ja en nog 'net' ff wat duurderquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:38 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
Tegen NY zou ik persoonlijk idd. geen enkel bezwaar hebben, alhoewel in Londen wonen me nog net ff gaver lijkt.
Waar zit je in de VS? Wat doe je daar precies?quote:Op woensdag 24 november 2004 09:51 schreef corc het volgende:
tvp.
En dat terwijl hij al in mijn firefox-bookmarks staat. Alleen om te laten zien dat ik het een toptopique vind, en van de discussie geniet. Maartena, lekker bezig.
Ik ben hier nu een maand, van de 4 en ik kan wel zeggen dat het leven hier 'gggggggooooooddddd' is. Maar goed, ik heb het getroffen.
Ik koop hier ook meestal m'n cd's voor 7-13 euro hoor.quote:Op woensdag 24 november 2004 09:03 schreef StefanP het volgende:
Visum is binnen, verhuizing geregeld, dus alles is min of meer klaar. Ik val helemaal van mijn stoel van de prijzen in de USA...
Check even op www.bestbuy.com, een grote mediamarkt-achtige retailer. CDs: 9,99. DVDs: 12 dollar, vaak in de aanbieding voor 2 voor 15,-. DVD spelers van Sony e.d.: 65 dollar. Een 50" HDTV projectie TV: 3000 dollar.
Reken je even mee om naar euro's? Electronica, films en muziek kosten daar dus echt NIKS! Een CD kost hier al gauw 15 tot 20 euro, daar 7 euro.
Om maar niet over de prijzen van auto's, benzine, huizen en nog veel meer te praten. Wat laten wij ons in Nederland ongenadig naaien zeg. Daar 3x zo veel verdienen, 1/2 x zo veel belasting - zo kan ik ook rijk worden ja, in plaats van hier -als ingenieur nota bene- te ploeteren voor een simpel loontje, een standaard rijtjeshuis en 60% belastingdruk (alles meegeteld)
Voortaan koop ik mijn CDs wel legaal, voor 6 dollar 66 cent neem ik de moeite niet meer om alles te downloaden.
Woon in Berkeley, CA. Bij San Francisco. Werk voor mijn afstuderen (om ook zo'n ingenieur te worden) vier maanden in Oakland.quote:Op woensdag 24 november 2004 11:39 schreef BrauN het volgende:
[..]
Waar zit je in de VS? Wat doe je daar precies?
Verkreeg je ze hier altijd illegaal dan?quote:Op woensdag 24 november 2004 09:03 schreef StefanP het volgende:
Voortaan koop ik mijn CDs wel legaal, voor 6 dollar 66 cent neem ik de moeite niet meer om alles te downloaden.
Ja we laten ons goed naaien ja..door mensen als jij die in de VS nooit het geld zouden hebben gehad om te studeren tot ingenieur en dat van "onze" belastingcenten heeft gedaan om vervolgens in het buitenland te profiteren van onze gulheid.quote:Op woensdag 24 november 2004 09:03 schreef StefanP het volgende:
Ik val helemaal van mijn stoel van de prijzen in de USA...
Om maar niet over de prijzen van auto's, benzine, huizen en nog veel meer te praten. Wat laten wij ons in Nederland ongenadig naaien zeg. Daar 3x zo veel verdienen, 1/2 x zo veel belasting - zo kan ik ook rijk worden ja, in plaats van hier -als ingenieur nota bene- te ploeteren voor een simpel loontje, een standaard rijtjeshuis en 60% belastingdruk (alles meegeteld)
De ouders van StefanP hebben via HUN belastingsbijdragen de kosten van de studies van StefanP betaald en StefanP is dus in GEEN geval een profiteur. StefanP bekijkt het tenminste slim en heeft geen bang van een uitdaging.quote:Op donderdag 25 november 2004 04:13 schreef Laton het volgende:
[..]
Ja we laten ons goed naaien ja..door mensen als jij die in de VS nooit het geld zouden hebben gehad om te studeren tot ingenieur en dat van "onze" belastingcenten heeft gedaan om vervolgens in het buitenland te profiteren van onze gulheid.
Smerige profiteur.
Ik zie dat jij ook geen profiteur bent. In ieder geval niet als het gaat om de lessen nederlands die je volgt. StefanP is wel een profiteur. De staat investeert in een mens zodat deze de gevolgde studie kan gaan uitoefenen en derhalve kan bijdrage aan de maatschappij en economie. Dat doet hij nu niet.quote:Op donderdag 25 november 2004 04:26 schreef ZedKet het volgende:
[..]
De ouders van StefanP hebben via HUN belastingsbijdragen de kosten van de studies van StefanP betaald en StefanP is dus in GEEN geval een profiteur. StefanP bekijkt het tenminste slim en heeft geen bang van een uitdaging.
Die smerige platenmaatschappijen bekostigen amerikaanse reclames voor de amerikaanse markt uit de Europesche zakken.quote:Op woensdag 24 november 2004 09:03 schreef StefanP het volgende:
Reken je even mee om naar euro's? Electronica, films en muziek kosten daar dus echt NIKS! Een CD kost hier al gauw 15 tot 20 euro, daar 7 euro.
Amerika is van de indianen. De rest zijn allemaal buitenlanders. Misschien is het jou niet opgevallen, maar van de biljoenen mensen op aarde zijn er maar 14 miljoen geen buitenlander. In amerika ben jij die buitenlander met dat rare accentquote:Op maandag 4 oktober 2004 21:39 schreef StefanP het volgende:
StefanP woont en werkt per 1 januari in de VS! Met vreugde gaat hij Nederland verlaten want...
StefanP is het beu dat in Nederland de grote steden inmiddels het domein zijn van buitenlanders. Je kunt hem een xenofoob of rascist noemen, maar hij is er gewoon niet van gediend om zich niet meer thuis te voelen in zijn eigen land. Er zijn grenzen. Hij wil niet door Amsterdam lopen en om zich heen alleen maar Turken, Marokkanen, Joegoslaven, Somaliërs en Antillianen zien. In de VS heb je ook niet-blanken, maar daar hebben immigranten veelal de wil om de Amerikaanse normen en waarden over te nemen. Hier zijn juist de meest kanslozen heen gesleept en het lijkt wel dat ze om het hardst tegen onze schenen proberen te schoppen omdat ze weten dat de slappe politiek en justitie toch niets doen.
Bah dus eigenlijk betalen de Europeanen om de Amerikanen te pesten met constante reclamequote:Op donderdag 25 november 2004 10:16 schreef Shark.Bait het volgende:
Die smerige platenmaatschappijen bekostigen amerikaanse reclames voor de amerikaanse markt uit de Europesche zakken.
Ik heb dislectie, heb je daar een probleem mee dan? Jij zult ook je gebreken wel hebben zekerquote:Op donderdag 25 november 2004 04:46 schreef Laton het volgende:
[..]
Ik zie dat jij ook geen profiteur bent. In ieder geval niet als het gaat om de lessen nederlands die je volgt. StefanP is wel een profiteur. De staat investeert in een mens zodat deze de gevolgde studie kan gaan uitoefenen en derhalve kan bijdrage aan de maatschappij en economie. Dat doet hij nu niet.
Hoor dat danquote:Op donderdag 25 november 2004 04:13 schreef Laton het volgende:
[..]
Ja we laten ons goed naaien ja..door mensen als jij die in de VS nooit het geld zouden hebben gehad om te studeren tot ingenieur en dat van "onze" belastingcenten heeft gedaan om vervolgens in het buitenland te profiteren van onze gulheid.
Smerige profiteur.
Die identificatie plicht is in Amerika 10 keer zo ergquote:Op donderdag 25 november 2004 17:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Mogen ze die identificatie plicht en andere rotzooi ook in hun kont steken.
Nou nee, in de VS bestaat die namelijk nietquote:Op donderdag 25 november 2004 17:33 schreef calvobbes het volgende:
Die identificatie plicht is in Amerika 10 keer zo erg
Biljoenenquote:Op donderdag 25 november 2004 10:16 schreef Shark.Bait het volgende:
Misschien is het jou niet opgevallen, maar van de biljoenen mensen op aarde zijn er maar 14 miljoen geen buitenlander. In amerika ben jij die buitenlander met dat rare accent
Nee, want ik spreek en schrijf vloeiend Amerikaans Engels. Ik heb 10 jaar op een eiland gewoond in het Caraïbisch gebied (Sint Maarten) waar Amerikaans Engels de spreektaal is, de TV/radio Amerikaans en waar 1000'en dikke Amerikanen vakantie komen vieren. Van mijn 7e t/m mijn 17e, dus ik spreek onherkenbaar Amerikaans, inclusief alle uitdrukkingen, gezegdes e.d. Er is geen hond daar die mij als buitenlander zal herkennen en dat geeft me een onvoorstelbare voorsprong t.o.v. Jan Klaassen met zijn steenkolenengelsquote:In amerika ben jij die buitenlander met dat rare accent
quote:Op donderdag 25 november 2004 23:03 schreef Singa het volgende:
@StefanP, nou je hebt geen lage eigendunk vermoed ik zo.![]()
Is dat zo? dat van die 'voorsprong'..?quote:Op donderdag 25 november 2004 22:04 schreef StefanP het volgende:
Er is geen hond daar die mij als buitenlander zal herkennen en dat geeft me een onvoorstelbare voorsprong t.o.v. Jan Klaassen met zijn steenkolenengels![]()
Deze prijzen zijn eerder uitzondering dan regel, ook bij Best Buy, Wal-Mart etc. De meeste cd's zijn zo'n $14 (excl. belasting), de meeste DVD's zo'n $20 (wederom excl. belasting).quote:Op woensdag 24 november 2004 09:03 schreef StefanP het volgende:
Check even op www.bestbuy.com, een grote mediamarkt-achtige retailer. CDs: 9,99. DVDs: 12 dollar, vaak in de aanbieding voor 2 voor 15,-.
Oei, nu al.quote:Op zaterdag 25 december 2004 18:48 schreef StefanP het volgende:
Vaarwel Nederland!
* StefanP stapt morgen op het vliegtuig
Heel veel plezier en succes! laat ons weten hoe het gaat!quote:Op zaterdag 25 december 2004 18:48 schreef StefanP het volgende:
Vaarwel Nederland!
* Jeroenus is jaloersquote:Op zaterdag 25 december 2004 18:48 schreef StefanP het volgende:
Vaarwel Nederland!
goed manquote:Op zaterdag 25 december 2004 18:48 schreef StefanP het volgende:
Vaarwel Nederland!
Vaarwel, veel gelukquote:Op zaterdag 25 december 2004 18:48 schreef StefanP het volgende:
Vaarwel Nederland!
De volk? Ik haat mensen die hun taal niet kennen.quote:Op zaterdag 25 december 2004 20:39 schreef YottaBrain het volgende:
De Amerikanen zijn de meest gehate volk van de wereld.
Zo ver ik weet verdwijnt hij niet van het forum hoorquote:Op zaterdag 25 december 2004 23:59 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Dag Stefan, we zullen je Supra-geblaat missen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |