abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:00:13 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22426540
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 19:20 schreef BrauN het volgende:
Stomme vraag hoor, maar ik ben er nog steeds niet achter... Wat is nou de rol van Nader precies in de verkiezingen? Is hij een soort reserve mannetje ofzo? Ik kom er niet achter...
Hij is Presidents kandidaat. In 2000 deed hij dat voor de Green Party en nu als een Independent

Hij maakt alleen bar weinig kans....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:06:58 #152
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_22426689
Jammer dat hij je post links laat liggen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_22426864
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 19:44 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja, het bedrijf regelt alles en neemt de kosten ook voor hun rekening. Maar helaas moet je nog een aantal dingen zelf doen, zoals tig formulieren invullen en kopieën van -bij wijze van spreken- elk diploma en elke inenting die je sinds je geboorte gehaald/gekregen hebt TZT zal ik ook wel naar de ambassade moeten om daar nog 20 formulieren in 10-voud in te vullen.
Had jij een open sollicitatie gedaan bij het bedrijf of had het bedrijf jou gevonden?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_22426883
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Hij is Presidents kandidaat. In 2000 deed hij dat voor de Green Party en nu als een Independent

Hij maakt alleen bar weinig kans....
Beseft die vent zelf niet dat het zinloos is?
New Yorker in spe
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:21:06 #155
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22427028
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:31 schreef Jeroenus het volgende:
Inderdaad, je hebt gelijk, de verzekeringszaken en financiele zaken zullen we overal gelijk zijn. Maar over de criminaliteit, vervuiling, illegalen en het overnemen van steden door bepaalde bevolkingsgroepen, die zaken zijn wel vanuit Californisch oogpunt.
Nee, dat gebeurd echt niet alleen in California. In vele steden zijn er complete wijken, en/of voorsteden waar meer dan 50% van de bevolking afkomstig is uit een bepaalde minderheid. In Arizona, California, Nevade, New Mexico, en Texas zijn dit voornamelijk de Mexicanen, in Florida en Virginia zijn het heel veel Cubanen en in New York zijn het veel Puerto Ricanen...... De zwarte bevolking van de VS tel ik maar even niet mee, die zijn immers al 150+ jaren in de VS, maar kregen pas in de jaren 50 dezelfde rechten als anderen.

Aan de westkust heb je ontzettend veel Aziatische immigranten, aan de zuidkust heb je heel veel Zuid-Amerikaanse immigranten. In Amerika worden deze immigranten over het algemeen een stuk beter getolereerd dan in Nederland, zelfs al maken ze misbruik van de mogelijkheden die de VS biedt. Als je je ergert aan de Turken en Marokkanen in Nederland, dan is de VS waarschijnlijk niet echt geschikt als immigratieland......

Je moet dan eerder denken aan een land met zeer strenge immigratie wetten, zoals Zwitserland ofzo, of een land waar niemand heen wil, zoals IJsland.
quote:
Maar problemen met die jeugd hier worden niet één-twee-drie op gelost. Dat altijd maar tolerant zijn naar de verislamitisering komt ook me strot uit. Elke moskee moet hoger zijn dan de eerste beste kerk in de buurt. Iets er van zeggen levert je onmiddelijk het predikaat racist op. We pompen bakken met geld in het heropvoedingsprojecten en integratieprojecten maar het hoger onderwijs wordt elk jaar duurder. En met dat duurder maken denkt men hier de kenniseconomie te kunnen bevorderen, het zal alleen maar averechts werken. Aan dat soort zaken erger ik me.
De VS zijn duidelijk niet jouw land van keuze als je dat standpunt hebt. Integratie hier betekend vooral dat ze hun eigen taal mogen spreken (vandaar dat je officiele documenten in zowat 12 talen kunt aanvragen en Spaans in veel staten een OFFICIELE taal is geworden) en dat ze volledige religieuze vrijheid hebben. Ook hier heb je voldoende moslims, alleen niet zo'n hoog percentage als in Nederland. Maar sta er niet gek van te kijken als de Indiase gemeenschap in ene keer een gigantische Sikh tempel in jouw straat gaat zitten bouwen, of dat er 3 Joodse tempels in je buurt zijn te vinden.

Integratieprojecten heb je hier niet echt. Met als gevolg dat men ook gewoon he-le-maal niet integreerd..... Je kunt hier in wijken rondlopen waar iedereen om je heen Vietnamees, Indiaas, of Chinees spreekt, en er zijn complete steden waar zelfs de gemeenteraad in het Spaans wordt gehouden.

En het feit is gewoon dat dat soort zaken in vrijwel ELK westers of relatief rijk land aan de orde van de dag zijn. Als je je ergerd aan "verislamitisering" in Europa, of aan "vermexicanisering" in de VS, dan moet je eerder denken aan een kluizenaars bestaan dan aan een immigratie, want die problemen kom je overal tegen. In Europa zijn het de overvloed aan Noord-Afrikanen en Midden-Oosteners. In de VS en Canada zijn het de Zuid-Amerikanen en de Aziaten. In Australie zijn het de Indonesiers en de Filipijnen.

En om iedereen maar even op 1 hoop te gooien: Een gedeelte van die immigranten maken allemaal op een bepaalde manier misbruik van de belastingcenten van hen die in die landen geboren zijn en de belasting betalen. Immigratie is daar zeker geen oplossing voor, want binnen de kortste keren erger je je wel weer aan de <noem minderheidsbevolking hier>.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:23:08 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22427078
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:06 schreef popolon het volgende:
Ja StefanP! Ik heb niet al dat werk voor niets gedaan..... nu wil ik een reactie ook!
-
pi_22427139
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:15 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hij doet mee uit een princiepe kwestie ofzow... democratie etc bla bla bla
Free people own guns! Slaves do not!
pi_22427167
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:15 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Die kerel heeft denk ik aardig wat invloed op de uitslag.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:33:52 #159
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22427372
Ja, op het gebied van immigratie en integratie kan ik me soms ergeren hoe mensen over de VS denken. Het verhaal van maartena is echt verhelderend.
Ook het afschieten van andere dogma's is vermakelijk om te lezen.

Maar succes in de VS StefanP.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:37:38 #160
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22427478
En ach, zo erg is de VS nu ook weer niet. Wanneer jij 1 januari daar aankomt is Kerry al een tijdje bezig geweest met het opruimen van enkele poblemen.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:08:54 #161
46960 StefanP
polemicist
pi_22428250
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:
Je betaald hier inderdaad stukken minder belasting, maar er zitten ook haken en ogen aan natuurlijk.... Welcome to the U.S.A.Waar je slechts 15 vakantiedagen krijgt, je medische verzekering zo'n $300 per persoon bedraagd, en waar de ARBO wet een stuk minder krachtig is als in Nederland. En meer dan 5 dagen ziek per jaar hoef je ook niet te zijn, want dan krijg je niet meer betaald.....
Ik neem mijn dienstjaren mee, maar desondanks zit ik na 5 jaar nog steeds in het starterstarief wat betreft vakantie (15 dagen dus). Pas na 7 jaar ga ik naar 20 dagen. Daar komen echter wél 11 verplichte vrije dagen bij, en het leuke is, als die in het weekend vallen dan schuiven ze of naar de vrijdag daarvoor of de maandag erna. 26 vrije dagen is toch mooi 5 weken, en aangezien ik hier mijn vakantie ook nooit op maak houd ik daar ruim aan over. Meer dan genoeg vakantie dus

Verzekeren is inderdaad vreselijk duur, maar als je een goede baan hebt in de VS dan betaalt het bedrijf mee aan je verzekering. In mijn geval betaalt het bedrijf zelfs alles!: Y Ik heb de documenten met wat er allemaal wel en niet vergoed wordt, en heel veel dingen die hier niet in het ziekenfonds of zelfs een particuliere verzekering zitten die krijg ik daar wel vergoed!

Arbo wet, tsja, ik weet van mezelf dat ik goed omga met stress en werk indelen. Verder heb ik het geluk dat ik al meer dan 10 jaar niet meer ziek ben geweest en fysiek nergens zelfs maar last van heb. In mijn geval is het dus waarschijnlijk (en dat blijft hopelijk zo) dat die zwakkere Arbo voor mij niet uitmaakt.
quote:
Dan hoop ik dat je het niet erg gaat vinden dat je zo'n $2,000 per jaar alleen al aan verzekeringen mag gaan betalen voor die auto. De totale kosten van een auto na 5 jaar rijden is nog steeds goedkoper vanwege de lagere benzine prijs, maar het blijft een kostbare zaak per jaar. Vergeet trouwens niet dat op de prijzen die je op websites mischien al hebt gezien nog 15% belasting bij moet. Amerikaan prijzen namelijk zonder belasting
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Dan hoop ik dat je je niet zoveel zorgen maakt over de kwaliteit van het wegdek. De wegen mogen wel breder zijn dan hier, maar het wegdek zit vaak vol met gaten, is erg hobbelig en verouderd. In Nederland zijn de wegen tenminste nog kwalitatief goed, en dat is - op de snelwegen na - toch een gemeenteklus.
De snelwegen zijn hier inderdaad beter dan ginds, dat geef ik zonder meer toe. De afwatering is enorm slecht (bij regen wil je echt niet rijden) en het wegdek is veel slechter. Maar daar staat tegenover dat vrijwel alles lekker breed en recht is, de wegenbelasting veel lager is en dat de straten in de woonwijken wél beter waren dan hier.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Ik hoop voor je dat je niet naar California verhuisd. Hier kun je nog net een apartementje krijgen voor 200.000 dollar, en huizen beginnen bij 300.000 dollar, en dan zit je in een niet al te goede wijk, en dieper in het binnenland met een dagelijkse file van ongeveer 2 uur om bij alle werkgevers te komen..... een soort Almere, waar veel woningen zijn en weinig werkgevers. Deze situatie zie je in heel California, en helaas ook steeds meer in andere staten waar men graag woont.
Mjah dat hangt dus inderdaad af van waar je woont. In Californië, NY en zo wil ik inderdaad niets kopen. Maar in Dallas heb je voor 1 ton een prachtig vrijstaand huis! In Nederland verschillen de prijzen ook tussen bv Drenthe en de Randstad, maar in mindere mate en in héél Nederland vind ik de woningen onbetaalbaar geworden. Ik kom hooguit 20 minuten van mijn werk te wonen in een mooie gated community met pool, eigen garage, airco, fitnessruimte e.d. Het kost wat meer dan hier inderdaad, een dollar of 800, maar aangezien mijn loon verdrievoudigt kan dat makkelijk.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Ik hoop dat je electriciteitsrekeningen van 200 tot 300 dollar per maand niet erg vindt dan. Minder belasting welliswaar, maar afschuwelijk hoge elektriciteitsprijzen - ook enigzins door het gebruik van de AC natuurlijk.
Dat kan inderdaad zo zijn, dat weet ik niet. Maar ik betaal nu per maand meer dan 200 euro (!!!) aan stookkosten, ook al stook ik vrijwel niet (vreselijk slecht geïsoleerde woning en een energieleverancier die het vertikt om de meter na te kijken). Al met al zal er dus weinig verschil zijn voor mij kwa kosten, zo te horen.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Welcome to the U.S.A, waar de overheid (lees: Bush) liegt dat het goed gaat met de economie, maar waar op lokaal niveau de banen nog steeds niet voor het oprapen liggen en de koopkracht echt stukken lager ligt dan in Nederland. Welcome to the U.S.A, waar de staatsschuld zo hoog ligt dat we de komende 25 jaar nog voor Bush' zijn oorlog en zijn taxcuts mogen betalen. De lonen gaan naar beneden en de prijzen stijgen. Geef mij dan maar hetzelfde loon....
Tsja hoe uiteindelijk al die schulden betaald gaan worden, dat weet niemand. Elke financieel expert heeft er een andere mening over. De een denkt dat er een einde aan de buitenlandse leningen zal komen en de dollar in zal storten, terwijl anderen weer denken dat de VS zo enorm krachtig is kwa kennis en economie dat dat nooit het geval is. Ik weet het in ieder geval niet en hoop dat zolang ik er ben, de lonen voor mensen in mijn beroepsgroep lekker hoog blijven en dat de economie het net zoals nu blijft doen (en dat is een stuk beter dan in Nederland als ik de cijfers eens vergelijk).
quote:
[
b]Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:[/b]Welcome to the U.S.A., waar zelfs politiewagens s'nachts niet meer alleen in bepaalde wijken durven te gaan omdat deze nog steeds onder controle staan van medogenloze gangs. Elke week vallen er wel weer onschuldige slachtoffers. Vorige week nog een meisje van 10, dat argeloos op de stoep speelde en een verdwaalde kogel van een schietpartij in de straat door haar hersens kreeg. Welcome to the U.S.A., waar de wapenindustrie goed gelobbied heeft en de ban op "assault weapons" heeft laten varen. We spreken dan over wapens waar men op een kilometer afstand iemand de schedel aan flarden mee kan schieten, en niet over zelfverdediging. Welcome to the U.S.A, waar criminelen zo'n angst weten uit te oefenen op buurten dat niemand meer met de politie praat te bang dat ze zelf de volgende zijn. Welcome.....
Dat geldt weer voor bepaalde steden en wijken, niet overal. In Nederland wil ik 's avonds ook geen delen van bepaalde steden meer in hoor. In de Bronx of South Central LA wil ik nog minder graag komen maar dat zal dan ook nooit gebeuren. De delen van de VS waar ik geweest ben (behoorlijk wat in de loop der jaren) waren altijd heel schoon en de mensen waren er vriendelijk. Regelmatig zag ik politie en het was altijd een behaaglijk gevoel dat hier je niets kan gebeuren (en heus niet alleen in toeristische plaatsen). In Plano bijvoorbeeld is het een oase van rust terwijl je 's avonds inderdaad misschien beter niet naar het Zuiden van Dallas kunt gaan. Voor mij geldt in ieder geval dat ik me in de USA over het algemeen veiliger voelde dan hier.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Welcome to the U.S.A., waar OF de Republikeinen, OF de Democraten de dienst uit maken. Doordat het politieke systeem al 150 jaar out-of-date is maakt een 3e partij geen kans. Welcome to the U.S.A. waar politieke partijen miljoenen dollars verspillen om elkaar het zo zuur mogelijk te maken. Een politieke advertentie gaat niet meer over "Dit is waar wij voor staan", maar "Hoe kunnen we de ANDER zo zwart mogelijk maken". Het land waar smerige politiek en leugens heersen. Het land waar Senators letterlijk omgekocht worden met stemmen. Niet met geld, want dat is natuurlijk corruptie.... maar in weze komt het op hetzelfde neer. "Verander dit in je (partij)programma, en ik zal je promoten in mijn bedrijf met 10.000 werknemers"
Tsja het politieke systeem vind ik ook niets. Maar ik heb daar weinig mee te maken omdat ik toch niet mag stemmen en er met 99% zekerheid toch geen maatregelen plotsklaps van kracht worden die mijn bestaan daar op de een of andere manier minder leuk maken. Hier in Nederland is ook niet alles koek en ei hoor, geen enkele partij krijgt ooit de meerderheid waardoor het altijd maar consensus, consensus en consensus is. Geen enkele partij durft hier iets aan te pakken of te veranderen waardoor dit land steeds verder wegzakt. Voor beide landen geldt dus waarschijnlijk dat de politiek een zootje is.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Welcome to the U.S.A., het land dat meer geld aan ontwikkelingshulp besteed dan de gehele EU bij elkaar, terwijl de EU een groter budget heeft - en minder schulden. Welcome to the U.S.A. waar elk jaar 3 miljard dollar gratis aan Isreal word geschonken, geld wordt gereseveerd om corrupte regeringen in stand te houden, en nog meer geld om andere regeringen omver te werpen. Welcome to the U.S.A, waar DAGELIJKS meer dan 3000 illegalen de Mexicaanse grens overkruisen, en waar slechts enkele honderden van worden gepakt.
Ja, maar de VS is veel groter. Relatief gezien geven ze véél minder uit dan Nederland. Het kan best zo zijn dat ze meer uitgeven dan de EU maar als je dat weer procentueel vergelijkt met Nederland dan is het weer weinig. Nee ik ga hier geen cijfers van opzoeken maar durf met zekerheid te zeggen dat Nederland vér boven zijn stand leeft als het aankomt op giften, subsidies, bijdragen e.d. aan het buitenland/de EU/ontwikkelingshulp. Wat dat betreft vind ik Nederland dus een achterlijk land.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Welcome to the U.S.A, waar de politici braver lijken, maar het niet zijn. Hier wordt de marmeren vloer door het bedrijf geschonken als een kadootje, maar dan moet de bewuste politici wel een wetje aanpassen, of een paar regels in het partij programma veranderen..... Corruptie met geld kan niet meer, maar dit soort smerige politiek is aan de orde van de dag. Welcome to the U.S.A. waar de pensioenen (Enron) van honderduizenden mensen zijn verspeeld op de effectenbeurs en door leugens te versprijden over geld wat nooit bestond. Welcome to the U.S.A. waar de President Cubaanse sigaren mag roken, maar het volk deze niet mag kopen.
Ach in Nederland zijn er momenteel ook tig parlementaire enquetes gaande over verspilling, verkwisting en misleiding. Politici roepen om het hardst dat topmensen graaiers zijn maar na beëindiging van hun termijn zitten ze ineens bij diezelfde topmensen mee te graaien (Wim Kok, het linkse lieverdje iemand?). De pensioenen in Nederland zijn ook lang niet meer wat ze geweest zijn en over een aantal jaar mogen de Nederlandse pensioenmaatschappijen opgaan in een groter Europees geheel, waardoor onze pensioenen in één klap met de helft of zo dalen.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Welcome to the U.S.A., waar men Guam en Puerto Rico nog steeds op eenzelfde manier behandelen, en waar nog steeds miljarden naar de Filipijnen gaan omdat ze 50 jaar lang een kolonie waren van de Verenigde Staten. Door het grote schuldgevoel dat de Amerikanen hebben vanwege de oorlog in Vietnam wordt vrijwel elke Vietnamees die politiek asiel aanvraagt geaccepteerd. Met als gevolg dat er nu complete steden (Garden Grove bij mij in de buurt wordt op de snelweg al aangekondigd als "Little Saigon") ver-Vietnameest zijn en de Vietnamese gangs die hierdoor groeiden de meest medogenloze zijn aan de westkust.
Tsja, zelfde verhaal als hier dus met de Antillen.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Tja.... daar valt weinig tegen in te brengen. Maar helaas gaat het hier dezelfde kant op met de prijzen... de benzineprijzen zijn in de laatste 2 jaar met 50% omhoog gegaan en niet meer gedaald. Nog een paar jaar, en we betalen hier vergelijkbare prijzen als in Europa....
Ik zie dat niet gebeuren.. in juli waren de prijzen in de VS voor hun doen enorm maar die zakten weer lager kort daarna. Wat het nu is weet ik niet precies, maar ze mogen wel met een factor 3.5 stijgen om op Nederlands niveau te komen. Dat zal NOOIT gebeuren.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Welcome to the U.S.A. Als je denkt/geloofd dat er hier geen uitkeringen bestaan dan heb je het mis. Je krijgt alleen een heel stuk minder, maar het aantal mensen naar dat er misbruik van maakt is alleen maar groter. Voornamelijk in de Mexicaanse samenleving wordt er stelselmatig misbruik gemaakt van de voorzieningen die er zijn. Mexicaanse vrouwen komen zwanger en ziek de grens over om hier *gratis* verzorgd te worden om vervolgens per vliegtuig weer naar huis gestuurd te worden. En omdat hun kind dan in de U.S.A. geboren is krijgt het wettelijk de status van U.S. citizen, dus binnen enkele jaren staan moeder en kind weer in de VS, en voor een Amerikaanse school om het "Amerikaanse" kind te laten leren. En nu mag de moeder blijven omdat ze een Amerikaans kind heeft dat hier naar school gaat, op kosten van de staat uiteraard. Denk nou niet dat het hier zoveel beter is....
Het zal ongetrijfeld gebeuren maar Ik weet wel dat de VS veel harder zijn op dit gebied. Dat er daar 1/5 van de beroepsbevolking (NL: ongeveer 2 miljoen mensen met een of andere uitkering op 10 miljoen beroepsbevolking) een uitkering krijgt: no way. En als ze die al hebben dan is het maar een fractie van hier én voor een beperkte tijd. Verder is de VS toch een land waar mensen veel meer gestimuleerd worden om iets van hun leven te maken, om verder te komen, om hun eigen dream te leven. Natuurlijk lukt dat heel veel mensen niet maar de kans bestaat! In Nederland word je toch vooral maar verteld om je niet uit te sloven, om toch maar een uitkering te nemen e.d. Een hele asiel- en uitkeringsindustrie in Nederland houdt dat geheel in stand. De buitenlanders die hier heenkomen met de hoop om iets op te bouwen, die worden binnen de kortste keren murw gebeukt met allerlei wetten en regels om vervolgens 4 jaar stil te zitten omdat ze niets mogen. Ondertussen worden ze afhankelijk gemaakt van dergelijke hulp van de overheid, met dank aan die hele industrie. Nederland: je moet hier vooral niets willen of met je kop boven het maaiveld uitkomen...
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Als je niet van prestige projecten houdt dan zit je hier toch echt aan het verkeerde adres. Amerikanen staan erom bekend om de grootste, breedste, snelste, etc objecten en infrastructuur te bouwen. De magneetzweefbaan die in Nederland wellicht ook zal komen staat nu ter discussie voor een route tussen Washington en New York (eerst naar Baltimore) en tussen Los Angeles en Las Vegas. Ze houden hier ook er van carpool stroken en andere vervoersprojecten die natuurlijk allemaal uit de staatskas moeten komen.
Dat kan goed, maar zoals ik al eerder noemde, de VS heeft een BNP wat vreselijk veel hoger is dan dat van Nederland. Een betuwelijn en HSL project bij elkaar opgeteld is toch al gauw -ruwe schatting- 4% van de hele Nederlandse begroting. Over die carpoolstroken, ik heb laatst een stuk op Discovery gezien dat dat een enorm succes is. Mensen die er gebruik van willen maken die zijn de helft van hun rijstijd kwijt en de anderen kunnen er gewoon naast gaan staan op de tragere banen. Hier in Nederland krijg je gewoon rekeningrijden door je strot geduwd, je hebt hier niet eens iets te kiezen.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:10 Jaar? Vergeet het maar! De topmanagers van Enron komen er met een boete vanaf en Martha Steward mag onder druk 6 maanden brommen in de gevangenis, dus die 10 jaar is compleet overdreven. En dan spreken we hier wel over smakken geld waar het hele Nederlandse bedrijfsleven amen tegen zegt..... in het geval van Enron zijn er pensioenen van honderduizenden mensen verkwanselt, en een paar topstukken zijn er met huisarrest en een miljoenenboete vanaf gekomen, en een paar anderen wacht nog een veroordeling.... Welcome to the U.S.A., waar de topmanager onderhand meer invloed heeft dan de president zelf.
Die mensen worden in ieder geval veroordeeld, ook al is het maar 6 maanden. Ik kan me niet herinneren dat er in Nederland ook maar iemand is vervolgd voor handel met voorkennis, liegen in het jaarverslag, liegen met declaraties of wat dan ook. Ja, er zijn rechtzaken geweest tegen mensen die dit allemaal gedaan hebben, maar die lopen nog steeds vrij rond. Bedrijven die mega fraudes plegen (de bouw bijvoorbeeld) die krijgen een lachwekkende boete en verder is het weer gewoon doorgaan met de dagelijkse gang van zaken. In Nederland ben je als gewone burger vogelvrij maar als topman of topambtenaar kun je maken wat je wil. De VS mag dan niet zo streng zijn volgens jou, maar de toezichthouder op de effectenhandel heeft daar wel degelijk tanden en mensen worden tenminste nog veroordeeld.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Hier hebben ze ook geen referenda, maar voorstellen. (Propositions) Het volk mag er op stemmen, maar vaak worden in deze voorstellen allerlei kleine lettertjes gezet die het zo goed als onmogelijk maken om te snappen waar je nu eigenlijk op stemt. Voor de rest heb je als burger bar weinig te zeggen over wat er in Washington allemaal besloten wordt..... het enige geluk dat de Staten hebben is dat ze nog een eigen wetgeving hebben. Helaas kost het in stand houden van al die wetgevingen in 50 staten zo ontzettend veel geld dat men wel eens uitgerekend heeft dat men zo'n 50% aan kosten kan besparen als men alle weten over het hele land gelijk zouden trekken. Daar gaan ook een hele hoop belastingdollars in..... Want er moeten 50 verschillende rijbewijzen worden gedrukt, en 50 verschillende formulieren om het aan te vragen. Hoe bedoel je vernietiging van kapitaal?
Ach, de belastingen zijn daar zo veel lager dat ik dat allemaal wel door de vingers wil zien. Waar bij komt dat je als individuele burger véél meer vrijheid hebt dan hier, waar de overheid echt over elk aspect van jouw leven je wel eventjes voorschrijft wat je wel en niet mag. Hier bepaalt de overheid alles voor je, alles is collectief, nergens word je iets over gevraagd en de overheid bemoeit zich via de wetgeving met alles. Dingen die in heel Europa via een referendum aan de burgers zijn gevraagd (Euro/toetreding tot de EU/wijzigingen in wetgeving/...) worden hier gewoon door de overheid besloten zonder dat daar ook maar iets over aan de burger wordt gevraagd. Want de overheid regelt het wel eventjes allemaal voor je.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Maar je betaald hier dan wel meteen $50 voor een kanaaltje of 70, en zeker $20 meer als je ook nog eens wat wilt zoals HBO. En ik hoop dat je van reclame houdt, want in 1 uur uitzending wordt er 20 minuten reclame uitgezonden en 40 minuten show. 33% reclame dus.... ik kan je verzekeren dat dat echt je strot uit gaat komen naar verloop van tijd. En reality TV? Er is hier zoveel reality TV dat het niet meer leuk is..... ze hebben nu zelfs "Amish in the City" waar ze een stel boeren van het platteland hebben geplukt om ze in de stad laten wonen..... en maar lachen natuurlijk. Ik hoop trouwens ook dat je (net als in Nederland) van herhalingen houdt, want 90% van de zenders zijn daarmee gevuld. Het enige positieve is dat je hier Tivo hebt en de nieuwe series eerder op TV zijn.
Welcome to the - lets break away for a commericial don't go away - U.S.A!!
Ik kan wel leven met die reclames hoor De vele maanden die ik in de VS heb doorgebracht waren altijd leuk op TV gebied. De keren dat er hier een goede film op TV is, die zijn echt wekelijks op 1 hand te tellen. In de VS hoefde ik de TV gids er maar bij te pakken of er was wel iets moois op het Sci-Fi channel, Spike TV, Cinemax, HBO of wat dan ook. En er is daar WWE op de TV, American wrestling roeleert zwaar! Hier in Nederland mag je het de hele week doen met kneuterige televisie met soaps en reality troep met als hoogtepund zaterdags een oude film uit de jaren 70. Toegegeven, die rommel heb je daar ook, maar dan blijven er nog 100 kanalen over met goede films, documentaires en sport!
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Mee eens. Maar helaas geldt wederom dat er 25% reclame wordt uitgezonden, zoniet meer. Wil je echt muziek dan moet je satellietradio aanschaffen, en dat kun je in Europa natuurlijk ook gewoon al. En waar in Europa DAB (Digitale Radio) al volop in gebruik is en volgend jaar in Nederland dit ook doorbreekt, zullken we hier in de VS het nog minimaal een jaartje of 10 met FM moeten doen.....
Dat is misschien zo, maar in de VS is HDTV weer helemaal aan het doorbreken. Hier is een 32" flatscreen TV het mooiste in de electronica zaak, in de VS hangen de Best Buys helemaal vol met 66" plasma schermen en 60" HDTV projectie TVs voor belachelijk lage prijzen. Enne... ik heb liever gewone FM met goede rockmuziek, dan DAB met dezelfde rommel die er nu uit de ether/kabel komt. Alle zenders zijn hier verdorie hetzelfde, iets wat alleen maar erger is geworden sinds de frequentie veilingen - geen enkele zender durft af te wijken van de gangbare troep uit angst adverteerders kwijt te raken. Prachtig toch, die overheidsinmenging hier in Nederland? Nee, doe mij dan de VS maar
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Je betaald hier ook voor dergelijke voorzieningen, wordt elke maand weer ingehouden van je paycheck. Social Security, Medicare premie (voor je ouwedag medische voorzieningen), noem maar op. En hier zijn er een goede 30 miljoen mexicanen die volop gebruik maken van jouw Social Security betalingen, dus als je denkt dat het hier anders is.... heb je het wederom goed mis. En oh, heb ik al genoemd dat er hier ongeveer 10 miljoen illegalen zijn? Een percentage van de bevolking dar dermate hoger ligt dan het percentage in Nederland.
Zolang de medicare en de loonheffing op mijn salaris daar nog altijd lager zijn dan hier, terwijl ik 3x meer ga verdienen, vind ik het allemaal best Kun je nagaan dat ondanks dat er zulke aantallen misbruik maken van die regelingen, die belastingen zo enorm veel lager zijn dan in Nederland? Dan doen wij hier toch iets goed fout. De overheid is hier een monetaire stofzuiger, elke cent die je verdient die moeten ze inpikken
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Welcome to the U.S.A., waar pensioenen volledig verdwijnen in de boze handen van failliete bedrijven die er hun laatste gok mee nemen op de effectenbeurs en vervolgens tenonder gaan met de complete spaarpot van honderdduizenden Amerikanen. Enron was helaas de ergste, maar lang niet de enige. Ook pensioenbedrijven gingen mee met de DOTCOM craze, en investeerden zoveel - en verloren zoveel - dat complete pensioen gehalveerd werden zonder dat de persoon van wie het geld was er wat over te zeggen had.... pas NA Enron kwamen er regels en veranderde alles.
Tsja, mocht ik tot mijn 65e daar zitten dan hoop en denk ik van mijn 401k toch wel te kunnen rentenieren, ongeacht wat het pensioen heeft gedaan. Verder is het natuurlijk heel slecht dat dat soort zaken kunnen en ik hoop dan ook dat de verantwoordelijken er hard voor gestraft zullen worden, en dat er inderdaad nieuwe regels komen die het in de toekomst voorkomen.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Totdat je het zelf nodig hebt. Welcome to the U.S.A. waar families op straat komen te staan, in auto's moeten leven omdat de staat hen niet meer tegemoet kan komen. Welcome in the U.S.A., waar de armoede in vergelijking met andere westerse landen het laagst ligt. In sommige wijken is de achterstand groter dan in Roemenie, en in plaats van 200 miljard in eigen land te steken gaat Bush er oorlog mee voeren.
Dat is de keerzijde natuurlijk, als je voor een dubbeltje geboren wordt dan is het daar moeilijk om een kwartje te worden. Maar het is wel mogelijk! Hier in Nederland moet iedereen verplicht 15 cent zijn.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Geen enkel tegenpunt. Weg met die drempels! Ik hoop wel dat je van om de 500 meter tot volledige stilstand komen houdt, want ze hebben hier werkelijk OVERAL stopborden staan. Geen wonder dat de automaat zo populair werd....
Dat klopt, maar ik heb liever stop signs dan drempels ( * StefanP houdt van sportauto's)! Wat ik verder opmerkelijk vind, is dat mensen daar gewoon netjes stoppen voor zo'n bord, ook al is het zicht perfect en komt er geen hond. In Nederland raggen heel veel mensen gewoon over drempels heen, langs zijstraten waar ze niet kunnen zien of er iets uit komt, en dwars door zulke stopborden heen. Kwestie van mentaliteitsverschil, Nederland bevat tegenwoordig een enorm aantal boerenkinkels...
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Maar je vergeet voor het gemak te vermelden dat ik voor mijn 2 slaapkamer huisje maandelijks $1500 aan huur betaal. En bijna $600 aan medische verzekeringen en medicijnen. De kosten liggen ook een stuk hoger over het algemeen. Tevens is het zo dat als men hier gaat studeren, men gemiddeld $10.000 tot $15.000 per jaar aan schulden maakt, tenzij je een rijke pa hebt natuurlijk. Een student die 6 jaar studeerd komt met gemak met een studieschuld van $75.000 de universiteit uit, en ze MOETEN wel meer verdienen om dat allemaal terug te betalen in de komende 15 jaar.
Zoals eerder genoemd, dat verschilt per regio Ik ga hooguit 1000 dollar betalen en daar krijg ik een heel mooi huisje voor. Verzekeringen worden betaald. Wat studeren betreft, ik vind best dat dat zo veel mag kosten hoor. Misschien is het net te hoog, 5000-10000 per jaar zou wellicht beter zijn, maar met de salarissen daar kun je dat ook terugbetalen. Hier studeer je veel goedkoper maar je gaat ook een héél stuk minder verdienen dan daar.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Helemaal mee eens! Naar de bioscoop gaan is hier beter Alleen betaal je net als in Nederland in puur goud voor een beetje popcorn en een drankje.....
Ik koop nooit popcorn en drinken
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Dat heb je ook mis. Ten eerste zijn er slechts enkele staten waar een algeheel rookverbod geldt, in verrweg de meeste staten kun je nog overal ongestoord roken. En dat gebeurd ook gewoon..... de staat die je natuurlijk het meest in het nieuws hoort in Nederland is natuurlijk California, en hier zie je niet veel mensen meer roken inderdaad, maar thuis des te meer.
Zou goed kunnen, maar waar ik geweest ben rookte er vrijwel niemand. Wat een zaligheid is dat zeg! Nooit meer die vieze, smerige rook inademen. Geen peuken overal op straat, geen geleegde asbakken op parkeerplaatsen.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Dat neemt nog niet weg dat de snelwegen vol troep liggen. Het is zelfs zo erg dat men bedrijven inhuurt om een mijl snelweg te "sponsoren". Dan mogen ze overal reclame neerpoten, tegen het schoonmaken van een stukje weg. De boete is trouwens $1000, maar dat neemt niet weg dat de berm nog steeds vol ligt met troep. De gemiddelde Amerikaan is wat dat betrefd luier dan de Nederlander.
Zal dan wel afhangen van waar je bent. In de plaatsen in de VS waar ik geweest ben (NY, Dallas, Denver, Miami, Californië en nog wat kleinere rommel) was het altijd enorm schoon. De bordjes langs de weg wijzen je er ook fijntjes op dat littering je inderdaad 1000 dollar of zo kost. Dan laat je het wel uit je hoofd, zeker omdat de politie daar vaak te zien is. In tegenstelling tot hier, waar ze op hun luie reet achter een bureau zitten, en als ze hier al buiten zijn dan is het om je te flitsen... vieze ratten
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Als je je hier zorgen over maakt moet je vooral wegblijven uit dit land. 10 miljoen illegalen, 30 miljoen legale mexicanen, 20 miljoen aziaten, etc etc....hier zijn volledige STEDEN overgenomen door bevolkingsgroepen. Garden Grove is voor 75% Vietnamees, Santa Ana is voor 90% Mexicaans. Compton is voor 90% zwart-Amerikaans en ga zo maar door. En de taal leren ze niet. Het gaat zelfs zo ver dat je hier rijexamen kan doen in 6 talen, en theorieexamen in meer dan 30 talen. De immigranten die wel de Amerikaanse manier willen overnemen zijn vaak al 4 generaties hier. In Nederland is men nauwelijks in de 2e generatie na de immigratiegolf in de jaren 60 en 70. Die golf vondt hier natuurlijk al in de jaren 20 en 30 plaats.....
Sommige plaatsen moet je niet in, en ik geloof best dat hele steden overgenomen zijn. Ik ben daar tegen, maar dat ben ik in Nederland ook. Hier zijn de 4 grote steden inmiddels ook het domein van allochtonen hoor, en de toekomst van Nederland ziet er echt niet rooskleurig uit. Ik vind dat blanken daar iets aan moeten doen voor het te laat is, en als dat dan 'discriminatie' genoemd wordt, zo zij het. Maar dat is weer een ander topic.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:En hier wonen miljoenen "native Americans" in reservaten en ontduiken daarmee zo'n beetje elke belasting die er is. Uiteraard mogen ze wel naar de ziekenhuizen die door de rest van ons betaald worden. Nu wordt dit meer gezien als een goedmakertje.... zo van wij hebben julie land gepakt, dus hoeven julie geen belasting te betalen. Maar ze worden ondertussen wel stinkend rijk door casino's op hun land neer te kwakken.
Van mij mogen ze, ze vallen waarschijnlijk niemand lastig. Als ze op een legale, slimme manier rijk kunnen worden - more power to them! Hier is het juist het omgekeerde. Kampers, Hells Angels en zigeuners houden zich met allerlei dingen bezig die het daglicht niet kunnen verdragen. De politie weet ervan maar wil de vingers niet branden omdat ze van de slappe justitie/politiek toch niets mogen doen. Iedereen doet het in hun broek als ze die mensen moeten aanspreken, want je bent meteen vogelvrij omdat die lui weten dat ze je straffeloos in elkaar kunnen rammen/bedreigen/whatever. Nee, laat die indianen dan maar lekker met hun casino's, zolang ze zich verder aan de wet houden...
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Hier betaal je belasting voor baseball velden, basketball velden, football velden, en daar komt normaal voetbal nu ook al weer bij. In Washington D.C. gaan ze een stadion bouwen op kosten van de gemeente ter waarde van 300 miljoen om weer een honkbal team in de stad te krijgen, en ondertussen zijn de scholen onderbetaald, en zitten de wegen vol met gaten. Betalen we daar nu belasting voor??
Dat is daar dan even slecht geregeld. Belachelijk, want ik dacht dat die baseball teams (de meeste in ieder geval) goed in hun vel zaten.
quote:
Het is hier niet veel beter hoor..... toegegeven, er zal minder gesubsidieerd worden, maar er kan natuurlijk ook minder gesubsidieerd worden doordat er lagere belastingen zijn.
[/quote]

Ik verheug me er op loonstrookjes te ontvangen waar veel minder belasting op staat, en het genot om te weten dat ik niet meer zulke dingen als het MDI of zielige kunstenaars steun
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 02:17 schreef maartena het volgende:Hier mogen ze vanaf hun 16e autorijden..... dus komen ze niet meer met een opgevoerde scooter, maar met een opgevoerde 4x4 pickup truck met een ontzettend luide 8 cilinder motor met luide uitlaat, en een bass-box achterin die je 5 straten verderop nog kan horen.
Het verschil is misschien dat ze hier de hele avond langs mijn woning knetteren, terwijl ze daar de suburbs niet in komen. En als ze dat al doen, dan niet in mijn gated community, want daar kunnen ze niet binnen. Hier heb je overal straten in woonwijken, dat was daar (in Plano in ieder geval) een stuk minder. Ik vermoed dus geen last te hebben van al die V8 pickups!
quote:
Maar ja..... we hebben hier in de VS dan wel een veel zwakker schoolstelsel, kappotte wegen overal, verpauperde wijken, en veel meer zwervend volk op straat alsmede een veel hogere kwaliteit.
Waar. Maar je moet er iets voor over hebben, om nog geld over te houden van je loon Hier is het het andere uiterste. Je betaalt je scheel aan belasting. OV, de infrastructuur, scholen e.d. zijn daarentegen wel redelijk goed geregeld, maar dat kost nooit en te nimmer zo veel als je aan belasting betaalt. Een middenweg tussen de 2 systemen zou veel beter zijn (of als Bush nou gewoon dat geld uitgeeft aan eerder genoemde zaken in plaats van oorlogje voeren, dan kunnen ze met de huidige belastinginkomsten alles verbeteren).
quote:
Dat gebeurd hier ook, hen die ook maar enigzins iets te maken hebben gehad met het gevangenis schandaal in Baghdad staan nu voor de krijgsraad. En die houdt er toch wat strengere straffen op na dan in Nederland.....
Ik dacht al dat iemand dat zou aanhalen. Wat die mensen gedaan hebben was ook daadwerkelijk fout en de vervolging is heel normaal. Daarentegen zie ik de VS of Engeland of welk land dan ook niet hun eigen soldaten berechten voor het uitvoeren van hun normale taken! Hier gebeurt dat wel en dat is dus echt intriest.
quote:
En geen goede chocola!! Om fatsoenlijke chocola te krijgen moet ik het doen met geimporteerde Cadbury, Milka en Verkade, want die Amerikaanse Hershey's troep is werkelijk NIET te vreten!! Goede belgische bonbons kun je ook niet krijgen, deze zijn allemaal van Amerikaanse chocola gemaakt..... ECHTE chocola komt toch uit Nederland, Belgie en Zwitserland hoor.....
Ik ben gek op chocolade ijs, chocola boeit me niet, dus wat dat betreft zit ik wel goed. Man ik heb wel vijf 1-gallon bakken chocolade ijs opgevreten in evenveel weken. Zo'n bak had ik in 3 keer leeg, ga maar na, meer dan een liter per keer
quote:
Verder is het zo slecht nog niet hoor...... Lekker weertje vandaag!
Volgens weatherunderground.com is het in Plano nu 24 graden. Lekkah inderdaad

Pff wat een getyp, ik weet niet of ik nog een keer op alles in ga hoor, maar dat zal voor jou ook wel gelden
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:09:48 #162
46960 StefanP
polemicist
pi_22428281
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:06 schreef popolon het volgende:
Nee hoor, het duurde alleen een godsallemachtige eeuwigheid voordat ik hem afhad
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:16:53 #163
46960 StefanP
polemicist
pi_22428489
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:14 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Had jij een open sollicitatie gedaan bij het bedrijf of had het bedrijf jou gevonden?
Het is een andere vestiging van hetzelfde bedrijf. Het hoofdkantoor zit overigens in Zweden. Ik ben daar 3 maanden heen gegaan op hun verzoek om te helpen met een project en na een aantal weken vroegen ze me om te blijven.

Wat jammer is, is dat het visum in eerste instantie alleen voorziet in werken bij dat bedrijf. Als ik ontslagen word om wat voor reden dan ook, dan moet ik binnen 2 weken het land uit. Nu kun je dat na verloop van tijd omzetten in andere visa, zoals een work permit waarmee je 6 maanden mag blijven en ander werk zoeken, maar de eerste paar jaar heb ik weinig opties. Kwa prestaties maak ik me absoluut geen zorgen, maar een economisch dipje of een ineens weer onverwachts slechte telecommarkt (=gedwongen ontslag voor veel medewerkers, ongeacht prestaties) zou me heel slecht uitkomen...
-Mark Steyn
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:21:39 #164
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_22428615
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 21:09 schreef StefanP het volgende:

[..]

Nee hoor, het duurde alleen een godsallemachtige eeuwigheid voordat ik hem afhad
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_22428783
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:21 schreef maartena het volgende:

[..]
New York is vrij goed verdeeld. Ongeveer 2,5 miljoen van de inwoners is blank, 2 miljoen hispanic, 2 miljoen zwart en 1,5 miljoen is joods. Alhoewel ik het idee had dat de zwarte bevolking de grootste leek. Maar misschien neemt in NY een groter deel van een 'bepaalde minderheid' deel aan het arbeidsproces. In NY zag ik alle bevolkingsgroepen zowel in een net park als in een doodgewone winkel werken. Wat voor type immigranten zijn het eigenlijk in die staten die je noemt, hoog of laag opgeleiden? Wat versta je precies onder Aziatische immigranten. Japanners zijn over het algemeen toch redelijk opgeleiden met een goede arbeidsmoraal?
Misschien woon ik in het verkeerde gedeelte van het land, maar ik zie echt bijna nooit Marokkanen werken in welke bedrijfssector dan ook. Daarentegen zie ik ze wel in de meest dure kleding lopen en in uitgebouwde BMW's rijden.

Misschien zit het wel in het fatsoen van mensen, dat dat aan het vervagen is hier in Nederland. In welke vorm dan ook. Het klinkt nogal christelijk/CDA, maar normen en waarden zijn niet meer wat het 10 jaar geleden was.
Misschien ligt het aan de religie, de door jou genoemde bevolkingsgroepen zijn over het algemeen christelijk. Groot cultuurgat maybe? Men hangt de normen en waarden aan van hun eigen religie ipv zich aan de Nederlandse normen en waarden aan te passen. Hier verdommen sommigen het om Nederlands te leren. Dat je thuis onderling je eigen taal spreekt is ok, maar in het openbare leven moet je toch wel Nederlands kunnen, zeker als je wilt deelnemen aan de arbiedsmarkt. Ik neem aan dat ze daar in de VS naast hun eigen taal het Engels wel beheren.
Misschien gaat het in de VS wel beter samen en zijn de cultuurgaten kleiner, ik weet het niet.

Vandaag stond er in de krant dat er afgelopen zaterdag op een grote kermis hier een meisje van 15 door een ander meisje van 15 is neergestoken. Echt, waar gaat dit heen? Dit is zoals ik gezegd had een klein stadje maar ik zie telkens berichten over steekpartijen of zelfs een moord zoals ik eerder had gezegd.

maartena, mag ik jou vragen waarom je naar de VS bent gegaan en hoe lang je er al woont?
New Yorker in spe
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:44:18 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22429316

[ Bericht 33% gewijzigd door maartena op 05-10-2004 21:51:32 ]
-
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:46:52 #167
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22429389
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 21:08 schreef StefanP het volgende:

In Nederland verschillen de prijzen ook tussen bv Drenthe en de Randstad

[..]

Dat geldt weer voor bepaalde steden en wijken, niet overal.
Duh, er zijn vrij grote verschillen tussen de steden en het platteland zowel in Nederland als in de VS. Alleen leek je in de OP daar weinig rekening mee te houde, en de worst-case-situaties van Nederland te vergelijken met de leukere situaties in de VS.
quote:
[..]

Ja, maar de VS is veel groter. Relatief gezien geven ze véél minder uit dan Nederland. Het kan best zo zijn dat ze meer uitgeven dan de EU maar als je dat weer procentueel vergelijkt met Nederland dan is het weer weinig. Nee ik ga hier geen cijfers van opzoeken maar durf met zekerheid te zeggen dat Nederland vér boven zijn stand leeft als het aankomt op giften, subsidies, bijdragen e.d. aan het buitenland/de EU/ontwikkelingshulp. Wat dat betreft vind ik Nederland dus een achterlijk land.
Nederland besteed 0,8% van het BNP aan Ontwikkelingssamenwerking. De internationale norm praat over 0,7%, waar veel Westerse landen zich ook wel aan houden. Er zijn ook wel landen die eronder zitten, of zelfs boven die 0,8%

Overigens is bij die 0,8% ook nog eens de vredesmissies gebudgeteerd, iets wat in mijn ogen bij Defensie hoort.
quote:
Dingen die in heel Europa via een referendum aan de burgers zijn gevraagd (Euro/toetreding tot de EU/wijzigingen in wetgeving/...) worden hier gewoon door de overheid besloten zonder dat daar ook maar iets over aan de burger wordt gevraagd. Want de overheid regelt het wel eventjes allemaal voor je.
En de overheid kiezen we 1 keer in de 4 jaar waardoor we het uiteindelijk toch zelf bepalen. Directe democratie is een overkill diezich vooral in California goed manifesteerd, waar enkel grote lobbygroepen het geld en de invloed hebben om iets voorelkaar te krijgen. EN dan praat ik ng niet eens over sommige Propositions die naderhand door rechtsers als onrechtmatig, tegenstrijdig of juridisch onhaalbaar worden bestemeld. Er was laatst nog een hele leuke docu over.

Maar als jij het geweldig vind, wie ben ik dan om je dat plezier te misgunnen.
quote:
[..]

Sommige plaatsen moet je niet in, en ik geloof best dat hele steden overgenomen zijn. Ik ben daar tegen, maar dat ben ik in Nederland ook. Hier zijn de 4 grote steden inmiddels ook het domein van allochtonen hoor, en de toekomst van Nederland ziet er echt niet rooskleurig uit. Ik vind dat blanken daar iets aan moeten doen voor het te laat is, en als dat dan 'discriminatie' genoemd wordt, zo zij het.
Veel succes met het ontwijken van de Chinatowns, Maroctowns, <diverse nationaliteit>towns daar.

Overigens verwar je allochtonen met negers, maar goed.
quote:
Nee, laat die indianen dan maar lekker met hun casino's, zolang ze zich verder aan de wet houden...
Het is juist dat ze een uitzondering maken speciaal voor de Indiaanse casino's en indianen in het algemeen. Op het moment dat we hier Turkse slagerijen belastingvrij maken, zie ik jou ook niet aankomen met "zolang ze zich verder maar aan de wet houden"...
quote:
mijn gated community
Leuke segragatie.
quote:
Daarentegen zie ik de VS of Engeland of welk land dan ook niet hun eigen soldaten berechten voor het uitvoeren van hun normale taken! Hier gebeurt dat wel en dat is dus echt intriest.
Een man in zijn rug schieten een normale taak? Nu is dat inderdaad niet zeker of dat is gebeurd, maar als er sterke aanwijzingen voor zijn, dan is een onderzoek zeer gerechtvaardigt.

Een land dat de Conventie van Geneve niet respecteerd zal inderdaad minder snel haar eigen soldaten berechten. Ik noem dat oorlogsmisdaden, jij noemt het positief. Ach, het zijn maar Irakezen natuurlijk. Zolang we de olie maar hebben, toch?

De rest laat ik over aan maartena.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:51:07 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22429535
Ik mag mijn posting niet meer wijzigen..... er zitten nogal wat bugs met lange postings in dit forum!

Hier de gewijzigde versie van mijn laatste posting:

StefanP, uit jouw posting maak ik voornamelijk op dat jij minder geld aan de staat wil geven, maar dat het jouw dan niet echt veel uitmaakt wat ze met dat geld doen - want jij gaat in een goede wijk wonen. Zolang jij maar minder per maand uitgeeft maakt het jou niet uit dat studenten zich in de schulden moeten steken, het medische stelsel niet voor iedereen is, en dat de middelbare schoien nog met atlassen moeten werken waar oost en west duitsland nog gescheiden zijn omdat ze geen nieuwe kunnen betalen.

Ook maak ik er uit dat jij je niet echt intresseerd in de politiek in de VS - want je mag toch niet stemmen. Ik mag ook niet stemmen, maar toch ben ik vrij actief in de campagne van Kerry. Ik woon toch in dit land, dus heb ik er ook wel wat voor over om me te laten horen en mee te doen. Het hoort ook bij de integratie natuurlijk

Jij gaat dus in een "gated community" wonen blijkbaar. Als je net als ik in de "echte" wereld woont dan komen die knetterende V8 motoren overal voorbij, en geloof me dat ze ook vast wel in die gated community van je wonen hoor.... Of dacht je soms dat die 16 jarige zoontjes strak in het gereel werden gehouden door hun ouders?

Hells Angels zijn in de VS gevaarlijker en georganiseerder dan ooit. Deze week was John Walsh van America's Most Wanted op Larry King, en die deed een boekje open over hoe de Hells Angels in de Verenigde Staten zich "vermaken" met verkrachtingen, politie liquidaties, en vooral veel intimidatie waardoor niemand wat durft te zeggen. Natuurlijk hebben ze allemaal een Alibi, want ze waren natuurlijk allemaal bij elkaar op het tijdstip van de moord..... De Hells Angels in de VS zijn een strak georganiseerde misdaad organisatie voor wie een paar lijken hier en daar aan de orde van de dag zijn.

De serie "Trailer Park Boys" die afkomstig is uit Canada en zich afspeelt in Canada is een zeer komische persiflage van wat met in de VS ook wel "White Trash" noemt. In principe kun je deze mensen het beste vergelijken met de Nederlandse "Tokkies", Familie Flodder, of de welbekende stereotypen "Sjonnie en Anita". En denk je dat deze mensen allemaal heerlijk Amerikaans braaf zijn? Naar Amerika komen om zigeuners en kampbewoners te ontvluchten is niet echt een goede reden..... je komt ze hier ook overal tegen. Er zijn hele bendes die van staat naar staat rijden, daar een zooi oplichtingen doen en weer naar de volgende staat trekken voor men enig idee heeft wie het nu eigenlijk zijn...... Nee, die problemen zijn hier alleen maar erger.

Jij koopt waarschijnlijk een auto, en verdient genoeg om deze te kunnen betalen..... Ja, je betaald minder belasting, en dus ook een veel slechter openbaar vervoer. In Nederland kun je nog vrijwel overal komen met het openbaar vervoer, uitgezonderd een paar kleine dorpjes. In de VS is dat wel anders..... woon je in een enigzins welvarende buurt dan kan de eerste bushalte wel eens 3 of 4 kilometer verderop zijn. Dan hoop ik voor je dat die sportwagen van je het blijft doen..... maar ach..... jij verdient waarschijnlijk toch genoeg voor 2 auto's, dus diegenen die met de bus moeten mogen wel verrekken

Het gras lijkt al snel een stuk groener als je een week of 3 a 4 rondloopt in de VS.... maar elk systeem heeft zijn voordelen en zijn nadelen. Ja, je betaald minder belasting in de VS. Maar je krijgt er ook een heel stuk minder voor terug..... Helaas wordt de kloof tussen arm en rijk in de VS alleen maar groter, en zo aan de buitenkant lijkt het allemaal mooi en prachtig, maar het blijft een feit dat de criminaliteit in dit land veel hoger ligt dan in Nederland. En dan heb ik het nog niet eens over geweldsdelicten.

Maar ja, dat kan jou waarschijnlijk weinig boeien allemaal..... want jij woont in een gated community, en gaat over 3 of 6 jaar (afhankelijk van je werkvisum regelingen) weer fijntjes naar Nederland.....
-
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:51:55 #169
46960 StefanP
polemicist
pi_22429553
Hmm er bestaat hier nog wat misverstand over wat een gated community is, het is heus niets met bewaking of zo hoor. Maar alle appartementencomplexen die ik heb kunnen vinden zijn gewoon met een hek er omheen om de gezamenlijke voorzieningen een beetje netjes te houden. Alles is daar met zwembad en als je een appartementencomplex zoals in Nederland zoekt, dat is er in Plano niet eens. Dan moet je echt richting Dallas en daar heb ik geen zin in omdat het ver weg is en ik nu al jaren in een doodgewoon appartementje in Nederland woon
-Mark Steyn
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:53:52 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22429604
quote:
Leuke segragatie.
Jah.... ik weet hoe die Gated Communities eruit zien..... Het is een afzondering van de rest van de wereld. Maar ja, als je nooit uit Wassenaar, Bloemendaal, of Laren komt dan weet je ook niet beter natuurlijk
-
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:57:26 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22429699
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 21:51 schreef StefanP het volgende:
Hmm er bestaat hier nog wat misverstand over wat een gated community is, het is heus niets met bewaking of zo hoor. Maar alle appartementencomplexen die ik heb kunnen vinden zijn gewoon met een hek er omheen om de gezamenlijke voorzieningen een beetje netjes te houden. Alles is daar met zwembad en als je een appartementencomplex zoals in Nederland zoekt, dat is er in Plano niet eens. Dan moet je echt richting Dallas en daar heb ik geen zin in omdat het ver weg is en ik nu al jaren in een doodgewoon appartementje in Nederland woon
Meestal wordt er s'nachts wel bewaakt.... er komt dan iemand met een autootje rondrijden zo af en toe - iemand die nog 5 andere gated communities af moet die avond natuurlijk, maar er is in ieder geval iets Je betaald ook voor al die voorzieningen natuurlijk, daar krijg je maandelijks fijn een rekening voor. Toch is het zo dat door dat hek je toch de rest van de wereld buiten houdt..... zo van "Ik wil geen mexicanen die door mijn straat rijden, want dat is eng".
-
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:02:00 #172
46960 StefanP
polemicist
pi_22429830
http://www.equityapartments.com/market/navigation.aspx?key=TX

http://www.cypresslakeatstonebriar.com/home.asp

Zoiets wordt het dus. Dit is het enige aanbod wat ik gekregen heb via het bedrijf, het enige wat ik zelf ook vind via Internet, het ziet er goed uit dus zoiets wordt het. Elitair? So be it, ik heb lang genoeg in een slecht geïsoleerd hok op drie hoog in een dertien-in-een-dozijn wijk in Nederland gewoond
-Mark Steyn
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:02:06 #173
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22429837
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 21:51 schreef StefanP het volgende:
Hmm er bestaat hier nog wat misverstand over wat een gated community is, het is heus niets met bewaking of zo hoor. Maar alle appartementencomplexen die ik heb kunnen vinden zijn gewoon met een hek er omheen om de gezamenlijke voorzieningen een beetje netjes te houden.
Natuurlijk heb ik niet de gedachte dat het een militair fort is ofzo.

Maar ik vind het zo.. zo.. eng. Van die buurten die niet zonder meer openbaar terrein zijn. Ieder zijn eigen wijkje. Buitenstaanders brr. Problemen buiten de deur houden en doen alsof ze er niet zijn, want heck, je hebt er toch geen last van.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:05:44 #174
92476 Gallo
Zinfandel
pi_22429929
Je emigreert niet naar de VS maar naar centre parks zo te zien.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:07:50 #175
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22429996
quote:
maartena, mag ik jou vragen waarom je naar de VS bent gegaan en hoe lang je er al woont?
Voor liefde!

Kleine historie: Ik ontmoette mijn Amerikaanse vrouw via Internet in 1997. In 1998 kwam zij naar Nedderland waar ze 4 jaar lang woonde, en tevens na 3 jaar de Nederlandse nationaliteit aanvroeg en Nederlands leerde. In 1999 vroeg ik haar ten huwelijk in in hetzelfde jaar trouwden we in IJsselstein. In de loop van 2001 begonnen we plannen te vormen voor een verhuizing naar de VS, voornamelijk omdat ik ook wel eens wat van haar land wilde zien wat MEER was dan elk jaar 4 weken vakantie en/of familie bezoek.

Oorspronkelijk hadden we er geen haast mee. Eerst eens sparen, en binnen een paar jaar zouden we verhuizen. Na de terroristische aanvallen van 11 September vroeg haar moeder (sinds 1999 weduwe) of ze terug wilde komen, want ze was haar enige dochter..... Dus hebben we in September 2001 e.e.a. in versnelling gezet en zodoende verhuisde ik in April 2002 naar de VS. Het heeft me 7 maanden gekost om een baan te vinden, en ik werk nu bijna 2 jaar bij een werkgever in Orange, CA.

In totaal woon ik nu 2 en een half jaar in de Verenigde Staten. In Januari 2005 mag ik het Staatsburgerschap aanvragen en het Nederlandse behouden, omdat ik met een Amerikaanse ben getrouwd. Tegen het einde van 2005 zal ik dan zowel een Amerikaans als een Nederlands paspoort bezitten.
-
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:09:09 #176
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22430038
Het ziet er wel zeer luxieus uit. En inderdaad qua prijs niet te vergelijken met Nederlandse huizen van dit soort.

Ik hoop voor je dat je je baan behoudt.
pi_22430056
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 21:51 schreef maartena het volgende:

[..]
Ik heb een beetje het idee dat je afgeeft op het land waarin je zelf woont. Ik zie liever Kerry dan Bush winnen maar gaat Kerry al die problemen die jij noemt en gebruikt om StefanP's argumenten te onkrachten, oplossen volgens zijn programma?
New Yorker in spe
pi_22430184
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:07 schreef maartena het volgende:

[..]
Sjezus, wat een toeval. Ik woon in IJsselstein en ja hier worden mensen omgelegd.

Trouwen zijn naast gevraagd worden door een werkgever toch de enige mogelijkheden om naar de VS te emigreren?
New Yorker in spe
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:24:09 #179
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22430468
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:14 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Sjezus, wat een toeval. Ik woon in IJsselstein en ja hier worden mensen omgelegd.

Trouwen zijn naast gevraagd worden door een werkgever toch de enige mogelijkheden om naar de VS te emigreren?
Nog 1.
quote:
Maartena schreef eerder dit topic:

zwanger en ziek de grens over om hier *gratis* verzorgd te worden om vervolgens per vliegtuig weer naar huis gestuurd te worden. En omdat hun kind dan in de U.S.A. geboren is krijgt het wettelijk de status van U.S. citizen, dus binnen enkele jaren staan moeder en kind weer in de VS, en voor een Amerikaanse school om het "Amerikaanse" kind te laten leren. En nu mag de moeder blijven omdat ze een Amerikaans kind heeft dat hier naar school gaat, op kosten van de staat uiteraard.
Oh, en Kerry gaat niet alles anders maken. Ook met Kerry verwacht ik geen paradis van de VS.
pi_22430540
Ik denk dat ik ook maar ga Emigreren naar Spanje of Marokko
en daar een winkel beginnen

daar is het beter , niemand die met zo n gezicht naar je kijkt
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:41:56 #182
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_22430921
Na een jaartje in de VS dacht ik dat ik nog wel wat toe had te voegen aan dit topic. Helaas heeft maartena me de wind uit de zeilen gehaald Scheelt weer een hoop typen.

In het kort: Ik vond het geweldig leuk om er een jaar te bijven, maar ben blij dat ik weer in Nederland zit

(Ik zat in Hayward, bij San Francisco in de buurt)
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:58:18 #183
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_22432942
Te lang topic om ff snel door te lezen, maar als ik het goed begrijp ga je naar Texas? Beste keuze wat staat betreft in de VS! Waar in Texas ga je wonen? Dus als je daar nog tips over nodig hebt...mail maar.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  woensdag 6 oktober 2004 @ 00:03:17 #184
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22433103
Ik plan toch wel om op de middelkorte termijn er een aantal maanden door te brengen voor mijn studie (geschiedenis) over een of twee jaar. Grote contradictie binnen de VS spreekt me enorm aan, maar er permanent gaan wonen no way
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 6 oktober 2004 @ 00:06:43 #185
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22433199
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:09 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat je afgeeft op het land waarin je zelf woont. Ik zie liever Kerry dan Bush winnen maar gaat Kerry al die problemen die jij noemt en gebruikt om StefanP's argumenten te onkrachten, oplossen volgens zijn programma?
Nee. Er zullen altijd problemen bestaan, en Kerry is echt geen wondermiddel voor de VS ofzo.... geen enkele president(skandidaat) kan die titel claimen, en geen enkele President heeft alleen maar goede dingen gedaan in het verleden. Persoonlijk ben ik het met heel veel Republikijnse standpunten eens, maar er zijn te veel punten waarop Bush het gewoon grondig verkloot heeft. Howard Dean was mijn eerste keus, maar die heeft het nooit gehaald. Bij gebrek aan beter, en het feit dat ik Bush graag terug zie gaan naar Texas houden we het dus maar bij Kerry.

Ik probeer verder alleen maar duidelijk te maken dat elk land zijn voordelen en zijn nadelen heeft. Elke munt heeft namelijk twee kanten. De argumenten van StefanP zijn voornamelijk gericht op de Nederlandse politiek en het belastingklimaat, en verreweg de meeste argumenten die hij aangeeft gelden hetzij in mindere, hetzij in grotere mate ook voor de Verenigde Staten. De redenen die StefanP aangeeft zijn nou niet echt redenen om dan maar weg te gaan uit Nederland, zeker niet gezien het feit dat de helft van die redenen gewoon weer terug te vinden zijn in de VS

Er is geen enkele heilstaat in deze wereld. Er is genoeg mis met de VS, en ik kreeg het idee van StefanP dat ALLES beter is in de VS...... En na 2 en een half jaar hier gewoond te hebben weet ik dat StefanP daarmee een ENORME roze bril op heeft.
-
  woensdag 6 oktober 2004 @ 00:15:37 #186
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22433408
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:24 schreef Sidekick het volgende:
Oh, en Kerry gaat niet alles anders maken. Ook met Kerry verwacht ik geen paradis van de VS.
Geen enkele president kan van de VS een paradijs maken. Er waren slechts 4 presidenten in de 20e eeuw (naar mijn mening) die de VS echt goed gedaan hebben:

1) De periode Roosevelt - Truman (1933 tot 1945, en 1945 tot 1953)
2) Ronald Reagan - 1980 tot 1988
3) Bill Clinton 1992 tot 2000

En ja.... Clinton heeft zijn eigen leven mooi verpest met de Lewinsky affaire, maar voor de VS heeft ie enorm veel gedaan.

Persoonlijk denk ik dat het nog wel een jaar of 12 zal duren voordat een echte goede presidentskandidaat naar voren komt..... Dat soort mensen kom je nou eenmaal niet om de haverklap tegen.
-
pi_22433679
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 00:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Geen enkele president kan van de VS een paradijs maken. Er waren slechts 4 presidenten in de 20e eeuw (naar mijn mening) die de VS echt goed gedaan hebben:

1) De periode Roosevelt - Truman (1933 tot 1945, en 1945 tot 1953)
2) Ronald Reagan - 1980 tot 1988
3) Bill Clinton 1992 tot 2000

En ja.... Clinton heeft zijn eigen leven mooi verpest met de Lewinsky affaire, maar voor de VS heeft ie enorm veel gedaan.

Persoonlijk denk ik dat het nog wel een jaar of 12 zal duren voordat een echte goede presidentskandidaat naar voren komt..... Dat soort mensen kom je nou eenmaal niet om de haverklap tegen.
Jammer dat Amendment 22 bestaat, waarom zou je een goede president niet langer houden idd.
pi_22449613
StefanP heeft volkomen gelijk.
Succes in de USA.
pi_22453166
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:58 schreef Pistol_Pete het volgende:
Te lang topic om ff snel door te lezen, maar als ik het goed begrijp ga je naar Texas? Beste keuze wat staat betreft in de VS! Waar in Texas ga je wonen? Dus als je daar nog tips over nodig hebt...mail maar.
Texas inderdaad, yeehaw Zon, ruimte en longhorns! Zit je daar ook?
-Mark Steyn
pi_22453608
Evil_Jur snapt grotendeels de redenen van StefanP wel. Na mijn studie wil ik namelijk ook een aantal jaren de VS proberen, als mijn stage daar gaat bevallen.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 00:42:50 #191
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_22458056
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:07 schreef StefanP het volgende:

[..]

Texas inderdaad, yeehaw Zon, ruimte en longhorns! Zit je daar ook?
Ik heb er een tijd lang gewoond/gestudeerd, maar ben inmiddels al weer een paar jaar terug in Nederland. Ik zou dolgraag weer terug gaan. Het leven is er een stuk beter dan in Nederland.

BTW, de zomers zijn er trouwens in het zuiden (Houston) afschuwelijk warm :-)
De meeste clichees kloppen ook, alles is er grooooooooooot. Texanen zijn de meest vriendelijke mensen van de VS. Er is ruimte, een zeer gevarieerd landschap, grote steden waar veel te beleven is zoals Austin, Houston en Dallas. Het mooie is dat het amper door toeristen is ontdekt. Zo'n beetje de enige toeristen die je tegen komt in Texas zijn Amerikanen, maar Europeanen zul je er nauwelijks zien. De meeste mensen uit Europa hebben een slecht beeld over Texas, waarom is voor mij niet echt duidelijk. Maar als je er eenmaal bent geweest weet je dat Texas echt super is.

Wat ga je in Texas doen en waar in Texas ga je heen?
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_22730573
Ik heb me echt vermaakt om je OP Stefan, geweldig! Ik heb het ook zo ontzettend gehad met Nederland en ben blij als ik over een tijdje naar Spanje kan emigreren.

Veel succes!
pi_22731258
Spanje, wat een vooruitgang
New Yorker in spe
pi_22732567
ey!...geen gezeur over O.C.T. he
pi_22734589
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:09 schreef Jeroenus het volgende:
Spanje, wat een vooruitgang
Het klimaat is al 1 ding
pi_23068587
Leuke formulieren toch weer allemaal... hier een greep uit de social security aanvraag:

"If you cannot sign your name, you should sign with
an "X" mark and have two people sign as witnesses in the space beside the mark."

-Mark Steyn
  donderdag 4 november 2004 @ 10:04:09 #197
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23068601
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:02 schreef StefanP het volgende:
Leuke formulieren toch weer allemaal... hier een greep uit de social security aanvraag:

an "X" mark and have two people sign as witnesses in the space beside the mark."

Whehe, ja ze moeten van het treurigste type mensen uitgaan natuurlijk hè.
pi_23134054
wow, niet te geloven dat ik het meeste nog heb doorgelezen ook, wat zijn sommige mensen toch ook lang van stof

Ik (bijna ingenieur) zie mezelf ook nog wel eens emigreren...
  zondag 7 november 2004 @ 01:48:26 #199
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23134510
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:02 schreef StefanP het volgende:

Heerlijk van die dingen
Heb je trouwens nog een beetje hulp, of moet je het zelf allemaal uitvogelen?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23134895
Voordat je weggaat, ik heb hier een checklist voor je:

1. Auto voor mijn deur parkeren.

2. Sleutels + papieren door brievenbus gooien.

3. WEGWEZEN.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')