15 miljoen van die 70 wonen in Istanbul. Echt aziatisch kun je deze niet noemen. Nog eens 15 miljoen wonen in de andere grote steden. De rest is verspreid over middelgrote steden, kleine steden en dorpen. Wat is trouwens jouw definitie van arm? Iemand die minder verdient dat een gemiddeld persoon in NL? Iemand die met zijn maandsalaris niet net zo goed in zijn behoeften kan voorzien als in NL?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:32 schreef DaveM het volgende:
[..]
Dat is al moeilijk genoeg.
Maar jij wilt daar 70 miljoen, voornamelijk arme, Aziaten aan toevoegen begrijp ik?![]()
Iemand voor wie het financieel loont om (tijdelijk of permanent) naar Europa te migreren (lees: heel veel Turken)quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
15 miljoen van die 70 wonen in Istanbul. Echt aziatisch kun je deze niet noemen. Nog eens 15 miljoen wonen in de andere grote steden. De rest is verspreid over middelgrote steden, kleine steden en dorpen. Wat is trouwens jouw definitie van arm? Iemand die minder verdient dat een gemiddeld persoon in NL? Iemand die met zijn maandsalaris niet net zo goed in zijn behoeften kan voorzien als in NL?
Permanent loont al langer niet meer. Tijdelijk daarentegen wel.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:26 schreef DaveM het volgende:
[..]
Iemand voor wie het financieel loont om (tijdelijk of permanent) naar Europa te migreren (lees: heel veel Turken)
Bij toetreding van Turkije zullen de lonen hier niet meteen dalen tot Turks niveau en dus is West-Europa voor zowel laagopgeleide als hoogopgeleide Turken financieel erg interessant...
Het is inderdaad een hele troost als de migrant die een baan of huis voor je neus wegkaapt hier slechts tijdelijk is en na X jaar weer weggaat. :')quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Permanent loont al langer niet meer. Tijdelijk daarentegen wel.
Want in Turkije verdienen hogeropgeleiden evenveel of meer bedoel je?quote:De hoogopgeleide kan hier niets verdienen.
bron?quote:NL verwacht namelijk dat ze hier nogmaals minimaal 6 jaar aan een studie besteden. Daar verdienen ze veel meer.
Dat zeiden ze in Duitsland destijds ook over joden, niet waar?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:44 schreef DaveM het volgende:
[..]
Het is inderdaad een hele troost als de migrant die een baan of huis voor je neus wegkaapt hier slechts tijdelijk is en na X jaar weer weggaat![]()
Ja, ze houden netto meer over en kunnen meer doen met hun geld. Net zoals een chinees met 100 euro per maand 'rijker' is dan jij met 1500 in NL. Maar misschien dat je dat leert als je wat ouder wordt en meer van de wereld ziet.quote:[..]
Want in Turkije verdienen hogeropgeleiden evenveel of meer bedoel je?
Heb jij een bron die het tegendeel bewijst?quote:[..]
bron?
En dus? Ben ik nu een racist/fascist/Turken-hater volgens jou?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zeiden ze in Duitsland destijds ook over joden, niet waar?
[..]
Vooral middelbaar- tot laagopgeleide migranten dus. Een geruststellende gedachte.quote:Ja, ze houden netto meer over en kunnen meer doen met hun geld. Net zoals een chinees met 100 euro per maand 'rijker' is dan jij met 1500 in NL. Maar misschien dat je dat leert als je wat ouder wordt en meer van de wereld ziet.
[..]
jij komt met die rare bewering, zul je hem toch echt zelf moeten onderbouwen.quote:Heb jij een bron die het tegendeel bewijst?
Ja, maar dat is niets nieuws voor mij.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:03 schreef DaveM het volgende:
[..]
En dus? Ben ik nu een racist/fascist/Turken-hater volgens jou?
quote:[..]
Vooral middelbaar- tot laagopgeleide migranten dus. Een geruststellende gedachte.
[..]
Ik kom met een bewering gebaseerd op jouw bewering. Jou heb ik echter nog niets zien onderbouwen.quote:jij komt met die rare bewering, zul je hem toch echt zelf moeten onderbouwen.
Tuurlijk ... laat een miljonair en een moslimhomo liefhebber aan het woordquote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:56 schreef Proxima het volgende:
Mensen hebben een erg verkeerd beeld van Turkije helaas.
Kijk eens naar een uitzending van NOVA: Nova uitzending
Van Hooidonk wordt o.a. geinterviewd en legt uit dat het beeld over Turkije verkeerd is.
Ja en ?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:14 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Tuurlijk ... laat een miljonair en een moslimhomo liefhebber aan het woord![]()
Volgens mij is hij jaloers op de miljonair en heeft hij iets tegen homo'squote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:20 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ja en ?
Slaat nergens op. Zolang ze normaal doen heb ik niks tegen Turken.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niets nieuws voor mij.
[..]
Je kan wel roepen dat hogeropgeleiden West-Europa financieel niet interessant vinden, maar wat boeit dat als miljoenen middelbaar/lager opgeleiden dat toevallig wél vinden?quote:
[..]
Je begrijpt het niet, ik had het over de volgende niet-onderbouwde bewering waar je ineens mee aan kwam zetten:quote:Ik kom met een bewering gebaseerd op jouw bewering. Jou heb ik echter nog niets zien onderbouwen.
quote:NL verwacht namelijk dat ze hier nogmaals minimaal 6 jaar aan een studie besteden.
Definieer normaal.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:33 schreef DaveM het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Zolang ze normaal doen heb ik niks tegen Turken.
Ik vind alleen dat er meer dan genoeg allochtonen in Nederland zijn.
Als Turkije in de EU zit is het allang niet meer interessant om uit Turkije te emigreren. Als ik jou was zou ik er dus voor zorgen dat ze zo snel mogelijk lid worden.quote:[..]
Je kan wel roepen dat hogeropgeleiden West-Europa financieel niet interessant vinden, maar wat boeit dat als miljoenen middelbaar/lager opgeleiden dat toevallig wél vinden?
Oke. Een vriend van mij die vorig jaar als importbruidegom naar NL kwam moet eerst 2 jaar op taalcursus en daarna moet hij minimaal 4 jaar studeren, want dat is het minimum op een universiteit. Dat terwijl hij in Turkije al een universiteit heeft afgerond. 2+4 maakt minimaal 6. Is het nodig dat ik het ook nog uitteken?quote:[..]
Je begrijpt het niet, ik had het over de volgende niet-onderbouwde bewering waar je ineens mee aan kwam zetten:
[..]
zinloze discussie.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Definieer normaal.
[..]
Het CPB beweert iets heel anders, maar jij weet het beter natuurlijk.quote:Als Turkije in de EU zit is het allang niet meer interessant om uit Turkije te emigreren.
Van verplicht studeren heb ik nooit gehoord.quote:Oke. Een vriend van mij die vorig jaar als importbruidegom naar NL kwam moet eerst 2 jaar op taalcursus en daarna moet hij minimaal 4 jaar studeren, want dat is het minimum op een universiteit. Dat terwijl hij in Turkije al een universiteit heeft afgerond. 2+4 maakt minimaal 6. Is het nodig dat ik het ook nog uitteken?
Je weet het dus niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:55 schreef DaveM het volgende:
[..]
zinloze discussie.
Zijn de oost-europeanen massaal naar het westen getrokken? Heb je trouwens een bron waar het CPB dat beweert?quote:[..]
Het CPB beweert iets heel anders, maar jij weet het beter natuurlijk.
Niemand is verplicht tot studeren. Echter, als jij al een uni-diploma hebt en je komt naar NL, moet je altijd nog op taalcursus. Daarna moet je wel verder, anders kun je enkel werken in de schoonmaakbranche. Al heb je de taal al in het moederland geleerd, dan nog zul je in NL opnieuw aan de uni moeten beginnen. Maar het kan natuurlijk dat jij schoonmaken ook een goedbetaalde baan vindt, maar de meningen daarover zullen verschillen.quote:[..]
Van verplicht studeren heb ik nooit gehoord.
En als hij in Turkije alvast Nederlands had geleerd had hij als hogeropgeleide waarschijnlijk al lang een goedbetaalde baan gehad.
De vraag is dan: Wat brengt deze man met gedegen opleiding ertoe niet gewoon zijn gezin in Turkije te gaan stichten waar hij met zjin opleiding alle kansen heeft?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Definieer normaal.
[..]
Als Turkije in de EU zit is het allang niet meer interessant om uit Turkije te emigreren. Als ik jou was zou ik er dus voor zorgen dat ze zo snel mogelijk lid worden.
[..]
Oke. Een vriend van mij die vorig jaar als importbruidegom naar NL kwam moet eerst 2 jaar op taalcursus en daarna moet hij minimaal 4 jaar studeren, want dat is het minimum op een universiteit. Dat terwijl hij in Turkije al een universiteit heeft afgerond. 2+4 maakt minimaal 6. Is het nodig dat ik het ook nog uitteken?
Omdat bij veel nog het idee leeft dat het hier beter is, totdat ze het zelf meemaken. Hij heeft dan ook erge spijt. Net zoals veel mensen denken dat Turkije een achterlijk land is, totdat ze het zelf meemaken. De reportage van gisteren op NOVA bevestigt dit ook. Turkije is nu eenmaal een land waar het beter vertoeven is dan in NL.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:26 schreef Bela het volgende:
[..]
De vraag is dan: Wat brengt deze man met gedegen opleiding ertoe niet gewoon zijn gezin in Turkije te gaan stichten waar hij met zjin opleiding alle kansen heeft?
Ik ben zeer benieuwd naar die verklaring (al kan ik me voorstellen dat het woord sociale zekerheid erin en rol van betekenis speelt)...
Ik heb het idee dat het in de steden daar prima leven is, dat er meer groente en fruit voor betaalbare prijzen genoten kan worden, dat het weer er aangenamer is en de mensen er meer gastvrij zijn en meer leefruimte hebben. Ik kan me daarin natuurlijk vergissen...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Omdat bij veel nog het idee leeft dat het hier beter is, totdat ze het zelf meemaken. Hij heeft dan ook erge spijt. Net zoals veel mensen denken dat Turkije een achterlijk land is, totdat ze het zelf meemaken. De reportage van gisteren op NOVA bevestigt dit ook. Turkije is nu eenmaal een land waar het beter vertoeven is dan in NL.
Niet alleen in de steden. Voor de rest heb je gelijk.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:36 schreef Bela het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het in de steden daar prima leven is, dat er meer groente en fruit voor betaalbare prijzen genoten kan worden, dat het weer er aangenamer is en de mensen er meer gastvrij zijn en meer leefruimte hebben. Ik kan me daarin natuurlijk vergissen...
Je laat je wel weer legendarisch kennen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zeiden ze in Duitsland destijds ook over joden, niet waar?
[..]
Ja, ze houden netto meer over en kunnen meer doen met hun geld. Net zoals een chinees met 100 euro per maand 'rijker' is dan jij met 1500 in NL. Maar misschien dat je dat leert als je wat ouder wordt en meer van de wereld ziet.
[..]
Heb jij een bron die het tegendeel bewijst?
Waarmee?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:00 schreef SCH het volgende:
Wat denken de tegenstanders eigenlijk hoe het verder gaat als Turkije niet wordt toegelaten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |