Oplossing
De oorzaak van een wegvallende verbinding ligt in verreweg de meeste gevallen binnenshuis en niet in de ADSL-lijn. We raden u aan om de onderstaande aanwijzingen door te lezen en uit te voeren.
1. Zijn de bekabeling en splitter correct aangesloten? Het is erg belangrijk dat alle telefonieapparatuur in huis via de splitter is aangesloten. In de handleiding staat de juiste manier van aansluiten uitgebreid beschreven.
2. Soms kan een firewall of virusscanner problemen geven. We adviseren u om deze programma's (tijdelijk) te verwijderen en te kijken of dat helpt.
3. Het is belangrijk dat uw besturingssysteem up-to-date is. Heeft u alle updates en servicepacks voor uw versie van Windows geïnstalleerd?
4. Gebruikt u de nieuwste drivers voor uw modem? Zo niet, dan kunt u deze downloaden en installeren.
Heeft u een E-tech modem? Kijk op
http://www.e-tech.nu/zonHeeft u een modem van KPN? Kijk op
http://www.kpnadsl.com/support5. Sommige computers hebben moeite met de juiste aansturing van hun USB-poorten. Dit kan er in resulteren dat de verbinding tussen uw computer en het USB-modem wegvalt. Probeert u eens om het modem aan te sluiten op een andere USB-poort en alle andere USB-apparaten te ontkoppelen.
6. Op de site van de fabrikant van uw moederbord kunt u de nieuwste drivers vinden, onder andere voor de USB aansturing. We raden u aan om deze te downloaden en installeren. Voor meer informatie over uw moederbord kunt u terecht bij de leverancier van uw computer.
7. E-tech heeft op haar site een pagina opgenomen met tips bij problemen met een wegvallende verbinding bij E-tech USB modems. Deze informatie is te vinden op
http://www.e-tech.nu/zon/downloads/usbtips.htmWanneer u ondanks het opvolgen van alle aanwijzingen nog steeds problemen heeft, stuur dan een mail via onderstaande link "E-mail sturen naar Zon" of neemt u dan alstublieft contact op met onze telefonische helpdesk op nummer 0900 - 0440 440 (70 cent per minuut).
Onze medewerkers kunnen u dan verder helpen om tot een oplossing te komen.