Staat 'Nederlander' gelijk aan het 'Nederlands staatsburgerschap'? De KRO had in haar regeltjes kunnen zetten dat geïntegreerde vreemdelingen, mensen die minstens x jaar hier woonden en de taal machtig waren of wat dan ook als Nederlander meetellen.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:28 schreef Arcee het volgende:
Waar lees jij dat mensen willen dat ze Nederlandse wordt om mee te kunnen doen met het KRO-spelletje?quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:28 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vind dit best een goede uitspraak
Sorry hoor, maar dit slaat werkelijk nergens op.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:30 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ja, als iedereen zich toch eens op zijn gevoel ipv de wet zou baseren. Wraakacties, crime passionels, pedofilie voor iedereen
Die reactie had ik wel verwachtquote:Op zondag 3 oktober 2004 22:33 schreef milagro het volgende:
Sorry hoor, maar dit slaat werkelijk nergens op.
Voor jou, jaquote:Op zondag 3 oktober 2004 22:31 schreef OllieA het volgende:
[..]
Maar waarom vinden jij en al die mensen met jou het een mooi gebaar?
Anne is dood. Als er een hiernamaals is zit ze ergens op een wolkje misschien wel verdrietig te zijn over dat we elkaar hier nog steeds de hersenen in slaan. Als ze zich al druk maakt over het gekrioel hier op aarde.
En als er geen hiernamaals is, dan vindt ze er dus helemaal niks van.
Ik krijg de indruk dat het een mooi gebaar is toen opzichte van al die mensen die graag eens een mooi gebaar maken. Voor mij komt het dicht in de buurt van vals sentiment, maar tja... wie ben ik.
Ben ik op zich wel met je eens.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:36 schreef ChrisJX het volgende:
Want als de wet (of de rechter als plaatsvervanger) dat wel was geweest, kun je gevoelsmatig wel op alles een uitzondering maken.
Dat vroeg ik me laatst nog af, hoe gaat het eik met die man en familiequote:Op zondag 3 oktober 2004 22:43 schreef G_E het volgende:
Geef dan Gümüs de Nederlandse nationaliteit. Dat kan wel en die kan er iets mee.
Was ik ook zwaar voorstander van.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:43 schreef G_E het volgende:
Geef dan Gümüs de Nederlandse nationaliteit. Dat kan wel en die kan er iets mee.
Daar is helemaal niks mis mee, inderdaad.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:39 schreef milagro het volgende:
[..]
Voor jou, ja
Dat geldt toch voor alles wat we doen mbt tot overledenen, een begrafenis toespraak, een mooie steen, dat bloemetje bij het graf leggen iedere week.
De overledene merkt er niets meer van, nee, maar maakt dat het vals sentiment?
Als mijn vader of moeder, of God verhoede dat ik hen overleef, mijn kids iets bij leven zo graag gewild zouden hebben, maar de dood hen voor was , dan zou ik het alsnog voor hen doen.
Voor hen? Tsss voor jezelf bedoel je.
Nou laat dat zo zijn, wat is daar mis mee.
Ik kan het niet ervaren als een mooi gebaar naar haar toe, maar zie het eerder als je iets toeëigenen.quote:Ik vind haar postuum het Nederlanderschap schenken een mooi gebaar, naar haar toe, naar allen die gestorven zijn daar toen, net zoals ik op 4 mei 1 minuut stilte een mooi gebaar vind, ook als er ms niet eens meer levende nabestaanden zijn.
Ben ik met je eens, behalve dan wat 'vreemd' betreftquote:Op zondag 3 oktober 2004 22:49 schreef OllieA het volgende:
Een vreemd soort collectieve sentimentaliteit.
Wat ik er vreemd aanvind: een gebaar maken, zoals je dat bijvoorbeeld zou willen doen naar je dode broer of zus, en dat dan naar iemand die je niet hebt gekend. Naar een door de politiek gekaapte symboolfiguur. De mens die Anne Frank was is geheel verdwenen achter alles wat over haar is gezegd en geruzied.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, behalve dan wat 'vreemd' betreft
Ik vind er niets vreemds, of onechts (als je dat ook mocht bedoelen) aan
Kijk, dat is een argument die van pas komt!quote:Op zondag 3 oktober 2004 23:49 schreef HarigeKerel het volgende:
Als Maxima het binnen 1 dag kon krijgen? tja, dan moet dit ook kunnen![]()
Nu voel ik mij opeens zo'n slimme haarbalquote:Op maandag 4 oktober 2004 00:27 schreef Dr_Crouton het volgende:
Kijk, dat is een argument die van pas komt!
Precies. Het zou pure geschiedvervalsing zijn om postuum het staatsburgerschap aan Anne Frank toe te kennen. Het feit dat ze geen Nederlandse kon/mocht worden is onderdeel van haar persoonlijke tragedie.quote:Op maandag 4 oktober 2004 11:30 schreef Parabola het volgende:
..l. Bovendien vind ik het een essentieel onderdeel van het tijdsbeeld. Gevluchte Duitse Joden verloren hun staatsburgerschap. De landen waar zij naartoe gevlucht waren, wilden of durfden geen daad te stellen door deze mensen het staatsburgerschap van het betreffende land te verlenen. Het tekent de uitzichtloze positie waarin de Joden zich destijds bevonden...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |