abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36830115
Als iemand in Beijing een blond meisje uit Utrecht tegenkomt die Roos heet moet je maar de groeten doen!
pi_36831839
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:30 schreef Roellio het volgende:
Als iemand in Beijing een blond meisje uit Utrecht tegenkomt die Roos heet moet je maar de groeten doen!
Ze zal in ieder geval behoorlijk opvallen!
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:46:47 #153
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36948609
Ik vind het nog altijd super dat jullie ook echt naar de FoodCourt zijn gegaan!
Bij de gedachte aan de FoodCourt alleen al zou ik willen dat ik even terug kon....
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_37033988
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 11:46 schreef CleeJee het volgende:
Ik vind het nog altijd super dat jullie ook echt naar de FoodCourt zijn gegaan!
Bij de gedachte aan de FoodCourt alleen al zou ik willen dat ik even terug kon....
Het is dan ook een hele goede aanrader geweest en ik wil ook wel terug!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 19 april 2006 @ 11:26:53 #155
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37090309
*Leest ook mee
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37765756
Gaan er ook mensen in 2008 heen? Ik zit er over na te denken. Vond Beijing echt vet en in 2008 is alles ook echt af!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:08:40 #157
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37765926
Rob, ik volg nog steeds je reis via je mails, gaaf man!

Wel gaaf om in 2008 heen te gaan...even kijken tegen die tijd ;-)
Ben nu een Boek over Peking aan het lezen geschreven door een correspondent van de Volkskrant die er jaren gewoond heeft, echt een aanrader als je terugkomt, zó herkenbaar!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 23:47:33 #158
21503 Vava
Zoix!!
pi_37776183
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:02 schreef versteegrob het volgende:
Gaan er ook mensen in 2008 heen? Ik zit er over na te denken. Vond Beijing echt vet en in 2008 is alles ook echt af!
Voor de vergelijking lijkt het me wel leuk om er over een paar jaar nog eens te kijken, hoeft niet per se 2008 te zijn.

Ik heb nu mijn Beijing 2008 t-shirt aan, gebruik ik als pyjama maar wel in de officiele Olympic Store in Badaling gekocht
Let's plant a tree
  zaterdag 13 mei 2006 @ 00:04:28 #159
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37776821
Vava liegebeest! Je China-verhaal op je website staat er nog steeds niet! Je zou het "volgende week" doen..

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37776927
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:04 schreef jojomen4 het volgende:
Vava liegebeest! Je China-verhaal op je website staat er nog steeds niet! Je zou het "volgende week" doen..

Ja, druk druk! En mijn moeder moet ook nog een stuk schrijven en die heeft het naar eigen zeggen ook druk zelfs aan de rest van de foto's ben ik nog niet toegekomen dat zijn echt van die klussen waar ik een hele dag de tijd voor wil hebben!

Maar het wachten wordt wel beloond hoor
Let's plant a tree
pi_37781078
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:47 schreef Vava het volgende:

[..]

Voor de vergelijking lijkt het me wel leuk om er over een paar jaar nog eens te kijken, hoeft niet per se 2008 te zijn.

Ik heb nu mijn Beijing 2008 t-shirt aan, gebruik ik als pyjama maar wel in de officiele Olympic Store in Badaling gekocht
Toen ik er was, was er ook een oudere mevrouw met ons mee. voor haar was het de derde keer in de stad. Ze was er geweest in de jaren zeventg, jaren tachtig en toen 2001.

Volgens haar was het contrast iedere keer enorm. Iedere tien jaar was de stad weer zo veel groter geworden. Wéér een nieuwe ringweg, weer grotere en hogere gebouwen, weer meer verkeer.

Dus wie weet, over tien jaar...
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:50:46 #162
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37784991
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:07 schreef Vava het volgende:

[..]

Ja, druk druk! En mijn moeder moet ook nog een stuk schrijven en die heeft het naar eigen zeggen ook druk zelfs aan de rest van de foto's ben ik nog niet toegekomen dat zijn echt van die klussen waar ik een hele dag de tijd voor wil hebben!

Maar het wachten wordt wel beloond hoor
Ik wacht rustig af
pi_37799530
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 09:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Toen ik er was, was er ook een oudere mevrouw met ons mee. voor haar was het de derde keer in de stad. Ze was er geweest in de jaren zeventg, jaren tachtig en toen 2001.

Volgens haar was het contrast iedere keer enorm. Iedere tien jaar was de stad weer zo veel groter geworden. Wéér een nieuwe ringweg, weer grotere en hogere gebouwen, weer meer verkeer.

Dus wie weet, over tien jaar...
Misschien als eindpunt van een reis door Rusland die ik ooit ga maken

Ik vind het ook wel jammer dat ik pas vorig jaar voor het eerst in Berlijn geweest ben (heel andere stad maar even voor de vergelijking) ook een stad die best snel verandert, had graag die verschillen zelf gezien.
Let's plant a tree
pi_37799535
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:50 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Ik wacht rustig af
Goedzo
Let's plant a tree
  vrijdag 14 juli 2006 @ 13:12:59 #165
91820 Thije
Ipsa scientia potestas est
pi_39818986
Heeft er iemand tips over het reserveren van treinreizen binnen China? Ik heb 2 tickets nodig van XIAN naar Peking voor een nachttrein o.i.d.

Ik ga 1 augustus 5 weken naar China. Waar we een route Peking - Xian willen gaan afleggen. Naar Xian toe willen we rustig aan doen en allerlei mooie dorpjes bezoeken. Als we bij Xian zijn willen we daar een paar dagen blijven en dan in één keer terug. Tips?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 13:24:58 #166
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_39819309
Ik heb wel een keer de website gevonden van de chineze spoorlijn dacht ik. Ff googlen!

Edit: http://www.china-train-ticket.com/railway/

Ik verzeker je niet dat het de officiele site is maar misschien vind je er wat goeie info!
pi_39819755
treinkaartjes kun je gewoon daar ter plekke kopen hoor. Wij betaalden (vorige maand) 25 euro voor de nachttrein (hardsleeper), 2 dagen van te voren kaartje gekocht. Gewoon de datum en bestemming op een briefje schrijven en het type stoel/bed wat je wil aanwijzen in je taalgids.

Nog een tip voor het terracotta leger: neem bus 306 vanaf station, als je met je rug tegen de voorkant van het station staan aan de linkerkant, staat een bordje 'special lines', voor maar 7 yuan ga je rechtsstreeks naar het terracottaleger.... je wordt bedolven door tours die ook een bordje 306 bij hun tour hebben staan maar dan stop je 30 keer onderweg en heb je veels te weinig tijd bij het leger. En je betaald iets van 30 euro daarvoor ofzo.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 13:41:34 #168
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_39819861
Volgens mij is het heel lastig om dit van tevoren te regelen. I weet nog van mijn (groeps) reis 6 jaar terug dat de reisleider er een dag voor uittrok om kaartjes te gaan kopen. In het binnenland werd dat steeds lastiger, in Beijing ging het nog het snelst. Strekking van het verhaal is dat als je daar aan het loket een kaartje wilt kopen er gewoon simpel gezegd wordt "Die hebben we niet". Na een aantal keer proberen kreeg hij dan vaak via via contact met een hoger geplaatste die dan ook zei dat er geen kaartjes waren, maar als hij wat geld toegeschoven kreeg hij misschien wat kon regelen. Uiteindelijk lukte dat wel steeds, maar kan dus misschien wel lastig worden.

Moet zeggen dat dit dus niet mijn eigen ervaring is, en dat het van 6 jaar geleden is.

btw Als ik 5 weken door China zou reizen zou ik me absoluut niet beperken tot Beijing en Xian. Er zijn nog zoveel mooie andere dingen te zien in het binnenland! Zou zeker ook richting Chengdu, Kunming en Guilin gaan en eindigen in Kanton / Hong Kong.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 14:06:32 #169
91820 Thije
pi_39820690
Ja? Kun je daar wat meer over vertellen? Over Chengdu, Kunming en Guilin? Is dat makkelijk te bereiken? We hebben inderdaad een ruime planning. Voor de reis die we hebben gepland staat volgens the Lonely planet 3 weken.
pi_39837696
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:41 schreef Keijs het volgende:
btw Als ik 5 weken door China zou reizen zou ik me absoluut niet beperken tot Beijing en Xian. Er zijn nog zoveel mooie andere dingen te zien in het binnenland! Zou zeker ook richting Chengdu, Kunming en Guilin gaan en eindigen in Kanton / Hong Kong.
Xian is niet zo heel ver van Beijing dus in 5 weken kan je veel meer zien dan alleen dat gebied.

Een collega van me gaat naar China en zij had het ook over een treinreis, zal morgen wel even vragen hoe ze dat met reserveren gedaan heeft
Let's plant a tree
pi_39838138
Voor de mensen die willen gaan stappen in Peking; ga naar de "Rock-Roll" club. Echt een aanrader voor mensen die van pop muziek houden (geen rock), zowel in het chinees als in het amerikaans. Toen ik er was gingen ca. 800-1000 trendy chinezen uit hun dak op een of andere bekende chineze pop-artiest. Echt een hele aparte ervaring. Grappige was dat we bij aankomst gelijk door mochten lopen via een VIP ingang, en zo in een aparte VIP room terecht kwamen met relaxte loungebanken en een aparte dansvloer. (ja ook chinese danseressen ) Misschien dat sommige mensen nu denken... wat? VIP? jij? Dit heeft gewoon puur te maken met dat je er als een echte tourist uit ziet (korte broek ) en hen denken dus dat jij geld heb. Maar goed, toen ontdekte we dus de gewone zaal met die popartiest, en was eigenlijk veel leuker omdat je dan echt het chinese stappersgevoel krijgt .
pi_39843484
Zijn jullie ook van plan om in 2008 te gaan ivm de spelen? Ik zit er wel over na te denken, alles is dan "af". En natuurlijk lekker druk, denk er nog overna.
pi_39845744
Ja, zonder Olympische Spelen is Peking uitgestorven.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:29:40 #174
91820 Thije
pi_39859563
Heeft iemand hier trouwens ervaring met China Southern Airlines? Is het een ruim/net toestel?
pi_39862396
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:29 schreef Thije het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met China Southern Airlines? Is het een ruim/net toestel?
Ik ben met China Southern naar China geweest. De toestellen waren erg nieuw, Boeing 777. Er waren beeldschermpjes bij elke stoel maar het beeld was ontzettend slecht, ik heb de hele reis de vluchtinformatie voor me gehad.

Mijn collega heeft de treinkaartjes via iemand die nu al in Beijing is gekocht, geen info dus over vooraf reserveren of je moet iemand in China kennen
Let's plant a tree
pi_39899434
Nogmaals, treinkaartjes kopen is echt geen probleem in China, ben net in juni geweest en je gaat gewoon een paar dagen voordat je weggaat naar het loket en je koopt een kaartje, pas de probleme! Niks geld toestoppen of naar een hogergeplaatste....
  maandag 17 juli 2006 @ 10:42:25 #177
128032 Zwagger
Walk the talk
pi_39899538
Beijing(central) heeft ook een International Office. Even zoeken en hopen dat er iemand is. Wel ok service. Verder blijkt het vaak de moeite waard te zijn iets te regelen via die toerist centres bij hotels, youth hostels etc. Betaal je vaak iets commisie maar is te verwaarlozen ( 3/4 euro)
  dinsdag 18 juli 2006 @ 07:15:46 #178
22526 The_T
Shenzhen, China
pi_39930311
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:29 schreef Thije het volgende:
M'n ouders zijn met CZ van Amsterdam naar Beijing gevlogen, dat was vrij krapjes. Er zat een dikke kerel naast mn vader en daarvoor was echt te weinig plek. Die moest dus verhuizen, er was ook weinig beenruimte aldus mn ouders.

Mocht iemand trouwens nog een reisverslag van Yunnan of Macau willen lezen, kun je altijd even op m'n website kijken. Natuurlijk met de nodige foto's erbij
Bezoek ook eens m'n website: http://www.startinchina.com
pi_40065974
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 07:15 schreef The_T het volgende:

[..]

M'n ouders zijn met CZ van Amsterdam naar Beijing gevlogen, dat was vrij krapjes. Er zat een dikke kerel naast mn vader en daarvoor was echt te weinig plek. Die moest dus verhuizen, er was ook weinig beenruimte aldus mn ouders.

Mocht iemand trouwens nog een reisverslag van Yunnan of Macau willen lezen, kun je altijd even op m'n website kijken. Natuurlijk met de nodige foto's erbij
Bij mij zat het vliegtuig nog niet voor de helft vol maar toen mijn stoel kapot bleek en ik zoek ging naar een andere stoel kon ik uiteindelijk op een rotplek zitten omdat iedereen languit over 3 of 4 stoelen lag te slapen en de stewardessen de slapende personen niet wakker wilden maken....
Let's plant a tree
pi_40076957
In oktober vertrek ik waarschijnlijk voor een reis door Rusland van een paar weken tot een maand per trein. Daarna ga ik naar Mongolie en vanuit Mongolie pak ik de trein naar Beijing. Ik wil vanauit Beijing verder China in, de eerste stop wil ik al maken na 1,5 uur in Tianjin. Misschien dat Gaoxing meer kan vertellen over zijn stad (bezienswaardigheden, eten, overnachten, hostels etc)? Ik ben waarschijnlijk half november of december in China (ik weet dat het er dan niet warm meer is in het noorden ).

Ik heb al veel over Beijing gelezen in dit topic en ik denk dat dat zeer bruikbaar is. Wat ik me nog een beetje afvraag is wat de prijzen van hostels zo'n beetje zijn (staan uiteraard ook wel op internet) en wat hostels zijn die aan te raden zijn. Waar ik ook naar benieuwd ben is of het mogelijk is om relatief makkelijk kaartjes te kopen in Beijing naar Tianjin en van daaruit verder naar het zuiden? Is het echt altijd noodzakelijk om kaartjes een paar dagen van te voren te kopen of kan het ook op het station op dezelfde dag (bv. van Beijing naar Tianjin)?

Ik hoop dat er wat mensen zijn die wat kunnen vertellen. Alvast bedankt.
  FOK!fossiel dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:00:26 #181
8443 cptmarco
it's captain...
pi_40394793
Shoestring heeft een leuke Peking-reis in de aanbieding: begin november ga ik lekker een weekje naar Beijing... Ik ben benieuwd, dit wordt mijn eerste kennismaking met China.
pi_40394925
En wat is die aanbieding?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  FOK!fossiel dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:14:08 #183
8443 cptmarco
it's captain...
pi_40395941
Wat komt er dan nog bij aan kosten boven die 500?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  FOK!fossiel dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:41:20 #185
8443 cptmarco
it's captain...
pi_40396057
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:14 schreef cptmarco het volgende:
Beijing reis Shoestring...

ohja aanbieding is uiteraard erg betrekkelijk...
Zo'n soort reisje had ik ook neem je dat excursiepakket er wel bij?
Let's plant a tree
  FOK!fossiel dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:45:38 #187
8443 cptmarco
it's captain...
pi_40396140
absoluut, daarom ga ik ook georganiseerd. Je nergens druk om hoeven te maken en toch al de highlights zien...
pi_40396248
brrrr georganiseerd....

maarre let je wel op!

Gedeputeerde Zeeland omgekomen in Peking
PEKING/MIDDELBURG - De Zeeuwse gedeputeerde Thijs Kramer (1955) is dinsdag om het leven gekomen door een verkeersongeval in de Chinese hoofdstad Peking. Dat heeft de provincie Zeeland bekendgemaakt. Kramer was met zijn partner, die ongedeerd bleef, op vakantie in China.

Kramer zat in een bus die op weg was naar de Chinese Muur, toen het voertuig in botsing kwam met een vrachtwagen die betonblokken vervoerde. Een van de blokken raakte los en viel op de bus. Twee andere toeristen kwamen eveneens om het leven. Volgens het persbureau Xinhua kwamen zij uit Ierland.

Het Zeeuwse provinciebestuur heeft geschokt gereageerd op de dood van Kramer, die zich als PvdA-gedeputeerde vooral bezighield met onderwerpen als natuur en water. Het roemt zijn „visie en daadkracht” en zijn inzet voor de inwoners van de provincie.

Voor Omroep Zeeland Radio zei commissaris van de koningin Wim van Gelder vanaf zijn vakantieadres geschokt te zijn. „Zeker als je je realiseert waar hij verongelukt is. Hij wilde al jaren de Chinese Muur zien. Hij was een karakteristieke figuur in het college van Gedeputeerde Staten, die een nieuwe boodschap had voor Zeeland over natuur en water.”

Kramer was de gedeputeerde die zich bezighield met de Zeeuwse coördinatie van ontpoldering rondom de Westerschelde in verband met de verdieping daarvan. Daartegen was de afgelopen maanden veel weerstand. Rien van Hekken, woordvoerder van de boeren in de te ontpolderen gebieden, vindt het verlies tragisch. „We hadden weliswaar een andere mening, maar de laatste tijd was er weer sprake van dialoog. Na de vakantie zouden we die voortzetten.”
PEKING/MIDDELBURG - De Zeeuwse gedeputeerde Thijs Kramer (1955) is dinsdag om het leven gekomen door een verkeersongeval in de Chinese hoofdstad Peking. Dat heeft de provincie Zeeland bekendgemaakt. Kramer was met zijn partner, die ongedeerd bleef, op vakantie in China.

Kramer zat in een bus die op weg was naar de Chinese Muur, toen het voertuig in botsing kwam met een vrachtwagen die betonblokken vervoerde. Een van de blokken raakte los en viel op de bus. Twee andere toeristen kwamen eveneens om het leven. Volgens het persbureau Xinhua kwamen zij uit Ierland.

Het Zeeuwse provinciebestuur heeft geschokt gereageerd op de dood van Kramer, die zich als PvdA-gedeputeerde vooral bezighield met onderwerpen als natuur en water. Het roemt zijn „visie en daadkracht” en zijn inzet voor de inwoners van de provincie.

Voor Omroep Zeeland Radio zei commissaris van de koningin Wim van Gelder vanaf zijn vakantieadres geschokt te zijn. „Zeker als je je realiseert waar hij verongelukt is. Hij wilde al jaren de Chinese Muur zien. Hij was een karakteristieke figuur in het college van Gedeputeerde Staten, die een nieuwe boodschap had voor Zeeland over natuur en water.”

Kramer was de gedeputeerde die zich bezighield met de Zeeuwse coördinatie van ontpoldering rondom de Westerschelde in verband met de verdieping daarvan. Daartegen was de afgelopen maanden veel weerstand. Rien van Hekken, woordvoerder van de boeren in de te ontpolderen gebieden, vindt het verlies tragisch. „We hadden weliswaar een andere mening, maar de laatste tijd was er weer sprake van dialoog. Na de vakantie zouden we die voortzetten.”

[ Bericht 0% gewijzigd door fishbeer op 01-08-2006 20:54:58 ]
  FOK!fossiel dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:50:28 #189
8443 cptmarco
it's captain...
pi_40396301
Ach, ik heb wel vaker in zulke landen in een slechte bus op een weg vol met haarspeldbochten gezeten en ik leef nog steeds....
pi_40396694
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:45 schreef cptmarco het volgende:
absoluut, daarom ga ik ook georganiseerd. Je nergens druk om hoeven te maken en toch al de highlights zien...
Groot gelijk zeker als je in korte tijd veel wilt zien. Al was een week echt zat voor alleen Beijing, dan ken je de tempels enz.. wel
Let's plant a tree
pi_40396853
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:48 schreef fishbeer het volgende:
Ik las het al ergens eerder vandaag, wrang hoor...
Let's plant a tree
pi_40489417
ben van plan om in oktober 8 dagen Beijing te doen!

nu hoor ik allemaal wilde verhalen dat je zo je vakantieprijs terug hebt als je een paar geheugenkaartjes of ander techniesch vernuft mee neemt naar NL, zijn die prijzen in China echt zo laag?

iemand hier ervaring mee?
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_40489540
Nou, ik had een SD kaartje gekocht in Beijing voor mijn camera, denkend dat het goedkoper was, maar eenmaal in Nederland bleek het even duur. In China is het meeste vele malen goedkoper, maar electronica niet echt, vooral in een stad als Beijing.
pi_40496222
Als je naar Silk Market gaat en goed af kunt dingen, kun je wel redelijk voordelig uit zijn hoor. Ik heb geprobeerd voor hoeveel ik een Nintendo DS kon kopen, kwam uit op 80 euro. Niet gedaan want ik had dat ding niet nodig Vraag me alleen wel af hoe "echt" alles is wat je daar kunt kopen.....
Let's plant a tree
pi_40496837
Nintendo verkoopt in ieder geval niet onder Nintendo in China, dus waarschijnlijk illegaal spul. En afdingen is inderdaad wel een optie, ik heb gemerkt dat ze dat zelfs in de "gewone" winkels doen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:25:21 #196
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40497038
Weet iemand waar het China topic is?
pi_40497093
Veel was illegaal daar denk ik ik geloof ook nooit dat mijn schoenen van Puma echt zijn ik heb er omgerekend 6 euro voor betaald!
Let's plant a tree
pi_40534393
Ik reageer ook effe, want Bejjing staat ook op mijn verlanglijst.
Ik ga zeker pas na 2008.
pi_40725094
Niemand die me kan helpen met mijn vragen van 22 juli?

Ik hoop dat er iemand kan/wil reageren (serieus), zou ik op prijs stellen.
pi_42419097
iemand die er toevallig pas geweest is en nog tipjes heeft die hier nog niet staan? ik vertrek over precies een weekje, 8 dagen Beijing, dingen die ik zeker wil zien / doen:

- de muur (iemand tips hoe het makkelijkst bij Simaitai te komen?)
- Terra Cotta leger (fishbeer, is die lijn 306 vanuit Beijing? en hoe lang doe je er ongeveer over dan?)
- Silk markets
- Verboden stad
- plein van de hemelse vrede

alle tips zijn welkom...
is het in Beijing makkelijk om een excursie te boeken? of loont het de moeite om dit vooraf via internet te doen (www.tour-beijing.com)? wat zijn normale prijzen voor bijvoorbeeld een dagje naar de muur in Simaitai?
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')