En ik vind dit zo'n lieve foto, die post ik nog een keerquote:Lady-wrb Danyel is, als hij zich lekker voelt/goed in zijn "hum" is, redelijk vaak wakker. Als hij veel onderzoeken heeft gehad of als het onrustig is geweest om zijn bedje wil hij zijn schade inhalen en slaapt dan flink bij. Bij het verschonen wordt hij natuurlijk altijd wakker. Veel andere wakkere momenten missen we als we er niet bij zijn. Maar we horen van de verzorgsters wel eens dat hij hele tijden lekker om zich heen ligt te kijken.
En we hebben heerlijk geslapen in ons eigen bed ! Van de verzorgster mochten we vanochtend om 9.00 uur NIET naar Danyel toe omdat we verplicht moesten uitslapendus dat hebben we ook gedaan. Al ben ik tussendoor eruit gegaan om te kolven.
Yosomite Wat geweldig leuk, lief, geweldig, attent en aardig dat je bloemen hebt afgegeven bij mijn schoonouders![]()
![]()
Ze staan te pronken naast de laptop. Heel erg bedankt, we weten niet zo goed wat we moeten zeggen ...
Tan Wat een verrassing net in het ziekenhuis, al post voor Danyel !! Een kaartje voor hem, een briefje voor ons, wat ontzettend lief van jullie. Heel erg bedankt![]()
![]()
Er zijn nog steeds heel veel mensen op wie ik persoonlijk wil reageren n.a.v. de door hun geschreven berichtjes. Hopelijk kom ik daar dit weekend aan toe.
Het is wel erg druk nu, want heen en weer-en naar het ziekenhuis kost nu meer tijd dan in Nijmegen. We zijn NET terug en moeten er om 14.30 al weer zijn voor een gesprek met de kinderarts. Ik hoop dat we dan iets meer horen over de geschatte duur van Danyel's verblijf in het ziekenhuis !!
Dat is gewoon een openbaar adres: Gelreziekenhuizen, afdeling neonathologie - Postbus 9014, 7300 DS Apeldoornquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:27 schreef lady-wrb het volgende:
heb ik het adres waar ik danyel een kaartje kan sturen gemist?
of heeft iemand het voor me?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze dat niet goed vind, het adres is gewoon te vinden op internet, het is geen privé adres. Maar als Phluphy er wel moeite mee heeft (al die postzakken vol uitpakken kost ook weer kostbare tijd natuurlijkquote:(als phluphy het goed vindt tenminste)
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:27 schreef lady-wrb het volgende:
heb ik het adres waar ik danyel een kaartje kan sturen gemist?
of heeft iemand het voor me?
(als phluphy het goed vindt tenminste)
Vast wel, gewoon proberen. Mijn kaartje is al onderweg...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:48 schreef Logician het volgende:
en komt het gewoon aan met alleen de naam danyel er op??
Wij leven zoveel mogelijk van dag tot dag. Theoretisch is Danyel niet buiten levensgevaar, want hij kan nog altijd stuipen krijgen, in het ergste geval zijn deze niet met medicijnen te stoppen. De kans op deze stuipen wordt minder naarmate hij ouder wordt, maar tot een leeftijd van ca. 18 jaar kan dit wel gebeuren.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:21 schreef Tan het volgende:
En ik vraag me af Phluphy, hoe zien jullie de toekomst nu? Hebben jullie verwachtingen of leven jullie van dag tot dag?
Waar ligt Danyel eigenlijk? Ik moest vroeger vaak naar de kinderarts in het Lucas, dr. Leenders, maar die zit er vast niet meer. Dat lijkt me geen handige locatie voor heen en weer gereis. Dan ligt het Juliana toch wat centraler.
Hee wijffie! Wat een berg terugleeswerk he! Het is een van de meest bijzondere dingen in de fok geschiedenis naar mijn mening.quote:Op zondag 3 oktober 2004 10:28 schreef phluphy het volgende:
- Brighteyes; jij had een link geplaatst naar de site voor het beluisteren van het radio fragment. Ik heb het betreffende deel gevonden; en ik krijg een .pls bestand. Waarmee kan ik dit afluisteren? (Welk programma?)
Dat soort toevalligheden... zijn nooit echt toevallig.quote:Op zondag 3 oktober 2004 10:28 schreef phluphy het volgende:
Ook noemde je hem een koningskind. Ik vind het kras, dat een kennis van mij hem al zo noemde toen ik zwanger was ...
Als je het fragment van FOK! Radio bedoeld: Klik hier (In MP3 formaat. Mocht je geen Winamp gebruiken, Media player pakt 'm ook wel).quote:Op zondag 3 oktober 2004 10:28 schreef phluphy het volgende:
- Brighteyes; jij had een link geplaatst naar de site voor het beluisteren van het radio fragment. Ik heb het betreffende deel gevonden; en ik krijg een .pls bestand. Waarmee kan ik dit afluisteren? (Welk programma?)
Inbakeren doen wij hier ook, en ik kan me voorstellen dat het zeker voor Danyel fijn is om steeds iets om zich heen te voelen, een stukje geborgenheid.quote:Op maandag 4 oktober 2004 07:45 schreef phluphy het volgende:
Inbakeren vindt hij trouwens ook prettig. Ik vraag me af of meer ouders dat doen?
Vraagje voor andere moeders: hoe lang hebben jullie gevloeid na de bevalling?
jah dat is dus ook precies wat ik bedoeldequote:Op maandag 4 oktober 2004 12:14 schreef beefcake het volgende:
Phluph, wat ik bedoel is dat je ons er ook zo bij betrekt, je hield ons op de hoogte, terwijl je al genoeg aan je hoofd had en hebt. Daar heb ik zeker bewondering voor! Dat je vecht voor je kind is natuurlijk ook zelfsprekend, maar je straalde zoveel kracht uit in je berichten, dat vind ik gewoon erg knap!
same here...quote:Op maandag 4 oktober 2004 12:14 schreef beefcake het volgende:
Phluph, wat ik bedoel is dat je ons er ook zo bij betrekt, je hield ons op de hoogte, terwijl je al genoeg aan je hoofd had en hebt. Daar heb ik zeker bewondering voor! Dat je vecht voor je kind is natuurlijk ook zelfsprekend, maar je straalde zoveel kracht uit in je berichten, dat vind ik gewoon erg knap!
Ook ik sluit mij hierbij aan.quote:Op maandag 4 oktober 2004 12:14 schreef beefcake het volgende:
Ik denk echt dat het niet is voor te stellen totdat iets dergelijks je zelf overkomt. De een zal idd gewoon met volle moed doorgaan terwijl een ander helemaal instort of nog erger, er voor wegloopt.quote:Op maandag 4 oktober 2004 12:09 schreef phluphy het volgende:
Al die mensen die steeds maar zeggen dat ze zo'n bewondering voor ons hebben en zo .... ik krijg er gemengde gevoelens bij. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er ouders zouden zijn die NIET alles doen voor hun kindje, zoiets is toch vanzelfsprekend? Je ziet zo'n hummeltje en beseft dat ie volledig van jou afhankelijk is. Dat doet toch iets met je? Die laat je toch niet in de steek? Daarvoor ben je ouder, moedertje natuur regelt dat prima, je instinct neemt het helemaal van je over ...
En of ik hier wat aan heb ! Ik dacht zoiets zelf ook al, maar het is altijd fijn om het te horen van iemand die ervaring heeft. Bedankt !quote:Op maandag 4 oktober 2004 12:15 schreef Leah het volgende:
- knip - Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het hoeft dus niet aan Danyel's ontwikkeling te liggen.
Het is een soort wisselwerking denk ik, want voor mij was het prettig om dagelijks alles van me af te schrijven. Het kunnen delen van de gevoelens heb ik als een soort troost ervaren. De oprechte hartelijkheid van iedereen was hierbij echt geweldig.quote:Op maandag 4 oktober 2004 schreven diverse mensen iets over het delen van alle gebeurtenissen
quote:Op zondag 3 oktober 2004 23:24 schreef PrintScreen het volgende:
Phluphy
En dan een prachtig verhaal!!
Vooral als je je helemaal inleeft bij het voorlezen en alle geluiden zo natuurgetrouw mogelijk probeert na te bootsen. Rátátátátátááá.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:23 schreef Anitra het volgende:
Oh dat boekje van die mol is zo leukDjen heeft op school wel tig geleend bij de bieb. En ik kreeg hem van mijn tante opgestuurd. Als je het voorleest moet je zelf ook lachen, geweldig
dat dacht ik alquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:42 schreef phluphy het volgende:
Rewimo en Daniman "Yohanan" is de Hebreeuwse naam voor Johannes. Als je het op zijn Hebreeuws uitspreekt is het inderdaad met een "ch" klank. Het betekent: God is genadig. Overigens is "Danyel" de Hebreeuwse spelling voor "Daniël" (beide namen hebben we ontleend aan een boek over alle bijbelse personen, waar van alle namen de Griekse en Hebreeuwse spelling genoemd staan en waarin iets verteld wordt over de betreffende persoon.
Post-natale zwangerschaps dementie..heel normaal hoor !!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 18:23 schreef Anitra het volgende:
Ik ben wel een klein beetje dement hoorik vond die tekst zo mooi op de kaart voor jullie
Heerlijk dat Danyel zo ontspannen is.en knuf
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 18:16 schreef phluphy het volgende:
Voeding is verhoogd naar 80 ml en wordt al gegeven in 40 minuten. Er is geen retentie en hij spuugt niets terug (behalve kleine mondjes).
Je staat erbij (vooraan!)quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:34 schreef easy-going het volgende:
en het was ook namens mij hoor![]()
jamaar nou doen jequote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:39 schreef phluphy het volgende:
[..]
Je staat erbij (vooraan!)
Hee, je icoonquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:42 schreef phluphy het volgende:
Ik was nog wat vergeten te zeggen:
Het is niet zo goed te zien op de foto's, maar hij is echt supergroot en van heel mooi "materiaal".
En op de doos stond dat-ie uit Etiopië komt. Echt heel bijzonder !
Doet mij er idd ook maar een paarquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:56 schreef Lois het volgende:
Fluf als je dit soort lieve dingen gaat zeggen hou ik het niet droog![]()
[afbeelding]
Phluph, hier maar weer eens een duidelijk staaltje van wat een bijzonder mens je bentquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:52 schreef phluphy het volgende:
Ik zal proberen uit te leggen waarom ik het belangrijk vond alle namen op te noemen/over te typen:
Ik probeerde het gevoel over te brengen wat ik kreeg bij het bewust lezen van elke naam. Want achter elke naam zit een mens, een mens met een gezicht, met gevoelens, met gedachten. Een deel van hun gevoelens en gedachten hebben ze al een tijdlang met ons gedeeld.
Het zijn allemaal mensen met een eigen leven, met hun eigen zorgen en bezigheden, die toch de moeite hebben genomen iets voor een ander te doen in plaats van aan zichzelf te denken.![]()
Daarbij vergeleken was het overtypen een kleine moeite ....en een makkelijke tegenprestatie
Alstu..quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:10 schreef Anitra het volgende:
wil men de doos kleenex even door geven
Ik zit hier ook met overlopende ogen hoor!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:56 schreef Lois het volgende:
Fluf als je dit soort lieve dingen gaat zeggen hou ik het niet droog :')
Eerlijk gezegd denk ik eerder aan begin volgende week. Op mijn verzoek is het ophogen van de voedings-snelheid geleidelijk aan gegaan. We hebben wel al wat sonde-voeding-lessen gehad, maar ook daar zijn we nog niet klaar mee (voor). We hebben straks een gesprek met de arts, er zullen dan wel definitieve afspraken gemaakt worden.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 08:55 schreef Yosomite het volgende:
Ik ben reuze benieuwd hoe dat straks thuis zal gaan. Is dat nog steeds volgens de planning eind van de week?
thx 4 tipquote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:27 schreef Rewimo het volgende:
Voor degenen die het meedoen aan het kado gemist hebben: wat er over is aan geld maakt Troel uit naam van Danyel over aan een goed doel. Misschien kun je nog even met haar overleggen als je daar alsnog aan mee wilt doen?
thnx, ik had het ook gemist.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:27 schreef Rewimo het volgende:
Voor degenen die het meedoen aan het kado gemist hebben: wat er over is aan geld maakt Troel uit naam van Danyel over aan een goed doel. Misschien kun je nog even met haar overleggen als je daar alsnog aan mee wilt doen?
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:52 schreef phluphy het volgende:
Ik zal proberen uit te leggen waarom ik het belangrijk vond alle namen op te noemen/over te typen:
Ik probeerde het gevoel over te brengen wat ik kreeg bij het bewust lezen van elke naam. Want achter elke naam zit een mens, een mens met een gezicht, met gevoelens, met gedachten. Een deel van hun gevoelens en gedachten hebben ze al een tijdlang met ons gedeeld.
Het zijn allemaal mensen met een eigen leven, met hun eigen zorgen en bezigheden, die toch de moeite hebben genomen iets voor een ander te doen in plaats van aan zichzelf te denken.![]()
Daarbij vergeleken was het overtypen een kleine moeite ....en een makkelijke tegenprestatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |