Hoi,
In de eerste plaats is het aan iedereen vrij, om ongecensureerd datgene te posten, wat men wil posten, ook al is de 'informatie aanvankelijk zeer bizar' en wellicht voor velen 'onbewijsbaar, dus wat kan ik ermee'. Wat mensen geloven, dat is wat ze geloven, wat mensen aannemen, dat is wat ze aannemen: ik geloof nergens in en ik neem niets aan. Ik verneem dingen, ook al lijken ze 'buiten mijn ervaring te zijn'. En ervaring, is voor mij de sleutel en vrije informatie-stromen, horen beschikbaar te zijn, voor elk individu. Ik wil dus bij deze mijn bijdrage doen. In deze forum-topic, "Reptillians, waarheid of desinformatie", wordt best wel heftig gereageert en dat kan ik wel volgen. Maar, wat ik al zo vaak bemerk, in zoveel forums: het verschil tussen bijtende kritiek en zure scepsisme - als of dat wat bijdraagt en wat je zou kunnen noemen 'vruchtbare kritiek', d.w.z., van "hee, hoe kom jij daar aan"! Kijk, het internet als 'informatie-rondcircel-medium' zit al zo vol met informatie en informatie is neutraal, kennis is neutraal en het is maar net, vanuit welk invalshoek, je de dingen benadert. En verschillende invalshoeken, hoeven niet 'bijvoorbaat fout te zijn, want daar heb ik nog nooit van gehoord of iemand anders heeft het al weerlegt', ja: ik zeg, verschillende invalshoeken kunnen ook complementair zijn. Ja, noem mij maar gek, kan me niks schelen. Ik bezie het als volgt: als mensen 'van iets overtuigd moeten worden', dan 'verliest het kracht'. Commercie, kerken, politiek werken zo, mensen kunnen echt 'met van alles en nog wat overtuigd worden'.
Dus, als je een mening, stelling, overtuiging, geloof te verdedigen hebt, ik zou zeggen - waar basseer je dat op. En dit is, hoe 'controle uitoefening op verschillende mensen werkt'. En tot deze innerlijke helderheid ben ik gekomen. Racune, haat, nijd, jaloesie en wraakzucht komen door repressie, via competitie en rivaliteit. Leedvermaak, arrogantie, minderwaardigheid en 'ik-ben-meer-dan-jij-gedrag', is echt allemaal dressaat en conditioneringen. Het gaat niet om mensen te beschuldigen, maar juist, dat mensen meer-en-meer, hun emotionele wonden kunnen helen. Ieder mens, heeft het onverkorte geboorterecht, om vanuit de eigen natuurlijke en unieke geaardheid te leven en bovendien, vanuit die innerlijke bezinning en innerlijke stilte, innerlijke warmte te ervaren.
Daar heb ik geen zeden-predikers en moraal-predikers voor nodig, noch enige gevestigde winstbejag belangen te verdedigen. Je hebt het volste recht, om je dromen waar te maken en de lariekoek, dat zegt 'dromen zijn bedrog', toont al aan, dat mensen 'dag-in, dag-uit, jaar-in en jaar-uit bedrogen kunnen worden, tot kneedbare, breekbare en maakbare wezens, voor 'andermans grotere belangen'. Als het 'niet-waar is', dan zuig ik het uit mijn duim. Dit is personelijke kennis.
We hebben allemaal het archaische reptiel-complex, dat is het oudste deel. Daaromheen heb je het zoogdierbrein en daar overheen je neo-cortex. Je archaische reptiel-complex is via het verwarde zoogdier brein in een hypnose-staat. Daar hoeft niemand zich voor te schamen, of zich te verontschuldigen. Maar zeer precieze onafhankelijke onderzoeken bewijzen dat. Snap je, wat depressie is, dan snap je wat repressie is en repressie werkt puur en alleen, door intimidatie, chantage en propaganda. Een opgroeiend mensenkind in wat voor omstandigheden dan ook, kan het verschil niet bemerken, tussen wat de ouders doen en wat het zelf doet. De ouders zijn eigenlijk de enige bescherming, steun en toeverlaat. Wat gebeurt er met de meeste kinderen, nu nog: ze worden allen gehoorzaam, braaf, gedwee en volgzaam aan autoriteit gemaakt en/of krijgen geen verzorgende en ondersteunende aandacht: dat laatste is zoogdier/mamallian: emotie. Het bewustzijn 'absorbeert', die ervaringen en filtert en edit de pijnelijkste momenten/gebeurtenissen eruit en zo ontstaat het onbewustzijn, onderbewustzijn en resterend, het zelfbewustzijn.
Dus: onbewustzijn door trauma's.
Onderbewustzijn door emotionele verdrukking
en een zeer vernauwde zelfbewustzijn: waarbij het archaische reptiel-complex, het zoogdiercomplex en de neocortex 'onafhankelijk van elkaar lijken te werken', zo ontstaat het ego. De ego wil altijd 'zichzelf beschermen', maar ego-isme, is de manier van handelen, alleen ten bate van 'zichzelf' (ikke, ikke, ikke rest kan stikke) tn KOSTE van al het andere. Het wordt letterlijk, figuurlijk en symbolisch gezien, de rechter-advokaat en het slachtoffer-dader. Als justitie en misdaad niet bestonden, zouden we het moeten verzinnen! k verzin het niet, ik onderzoek alleen maar en ik communiceer het., in simpele bewoordingen. De schijnbare splitsing tussen het archaische reptiel complex en het zoogdierbrein, veroorzaakt zo-wie zo emotionele stoornissen. Want: het reptiel-complex kun je beschouwen als 'een klein kind, die nooit zijn zin krijgt, of alles op alles zet, om zijn zin te krijgen'. Het is een 'overlever'. Bij het mamallianbrein, hebben we te maken met 'waardenorm'. Ga maar na: waarom zijn er in deze goe-gemeente protesten 'tegen het regeer-beleid'. De bezuinigingen hebben natuurlijk effect, op de mensen, bij wie het betreft, dat is geen 'rationele aangelegenheid', maar een 'emotionele aangelegenheid'. Zo werkt de repressie.
Andere mensen, die 'het nog wel aardig goed hebben', kijken en luisteren daar 'op een ander manier naar', de meeste lieden, in deze goe-gemeenste, ventileren hun 'meningen, opinies, argumenten, stellingnames en alle andere overtuigingen vanuit allerlei aangeprate, opgelegde geloofsovertuigingen, die niks te maken hebben, "what so ever", met onbevooroordeeld onderzoek en je eigen huiswerk maken. Dus: hoe geef je nou vorm, aan een zinvollere vrije en onbelemmerende overdracht van informatie, waar elk individueel mens ZELF er mee verder kan, of niet. Ik bemerk - niet om op mensen te wijzen - hoe neerbuigend wordt omgegeaan, met andermans bijdragen. Of er wellicht wat kleine en grote hiaten in de bijdragen kunnen zitten, doet er niet toe.
Je kunt ook elkaar helpen, dat is je eigen keuze. Die hiaten, kunnen juist dienen als 'wegwijzers', als je ze kan ontdekken en dat koppel je dan terug. Het is aan de persoon zelf, om vanuit zichzelf daarmee verder te gaan. Ik noem dit: de puzzel, die bestaat uit puzzelstukjes, inelkaar zetten.
Kijk eens naar het huidige actuele leven, met name op de t.v.: allemaal fragmenten, niet waar?
Als je alleen beelden ziet, dus zonderr geluid, wat merk je dan op? Wat voor uitleg geef jij, aan de beelden, die je waarneemt. Allright. Zet het geluid eens aan, kijk naar dezelfde beelden en je luistert naar de uitleg, die je krijgt, bij die beelden. Nou, stel dat ik de editor ben, ik heb het filmmateriaal en ik ik ga twee totaal verschillende commentaren geven an dezelfde beelden en ik geef het aan twee groepen van mensen. Wat denk je, wat voor effect dat heeft, op de BEELDVORMING. Hoe overtuigend, is de uitleg. Politici en reklame makers, worden hiermee getrained, worden hiermee door-en-door geoefend. Charisma, kracht zetten bij woorden, suggestieve zinspelingen, ontekenningen, omdraaiingen, nuances versterken en nuances afzwakken, werken klaarblijkelijk perfect, op HET GROS van de mensen, niet op rationele basis, maar emotioneel! En zo, kunnen de emoties van mensen bespeeld worden en het werkt in elk land. Indroctinaties, dogma's, geloofsovertuigingen en andere overtuigingen, de wereld van 'suggesties' worden vertaald, in de wereld van oorlogen, hongersnoden, armoedeverval, aanslagen, geweld, moorden, diefstallen, corrupties: noem maar op! Vraagje? Bent u in controle, van uw mind? Als u in controle bent van uw mind, bent u dan ook in controle, van uw eigen leven? En dat is het thema, der thema's, is het niet.
Want, zo vaak he, ik zie mensen het ene doen en het andere zeggen. Dat is wel een hele schizofrene situatie, want err is een enorm verschil, tussen je stille innerlijk en de jachtige, comptitieve, haastige, verstikkende 'buitenwereld', die we tot op de dag van vandaag zien en horen.
Mensen in angst, zijn mensen, die geen vrijheid willen, maar veiligheid willen. Zonder dat, kan de NWO nooit doorgaan. De illuminati, met hun occulte-esoterische-interreligieuze-vrijmetselarij-kartel monopolistische-territoriale eigen-belangen netwerken en voorbij dat, weten er alles vanaf. Samenzweringstheorieen, doden, verwonden, onderdrukken en exploiteren mensen niet, op zo'n grote schaal. Het zijn juist de samenzweringspraktijken, die exact passen, om de verdeel en heerssituatie, middels snoeiharde hardvochtige controle op mensen, op hun inspanningen, op hun aspiraties, om er voor te zorgen, dat door schaarste-controle (of-te-wel de 'economische crisis', met de 'industriele crisis' en 'alle andere crisissen bijelkaar') de mensheid te gebruiken, voor 'hun eigen overleving en hun eigen ongebreidelde machtshandhaving', om zo elk mens, met een greintje eigen verstand en innerlijk gevoel, te beletten onafhankelijk, zelfstandig en autonoom te leven.
Want: zolang dit economische systeem zo opgelegd wordt, waarbij er triljarden en triljarden aan valuta en obligaties via het flitskapitaal middels speculaties op de beursen verhandeld worden, wordt er puur gespeculeerd, met de inspanningen van mensen, ter verzekerde garantie, van diegenen, die, zo verluit, in deze goe-gemeente: "het heilige recht heeft, om middels erfopvolging te regeren". Hele volkstammen, buigt het hoofd. De vraag is, hoe komt het, dat er 'mensen zijn', die 'boven op andere mensen regeren'. Ach, het antwoord is verbluffend, verbijsterend, ongeloofwaardig, niet bepaald overtuigend: "er zijn mensenachtigen, die 'niet helemaal menselijk zijn'. Dus, er is dus een 'niet-menselijk onderdeel' en dat is: het 'archaische reptiel-complex'.
Ra, ra, waar komt dat vandaan?
Ik kom er laten op terug en bedenk, het is INFORMATIE, het is niet, om wie-of-wat dan ook 'te overtuigen om het klakkeloos aan-te-nemen'. Er zijn mensen afgefakkeld in de middeleeuwen, die zich weigerden te onderwerpen aan de dogma's van de RK-Kerk, samen met de Monarchen.
Het was zelfs levensgevaarlijk, om te vertellen, dat de Aarde rond was - terijl dat sinds de verste oudheid bekent was. Nee, zei de Kerk, de Aarde is plat als een pannekoek., met hier-en-daar een krent en eenider, die "door God gegeven kennis" betwist, is een heks, een charlatan en een volksmenner en zo werden er 'voorbeelden tentoongesteld'. Gezellig, goed beschvingswerk is het halve werk. We zijn inmiddels een paar honderd jaar verder gekomen en ik bemerk, dat we aan de ene kant in een zeer technologisch georienteerde cultuur leven en aan de andere kant is het autoriatirisme nog steeds heel springlevend, meer dan ooit. Technologie en autoritairisme: in ijn ogen levensgevarlijk, kijk even nar de afgelopen eeuwen, hoeveel we bereikt hebben met de oorlogsvoering, juist ja: "welvaart". Tenkoste van de "welzijn van andere volkeren", want die werden gewoon gechanteerd, uitgemoord, tot slaven gemaakt, met natuurlijk wt 'pastorale hulp': hup, weer een boel heidenen gekerstend en natuurlijk 'bruikbaar gemaakt'. Als het niet-waar is: dan zuig ik het uit mijn duim. Vertel mij nou eens: is dat medemenselijk. Is dat gebasseerd op eerbied voor leven en respect voor een ander? Het zal ons heugen, wat eerbied en respect is, voor een ander - even vrij van iemands opvattingen. De elites, doen niks meer en niks minder, dan WAT WIJ ELKAAR AANDOEN, alels is het spiegeltje van alles. Als wij elkaar als ongelijken behandelen, dan "doen zij het ook, maar op hun manier". Kijk, de elites zijn alleen structuur-wezens. Denk maar eens aan 'sentient-programms', zoals in een matrix. Zij heersen over ons, omdat het 'voor hen heel gewoon en normaal is'. En wij, wij 'doen zeker net alsof het doodnormaal is". Met heersen, bedoel ik dus ook echt machtuitoefenen. Dus, dan zijn wij 'de onderdanen'. Zo bezien de elites dat. de politiek, historisch tot-op-heden bezien, kent wel volksvertegenwoordigers, maar de top-politci worden NIET door het volk gekozen, maar aangesteld door de elites, binnen de kaders van allerlei 'zeer gewichtige en belangerijke economische belangengroeperingen', compleet met lobbyisten.
En als dat 'niet waar is', dan pulk ik dit uit mijn zere teen. Maar, zoals te doen gebruikelijk: de goe-gemeente blijft gehypnotiseerd en heeft het niet door. De beste gevangenis, is een gevangenis, die zich voordoet, als een vrije plaats. De beste gevangenen, zijn gevangenen, die menen dat ze vrij zijn, of dat ze zich laten vertellen, wat vrijheid is, alsof vrijheid ook maar iets te maken kan hebben, met voorwaarden stellen, op ieders leven. Ik kan het volgen, dat het voor vele mensen 'te ver gezocht is', dat er een 'reptillian-connectie' zou zijn. Het is maar net, hoe ver JIJ wil gaan en in hoeverre JIJ het onderzoekt, ook al is het van 'horen, zeggen en lezen'. De illuminati-hierarchieen, zijn al helemaal beschreven, ik noem deze ook de 'mensen-wereld-kaartenhuizen'. Wat Icke heeft gezegd, is dat er 'in een ndere wereklijkheidswereld', een gespiegelde hierarchie bestaat, van de archaische draco-reptoids. Als dit boven je petje gaat, neem ik het je niet kwalijk, maar zoals het zich laat aanzien, klopt de hele 'mensen-wereld' van geen kant. Dus, waarom 'werken we dan in hierachieen'? Uit gewoonte? Routine, gewenning? Welke macht, op Aarde, heeft het recht, om wie dan ook, naar eigen visie en inzicht te leven, zonder dwang, zonder omkoperij, op natuurlijke en viatle wijze, vrij van impositie, wat 'andere mensen er van vinden'. Zoek en gij zult vinden.
De sleutel is niet daarbuiten alleen. Het meeste is al binnen in je. Alles is spiegels van alles en er zijn geen absolute waarheden, alleen verschillende invalshoeken, hopelijk - om ons te bevrijden, van een negatieve absolutistische verhulde occulte macht, die ons tracht te ontmenselijken, tot bruikbare en beloonbare robots, in plaats van om vanuit eigen keuzes te leven: zonder controles, zonder wetten, zonder regels, zonder hypotheken en zonder het geld, de keuze tussen dwang, of spontaniteit. Want dwang, is de hoofdoorzaak, van alle menselijke leed, verdriet en ellende, sponatiniteit, staat bij mij gelijk aan vrije zelf-expressie en te leven, zoals je hart dat ingeeft.
Dat is geen blind ideaal. dat is voor mij 'common-sense'. De rest is alleen maar parasitisme, dat ons in de box houdt. Het parasitisme stopt, zodra we uit de box komen en elkaar als gelijken behandelen.
dat bedoel ik nou, met authenticiteit en dat elk mens hiervan kan helen, ook al valt het voor veel mensen, bij lange na niet mee. Elk mens, heeft en innerlijke kern, dat pas actief wordt, als men de 'innerlijke stimulans' kan aanspreken. Die innerlijke kern, is je bewustzijnpunt met daaromheen een fantastische waaier van vortexiale morfogenetische velden (samengevoegd tot een cocon, of kosmische eierschaal), waarbij jouw lichaam, de 'holografische replika van is'. Deze kennis hebben bepaalde illuminati ook, dus ik en elk ander mens, heeft het recht om die kennis ook te hebben.
We zijn meer dan ons lichaam, dat is je expressie vorm, om op de planeet te vertoeven. Je ziel is de ervaarder en je bewustzijn wil die ervaringen, waarbij je geest gevormd wordt. e hebt ongetwijfeld rot-ervaringen gehad, maar hopelijk ook wel hele mooie ervaringen gehad. Kijk eens naar de natuur, luister eens naar de natuur. Kijk eens naar de kosmos, de planeten, de sterren en allerlei onvoorstelbare fenomenen, die we amper kennen. We nemen een ontsellend kleine fractie van waar. Waarnemen is zo belangerijk, zonder gewaarzijn, wat ben je dan. Je bent ook een deelnemer. Je neemt waar, an wat je deelneemt en je deelt mee, aan datgene wat je waarneemt.
Voel dat eens aan. Relax. Regelmatig ademen. Die 'reptillians' en alle andere 'mutanten', kunnen ons helemaal niks maken, als we daar aan voorbij gaan. Ik kan er niks over zeggen, van 'wat er gaat gebeuren', maar het is ieders geboorterecht, om te onderzoeken, te exploreren, aan de kak te stellen en in je eigen kostbaare tijd te leven. Ik weet, dat verleden een zware last kan zijn, ik weet van mij zelf, uit mijn eigen ervaringen, wat ik heb beleeft. Ik doe ook aan 'zelfherinnering', dat wil zeggen, dat ik vanuit de drie-eenheid (ben niet godsdienstig, ik bedoel mijn eigen innerlijke drie-eenheid) mijn levensscript door grond en alle voorvallen 'uit mijn verleden', in kart heb gebracht: de momenten dat ik gechanteerd werd, dingen tegen mijn zin in moest doen, de manier waarop ik opgevoed werd en door wie en wat ik al opgroeiende allamaal heb ervaren. De mensen, die ik lief heb en altijd zal lief hebben, laat ik los - geen dubbele bindingen mee. De mensen, die mij rondgetreineerd heb, bedank ik, want zij lieten zien, hoe ik me gedroeg, in hun ogen. dat heet 'zelf-aanvaarding'. Je kunt mensen laten merken, hoe je behandeld wil worden, zoals jij je zelf behandeld, vanuit je eigen zelfverantwoording, volgens je eigen geweten. Mar, mensen, die hun geweten geweld aan doen, om wat voor reden en motivatie dan ook, zullen nooit en te nimmer gelukkig kunnen zijn, eenvoudiger leven. Dat gevoel, daar heb ik het over. Emoties zijn feilloze indicatoren, ze vertellen ons iets. vaker dan eens, gaan de emoties met ons zelf op de loop, ik wil niet zeggen, dat je nooit boos en kwad en verdrietig mag zijn. Dat is menselijk. Mar je leven vergallen en darbij andermans leven te vergallen, door leedvermaak, door constant elkaar te beschuldigen, zal je niet helpen, mij niet, de ander ook niet. Ik bemoei me ook beslist niet met andere mensen, ik bemoei me alleen en uitsluitend met mij zelf. Ik hoop, dat mijn bijdragen iets te betekenen hebben en het is niet aan mij, om ook maar te oordelen, wie gelijk heeft en wie niet. Is het de moeite waard. Wat denk je zelf. Ik heb nog iets. Alles, maar ook alles wat ik tegengekomen ben, is dierbaar - al laat ik dat niet altijd merken. Elk moment nu, in mijn leven is dierbaar. Kennis, zit niet in een envelop, kennis, is datgene wat je bij je draagt. En door die kennis te delen, ontstaan er 'kennis-verspreiding', om er 'kennis van te nemen', volgens eigen keuzes. Ik weet, dat elke mens een unieke personelijke inventaris heeft, van dat wat je gedacht hebt, of overtuigingen, of fervente fanatieke dogma's, noem maar op: het maakt daar deel van uit. Je ziet en hoort het, in deze wereld van alledag. we zijn, a.h.w. zo 'opgenomen in de wereld van alledag', dat het 'niet meer in ons opkomt', dat het ook 'totaal anders kan zijn'. En, waarom ook niet? Mensen komen en mensen gaan, we zijn als de Aarde, het Water, de Lucht en het Vuur: geboorte-leven-dood zijn allemaal ons deelgenoot. je ziet in, hopelijk, hoe onbelangerijk ruzies, conflikten, het geklaag, het gezeur worden, het zijn geluiden, die vaak niks zeggend zijn. dat doen gevangenen, in de box, in de kooi, die "elkaar het licht niet in de ogen gunnen". Dat verklaart, hoe gemakkelijk, om in te zien, hoe wij en de medemensen met elkaar omgaan, want als eerbied en respect op onkunstelde wijze leven is, is humor de ware gangmaker, om in te zien, hoe belachelijk dat is, omdat het allemaal 'machtspelletjes' spelen is, op bloed en bloedserieuze wijze. Dat is geen toeval! Dat is 'zo gemaakt'. Alles is creatie, van processen vanuit patronen. Verveling en ongeintereseerdheid, komt door gebrek aan zelfinzicht en introspectie, om te herinneren, wie je werkelijk bent, ja: je ware zelf komt naar boven, dus je ware aard! Op dat punt, kan niemand meer voor je bepalen 'wie je bent, wat je moet doen, wat wel en wat niet mag'. Er is dan geen enkel vreemd verstand, dat jou 'kan wijsmaken', aan wiens kant je staat, want het makt niks uit. Je bent niet je ras, niet je verstand, niet je etnische-culturele-nationale afkomst, noch je baan, noch wat je hebt en helemaal niet, wat 'andere mensen van je vinden en denken'. Want, qals dat WEL zo is, dan draag je een 'social aanvaard masker', die je al zo lang draagt, dat je het verschil niet kan opmerken, van wat 'buiten-kant' en wat 'binnen-kant' is. Het 'sociaal-aanvaarde masker', dient je voor een poosje, maar het kan gaan knellen. Paas, als 'alle algemeen aanvaarde maskers' vallen, dann zie je meer, en hoor je meer, dan ooit te voren, want lles wat je 'eenmalig ooit van je zelf gedacht had', was slechts een buiten-kant, een confectie-maatpak en eenheidsworst. Je bent echter NIETS van dat alles. Het is allemaal vorm-structuur. Weet je hoe ik een echte samenleving defineer: aan de hand van de welzijn van mensen en wat ze kunnen doen en wat ze zelf willen, waarbij elk individu, onverkort tot zijn en haar recht komt. Deze maatschappij, fungeert als een soort 'mensen-dierenrijk', opgedeeld in klassen. Je hebt de mensen, die als burgers leven, zoals ze dat gewend zijn. Je hebt ook mensen, die 'niet helemaal als gewone burgers leven' en lopen de grootste kans, om in handen te vallen van de 'georganiseerde misdaad'. Dan, heb je de 'opruimdienst'. Netzoals er dagelijks afval wordt weggehaald, zo worden ook dagelijks 'menselijke wrakken weggegahaald', of 'rondgesteurd': noem maar op. Is dat medemenselijk? Niet in mijn ogen! De goe-gemeente mensen, willen zekerheid. Die zekerheden, worden behoorlijk op de helling gegooid, waardoor er een diepere tweedeling in de matschappij is ontstaan. De onderlaag wordt armer en armer, de economie drijft als een kurk op de slinkende middenlaag en de rijken, in deze goe-gemeente, trekken simpelweg, aan de langste uiteinden. Op die manier, zijn de elites verzekerd, dat de dingen gebeuren volgens hun eisen. Het zou zeer verhelderend zijn, welke eisen: want het is voor mij overduidelijk, dat JUIST door het 'eisen stellen', dus ook 'de voorwaarden als normen' ingebakken zitten, dat exact het bekaderde gestalte van deze maatschappij vorm geeft.
In een volgend stukje, wil ik er dieper op ingaan, waarbij ik wel heel ver 'in het grijze verleden' een 're-contructie' zou kunnen maken. Geloof mij nooit op mijn woord, want ik ben een deugniet, die nergens in geloofd, en grenzeloos nieuwsgierig is.
Socrates zei wel eens: "Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets weet!" Wat weten we nou eigenlijk? Dat wat we van onze opvoeding, educaties en verenigingen meekrijgen en wat 'andere mensen ons duidelijk willen maken, wat absoluut waar en absoluut niet waar is'? Vruchtbare twijfel lijkt mij op zijn plaats, want dat opent juist heel veel, zodat mensen 'ongecensureerd', hun bijdragen kunnen doen.
Sisyphus.
Er kan geen volkomenheid bestaan zonder droefheid en verlangen, want zonder beiden bestaat er geen nuchterheid en mildheid. Wijsheid zonder mildheid en kennis zonder nuchterheid zijn dus nutteloos!