abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22400544
Deze vraag is realistischer dan het lijkt, aangezien Hugo Chávez, dictator in Venzuela al een tijdje aast op een oorlog. Of beter nog: een klinkende overwinning in een oorlog.

Columbia ligt daarvoor wat lastig, de Antillen behoren eigenlijk tot Venezuela en Nederland heeft daar niets te zoeken aldus Chávez. Dus de Antillen zouden zo maar eens een potentieel doelwit kunnen zijn van Chávez. Dat hij het daarna nog meer op z´n heupen krijgt en doldwaze kamikaze-acties uit gaat halen in Colombia is natuurlijk niet uitgesloten.

Hoe zou Nederland reageren in het geval van een annexatie van de Antillen door Chavez en hoe zou jij willen dat NL reageert?

Ik vind dat we dit niet zouden moeten toestaan. Niet wat loze praatjes, maar meteen wat dreiging laten uitgaan en laten merken dat Chavez zich maar beter terug kan trekken. Dit overigens alleen om PR-redenen. Het is een hele afgang als je zo maar wat land afgeeft aan Venezuela en toch het principe van ´als je hem een vinger geeft...´. Annexatie van de Antillen verlost ons van een hoop problemen en kosten, maar zorgt wel voor een gigantisch gezichtsverlies natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22400633
Hij mag het niet doen, kordaat een roep Nederland dat er represailles komen mocht hij toch volharden dan graag ook de financiele schulden van de Antillen overnemen a.u.b.
pi_22400725
Hou er een referendum over. Naar wat er de afgelopen jaren te doen in geweest om de Antillen, zou ik niet verbaasd zijn als meer dan 50% van de nlders er geen problemen mee zouden hebben.

Persoonlijk ben ik voor een omverwerping ala saddam, zal al die corrupte leiders in zuid amerika wel wakker schudden
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  maandag 4 oktober 2004 @ 18:16:20 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22400733
Ander verhaal, in hoeverre worden de Antillen, onderdeel van het Koninkrijk Nederland tenslotte, beschermd door de NAVO? Vergelijkbaar zou denk ik Falkland zijn? Wat deed de NAVO toen?

Maar NEderland zou dat zeker niet over haar kant mogen laten gaan en een oorlogje met Venezuela moet toch zeker te winnen zijn.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_22400809
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:16 schreef fayakill het volgende:
Hou er een referendum over. Naar wat er de afgelopen jaren te doen in geweest om de Antillen, zou ik niet verbaasd zijn als meer dan 50% van de nlders er geen problemen mee zouden hebben.

Persoonlijk ben ik voor een omverwerping ala saddam, zal al die corrupte leiders in zuid amerika wel wakker schudden
Alleen op het gebied van gezichtsverlies vind ik het een bezwaar om de Antillen af te staan. Die problemen van de Antillen afstaan aan Venezuela vind ik niet zo´n punt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22400830
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:16 schreef Dagonet het volgende:
Ander verhaal, in hoeverre worden de Antillen, onderdeel van het Koninkrijk Nederland tenslotte, beschermd door de NAVO? Vergelijkbaar zou denk ik Falkland zijn? Wat deed de NAVO toen?

Maar NEderland zou dat zeker niet over haar kant mogen laten gaan en een oorlogje met Venezuela moet toch zeker te winnen zijn.
Van de NAVO hoeven we weinig te verwachten denk ik. Een aantal landen hebben op dit moment heel andere dingen aan het hoofd en de rest zal ook niet staan te springen om te gaan vechten om een paar eilandjes die Nederland alleen maar problemen opleveren.
pi_22400848
Nederland laat dit niet over zijn kant gaan.

-edit-
Ow kut, CMT-topic. Laat maar.
pi_22400893
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:11 schreef Xebrozius het volgende:
schulden van de Antillen
Hmmmz, we houden er meer aan over hoor...
Fuck Chavez en die Antillen zijn gewoon van ons. Punt.
pi_22400915
Ik denk dat Chavez wel steun krijgt van een hoop geurilla's Dan gaat zo'n oorlogje nog knap lastig worden, denk ik.
-
pi_22400964
Het Korps Mariniers zit op Aruba en Curaςao. Ik verwacht toch niet dat die relaxt in hun hangmat blijven liggen als de Venezolaanse stoottroepen het strand op marcheren.
pi_22400967
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk dat Chavez wel steun krijgt van een hoop geurilla's Dan gaat zo'n oorlogje nog knap lastig worden, denk ik.
Ja, het is niet zo dat Nederland Chavez even van de Antillen afveegt. Chávez heeft de steun van een hoop guerilla-groeperingen, wel is het zo dat die groeperingen het behoorlijk druk hebben in hun eigen land. De FARC bijvoorbeeld.
pi_22400975
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Chavez
Die wil dat niet. Geleoof me, Nederland is een uitermate gerespecteerd NATO-lid.
Dit gebeurt niet. No way.
pi_22400985
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:23 schreef Bayer het volgende:

[..]

Hmmmz, we houden er meer aan over hoor...
Fuck Chavez en die Antillen zijn gewoon van ons. Punt.
Aan dit soort loze praatjes heb je weinig. Ik zie het Bot al roepen in de 2e kamer. Dan gaat Chavez echt bibberen.
  maandag 4 oktober 2004 @ 18:26:56 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22400986
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Van de NAVO hoeven we weinig te verwachten denk ik. Een aantal landen hebben op dit moment heel andere dingen aan het hoofd en de rest zal ook niet staan te springen om te gaan vechten om een paar eilandjes die Nederland alleen maar problemen opleveren.
Verdrag is verdrag en ze hebben zich er maar aan te houden
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_22400987
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De FARC bijvoorbeeld.
Ja hoor.
pi_22401017
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja, het is niet zo dat Nederland Chavez even van de Antillen afveegt. Chávez heeft de steun van een hoop guerilla-groeperingen, wel is het zo dat die groeperingen het behoorlijk druk hebben in hun eigen land. De FARC bijvoorbeeld.
Tja, je denkt toch niet dat we bedoelen dat Nederland daar in haar eentje moet gaan, ben je gek? Uiteraard een coalitie!
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_22401031
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:27 schreef Bayer het volgende:

[..]

Ja hoor.
Die steunden hem ook toen hij het in eigen land lastig had. Chávez is tegenwoordig dikke vriendjes met de cocaleros en voorziet bovendien de FARC regelmatig van wapens en financiele steun.
  maandag 4 oktober 2004 @ 18:30:32 #18
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_22401062
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:25 schreef Bayer het volgende:

[..]

Die wil dat niet. Geleoof me, Nederland is een uitermate gerespecteerd NATO-lid.
Dit gebeurt niet. No way.
Ik acht de kans ook zeer klein hoor, maar ik denk niet dat de FARC rekening gaat houden met de status van Nederland. Ze hebben een behoorlijke achterban.. Nederland gaat het zonder steun iig moeilijk krijgen, denk ik..
Remember Vietnam? .
-
pi_22401087
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die steunden hem ook toen hij het in eigen land lastig had. Chávez is tegenwoordig dikke vriendjes met de cocaleros en voorziet bovendien de FARC regelmatig van wapens en financiele steun.
De band met het 'moederland' is veel te groot voor zoiets.
Als het erop aankomt haken Antilianen af en kiezen voor Nederland.
Logisch ook, we pay their rent.
pi_22401107
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:28 schreef fayakill het volgende:

[..]

Tja, je denkt toch niet dat we bedoelen dat Nederland daar in haar eentje moet gaan, ben je gek? Uiteraard een coalitie!
Met wie dan? Genoeg NAVO-landen die het momenteel al druk genoeg hebben of weinig trek zullen hebben om naar de Antillen te gaan om daar een oorlog uit te vechten met het gevolg dat in die regio de vlam weleens in de pan zou kunnen slaan....

Op het vasteland wil je als Nederland zijnde sowieso geen oorlog uitvechten. Wat dat betreft maakt Dr Daggla een treffende vergelijking.
  maandag 4 oktober 2004 @ 18:33:04 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22401131
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:30 schreef Dr.Daggla het volgende:

Remember Vietnam? .
Het verschil met Vietnam is dat het oppervlak van de Antillen veel kleiner is en dat het eilandjes zijn, veel verstopplekken zijn er niet.
pi_22401138
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:31 schreef Bayer het volgende:

[..]

De band met het 'moederland' is veel te groot voor zoiets.
Als het erop aankomt haken Antilianen af en kiezen voor Nederland.
Logisch ook, we pay their rent.
Daar gaat het nu ook niet om. Het gaat om de aanval van Chavez. Al kiezen de Antillianen de kant van NL, wat waarschijnlijk is, dan maken ze geen schijn van kans zonder de steun van bondgenoten.
  maandag 4 oktober 2004 @ 18:34:00 #23
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_22401146
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:27 schreef Bayer het volgende:

[..]

Ja hoor.
Wat CMT zegt, Chavez is er vaak genoeg van verdacht banden te hebben met de FARC.
-
pi_22401160
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het verschil met Vietnam is dat het oppervlak van de Antillen veel kleiner is en dat het eilandjes zijn, veel verstopplekken zijn er niet.
Ik denk dat hij doelt op het vasteland, aangezien het ging over de FARC. Een bondgenoot van Chavez. Ok, er moet heel wat gebeuren wil het conflict zich daar naar toe verschuiven.
pi_22401185
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Remember Vietnam? :').
Nah, ik geloof niet dat qua Vietnam zo'n 30% van de bevolking in de US woonde, evenals van dat percentage een 13% afhankelijk was van de staat.

De belangen zijn te groot, diep en indringend. Dit gaat niet lukken tenzij burgeroorlog en dan is het gauw klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')