Nee, dat is nu Javaans Indiequote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:22 schreef PJORourke het volgende:
Hallo, we hebben geen Nederlands Indie meer
dat wil niet zeggen dat je geen KNIL kan heroprichten. Het Franse vreemdelingenlegioen is ook gevestigd in voormalig kolonie Djibouti (voorm. Frans somaliland) en Madagascar. Het is een kwestie van afspraken maken met de Indonesische regering en ik denk dat die dat best wel eens zouden willen. Het brengt immers economische activiteit te weeg en kan zorgen voor meer stabiliteit op de molukken, omdat de mensen zich daar veiliger voelen als er een KNIL detachement gevestigd is.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:22 schreef PJORourke het volgende:
Hallo, we hebben geen Nederlands Indie meer
Die staan echt te wachten op een Nederlandse basis op Java. Sure. Komt nog bij dat dit het verkeerde deel van de wereld is; je moet in het midden-oosten wezen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat wil niet zeggen dat je geen KNIL kan heroprichten. Het Franse vreemdelingenlegioen is ook gevestigd in voormalig kolonie Djibouti (voorm. Frans somaliland) en Madagascar. Het is een kwestie van afspraken maken met de Indonesische regering en ik denk dat die dat best wel eens zouden willen. Het brengt immers economische activiteit te weeg en kan zorgen voor meer stabiliteit op de molukken, omdat de mensen zich daar veiliger voelen als er een KNIL detachement gevestigd is.
Historische waarde.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:01 schreef sizzler het volgende:
En wat is daar het voordeel cq toegevoegde waarde van t.o.v. de marechaussee, defensie, de UN, een Europees leger en de ME?
Er is behoefte aan snel inzetbare mobiele eenheden. We hebben die te weinig. Dat wordt zelfs in de defensienota gezegd. Het grote voordeel van eenheden elders te plaatsen is dat de Nederlandse pers er niet bovenop zit en dat er veel makkelijker ,onder het mom van een "oefening" daadwerkelijk worden opgetreden. Nederland kan zo veel makkelijker bijdrages levberen aan de stabiliteit in de wereld zonder dat daar weer oeverloze debatten in het kabinet voor nodig zijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:01 schreef sizzler het volgende:
En wat is daar het voordeel cq toegevoegde waarde van t.o.v. de marechaussee, defensie, de UN, een Europees leger en de ME?
buiten het feit dat we al atoombommen hebben (15 stuks meen ik) heb je daar dus niks aan. Je kan niet ongemerkt zonder internationale verontwaardiging en veel collateral damage een atoombom ergens opgooien, je kan wel je legereenheiden inzetten in een conflictgebied zonder al te veel internationale commotie.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:10 schreef Megumi het volgende:
Een atoombom kost slechts 50 miljoen euro.
Dan koop bouw je een ICBM onderzeerer.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
buiten het feit dat we al atoombommen hebben (15 stuks meen ik) heb je daar dus niks aan. Je kan niet ongemerkt zonder internationale verontwaardiging en veel collateral damage een atoombom ergens opgooien, je kan wel je legereenheiden inzetten in een conflictgebied zonder al te veel internationale commotie.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:16 schreef Megumi het volgende:
Maar laten we eerlijk wezen alleen domme klere sukkels voeren oorlog.
het gaat niet om oorlog voeren, maar om acties uitvoeren om vrede en stabiliteit te bewerkstelligen en erger te voorkomen. Om een voorbeeld te noemen, het Franse vreemdelingenlegioen heeft een aantal jaar het Libische leger weggejaagd uit Chad om te voorkomen dat Khadaffi te veel macht kreeg in die regio. Dit is gebeurd zonder tussenkomst van het Franse parlement en op direct bevel van de Franse president. Ook achteraf wordt daar niet moeilijk over gedaan. In de eerste golfoorlog waren de Franse legionnairs al in Bagdad en hadden ze Saddam Hoessein zo uit kunnen schakelen. Dit is niet gebeurd omdat men toen in de politiek besloot dat het beter was Saddam te laten zitten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:16 schreef Megumi het volgende:
Maar laten we eerlijk wezen alleen domme klere sukkels voeren oorlog.
in de jaren 60 blijven stekenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:26 schreef Megumi het volgende:
Ach man rot op. Een oorlog voer je pas als je al gewonnen hebt. En vrede door een ander te doden zie ik niet zitten.
Nee. Sukkel . Een oorlog begin je pas als je al 100% weet dat je gewonnen hebt en anders niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
in de jaren 60 blijven stekenhelaas is niet iedereen van even goede wil in deze wereld. de tijd van de flowerpower, bomvrouwen, lang haar en stickys zijn voorbij. Soms moet vrede worden afgedwongen en moeten regeringen ten val worden gebracht, helaas kan geweld niet op voorhand worden uitgesloten. Met mijn KNIL heb je een formidabel wapen dat ook de onderhandelingspositie van de Nederlandse regering een stuk sterker zal maken.
Om oorlog te voeren dus.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het gaat hier niet om oorlog voeren, lees mijn stukken even door. Het gaat om een snel inzetbare eenheid die separaat , of in een groter geheel kan worden ingezet voor de vrede en veiligheid van de wereld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |