abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:37:06 #201
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_22761457
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:05 schreef dodeca het volgende:

Wat moet ik hier nog aan toevoegen?
-edit

[ Bericht 7% gewijzigd door ChOas op 21-10-2004 09:45:04 ]
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_22762310
quote:
Om de oneindige gravitatie kracht aan te kunnen moet je eerst de gravitatie kracht beheersen.

Ed Leedskalnin was zo iemand maar heel veel gingen hem voor.

zie deze link: http://www.coralcastlecode.com/id1.html

En klik eerst op plaatje zes(alweer) van boven.Hier ziet u al een hint waar we naar toe gaan nl: De linksomdraaiende bonbo monnik su-atsi-ka oftwel zonnewiel ook deze monnikken hebben de gravitatie kracht door. Verder ziet u een flower of life bol en deze vind u ook levens groot in de verboden stad te Peking.

En dan plaatje zeven schitterend in al zijn eenvoud.Wat moet ik hier nog aan toevoegen?
je begint je bericht met gravitatie en geeft een link naar een vage site over magnetisme?
ik mis een beetje de link tussen die 2
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  donderdag 21 oktober 2004 @ 06:19:36 #203
105296 sisy-phus
Ik draag mijn steentje bij!
pi_22765463
Hoi,

In de eerste plaats is het aan iedereen vrij, om ongecensureerd datgene te posten, wat men wil posten, ook al is de 'informatie aanvankelijk zeer bizar' en wellicht voor velen 'onbewijsbaar, dus wat kan ik ermee'. Wat mensen geloven, dat is wat ze geloven, wat mensen aannemen, dat is wat ze aannemen: ik geloof nergens in en ik neem niets aan. Ik verneem dingen, ook al lijken ze 'buiten mijn ervaring te zijn'. En ervaring, is voor mij de sleutel en vrije informatie-stromen, horen beschikbaar te zijn, voor elk individu. Ik wil dus bij deze mijn bijdrage doen. In deze forum-topic, "Reptillians, waarheid of desinformatie", wordt best wel heftig gereageert en dat kan ik wel volgen. Maar, wat ik al zo vaak bemerk, in zoveel forums: het verschil tussen bijtende kritiek en zure scepsisme - als of dat wat bijdraagt en wat je zou kunnen noemen 'vruchtbare kritiek', d.w.z., van "hee, hoe kom jij daar aan"! Kijk, het internet als 'informatie-rondcircel-medium' zit al zo vol met informatie en informatie is neutraal, kennis is neutraal en het is maar net, vanuit welk invalshoek, je de dingen benadert. En verschillende invalshoeken, hoeven niet 'bijvoorbaat fout te zijn, want daar heb ik nog nooit van gehoord of iemand anders heeft het al weerlegt', ja: ik zeg, verschillende invalshoeken kunnen ook complementair zijn. Ja, noem mij maar gek, kan me niks schelen. Ik bezie het als volgt: als mensen 'van iets overtuigd moeten worden', dan 'verliest het kracht'. Commercie, kerken, politiek werken zo, mensen kunnen echt 'met van alles en nog wat overtuigd worden'.
Dus, als je een mening, stelling, overtuiging, geloof te verdedigen hebt, ik zou zeggen - waar basseer je dat op. En dit is, hoe 'controle uitoefening op verschillende mensen werkt'. En tot deze innerlijke helderheid ben ik gekomen. Racune, haat, nijd, jaloesie en wraakzucht komen door repressie, via competitie en rivaliteit. Leedvermaak, arrogantie, minderwaardigheid en 'ik-ben-meer-dan-jij-gedrag', is echt allemaal dressaat en conditioneringen. Het gaat niet om mensen te beschuldigen, maar juist, dat mensen meer-en-meer, hun emotionele wonden kunnen helen. Ieder mens, heeft het onverkorte geboorterecht, om vanuit de eigen natuurlijke en unieke geaardheid te leven en bovendien, vanuit die innerlijke bezinning en innerlijke stilte, innerlijke warmte te ervaren.
Daar heb ik geen zeden-predikers en moraal-predikers voor nodig, noch enige gevestigde winstbejag belangen te verdedigen. Je hebt het volste recht, om je dromen waar te maken en de lariekoek, dat zegt 'dromen zijn bedrog', toont al aan, dat mensen 'dag-in, dag-uit, jaar-in en jaar-uit bedrogen kunnen worden, tot kneedbare, breekbare en maakbare wezens, voor 'andermans grotere belangen'. Als het 'niet-waar is', dan zuig ik het uit mijn duim. Dit is personelijke kennis.
We hebben allemaal het archaische reptiel-complex, dat is het oudste deel. Daaromheen heb je het zoogdierbrein en daar overheen je neo-cortex. Je archaische reptiel-complex is via het verwarde zoogdier brein in een hypnose-staat. Daar hoeft niemand zich voor te schamen, of zich te verontschuldigen. Maar zeer precieze onafhankelijke onderzoeken bewijzen dat. Snap je, wat depressie is, dan snap je wat repressie is en repressie werkt puur en alleen, door intimidatie, chantage en propaganda. Een opgroeiend mensenkind in wat voor omstandigheden dan ook, kan het verschil niet bemerken, tussen wat de ouders doen en wat het zelf doet. De ouders zijn eigenlijk de enige bescherming, steun en toeverlaat. Wat gebeurt er met de meeste kinderen, nu nog: ze worden allen gehoorzaam, braaf, gedwee en volgzaam aan autoriteit gemaakt en/of krijgen geen verzorgende en ondersteunende aandacht: dat laatste is zoogdier/mamallian: emotie. Het bewustzijn 'absorbeert', die ervaringen en filtert en edit de pijnelijkste momenten/gebeurtenissen eruit en zo ontstaat het onbewustzijn, onderbewustzijn en resterend, het zelfbewustzijn.
Dus: onbewustzijn door trauma's.
Onderbewustzijn door emotionele verdrukking
en een zeer vernauwde zelfbewustzijn: waarbij het archaische reptiel-complex, het zoogdiercomplex en de neocortex 'onafhankelijk van elkaar lijken te werken', zo ontstaat het ego. De ego wil altijd 'zichzelf beschermen', maar ego-isme, is de manier van handelen, alleen ten bate van 'zichzelf' (ikke, ikke, ikke rest kan stikke) tn KOSTE van al het andere. Het wordt letterlijk, figuurlijk en symbolisch gezien, de rechter-advokaat en het slachtoffer-dader. Als justitie en misdaad niet bestonden, zouden we het moeten verzinnen! k verzin het niet, ik onderzoek alleen maar en ik communiceer het., in simpele bewoordingen. De schijnbare splitsing tussen het archaische reptiel complex en het zoogdierbrein, veroorzaakt zo-wie zo emotionele stoornissen. Want: het reptiel-complex kun je beschouwen als 'een klein kind, die nooit zijn zin krijgt, of alles op alles zet, om zijn zin te krijgen'. Het is een 'overlever'. Bij het mamallianbrein, hebben we te maken met 'waardenorm'. Ga maar na: waarom zijn er in deze goe-gemeente protesten 'tegen het regeer-beleid'. De bezuinigingen hebben natuurlijk effect, op de mensen, bij wie het betreft, dat is geen 'rationele aangelegenheid', maar een 'emotionele aangelegenheid'. Zo werkt de repressie.
Andere mensen, die 'het nog wel aardig goed hebben', kijken en luisteren daar 'op een ander manier naar', de meeste lieden, in deze goe-gemeenste, ventileren hun 'meningen, opinies, argumenten, stellingnames en alle andere overtuigingen vanuit allerlei aangeprate, opgelegde geloofsovertuigingen, die niks te maken hebben, "what so ever", met onbevooroordeeld onderzoek en je eigen huiswerk maken. Dus: hoe geef je nou vorm, aan een zinvollere vrije en onbelemmerende overdracht van informatie, waar elk individueel mens ZELF er mee verder kan, of niet. Ik bemerk - niet om op mensen te wijzen - hoe neerbuigend wordt omgegeaan, met andermans bijdragen. Of er wellicht wat kleine en grote hiaten in de bijdragen kunnen zitten, doet er niet toe.
Je kunt ook elkaar helpen, dat is je eigen keuze. Die hiaten, kunnen juist dienen als 'wegwijzers', als je ze kan ontdekken en dat koppel je dan terug. Het is aan de persoon zelf, om vanuit zichzelf daarmee verder te gaan. Ik noem dit: de puzzel, die bestaat uit puzzelstukjes, inelkaar zetten.
Kijk eens naar het huidige actuele leven, met name op de t.v.: allemaal fragmenten, niet waar?
Als je alleen beelden ziet, dus zonderr geluid, wat merk je dan op? Wat voor uitleg geef jij, aan de beelden, die je waarneemt. Allright. Zet het geluid eens aan, kijk naar dezelfde beelden en je luistert naar de uitleg, die je krijgt, bij die beelden. Nou, stel dat ik de editor ben, ik heb het filmmateriaal en ik ik ga twee totaal verschillende commentaren geven an dezelfde beelden en ik geef het aan twee groepen van mensen. Wat denk je, wat voor effect dat heeft, op de BEELDVORMING. Hoe overtuigend, is de uitleg. Politici en reklame makers, worden hiermee getrained, worden hiermee door-en-door geoefend. Charisma, kracht zetten bij woorden, suggestieve zinspelingen, ontekenningen, omdraaiingen, nuances versterken en nuances afzwakken, werken klaarblijkelijk perfect, op HET GROS van de mensen, niet op rationele basis, maar emotioneel! En zo, kunnen de emoties van mensen bespeeld worden en het werkt in elk land. Indroctinaties, dogma's, geloofsovertuigingen en andere overtuigingen, de wereld van 'suggesties' worden vertaald, in de wereld van oorlogen, hongersnoden, armoedeverval, aanslagen, geweld, moorden, diefstallen, corrupties: noem maar op! Vraagje? Bent u in controle, van uw mind? Als u in controle bent van uw mind, bent u dan ook in controle, van uw eigen leven? En dat is het thema, der thema's, is het niet.
Want, zo vaak he, ik zie mensen het ene doen en het andere zeggen. Dat is wel een hele schizofrene situatie, want err is een enorm verschil, tussen je stille innerlijk en de jachtige, comptitieve, haastige, verstikkende 'buitenwereld', die we tot op de dag van vandaag zien en horen.
Mensen in angst, zijn mensen, die geen vrijheid willen, maar veiligheid willen. Zonder dat, kan de NWO nooit doorgaan. De illuminati, met hun occulte-esoterische-interreligieuze-vrijmetselarij-kartel monopolistische-territoriale eigen-belangen netwerken en voorbij dat, weten er alles vanaf. Samenzweringstheorieen, doden, verwonden, onderdrukken en exploiteren mensen niet, op zo'n grote schaal. Het zijn juist de samenzweringspraktijken, die exact passen, om de verdeel en heerssituatie, middels snoeiharde hardvochtige controle op mensen, op hun inspanningen, op hun aspiraties, om er voor te zorgen, dat door schaarste-controle (of-te-wel de 'economische crisis', met de 'industriele crisis' en 'alle andere crisissen bijelkaar') de mensheid te gebruiken, voor 'hun eigen overleving en hun eigen ongebreidelde machtshandhaving', om zo elk mens, met een greintje eigen verstand en innerlijk gevoel, te beletten onafhankelijk, zelfstandig en autonoom te leven.
Want: zolang dit economische systeem zo opgelegd wordt, waarbij er triljarden en triljarden aan valuta en obligaties via het flitskapitaal middels speculaties op de beursen verhandeld worden, wordt er puur gespeculeerd, met de inspanningen van mensen, ter verzekerde garantie, van diegenen, die, zo verluit, in deze goe-gemeente: "het heilige recht heeft, om middels erfopvolging te regeren". Hele volkstammen, buigt het hoofd. De vraag is, hoe komt het, dat er 'mensen zijn', die 'boven op andere mensen regeren'. Ach, het antwoord is verbluffend, verbijsterend, ongeloofwaardig, niet bepaald overtuigend: "er zijn mensenachtigen, die 'niet helemaal menselijk zijn'. Dus, er is dus een 'niet-menselijk onderdeel' en dat is: het 'archaische reptiel-complex'.
Ra, ra, waar komt dat vandaan?

Ik kom er laten op terug en bedenk, het is INFORMATIE, het is niet, om wie-of-wat dan ook 'te overtuigen om het klakkeloos aan-te-nemen'. Er zijn mensen afgefakkeld in de middeleeuwen, die zich weigerden te onderwerpen aan de dogma's van de RK-Kerk, samen met de Monarchen.
Het was zelfs levensgevaarlijk, om te vertellen, dat de Aarde rond was - terijl dat sinds de verste oudheid bekent was. Nee, zei de Kerk, de Aarde is plat als een pannekoek., met hier-en-daar een krent en eenider, die "door God gegeven kennis" betwist, is een heks, een charlatan en een volksmenner en zo werden er 'voorbeelden tentoongesteld'. Gezellig, goed beschvingswerk is het halve werk. We zijn inmiddels een paar honderd jaar verder gekomen en ik bemerk, dat we aan de ene kant in een zeer technologisch georienteerde cultuur leven en aan de andere kant is het autoriatirisme nog steeds heel springlevend, meer dan ooit. Technologie en autoritairisme: in ijn ogen levensgevarlijk, kijk even nar de afgelopen eeuwen, hoeveel we bereikt hebben met de oorlogsvoering, juist ja: "welvaart". Tenkoste van de "welzijn van andere volkeren", want die werden gewoon gechanteerd, uitgemoord, tot slaven gemaakt, met natuurlijk wt 'pastorale hulp': hup, weer een boel heidenen gekerstend en natuurlijk 'bruikbaar gemaakt'. Als het niet-waar is: dan zuig ik het uit mijn duim. Vertel mij nou eens: is dat medemenselijk. Is dat gebasseerd op eerbied voor leven en respect voor een ander? Het zal ons heugen, wat eerbied en respect is, voor een ander - even vrij van iemands opvattingen. De elites, doen niks meer en niks minder, dan WAT WIJ ELKAAR AANDOEN, alels is het spiegeltje van alles. Als wij elkaar als ongelijken behandelen, dan "doen zij het ook, maar op hun manier". Kijk, de elites zijn alleen structuur-wezens. Denk maar eens aan 'sentient-programms', zoals in een matrix. Zij heersen over ons, omdat het 'voor hen heel gewoon en normaal is'. En wij, wij 'doen zeker net alsof het doodnormaal is". Met heersen, bedoel ik dus ook echt machtuitoefenen. Dus, dan zijn wij 'de onderdanen'. Zo bezien de elites dat. de politiek, historisch tot-op-heden bezien, kent wel volksvertegenwoordigers, maar de top-politci worden NIET door het volk gekozen, maar aangesteld door de elites, binnen de kaders van allerlei 'zeer gewichtige en belangerijke economische belangengroeperingen', compleet met lobbyisten.
En als dat 'niet waar is', dan pulk ik dit uit mijn zere teen. Maar, zoals te doen gebruikelijk: de goe-gemeente blijft gehypnotiseerd en heeft het niet door. De beste gevangenis, is een gevangenis, die zich voordoet, als een vrije plaats. De beste gevangenen, zijn gevangenen, die menen dat ze vrij zijn, of dat ze zich laten vertellen, wat vrijheid is, alsof vrijheid ook maar iets te maken kan hebben, met voorwaarden stellen, op ieders leven. Ik kan het volgen, dat het voor vele mensen 'te ver gezocht is', dat er een 'reptillian-connectie' zou zijn. Het is maar net, hoe ver JIJ wil gaan en in hoeverre JIJ het onderzoekt, ook al is het van 'horen, zeggen en lezen'. De illuminati-hierarchieen, zijn al helemaal beschreven, ik noem deze ook de 'mensen-wereld-kaartenhuizen'. Wat Icke heeft gezegd, is dat er 'in een ndere wereklijkheidswereld', een gespiegelde hierarchie bestaat, van de archaische draco-reptoids. Als dit boven je petje gaat, neem ik het je niet kwalijk, maar zoals het zich laat aanzien, klopt de hele 'mensen-wereld' van geen kant. Dus, waarom 'werken we dan in hierachieen'? Uit gewoonte? Routine, gewenning? Welke macht, op Aarde, heeft het recht, om wie dan ook, naar eigen visie en inzicht te leven, zonder dwang, zonder omkoperij, op natuurlijke en viatle wijze, vrij van impositie, wat 'andere mensen er van vinden'. Zoek en gij zult vinden.

De sleutel is niet daarbuiten alleen. Het meeste is al binnen in je. Alles is spiegels van alles en er zijn geen absolute waarheden, alleen verschillende invalshoeken, hopelijk - om ons te bevrijden, van een negatieve absolutistische verhulde occulte macht, die ons tracht te ontmenselijken, tot bruikbare en beloonbare robots, in plaats van om vanuit eigen keuzes te leven: zonder controles, zonder wetten, zonder regels, zonder hypotheken en zonder het geld, de keuze tussen dwang, of spontaniteit. Want dwang, is de hoofdoorzaak, van alle menselijke leed, verdriet en ellende, sponatiniteit, staat bij mij gelijk aan vrije zelf-expressie en te leven, zoals je hart dat ingeeft.

Dat is geen blind ideaal. dat is voor mij 'common-sense'. De rest is alleen maar parasitisme, dat ons in de box houdt. Het parasitisme stopt, zodra we uit de box komen en elkaar als gelijken behandelen.
dat bedoel ik nou, met authenticiteit en dat elk mens hiervan kan helen, ook al valt het voor veel mensen, bij lange na niet mee. Elk mens, heeft en innerlijke kern, dat pas actief wordt, als men de 'innerlijke stimulans' kan aanspreken. Die innerlijke kern, is je bewustzijnpunt met daaromheen een fantastische waaier van vortexiale morfogenetische velden (samengevoegd tot een cocon, of kosmische eierschaal), waarbij jouw lichaam, de 'holografische replika van is'. Deze kennis hebben bepaalde illuminati ook, dus ik en elk ander mens, heeft het recht om die kennis ook te hebben.
We zijn meer dan ons lichaam, dat is je expressie vorm, om op de planeet te vertoeven. Je ziel is de ervaarder en je bewustzijn wil die ervaringen, waarbij je geest gevormd wordt. e hebt ongetwijfeld rot-ervaringen gehad, maar hopelijk ook wel hele mooie ervaringen gehad. Kijk eens naar de natuur, luister eens naar de natuur. Kijk eens naar de kosmos, de planeten, de sterren en allerlei onvoorstelbare fenomenen, die we amper kennen. We nemen een ontsellend kleine fractie van waar. Waarnemen is zo belangerijk, zonder gewaarzijn, wat ben je dan. Je bent ook een deelnemer. Je neemt waar, an wat je deelneemt en je deelt mee, aan datgene wat je waarneemt.
Voel dat eens aan. Relax. Regelmatig ademen. Die 'reptillians' en alle andere 'mutanten', kunnen ons helemaal niks maken, als we daar aan voorbij gaan. Ik kan er niks over zeggen, van 'wat er gaat gebeuren', maar het is ieders geboorterecht, om te onderzoeken, te exploreren, aan de kak te stellen en in je eigen kostbaare tijd te leven. Ik weet, dat verleden een zware last kan zijn, ik weet van mij zelf, uit mijn eigen ervaringen, wat ik heb beleeft. Ik doe ook aan 'zelfherinnering', dat wil zeggen, dat ik vanuit de drie-eenheid (ben niet godsdienstig, ik bedoel mijn eigen innerlijke drie-eenheid) mijn levensscript door grond en alle voorvallen 'uit mijn verleden', in kart heb gebracht: de momenten dat ik gechanteerd werd, dingen tegen mijn zin in moest doen, de manier waarop ik opgevoed werd en door wie en wat ik al opgroeiende allamaal heb ervaren. De mensen, die ik lief heb en altijd zal lief hebben, laat ik los - geen dubbele bindingen mee. De mensen, die mij rondgetreineerd heb, bedank ik, want zij lieten zien, hoe ik me gedroeg, in hun ogen. dat heet 'zelf-aanvaarding'. Je kunt mensen laten merken, hoe je behandeld wil worden, zoals jij je zelf behandeld, vanuit je eigen zelfverantwoording, volgens je eigen geweten. Mar, mensen, die hun geweten geweld aan doen, om wat voor reden en motivatie dan ook, zullen nooit en te nimmer gelukkig kunnen zijn, eenvoudiger leven. Dat gevoel, daar heb ik het over. Emoties zijn feilloze indicatoren, ze vertellen ons iets. vaker dan eens, gaan de emoties met ons zelf op de loop, ik wil niet zeggen, dat je nooit boos en kwad en verdrietig mag zijn. Dat is menselijk. Mar je leven vergallen en darbij andermans leven te vergallen, door leedvermaak, door constant elkaar te beschuldigen, zal je niet helpen, mij niet, de ander ook niet. Ik bemoei me ook beslist niet met andere mensen, ik bemoei me alleen en uitsluitend met mij zelf. Ik hoop, dat mijn bijdragen iets te betekenen hebben en het is niet aan mij, om ook maar te oordelen, wie gelijk heeft en wie niet. Is het de moeite waard. Wat denk je zelf. Ik heb nog iets. Alles, maar ook alles wat ik tegengekomen ben, is dierbaar - al laat ik dat niet altijd merken. Elk moment nu, in mijn leven is dierbaar. Kennis, zit niet in een envelop, kennis, is datgene wat je bij je draagt. En door die kennis te delen, ontstaan er 'kennis-verspreiding', om er 'kennis van te nemen', volgens eigen keuzes. Ik weet, dat elke mens een unieke personelijke inventaris heeft, van dat wat je gedacht hebt, of overtuigingen, of fervente fanatieke dogma's, noem maar op: het maakt daar deel van uit. Je ziet en hoort het, in deze wereld van alledag. we zijn, a.h.w. zo 'opgenomen in de wereld van alledag', dat het 'niet meer in ons opkomt', dat het ook 'totaal anders kan zijn'. En, waarom ook niet? Mensen komen en mensen gaan, we zijn als de Aarde, het Water, de Lucht en het Vuur: geboorte-leven-dood zijn allemaal ons deelgenoot. je ziet in, hopelijk, hoe onbelangerijk ruzies, conflikten, het geklaag, het gezeur worden, het zijn geluiden, die vaak niks zeggend zijn. dat doen gevangenen, in de box, in de kooi, die "elkaar het licht niet in de ogen gunnen". Dat verklaart, hoe gemakkelijk, om in te zien, hoe wij en de medemensen met elkaar omgaan, want als eerbied en respect op onkunstelde wijze leven is, is humor de ware gangmaker, om in te zien, hoe belachelijk dat is, omdat het allemaal 'machtspelletjes' spelen is, op bloed en bloedserieuze wijze. Dat is geen toeval! Dat is 'zo gemaakt'. Alles is creatie, van processen vanuit patronen. Verveling en ongeintereseerdheid, komt door gebrek aan zelfinzicht en introspectie, om te herinneren, wie je werkelijk bent, ja: je ware zelf komt naar boven, dus je ware aard! Op dat punt, kan niemand meer voor je bepalen 'wie je bent, wat je moet doen, wat wel en wat niet mag'. Er is dan geen enkel vreemd verstand, dat jou 'kan wijsmaken', aan wiens kant je staat, want het makt niks uit. Je bent niet je ras, niet je verstand, niet je etnische-culturele-nationale afkomst, noch je baan, noch wat je hebt en helemaal niet, wat 'andere mensen van je vinden en denken'. Want, qals dat WEL zo is, dan draag je een 'social aanvaard masker', die je al zo lang draagt, dat je het verschil niet kan opmerken, van wat 'buiten-kant' en wat 'binnen-kant' is. Het 'sociaal-aanvaarde masker', dient je voor een poosje, maar het kan gaan knellen. Paas, als 'alle algemeen aanvaarde maskers' vallen, dann zie je meer, en hoor je meer, dan ooit te voren, want lles wat je 'eenmalig ooit van je zelf gedacht had', was slechts een buiten-kant, een confectie-maatpak en eenheidsworst. Je bent echter NIETS van dat alles. Het is allemaal vorm-structuur. Weet je hoe ik een echte samenleving defineer: aan de hand van de welzijn van mensen en wat ze kunnen doen en wat ze zelf willen, waarbij elk individu, onverkort tot zijn en haar recht komt. Deze maatschappij, fungeert als een soort 'mensen-dierenrijk', opgedeeld in klassen. Je hebt de mensen, die als burgers leven, zoals ze dat gewend zijn. Je hebt ook mensen, die 'niet helemaal als gewone burgers leven' en lopen de grootste kans, om in handen te vallen van de 'georganiseerde misdaad'. Dan, heb je de 'opruimdienst'. Netzoals er dagelijks afval wordt weggehaald, zo worden ook dagelijks 'menselijke wrakken weggegahaald', of 'rondgesteurd': noem maar op. Is dat medemenselijk? Niet in mijn ogen! De goe-gemeente mensen, willen zekerheid. Die zekerheden, worden behoorlijk op de helling gegooid, waardoor er een diepere tweedeling in de matschappij is ontstaan. De onderlaag wordt armer en armer, de economie drijft als een kurk op de slinkende middenlaag en de rijken, in deze goe-gemeente, trekken simpelweg, aan de langste uiteinden. Op die manier, zijn de elites verzekerd, dat de dingen gebeuren volgens hun eisen. Het zou zeer verhelderend zijn, welke eisen: want het is voor mij overduidelijk, dat JUIST door het 'eisen stellen', dus ook 'de voorwaarden als normen' ingebakken zitten, dat exact het bekaderde gestalte van deze maatschappij vorm geeft.

In een volgend stukje, wil ik er dieper op ingaan, waarbij ik wel heel ver 'in het grijze verleden' een 're-contructie' zou kunnen maken. Geloof mij nooit op mijn woord, want ik ben een deugniet, die nergens in geloofd, en grenzeloos nieuwsgierig is.
Socrates zei wel eens: "Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets weet!" Wat weten we nou eigenlijk? Dat wat we van onze opvoeding, educaties en verenigingen meekrijgen en wat 'andere mensen ons duidelijk willen maken, wat absoluut waar en absoluut niet waar is'? Vruchtbare twijfel lijkt mij op zijn plaats, want dat opent juist heel veel, zodat mensen 'ongecensureerd', hun bijdragen kunnen doen.

Sisyphus.
Er kan geen volkomenheid bestaan zonder droefheid en verlangen, want zonder beiden bestaat er geen nuchterheid en mildheid. Wijsheid zonder mildheid en kennis zonder nuchterheid zijn dus nutteloos!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:07:13 #204
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_22766757
Dodental tyfoon Japan loopt op

TOKIO In Japan is het aantal doden dat
is gevallen als gevolg van de tyfoon
Tokage gestegen naar zeker 55. Nog eens
33 mensen worden vermist. De meeste
slachtoffers vielen als gevolg van
aardverschuivingen en overstromingen.

Tokage (Japans voor hagedis) is daarmee
de dodelijkste tyfoon die over Japan
raast sinds 1988. Japan beleeft dit jaar
een zeer onstuimig stormseizoen; Tokage
is de tiende tyfoon van dit jaar, een
record.Bovendien waren de kracht en
omvang van de storm bijzonder groot.

Milieubewegingen zien de opwarming van
het klimaat als belangrijkste oorzaak
voor de extreme weersomstandigheden.

---

Tokage = hagedis? REPTILIANS?

Heeft dit weer te maken met een reactie op het erasen van Florida (x'ed out), de tegenaanval richting Japan?

(zie Steward Swerdlow z'n video message, eerder gepost in deze topic)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:33:54 #205
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_22768139
Sisyphus, I'm @#$% eager to hear more from you!

(mooi stuk)
pi_22768885
quote:
Om de oneindige gravitatie kracht aan te kunnen moet je eerst de gravitatie kracht beheersen.

Ed Leedskalnin was zo iemand maar heel veel gingen hem voor.

zie deze link: http://www.coralcastlecode.com/id1.html

En klik eerst op plaatje zes(alweer) van boven.Hier ziet u al een hint waar we naar toe gaan nl: De linksomdraaiende bonbo monnik su-atsi-ka oftwel zonnewiel ook deze monnikken hebben de gravitatie kracht door. Verder ziet u een flower of life bol en deze vind u ook levens groot in de verboden stad te Peking.

En dan plaatje zeven schitterend in al zijn eenvoud.Wat moet ik hier nog aan toevoegen?
Het zou heel handig zijn als je aangeeft waar je naar refereert.
Of naar het stuk dat ik geschreven hebt of naar de webpagina waar je naar linkt.
Bij de plaatjes op de website staan letters bij elke figuur.
Die zou je kunnen gebruiken.

Maakt je stuk iets makkelijker te lezen.

Zoals altijd weer Groet.
You laugh at me because I am different,I laugh at you as you are all the same.
pi_22769548
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:07 schreef Hallulama het volgende:
Dodental tyfoon Japan loopt op

TOKIO In Japan is het aantal doden dat
is gevallen als gevolg van de tyfoon
Tokage gestegen naar zeker 55. Nog eens
33 mensen worden vermist. De meeste
slachtoffers vielen als gevolg van
aardverschuivingen en overstromingen.

Tokage (Japans voor hagedis) is daarmee
de dodelijkste tyfoon die over Japan
raast sinds 1988. Japan beleeft dit jaar
een zeer onstuimig stormseizoen; Tokage
is de tiende tyfoon van dit jaar, een
record.Bovendien waren de kracht en
omvang van de storm bijzonder groot.

Milieubewegingen zien de opwarming van
het klimaat als belangrijkste oorzaak
voor de extreme weersomstandigheden.

---

Tokage = hagedis? REPTILIANS?

Heeft dit weer te maken met een reactie op het erasen van Florida (x'ed out), de tegenaanval richting Japan?

(zie Steward Swerdlow z'n video message, eerder gepost in deze topic)
http://story.news.yahoo.c(...)e_us/southern_storms
http://story.news.yahoo.c(...)us/california_storms
http://story.news.yahoo.c(...)da_weather_crops_col
http://story.news.yahoo.c(...)her_japan_typhoon_dc

Groet.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 15:22:51 #208
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_22772816
Sounds like a fierce battle, of zijn het de klimaatveranderingen danwel schommelingen?

Of gewoon stom toeval...

Who knows
pi_22803435
Beestje zegt: je begint je bericht met gravitatie en geeft een link naar een vage site over magnetisme?

Beestje ,beestje toch je bent niet op zoek dat zie ik gewoon hoe je altijd waar weer reageer hierzo.
Altijd maar weer de boel onder uithalen en zo als een echte hollander bedoelt:doe maar gewoon want je doet al gek genoeg! beestje als iemand zijn nek boven het grasveld uitsteekt dan ben jij een van de eerste die die kop er afhakt,mijn proviciat.

Als je echt in Ed Leedskalnin geinterreseerd was had je wat veder mijn eerst geplaatste link doorgespit maar nee hoor jij moet weer eens een kop afhakken! Hoeveel heb jij er al afgehakt?
Want reken maar er zijn er die er nog heeeeeeeel veel meer hebben afgehakt dan jij maw hou er mee op het slaat nergens op,het is infantiel,puberaal en spiritueel onvolwassen.In mijn woorden:het schiet niet op.

Ok dan maar hier je gemiste kans: http://www.coralcastle.com/home.asp

Er staat daar het volgende:

Ed would only say that he knew the secrets used to build the ancient pyramids and if he could learn them, you could too!

Mijn credo is: Doe helemaal niet gewoon want het kan niet gek genoeg zijn!
pi_22808038
Goed en als je besloten heb om helemaal niet meer gewoon te doen dan nodig ik je uit in de wereld van de heilige geometrie.

Ed was definitely on to something in regards to sacred geometry and magnetism. Oh yes!
Now, people here might need to realise just how powerful sacred geometry is. And if used properly you can tap into an incredible power source.
Antigravity or the shielding of gravity is more than possible. Well there is alot to believe in and trust, that's for sure.
Magnetism is definitely the focal point of any venture into understanding antigravitational effects.
Believe it or not, but The Granite Starship and Ed L's work are very similar to the point where there is no distinguishing.
It's the sacred geometry which speaks for both.
Jeremy, just a pointer, that's all, is that you can bridge a connection between Ed's work and David Hamel's Granite Star Ship.
The principles of vibration are apparent in both (very much).
Vibration + magnetism + geometry = cosmic power.

Or

Vibration -> light -> mass -> weight -> speed -> power -> life

Weight into speed is method of creating energy via vibration using magnets.

This technology is derived from the hieroglyphs of Giza. "Ball over the head and the ball held by arms'

A ball, like a bowling ball, is forever falling suspended or held up by a ring magnet, but the ball always rolls in contact with another ball below it. This machine will run forever. Perpetual.

I had done a brief breakdown of Ed's generator last year using sacred geometry.
A ratio of 1:1.16 appears in the geometry, if using sacred geometry. That would be a simple square and Vesica pisces.
also, it might be interesting to note, that the horse magnets were positioned in the generator where the center of the magnets (between North and South) were facing into the center of the device. There is a reason and it has to do with 'yin and yang' or 'singularity' or 'point of nothing' principles.

www.granitestarship.com

Try to get this book and read it. It will fill your head more of the 'antigravity' wisdom. The book is about David Hamel.
A man, I had met for real. He's for real. No doubt. thanks to him, he has made it possible to understand rudimentary forces in the universe and what creates gravity and how we can overcome it using technology based in sacred geometry.
pi_22813514
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 20:43 schreef dodeca het volgende:
Beestje zegt: je begint je bericht met gravitatie en geeft een link naar een vage site over magnetisme?

Beestje ,beestje toch je bent niet op zoek dat zie ik gewoon hoe je altijd waar weer reageer hierzo.
Altijd maar weer de boel onder uithalen en zo als een echte hollander bedoelt:doe maar gewoon want je doet al gek genoeg! beestje als iemand zijn nek boven het grasveld uitsteekt dan ben jij een van de eerste die die kop er afhakt,mijn proviciat.

Als je echt in Ed Leedskalnin geinterreseerd was had je wat veder mijn eerst geplaatste link doorgespit maar nee hoor jij moet weer eens een kop afhakken! Hoeveel heb jij er al afgehakt?
Want reken maar er zijn er die er nog heeeeeeeel veel meer hebben afgehakt dan jij maw hou er mee op het slaat nergens op,het is infantiel,puberaal en spiritueel onvolwassen.In mijn woorden:het schiet niet op.

Ok dan maar hier je gemiste kans: http://www.coralcastle.com/home.asp

Er staat daar het volgende:

Ed would only say that he knew the secrets used to build the ancient pyramids and if he could learn them, you could too!
en dan begin je over zwaartekracht en plaats je een link die geheel gaat over magnetisme en geometrie die te maken heeft met magnetisme
quote:
Mijn credo is: Doe helemaal niet gewoon want het kan niet gek genoeg zijn!
mwag er zijn genoeg mensen die mij absoluut gestoord vinden en dat heeft zo z'n redenen

maar het credo hier is nogaltijd denk voor jezelf
of om de lsd goeroe Timothy Leary te quoten
quote:
Think for yourself
Question authority

Throughout human history, as our species has faced the frightening,
terrorizing fact that we do not know who we are, or where we are going in
this ocean of chaos, it has been the authorities, the political, the
religious, the educational authorities who attempted to comfort us by
giving us order, rules, regulations, informing, forming in our minds their
view of reality. To think for yourself you must question authority and
learn how to put yourself in a state of vulnerable, open-mindedness;
chaotic, confused, vulnerability to inform yourself.

Think for yourself.
Question authority.
waarom zou ik wel bij de normaal aanvaarde authoriteiten mijn vragtekens moeten zetten en niet ook bij mensen die zeggen ndat die mensen het fout hebben en dus daarmee zeggen dat zij de authoriteit op dat gebied zijn
een antal van de conspiracy sites die op dit forum langs komen, komen even dogmatisch over als wat sommige sceptici te melden hebben

nu kan het ook komen doordat ik door mijn eigen levensstijl een afkeer heb van alles wat iets te melden heeft over een "satanische" vijand
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 05:39:05 #212
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22813636
ah die bull crap theorie..oh sorry het woord is volgens mij (verbeter mij ) net zo oud als de bijbel !

waarom zou een moslim land een pentagram in zijn vlag hebben ?

P.S. -Beestje wie zeg jij wat de genealogische vader van Encki is ? de discussie volgens sitchins boek blijft intrigerend !

EA=ANU ?

[ Bericht 11% gewijzigd door merlin693 op 23-10-2004 05:49:57 ]
pi_22829118
Beestje je maakt hier een punt.

Maar waarom heb je het over een "satanische" vijand?

Voor mij is er geen satanische vijand en ook geen satanische vriend.

De hele matrix is niet anders dan structuur en daar kan je aan voorbij.

Dat hele reptielen verhaal is voor mij structuur in al zijn hoedanigheid.

Die structuur kent heel veel bovenharmonische(vertakkingen,je mag het ook het web noemen) maar uiteindelijk blijft het structuur of je het nu omkeert of spiegelt het is en blijft structuur.

Zelf chaos is structuur maw jij noemt iets supper onzinnigs en dat ga je omkeren,inelkaar pakken,je gaat het zelfs formuleren,die formule mag je van mij omkeren, binnenste buiten keren,achterstevoren op schrijven,in duizend stukjes scheuren des noods eet je je formule op en dan zeg ik het is nog steeds structuur.

Dus structuur is een essentie(het is) en die heeft als archtype symbool "het reptiel"

Maar structuur is en blijft tweede in command het doet niet anders dan structuur wezen.
Ik vraag me niet eens meer af of het goed of kwaad is,ik konstateer dat het structuur is,het legt "het" neer,

De tijd hoort helemaal niet in dit verhaal thuis,de tijd hoort uberhaubt nergens thuis.

Structuur kan zijn zonder tijd,heeft helemaal de tijd niet nodig.

De basis van de structuur is de drieeenheid en daar hoort tijd niet in thuis.Er is nl. geen tijd!

Er is wel een geprojecteerde tijd maar die is illusionair.

Dat is de reden dat zoveel van ons mens zo makkelijk door de tijd kan gaan want je gaat helemaal niet door de tijd!We denken dat we door de tijd gaan.Het enige wat we doen is door de illusionaire tijd gaan.

Moeilijker wordt het om door de structuur te gaan en dat is wat we in essentie eigenlijk allemaal wel willen.

Het is als het ware om buiten de moeder van alle boxen te gaan,de structuur te verlaten.

Dat betekend alle maar dan ook alle ideeen,implicite en explicite orden te verlaten,dus niet geen causalitiet of niet causaliteit het is nl. allemaal structuur en dat is wat je zelf eigenlijk het liefst wil,los komen en voorbij gaan aan de moeder van de structuur.
pi_22832793
"EA=ANU ?"
Je kent de spelletjes maker.
EA what's in a game.

"Er is wel een geprojecteerde tijd maar die is illusionair."

Als tijd niet bestaat dan zijn verleden, heden en toekomst gecentreerd in het nu.Dat betekent dat wij stil staan.
Dat houdt in dat wij opgesloten zitten in de trinity.
En zoals ik al eerder zei heerst daar de Angst.
Als eerste zal dan m.i. deze angst overwonnen moeten worden. Of liever gezegd geen invloed op ons mogen hebben.
En dat is in deze tijd waar er steeds meer angst gezaaid wordt een grote uitdaging. Daar komt fragmentatie-de socialisatie- van de mensheid bij.
Het lijkt mij dan noodzakelijk om de oplossing in jezelf te zoeken.
De vraag blijft dan hoe kun je de projectie van je-zelf in de structuur verschuiven. Of zou je je projectie punt in jezelf moeten verschuiven. Zoals beschreven wordt door Castanedea. Het verzamelpunt. Een gevevn daarbij is dat volgens die benadering je projectie-verzamelpunt omhoog moet worden geschoven.
Een gevolg hiervan zou kunnen zijn dat je uit fase komt met de huidige structuur. Een andere gewaarwording creeert.
Don Juan wilde dit bewerkstelligen. Hij noemde het zoiets van uit de Emanatie van de Adelaar geraken. Dat was zijn enige maar ook belangrijkste opdracht hier. In het schrijven van Castaneda zou blijken dat het hem uiteindelijk gelukt is. Maar hoe wordt niet duidelijk. Tenminste dat heb ik er niet uit kunnen halen.

"Dat betekend alle maar dan ook alle ideeen,implicite en explicite orden te verlaten,dus niet geen causalitiet of niet causaliteit het is nl. allemaal structuur en dat is wat je zelf eigenlijk het liefst wil,los komen en voorbij gaan aan de moeder van de structuur."

Ja dat klopt m.i.
Maar hoe transponeer je je-zelf buiten die structuur.
Wat zou Astrale Projectie hierbij kunnen doen.
Dit werd-wordt door Sjamanen toegepast.
Op twee plaatsen tegelijkertijd zijn.
Een probleem hierbij is wel dat er maar een van de twee het "doet".
Behalve in de serie Charmed waarin Prue het voor elkaar krijgt beide te activeren. Met beide bedoel ik dus zowel het astrale lichaam als het fysieke lichaam.
Dat heb ik Don Genaro nog niet lezen-horen-zien doen.
Lijkt mij toch wel een interessant gegeven.

Dit waren zomaar wat overwegingen.

Groet.
pi_22832834
Ik heb iets raars gemerkt in de Genesis teksten. Het is algemeen bekend dat deze teksten overgenomen zijn uit oudere teksten. Van bijv. de Soemeriers. Nou heb ik gemerkt dat sommige Hebreeuwse woorden uit Genesis erg veel verwantschap hebben met het Turks. Volgens sommige wetenschappers is Turks een oeroud taal afkomstig van de Soemeriers.

Voorbeeld:

Adam
De Turkse naam voor 'Man' is 'Adam'
De man gaat naar huis -> Adam eve gidiyor
In Genesis Adam wordt geschapen. In Hebreeuws wordt er letterlijk gesproken over dat 'de mens' wordt geschapen en niet Adam.

Nephesh Hayyah
De Turkse naam voor adem is 'Nefes'
De Turkse naam voor leven is 'Hayat'.
Nephesh Hayyah oftewel Nefes Hayat = Adem Leven, Adem des levens
In de originele teksten van Genesis betekent het 'Scheppen van een levende wezen'.

Hoe meer ik lees hoe meer ik erachter kom dat veel woorden uit de Genesis veel lijkt op het Turks. Wat dus betekent dat deze teksten van de Soemeriers komen en wat dus weer betekent dat als ik de teksten in het Turks lees, iets heel anders staat. Zoals bijv. dat de mens geschapen is van een 'kilcik' wat eigenlijk betekent 'bot' of 'dna'.

Interesting
  zondag 24 oktober 2004 @ 01:09:00 #216
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_22832859
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 01:06 schreef Drottel het volgende:

[...]
En dan te bedenken dat ik waarschijnlijk gebanned zou worden wanneer ik hier onder invloed van LSD zou posten
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_22833129
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 01:09 schreef ChOas het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat ik waarschijnlijk gebanned zou worden wanneer ik hier onder invloed van LSD zou posten
Dat ze dat nu al niet met je doen verbaasd me ten zeerste.

zondag 24 oktober 2004 @ 01:39:38 #218
6941 APK
Factual, I think.
pi_22833416
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 01:22 schreef Drottel het volgende:

Dat ze dat nu al niet met je doen verbaasd me ten zeerste.
Gelukkig mag je dat soort dingen zeggen sinds Pim Fortuyn enzo.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_22834117
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 01:06 schreef Drottel het volgende:

Ja dat klopt m.i.
Maar hoe transponeer je je-zelf buiten die structuur.
Wat zou Astrale Projectie hierbij kunnen doen.
Dit werd-wordt door Sjamanen toegepast.
Op twee plaatsen tegelijkertijd zijn.
Een probleem hierbij is wel dat er maar een van de twee het "doet".
Behalve in de serie Charmed waarin Prue het voor elkaar krijgt beide te activeren. Met beide bedoel ik dus zowel het astrale lichaam als het fysieke lichaam.
Dat heb ik Don Genaro nog niet lezen-horen-zien doen.
Lijkt mij toch wel een interessant gegeven.
met bv Ayahuasca en Psilocybe

Een van de interessanste entheogene middelen die de natuur ons te bieden heeft is ayahuasca. Dit is een klim- en slingerplant uit de Zuidamerikaanse oerwouden, waaruit, samen met een andere plant, een bittere drank gewonnen wordt, yage genaamd, die een sterk hallucinerende werking heeft. Het is de moeite waard om hier aandacht aan te besteden, omdat ayahuasca sinds kort hier en daar in Europa opduikt en de belangstelling voor dit bijzondere middel in de toekomst zeker zal toenemen.

Ayahuasca wordt al vele duizenden jaren door Indiaanse stammen in Zuid-Amerika gebruikt. Er zijn vijf toepassingen: het dient als geestelijk inwijdingsmiddel, als geneesmiddel, om helderziendheid op te wekken, om astrale reizen te maken en ter ontspanning. Er zijn diverse manieren om ayahuasca te bereiden die, naar gezegd wordt, verschillende uitwerkingen hebben. Ook worden er andere planten aan toegevoegd, die de werking veranderen. De Indiaanse shamanen kennen vele ayahuasca-rituelen waarbij gezongen en gedanst wordt. Sommige zijn misschien al eeuwen, wie weet duizenden jaren oud. Ongetwijfeld is er al heel veel van de oude kennis uit het oerwoud verloren gegaan.

Enkele minuten nadat het eerste glas yage is gedronken, wordt de werking voelbaar. Het eerste stadium lijkt een beetje op dat van ecstasy en kan het best omschreven worden als het begin van een reliseuse exstase. Als er meer wordt gedronken, ontstaan er visioenen van kleuren, bloemen en mandala-achtige vormen.

Naarmate er meer wordt ingenomen komt de gebruiker in steeds hogere, of juist dieper gelegen niveaus van verbeelding. Er zijn jungle-achtige werelden waar goden en oerwouddieren voorkomen. Men komt ook in voorwerelden waar duizenden voorvaderen, vroegere zielen, aanwezig zijn. De taferelen zijn vaak van een betoverende schoonheid. De kleuren die men ziet, zijn vooral blauw, groen, rood, geel en goud. Maar er zijn ook gebieden waar je met griezelige monsters geconfronteerd kan worden.

De ayahuasca heeft een eigen stem die tot de gebruiker gaat spreken, hem op zijn mogelijkheden, fouten en zwakke punten wijst en hem door beproevingen kan loodsen waaraan hij op de trip onderworpen wordt. Zoals bij de andere entheogene middelen komt de gebruiker zichzelf tegen en wordt hij geconfronteerd met zijn eigen angsten, onlusten en frustaties. Het gaat er dan om dat hij zijn angst leert beheersen door zich eraan over te geven. Iedereen is bang als hij slangen of draken ziet en dat is terecht, want slangen en draken kunnen gevaarlijk zijn.

Maar wie niet in paniek op de loop gaat en wegvlucht, maar wat er ook gebeurt toch doorgaat, breekt door die angst heen en komt in nieuwe, veilige gebieden. Ook daar kunnen zich weer nieuwe bedreigingen voordoen. Dat gaat een aantal stadia zo door, tot er een hoogtepunt bereikt wordt. In dit hoogste stadium, na zware beproevingen, "sterft" het ego en wordt er als het ware een nieuwe persoon geboren die vrij is van de angsten van de "overledene". Maar dat gebeurt meestal pas na een aantal trips.

http://www.drugsinfo.net/uitjebol/ayahuasca.htm interessant te lezen lijkt me

Psilocybe
"O klein onooglijk wezentje
zo vol van toverkracht,
moeder Natuur schenkt u ons
zodat wij haar weerzien in volle pracht.
Een glimlach van de Aarde
een dans van geest en beest,
de vogels draaien juichend
hun kringen in de lucht,
de hele schepping jubelt,
nergens meer een traan of zucht."
(Hans Plomp)

In Zuid-Amerika worden heilige paddestoelen al sinds mensenheugenis gebruikt om contact te maken met werelden die zich normaal buiten ons bewustzijn bevinden. Maar ook in Europa zijn er oude beelden gevonden die verwijzen naar de grote rol die magische paddestoelen speelden in het leven van onze voorouders.

De grote paddestoelenonderzoekers Valentina en Gordon Wasson ontdekten voor de Tweede Wereldoorlog dat bij enkele Mexicaanse Indianenvolken de oude rituelen van de heilige paddestoel nog bestonden. Toen westerse onderzoekers door de shamanen in staat werden gesteld zelf de werking van het kaalkopje te leren kennen, ging er een schok van verlichting door het wereldje van waarheidzoekers; eindelijk was de godendrank, nectar, de soma, het levenselixer, het vlees van de goden teruggevonden. In de jaren zestig nam de belangstelling voor Indiaanse initiaties enorm toe en tallozen zochten entheogene ervaringen met behulp van paddestoelen.

Toen ontdekten psychonauten in de jaren zeventig dat ook de Europese variant van de overal ter wereld voorkomende paddestoelenfamilie psilocybe (psilo betekent ‘kaal’, cybe betekent ‘hoofd’), het in Europa algemeen voorkomende kaalkopje, een voortreffelijk entheogeen middel is. Wie het wil zoeken, kan op de meest uiteenlopende plekken terecht; voor het puntig kaalkopje (Psilocybe semilanceata) in plantsoenen, tuinen en parken, langs sportvelden en wegranden; voor het mestkaalkopje (Psilocybe coprophila) op mest of sterk bemeste grond; voor het zandkaalkopje (Psilocybe montana) tussen korst- en bladmossen op zandige bos- en heidegrond. Ze zijn klein, tussen de twee en drie centimeter hoog en niet gemakkelijk te vinden. Bovendien zijn er nogal wat andere kleine paddestoelen die voor het ongeoefende oog op kaalkopjes lijken. Wie voor het eerst op pad gaat, moet goed weten hoe psilo eruitziet.

Overal in het land zijn er kenners die in voor- en najaar de velden in trekken en hun oogst verkopen aan een kleine schare van trouwe gebruikers. Vers is psilo het lekkerst. De dosis kun je variëren van vijf tot twintig stuks. De laatste dosis geeft een behoorlijk sterke trip, vergelijkbaar met Mexicaanse, Cubaanse, Nepalese of Balinese psilo. Zoals bij vrijwel alle middelen is een lege maag aan te bevelen. Psilo’s kunnen in het eerste half uur een lichte misselijkheid veroorzaken. Als je dan iets heel lichts eet, bijvoorbeeld een beschuitje, gaat dat meestal over. De trip kan vier tot acht uur duren.

De paddestoeltjes zijn heel goed te drogen en bewaren nog maandenlang hun kracht. Het is dan ook goed gebruik om een voorraad van dit geestverwarmertje te drogen voor de lange wintermaanden. Inheemse psilocybe is een ideaal middel, waaraan je zowel in de natuur, thuis of op een feestje veel plezier van kunt beleven. Het is mild, en als je er niet te veel van neemt, kun je er niet op flippen. Je wordt er op een vrolijke manier high van. De kaalkopjes zijn niet schadelijk voor de gezondheid en hebben, voor zover bekend, geen bijwerkingen, als je er maar veel bij drinkt om de nieren te spoelen.

Een gebruikster zegt, "Je leert jezelf objectief bekijken, dingen waarmee je jezelf voor de gek houdt ga je doorzien. Sommige mensen zitten daar een heel leven in vast. Met paddestoeltjes kun je dat in 1 keer doorbreken. Op psilo kan ik wel lekker uit mijn bol gaan, maar niet oppervlakkig. Dan heb ik behoefte om dieper te gaan."

In ons land zijn er psychonauten die een kwekerijtje van uitheemse, bijvoorbeeld Mexicaanse, paddestoelen in de kelder hebben. De kleinschalige distributie geschiedt via netwerken van liefhebbers. De werking van deze paddestoelen is zeer sterk. Het beste is om er thee van te trekken. Neem per persoon twee tot drie gram gedroogde paddestoelen op een groot glas water. Breng het water in een pan aan de kook. Laat de paddestoelen een kwartier trekken op een laag pitje (zodat er slechts af en toe een luchtbelletje van de bodem opstijgt). Drink de thee op een nuchtere maag. Na een uur begin je te trippen. Dit duurt een uur of vier en neemt dan langzaam af. Er zijn geen naeffecten. Je kunt nogmaals water aan de paddestoelen toevoegen, de thee laten trekken en wegzetten in de ijskast. Deze thee is uiteraard minder sterk, maar lekker bij het ontbijt. De paddestoelen kunnen ook in een omeletje verwerkt worden. De werking is sterk entheogeen, maar ook heel aards. Je kunt je bijvoorbeeld in de geest naar een plek of een persoon begeven en als het ware aftasten hoe het ermee staat. Als er iets verkeerd is, of de persoon in kwestie is ongezond, kun je dat "voelen". Je kunt naar de toekomst gaan en "voelen" hoe een bepaalde aangelegenheid zich zal ontwikkelen. Ook kun je in je geest je eigen lichaam onderzoeken. Je krijgt signalen door wat je zwakke plekken zijn en wat je daaraan kunt doen.

Wanneer je wandelt in de natuur zie je wonderen, bijvoorbeeld energiecircuits, vlak onder de grond tussen bomen, planten en struiken. Het chlorofyl, het groen in de bladeren dat een belangrijke rol speelt in de natuur, krijgt een enorme betekenis. Alles schittert en flonket en vibreert. Wolken zijn geesten, zonsop- en zonsondergangen zijn kosmische gebeurtenissen. Dit is beslist geen partydrug.

"Missionarissen hebben verklaard hoe moeilijk het is de christelijke boodschap uit te leggen aan mensen die ervan overtuigd zijn dat ze allang een middel hebben -de heilige paddestoelen- waarmee ze het woord van God direct en in levenden lijve kunnen ontvangen. Ook kunnen zij naar de hemel reizen en daar contact met God maken." (P.Hurst, Hallucinogens and Culture)
pi_22834775
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 01:39 schreef APK het volgende:

[..]

Gelukkig mag je dat soort dingen zeggen sinds Pim Fortuyn enzo.
Dus ik mag dat ook.

Gegroet.
  zondag 24 oktober 2004 @ 03:28:37 #221
6941 APK
Factual, I think.
pi_22834815
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 03:24 schreef Drottel het volgende:
Dus ik mag dat ook.

Gegroet.
Dat zeg ik toch?

Helaas is het over het algemeen onleesbaar, maar dat is een ander verhaal.
pi_22834876
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 02:26 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

met bv Ayahuasca en Psilocybe
Ayahuasca ja daar was Icke ook achter gekomen. Vandaar dat hij naar het Amazone gebied is geweest.
Heeft er zelfs over gepubliceerd.

Maar dat wil ik niet die manier.
I
Je kunt dan niet datgene wat ik zei namelijk op twee plaatsen tegelijk bewust aanwezig zijn.
En dat is nou net de bedoeling.
Door een projectie van jezelf buiten de matrix te plaatsen en daar bewust contact mee te houden.
Misschien zelfs jezelf daar weer verenigen.
Een soort van hoppen.

Lijkt me wel aardig.

Groet.
pi_22834898
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 03:28 schreef APK het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch?

Helaas is het over het algemeen onleesbaar, maar dat is een ander verhaal.
Je bedoelt dat jij het niet kan volgen.
Maar dat is een ander verhaal.
Groet.
  zondag 24 oktober 2004 @ 03:37:04 #224
6941 APK
Factual, I think.
pi_22834926
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 03:34 schreef Drottel het volgende:

Je bedoelt dat jij het niet kan volgen.
Maar dat is een ander verhaal.
Groet.
Drottel lekker door.

Groet.
  zondag 24 oktober 2004 @ 12:42:52 #225
53924 Threep
Thoughts & Experiences
pi_22838480
Vraagje aan Drottel:
Heb je alle boeken van Castaneda ? En zo ja, in het Nederlands ?
Ik ben namelijk nog op zoek naar de Nederlandse versie van een aantal delen (moet wel opzoeken welke). Men heeft me hier in alle boekhandels verteld dat ze niet meer bestaan, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
En in't Engels is het ook allemaal reuze interessant, maar het leest toch een stukje moeilijker...
Du vin, du pain, et ... encore du vin !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')