abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31207588
Ik heb inderdaad ook bussen gezien, alleen zaten die op elk tijdstip propvol, ik blijf voorstander van fietsen of lopen
karaoke moet je van houden. Ik ben naar een kung-fu show geweest, was op zich wel aardig, meer ballet acrobatiek en dans dan kung-fu maar toch wel leuk om te zien en een echte meet and greet na afloop! was 150 yuan = 15 euro ong. Opera werd door mijn groepsgenoten afgeraden, maar zij hebben dan ook 2,5 uur moeten zitten.
oh ja hopelijk ga je een flink aantal dagen want de 5 dagen dat ik er was, was echt veel te kort.
merkkleding is dus allemaal nep! echte merkkleding kost daar net zoveel als hier.

Oh ja de starbucks frappuccino's zijn heel erg lekker

wanneer ga je trouwens?

[ Bericht 9% gewijzigd door voodoolady op 05-10-2005 16:41:38 ]
pi_31209136
In de LP staan kaartjes met zowel karakters als Westerse namen, dus als je de weg wilt vragen of een taxi nemen is dat erg handig.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:55:53 #53
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_31211574
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:39 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
Edit: Ik lees overal dat ik de touristische plek van de muur moet mijden omdat daar Mcdonalds enzo zit, iets waar ik natuurlijk niet voor naar de muur toe ga. Er staat dat Simatai een goede niet zo touristische plek is om de muur te zien. Hoe hebben jullie dat gedaan en hoe duur was dat ongeveer?
Er zijn naar mijn weten drie plaatsen om De Muur te bezoeken (ben zelf bij nr. 2 geweest):

1. Badaling. Het dichtst bij de stad en hier gaat elke Japanner of overige bejaarde toerist heen. Je kunt Badaling combineren met de Ming graven, maar het massale toeristische zou mij persoonlijk afschrikken. Verder schijnt de locatie minder mooi te zijn dan de overige twee, wat minder stijle bergen enzow.

2. Mutianyu.
Ligt wat verder buiten de stad (1,5 uur rijden ? is alweer 5 jaar geleden). Toen ik hier was waren we er erg vroeg en was er werkelijk bijna niemand. Mooie locatie met hele stijle heuvels waar de muur tegenopklimt. Dus veel minder druk en toeristisch.

3. Simatai
Ligt vrij ver buiten de stad (100 km?). De meest rustige en misschien ook mooiste plaats om muur te bezoeken. Omgeving is nog mooier, en volgens mij zijn hier ook grotere stukken "ongerestaureerde muur te zien.

De muur in Mutianyu

Als je naar Beijing gaat is De Muur natuurlijk een must. Vond het best indrukwekkend, maar het is opzichzelf natuurlijk geen superindrukwekkend bouwwerk om te zien. alleen omdat je weet hoelang hij totaal is en hoe oud maakt het indrukwekkend.

Wat het kost geen idee ik ben met een georganiseerde reis geweest, wwaar dieze excurse onderdeel van de reissom uitmaakte.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:41:13 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31216895
en K_man, hoe was het in Peking?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31217908
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:32 schreef voodoolady het volgende:
oh ja hopelijk ga je een flink aantal dagen want de 5 dagen dat ik er was, was echt veel te kort.
merkkleding is dus allemaal nep! echte merkkleding kost daar net zoveel als hier.

wanneer ga je trouwens?
Ik ga 12 dagen, vanaf de 21e.
pi_31217918
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en K_man, hoe was het in Peking?
Ik vond het een enorm lelijke stad. Met een paar hele mooie pareltjes.
pi_31217957
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:55 schreef Keijs het volgende:

[..]

2. Mutianyu.
Ligt wat verder buiten de stad (1,5 uur rijden ? is alweer 5 jaar geleden). Toen ik hier was waren we er erg vroeg en was er werkelijk bijna niemand. Mooie locatie met hele stijle heuvels waar de muur tegenopklimt. Dus veel minder druk en toeristisch.
Zou dat te fietsen zijn? Lijkt me wel, als je een beetje vroeg vertrekt, of heb ik het helemaal mis? Ik hou wel van een eindje fietsen, en zo zie ik ook nog meer van de omgeving.
quote:
Als je naar Beijing gaat is De Muur natuurlijk een must. Vond het best indrukwekkend, maar het is opzichzelf natuurlijk geen superindrukwekkend bouwwerk om te zien. alleen omdat je weet hoelang hij totaal is en hoe oud maakt het indrukwekkend.
Ja, ik kan niet naar Beijing zonder de muur gezien te hebben. .
pi_31218005
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 17:24 schreef k_man het volgende:
In de LP staan kaartjes met zowel karakters als Westerse namen, dus als je de weg wilt vragen of een taxi nemen is dat erg handig.
LP?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:18:24 #59
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31218102
konely planet
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31218344
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
konely planet
Lonely Planet. Okay.
pi_31224350
Ik ben ook bij Mituanyu geweest, heb bijna dezelfde foto! Maar het is niet te fietsen denk ik, er loopt volgens mij alleen een doorgaande weg voor auto's, al fietsen de chinezen er wel over, maar zou het zelf niet doen, heenweg is inderdaad ong. 1,5 uur rijden maar terug ong. 2,5 uur door files, daarbij zul je op de terugweg best moe zijn van de beklimming.
Toen wij er waren waren er wel wat toeristen maar niet dat het vervelend werd, wel veeeel kraampjes met souvenirs, ook hier weer veel afdingen en hoe verder je naar beneden gaat hoe goedkoper het wordt, na de klim natuurlijk Er is hier ook een kabelbaan die de eerste 2000 treden voor je kan nemen, het gaat echt steil omhoog maar de laatste 1000 zul je zelf moeten lopen, goed te doen hoor
Ik vond het ook heel erg indrukwekkend om te zien, heel bizar dat er ineens boven op een steile heuvel een muur staat, na kan het niet goed uitleggen je zou het zelf moeten zien!
Hotels kunnen vaak ook wel een excursie regelen.
pi_31229709
Voodoolady, heb je msn, dan kan ik je nog wat dingen vragen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:55:37 #63
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_31233708
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:01 schreef voodoolady het volgende:

Markten zijn ook altijd erg leuk te bezoeken, ga alleen naar de silkmarket als je graag iets neps wilt kopen en HARD onderhandelen (kan je zomaar een north face goretex jas van 15 euro opleveren die het nog doet ook!)
Kijk dit vind ik apart: je hebt het over NEP als eerste, en daarna 'die het nog doet ook'. Ik vind dat altijd zo'n load of crap. Het hoeft allemaal niet nep te zijn mits je goed oplet wat je koopt. 99% van de kleding die in NL verkocht wordt (vooral duurdere merken ) worden juist in dat soort landen verkocht. Ik heb er toevallig ook een North Face jas gekocht voor nog geen 30 euro. Wel opletten of de naden dubbelgestikt zijn & waterproof. Ik ben ermee naar verscheidene gerespecteerde outdoorzaken geweest en iedereen vertelde me dat het een normale originele jas was die in NL +/- 450 euro zou kosten. Wat nou nep??

Over Beijing: wij zaten zelf in een ZEER goed hostel wat vanaf het centrale station 15 minuten lopen was. International Youth Hostel affiliated zelfs. Loop ongeveer 1,5 km ver op de straat die loodrecht op het station staat, en dan ergens aan de linkerkant een straatje in. Bier voor 40 eurocent (halve liters! ).

Ik zou verder een fiets huren ja, zoals je zelf zegt. Kost geen drol en scheelt veel onnodig geloop en taxigeld. Met een fiets kan je de meeste bezienswaardigingen in 1 dag doen.

Daarnaast over de muur, ik zou niet naar 1 plek toegaan. Ik sluit me aan bij Keijs. Kijk of je ergens kunt boeken om het stuk te lopen (11 km!) van Jonquilang (oid, tijdje geleden) naar Simaitai. Dit is een groot deel ook niet gerestaureerd, dus geen pas opgedroogd cement van gerestaureerde 'mooie' (maar o zo toeristische) stukken muur. Nee, authentiek. Althans, 3 jaar geleden.
En verkijk je niet op dat stuk lopen over de muur: trek goede schoenen aan, het is soms echt KOLERE stijl! Hier wat fototjes om dat te ondersteunen (zie mijn schoenen aan de onderkant hoe ik de foto heb gemaakt en hoe stijl het is):

pi_31238281
Goed topic!

Volgend jaar op 6 maart 9:10 land ik in Beijng. Ik ga met mijn vriendin 3 maanden trekken in Azie.

Nu heb ik ook wel wat vragen. Hebben jullie zelf gereisd in Beijing, zo ja hoe beviel dat?

Is het aan te raden vervoer van het vliegveld te regelen naar je hotel? Ik ben er nog niet uit. Wat voor een soort hotels zaten jullie? Spreken de mensen in de hotels zelf engels? Ik hoor namelijk van niet. Is beijing erg modern? Zie je er veel toeristen? Wat waren de hoogte punten van je reis en de dieptepunten.

Rob
pi_31238565
Simaitai daar ben ik ook geweest, er lopen alleen wat Mongoolse vrouwtjes achter je aan met
t-shirts, verder weinig toeristen gezien..

pi_31252465
Mooi topic, ben zelf ook een keer in Beijing geweest.

Super moi stad en de chinese muur blijft een hoogtepunt.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:43:06 #67
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_31269009
2Mereltje: inderdaad, alleen wat Mongoolse verkopers, die je beter meteen uit kan kopen zodat je de rest van de tijd rust hebt
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:03 schreef versteegrob het volgende:
Goed topic!

Volgend jaar op 6 maart 9:10 land ik in Beijng. Ik ga met mijn vriendin 3 maanden trekken in Azie.
Nu heb ik ook wel wat vragen. Hebben jullie zelf gereisd in Beijing, zo ja hoe beviel dat?
Is het aan te raden vervoer van het vliegveld te regelen naar je hotel? Ik ben er nog niet uit. Wat voor een soort hotels zaten jullie? Spreken de mensen in de hotels zelf engels? Ik hoor namelijk van niet. Is beijing erg modern? Zie je er veel toeristen? Wat waren de hoogte punten van je reis en de dieptepunten.

Rob
Als je zelf drie maanden gaat trekken in Azie mag je je nog wel goed voorbereiden, gezien deze vragen van je. No offense, nothing personal! Je moet je zelf ten eerste gewoon afvragen hoe je wil reizen. Hoeveel luxe wil je hebben, wat wil je uitgeven? China kan heel goedkoop zijn, maar ook best duur.

Zelf heb ik 1,5 maand door China gereist (de lus door het binnenland naar Hong Kong, via Chengdu en Kunming) en heb vooral in hostels voor backpackers gezeten. China on a budget. Reizen door Beijing is als reizen door Amsterdam: simpel. Je kan alles makkelijk doen met de fiets, een taxi (duurder) of de metro. Het is gewoon een grote westerse stad, en dus erg modern. Je ziet er ook veel toeristen ja, maar dat is logisch. Vervoer regelen vanaf het vliegveld is niet perse nodig, je kan bussen nemen (check de LP) of neem gewoon een taxi.

In de hostels spreken de meesten wel Engels, natuurlijk, omdat men van toeristen afhankelijk is. Verder heel weinig, maar dat was 3 jaar geleden, maybe is het nu anders. Handen en voeten moet je wel gebruiken.

Hoogtepunten voor mij in China:
- de muur van Simaitai naar Janquilang (11 km lopend)
- fietsend door Beijing
- een horsetrekking in Songpan (met sneeuw!)
- de Panda's in Chengdu & de relaxte parkjes aldaar met het ECHTE chinese leven
- Yangshou, waar je minstens een week kunt relaxen en kunt genieten van the scenery.

Have fun
  FOK!fotograaf zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:03:16 #68
17893 Forno
pi_31279481
Ik ben ook in Beijing geweest van 20 juni tot en met 4 juli 2005, na een reis van een half jaar door India, Singapore, Maleisie, Thailand en Laos. China is...?

De verboden stad, het zomerpaleis en al die andere toeristische trekpleisters zijn dood- en doodsaai, om even wat sprookjes te breken.
Ten eerste heeft de culturele revolutie, in de 60'er en 70'er jaren, de complete chinese cultuur vernietigd. Het land is destijds tot op het bot gestript van alle kunst, architectuur en literatuur. Nu ben ik geen kunstliefhebber maar toch. De chinezen hebben, door het repressieve beleid, ook geen spranketje individualiteit meer.
Ten tweede ziet het er bij iedere attractie altijd zwart van de chinezen. Met miljoenen tegelijk staan ze te dringen met hun camera's voor hetzelfde kiekje.

Pluspuntjes van Beijing vond ik de chinese muur en het shoppen op de vele marktjes en warenhuizen! Spot en spot goedkoop. Alles is fake maar oh zo echt. Van Diesel t-shirtjes tot Tag Heuer horloges en parelkettinkjes.
Het afdingen is de leukste bezigheid in heel China. Soms minuten lang dralen, dwijnen en weglopen en terugkomen. In den beginne voel je je bijna een crimineel als je een paar schoenen van 80 euro naar 5 euro weet te verlagen. Maar op een gegeven moment merk je dat het gewoon normale prijzen zijn. Afgezien van de kersverse toeristen die vaak het volle pond betalen.

Ik ben geen feestbeest maar is genoeg te doen qua uitgaansleven. In Kunming ontmoette we een hele club van duitse, engelse en schotse alcoholverslaafde en junkies die maanden in één stad 'woonden' en er niets anders deden dan zuipen en slapen. Hun uitkering uit het westen konden ze in China vier keer uitgeven. En daar als koningen leven. Ik vond het nogal een holle bedoeling. Daar een beetje semi diepzinnig met de lokale bevolking optrekken terwijl het gewoon platte strandtoeristen waren. Al weet ik zelf ook niet wat precies mijn doel in Azie was, het was fijn.

China is gewoon relaxed.
pi_31291159
Leuk topic om in de gaten te houden

Ik ga misschien in het voorjaar met mijn moeder op vakantie naar China. Het is 1 van de mogelijkheden we vinden Cuba ook wel interessant namelijk, maar China staat ook hoog in de wishlist!!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_31295637
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:03 schreef Forno het volgende:
De verboden stad, het zomerpaleis en al die andere toeristische trekpleisters zijn dood- en doodsaai, om even wat sprookjes te breken.

Pluspuntjes van Beijing vond ik de chinese muur en het shoppen op de vele marktjes en warenhuizen! Spot en spot goedkoop. Alles is fake maar oh zo echt. Van Diesel t-shirtjes tot Tag Heuer horloges en parelkettinkjes.

Ik ben geen feestbeest maar is genoeg te doen qua uitgaansleven. In Kunming ontmoette we een hele club van duitse, engelse en schotse alcoholverslaafde en junkies die maanden in één stad 'woonden' en er niets anders deden dan zuipen en slapen. Hun uitkering uit het westen konden ze in China vier keer uitgeven. En daar als koningen leven. Ik vond het nogal een holle bedoeling. Daar een beetje semi diepzinnig met de lokale bevolking optrekken terwijl het gewoon platte strandtoeristen waren. Al weet ik zelf ook niet wat precies mijn doel in Azie was, het was fijn.

China is gewoon relaxed.
jij vond die 'toeristische trekpleisters' misschien saai, maar dat vond ik toch wel meevallen eigenlijk. voor die neppe troep van jou kan je naar hurghada en om te zuipen kan je naar terschelling. wat ik bedoel; voor mensen die liever de malls voorbijlopen zijn het wel degelijk leuke dingen om te bezoeken.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  FOK!fotograaf zondag 9 oktober 2005 @ 17:41:21 #71
17893 Forno
pi_31311856
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:22 schreef dddour het volgende:

[..]

jij vond die 'toeristische trekpleisters' misschien saai, maar dat vond ik toch wel meevallen eigenlijk. voor die neppe troep van jou kan je naar hurghada en om te zuipen kan je naar terschelling. wat ik bedoel; voor mensen die liever de malls voorbijlopen zijn het wel degelijk leuke dingen om te bezoeken.
Je begrijpt mijn standpunt misschien beter als ik me wat beter nuanceer. Ten eerste was Beijing de laatste stop na drie maanden India en daarna twee maanden Thailand, Maleisie en Laos. Zeker India is een schok voor je zintuigen, de mensen en de omgeving zijn daar per regio enorm varierend. Bijna elke provincie heeft zijn eigen taal, cultuur, religie en klimaat. Wanneer je dan door China reist, in mijn geval van zuid- naar noord China, ontdekte ik eigenlijk maar heel weinig verschillen in taal, cultuur, religie en klimaat. Het is overal hetzelfde of heeft zeer sterke gelijkenis met elkaar. In dat kader moet je mijn standpunt zien. China is leuk en de historische plaatsen zijn ook aardig, maar het lijkt zo veel op elkaar. Dus na een maand in China, waarvan het merendeel in Yunnan een hoop dingen te hebben gezien, waren de attracties in Beijing geen aanvulling meer. Terwijl het op zich natuurlijk plaatsen zijn met een geschiedenis.

Voor de neppe troep kun je in bijna iedere stad terecht, alleen voor de elektronica moet je in Shanghai of Hong Kong zijn.

En als je denkt dat ik drinker ben, dan moet je mijn vorige stukje nog een keer lezen.
pi_31337924
Ik ga over een maandje ook drie dagen naar Beijing, wij gaan naar het Tian´anmen plein, tempel van de hemel, natuurlijk naar de Muur, Changling, de Lama tempel, het zomer paleis en de Panda Beer.

Het zullen mijn laatste drie dagen van mijn tijd in China zijn dus ik hoop dat het leuk wordt!
pi_31361989
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:55 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Kijk dit vind ik apart: je hebt het over NEP als eerste, en daarna 'die het nog doet ook'. Ik vind dat altijd zo'n load of crap. Het hoeft allemaal niet nep te zijn mits je goed oplet wat je koopt. 99% van de kleding die in NL verkocht wordt (vooral duurdere merken ) worden juist in dat soort landen verkocht. Ik heb er toevallig ook een North Face jas gekocht voor nog geen 30 euro. Wel opletten of de naden dubbelgestikt zijn & waterproof. Ik ben ermee naar verscheidene gerespecteerde outdoorzaken geweest en iedereen vertelde me dat het een normale originele jas was die in NL +/- 450 euro zou kosten. Wat nou nep??

Over Beijing: wij zaten zelf in een ZEER goed hostel wat vanaf het centrale station 15 minuten lopen was. International Youth Hostel affiliated zelfs. Loop ongeveer 1,5 km ver op de straat die loodrecht op het station staat, en dan ergens aan de linkerkant een straatje in. Bier voor 40 eurocent (halve liters! ).

Ik zou verder een fiets huren ja, zoals je zelf zegt. Kost geen drol en scheelt veel onnodig geloop en taxigeld. Met een fiets kan je de meeste bezienswaardigingen in 1 dag doen.

Daarnaast over de muur, ik zou niet naar 1 plek toegaan. Ik sluit me aan bij Keijs. Kijk of je ergens kunt boeken om het stuk te lopen (11 km!) van Jonquilang (oid, tijdje geleden) naar Simaitai. Dit is een groot deel ook niet gerestaureerd, dus geen pas opgedroogd cement van gerestaureerde 'mooie' (maar o zo toeristische) stukken muur. Nee, authentiek. Althans, 3 jaar geleden.
En verkijk je niet op dat stuk lopen over de muur: trek goede schoenen aan, het is soms echt KOLERE stijl! Hier wat fototjes om dat te ondersteunen (zie mijn schoenen aan de onderkant hoe ik de foto heb gemaakt en hoe stijl het is):

[[url=http://picserver.org/view_image.php/SU1T7MI06W4H/512/p.jpeg]afbeelding][/url]
[[url=http://picserver.org/view_image.php/E1OORZ0J7U3M/512/p.jpeg]afbeelding][/url]
[[url=http://picserver.org/view_image.php/ZDV1E0M4R3PT/512/p.jpeg]afbeelding][/url]
Echt wáár maak je je druk om! Wat maakt het uit of het echt of nep is, 99% IS nep, maar daarom kan het nog wel prima z'n werk doen en dat jij nou toevallig een 'echte' hebt gekocht en nog de moeite hebt genomen dit te laten controleren, wees blij met jezelf ook al heb je het dubbele betaald van wat hij waard is Buiten Nike en The North Face heb ik trouwens NIETS gezien dat echt lijkt. 450 euro is trouwens lichtelijk overdreven, ja ook ik heb gecheckt

Oh ja msn toegevoegd
pi_34694451
TVP ik ga de 23e van deze maand naar deze stad!!

oo... ik zie dat ik al in dit topic had gepost nouja, kickje dan maar
Let's plant a tree
pi_34703699
En nu net het hele topic nog eens aandachtig doorgelezen, erg bijzonder allemaal, ik ben heel benieuwd naar deze stad
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')