abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22441298
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:32 schreef DaveM het volgende:

[..]

Dat is al moeilijk genoeg.
Maar jij wilt daar 70 miljoen, voornamelijk arme, Aziaten aan toevoegen begrijp ik?
15 miljoen van die 70 wonen in Istanbul. Echt aziatisch kun je deze niet noemen. Nog eens 15 miljoen wonen in de andere grote steden. De rest is verspreid over middelgrote steden, kleine steden en dorpen. Wat is trouwens jouw definitie van arm? Iemand die minder verdient dat een gemiddeld persoon in NL? Iemand die met zijn maandsalaris niet net zo goed in zijn behoeften kan voorzien als in NL?
pi_22441640
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

15 miljoen van die 70 wonen in Istanbul. Echt aziatisch kun je deze niet noemen. Nog eens 15 miljoen wonen in de andere grote steden. De rest is verspreid over middelgrote steden, kleine steden en dorpen. Wat is trouwens jouw definitie van arm? Iemand die minder verdient dat een gemiddeld persoon in NL? Iemand die met zijn maandsalaris niet net zo goed in zijn behoeften kan voorzien als in NL?
Iemand voor wie het financieel loont om (tijdelijk of permanent) naar Europa te migreren (lees: heel veel Turken)

Bij toetreding van Turkije zullen de lonen hier niet meteen dalen tot Turks niveau en dus is West-Europa voor zowel laagopgeleide als hoogopgeleide Turken financieel erg interessant...
pi_22441731
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:26 schreef DaveM het volgende:

[..]

Iemand voor wie het financieel loont om (tijdelijk of permanent) naar Europa te migreren (lees: heel veel Turken)

Bij toetreding van Turkije zullen de lonen hier niet meteen dalen tot Turks niveau en dus is West-Europa voor zowel laagopgeleide als hoogopgeleide Turken financieel erg interessant...
Permanent loont al langer niet meer. Tijdelijk daarentegen wel.

De hoogopgeleide kan hier niets verdienen. NL verwacht namelijk dat ze hier nogmaals minimaal 6 jaar aan een studie besteden. Daar verdienen ze veel meer.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 13:42:50 #79
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22441970
Maar het is toch voor iedereen aantrekkelijker Nederland te verlaten, niet alleen voor Turken?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22442003
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Permanent loont al langer niet meer. Tijdelijk daarentegen wel.
Het is inderdaad een hele troost als de migrant die een baan of huis voor je neus wegkaapt hier slechts tijdelijk is en na X jaar weer weggaat. :')
quote:
De hoogopgeleide kan hier niets verdienen.
Want in Turkije verdienen hogeropgeleiden evenveel of meer bedoel je?
quote:
NL verwacht namelijk dat ze hier nogmaals minimaal 6 jaar aan een studie besteden. Daar verdienen ze veel meer.
bron?
pi_22442050
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:44 schreef DaveM het volgende:

[..]

Het is inderdaad een hele troost als de migrant die een baan of huis voor je neus wegkaapt hier slechts tijdelijk is en na X jaar weer weggaat
Dat zeiden ze in Duitsland destijds ook over joden, niet waar?
quote:
[..]

Want in Turkije verdienen hogeropgeleiden evenveel of meer bedoel je?
Ja, ze houden netto meer over en kunnen meer doen met hun geld. Net zoals een chinees met 100 euro per maand 'rijker' is dan jij met 1500 in NL. Maar misschien dat je dat leert als je wat ouder wordt en meer van de wereld ziet.
quote:
[..]
bron?
Heb jij een bron die het tegendeel bewijst?
pi_22442205
Mensen hebben een erg verkeerd beeld van Turkije helaas.
Kijk eens naar een uitzending van NOVA: Nova uitzending
Van Hooidonk wordt o.a. geinterviewd en legt uit dat het beeld over Turkije verkeerd is.
pi_22442326
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]
En dus? Ben ik nu een racist/fascist/Turken-hater volgens jou?
quote:
Ja, ze houden netto meer over en kunnen meer doen met hun geld. Net zoals een chinees met 100 euro per maand 'rijker' is dan jij met 1500 in NL. Maar misschien dat je dat leert als je wat ouder wordt en meer van de wereld ziet.
[..]
Vooral middelbaar- tot laagopgeleide migranten dus. Een geruststellende gedachte.
quote:
jij komt met die rare bewering, zul je hem toch echt zelf moeten onderbouwen.
pi_22442497
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:03 schreef DaveM het volgende:

[..]

En dus? Ben ik nu een racist/fascist/Turken-hater volgens jou?
Ja, maar dat is niets nieuws voor mij.
quote:
[..]
Vooral middelbaar- tot laagopgeleide migranten dus. Een geruststellende gedachte.
[..]
quote:
jij komt met die rare bewering, zul je hem toch echt zelf moeten onderbouwen.
Ik kom met een bewering gebaseerd op jouw bewering. Jou heb ik echter nog niets zien onderbouwen.
pi_22442536
Brussel akkoord over onderhandelingen

BRUSSEL - De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, heeft onderling overeenstemming bereikt over een voorstel om met Turkije te gaan onderhandelen over lidmaatschap van de EU. Aan die onderhandelingen zijn wel diverse voorwaarden verbonden.

De Europese Commissie heeft nog geen startdatum voor echte onderhandelingen met Turkije over EU-lidmaatschap vastgelegd. Dat laat de commissie over aan de EU-regeringsleiders, die in december unaniem moeten besluiten om met Turkije te gaan praten. Ook wil de commissie dat Turkije nog verdere hervormingen van de strafwet doorvoert.

Europees Landbouwcommissaris Franz Fischler zei dat Turkije aan een reeks strenge voorwaarden zal moeten voldoen voor het lid van de EU kan worden. Hij zei dat de commissie vindt dat de onderhandelingen met Turkije een 'open proces' moeten zijn. Dat houdt volgens hem in dat de toetreding van Ankara niet tevoren gegarandeerd is.

Wel behoudt de Europese Commissie zich het recht voor gesprekken met Turkije op elk moment te stoppen zijn als de mensenrechten niet worden nageleefd. Dat heeft commissievoorzitter Prodi woensdag meegedeeld aan het Europees Parlement.

"Een Europa dat zeker is van zichzelf hoeft niets van Turkije te vrezen", aldus Prodi. Hij zei ook dat Europa "geen toekomst heeft zonder een Turkije dat daarin verankerd is". "Het resultaat van de onderhandelingen is niet vooraf gegarandeerd, maar dat is gebruikelijk", aldus Prodi.

De Turkse premier Erdogan heeft positief gereageerd op de aanbeveling van de Europese Commissie. "Wij vertrouwen erop dat de positieve toonzetting van de commissie ook de politieke wil van de staats- en regeringsleiders van de EU weerspiegelt", zei hij woensdag tijdens een bezoek aan de raad van Europa in Straatsburg.

Erdogan zei te hopen dat de lange reis op weg naar de EU in de eerste helft van volgend jaar zijn eerste etappe zal beleven. Hij benadrukte opnieuw dat zijn land niet verwacht dat Turkije heel snel volledig lid van de EU kan worden.

Hij zei wel van mening te zijn dat Turkije tegemoet is gekomen aan de eisen over democratie en rechtsstaat die aan zijn land zijn gesteld. Nu moeten de wetten nog worden ingevoerd, "Dat duurt wat langer omdat deze invoering samenhangt met de verandering van mentaliteit in de maatschappij."
-
Dutch Foreign Minister Bernard Bot, whose country holds the rotating EU presidency, said in an interview published Wednesday that they were likely to open in the second half of next year.

A final draft version of the Brussels report said Turkey was unlikely to actually join the EU until "well into the next decade" and stressed the need for the EU to constantly monitor not only the pledged reforms but their implementation on the ground too.

It also warned that Brussels "will recommend the suspension of the negotiations in the case of a serious and persistent breach of the principles of liberty, democracy, respect for human rights and fundamental freedoms and the rule of law on which the Union is founded."

The final version of the report was not immediately available to journalists.
pi_22442580
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:56 schreef Proxima het volgende:
Mensen hebben een erg verkeerd beeld van Turkije helaas.
Kijk eens naar een uitzending van NOVA: Nova uitzending
Van Hooidonk wordt o.a. geinterviewd en legt uit dat het beeld over Turkije verkeerd is.
Tuurlijk ... laat een miljonair en een moslimhomo liefhebber aan het woord
pi_22442696
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:14 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Tuurlijk ... laat een miljonair en een moslimhomo liefhebber aan het woord
Ja en ?
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_22442930
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:20 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Ja en ?
Volgens mij is hij jaloers op de miljonair en heeft hij iets tegen homo's
pi_22442980
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, maar dat is niets nieuws voor mij.
[..]
Slaat nergens op. Zolang ze normaal doen heb ik niks tegen Turken.
Ik vind alleen dat er meer dan genoeg allochtonen in Nederland zijn.
quote:

[..]
Je kan wel roepen dat hogeropgeleiden West-Europa financieel niet interessant vinden, maar wat boeit dat als miljoenen middelbaar/lager opgeleiden dat toevallig wél vinden?
quote:
Ik kom met een bewering gebaseerd op jouw bewering. Jou heb ik echter nog niets zien onderbouwen.
Je begrijpt het niet, ik had het over de volgende niet-onderbouwde bewering waar je ineens mee aan kwam zetten:
quote:
NL verwacht namelijk dat ze hier nogmaals minimaal 6 jaar aan een studie besteden.
pi_22443062
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:33 schreef DaveM het volgende:

[..]

Slaat nergens op. Zolang ze normaal doen heb ik niks tegen Turken.
Ik vind alleen dat er meer dan genoeg allochtonen in Nederland zijn.
Definieer normaal.
quote:
[..]
Je kan wel roepen dat hogeropgeleiden West-Europa financieel niet interessant vinden, maar wat boeit dat als miljoenen middelbaar/lager opgeleiden dat toevallig wél vinden?
Als Turkije in de EU zit is het allang niet meer interessant om uit Turkije te emigreren. Als ik jou was zou ik er dus voor zorgen dat ze zo snel mogelijk lid worden.
quote:
[..]
Je begrijpt het niet, ik had het over de volgende niet-onderbouwde bewering waar je ineens mee aan kwam zetten:
[..]
Oke. Een vriend van mij die vorig jaar als importbruidegom naar NL kwam moet eerst 2 jaar op taalcursus en daarna moet hij minimaal 4 jaar studeren, want dat is het minimum op een universiteit. Dat terwijl hij in Turkije al een universiteit heeft afgerond. 2+4 maakt minimaal 6. Is het nodig dat ik het ook nog uitteken?
pi_22443423
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Definieer normaal.
[..]
zinloze discussie.
quote:
Als Turkije in de EU zit is het allang niet meer interessant om uit Turkije te emigreren.
Het CPB beweert iets heel anders, maar jij weet het beter natuurlijk.
quote:
Oke. Een vriend van mij die vorig jaar als importbruidegom naar NL kwam moet eerst 2 jaar op taalcursus en daarna moet hij minimaal 4 jaar studeren, want dat is het minimum op een universiteit. Dat terwijl hij in Turkije al een universiteit heeft afgerond. 2+4 maakt minimaal 6. Is het nodig dat ik het ook nog uitteken?
Van verplicht studeren heb ik nooit gehoord.
En als hij in Turkije alvast Nederlands had geleerd had hij als hogeropgeleide waarschijnlijk al lang een goedbetaalde baan gehad.
pi_22443506
Wat denken de tegenstanders eigenlijk hoe het verder gaat als Turkije niet wordt toegelaten?
pi_22443615
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:55 schreef DaveM het volgende:

[..]

zinloze discussie.
Je weet het dus niet.
quote:
[..]
Het CPB beweert iets heel anders, maar jij weet het beter natuurlijk.
Zijn de oost-europeanen massaal naar het westen getrokken? Heb je trouwens een bron waar het CPB dat beweert?
quote:
[..]
Van verplicht studeren heb ik nooit gehoord.
En als hij in Turkije alvast Nederlands had geleerd had hij als hogeropgeleide waarschijnlijk al lang een goedbetaalde baan gehad.
Niemand is verplicht tot studeren. Echter, als jij al een uni-diploma hebt en je komt naar NL, moet je altijd nog op taalcursus. Daarna moet je wel verder, anders kun je enkel werken in de schoonmaakbranche. Al heb je de taal al in het moederland geleerd, dan nog zul je in NL opnieuw aan de uni moeten beginnen. Maar het kan natuurlijk dat jij schoonmaken ook een goedbetaalde baan vindt, maar de meningen daarover zullen verschillen.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 15:26:33 #94
92803 Bela
homo ludens
pi_22444061
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Definieer normaal.
[..]

Als Turkije in de EU zit is het allang niet meer interessant om uit Turkije te emigreren. Als ik jou was zou ik er dus voor zorgen dat ze zo snel mogelijk lid worden.
[..]

De vraag is dan: Wat brengt deze man met gedegen opleiding ertoe niet gewoon zijn gezin in Turkije te gaan stichten waar hij met zjin opleiding alle kansen heeft?

Ik ben zeer benieuwd naar die verklaring (al kan ik me voorstellen dat het woord sociale zekerheid erin en rol van betekenis speelt)...
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_22444201
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:26 schreef Bela het volgende:

[..]

De vraag is dan: Wat brengt deze man met gedegen opleiding ertoe niet gewoon zijn gezin in Turkije te gaan stichten waar hij met zjin opleiding alle kansen heeft?

Ik ben zeer benieuwd naar die verklaring (al kan ik me voorstellen dat het woord sociale zekerheid erin en rol van betekenis speelt)...
Omdat bij veel nog het idee leeft dat het hier beter is, totdat ze het zelf meemaken. Hij heeft dan ook erge spijt. Net zoals veel mensen denken dat Turkije een achterlijk land is, totdat ze het zelf meemaken. De reportage van gisteren op NOVA bevestigt dit ook. Turkije is nu eenmaal een land waar het beter vertoeven is dan in NL.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 15:36:31 #96
92803 Bela
homo ludens
pi_22444278
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Omdat bij veel nog het idee leeft dat het hier beter is, totdat ze het zelf meemaken. Hij heeft dan ook erge spijt. Net zoals veel mensen denken dat Turkije een achterlijk land is, totdat ze het zelf meemaken. De reportage van gisteren op NOVA bevestigt dit ook. Turkije is nu eenmaal een land waar het beter vertoeven is dan in NL.
Ik heb het idee dat het in de steden daar prima leven is, dat er meer groente en fruit voor betaalbare prijzen genoten kan worden, dat het weer er aangenamer is en de mensen er meer gastvrij zijn en meer leefruimte hebben. Ik kan me daarin natuurlijk vergissen...
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_22444301
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:36 schreef Bela het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het in de steden daar prima leven is, dat er meer groente en fruit voor betaalbare prijzen genoten kan worden, dat het weer er aangenamer is en de mensen er meer gastvrij zijn en meer leefruimte hebben. Ik kan me daarin natuurlijk vergissen...
Niet alleen in de steden. Voor de rest heb je gelijk.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 15:41:52 #98
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22444375
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je laat je wel weer legendarisch kennen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 6 oktober 2004 @ 15:43:26 #99
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22444410
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:00 schreef SCH het volgende:
Wat denken de tegenstanders eigenlijk hoe het verder gaat als Turkije niet wordt toegelaten?
Waarmee?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22444612
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:41 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Je laat je wel weer legendarisch kennen.
Ik denk dat de meesten het onderhand wel weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')