Dergelijke pretenties heeft links altijd wel gehad ja. Doorgaans liepen die stuk op de realiteit en bleek er minder maakbaar dan beloofd.quote:Op zondag 3 oktober 2004 00:45 schreef SCH het volgende:
Links heeft nou eenmaal altijd gelijk
Zoals wel duidelijk is uit het nieuws waar dit topic op is gebaseerd, is er in het geheel niet bekend wat links 'doorgaans' presteert. Links heeft in Nederland namelijk nog nooit geregeerd, en er is ook nog nooit een parlementaire meerderheid voor links (minus D66) geweest voorzover ik weet.quote:Op zondag 3 oktober 2004 15:40 schreef sjun het volgende:
Dergelijke pretenties heeft links altijd wel gehad ja. Doorgaans liepen die stuk op de realiteit en bleek er minder maakbaar dan beloofd.
Dat lijntje doortrekkend: "rechts" bestaat in Nederland ook niet, we kennen hier alleen centrum-links en centrum-rechts. Kortheidshalve wordt centrum maar weggelaten.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:45 schreef afzuiginrichting het volgende:
[..]
Zoals wel duidelijk is uit het nieuws waar dit topic op is gebaseerd, is er in het geheel niet bekend wat links 'doorgaans' presteert. Links heeft in Nederland namelijk nog nooit geregeerd, en er is ook nog nooit een parlementaire meerderheid voor links (minus D66) geweest voorzover ik weet.
De 'sinterklaasstaat' is vooral een symptoom van moeizame kabinetten over het midden die zowel de kool als de geit sparen, en de rekening op naam van de volgende generatie zetten.
Klopt en wel met die opmerking dat het zich steeds meer laat aanzien dat er weldegelijk een rechtse stroming zich lijkt aan te dienen.quote:Op zondag 3 oktober 2004 23:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat lijntje doortrekkend: "rechts" bestaat in Nederland ook niet, we kennen hier alleen centrum-links en centrum-rechts. Kortheidshalve wordt centrum maar weggelaten.
Je zegt op de manier waarop sommigen in Vlaanderen zeggen: opheffen dat cordonne sanitaire...quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:53 schreef FuifDuif het volgende:
Zekerweten, geef links eens ruim baan. Weg met Balkenende II.
Wat bedoel je hier precies mee? Dat ik onzin praat?quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:55 schreef Ryan3 het volgende:
Je zegt op de manier waarop sommigen in Vlaanderen zeggen: opheffen dat cordonne sanitaire...
Nee, dat het erop lijkt dat je dezelfde houding hebt tov links als sommige mensen tov het Vlaams Blok in België. Laat ze maar op hun bek gaan.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:59 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee? Dat ik onzin praat?
Daar kan ik me wel in vinden, ja. Een echt linkse regering hebben we nog nooit gehad hier... En volgens mij is die meerderheid er ook nog nooit geweest, wat dus ook de reden was om dit topic te openen.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:45 schreef afzuiginrichting het volgende:
Zoals wel duidelijk is uit het nieuws waar dit topic op is gebaseerd, is er in het geheel niet bekend wat links 'doorgaans' presteert. Links heeft in Nederland namelijk nog nooit geregeerd, en er is ook nog nooit een parlementaire meerderheid voor links (minus D66) geweest voorzover ik weet.
De 'sinterklaasstaat' is vooral een symptoom van moeizame kabinetten over het midden die zowel de kool als de geit sparen, en de rekening op naam van de volgende generatie zetten.
Op 1 of andere manier blijf ik denken dat de verdere polarisatie in ons land zal afhangen van of Bush een tweede termijn krijgt of niet.quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:30 schreef Drugshond het volgende:
ff denken wat wil links ook alweer.De hypotheekaftrek voor hoge inkomens afbouwen, Mileubelasting = De vervuiler betaald, Milder uitzettingsbeleid, Opstarten van trajecten voor de minder bedeelden = voor reintegratie, Meer geld voor Onderwijs, Minder geld voor defensie, Dragelijker zorg systeem, Aanpakken van de top-inkomens (bedrijfsleven) Minder overheids miljarden verslindende projecten waarbij de einddatum of de efficientie niet zichtbaar is.
Op sommige punten kost het wat, maar dan krijg je er ook weer wat voor terug.
Op een scheve manier zie ik dit maar als een soort inkomens correctie voornamelijk bij de top-inkomens wat de laatste decinia behoorlijk scheef is gegroeid.
Maar de politiek als ook onze samenleving gaat zich steeds manier polariseren. Met aan de ene zijde de SP en aan de eindere zijde Partij Geert Wilders.
Grappig ik dacht hetzelfde.... toen hij weer door de edit ging.quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:34 schreef Ryan3 het volgende:
Op 1 of andere manier blijf ik denken dat de verdere polarisatie in ons land zal afhangen van of Bush een tweede termijn krijgt of niet.
Er zijn heel lang meer parlementszetels links dan rechts van de regeringswaardige partijen geweest. De LPF was blijkbaar vanuit het niets regeringswaardig als nieuwe 'rechtse' partij. Het 'centrum' ligt in het parlement niet precies in het electorale midden, en rechts is in het voordeel. Mensen die lopen te beweren dat 'links' verantwoordelijk voor al het ongeluk in Nederland geven alleen maar aan erg rechts te zijn en (het historische) CDA en (het historische) VVD te 'links' te vinden.quote:Op zondag 3 oktober 2004 23:05 schreef RonaldV het volgende:
Dat lijntje doortrekkend: "rechts" bestaat in Nederland ook niet, we kennen hier alleen centrum-links en centrum-rechts. Kortheidshalve wordt centrum maar weggelaten.
Ik denk dat het eerder afhangt van het gedrag van moslims op deze aardkloot.quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:34 schreef Ryan3 het volgende:
Op 1 of andere manier blijf ik denken dat de verdere polarisatie in ons land zal afhangen van of Bush een tweede termijn krijgt of niet.
De PvdA zal een zeer gedetailleerd regeerakkoord eisen, maar wel serieus onderhandelen. De bal ligt bij de SP, die zaken zullen moeten opgeven. PvdA en GL kunnen er wel uitkomen. PvdA/VVD zal heel lastig zijn. Die sluit ik uit. PvdA/CDA ligt niet voor de hand, maar met CDA is alles mogelijk. Ik hoop het niet. Misschien dat PvdA, GL, CU(, D66) een marginale mogelijkheid zal blijken als CU een paar zetels van ontevreden sociale CDA'ers kan oppikken. Dat vind ik ook wel een mooie combinatie (mits zonder D66).quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:21 schreef PJORourke het volgende:
Er komt toch geen puur links kabinet. Durft de PvdA toch niet aan, zijn ze opeens de "rechtse", verantwoordelijke partij in de coalitie.
Nou, denk het niet, ik ken moslims en die doen niets fouts...quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder afhangt van het gedrag van moslims op deze aardkloot.
De gemiddelde domme kiezer lieert de onthoofdingen in Irak aan de shoarmazaak op de hoek.quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:51 schreef Ryan3 het volgende:
Nou, denk het niet, ik ken moslims en die doen niets fouts...
Het wordt gewoon paars. Dat willen Bos en Van Aartsen maar al te graag.quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:50 schreef afzuiginrichting het volgende:
De PvdA zal een zeer gedetailleerd regeerakkoord eisen, maar wel serieus onderhandelen. De bal ligt bij de SP, die zaken zullen moeten opgeven. PvdA en GL kunnen er wel uitkomen. PvdA/VVD zal heel lastig zijn. Die sluit ik uit. PvdA/CDA ligt niet voor de hand, maar met CDA is alles mogelijk. Ik hoop het niet. Misschien dat PvdA, GL, CU(, D66) een marginale mogelijkheid zal blijken als CU een paar zetels van ontevreden sociale CDA'ers kan oppikken. Dat vind ik ook wel een mooie combinatie (mits zonder D66).
Iets zegt me dat ik niet de enige ben die dat niet doet...quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De gemiddelde domme kiezer lieert de onthoofdingen in Irak aan de shoarmazaak op de hoek.
Zie je jezelf als gemiddeld en dom dan? Krijg niet die indruk.quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:54 schreef Ryan3 het volgende:
Iets zegt me dat ik niet de enige ben die dat niet doet...
En TV Idols persoonlijkheid Boris als president. Er is een verschil tussen denken en handelen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:52 schreef PJORourke het volgende:
De gemiddelde domme kiezer lieert de onthoofdingen in Irak aan de shoarmazaak op de hoek.
Mediocraat in ultima forma ben ik...quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zie je jezelf als gemiddeld en dom dan? Krijg niet die indruk.
Maar je kan altijd nog op "Nieuw Rechts " drukken... Dat is een vorm van handelen, eenzaam en veilig in het stemhokje.quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:57 schreef Drugshond het volgende:
En TV Idols persoonlijkheid Boris als president. Er is een verschil tussen denken en handelen.
De mensen die dat niet doen/beheersen, horen in een TBS kliniek thuis.
Nieuw Rechts is tragisch, ze willen rechts zijn, maar hebben in feite verdomd veel weg van extreem links...quote:Op maandag 4 oktober 2004 02:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar je kan altijd nog op "Nieuw Rechts " drukken... Dat is een vorm van handelen, eenzaam en veilig in het stemhokje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |