abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 oktober 2004 @ 15:40:07 #126
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22373784
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 00:45 schreef SCH het volgende:
Links heeft nou eenmaal altijd gelijk
Dergelijke pretenties heeft links altijd wel gehad ja. Doorgaans liepen die stuk op de realiteit en bleek er minder maakbaar dan beloofd.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_22383808
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 15:40 schreef sjun het volgende:
Dergelijke pretenties heeft links altijd wel gehad ja. Doorgaans liepen die stuk op de realiteit en bleek er minder maakbaar dan beloofd.
Zoals wel duidelijk is uit het nieuws waar dit topic op is gebaseerd, is er in het geheel niet bekend wat links 'doorgaans' presteert. Links heeft in Nederland namelijk nog nooit geregeerd, en er is ook nog nooit een parlementaire meerderheid voor links (minus D66) geweest voorzover ik weet.

De 'sinterklaasstaat' is vooral een symptoom van moeizame kabinetten over het midden die zowel de kool als de geit sparen, en de rekening op naam van de volgende generatie zetten.
Write a wise saying and your name will live forever
  zondag 3 oktober 2004 @ 23:05:09 #128
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22384309
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 22:45 schreef afzuiginrichting het volgende:

[..]

Zoals wel duidelijk is uit het nieuws waar dit topic op is gebaseerd, is er in het geheel niet bekend wat links 'doorgaans' presteert. Links heeft in Nederland namelijk nog nooit geregeerd, en er is ook nog nooit een parlementaire meerderheid voor links (minus D66) geweest voorzover ik weet.

De 'sinterklaasstaat' is vooral een symptoom van moeizame kabinetten over het midden die zowel de kool als de geit sparen, en de rekening op naam van de volgende generatie zetten.
Dat lijntje doortrekkend: "rechts" bestaat in Nederland ook niet, we kennen hier alleen centrum-links en centrum-rechts. Kortheidshalve wordt centrum maar weggelaten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_22384452
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 23:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat lijntje doortrekkend: "rechts" bestaat in Nederland ook niet, we kennen hier alleen centrum-links en centrum-rechts. Kortheidshalve wordt centrum maar weggelaten.
Klopt en wel met die opmerking dat het zich steeds meer laat aanzien dat er weldegelijk een rechtse stroming zich lijkt aan te dienen.
I´m back.
pi_22386864
Zekerweten, geef links eens ruim baan. Weg met Balkenende II.
pi_22386901
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 00:53 schreef FuifDuif het volgende:
Zekerweten, geef links eens ruim baan. Weg met Balkenende II.
Je zegt op de manier waarop sommigen in Vlaanderen zeggen: opheffen dat cordonne sanitaire...
I´m back.
pi_22386990
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 00:55 schreef Ryan3 het volgende:
Je zegt op de manier waarop sommigen in Vlaanderen zeggen: opheffen dat cordonne sanitaire...
Wat bedoel je hier precies mee? Dat ik onzin praat?
pi_22387021
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 00:59 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? Dat ik onzin praat?
Nee, dat het erop lijkt dat je dezelfde houding hebt tov links als sommige mensen tov het Vlaams Blok in België. Laat ze maar op hun bek gaan.
I´m back.
pi_22387475
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 22:45 schreef afzuiginrichting het volgende:

Daar kan ik me wel in vinden, ja. Een echt linkse regering hebben we nog nooit gehad hier... En volgens mij is die meerderheid er ook nog nooit geweest, wat dus ook de reden was om dit topic te openen.

Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar een regering van PvdA, SP en GroenLinks. Ik ben benieuwd hoe ze het zouden doen en of het echt heel anders zou zijn dan een regering van -bijvoorbeeld- PvdA en CDA.
  maandag 4 oktober 2004 @ 01:21:50 #135
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22387507
Er komt toch geen puur links kabinet. Durft de PvdA toch niet aan, zijn ze opeens de "rechtse", verantwoordelijke partij in de coalitie.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 4 oktober 2004 @ 01:30:45 #136
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22387661
ff denken wat wil links ook alweer.
  • De hypotheekaftrek voor hoge inkomens afbouwen,
  • Mileubelasting = De vervuiler betaald,
  • Milder uitzettingsbeleid,
  • Opstarten van trajecten voor de minder bedeelden = voor reintegratie,
  • Meer geld voor Onderwijs,
  • Minder geld voor defensie,
  • Dragelijker zorg systeem,
  • Aanpakken van de top-inkomens (bedrijfsleven)
  • Minder overheids miljarden verslindende projecten waarbij de einddatum of de efficientie niet zichtbaar is.

Op sommige punten kost het wat, maar dan krijg je er ook weer wat voor terug.
    Op een scheve manier zie ik dit maar als een soort inkomens correctie voornamelijk bij de top-inkomens wat de laatste decenia behoorlijk scheef is gegroeid.

Maar de politiek als ook onze samenleving gaat zich steeds manier polariseren. Met aan de ene zijde de SP en aan de andere zijde Partij Geert Wilders.

Maar ik denk dat als Amerika een "linkse" koers gaat varen (J.Kerry), we dan niet lang zullen achterblijven om hetzelfde te kiezen. Krijgt Amerika na 1 november een grote aanslag te verwerken. Dan zal juist weer de roep toenemen naar een rechtse kandidaat omdat het collectief dan groter is dan Nederland groot is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 04-10-2004 02:02:53 ]
  • pi_22387719
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 01:30 schreef Drugshond het volgende:
    ff denken wat wil links ook alweer.
  • De hypotheekaftrek voor hoge inkomens afbouwen,
  • Mileubelasting = De vervuiler betaald,
  • Milder uitzettingsbeleid,
  • Opstarten van trajecten voor de minder bedeelden = voor reintegratie,
  • Meer geld voor Onderwijs,
  • Minder geld voor defensie,
  • Dragelijker zorg systeem,
  • Aanpakken van de top-inkomens (bedrijfsleven)
  • Minder overheids miljarden verslindende projecten waarbij de einddatum of de efficientie niet zichtbaar is.

Op sommige punten kost het wat, maar dan krijg je er ook weer wat voor terug.
    Op een scheve manier zie ik dit maar als een soort inkomens correctie voornamelijk bij de top-inkomens wat de laatste decinia behoorlijk scheef is gegroeid.

Maar de politiek als ook onze samenleving gaat zich steeds manier polariseren. Met aan de ene zijde de SP en aan de eindere zijde Partij Geert Wilders.
  • Op 1 of andere manier blijf ik denken dat de verdere polarisatie in ons land zal afhangen van of Bush een tweede termijn krijgt of niet.
    I´m back.
      maandag 4 oktober 2004 @ 01:35:36 #138
    89730 Drugshond
    pi_22387739
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 01:34 schreef Ryan3 het volgende:
    Op 1 of andere manier blijf ik denken dat de verdere polarisatie in ons land zal afhangen van of Bush een tweede termijn krijgt of niet.
    Grappig ik dacht hetzelfde.... toen hij weer door de edit ging.
    pi_22387765
    quote:
    Op zondag 3 oktober 2004 23:05 schreef RonaldV het volgende:
    Er zijn heel lang meer parlementszetels links dan rechts van de regeringswaardige partijen geweest. De LPF was blijkbaar vanuit het niets regeringswaardig als nieuwe 'rechtse' partij. Het 'centrum' ligt in het parlement niet precies in het electorale midden, en rechts is in het voordeel. Mensen die lopen te beweren dat 'links' verantwoordelijk voor al het ongeluk in Nederland geven alleen maar aan erg rechts te zijn en (het historische) CDA en (het historische) VVD te 'links' te vinden.

Verder klopt wat je zegt. Alle partijen behalve SP, GL, CU en SGP zoeken meestal automatisch het midden op omdat ze in de regering willen zitten.

Toen de PvdA in 1989 in het kabinet kwam (en daar 12 jaar bleef) was dat een hele gebeurtenis voor 'links' (na slechts drie deelnames in de periode 1958-1989), maar de PvdA regeerde natuurlijk wel met CDA of VVD/D66 en realiseerde weinig dat uitgesproken 'links' is. Zie http://www.euronet.nl/users/cor/kabinet.html : wie is er nou verantwoordelijk voor de toestand van BV Nederland?
      maandag 4 oktober 2004 @ 01:43:38 #140
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22387859
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 01:34 schreef Ryan3 het volgende:
    Op 1 of andere manier blijf ik denken dat de verdere polarisatie in ons land zal afhangen van of Bush een tweede termijn krijgt of niet.
    Ik denk dat het eerder afhangt van het gedrag van moslims op deze aardkloot.
    pi_22387972
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 01:21 schreef PJORourke het volgende:
    Er komt toch geen puur links kabinet. Durft de PvdA toch niet aan, zijn ze opeens de "rechtse", verantwoordelijke partij in de coalitie.
    De PvdA zal een zeer gedetailleerd regeerakkoord eisen, maar wel serieus onderhandelen. De bal ligt bij de SP, die zaken zullen moeten opgeven. PvdA en GL kunnen er wel uitkomen. PvdA/VVD zal heel lastig zijn. Die sluit ik uit. PvdA/CDA ligt niet voor de hand, maar met CDA is alles mogelijk. Ik hoop het niet. Misschien dat PvdA, GL, CU(, D66) een marginale mogelijkheid zal blijken als CU een paar zetels van ontevreden sociale CDA'ers kan oppikken. Dat vind ik ook wel een mooie combinatie (mits zonder D66).
    pi_22387977
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 01:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder afhangt van het gedrag van moslims op deze aardkloot.
    Nou, denk het niet, ik ken moslims en die doen niets fouts...
    I´m back.
      maandag 4 oktober 2004 @ 01:52:18 #143
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22387990
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 01:51 schreef Ryan3 het volgende:
    Nou, denk het niet, ik ken moslims en die doen niets fouts...
    De gemiddelde domme kiezer lieert de onthoofdingen in Irak aan de shoarmazaak op de hoek.
      maandag 4 oktober 2004 @ 01:53:30 #144
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22388000
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 01:50 schreef afzuiginrichting het volgende:
    De PvdA zal een zeer gedetailleerd regeerakkoord eisen, maar wel serieus onderhandelen. De bal ligt bij de SP, die zaken zullen moeten opgeven. PvdA en GL kunnen er wel uitkomen. PvdA/VVD zal heel lastig zijn. Die sluit ik uit. PvdA/CDA ligt niet voor de hand, maar met CDA is alles mogelijk. Ik hoop het niet. Misschien dat PvdA, GL, CU(, D66) een marginale mogelijkheid zal blijken als CU een paar zetels van ontevreden sociale CDA'ers kan oppikken. Dat vind ik ook wel een mooie combinatie (mits zonder D66).
    Het wordt gewoon paars. Dat willen Bos en Van Aartsen maar al te graag.
    pi_22388006
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 01:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De gemiddelde domme kiezer lieert de onthoofdingen in Irak aan de shoarmazaak op de hoek.
    Iets zegt me dat ik niet de enige ben die dat niet doet...
    I´m back.
      maandag 4 oktober 2004 @ 01:56:45 #146
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22388044
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 01:54 schreef Ryan3 het volgende:
    Iets zegt me dat ik niet de enige ben die dat niet doet...
    Zie je jezelf als gemiddeld en dom dan? Krijg niet die indruk.
      maandag 4 oktober 2004 @ 01:57:18 #147
    89730 Drugshond
    pi_22388053
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 01:52 schreef PJORourke het volgende:
    En TV Idols persoonlijkheid Boris als president. Er is een verschil tussen denken en handelen.

De mensen die dat niet doen/beheersen, horen in een TBS kliniek thuis.
    pi_22388144
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 01:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zie je jezelf als gemiddeld en dom dan? Krijg niet die indruk.
    Mediocraat in ultima forma ben ik... .
    I´m back.
      maandag 4 oktober 2004 @ 02:02:59 #149
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22388149
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 01:57 schreef Drugshond het volgende:
    En TV Idols persoonlijkheid Boris als president. Er is een verschil tussen denken en handelen.

De mensen die dat niet doen/beheersen, horen in een TBS kliniek thuis.
    Maar je kan altijd nog op "Nieuw Rechts " drukken... Dat is een vorm van handelen, eenzaam en veilig in het stemhokje.
    pi_22388165
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 02:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Maar je kan altijd nog op "Nieuw Rechts " drukken... Dat is een vorm van handelen, eenzaam en veilig in het stemhokje.
    Nieuw Rechts is tragisch, ze willen rechts zijn, maar hebben in feite verdomd veel weg van extreem links...
    I´m back.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')