Ja hallo, ben je nou zo naïef om die man meteen te geloven? Die wil verkopen, en als hij meteen al zegt dat die auto uit het buitenland komt, dan ruik jij onraad en wil je die auto dus niet kopen!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:36 schreef Diego27 het volgende:
Hij komt niet uit het buitenland zei de man !!
www.autopas.nlquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:44 schreef Diego27 het volgende:
Kan je ergens opvragen wat de historie is van een bepaald kenteken ???
nee, dan kan de auto total loss zijn geweest en moet het sowieso naar de sloop of naar de politie als bewijsmateriaal omdat het een keer gejat is...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:56 schreef sanger het volgende:
Een auto krijgt ook weleens een nieuw kenteken als het origineel aantoonbaar vervalst is en op een andewre auto gebruikt wordt!
Of er schade aan is (geweest), bijgewerkte plekken, reparaties, accessoires die er normaal niet opzitten. (als je het merk/type/bouwjaar hebt even vergelijken met carbase) Kijk ook ff onder de motorkap en in de kofferbak.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:56 schreef Diego27 het volgende:
Waar zouden jullie het meeste op letten als je dus goed naar deze auto kijkt !!!
Zeker doen als hij er verstand van heeft, jij vertrouwd het niet. Laat de dealer ook weten hoe jij erover denkt. Het blijft immers een vreemd verhaal.quote:Ik ga namelijk nog een keer kijken met een maat van mij !!!
Je kunt 'm vragen wat je wilt, hij zal het toch wel in je straatje praten.quote:En waar kan je aan zien dat een bedrijf niet te vertrouwen is?
En welke vragen moet je zeker stellen bij deze dealer !!
Ja, een lease auto van 6 jaar oud. De meeste gaan er met 3 of 4 jaar uit en hebben dan tussen de 150.000 en de 200.000 op de teller en hebben meestal aircoquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:40 schreef Ridocar het volgende:
btw 96000 in 6 jaar. Dat is dus gemiddeld 16000 op een jaar.
niet echt veel voor een leasebak...
We kunnen er nog heeeeel lang over doorlullen maar als een autoverkoper zo'n lulverhaal ophangt weet je gewoon dat je dat ding niet moet kopen DIKKE VETTE PUNT.quote:Alleen heb ik mijn twijfels over het volgende.
De garagehouder vertelde me dat hij een nieuw nummerbord heeft van 2002 omdat hij van een lease maatschappij komt.
leasebak?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:12 schreef Diego27 het volgende:
http://static.marktplaats.nl/fotos/autos/peugeot/76767.jpg
Dit is m trouwens wat denken jullie ervan ???
Sorry maar als ik ff rond kijk zie ik er heel weinig voor die prijs op marktplaats staan ofzo !!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:14 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoe kan je nou in godsnaam zoooooooo verliefd worden op een standaard 206 waar er 100.000 van te koop staan dat je de alarmbelletjes niet hoort.
Misschien word ik maar gewoon louche autohandelaartje.
He als je nou gewoon niks meer zegt is dat oke tjonge jonge zeg je hebt de auto niet eens gezien en loopt een hoop pispraat te verkondigen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:23 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoe het afloopt weten we al hoor.....die maat van je heeft er stiekum toch geen bal verstand van....jij koopt een ex-total loss auto...over een maand kom je erachter....en dan ga je "Klaagbaak" zeuren dat je bent opgelicht.
Tot over een maand...
Groenten
Meegespoten bumpers.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:44 schreef Diego27 het volgende:
Of deze http://www.marktplaats.nl(...)m?av=a&fo=1&zoek=206 xs
ja, dan is het is het idd een aardige auto voor die prijs.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:55 schreef Diego27 het volgende:
Hahaha LOL
Maar omdat je er zelf zoveel van weet verkoop jij ook auto's ?
Dan wil ik wel een keer bij je komen kijken. Ik ben ook maar een newbie in auto's daarom vraag ik andere mensen ook om raad !!! Kijken kan geen kwaas maar ik vond t een mooie prijs en mijn meissie ook !!!
Maar stel nou voor alles is na te trekken van de auto en alles blijkt toch goed te zin met nummerbord etc. dan is t toch best een aardige auto voor die prijs ?>?
Daar is vaak een reden voor..quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:16 schreef Diego27 het volgende:
Sorry maar als ik ff rond kijk zie ik er heel weinig voor die prijs op marktplaats staan ofzo !!
Als de papieren ooit zijn kwijtgeraakt krijg je geen nieuw kenteken maar het oude met een 1 (verhoogde duplicaatcode, check www.rdw.nl ) op de nummerplaat. Als je hem zo graag wilt hebben, laat hem dan alsjeblieft keuren bij de ANWB, kun je gelijk aan hen vragen hoe het zit.quote:- Hij vraagt t namelijk nog na waarom die een nieuw kenteken heeft (misschien zijn de papieren ooit gestolen.)
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 02:16 schreef MouseOver het volgende:
Vriendin inruilen
[..]
Veruit de beste tip in dit topic. Kan je een hoop ellende besparen en kan ook voorkomen dat je ten onrechte een mooie kans laat liggen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 02:16 schreef MouseOver het volgende:
aankoopkeuring
Effe voor je gecheckt...quote:Soort voertuig: Personenauto
Registratie datum: November 2001
APK Vervaldatum: 4 december 2004
Merk: PEUGEOT
Type: 206
Motor gegevens: 1.4 i
Bouwjaar: 09-98
kW: 55
PK: 75
Cilinderinhoud: 1360 cc
Motorcode: KFW (TU3JP), KFX (TU3JP)
ABS: Nee
Soort motor: Ottomotor
Autotype:
Soort transmissie: voorwielaandrijving
Soort remsysteem: schijven / trommel
Remsysteem: hydraulisch
Soortbrandstof: benzine
Soort kat: met geregelde (3-weg) katalysator
Soort set-up: hatchback
Soort transmissie: voorwielaandrijving
Geregistreerd als gestolen bij stvar.nl: Nee
Hoe vraag je deze informatie op? De normale "kenteken-check" op portal.a2sp.nl werkt niet meer en via ohra.nl krijg je slechts af en toe enkele gegevens te zien...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:25 schreef yup het volgende:
[..]
Effe voor je gecheckt...
Kijk vooral naar bouwjaar en registratiedatum...
dan krijg je toch zo`n klein "1"tje op je plaat er bij?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 02:38 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Als de papieren ooit zijn kwijtgeraakt krijg je geen nieuw kenteken maar het oude met een 1 (verhoogde duplicaatcode, check www.rdw.nl ) op de nummerplaat. Als je hem zo graag wilt hebben, laat hem dan alsjeblieft keuren bij de ANWB, kun je gelijk aan hen vragen hoe het zit.
Valt me ook op dat er nu geen apk meer op zit.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:53 schreef Jackal_Omega het volgende:
tvp tje, kijken hoe de ts reageert op het verhaal van yup
Hoezo geen apk?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Valt me ook op dat er nu geen apk meer op zit.
correct, ik had me erop verkeken iddquote:Op woensdag 6 oktober 2004 23:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hoezo geen apk?
hij is toch tot december 2004 gekeurd?
Hoe vraag je deze informatie op?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:25 schreef yup het volgende:
[..]
Effe voor je gecheckt...
Kijk vooral naar bouwjaar en registratiedatum...
Lees dit :quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:15 schreef Diego27 het volgende:
Ik ben er nog steeds hoor, maar wat zegt dit precies allemaal, waar zien jullie dan dat de auot is geimporteerd ?
Ik hoop dat iemand me wat opheldering kan geven over de auto want ik ga morgen nog een keer kijken en he dan inderdaad laten nakijken bij een dealer !!!
100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar na laten kijken helpt. Vertel de 'nakijkdealer' de aanleiding voor het testen, dan kan ie misschien gerichter kijken en/of vragen stellen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:21 schreef Diego27 het volgende:
Maar als je hem laat testen door een dealer op verborgen gebreken etc... dan kan je dus wel tot een koop overgaan.
Bij een ingevoerde auto staat ook de datum en land van eerste toelating op de papierenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:04 schreef yup het volgende:
XS is luxer dan XR (XS heeft std. electrische ramen en dat soort zooi en ook sportstoelen enzo kortom, de XS heeft meer handige dingetjes zoals een in delen neerklapbaar achterbank enz. enz.)...
Verder ik dacht dat het niet mogelijk was om op te vragen of een auto is ingevoerd of niet. Omdat alleen de registratiedatum word geregistreerd. (CORRECT ME IF I AM WRONG GODDAMIT!)
Je kan niet opvragen wat de km.stand was, je moet maar vanuitgaan wat de verkoper zegt, of wat op de oude onderhoudspapieren enz. enz. staan. Dat is het probleem dus van een import auto, de km.stand en onderhoudshistorie zijn moeilijk te achterhalen...
NEEquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:21 schreef Diego27 het volgende:
Valt er bij een import ook nooit na te gaan of er met de kilometerstand is geknoeid ??
Wel de datum, maar niet het land (helaas)quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:59 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Bij een ingevoerde auto staat ook de datum en land van eerste toelating op de papieren
GODDAMIT!
Nee joh, hij is gewoon verliefd op die auto en wil hem koste wat kost gaan kopenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:16 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Wat ben je trouwens enorm moeilijk aan het doen.
Geimporteerde schade auto met teruggedraaide km-teller, rotte kokerbalken en chassis dat krom is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:23 schreef Toodles het volgende:
[..]
Nee joh, hij is gewoon verliefd op die auto en wil hem koste wat kost gaan kopenDat gebeurt helaas maar al te vaak...
Zelfs als ze hem vertellen dat het een import is met teruggedraaide km-teller, koopt hij hem nog
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:23 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoe het afloopt weten we al hoor.....die maat van je heeft er stiekum toch geen bal verstand van....jij koopt een ex-total loss auto...over een maand kom je erachter....en dan ga je "Klaagbaak" zeuren dat je bent opgelicht.
Tot over een maand...
Groenten
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:50 schreef BaraCuda het volgende:
Importauto's in opzich niks mismee, maar als die vent daar over liegt klopt niet.
jaquote:Op zondag 10 oktober 2004 20:57 schreef Diego27 het volgende:
...
Nou de mensen die zo hard liepen te schreeuwen hebben jullie nu nog wat te vertellen?
waarom heeft die vent dan eerst verkeerde info verstrekt?quote:Deze auto is dus wel degelijk in orde !!!
...
Welja, stank voor dank hè. Die mensen probeerden je alleen maar te waarschuwen omdat dat lulverhaal over die ex-leasebak gewoon niet klopte. Heb je nu die aankoopkeuring laten doen?quote:Op zondag 10 oktober 2004 20:57 schreef Diego27 het volgende:
Nou de mensen die zo hard liepen te schreeuwen hebben jullie nu nog wat te vertellen?
Deze auto is dus wel degelijk in orde !!!
Zoals meerdere malen hier gezegd !!!
Groenten.
P.s. de mensen die wel normale raad gaven, dank jullie wel daarvoor...
Ik denk dat jij de spijker precies op de kop slaat. Veel burgervoertuigen van de landmacht zijn (al enige jaren) donkerblauwe Peugots, herkenbaar aan een speciaal kenteken met de letters KL, KM of LM. Dat zo'n auto er dan na drie jaar uit gaan is helemaal niet onlogisch. En dat er dus een nieuw kenteken voor wordt aangevraagd, is dan ook gelijk verklaard. En waarom de handelaar dat er niet bij zegt? Hoogstwaarschijnlijk heeft hij hem bij de Dienst der Domeinen opgekocht. Is meestal niet een argument wat echt kopers aantrekt, zeg maar.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:10 schreef MK1GTI het volgende:
Ex-landmacht en diplomatenauto's (die dus een C of LM-kenteken hebben) worden ook opnieuw op kenteken gezet. Maar ik zie JPB nog niet rondrijden in zo'n boodschappenkarretje. Ex-landmacht kan natuurlijk wel. Maar dan had die handelaar dat wel verteld.
Geen dank hoor. Vraag het dan niet. We zien je graag terug in dit topic.....quote:Op zondag 10 oktober 2004 20:57 schreef Diego27 het volgende:
Ik heb inmiddels de NAP pas. De auto heeft een grote beurt gehad met nieuwe banden nieuwe filters en een nieuwe distributieriem. Ik heb inmiddels ook de invoerrapporten van de oude eigenaar. (duitsland). Historie van duitsland (onderhoudsrapporten) ook aanwezig met een schade rapport (nieuwe voorbumper) geen motorkap.
Nou de mensen die zo hard liepen te schreeuwen hebben jullie nu nog wat te vertellen?
Deze auto is dus wel degelijk in orde !!!
Zoals meerdere malen hier gezegd !!!
Groenten.
P.s. de mensen die wel normale raad gaven, dank jullie wel daarvoor...
Er zijn een aantal mensen in deze thread geweest die gewaarschuwd hebben voor een geimporteerde schade auto. Uiteindelijk blijkt dit ook en vergeet je dat je juist hiervoor gewaarschuwd bent, koopt de auto en geeft de mensen hier een schop na. Juist die mensen die je gewaarschuwd hebben voor een geimporteerde schade auto moet je dankbaar zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2004 20:57 schreef Diego27 het volgende:
Ik heb inmiddels de NAP pas. De auto heeft een grote beurt gehad met nieuwe banden nieuwe filters en een nieuwe distributieriem. Ik heb inmiddels ook de invoerrapporten van de oude eigenaar. (duitsland). Historie van duitsland (onderhoudsrapporten) ook aanwezig met een schade rapport (nieuwe voorbumper) geen motorkap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |