abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 december 2004 @ 21:15:23 #251
62182 Georges
That's the shit
pi_24223377
Leuk topic. Succes Sfefan. Ben benieuwd hoe het gaat daar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Georges op 26-12-2004 21:25:52 ]
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24230127
Ben het vrijwel met al je punten eens om te vertrekken, maar wil je het in de USA gaan maken, moet je ze wel in je zak hebben, anders ben je de lul!

Neemt niet weg dat die wijven daar botergeil zijn. Met oud en nieuw komen er 4 over naar mij

Volgend jaar zit ik op laguna beach zelf!!!! In december!!! GOOD LUCK!!!!!
Make your money bigger, make your money bigger, make your money bigger!
Get the money first! After that you get the women!!!
  maandag 27 december 2004 @ 06:11:59 #253
110767 LOCALMOTION
Eho'OnipoKaua*
pi_24230576
waarom denk je dat het niet beter zal zijn in Amerika voor StefanP.... "pascalheister "... misschien heeft hij meer geluk dan anderen--gunt Stefan het beste..
CORC...naar je zin in Berkeley!!!! ik heb ook in the East Bay gewoond...TriCity= Fremont/Hayward en .... als je nooit in Amerika hebt gewoond --zegt/schrijft nou aub niet zoveel onzin--het land is zooooo groot om alles te weten/te zien en wat je in kranten/tijdschriften-roddelpapers leest
is niet altijd waar---
PISTOL-PETE...... How about them COWBOYS!!!!!!!!
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
  maandag 27 december 2004 @ 09:38:42 #254
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_24231245
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/610816/11/25#24230576]maandag 27 december 2004
PISTOL-PETE...... How about them COWBOYS!!!!!!!!
lekker seizoen weer

gelukkig volg ik de NFL niet zo en mis het ook niet net zo als de andere Amerikaanse sporten. Ik ben er nooit echt een liefhebber van geweest. Wat ik wel mis is college football. Maarja, daar krijg je in Europa dus helemaal niks van te zien. Zeker rond deze tijd als de "bowl" wedstrijden worden gespeeld. College Football is tien keer leuker om naar te kijken dan NFL en de sfeer in de stadions is ook nog stukken beter.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_24722461
En...StefanP...
sta je nog steeds achter al je redenen om Europa te verlaten en is Amerika werkelijk het walhalla?
Misschien moet je je thread eens updaten?
  maandag 24 januari 2005 @ 13:40:37 #256
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24723028
Respect voor StefanP!
Master of my domain
pi_24723529
quote:
Op maandag 24 januari 2005 13:40 schreef Koobus het volgende:
Respect voor StefanP!
waarom? omdat ie verhuist is?
  maandag 24 januari 2005 @ 15:19:32 #258
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24724667
quote:
Op maandag 24 januari 2005 14:03 schreef halion het volgende:

[..]

waarom? omdat ie verhuist is?
Omdat hij het lef heeft de daad bij het woord te voegen.
Master of my domain
pi_24725762
quote:
Op maandag 24 januari 2005 15:19 schreef Koobus het volgende:

[..]

Omdat hij het lef heeft de daad bij het woord te voegen.
ik ben niet zo onder de indruk.
Leuk avontuur. Maar dat afgeven op NL/Europa vind ik nogal suf.
  maandag 24 januari 2005 @ 18:35:57 #260
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_24727386
Stefan P slaat op sommige punten de plank goed mis en draagt hier en daar nogal wat punten aan die in de VS net zo goed gelden als hier. En dan was ik op ongeveer 1/10e van je verhaal.

Maar doe wat je niet laten kan. Alleen jammer dat je op sommige punten de wijsheid in pacht denkt te hebben. Maar daar hebben we allemaal wel eens last van.

Hopelijk leer je daar ook de andere kant van de VS cq de wereld an sich kennen. Maar met een riant salaris en een beetje geluk hoef je je daar waarschijnlijk niet om te bekommeren. That's what America's all about, niewaar?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 24 januari 2005 @ 19:15:59 #261
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24728036
heb je al een suupje ?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 24 januari 2005 @ 21:11:34 #262
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24730114
quote:
Op maandag 24 januari 2005 16:54 schreef halion het volgende:
ik ben niet zo onder de indruk.
Leuk avontuur. Maar dat afgeven op NL/Europa vind ik nogal suf.
Waarom is dat anders dan afgeven op Bush/VS?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24734469
quote:
Op maandag 24 januari 2005 21:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Scherp, heel scherp.
Verwijderd door Admin.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 04:10:43 #264
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24736089
Leeft StefanP nog?
pi_24736771
quote:
Op maandag 24 januari 2005 21:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Niet scherp Maartena
ik zeg namelijk nergens dat dit anders is dan afgeven op Amerika/Bush. Dat is namelijk net zo suf.
Ik vind de States een prachtig land, ben er vaak geweest maar snap niet hoe StefanP een volledig CONTINENT als de States kan vergelijken met een landje als Nederland dat al 5 keer in Florida past. Dat kun je toch niet vergelijken?? Op geen enkel vlak!
En als je het wel kunt vergelijken wil dat zeggen dat Nederland en de States dus helemaal niet zo veel verschillen, en dan is zijn topic ineens niet relevant meer. Kun je me dat uitleggen Maartena? Jij bent immers vrij breed georienteerd.

Als je de VS vergelijkt met Europa heb je een redelijke match. Qua oppervlakte en inwoners. (OK Europa heeft iets meer inwoners) En persoonlijk vind ik in Europa wonen interessanter en prettiger dan in de VS. Ik vind de natuur in Europa mooier, de mensen over het algemeen interessanter en vriendelijker, het klimaat lekkerder (Toscane! Costa Brava! Griekenland!), en de mogelijkheden op veel andere gebieden diverser. Maar dat is mijn eigen mening.

Ik hoor graag de mening van "States worshippers " die al langere tijd in Amerika wonen en dus echt iets kunnen zeggen op basis van ervaring, niet van 'freshman' emigranten die al hun acties baseren op hun onvrede over NL/Europa.

Ga je voor het avontuur? Go for it! Er is niets mooiers dan reizen.
Maar denk niet dat het in andere landen beter is dan hier, of dat een ander land van jou een nieuw mens maakt. Dat kun je alleen zelf. En als je het zelf kunt dan kun je het ook hier.

Bij Maartena heb ik het idee dat hij zich overal prettig kan voelen, van Portugal tot New Zealand tot Japan. Die mensen hebben het vaak het prettigst als ze een land verlaten.

De mensen die hier lopen te zeiken, zullen ook in een ander land gaan zeiken. De locatie waar je je bevindt verandert namelijk helemaal niets aan jezelf.
Mark these words.

[ Bericht 7% gewijzigd door halion op 25-01-2005 09:28:10 ]
pi_24737105
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 09:01 schreef halion het volgende:

De mensen die hier lopen te zeiken, zullen ook in een ander land gaan zeiken. De locatie waar je je bevindt verandert namelijk helemaal niets aan jezelf.
( true words, so true ... )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_24739848
quote:

Ik hoor graag de mening van "States worshippers " die al langere tijd in Amerika wonen en dus echt iets kunnen zeggen op basis van ervaring, niet van 'freshman' emigranten die al hun acties baseren op hun onvrede over NL/Europa.

Ga je voor het avontuur? Go for it! Er is niets mooiers dan reizen.
Maar denk niet dat het in andere landen beter is dan hier, of dat een ander land van jou een nieuw mens maakt. Dat kun je alleen zelf. En als je het zelf kunt dan kun je het ook hier.
Eerst stel je dat je de VS en Nederland niet kunt vergelijken. Daarna begin je alsnog met vergelijken. Overigens kun je belastingstelsels oid uitstekend vergelijken mits je het voldoende toelicht (wat je dan weer wél zelf moet betalen ten opzichte van de lagere belasting).

Dan zeg je dat mensen alleen een oordeel van de VS kunnen geven op basis van ervaring (States worshippers). Je bent er zelf een paar keer geweest maar je zegt nu al dat het nergens beter is dan hier in Nederland. Tegenstrijdig.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_24740905
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:46 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Eerst stel je dat je de VS en Nederland niet kunt vergelijken. Daarna begin je alsnog met vergelijken. Overigens kun je belastingstelsels oid uitstekend vergelijken mits je het voldoende toelicht (wat je dan weer wél zelf moet betalen ten opzichte van de lagere belasting).

Dan zeg je dat mensen alleen een oordeel van de VS kunnen geven op basis van ervaring (States worshippers). Je bent er zelf een paar keer geweest maar je zegt nu al dat het nergens beter is dan hier in Nederland. Tegenstrijdig.
Helaas, je leest niet goed. Ik zeg alleen wat ik VIND, niet dat iets IS..
  dinsdag 25 januari 2005 @ 17:33:19 #269
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24744360
quote:
Lees dit topic eens door Mijn postings bijvoorbeeld
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24747728
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:48 schreef halion het volgende:

[..]

Helaas, je leest niet goed. Ik zeg alleen wat ik VIND, niet dat iets IS..

Precies. Je zegt dat je pas een mening kan vormen (iets VINDEN) als je 'US worshipper' bent en toch zeg je dat het hier in Nederland beter is, suggererend dat het in de VS gelijk of slechter is.
New Yorker in spe
pi_24792329
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 20:47 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Precies. Je zegt dat je pas een mening kan vormen (iets VINDEN) als je 'US worshipper' bent en toch zeg je dat het hier in Nederland beter is, suggererend dat het in de VS gelijk of slechter is.
ok smartass, dan zeg ik bij deze dat ik BEDOEL dat ik vind dat het in NL beter is, niet dat het absoluut zo is dat het in NL beter is dan de VS. clear baby?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:51:04 #272
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_24799577
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 08:26 schreef halion het volgende:

[..]

ok smartass, dan zeg ik bij deze dat ik BEDOEL dat ik vind dat het in NL beter is,
waarom hebben we Giuliani nodig dan als jij denkt dat NL beter is dan de US

Giuliani is , alleen beweer ik niet dat NL beter is dan de US
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_24799635
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:51 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

waarom hebben we Giuliani nodig dan als jij denkt dat NL beter is dan de US

Giuliani is , alleen beweer ik niet dat NL beter is dan de US

we hebben een ' Giuliani' nodig in die verpauperde kutzooi genaamd Rotterdam.
Alleen Detroit en Cleveland zijn erger.

Will the next Giuliani please stand up?
pi_24806911
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 04:10 schreef Libris het volgende:
Leeft StefanP nog?
vroeg ik me pas ook nog af.
-
  zaterdag 29 januari 2005 @ 14:06:59 #275
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24814436
Misschien heeft hij nog geen internet op zijn nieuwe adres?
Master of my domain
pi_24814512
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:06 schreef Koobus het volgende:
Hij ging toch naar Motorola oid!? Lijkt me wel dat daar een PCtje staat waar ie in zn vrije tijd even het internet kan checken.
-
pi_24814526
Misschien zit hij al in de bak, gezien zijn Nederlandse "drugscultuur"?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 14:13:00 #278
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24814532
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:06 schreef Koobus het volgende:
Gezien de gemiddelde Amerikaanse infrastuctuur lijkt me dat niet geheel onmogelijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24821600
Deze post komt niet vanuit een cel hoor Ik pas wel op om hier iets tegen de wet te doen. Ja, ik leef nog en heb het enorm naar m'n zin. Het is hier regelmatig 23 graden, altijd droog, er is volop ruimte, en het is een stuk fijner dan in Nederland. Ik voel me echt enorm opgelucht en vrij. Nederland was voor mij heel beklemmend en ik irriteerde me echt alleen maar. Zie verder ook alle redenen in de OP. Verder ben ik hier inderdaad pas een maand, maar voordat iemand roept 'in zo'n kort tijdstip kun je echt nog niets meemaken': ik ben hier vele malen maanden achtereen voor m'n werk en vakanties geweest

Maar 50 uur werken per week, pas een eigen woning sinds Dinsdag en 1000-en-1 dingen die geregeld moeten worden houden me redelijk weg van internet, op wat snelle posts na. Dinsdag komt de inboedel aan en daarna zal ik wel eens wat van me laten horen. Populon ik heb hier ADSL, maar ze mogen inderdaad wel eens ZOAB invoeren.

Als iemand er ook ooit aan denkt: ga ervoor. Je weet niet wat je mist in klein Nederland!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_24821664
foto's van je place, car, living environment please
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:50:41 #281
62182 Georges
That's the shit
pi_24821683
Klinkt goed. Blijf het volgen. VS is wel een van de landen waar ik van zou overwegen naartoe te emigreren.
pi_24823324
StefanP goodluck heh ik geloof het zomaar dat je het naar je zin hebt daar.

Wat pics van omgeving enzo mistaan niet
Make your money bigger, make your money bigger, make your money bigger!
Get the money first! After that you get the women!!!
  zondag 30 januari 2005 @ 12:25:32 #283
97934 ASroma
Flamboyant
pi_24830741
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:50 schreef Georges het volgende:
VS is wel een van de landen waar ik van zou overwegen naartoe te emigreren.
pi_24845894
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:46 schreef StefanP het volgende:
Deze post komt niet vanuit een cel hoor Ik pas wel op om hier iets tegen de wet te doen. Ja, ik leef nog en heb het enorm naar m'n zin. Het is hier regelmatig 23 graden, altijd droog, er is volop ruimte, en het is een stuk fijner dan in Nederland.
Als iemand er ook ooit aan denkt: ga ervoor. Je weet niet wat je mist in klein Nederland!
je onderbouwing blijft vaag StefanP. WAT is er dan fijner? Het weer? Dat is in Zuid-Frankrijk beter dan in Texas. En waarom blijf je de VS vergelijken met Nederland, terwijl Nederland alleen al VIJF KEER in Florida past, een van de 52 Staten van Amerika? Je vergelijking klopt niet. Je vergelijkt het wonen in Andorra met het wonen in Australie. Dat zijn twee niet-vergelijkbare partijen.
Ik zou het op prijs stellen als je me dat eens uit zou leggen.

Ik stel voor dat je de VS voortaan vergelijkt met Europa. Dat is een goede match, qua oppervlakte, ruimte, natuur, verschillende culturen(!), sociale voorzieningen, economie en levensstandaard. Hoewel Europa wel veel meer inwoners heeft dan de VS.
Ik kijk uit naar je nieuwe posts!

Verder zul je het prima naar je zin hebben, Amerika heeft zat fijne leefomgevingen. Ikzelf was erg onder de indruk van de LUXE wijken van Tampa Bay, Florida. Have fun!

[ Bericht 5% gewijzigd door halion op 31-01-2005 08:30:32 ]
pi_24845961
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:46 schreef StefanP het volgende:

ik zou ook graag iets meer lezen over wat je in je omgeving ziet. En dat je daar je huidige leefomstandigheden mee vergelijkt. Zoiets als ' ik woon hier prettiger dan in Zuid-Dallas, want.....'
Aan die eeuwige disjes naar Nederland heeft niemand wat. Terwijl wel iedereen wil weten hoe het daar is. Hope this helps. Dank je.
  maandag 31 januari 2005 @ 08:40:12 #286
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24845965
Goed te horen dat het je bevalt Maar inderdaad, wat Halion schrijft, waarom bevalt het je zo?
pi_25107543
Goed, het heeft een tijdje geduurd, maar hier de redenen waarom ik Nederland nul komma niks ga missen:

-Het was vandaag 25,7 graden. In Nederland was het 2 graden of zo? Het is hier trouwens ook winter, dus de zomer komt er nog aan. En als het hier koud is (5-10 graden) dan is het toch droog. Regenen doet het erg weinig, in tegenstelling tot Nederland!

-Het is hier oneindig veel groter en ruimer. God wat een ruimte. Weg uit de blokkendoos die Nederland is... Overal volop parkeergelegenheid, elk huis heeft een garage, huizen zijn allemaal vrijstaand, overal is ruimte, alles is weids opgezet en er kan nog veeeeel meer bij gebouwd worden. Nederland daarentegen met zijn rijtjeshuisjes, tuintjes ter grootte van een postzegel en alles volgebouwd, ik moet er niet aan denken om daar weer tussen te moeten. Zo claustrofobisch, triest welhaast.

-Engels is een prachtige taal, veel mooier en rijker dan het Nederlands. Verklaar me maar voor gek, maar ik heb een taal-fetish en heb het geluk tweetalig opgegroeid te zijn (Engels/Nederlands, ook in het buitenland) waardoor ik inderdaad dat oordeel kan vellen

-Geen mierenneukende overheidsbemoeienis. God wat een vrijheid. Ja, natuurlijk is het een ellende om het land in te komen, en ja de FBI en CIA mogen/kunnen hier alles, enzovoorts, MAAR de lokale en federale overheid vallen je niet lastig metstompzinnige regeltjes zoals in Nederland. Je mag in Nederland je kont nog niet keren of er is wel een wet die dat verbiedt, er een toetsing door een welstandscommissie aan verbindt en er vervolgens ook nog eens belasting over heft. Walgelijk vond ik dat. Je mag niets, helemaal niets. Hier ben je als burger veel vrijer.

-Vrijwel alles is goedkoper dan in Nederland. 6% BTW (ik lach me nog steeds dood). Rijbewijs was 24 dollar (inclusief 3 gratis herkansingen als je faalt). Oh en ik mocht gewoon langskomen zonder afspraak, een uurtje wachten weliswaar, maar niet de nazi-praktijken van het CBR met hun maandenlange wachtlijsten. Maar goed, terug naar dit punt... er is geen BPM bij auto's, geen gemeentelijke belasting, kleding kost de helft, electronica kost de helft, DVDs en CDs kosten iets meer dan de helft, benzine kost minder dan 1/3, enzovoorts enzovoorts. In Nederland word je helemaal leeggezogen door de belastingdienst en vervolgens door de middenstand (waarschijnlijk als gevolg van belastingen die de overheid hun oplegt). Of door wat voor reden dan ook. Maar hier kun je met hetzelfde geld bijna 2x zo veel.

-HUIZEN! In Nederland kost een woning nu gemiddeld, wat, 230000 euro? 500000 ouderwetse guldens? Voor een 2-onder-1-kap met een klein tuintje en met een beetje geluk een kleine garage? Hier heb je voor dat bedrag een gigantische vrijstaande woning met 6 kamers, 3 badkamers, een 2-car garage, een game room, een enorme lap grond, enz. enz. Mocht ik het geluk hebben om hier te kunnen blijven en over 2-3 jaar een greencard te bezitten, dan kan ik voor 100-120k dollar een hele mooi vrijstaande woning met grond/garage kopen. In een buurt die je in Nederland als 'villawijk' zou bestempelen.

-Nog iets over woningen - ze zijn hier allemaal anders! Niet die saaie, grijze eenheidsworst zoals in Nederland. Over NL gesproken, wee de gebeente als je daar zelfs maar je kozijnen een andere kleur wil verven, dat mag natuurlijk niet! Nee, je moet bij de rest van de buurt passen, en een commissie met sukkeltjes gaat dat voor jou beslissen nadat je bij de overheid langs bent geweest voor een pruts vergunninkje (lees: extra belasting). Anyway: woningen zijn hier nog betaalbaar! Voor 2x mijn huidige jaarinkomen heb ik een bovenmodale woning, met 2x mijn oude jaarinkomen kon ik in Nederland nog geen garage kopen. En dan te denken dat mensen hier ook al klagen over de hoge woningprijs... arme Nederlanders.

-Je hoeft hier niet ja-ren-lang op een wachtlijst voor een huurwoning. Sterker nog, er is aanbod van honderden appartementencomplexen. Ik heb er meerdere bezocht en al de eerste dag een keuze gemaakt. Niks wachtlijst, niks inschrijfgeld, niks wekelijks het aanbod doorzoeken, je keus opgeven en hopen dat jij de woning krijgt met je schamele 3 jaar inschrijfduur. Gewoon dezelfde week nog een prachtige huurwoning hebben!

-Amerika gooit zijn cultuur tenminste niet in de uitverkoop zoals Nederland, waar politici en 'intellectuelen' op hun achterste poten staan om de Nederlandse normen/waarden in de uitverkoop te gooien of in te ruilen voor een Europese grondwet. Als ze die tenminste al niet te grabbel hebben gegooid door hele hordes barbaren uit het Rifgebergte het land binnen te laten en vervolgens hun gang te laten gaan toen die doorkregen dat Nederlander geregeerd wordt door slappe minkukels. Hier mag je nog trots zijn op je land, sterker nog dat wordt van je verwacht. In Nederland... daar mag je al geen vlag op je tas dragen want dan ben je een walgelijk figuur

-Het is een zegening om verlost te zijn van Marokkanen, Turken en dergelijke. Weg overlast. Noem me maar een racist of xenofoob maar ik had het helemaal gehad met hun 'cultuurverrijking'. Alle culturen in de VS gedragen zich als Amerikaan, voelen zich Amerikaan. Misschien omdat men hier veel selectiever is in wie het land inkomt. In Nederland betekent (goed, betekende, maar de schade is al gedaan) kansarm meteen een verblijfsvergunning. Hier betekent het een enkeltje terug naar waar je vandaan kwam.

-Ik ben ingenieur. In Nederland vond ik het altijd verbazingwekkend dat technici met de nek aangekeken worden, dat bèta's veelal minder verdienen dan 'bla-bla mannetjes' die economie, marketing of wat dan ook gestudeerd hebben. Ofwel dat, ofwel de nivellering die je overal in Nederland ziet, is er dan ook de oorzaak van dat technici in Nederland belachelijk weinig verdienen. Hier verdien je een veelvoud (er zullen niet veel Nederlanders zijn die per maand hetzelfde verdienen als wat ik nu 2-wekelijks(!) gestort krijg) en krijg je ook veel meer respect. Niet dat dat per se hoeft, maar het is wel frappant. In Nederland is techniek maar saai en stoffig, iets voor nerds. Hier wordt het volop gestimuleerd en is men heel geïnteresseerd in technische opleidingen. Er zijn hier zowaar vrouwelijke ingenieurs, iets wat je in Nederland NOOIT zult meemaken (die ene % uitgezonderd dan)! Hoe het in de toekomst met Nederland moet gaan weet ik niet, maar ik vrees het ergste. Zonder technici en met alleen maar mensen die bedreven zijn in Powerpoint zal het niet erg goed gaan met de kenniseconomie...

-Men is hier erg vriendelijk. Met de -toegegeven- belachelijke buitenlandse politiek van de VS zal dit misschien veel Nederlanders die nooit in Amerika geweest zijn verbazen, maar iedereen staat je te woord als je iets vraagt en onbekenden groeten je op straat. Deuren worden voor je open gehouden, er is geen aggressie in het verkeer en je krijgt gewoon ruimte als je die nodig hebt, enz. enz. ls je tegen iemand aanloopt verontschuldigen zij zich, zelfs al is het overduidelijk jouw schuld!

-Personeel weet hier tenminste wat 'de klant is koning' betekent. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren, je bent hier als klant echt als koning te rijk. Service staat boven alles.

-Als je van winkelen houdt, dan zit je hier goed. Winkels te overvloed. Je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn winkels voor. Er zit hier vlakbij een shopping mall die bijna even groot is als België! Met daaromheen in een straal van 3km nog meer kleine malls en winkels. Een hele wijk die opgezet is als winkelcentrum, kun je het je voorstellen?!

-Airconditioning thuis en in de winkels. Heerlijk, lekker koel 's zomers en warm 's winters.

-De uber lekkere single chick in mijn projectteam die wel laat merken er zin in te hebben

-CHOCOLADE IJS!!!! Ik kan hier de supermarkt ingaan (en als ik geluk heb, niet verdwalen in die enorme hal) en gewoon chocolade ijs kopen. In Nederland heb je die alleen biologisch, of in belachelijke smaken als pistache-straciatella, vanille-mint-banaan-hazelnoot

Toegegeven, er zijn ook nadelen:

-De openbare toiletten. Men vindt het hier blijkbaar fijn om alles te horen van iemand die op een WC zit... lekker als je bij binnenkomst iemand de smerigste scheten hoort laten De wanden om een toilet heen beginnen pas 30cm boven de grond en houden bij 2m alweer op. Bovendien zijn ze van papiermaché of zo gemaakt... ik vertik het om die te gebruiken, ik ga thuis wel.

-Groente is er veel minder in de supermarkt en je betaalt ook nog eens de hoofdprijs. Ingevroren is er gelukkig wel wat keus en de prijs valt dan ook weer mee, maar vers is er heel weinig en het kost 3x zoveel als in Nederland.

-Te voet ergens heengaan hoef je hier niet te proberen. Het is met de auto of helemaal niet. Fiets- en voetpaden zijn er niet. Dat is heel jammer, want er is volop ruimte om die aan te leggen en het weer is fantastisch.

-Kaas, yoghurt e.d. is er bijna niet. Amerikaanse kaas is lekker op hamburgers e.d. maar niet op brood. Yoghurt is er alleen in kleine verpakkingen, waarom ze niet per liter verkocht wordt weet ik niet. Ook is er geen hagelslag, stelletje ongelovige heidenen!

-Men is hier veel geloviger. Ik heb het niet zo op de criminelen, pedo's, gedachtenpolitie en wereldvreemden van de kerk... nu heb ik er nog absoluut niet mee te maken gehad, maar het is gewoon een feit dat veel mensen hier geloofsfanatiekelingen zijn.

Ik hoop nooit meer terug te keren naar Nederland. Veel te bekrompen, nat en klein. Hopelijk houdt de telecom markt zich de komende 3 jaar sterk, daarna heb ik een greencard. Tot die tijd moet ik bij ontslag het land uit, en hoe ik hierna ooit nog in Nederland gelukkig kan zijn weet ik niet. Ik vond de afgelopen 12 jaar (daarvoor woonde ik in het buitenland) al erg genoeg!

Als je de kans krijgt, neem hem. Zorg wel eerst dat je een HBO/universitaire opleiding hebt. Laat de rest van Nederland maar met de andere Europeanen blaten over hoe slecht, eng en gemeen Amerika is, zonder dat ze er ooit zelf geweest zijn. Dit is een prachtig land!

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 16-02-2005 02:41:29 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25107748
Hell yeah!
chicks in je projectteam, kijk je uit? Anders krijg je ineens een Oprah scene !
Gelovig heb ik idd ook gemerkt, al tijdens die paar dagen dat ik er was.
Het klinkt allemaal redelijk geweldig! en dat is het ook gewoon.
Het enigste waar ik nu gewoon over struikel is dat hele ziekenfonds / pensioen gebeuren. Maar ze zijn er hard aan bezig merk ik, en ik oordeel over een jaar of 2 wel weer

Verder, klinkt allemaal goed man! Tops!
Dit klinkt wel heel anders overigens dan de avonturen van Vampier e.d. uit LA.
USA zal wel net zo divers zijn als Europa.
en ik ga nu pitten, ben klaar met mn werk...
-
pi_25107813
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:36 schreef StefanP het volgende:
-Engels is een prachtige taal, veel mooier en rijker dan het Nederlands. Verklaar me maar voor gek, maar ik heb een taal-fetish en heb het geluk tweetalig opgegroeid te zijn (Engels/Nederlands, ook in het buitenland) waardoor ik inderdaad dat oordeel kan vellen
Ook ik ben tweetalig en bepaal hierbij dat jij wel een oordeel kan vellen, maar dat je ondanks je kennis van taal..een smakeloze taalkundige bent. Als engels iets niet is, dan is het wel mooier en rijker zijn dan de nederlandse taal. Hoewel beide uiteraard op bepaalde punten voor elkaar onder doen vind ik nederlands absoluut de rijkere taal..al was het maar om de zinsbouw...

Ik hoop dat je veel meer van die zeurkousen overtuigt de sprong naar amerika te wagen, jammer dat de meesten niet eens weten wat het HBO is...,wellicht dat het hier dan weer een stuk plezanter wordt.
underground forever baby
pi_25107854
quote:
-Het was vandaag 25,7 graden. In Nederland was het 2 graden of zo? Het is hier trouwens ook winter, dus de zomer komt er nog aan. En als het hier koud is (5-10 graden) dan is het toch droog. Regenen doet het erg weinig, in tegenstelling tot Nederland!
Leuk he een droog landschap
Leuk he zomers van 40-45 graden
Leuk he dat je nooit jaargetijden hebt
quote:
-Het is hier oneindig veel groter en ruimer. God wat een ruimte. Weg uit de blokkendoos die Nederland is... Overal volop parkeergelegenheid, elk huis heeft een garage, huizen zijn allemaal vrijstaand, overal is ruimte, alles is weids opgezet en er kan nog veeeeel meer bij gebouwd worden. Nederland daarentegen met zijn rijtjeshuisjes, tuintjes ter grootte van een postzegel en alles volgebouwd, ik moet er niet aan denken om daar weer tussen te moeten. Zo claustrofobisch, triest welhaast.
Zoek een fatsoenlijke baan, dan kan je wonen zoals je wil of emigreer naar Veendam
quote:
-Engels is een prachtige taal, veel mooier en rijker dan het Nederlands. Verklaar me maar voor gek, maar ik heb een taal-fetish en heb het geluk tweetalig opgegroeid te zijn (Engels/Nederlands, ook in het buitenland) waardoor ik inderdaad dat oordeel kan vellen[/qote]

Ook in Nederland hebben ze Irish pubs waar je Engels kan praten of zoek een baan waar je Engels nodig hebt

[quote]-Geen mierenneukende overheidsbemoeienis. God wat een vrijheid. Ja, natuurlijk is het een ellende om het land in te komen, en ja de FBI en CIA mogen/kunnen hier alles, enzovoorts, MAAR de lokale en federale overheid vallen je niet lastig metstompzinnige regeltjes zoals in Nederland. Je mag in Nederland je kont nog niet keren of er is wel een wet die dat verbiedt, er een toetsing door een welstandscommissie aan verbindt en er vervolgens ook nog eens belasting over heft
Walgelijk vond ik dat. Je mag niets, helemaal niets. Hier ben je als burger veel vrijer.
Volgens mij heb je de Patriot Act niet mee gekregen.
quote:
-Vrijwel alles is goedkoper dan in Nederland. 6% BTW (ik lach me nog steeds dood). Rijbewijs was 24 dollar (inclusief 3 gratis herkansingen als je faalt). Oh en ik mocht gewoon langskomen zonder afspraak, een uurtje wachten weliswaar, maar niet de nazi-praktijken van het CBR met hun maandenlange wachtlijsten. Maar goed, terug naar dit punt... er is geen BPM bij auto's, geen gemeentelijke belasting, kleding kost de helft, electronica kost de helft, DVDs en CDs kosten iets meer dan de helft, benzine kost minder dan 1/3, enzovoorts enzovoorts. In Nederland word je helemaal leeggezogen door de belastingdienst en vervolgens door de middenstand (waarschijnlijk als gevolg van belastingen die de overheid hun oplegt). Of door wat voor reden dan ook. Maar hier kun je met hetzelfde geld bijna 2x zo veel.
Vooral niet terugkomen als je je baan verliest, kanker krijgt of het andersinds tegen zit.
quote:
-Nog iets over woningen - ze zijn hier allemaal anders! Niet die saaie, grijze eenheidsworst zoals in Nederland. Over NL gesproken, wee de gebeente als je daar zelfs maar je kozijnen een andere kleur wil verven, dat mag natuurlijk niet! Nee, je moet bij de rest van de buurt passen, en een commissie met sukkeltjes gaat dat voor jou beslissen nadat je bij de overheid langs bent geweest voor een pruts vergunninkje (lees: extra belasting). Anyway: woningen zijn hier nog betaalbaar! Voor 2x mijn huidige jaarinkomen heb ik een bovenmodale woning, met 2x mijn oude jaarinkomen kon ik in Nederland nog geen garage kopen. En dan te denken dat mensen hier ook al klagen over de hoge woningprijs... arme Nederlanders.
In Timboektoe zijn de huizenprijzen nog lager
quote:
-Je hoeft hier niet ja-ren-lang op een wachtlijst voor een huurwoning. Sterker nog, er is aanbod van honderden appartementencomplexen. Ik heb er meerdere bezocht en al de eerste dag een keuze gemaakt. Niks wachtlijst, niks inschrijfgeld, niks wekelijks het aanbod doorzoeken, je keus opgeven en hopen dat jij de woning krijgt met je schamele 3 jaar inschrijfduur. Gewoon dezelfde week nog een prachtige huurwoning hebben!
Als je een fatsoenlijke baan hebt in Nederland heb je gister nog een appartement.

Lukt het je overigens ook om voor 250 dollar iets bewoonbaars te huren?
quote:
-Amerika gooit zijn cultuur tenminste niet in de uitverkoop zoals Nederland, waar politici en 'intellectuelen' op hun achterste poten staan om de Nederlandse normen/waarden in de uitverkoop te gooien of in te ruilen voor een Europese grondwet. Als ze die tenminste al niet te grabbel hebben gegooid door hele hordes barbaren uit het Rifgebergte het land binnen te laten en vervolgens hun gang te laten gaan toen die doorkregen dat Nederlander geregeerd wordt door slappe minkukels. Hier mag je nog trots zijn op je land, sterker nog dat wordt van je verwacht. In Nederland... daar mag je al geen vlag op je tas dragen want dan ben je een walgelijk figuur
Welke cultuur? Als een land geen cultuur heeft is het de VS
quote:
-Het is een zegening om verlost te zijn van Marokkanen, Turken en dergelijke. Weg overlast. Noem me maar een racist of xenofoob maar ik had het helemaal gehad met hun 'cultuurverrijking'. Alle culturen in de VS gedragen zich als Amerikaan, voelen zich Amerikaan. Misschien omdat men hier veel selectiever is in wie het land inkomt. In Nederland betekent (goed, betekende, maar de schade is al gedaan) kansarm meteen een verblijfsvergunning. Hier betekent het een enkeltje terug naar waar je vandaan kwam.
Al die Latino's die je heel de dag ziet rondlopen zijn zeker legaal?
quote:
Men is hier erg vriendelijk. Met de -toegegeven- belachelijke buitenlandse politiek van de VS zal dit misschien veel Nederlanders die nooit in Amerika geweest zijn verbazen, maar iedereen staat je te woord als je iets vraagt en onbekenden groeten je op straat. Deuren worden voor je open gehouden, er is geen aggressie in het verkeer en je krijgt gewoon ruimte als je die nodig hebt, enz. enz. ls je tegen iemand aanloopt verontschuldigen zij zich, zelfs al is het overduidelijk jouw schuld!
Probeer het in een sloppewijk. Of komt daar onze Xenofoob niet?
quote:
-Ik ben ingenieur. In Nederland vond ik het altijd verbazingwekkend dat technici met de nek aangekeken worden, dat bèta's veelal minder verdienen dan 'bla-bla mannetjes' die economie, marketing of wat dan ook gestudeerd hebben. Ofwel dat, ofwel de nivellering die je overal in Nederland ziet, is er dan ook de oorzaak van dat technici in Nederland belachelijk weinig verdienen. Hier verdien je een veelvoud (er zullen niet veel Nederlanders zijn die per maand hetzelfde verdienen als wat ik nu 2-wekelijks(!) gestort krijg) en krijg je ook veel meer respect. Niet dat dat per se hoeft, maar het is wel frappant. In Nederland is techniek maar saai en stoffig, iets voor nerds. Hier wordt het volop gestimuleerd en is men heel geïnteresseerd in technische opleidingen. Er zijn hier zowaar vrouwelijke ingenieurs, iets wat je in Nederland NOOIT zult meemaken (die ene % uitgezonderd dan)! Hoe het in de toekomst met Nederland moet gaan weet ik niet, maar ik vrees het ergste. Zonder technici en met alleen maar mensen die bedreven zijn in Powerpoint zal het niet erg goed gaan met de kenniseconomie...
Als je economie was gaan studeren had je niet hoeven te gaan emigreren
quote:
-Als je van winkelen houdt, dan zit je hier goed. Winkels te overvloed. Je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn winkels voor. Er zit hier vlakbij een shopping mall die bijna even groot is als België! Met daaromheen in een straal van 3km nog meer kleine malls en winkels. Een hele wijk die opgezet is als winkelcentrum, kun je het je voorstellen?!
Ben je eigenlijk niet een vrouw?
quote:
-Airconditioning thuis en in de winkels. Heerlijk, lekker koel 's zomers en warm 's winters.

Hoeveel zou een beetje airco kosten 4000 euro?

Prima reden verder om te emigreren.
quote:
-De uber lekkere single chick in mijn projectteam die wel laat merken er zin in te hebben
Heb je uit je duim gezogen want die bestaan niet in de VS. Verder zijn ze allemaal nog te dom om voor de duvel te dansen, dus veel succes met je uber lekkere chick met het IQ van een visstick
quote:
-CHOCOLADE IJS!!!! Ik kan hier de supermarkt ingaan (en als ik geluk heb, niet verdwalen in die enorme hal) en gewoon chocolade ijs kopen. In Nederland heb je die alleen biologisch, of in belachelijke smaken als pistache-straciatella, vanille-mint-banaan-hazelnoot
Zoek een fatsoenlijke ijszaak
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25108905
Foto's!!!
  woensdag 16 februari 2005 @ 09:56:31 #292
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_25109319
Goed om te lezen, maar kun je wat meer vertellen over de regio waar je woont? Als ik het goed begrijp Dallas of in ieder geval in de buurt van Dallas. Woon je in Dallas zelf of in een buitenwijk?

Trouwens het weer is dan inderdaad wel stukken beter dan in Nederland, maar in de buurt van Dallas kunnen nogal eens tornado's voorkomen.

In grote lijnen ben ik het trouwens met je eens.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_25109601
Je maakt het wel heel aantrekkelijk om er ook te gaan wonen...
Wie weet maak ik ooit de stap, maar wil nu eerst in Spanje gaan wonen.

Succes, en schiet eens wat foto's van je huis en de omgeving!
pi_25121509
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 09:56 schreef Pistol_Pete het volgende:
Goed om te lezen, maar kun je wat meer vertellen over de regio waar je woont? Als ik het goed begrijp Dallas of in ieder geval in de buurt van Dallas. Woon je in Dallas zelf of in een buitenwijk?

Trouwens het weer is dan inderdaad wel stukken beter dan in Nederland, maar in de buurt van Dallas kunnen nogal eens tornado's voorkomen.
Ik woon in Frisco, ten noorden van Dallas. Frisco is de snelst groeiende stad van de VS. In 1990 nog maar 6000 inwoners, inmiddels 30000. Dallas groeit naar het noorden toe en steden als Plano en Frisco die eens niets voorstelden zijn nu de 'bovenkant' van Dallas. Het zijn de betere wijken. Er wordt hier gebouwd, niet normaal meer. Veelal ook woningen boven de 300000 dollar, dus het is niet voor iedereen weggelegd als je weet dat een gemiddeld huis hier een ton kost. In Plano/Richardson heb je veel IT en telecom bedrijven en het staat daar dan ook bekend als 'telecom corridor'.

Tornado's heb ik vorig jaar meegemaakt (op het nieuws dan) toen ik hier voor werk was, dat is best wel heftig ja. En onweer, niet normaal meer, dat kun je je in Nederland niet voorstellen. Op een bepaalde dag werd het 's middags zulk slecht weer dat de dag veranderde in de nacht. Echt, pikzwart. En overal onweer. Niet een flits en dan weer een flits, maar 20 flitsen tegelijk over de hele hemel heen. Ik durfde bijna niet naar mijn auto te rennen, en dat was maar 100 meter! Echt heel indrukwekkend.
-Mark Steyn
  donderdag 17 februari 2005 @ 04:14:41 #295
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25121652
Echt super leuk om te lezen hoe jullie ervaringen in the US of A zijn. Stefan, Maartena en Vampier, als ik over een aantal jaar ben afgestudeerd kom ik ook jullie richting uit en dan maken we misschien nog wel een keer kennis.
  donderdag 17 februari 2005 @ 09:45:50 #296
62182 Georges
That's the shit
pi_25122854
quote:
Op zondag 30 januari 2005 12:25 schreef ASroma het volgende:

[..]

Zeg het eens.
pi_25128563
Je vergeet trouwens het fijne belastingstelsel voor de meer ondernemende burger.
New Yorker in spe
pi_25138761
Hoeveel belasting betaal je met een equivalent van een BV met een winst voor belasting van 1.000.000 euro?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25185208

-Mark Steyn
pi_25185266
Leuk voor je.

Ik heb het zien sneeuwen, veel leuker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')