layout wordt een beetje verneukt http://www.babestart.nl/html/i/inge-schrama/quote:Op donderdag 23 december 2004 12:26 schreef schwa78 het volgende:
Ik heb weer eens een nieuwe website geproduceerd, te weten BabeStart.nl
Er moeten nog veel meer links in de database, maar het gaat nu nog even om het principe.
Alle tips, kritiek en suggesties zijn van harte welkom!
http://www.babestart.nl/
Ja, ik ben best tevreden met Ashosting. En het is een kleine moeite.quote:Op donderdag 23 december 2004 14:44 schreef jagermaster het volgende:
[..]
layout wordt een beetje verneukt http://www.babestart.nl/html/i/inge-schrama/
komt een beetje over of het allemaal doorverwijs dingen zijn naar andere sites toe??? reclame voor andere site
Tja verder eenvoudige sites. Vraag me alleen af waar je "Hosted by AS Hosting.nl" eronder zet?? zo tevreden met die host![]()
Je gebruikt Netstat basic, das een klote teller.quote:Op donderdag 23 december 2004 14:51 schreef schwa78 het volgende:
[..]
Ja, ik ben best tevreden met Ashosting. En het is een kleine moeite.
Dat de lay-out die verneukt wordt, heb ik al gemeld aan degene die de thumbnails levert.
Het is idd bedoeld om reclame te maken voor (voornamelijk) eigen sites, maar ik ga ook gewoon andere links toevoegen. Het wordt dus een soort portal zoals FreeOnes.com.
Thanks voor de sitecheck trouwens...
Nuttige feedbackquote:Op donderdag 23 december 2004 15:21 schreef Frangk het volgende:
[..]
Je gebruikt Netstat basic, das een klote teller.
Ik ben een tijdje overgestapt op een aantal andere tellers. Ik heb zelfs een keer een custom script ervoor geinstalleerd.quote:Op donderdag 23 december 2004 15:21 schreef Frangk het volgende:
[..]
Je gebruikt Netstat basic, das een klote teller.
Tuurlijk heb ik die zelf gemaakt. Heb je een voorbeeld waar het anders op lijkt?quote:Op donderdag 23 december 2004 12:38 schreef Frangk het volgende:
[..]
Heb je de templates zelf gemaakt? Ze komen me namelijk erg bekend voor.
Ah ok, bedankt voor je reactie. Ik ga er zeker naar kijken wat nog beter kan.quote:Op donderdag 23 december 2004 07:04 schreef jagermaster het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk uit en in mozilla werkt het ook goed. Alleen als ik naar beneden wil scrollen in IE dan gaat dat redelijk schokkerig. Vaak is dit een gevolg van een te zware header. (je moet ook rekening houden met mensen die niet de nieuwste p4 thuis hebben staan)
Wat bij profiel staat en op de frontpage (Koenraadt Webdesign is een jong webdesign bedrijf en levert professionele websites tegen betaalbare prijzen.) mag van mij wel veranderd en aangevuld worden. "jong", "betaalbaar" en "professioneel" in 1 zin klinkt voor mij wat opschepperig. Wat hebben de algemene voorwaarden hier verder mee te maken
Onderaan je portfolio pagina staat een groenrondje met zo'n goed-vinkje erin. Snap het nut daarniet echt van.. Verder zou ik er voor kiezen dat niet al mijn klanten op mijn site staan. Dat gaat anderen dus niets aan, maar dat is gewoon een mening.
De grote en kleur van de letters links in het contactpagina vind ik niet echt passen bij de stijl van derest van de site.
(btw het is nog geen 2005 met de copyright onderaan)
@Socratesquote:
Ok, wist niet dat een logo storend kon zijn. In principe kunnen afnemers van de software zelf hun logo plaatsen of juist weglaten. Ik wilde de software niet "as is" leveren, maar met aangepaste ontwerpen. Passend bij een huisstijl o.i.d.quote:Op donderdag 23 december 2004 18:01 schreef Roönaän het volgende:
[..]
@Socrates
Als je een product ontwikkeld wat door zoveel verschillende gebruikers gebruikt moet worden als een enquete, dan is het vaak verstandig om enigszins te verdiepen in usability en user interface design.
Het zal immers nooit voorkomen dat het logo van de ontwikkelaar tussen een vraag en de antwoordmogelijkheden staat. Ook zal de progressie van de enquete nooit tussen de vragen en de antwoorden worden geplaatst.
Te klein lettertype, verkeerd lettertype? Wat is er onduidelijk?quote:Sowieso zullen de antwoordmogelijkheden nooit zo onduidelijk weergegeven worden als in de gebruikersdemo die je presenteerd.
Ok, logo is dus optioneel. Maar de teller-balk bedrieglijk? Ik zal er op letten of meer mensen hier last van hebben.quote:Het logo trekt op dit moment het meeste aandacht, vervolgens de klein geletterde balk met cijfertjes.
Deze balk trouwens geeft de indruk dat het een navigatie betreft, wat ook vanuit het oogpunt van usability niet echt positief te noemen is, aangezien je als gebruiker bedrogen uitkomt.
Nee dat kan echt niet! Times New Roman op internet ziet er niet uit. DAt hadden ze ooit bij volkskrant.nl gedaan. Om te kotsen. Op internet gebruik je verdana of arial.quote:Daarnaast is (als ik het wel heb) uit onderzoek bewezen dat lettertypen als Times New Roman eenvoudiger te lezen zijn en een rustig beeld richting de gebruiker geeft.
quote:Dit zijn zeker zaken waar je in de toekomst op zal moeten gaan letten, wil je je product ook daadwerkelijk aan de man brengen, anders dan aan de universiteit wageningen.
vind de oude nog steeds beter. Dit ligt voor een deel in de header. Vind die foto in de huidige site wel aanspreken. Het is iets heel persoonlijks en voor zich sprekends. Je doelgroep is ook een selectgroepje wat deze persoonlijkheid ook kent en dan heb je net het gevoel of die meekijkt. Daarnaast is het textgedeelte en dan met name de binnenkomst pagina aantrekkelijk. Voorlopig gaat me voorkeur nog uit naar de oude. Mis dat stukje extra nog in je nieuwe pagina. Laat maar weten wanneer je meer hebt en verder bent met de layout. Ben er benieuwd naar!quote:Op donderdag 23 december 2004 18:06 schreef Dwork het volgende:
Ok we zijn bezig met de restyle van mijn zoontjes site www.ukkienet.com
naar www.test.ukkienet.com
We hebben hier voor CSS, HTML, PHP en SQL gebruikt. De doel is eigelijk een website voor mijn zoontje en verder wat info plaatsen. Hij is nog niet af, maar begin is er.
Nou heb ik het omgedraaid, en verdomme: het ziet er beter uit. Thx!quote:Ook zal de progressie van de enquete nooit tussen de vragen en de antwoorden worden geplaatst.
Als het logo meer aandacht trekt dan de eigenlijke vraag. Toen ik op die pagina kwam was de situatie als volgt te omschrijven: (mijn denken is schuingedrukt)quote:Op donderdag 23 december 2004 20:02 schreef MathijsK het volgende:
Ok, wist niet dat een logo storend kon zijn. In principe kunnen afnemers van de software zelf hun logo plaatsen of juist weglaten. Ik wilde de software niet "as is" leveren, maar met aangepaste ontwerpen. Passend bij een huisstijl o.i.d.
Zie boven. Het ziet er uit als een tabblad. Gangbaar wat mij betreft voor enquetes (en sowieso webformulieren in het algemeen), is het gebruik van checkboxes, radiobuttons, textfields en buttons.quote:Te klein lettertype, verkeerd lettertype? Wat is er onduidelijk?
Ik zou er een statusbalk van maken. Immers is dat het gangbare "element" wat aangeeft hoever je gevorderd bent. Zolang je de balk niet kan gebruiken om terug te klikken naar eerdere pagina's om je antwoorden te wijzigen is de hele aanwezigheid van de getallen overbodig en kan je volstaan met een "pagina: 3/21"quote:Ok, logo is dus optioneel. Maar de teller-balk bedrieglijk? Ik zal er op letten of meer mensen hier last van hebben.
My mistake. Is als je een "printbare versie" op je website aan het maken bent. Sorry. Je hebt gelijk.quote:Nee dat kan echt niet! Times New Roman op internet ziet er niet uit. DAt hadden ze ooit bij volkskrant.nl gedaan. Om te kotsen. Op internet gebruik je verdana of arial.
Ik zou ook de vraag iets verder naar beneden positioneren. Zo heb je een betere visuele grouping van de vraag en de mogelijke antwoorden.quote:Op donderdag 23 december 2004 20:09 schreef MathijsK het volgende:
[..]
Nou heb ik het omgedraaid, en verdomme: het ziet er beter uit. Thx!
Dank je wel, de site is natuurlijk niet af en zal er zeker de laatste "look" hier plaatsen. De oude site ziet er wel goed uit maar verkt verwarrend. Overal zijn linken en texten. De nieuwe heeft minder text en linken (navigatie) is duidelijk. De header is ook niet helemaal af en komt nog text in. Opmaak van www.test.ukkienet.com/album is niet naar mijn zin ideetjes?quote:Op donderdag 23 december 2004 20:06 schreef jagermaster het volgende:
[..]
vind de oude nog steeds beter. Dit ligt voor een deel in de header. Vind die foto in de huidige site wel aanspreken. Het is iets heel persoonlijks en voor zich sprekends. Je doelgroep is ook een selectgroepje wat deze persoonlijkheid ook kent en dan heb je net het gevoel of die meekijkt. Daarnaast is het textgedeelte en dan met name de binnenkomst pagina aantrekkelijk. Voorlopig gaat me voorkeur nog uit naar de oude. Mis dat stukje extra nog in je nieuwe pagina. Laat maar weten wanneer je meer hebt en verder bent met de layout. Ben er benieuwd naar!
Als eerste zat ik te denken aan een thumbnail te pakken wara je de gegeven van het fotoboek bij zet. Geeft iets meer opmaak. Dan zou ht denk ik wel staan om de ene keer de thumbnail links uiit te lijnen en rechts de tekst en de volgende keer net andersomquote:Op donderdag 23 december 2004 20:28 schreef Dwork het volgende:
Opmaak van www.test.ukkienet.com/album is niet naar mijn zin ideetjes?
1ste reactie.. oeh wat donker, zo donker dat ik zelfs me scherm extra licht heb gezet om het goed te zien (alleen dan doet wit pijn aan me ogen)quote:Op donderdag 23 december 2004 20:53 schreef velpzuid.nl het volgende:
http://www.velpzuid.nl Dutch HipHop Creators
Alles over het maken van muziek, programma's, samples, etc.
Thanx voor je feedback. De site is idd wat donker, maar dat is gewoon een bepaalde style. Dat hebben niet al mijn sites (overzicht: http://webdesign.velpzuid.com)quote:Op donderdag 23 december 2004 21:10 schreef jagermaster het volgende:
[..]
1ste reactie.. oeh wat donker, zo donker dat ik zelfs me scherm extra licht heb gezet om het goed te zien (alleen dan doet wit pijn aan me ogen)
Als ik dat niet doe is de text niet goed leesbaar!
Pagina van binnenkomst:
Leuk een rijtje plaatjes. Beetje klein, kan amper zien wat het allemaal voor steld jammer genoeg. zijn ze toevallig als negatief idee bedoeld??
home:
home(index) ikke denken dat ik dan weer terug ben op de pagina van binnenkomst. Maar nee, dat is niet zo. Mensen gaan er standaard vanuit dat je bij home terug komt bij de binnenkomst pagina. Hierdoor raken mensen de wegkwijt.
news | agenda zit op 1 lijn. Ik denk dat ik bij de zelfde pagina kom, maar nee het zijn verschillende pagina's. Dit kan misleidend zijn.
link naar externe pagina's zoals het forum en vzdesign zou ik target="_new" van maken.
In het algemeen is je pagina heel erg donker, zonder enige verdere kleur gebruik. Vind dit zelf een beetje jammer. Dus die iets ook voor het oog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |