ruim 25% van de vrouwen in istanbul vinden een pak slaag ook lekker, en istanbul is tochquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:10 schreef Elgigante het volgende:
[..]
39% gemiddeld over Turkije en 57% op het platteland van de vrouwen vinden het niet erg om geslagen te worden als zij hun man niet plezieren op de manier zoals hij dat wil.
Anagezien in vrijwel alle huwelijken de man niet de onderliggende partij is en vrijwel iedereen Islamitisch is en er de Koran nogal eens op naslaat(waarin dit slaan wordt aangemoedigd) kan ik me niet anders voorstellen dat van die 39% zeker 3/4 ook dagelijks aan de meppen wordt blootgesteld.
Als jij andere cijfers hebt verneem ik dat graag.
Retep2, wil je aub wat op je taalgebruik letten? Dit is een discussieforum, geen bashforum.quote:Op zondag 24 oktober 2004 15:06 schreef retep2 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Alle toekomstige leden moeten in principe de Euro invoeren. Ooit. Dus speelt de betalingsbalans wel degelijk mee, omdat dat in de toekomst zeker een rol gaat spelen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 18:32 schreef HiZ het volgende:
Nee, er zijn niet meer criteria. De betalingsbalans is volstrekt irrelevant voor een EU lid dat nog niet deelneemt aan de euro.
Zal wel aan mij liggen, maar ik zie niks fouts in het taalgebruik van die post.quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:07 schreef sizzler het volgende:
[..]
Retep2, wil je aub wat op je taalgebruik letten? Dit is een discussieforum, geen bashforum.
Ik kan mij voorstellen dat ook Turken liever niet wensen dat er voor hun gedacht wordt. Een deel van de Turken zal er mogelijk gek van opkijken, een ander deel zal het toejuichen dat hun land mede vorm krijgt op basis van een hedendaagse cultuur geënt op westerse verworvenheden als bijvoorbeeld gelijke behandeling van man en vrouw.quote:Op zondag 24 oktober 2004 18:19 schreef SingleCoil het volgende:
Hoe kun je nou eenworden met een land waar de vrouwen het ok vinden om door hun man geslagen te worden ? In nederland is dat toch verboden ? Of zijn dat 'consenting adults' ? Gaan die turken niet gek opkijken als we dat staks in turkije ook gaan verbieden ?
Ja, ooit moeten ze 'm invoeren. Maar ze mogen 'm pas invoeren als ze aan alle criteria voldoen. Voor het blote EU lidmaatschap is het dus niet relevant.quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jawel hoor. Alle toekomstige leden moeten in principe de Euro invoeren. Ooit. Dus speelt de betalingsbalans wel degelijk mee, omdat dat in de toekomst zeker een rol gaat spelen.
Zucht, dat gebeurt allemaal voor het lidmaatschap, daarom is deze hele discussie zo debiel.quote:Op zondag 24 oktober 2004 18:53 schreef SingleCoil het volgende:
Waarom kan dat alles niet zonder, of voor het lidmaatschap gebeuren ? Er zijn hier veel mensen die zich toch zorgen maken en het eerst realiseren van al die mooie bedoelingen zou veel ongerustheid wegnemen, lijkt me...
Het is al verboden.quote:Op zondag 24 oktober 2004 18:19 schreef SingleCoil het volgende:
Hoe kun je nou eenworden met een land waar de vrouwen het ok vinden om door hun man geslagen te worden ? In nederland is dat toch verboden ? Of zijn dat 'consenting adults' ? Gaan die turken niet gek opkijken als we dat staks in turkije ook gaan verbieden ?
je gebruikt als 'argument' dat jij geen ander land kent waar vrouwen het fijn vinden om door hun man geslagen te worden om vervolgens wat kort door de bocht te concluderen dat er een barbarenstaat bij Europa gevoegd zou gaan worden. Een wat nadere belichting van het door jou aangevoerde argument kan ons misschien wat verder op weg helpen in een zinvolle discussie over het onderwerp.quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:47 schreef SingleCoil het volgende:
..hhmmm..ieder nieuw land heeftg zo zijn eigenaardigheden...ik ken geen andere landen waar vrouwen het zo fijn vinden om door hun man geslagen te worden. Als dat bij de andere landen niet speelt zal er ook niets in die richting vereist worden, neem ik aan. Maar nu we er dan ineens zo'n 'barbarenstaat' bijkrijgen moeten we toch goed over eisen nadenken, en wellicht toch nieuwe eisen overwegen.
Daar hebben we dus ook het Europese Parlement voor, om de Europese stem van het volk te uiten. Nu weet ik niet of het EP nog zeggenschap heeft wat betreft de toetreding van Turkije, ik vermoed en hoop van wel.quote:Op zondag 24 oktober 2004 23:00 schreef Scandum het volgende:
Zelfs als Turkije geschikt zou zijn, dan NOG HOREN ZE ER NIET BIJ TE KOMEN ALS DE EU BEVOLKING DAAR TEGEN IS.
Even als bij de Betuwelijn wordt er ook hier danig op los gesentimentaliseerd. Wat dat betreft heb je gelijk dat er overeenkomsten zijn met de discussie rondom de aanleg van de Betuwelijn.quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:23 schreef SingleCoil het volgende:
Het gaat een beetje op de betuwelijn lijken...iedereen is er tegen, iederen mag er over meepraten, het gebeurt gewoon toch, achteraf blijkt het ook fout te lopen, niemand vindt dat gek of zo, we gaan niet eens achter de verantwoordelijken aan...
Niet helemaal begrepen, Sjun. Ik gaf een voorbeeld van een aspect dat mogelijk eerder nog niet speelde omdat het simpelweg tussen de eu-landen niet anders was en nu met de mogelijke toetreding van turkije wel een aspect zou kunnen zijn, ik gaf daarbij dat 'vrouwen en slaan'-verhaal als voorbeeld. Je zult toch niet ontkennen dat 'de turkse cultuur' (verbeter maar hoor) afwijkt van de nederlandse, meer dan bijv. de poolse of portugese. Dus moeten we misschien toch naar andere aspecten kijken die eerder geen rol speelden.quote:Op zondag 24 oktober 2004 23:43 schreef sjun het volgende:
[..]
je gebruikt als 'argument' dat jij geen ander land kent waar vrouwen het fijn vinden om door hun man geslagen te worden om vervolgens wat kort door de bocht te concluderen dat er een barbarenstaat bij Europa gevoegd zou gaan worden. Een wat nadere belichting van het door jou aangevoerde argument kan ons misschien wat verder op weg helpen in een zinvolle discussie over het onderwerp.
Allereerst kan jouw kennis van de materie in kwestie betwijfeld worden. Bijvoorbeeld door een beeld te krijgen over wat een meerderheid van vrouwen in Turkije gewenst vindt en of daar het worden geslagen door hun mannen onderdeel van uitmaakt. Op basis van een wat oppervlakkig onderzoekje kun je als je jezelf serieus neemt naar mijn idee geen aannames gaan baseren voor de beoordeling van de mate van beschaving van een heel land zoals jij deze met een eenvoudige zin tot barbarenstaat lijkt te beoordelen. Jij kunt daar natuurlijk wat anders over denken.
Wellicht verhelderrt het de discussie wat als we de gedachten op dit forum over deze nadere belichting en eventuele neveneffecten ervan wat bediscussiëren?
Stel, als de Griekse cultuur, wat dat ook moge zijn, meer gelijkenissen vertoont met de Turkse dan met de Nederlandse, waarom hebben we dan Griekenland toegelaten of zit Nederland nog in de EU?quote:Op zondag 24 oktober 2004 23:50 schreef SingleCoil het volgende:
Je zult toch niet ontkennen dat 'de turkse cultuur' (verbeter maar hoor) afwijkt van de nederlandse, meer dan bijv. de poolse of portugese.
Daar gaat het niet om. Het gaat om naar welke aspecten je kijkt.quote:Op zondag 24 oktober 2004 23:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Stel, als de Griekse cultuur, wat dat ook moge zijn, meer gelijkenissen vertoont met de Turkse dan met de Nederlandse, waarom hebben we dan Griekenland toegelaten of zit Nederland nog in de EU?
Ik bedoel eigenlijk: wat zegt het dat de Nederlandse cultuur meer overeenkomt met de Portugese cultuur, wat makkelijk kan, gezien dat Nederland niet gelijkstaat aan de EU en gezien dat een groter verschil nog niet per se betekent dat het dus niet in aanmerking komt voor lidmaatschap, zoals bijvoorbeeld Griekenland lid kon worden terwijl België toch ongetwijfeld meer cultureel verwant is met ons land dan het Helleense land?quote:Op zondag 24 oktober 2004 23:53 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om naar welke aspecten je kijkt.
Ik denk dat er in Europa inderdaad sprake is van een culturele diversiteit die ruimte biedt voor een gezamenlijk streven naar een gezonde economie van de diverse lidstaten door middel van bevordering van onderlinge handel en uitwisseling van normen en waarden om uiteindelijk tot een grote gemene deler te kunnen komen van europese kernwaarden. Niet voor niets zijn er harmonisatiecriteria gesteld voor toetreding van nieuwe lidstaten. Het lijkt me goed dat deze criteria als richtsnoer gebruikt zullen worden bij de beoordeling van de diverse kandidaatlidstaten anders hadden ze niet hoeven worden opgesteld.quote:Op zondag 24 oktober 2004 23:50 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Niet helemaal begrepen, Sjun. Ik gaf een voorbeeld van een aspect dat mogelijk eerder nog niet speelde omdat het simpelweg tussen de eu-landen niet anders was en nu met de mogelijke toetreding van turkije wel een aspect zou kunnen zijn, ik gaf daarbij dat 'vrouwen en slaan'-verhaal als voorbeeld. Je zult toch niet ontkennen dat 'de turkse cultuur' (verbeter maar hoor) afwijkt van de nederlandse, meer dan bijv. de poolse of portugese. Dus moeten we misschien toch naar andere aspecten kijken die eerder geen rol speelden.
Over dat slaan etc. heb ik trouwens verder geen mening, het bericht was nogal vaag en lijkt me weinig wetenschappelijk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |