Ghe grappigquote:nou, hier komt het:
dat is van vroeger uit, omdat ze altijd achteraf gelegen lagen, maar toch ook bevoorraad moesten worden, door... tadadada.. de trein!
maar echt ELKE psychiatrische instelling ligt idd bij een spoor in de buurt..
en hebben vaak een naam dat betrekking heeft op iets met water..
(grote beek, coude water etc.)
Ah kee, maar mij lijkt het een waardeloos initiatief...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 18:42 schreef Partygurl het volgende:
Wat stemmen de ouders die hun kinderen naar een dergelijke onderwijsinstelling sturen gemiddeld
Wat is het gemiddelde niveau wat er van af komt in vergelijking met het niveau van de ouders die de kinderen er heen sturen?
Dat weet niemand waar iederwijs is net opgestart...tenminste zo heb ik t begrepen.
Er is een site...iederwijs.nl waar het een en ander opstaat.
En bij t openbare onderwijs wordt er ook gewoon gewerkt met toetsen dacht ik.
Mij tot nu toe...het heeft zijn voor en nadelen, Ik vind het goed dat kinderen juist dat gene leren waar hun interesses bij liggen maar daardoor komen ze bij andere vakken misschien maar tot een minimaal niveau..quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 18:57 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ah kee, maar mij lijkt het een waardeloos initiatief....
Ja je mag tot je 18e daar blijven zitten, zit je dan in een klas met 4 jarigequote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:01 schreef gazylady2 het volgende:
lijkt me anders best relaxed hoor! gewoon een beetje doen waar jij zin in hebt..
op zo'n maniertje van alles komt wel op z'n tijd..
Wat hij zegtquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:31 schreef blieblie het volgende:
Is het niet beter om tijdens schooltijd de geijkte basis te leren (schrijven, lezen, rekenen, aardrijkskunde etc.) om daarnaast op jonge leeftijd bij te leren in je vrije tijd?
Om vervolgens op een redelijke leeftijd zelf te beslissen wat past bij je belevingswereld?
Oke beetje mee eens maar aan de andere kant. Wie bepaald wat een kind moet leren?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:31 schreef blieblie het volgende:
De grote vraag is of het zinvol is om goed te leren torens bouwen van houten blokken/sporten/knutselen/filosoferen over de prijs van sigaretten.
Is het niet beter om tijdens schooltijd de geijkte basis te leren (schrijven, lezen, rekenen, aardrijkskunde etc.) om daarnaast op jonge leeftijd bij te leren in je vrije tijd?
Is ook niet fout alleen ik vraag me af hoe het kinderen vergaat op de middelbare school, dat wil ik dinsdag graag te weten komen!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:23 schreef gazylady2 het volgende:
ej maar BB je leert altijd wel WAT he!
dat is het uitgangspunt van heel die 'school'
maar hier leren ze wat aansluit bij hun belevingswereld en leren ze niet volgens de geijkte weg..
Ik zie niet in wat daar fout aan zou zijn
Nej, want als ze daar niet in geïnteresseerd zijn komen ze er niet mee en dan kan het gewoon zijn dat ze met een taalachterstand van de basisschool afkomen...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:36 schreef gazylady2 het volgende:
maar kinderen komen zelf mee dat ze geintereseerd zijn in taal of wat dan ook, wat dan behandeld wordt..
Ja maar kinderen zijn nooit geinteresseerd genoeg. Toen jij klein was ging jij toch ook niet na school nog voor de lol diktee doen? Of uitzoeken waar Zutphen ligt? Of nog even just 4 fun een bladzijde staartdelingen maken? Nee, tis veel leuker om te knutselen, tekenen, barbies aankleden, buiten in de zandbak kastelen bouwen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:36 schreef gazylady2 het volgende:
maar kinderen komen zelf mee dat ze geintereseerd zijn in taal of wat dan ook, wat dan behandeld wordt..
EQ kan je ook ontwikkelen in de huidige onderwijsmethodiek. Kinderen kunnen gewoon in de pauze buiten spelen, kinderen kunnen gewoon na school bij elkaar langs gaan. Kijk naar jezelf, heb jij een EQ achterstand opgelopen in je basisschoolperiode? Nee tuurlijk niet! Maar goed dit is geen persoonlijke aanval, Gazy, maar ik vind persoonlijk dat idee van kinderen moeten maar zelf kijken wat ze leuk vinden behoorlijk waardeloos en onhaalbaar. Een leuk idee, maar het werkt alleen bij erg slimme kindjes. En lang niet iedereen is erg slim.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:38 schreef gazylady2 het volgende:
en in mijn ogen leren ze ook echt super goed sociaal met elkaar omgaan
want ja, naast een IQ is er ook nog een EQ..
Jij ook?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:58 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ja maar kinderen zijn nooit geinteresseerd genoeg. Toen jij klein was ging jij toch ook niet na school nog voor de lol diktee doen? Of uitzoeken waar Zutphen ligt? Of nog even just 4 fun een bladzijde staartdelingen maken? Nee, tis veel leuker om te knutselen, tekenen, barbies aankleden, buiten in de zandbak kastelen bouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |