Vroeger waren mensen het met me eens als ik zei dat het erg op gebouwen raden begon te lijken. Zouden daar ook niet wat eisen aan gesteld moeten worden?
Ik zeg ook niet dat het een ramp is. En als iedereen vindt dat je ook gewoon gebouwen mag plaatsen vind ik dat ook best. Het gaat er natuurlijk om wat iedereen wil en niet om 1 iemand.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:46 schreef Davidboaz het volgende:
[..]
Lijkt me niet. De strekking van het topic lijkt me duidelijk en het is toch geen ramp als er een 'rally' is met een serie gebouwen. Ik vind het ter afwisseling wel fris eigenlijk; je weet dat je elk moment weer de bittere confrontatie aan kunt gaan met een misleidende luchtfoto.
Meen je dat nou offe...?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:49 schreef DutchTrain het volgende:
zürich zwitserland is inderdaad juist!
Ja lijkt mij zeer duidelijk de Zürichersee en rechtboven zie je het vliegveld van Kloten, en rechts een militair vliegveld. De foto heb ik gemaakt vanuit een vluchtje met RyanAir van Bergamo naar Lübeck.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:49 schreef Elocyp het volgende:
Meen je dat nou offe...?
Ik begrijp je punt ook wel; maar ik denk dat het topic een beetje monotoon wordt, als je er -op dat vlak- regels aan verbindt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:49 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een ramp is. En als iedereen vindt dat je ook gewoon gebouwen mag plaatsen vind ik dat ook best. Het gaat er natuurlijk om wat iedereen wil en niet om 1 iemand.
...nog nooit van gehoord trouwens..., 'het vliegveld van Kloten'.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja lijkt mij zeer duidelijk de Zürichersee en rechtboven zie je het vliegveld van Kloten, en rechts een militair vliegveld. [...]
Mee eensch.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:54 schreef Davidboaz het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt ook wel; maar ik denk dat het topic een beetje monotoon wordt, als je er -op dat vlak- regels aan verbindt.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:43 schreef DutchTrain het volgende:
Helsinki ist nicht richtig!
architectenliefhebber mag ik me natuurlijk niet noemen als planoloog
Ik dacht meer aan een vijvertje ofzoquote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:39 schreef treinreiziger het volgende:
Hint #1:
De stad die jullie zoeken ligt aan zee!![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Indien iemand het antwoord gevonden heeft, graag ff bewijs via linkje a.u.b., het spel kan dan uiteraard verder gaan!
"er komen geen antwoorden op vragen of op losse opmerkingen/vragen of de stad/gebouw in een bepaald land/gebied ligt, dat moet je zelf verzinnen! Wel zal ik, indien nodig, hints verstrekken en voorgaand genoemde plaatsnamen melden of ze correct zijn ja of nee. Voor meer informatie: zie reglement in de FP."
Sukses jongens!
[ Bericht 32% gewijzigd door Vanderdonk op 07-10-2004 01:17:12 ]Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
quote:- HINTS: Post een hint na minimaal 12 uur en max. 24 uur zonder reactie of na 4 à 5 foutieve antwoorden.
quote:Arriving on Evening flights - Holiday makers destined for resorts located other than in the Male' Atoll can expect to be accommodated overnight in an hotel or resort near Male' International Airport unless night transfer speed boat is pre-booked, subject to availability. Night transfers are limited to certain resorts only.
Seaplane transfers are available only during daylight hours due to local Aviation Regulations.
Scheveningen ligt aan zee... deze stad aan een oceaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:25 schreef crv het volgende:
Geen Idee, zou het scheveningen kunnen zijn?
Dat maakt het al een stuk eenvoudigerquote:Scheveningen ligt aan zee... deze stad aan een oceaan.
Helemaal mee eensquote:@treinreiziger.. erg knap gevonden met dat bewijs
nou ja, vooruit dan maar...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:28 schreef crv het volgende:
Dat maakt het al een stuk eenvoudigerheb alle hotel sites al afgesurft
valt dit nog onder de categorie hints? het zou pas een hint zijn als het niet zo was...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:41 schreef treinreiziger het volgende:
Hint #1:
Wellicht een verrassing, maar de stad die jullie zoeken ligt aan zee!
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:14 schreef treinreiziger het volgende:
Ik geef geen antwoorden op vragen of op losse opmerkingen/vragen of de stad/gebouw in een bepaald land/gebied ligt, dat moet je zelf verzinnen! Wel zal ik, indien nodig, hints verstrekken en voorgaand genoemde plaatsnamen melden of ze correct zijn ja of nee. Voor meer informatie: zie reglement in de FP.
Echt niet?quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 00:58 schreef Vanderdonk het volgende:
geen idee
hmm nee ik ook niet...quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 01:53 schreef Soople het volgende:
[..]
Echt niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door DutchTrain op 09-10-2004 22:10:31 ]
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:54 schreef DutchTrain het volgende:
hmm ik kan alleen maar plaatjes vinden van dat ding toen ie nog vloog, weet nog niet waar ie geland is
quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:05 schreef DutchTrain het volgende:
... weet je wel zeker dat beide foto's in dezelfde stad zijn gemaakt?
quote:Op zondag 10 oktober 2004 11:21 schreef middagdutje het volgende:
Singapore?
Bewijs is niet per se nodig.quote:Op zondag 10 oktober 2004 19:37 schreef rosstek het volgende:
Middagdutje had geen bewijs, en ik wist zelf ook niet waar het was. Dus jouw opmerking is nogal zinloos.
Ik had de foto geplaatst, denkend dat het Durban was, maar dat bleek de naam van het schip.quote:Op zondag 10 oktober 2004 20:01 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Bewijs is niet per se nodig.
Jeetje, dat vind ik nogal een domme opmerking.quote:Op zondag 10 oktober 2004 19:37 schreef rosstek het volgende:
Middagdutje had geen bewijs, en ik wist zelf ook niet waar het was. Dus jouw opmerking is nogal zinloos.
Wow keigoed gedaan treinreizigerquote:Op zondag 10 oktober 2004 20:31 schreef treinreiziger het volgende:
Asmara, Eritrea.
Bewijs.
niet lullen maar zoeken en spelen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik die hele posting van Middagdutje niet gezien heb - voor mijn gevoel heb ik Singapore helemaal zelf gevonden. (ik heb niet eens naar havens gezocht, maar naar het IBM-gebouw)quote:Op zondag 10 oktober 2004 19:37 schreef rosstek het volgende:
Ik speel dit spelletje al wat langer (en niet onverdienstelijk). Ook al voor dat sommige mensen het nodig vonden om regels in te stellen omdat ze een stad/gebouw niet konden raden.quote:Op zondag 10 oktober 2004 21:33 schreef Vanderdonk het volgende:
toegeven dat je fout zat en een excuus maken is ook zo veel moeite.
Wat dacht je van het park zelf?quote:Op zondag 10 oktober 2004 22:02 schreef Vanderdonk het volgende:
ok het is al goed.
----------------------------------------------------------------------------------<
Hm mijn plaatje heeft wel erg veel hints zie ik.
edit: hahahaha ik had al zo een vermoeden dat de torentjes bekend voor zouden komen...
goed geradenMirabell-tuinen in Salzburg
Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat jij weet wat je post dus moet je niet gaan zeggen dat ik zinloze dingen zeg.quote:Op zondag 10 oktober 2004 20:11 schreef rosstek het volgende:
[..]
Ik had de foto geplaatst, denkend dat het Durban was, maar dat bleek de naam van het schip.
http://members.lycos.nl/sanderse2/ponl/PONL%20Durban.jpg
http://members.lycos.nl/sanderse2/ponl.htm
Dus dan lijkt het mij toch wel makkelijk als iemand wel een bewijs levert.
quote:Op zondag 10 oktober 2004 22:13 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat jij weet wat je post dus moet je niet gaan zeggen dat ik zinloze dingen zeg.
quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:02 schreef rosstek het volgende:
* rosstek heeft zelf (weer) geen flauw idee welke stad dit is...
Niet Correct.quote:Op zondag 10 oktober 2004 22:28 schreef Soople het volgende:
Ik had willen zeggen Timboektoe, Mali.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:45 schreef Vanderdonk het volgende:
Twas even knutselen maar tis me gelukt om het bewegend te krijgen, leuk he [afbeelding]
Ik ben benieuwd naar het nieuwe raadplaatje ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |