abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22451201
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:55 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het gaat vooral dat jij te pas en te onpas mensen sneu noemt. Na 1 keer iemand sneu te noemen is nog te doen, maar na een paar keer in hetzelfde topic wordt het gewoon irritant want het staat een inhoudelijke discussie in de weg. Een inhoudelijke discussie die jij blijkbaar graag wilt hebben, gezien je een hekel hebt aan 'rechtse one-liners'. Het is dan toch niet zo moeilijk om zonder te flamen een tegenreactie te geven?

We laten niet bepaalde mensen schelden. Ik weet niet over welke mensen je het allemaal hebt, maar als je een quote hebt en een directe link naar een post, dan wil ik daar best naar kijken. Meestal kom je met "Die en die zit te schelden". Tsja, daar kan ik weinig mee.
Je neemt het dus gewoon niet serieus SK. Ik wist niet dat de FB alleen maar bedoeld was om te zeggen dat users voortdurend ongelijk hebben. Ik wacht wel op de reactie van sizzler. Ik vind het jammer dat je zo afhoudend reageert en de crux van mijn post niet wil begrijpen. Ik vind je reactie echt van een enorm laag niveau, door te ontkennen dat je bepaalde mensen laat schelden terwijl CMT hier nog altijd gewoon mag posten.

Is het nou zo moeilijk eens wat met kritiek te doen in plaats meteen in weer in het defensief te schiten????
pi_22451225
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:55 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het gaat vooral dat jij te pas en te onpas mensen sneu noemt. Na 1 keer iemand sneu te noemen is nog te doen, maar na een paar keer in hetzelfde topic wordt het gewoon irritant want het staat een inhoudelijke discussie in de weg.
Maar dat vind je dus niet van de reacties van die users blijkbaar die zelf nergens op ingaan? Merkwaardig SK, heel merkwaardig.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:03:05 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22451292
Hoewel ik het zelden met SCH eens ben, heeft hij hier wel een punt(je). Er wordt weinig inhoudelijk over de demonstraties gepraat, er wordt alleen maar denigrerend over de opkomst gedaan. het zijn allemaal 'beroepsdemonstranten' of 'er alleen maar voor het dagje Amsterdam' (alsof er iemand voor zijn plezier naar Amsterdam gaat ). Er wordt helemaal niet naar het grotere plaatje gekeken. Naar het feit, dat deze demonstratie de grootste in bijna 30 jaar is geweest. gezien het karakter van de nederlanders en het gebrek aan actiebereidheid in de laatste 20 jaar lijkt me dan dat een dergelijke opkomst wel degelijk een signaal is, dat er een gigantisch gat gaapt tussen onze 'volksvertegenwoordigers' en het volk. Ik kan me SCH's reacties in die topics best indenken, zeker als dan ook nog zijn opmerkingen weggehaald worden, terwijl dat soort ridiculisatie mag doorgaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:05:40 #29
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22451370
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Je neemt het dus gewoon niet serieus SK. Ik wist niet dat de FB alleen maar bedoeld was om te zeggen dat users voortdurend ongelijk hebben. Ik wacht wel op de reactie van sizzler. Ik vind het jammer dat je zo afhoudend reageert en de crux van mijn post niet wil begrijpen. Ik vind je reactie echt van een enorm laag niveau, door te ontkennen dat je bepaalde mensen laat schelden terwijl CMT hier nog altijd gewoon mag posten.

Is het nou zo moeilijk eens wat met kritiek te doen in plaats meteen in weer in het defensief te schiten????
Ik vraag gewoon om concrete voorbeelden zodat ik constructief kan kijken of we goed of slecht gehandeld hebben.

Nou, je noemt nu CMT die nog mag doorposten. Ok. Hij post soms offtopic, met gescheld en geflame ja, en dat halen we gewoon weg. We zien gewoon (nog) geen reden om hem te bannen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22451433
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:44 schreef SCH het volgende:

[..]
Je kan een heel betoog houden, maar als je er gewoon inhoudelijk op ingegaan was dan had ik niet geëdit en was er niets aan de hand. Het gaat er ook niet om dat je iemand een keer "sneu" noemt, alleen het vorige topic heb je steeds van dat soort opmerkingen geplaatst en ik wilde voorkomen dat het tweede topic ook die kant opging.

Wat voor trollerige reacties van mijn kant bedoel je eigenlijk?

For the record: 200.000 (of 300.000) is erg veel. Meer dan ik had verwacht. In een slowchatreeks schatte ik de opkomst op 45k. Als ik had geweten dat er gratis treinkaartjes werden uitgedeeld had ik er hooguit 100k van gemaakt.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:09:28 #31
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22451491
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 07:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik zou nu met al mijn klonen jou kunnen nomineren om een tegenargument geven, maar ik heb geen zin om telkens te schakelen tussen accounts. Maar je begrijpt het idee. Ook vind ik 'kwal van de week' wel erg negatief, en zal het wrs alleen maar verdere frustraties opwekken.

Overigens, half november zullen de POL-trofees ook wel weer komen, net zoals vorig jaar: De POL-verkiezingen 2003 - De uitslag
Misschien is het een aardig idee om eens de discussie over welke categorieen er moeten komen te openen. Ik wil het zelf ook wel doen
Ik vrees dat als het weer aan de linkse mods wordt overgelaten er weer een overduidelijke bias in de categorieen komt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22451534
quote:
Het moet je toch wel opvallen dat er nauwelijks nog mensen van linkse signatuur regelmatig posten in POL. Ik snap niet waarom je daar zo op aanstuurt, het lijkt me de dood van een forum om mensen van dezelfde lijn over te houden. Maar het gaat aardig die kant uit. Er zijn genoeg mensen op Fok die met bijvoorbeeld de demonstraties sympathiseren, maar ze kijken wel uit om in dat POL te posten omdat ze die hele voorspelbare rechtse reutel niet over zich heen willen krijgen. En degene die die voorspelbare reutel betiteld als 'sneu' - die is de gebeten hond bij de moderator. Sorry sizzler, gooi het maar in mijn pet. Ik vind het echt erg jammer dat het op die manier gaat.
Daar heb je wel een zeer raak punt!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:11:08 #33
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22451542
quote:
Iemand die voortdurend trollt, tussen allerlei mede-trollers (waaronder jij) en aan de lopende band kwetsende en domme one-liners plaatst, een slechte verliezer noemen, is niet meer dan logisch en eigenlijk gewoon een constatering.
Ik ook van jou, lieverd
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:12:41 #34
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22451595
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar dat vind je dus niet van de reacties van die users blijkbaar die zelf nergens op ingaan? Merkwaardig SK, heel merkwaardig.
Iemand mag best een one-liner posten. Jij mag dat ook. Maar iemand sneu noemen is gewoon een flame.
pi_22451614
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:07 schreef sizzler het volgende:
For the record: 200.000 (of 300.000) is erg veel. Meer dan ik had verwacht. In een slowchatreeks schatte ik de opkomst op 45k. Als ik had geweten dat er gratis treinkaartjes werden uitgedeeld had ik er hooguit 100k van gemaakt.
wist je dat niet eens?

Dan volg je als polmod het nieuws wel erg slecht .
pi_22451662
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:12 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Iemand mag best een one-liner posten. Jij mag dat ook. Maar iemand sneu noemen is gewoon een flame.
En 300.000 mensen sneu noemen? Dat lijkt me dan aardig in de richting van een bosbrand gaan...
pi_22451668
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoewel ik het zelden met SCH eens ben, heeft hij hier wel een punt(je). Er wordt weinig inhoudelijk over de demonstraties gepraat, er wordt alleen maar denigrerend over de opkomst gedaan. het zijn allemaal 'beroepsdemonstranten' of 'er alleen maar voor het dagje Amsterdam' (alsof er iemand voor zijn plezier naar Amsterdam gaat ). Er wordt helemaal niet naar het grotere plaatje gekeken. Naar het feit, dat deze demonstratie de grootste in bijna 30 jaar is geweest. gezien het karakter van de nederlanders en het gebrek aan actiebereidheid in de laatste 20 jaar lijkt me dan dat een dergelijke opkomst wel degelijk een signaal is, dat er een gigantisch gat gaapt tussen onze 'volksvertegenwoordigers' en het volk. Ik kan me SCH's reacties in die topics best indenken, zeker als dan ook nog zijn opmerkingen weggehaald worden, terwijl dat soort ridiculisatie mag doorgaan.
Wat niveau betreft heb je helemaal gelijk. En de denigerende opmerkingen getuigen idd van weinig respect naar de mensen die wel de moeite hebben genomen daar hun ongenoegen te uiten. Maar als mensen die mening hebben, so be it. We gaan niet modden op niveau, alleen op schelden, persoonlijk worden, policy etc. Als tegenstander kan je in zo'n discussie mensen ook wijzen op het grotere plaatje, overtuigen van je gelijk, hun de denigerende argumenten laten onderbouwen en daar op ingaan. Dat zal niet bij iedere user lukken, maar je tilt wel het niveau wat omhoog. Wat wel een ander gevolg heeft dan alleen met denigerende opmerkingen op de persoon af te reageren.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:17:02 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22451704
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:09 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Misschien is het een aardig idee om eens de discussie over welke categorieen er moeten komen te openen. Ik wil het zelf ook wel doen
Ik vrees dat als het weer aan de linkse mods wordt overgelaten er weer een overduidelijke bias in de categorieen komt.
Ik was van plan om gewoon de categorieen van vorig jaar te recyclen. Maar ik vind het ook goed als er een topic komt voor een hernieuwde discussie.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:17:20 #39
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22451714
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar heb je wel een zeer raak punt!
Ik denk juist van niet. Ik post veel sneller iets in een topic waar ik een mening heb die afwijkt van de reeds geplaatste posts dan in een topic waar alles hetzelfde is. Het ergste wat je kan hebben is de topictitel: "Jongeren mishandelen puppies", daar zijn alle reactie hetzelfde en kan er nooit een discussie ontstaan.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:18:57 #40
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22451762
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:15 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

En 300.000 mensen sneu noemen? Dat lijkt me dan aardig in de richting van een bosbrand gaan...
Je moet eens kijken wat er bv. over Vlaams Blok stemmers gezegd of geinsinueerd wordt. Ten eerste gaat dat wat verder dan sneu, ten tweede is het een grotere groep.
pi_22451934
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:15 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Dat kan je nauwelijks nog persoonlijk noemen.

Maar serieus: zolang het maar niet over users gaat zijn we minder streng. Kijk bijvoorbeeld naar een onderdeel als KLB, daar mag je klagen over wie of wat je wilt, behalve over users. en buitenlanders
pi_22451953
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:17 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik denk juist van niet. Ik post veel sneller iets in een topic waar ik een mening heb die afwijkt van de reeds geplaatste posts dan in een topic waar alles hetzelfde is. Het ergste wat je kan hebben is de topictitel: "Jongeren mishandelen puppies", daar zijn alle reactie hetzelfde en kan er nooit een discussie ontstaan.
het gaat erom dat de discussies vaak wel erg voorspelbaar verlopen.

Er zijn topics waar het onderwerp best aardig is maar waar ik echt niet aan ga beginnen omdat je het verloop al van kilometers afstand kan zien aankomen.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:26:35 #43
66444 Lord_Vetinari
pi_22451955
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:15 schreef sizzler het volgende:

[..]

Wat niveau betreft heb je helemaal gelijk. En de denigerende opmerkingen getuigen idd van weinig respect naar de mensen die wel de moeite hebben genomen daar hun ongenoegen te uiten. Maar als mensen die mening hebben, so be it. We gaan niet modden op niveau, alleen op schelden, persoonlijk worden, policy etc. Als tegenstander kan je in zo'n discussie mensen ook wijzen op het grotere plaatje, overtuigen van je gelijk, hun de denigerende argumenten laten onderbouwen en daar op ingaan. Dat zal niet bij iedere user lukken, maar je tilt wel het niveau wat omhoog. Wat wel een ander gevolg heeft dan alleen met denigerende opmerkingen op de persoon af te reageren.
Om nog maar een puntje van SCH aan te halen: Ik denk dat het linksere deel van de Fokkers inderdaad zo langzamerhand balen tabak heeft van het ongenuanceerde rechtse geblaat wat op elk topic wordt uitgestort. En balen tabak heeft om constant te moeten horen dat alles wat er nu fout is de schuld van 'links' is. Alsof 'links' het ooit voor het zeggen heeft gehad in dit land. Het constant als 'debiel' worden afgeschilderd omdat je het als links persoon onverdragelijk vindt dat wat er in 50 jaar met veel strijd aan verzorgingsstaat is opgebouwd in twee jaar naar de ratsmodee wordt geholpen. En dan van blagen van 18 of 19 te horen, dat dat allemaal in het belang van het land is, dat allerlei economen die het tegendeel beweren ongetwijfeld een verborgen (lees: linkse) agenda hebben en dat je egoistisch bent als je bepaalde delen wilt behouden. Maar kom vooral bij die jongetjes niet aan de Lease-bijtelling. Of de hypotheekrente-aftrek. Want dan breekt de vliegende pleuris uit.

En dan hebben we het maar niet over de manier waarop er over linkse politici wordt gepraat. Benamingen als 'Maorijnissen' 'draaikont Bos' en dergelijke vergallen elk plezier wat je in een discussie zou kunnen hebben. Nog afgezien van het feit, dat dat soort users zelden de moeite nemen, om zich eens te verdiepen in de daadwerkelijke standpunten van de politici waar ze zo tegenin gaan.

Je kunt wel blijven uitleggen dat de SP al sinds de jaren 70 geen maoistische partij meer is, maar als je opponent niet luistert en in een volgend topic gewoon weer in dezelfde litanie vervalt, dan heb je het gauw gezien. De trend die SCH signaleert is helemaal niet zo onwaarschijnlijk. POL wordt steeds meer een bolwerk van rechts, waar users elkaar gelijk zitten te geven.
pi_22452019
Wile, dat doen beide partijen. Imo kan de slowchat ook naar onzin plus al het andere onzin moet gemod worden.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:29:04 #45
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22452031
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik was van plan om gewoon de categorieen van vorig jaar te recyclen. Maar ik vind het ook goed als er een topic komt voor een hernieuwde discussie.
Jaja en dan gaat het zeker weer net zo als vorig jaar.

Enfin. U vraagt, wij draaien: De PRE-POL-verkiezing, onder toezicht van de OVSE
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:34:08 #46
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22452189
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Om nog maar een puntje van SCH aan te halen: Ik denk dat het linksere deel van de Fokkers inderdaad zo langzamerhand balen tabak heeft van het ongenuanceerde rechtse geblaat wat op elk topic wordt uitgestort. En balen tabak heeft om constant te moeten horen dat alles wat er nu fout is de schuld van 'links' is. Alsof 'links' het ooit voor het zeggen heeft gehad in dit land. Het constant als 'debiel' worden afgeschilderd omdat je het als links persoon onverdragelijk vindt dat wat er in 50 jaar met veel strijd aan verzorgingsstaat is opgebouwd in twee jaar naar de ratsmodee wordt geholpen. En dan van blagen van 18 of 19 te horen, dat dat allemaal in het belang van het land is, dat allerlei economen die het tegendeel beweren ongetwijfeld een verborgen (lees: linkse) agenda hebben en dat je egoistisch bent als je bepaalde delen wilt behouden. Maar kom vooral bij die jongetjes niet aan de Lease-bijtelling. Of de hypotheekrente-aftrek. Want dan breekt de vliegende pleuris uit.

En dan hebben we het maar niet over de manier waarop er over linkse politici wordt gepraat. Benamingen als 'Maorijnissen' 'draaikont Bos' en dergelijke vergallen elk plezier wat je in een discussie zou kunnen hebben. Nog afgezien van het feit, dat dat soort users zelden de moeite nemen, om zich eens te verdiepen in de daadwerkelijke standpunten van de politici waar ze zo tegenin gaan.

Je kunt wel blijven uitleggen dat de SP al sinds de jaren 70 geen maoistische partij meer is, maar als je opponent niet luistert en in een volgend topic gewoon weer in dezelfde litanie vervalt, dan heb je het gauw gezien. De trend die SCH signaleert is helemaal niet zo onwaarschijnlijk. POL wordt steeds meer een bolwerk van rechts, waar users elkaar gelijk zitten te geven.
Zeur niet zo, er is niets mis met het modden hier. Ik zie dat de beide mods nauwelijks werk hebben met editten en dat is een heel goed teken. In de tijd dat jij hier als mod bezig was, werd er elke avond gereld en dat was maar een het gedrag van een persoon te danken, jijzelf.

Overigens mag SCH me best voor 'slechte verliezer' uitmaken, ik ben wel voor veel ergere dingen uitgemaakt door mods in functie. Ik vind het veel erger om te zien dat anderen en ikzelf voor het minste of geringste voor racist uitgemaakt worden, vaak door dezelfde persoon.
pi_22452336
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]

Beste Wile_E_Coyote, Net als de demonstraties tegen het kabinetsbeleid, leefden we lang onder het linske kabinet, wordt dit door middel van democratie vervangen door een rechts kabinet (de meerderheid wou dat). Gaan de linksen demonstreren met bordjes 'heel Nederland in opstand', e.d. terwijl ze niet kunnen gewoon accepteren dat we in een democratie leven.
Je gezever kan ook van toepassing zijn op de linske users hier, ZEKER aangezien POL zo'n 4 jaar geleden in jouw hokjesgeest dus een linkse bolwerk is, goedmaakpraterij dus. Wees blij dat de rechtse users over datgene niet hebben gemiept 4 jaar geleden, maar nu het geval andersom is, moet er wél erover gemiept worden.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:41:43 #48
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22452415
Er wordt hier helemaal niet rechts gemod, ik heb nog nooit gezien dat een (niet strafbare) mening verwijderd werd, en ook dat is wel al eens anders geweest.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:46:04 #49
66444 Lord_Vetinari
pi_22452546
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:39 schreef operator82 het volgende:

[..]

Beste Wile_E_Coyote,
quote:
Net als de demonstraties tegen het kabinetsbeleid, leefden we lang onder het linske kabinet,
Wanneer dan?
quote:
wordt dit door middel van democratie vervangen door een rechts kabinet (de meerderheid wou dat).
Weer zo'n voorbeeld van iemand die niet weet waar hij het over heeft. Ik zou de verkiezingsuitslag van vorig jaar nog maar eens objectief bekijken en daar uit opmaken, wat de kiezer werkelijk wilde. Objectief, zei ik, dus niet aankomen met 'Ja, maar dit kabinet heeft ook een meerderheid.' Kijken naar welke partijen zetels wonnen en welke partijen zetels verloren.
quote:
Gaan de linksen demonstreren met bordjes 'heel Nederland in opstand', e.d. terwijl ze niet kunnen gewoon accepteren dat we in een democratie leven.
Oh ja, leven we in een democratie? Ik begin er toch hard aan te twijfelen.
quote:
Je gezever kan ook van toepassing zijn op de linske users hier, ZEKER aangezien POL zo'n 4 jaar geleden in jouw hokjesgeest dus een linkse bolwerk is, goedmaakpraterij dus. Wees blij dat de rechtse users over datgene niet hebben gemiept 4 jaar geleden, maar nu het geval andersom is, moet er wél erover gemiept worden.
4 jaar geleden bezaten wij een Kabinet van PvdA, VVd en D66. Eén centrum links, één centrum-rechst en één rechts. In mijn telling helt dat iets meer naar rechts dan naar links.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:50:13 #50
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22452654
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
quote:
Objectief, zei ik, dus niet aankomen met 'Ja, maar dit kabinet heeft ook een meerderheid.' Kijken naar welke partijen zetels wonnen en welke partijen zetels verloren.
Wat een nonsense. Het absolute aantal zetels is het criterium, niet de afgeleide naar de tijd hiervan. Als je zo gaat redeneren hebben alleen de mensen die van stem wisselen iets te vertellen. Complete kolder dus.
quote:
Oh ja, leven we in een democratie? Ik begin er toch hard aan te twijfelen.
Zit het leven niet mee?
quote:
4 jaar geleden bezaten wij een Kabinet van PvdA, VVd en D66. Eén centrum links, één centrum-rechst en één rechts. In mijn telling helt dat iets meer naar rechts dan naar links.
Een links, een centrum-links en een centrum-rechts dacht ik meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')