Probeer het eens, en vorm je eigen mening.quote:Op maandag 8 november 2004 21:59 schreef Killer_Mom het volgende:
dit topic had ik beter omhoog kunnen schoppen,
dus dit recept is niet echt lekker?
Heb hier een fles likeur van tamme kastanjes. Is apart, maar niet echt bijzonder imho.quote:Op maandag 8 november 2004 22:06 schreef Killer_Mom het volgende:
ik heb ook een paar jaar notenlikeur gemaakt, dat was wel lekker.
1 fles inmaakbrandewijn
50 verse walnoten,
schoongemaakt, vliesje eraf.
is goed te doen als ze heel vers zijn, wel een paar weken vieze handen, mja..
500 gram bruine kanij suiker, van die brokjes.
alles in een weckpot,
goed afsluiten. donker wegzetten, en om de paar dagen ff omschudden,
best lekker,
alleen is de notenboom bij de buren gekapt , voor een zwembad.
![]()
Lijkt mij wel erg zoet maar zoals Piet al schreef ik zo wodka gebruiken ivm de jenever smaak van jenever.quote:Op maandag 8 november 2004 21:59 schreef Killer_Mom het volgende:
dit topic had ik beter omhoog kunnen schoppen,
dus dit recept is niet echt lekker?
likeur is over t algemeen zoet, ik denk een kilo suiker per liter.quote:Op donderdag 11 november 2004 22:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Wil een keer kiwi likeur gaan maken hoevel suiker / kiwi zou ik nodig hebben op een liter wodka?
*barf!*quote:Op zondag 3 oktober 2004 10:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Naar aanleding van post op dit topic:
Tyrkisk peber - waar te krijgen?
En deze site
Vroeg ik mij af of er nogmeer mogelijkheden waren om zelf likeuren te maken.
Zat zelf te denken om van die pepermuntkussentjes op te lossen in wodka. Zijn er nog mensen die meer recepten / tips hebben?
Ja, maar als je te veel ingredienten gaat toevoegen kan het alcohol percentage zo laag worden dat het bederft dus misschien is het toch slim om wat sterker spul te nemen.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:39 schreef Fixers het volgende:
Vodka is de beste keuze voor als je zelf gaat mixen, heeft nagenoeg geen eigen smaak. In principe kan je met wodka alles zijn eigen smaak laten behouden en er alcohol in stoppen.
IDDquote:Op zondag 14 november 2004 12:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar als je te veel ingredienten gaat toevoegen kan het alcohol percentage zo laag worden dat het bederft dus misschien is het toch slim om wat sterker spul te nemen.
Maar hoe voorkom je dan dat het te sterk (te hoog %) wordt?quote:Op zondag 14 november 2004 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daarom is er in landen waar het maken van Likeuren nog meer gebeurt Likeuralcohol te koop, met wel 80% alcohol aandeel.
Berekenen wat aan het eind je % is en eventueel wat water toevoegen.quote:Op zondag 14 november 2004 12:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar hoe voorkom je dan dat het te sterk (te hoog %) wordt?
Ga van het weekend wodka halen en een zakje pepermunt ballen of een rolletje pepermuntquote:Op maandag 15 november 2004 00:43 schreef Erosjuhhh het volgende:
is het de topicstarter al gelukt met de pepermunt kussentjes? lijkt me lekker namelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |