abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22390007
Drie doden door scooterongeluk Zeewolde

Uitgegeven: 3 oktober 2004 09:22
Laatst gewijzigd: 3 oktober 2004 17:20

ZEEWOLDE - Een botsing tussen twee scooters heeft in Zeewolde in de nacht van zaterdag op zondag drie jongens het leven gekost. Dat heeft een woordvoerder van de politie gezegd.

Het ongeval gebeurde omstreeks 0.30 uur op het fietspad van de Zeewolderdijk. Twee jongens uit Harderwijk van 15 en 16 jaar op een scooter kwamen frontaal in botsing met een tegenligger. Deze scooter werd bestuurd door een 17-jarige jongen uit Zeewolde. De drie slachtoffers overleden ter plaatse.

De politie weet nog niets over de oorzaak van het ongeval. Het fietspad is breed, heeft een onderbroken middenstreep en er is geen begroeiing. Beide bromfietsen voerden verlichting en de weg is recht en goed te overzien. De drie droegen allen een helm.

bron:nu.nl

vond dit een zeer merkwaardig bericht naast het feit dat ze op een breed fietspad reden.
dragen allemaal helm maar zijn op slag dood. lijkt mij toch dat je nog wel van een scooter word gelanceerd als je ergens tegenopknalt en je dan weinig letsel hebt. heel bizar geval ....
pi_22390034
Ik vind het oprecht jammer dat de politie verder geen onderzoek gaat doen naar de toedracht van dit ongeluk. Dit omdat alle betrokkenen zijn overleden.

Ik ben namelijk weleens benieuwd naar wat er precies is voorgevallen op dat fietspad. Zonder drank klap je op dat fietspad normaal gesproken namelijk niet frontaal op elkaar.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:13:12 #3
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_22390039
Frontaal in botsing is ook wel anders als bijvoorbeeld een valpartij, waar een helm zeker goed te pas komt.

Misschien waren die scooters allebei wel opgevoerd, want wie rijdt er tegenwoordig nog op een standaard scooter, op oudjes en mietjes na dan.

Als die scooters frontaal op elkaar botsen, zullen de bestuurders ook wel tegen elkaar geknald zijn, waarbij ze met gemak beide hun nek kunnen breken, dus daar biedt een helm niet genoeg bescherming voor.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_22390072
toch blijft het heel raar dat ze alledrie op slag dood zijn. ik snap ook niet dat de politie geen onderzoek doet. als nabestaanden wil je toch weten wat en hoe?
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:18:39 #5
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_22390094
Het is ook raar, maar als beide scooters 100 reden..?

Er is toch wel technisch onderzoek gedaan vlak na het ongeluk?? Zoja, dan lijkt het me voldoende om achter de oorzaak te komen.
pi_22390101
waar staat er dat de politie verder geen onderzoek zal doen?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_22390124
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 09:19 schreef milagro het volgende:
Dat is op het nieuws gezegd. De reden was dat alle betrokkenen overleden zijn. Dat vind ik toch een klap in het gezicht voor de nabestaanden. Ook is het handig om de oorzaak te weten om daar op in te spelen in het kader van de verkeersveiligheid.

Alle drie de slachtoffers droegen een helm, maar dat helpt weinig als je met hoge snelheid op elkaar botst. Overigens is dat nog vreemd. Het is een rechttoe-rechtaan fietspad, er was verlichting, het was niet mistig en droog.... Zelfs als je dan 100 gaat, dan zie je mekaar nog wel aankomen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2004 @ 09:24:53 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_22390158
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 09:19 schreef milagro het volgende:
Dat zeiden ze gister ook op het journaal. Met als reden dat alle betrokkenen overleden zijn.

Weet niet of dit standaard is, maar beetje vaag imo.
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:26:39 #9
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_22390175
Met alcohol of drugs denk je nou eenmaal dat je voor dingen uit de weg gaat, terwijl je er eigenlijk recht op af gaat.
pi_22390176
moeten scooters trouwens niet op de weg rijden?
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:27:33 #11
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_22390191
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 09:26 schreef milagro het volgende:
moeten scooters trouwens niet op de weg rijden?
Dat is niet overal zo. Alleen als het met een bord wordt aangegeven.
pi_22390212
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 09:24 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat zeiden ze gister ook op het journaal. Met als reden dat alle betrokkenen overleden zijn.

Weet niet of dit standaard is, maar beetje vaag imo.
Op het journaal deed men het voorkomen alsof het standaard is dat er geen onderzoek wordt gedaan als alle betrokken zijn overleden.

Ik zou dat heel erg raar vinden als dat werkelijk zo is.
pi_22390216
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 09:26 schreef dJ-Zcore het volgende:
Met alcohol of drugs denk je nou eenmaal dat je voor dingen uit de weg gaat, terwijl je er eigenlijk recht op af gaat.
Er zou geen alcohol of drugs in het spel zijn volgens het Journaal.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2004 @ 09:33:04 #14
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_22390252
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 09:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Op het journaal deed men het voorkomen alsof het standaard is dat er geen onderzoek wordt gedaan als alle betrokken zijn overleden.

Doordat ze het zo benadrukten kreeg ik juist het idee dat het helemaal niet standaard is. Maar ik heb werkelijk geen idee, het zou best kunnen.

Er zijn op zich best redenen te bedenken waarom men de oorzaak juist wel zou willen achterhalen lijkt me.
pi_22390254
quote:

[..]

Werd dat door een politiewoordvoerder gezegd?
Dat er geen verder onderzoek plaats zal vinden?

Want als je in de OP kijkt, zie je "de politie weet NOG niet..." daarmee wordt toch weer geimpliceerd dat ze er nog mee bezig zijn.
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:34:04 #16
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_22390263
quote:

[..]

Er zou geen alcohol of drugs in het spel zijn volgens het Journaal.
Het journaal speculeert altijd, dus of het echt zo is, is nog maar de vraag.
pi_22390290
Het zou een uit de hand gelopen "stunt" kunnen zijn.
Net zo lang rechtdoor rijden om te kijken wie er het eerst uitwijkt of zo
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:38:21 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_22390299
misschien zijn de jongens islamitisch. dan is het vanuit godsdienstig oogpunt volgens mij not done om de doden te onderzoeken. kan het mishebben hoor, maar dat lijkt me een plausibele verklaring. familie en vrienden gecondoleerd uiteraard.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_22390308
quote:
Doordat ze het zo benadrukten kreeg ik juist het idee dat het helemaal niet standaard is. Maar ik heb werkelijk geen idee, het zou best kunnen.

Er zijn op zich best redenen te bedenken waarom men de oorzaak juist wel zou willen achterhalen lijkt me.
Men zei: 'De politie doet verder geen onderzoek, omdat alle betrokken zijn overleden'. Op mij kwam dat over als 'Men doet geen onderzoek naar ongelukken als alle betrokkenen zijn overleden...

Ik vind dat men hier gewoon onderzoek naar moet doen.
quote:
Werd dat door een politiewoordvoerder gezegd?
Dat er geen verder onderzoek plaats zal vinden?

Want als je in de OP kijkt, zie je "de politie weet NOG niet..." daarmee wordt toch weer geimpliceerd dat ze er nog mee bezig zijn.
Dat werd door iemand van het Journaal gezegd. Die zal die informatie doorgespeeld hebben gekregen van iemand van de politie neem ik aan. Novum spreekt overigens wel over een getuige die het had over te hoge snelheid: http://www.nieuws.nl/bericht/4/29132. Opvallend overigens dat Novum het heeft over slecht weer, terwijl in het Journaal te horen was dat het weer goed was.
pi_22390329
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 09:37 schreef milagro het volgende:
Dat zou kunnen inderdaad, daarom zou het geen slecht idee zijn om gewoon te onderzoeken wat er precies is voorgevallen daar in Zeewolde.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of alle betrokkenen elkaar kenden.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2004 @ 09:42:43 #21
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_22390342
quote:
Drie doden bij scooterongeluk Zeewolde

Drie jongens (15, 16 en 17) zijn in de nacht van zaterdag op zondag om het leven gekomen bij een ongeval op de Zeewolderdijk bij Zeewolde.

De slachtoffers reden op twee scooters en botsten rond half één frontaal op elkaar. Over de oorzaak tast de politie in het duister. Beide scooters voerden licht, het zicht was prima en de weg was recht.

De politie doet geen nader onderzoek omdat alle betrokken zijn overleden. Eén van de slachtoffers kwam uit Zeewolde. De andere jongens, die samen op een scooter zaten, komen uit Harderwijk.
Omroep Flevoland
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:43:09 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22390351
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 09:37 schreef milagro het volgende:
chicken...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_22390358
Nou ik denk dat die knullen gewoon niet wilden uitwijken (voor de grap) tot op het laatste moment, en dat dat dus misgegaan is.

Verder is de berichtgeving als ik het zo lees op punten tegenstrijdig.
De politie zal heus een en ander onderzoeken, maar als er totaal geen aanwijzingen verder zijn van het hoe en waarom, dan houdt het op natuurlijk.
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:45:20 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22390368
ach wat valt er eigenlijk te onderzoeken, nu zijn er gewoon 2 scooters op elkaar geklapt. Strx doetd e politie onderzoek, bleek dat het 2 jongens zijn die al langer ruzie hadden, dat ontaardt weer in een burenruzie (wat weer kan leiden tot een TV-serie rondom een van de 2 families )
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_22390391
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 09:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat zou kunnen inderdaad, daarom zou het geen slecht idee zijn om gewoon te onderzoeken wat er precies is voorgevallen daar in Zeewolde.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of alle betrokkenen elkaar kenden.
Zou kunnen
2 zaten op 1 scooter, dus die kenden elkaar iig.

Maar dat is makkelijk na te gaan natuurlijk.
Ik denk daarom dat het niet het geval is.

Maar hoe moet je in hemelsnaam onderzoeken hoe het gebeurd is?
Stel, het was een uit de hand gelopen stunt, hoe kun je dat achterhalen?
Het maakt qua sporen totaal geen verschil, of je express aan 1 kant bent blijven rijden of dat je dat door slecht zicht bv hebt gedaan, of je meende dat er iets op de weg lag of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')