Nou, dat hobbelt zo een tijdje door, totdat mijn vriend en zijn tante ruzie krijgen om iets heel onbenulligs..om een lang verhaal kort te maken, nadat ze een aantal weken niet on "speaking terms" waren, begon ze mij met een of ander stomme smoes te bellen en ruzie te trappen om iets dat ik (ZOGENAAMD!!!) gezegd zou hebben over haar, daarna begon ze best wel dreigend te worden naar mij toe..(ze zou bij mijn moeder een bom onder de auto leggen, etc etc, het kwam zelfs zover dat zij en haar dochter bij mij onder het raam gingen staan dreigen etc. Hiervan was ik zodanig onder de indruk dat ik mijn vriend heb gebeld om te komen, alleen, hij werd zo ontzettend kwaad, o.a. omdat zijn nicht en tante ook al zijn ex het ziekenhuis in hebben geslagen, hoe die tante het naar mij bracht leek het altijd of de ex van mijn vriend een verschrikkelijk kreng was, maar nu zie ik het dus in een iets ander perspectief..zijn tante kon het gewoon niet "handelen" als een andere vrouw aandacht afsnoepte imo.) Anyway, door die voorgeschiedenis..en het feit dat ze mij bedreigden, werd het mijn vriend teveel, toen hij mij totaal overstuur aantrof is hij onder haar raam gaan staan om te roepen dat ze mij met rust moest laten, dat werd dus weer gedoen over en weer, totdat het zover kwam dat hij daar half de deur intrapte..politie erbij etc etc.. Nou, toen was het een tijdje rustig, totdat ik een keer thuiskwam en mijn vriend beneden stond met zijn nicht te praten, dat ontaardde dus weer in een ruzie, en blijkbaar raakte zij daardoor zo gefrustreerd dat toen ze mij zag, ze mij aanvloog en praktisch in elkaar sloeg. Dat meisje is dus wel jonger dan ik, maar veel sterker..hier heb ik ontzettend veel last van gehad psychisch, ik was altijd heel erg zelfverzekerd en dat is een tijdje helemaal weg geweest, durfde bijna niet de straat meer op, schrok overal van etc. Het ergste is nog dat die mensen dus naast mij wonen en ik ze dus niet altijd kan ontlopen, ik ben ook hard op zoek naar andere woonruimte maar ja, dat heb je ook niet zomaar gevonden..
Nou, later ben ik die nicht dus nog een keer tegengekomen, ik wilde gewoon doorlopen in eerste instantie, maatr ik hoorde haar lachen achter mijn rug, dus draaide ik me om, en vroeg wat er te lachen viel. Dit was voor haar reden om nog een keer bovenop mij te vliegen, alleen was nu mijn vriend er niet om haar enigzins tegen te houden. Na deze tweede keer heb ik dus aangifte gedaan (ze bleek ook al een behoorlijk aantal keer in de politiecomputer te staan vanwege mishandeling, maar ja, ze was toen nog minderjarig), Anyway, haar moeder is dus gisteren gebeld door de politie inzake die aangifte, en loopt mij nu dus al weer sinds gisteren te bellen, vanochtend zelfs op mijn werk, en te bedreigen..Ik weet eik niet meer zo goed wat ik moet doen...ze heeft een relatie gehad met een advocaat die nog steeds haar zaken behartigt (een hele goeie) en op de een of andere manier wordt alles altijd geseponeerd als er iets aan de hand is qua aanklachten enzo..Ik heb geen zin om WEER in elkaar geslagen te worden, durf amper nog mijn eigen straat in..
Ik verwacht niet dat iemand hier een oplossing weet, maar ik moest het nou eindelijk es vertellen
Ik hoop dat jullie snel een leuk huisje vinden, lekker ver van die #@%@#$ vandaan.
Het mag niet, maar ik zou me kunnen voorstellen, dat iemand pepperspray als zelfverdediging in zo'n geval aanschaft.
[Dit bericht is gewijzigd door Halinalle op 05-09-2001 12:08]
Je kunt een straat verbod aanvragen voor dat nichtje /tante al zal moeilijk zijn als ze in de zelfde straat wonen.
Ik kan je alleen maar sterkte toewensen , en hopelijk dat je vriend wat kan doen om ze tegen te houden.
mijn tip:
Zorg dat je zo weinig mogelijk alleen bent. Zorg voor zoveel mogelijk afleiding en zorg dat je d'r zo snel mogelijk vandaan komt. Zoiets kan een vernietigende impact hebben voor jaren lang.
ik kan wel zeggen dat je die bitch es flink op d'r smoel moet slaan, maar waarschijnlijk wordt jij dan aangepakt.
Hopelijk gebeurd er nu es wat. Misschien moet je es gaan praten bij een buro voor rechtshulp. Eventuele getuigen die iets gezien of gehoord hebben moeten veel voor je kunnen doen.
Hopelijk kom je d'r snel weg daar. Sterkte meid
Ik weet wat je doormaakt ik heb zoiets gehad met mijn ex vriend.
Ik weet er geen oplossing op want je zit natuurlijk ook met zoveel angst.
Maar laat niet over je heen lopen en doe iedere keer aangifte.
want doe je dat niet dan denken ze o ze is bang dan gaan ze steeds verder.
Probeer zo snel mogelijk te verhuizen.
Ik wens je heel veel sterkte.
groetjes lovebaby
quote:Dankje
Op woensdag 05 september 2001 12:10 schreef Frutsel het volgende:
Godver... dit maakt me dus weer eens supermisselijk. Ik kan me de situatie zoals jij die weergeeft donders goed begrijpen. Ik ken iemand die dezelfde " angst " als jij hebt om dezelfde reden. En wat kan je doen? Zeer weinig. Zeker als jij ook nog met dat advocaatje aan komt. De nederlandse maatschappij verzaakt gewoon om dit soort dingen keihard aan te pakken.mijn tip:
Zorg dat je zo weinig mogelijk alleen bent. Zorg voor zoveel mogelijk afleiding en zorg dat je d'r zo snel mogelijk vandaan komt. Zoiets kan een vernietigende impact hebben voor jaren lang.ik kan wel zeggen dat je die bitch es flink op d'r smoel moet slaan, maar waarschijnlijk wordt jij dan aangepakt.
Hopelijk gebeurd er nu es wat. Misschien moet je es gaan praten bij een buro voor rechtshulp. Eventuele getuigen die iets gezien of gehoord hebben moeten veel voor je kunnen doen.
Hopelijk kom je d'r snel weg daar. Sterkte meid
quote:
Op woensdag 05 september 2001 12:11 schreef jerney het volgende:
Jezus Vivi wat erg
Zoek zo snel mogelijk een nieuwe woonruimte! En misschien kan je tot die tijd bij vrienden/familie logeren?Dit is iig geen manier van leven.
Laat je iig niet afschrikken door het feit dat al die voorgaande zaken geseponeerd zijn. Gewoon doorzetten.
ALS je naar je eigen huis gaat, zorg dan dat er ten alle tijden iemand bij je is.
quote:ik dacht er ook al over om deze reply te geven, maar aangezien de aggressieve aard van dat nichtje is er een grote kans dat ze volgende keer met een mes ofzo aan komt ....
Op woensdag 05 september 2001 12:19 schreef Party-pooper het volgende:
Gewoon een busje peperspray of traangas kopen.
vivi, veel sterkte, ik hoop dat je z.s.m. andere woonruimte volgt en van die (#*&^#_@! verlost bent
quote:26
Op woensdag 05 september 2001 12:18 schreef StephanL het volgende:
ik weet niet hoe oud je bent, maar kan je niet bij je moeder weer intrekken voor een tijdje zolang je geen ander huis heb?
quote:Yep. ik had ook peperspray van m'n vrienje gekregen kmaar die ben ik verloren met m'n domme hoofd..maar idd, iemand anders die haar een klap heeft verkocht schijnt nu 2 vingers te missen inmiddels, ik weet ook niet hoeveel ik daarvan serieus moet nemen maar ik vind het vooruitzicht niet echt prettig
Op woensdag 05 september 2001 12:22 schreef Vision het volgende:[..]
ik dacht er ook al over om deze reply te geven, maar aangezien de aggressieve aard van dat nichtje is er een grote kans dat ze volgende keer met een mes ofzo aan komt ....
vivi, veel sterkte, ik hoop dat je z.s.m. andere woonruimte volgt en van die (#*&^#_@! verlost bent
quote:Toch vind ik het verstandig, want als ze weer geweldadig wordt (al dan niet met 'hulpmiddelen') dan moet ze toch wegkomen zonder in het ziekenhuis te belanden.
Op woensdag 05 september 2001 12:22 schreef Vision het volgende:[..]
ik dacht er ook al over om deze reply te geven, maar aangezien de aggressieve aard van dat nichtje is er een grote kans dat ze volgende keer met een mes ofzo aan komt ....
quote:Ik denk toch echt dat je dat met een korreltje zout moet nemen, als dat echt zo was had ze nu niet meer bij je in de straat gewoond.
Op woensdag 05 september 2001 12:27 schreef Vivi het volgende:[..]
Yep. ik had ook peperspray van m'n vrienje gekregen kmaar die ben ik verloren met m'n domme hoofd..maar idd, iemand anders die haar een klap heeft verkocht schijnt nu 2 vingers te missen inmiddels, ik weet ook niet hoeveel ik daarvan serieus moet nemen maar ik vind het vooruitzicht niet echt prettig
quote:Ik hoop het
Op woensdag 05 september 2001 12:24 schreef Halinalle het volgende:
Houd maar in gedachten, dat, zodra jullie verhuisd zijn, je nooit meer iets met die figuren te maken hebt.
quote:ja, ik zei toch al dat ze "bepaalde" mensen kent.
Op woensdag 05 september 2001 12:29 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Of heeft ze het laten doen..
quote:Doordat het je huisbaas is (Zo lees ik dat in je verhaal) is er wel wat aan te doen. Als een huisbaas sexueel of in een andere vorm intimiderend is tegenover zijn/haar huurders. Kan je dit wel aangeven bij de Huurcommisie en de politie. Deze kunnen je verder helpen met de te maken stappen. Verders heb je tevens voorrang bij de gemeente om snel aan vervangende woonruimte te komen.
Op woensdag 05 september 2001 12:07 schreef Lord Dreamer het volgende:
Dit is erg klote .. vaak is de enige oplossing te verhuizen omdat de politie niet in staat is om er iets aan te doen ..Je kunt een straat verbod aanvragen voor dat nichtje /tante al zal moeilijk zijn als ze in de zelfde straat wonen.
Ik kan je alleen maar sterkte toewensen , en hopelijk dat je vriend wat kan doen om ze tegen te houden.
Als je het aanpakt volgens hierboven kan je wel een straatverbod eisen, alleen heeft het niet zoveel zin omdat het haar pand en ook haar straat (hij/zij) woont erin...alleen heb je wel meer kans met (tijdelijk) vervangende woonruimte.
SUCCES EN STERKTE
quote:Dank je
Op woensdag 05 september 2001 12:34 schreef Vidra het volgende:[..]
Doordat het je huisbaas is (Zo lees ik dat in je verhaal) is er wel wat aan te doen. Als een huisbaas sexueel of in een andere vorm intimiderend is tegenover zijn/haar huurders. Kan je dit wel aangeven bij de Huurcommisie en de politie. Deze kunnen je verder helpen met de te maken stappen. Verders heb je tevens voorrang bij de gemeente om snel aan vervangende woonruimte te komen.
Als je het aanpakt volgens hierboven kan je wel een straatverbod eisen, alleen heeft het niet zoveel zin omdat het haar pand en ook haar straat (hij/zij) woont erin...alleen heb je wel meer kans met (tijdelijk) vervangende woonruimte.
SUCCES EN STERKTE
quote:Joooo.... Ik ken ook "bepaalde" mensen.... Mijn papz... Mijn mamzz... Mijn vriendinnetje...
Op woensdag 05 september 2001 12:31 schreef Vivi het volgende:[..]
ja, ik zei toch al dat ze "bepaalde" mensen kent.
Heej je moet je leven niet laten leiden door een of andere mutzzzz... Maakt niet uit wie... NIemand heeft het recht je dat te ontnemen... Laat anders je girlpower eens ff zien aan die mutzz... Of stop whinen hierr en ga ook "bepaalde" mensen opzoeken... Voor geld doen sommige mensen al heel veel hoor... T'klinkt fout maar ik denk dat dat de oplossing voor je is ofzo aangezien je nix anders durft... en komop het laatste wat je moet doen is tog verhuizen... Dan heeft ze helemaal het idee dat ze je heeft waar ze je hebben wilt... Niet doen hoor... Gewoon terugvechten en anders roep je mij maar.... gna gna... zal ik ér ass welles ffies whoopen... Heeej maar komop keep up the good work en niet je heele hebbuh en houdduh laten leiden door die mutzzz.... Okay??
quote:Als je informeerd bij de plaatselijke woningbouwvereniging dan kan je daar een heleboel te weten komen, wie en wat en waar die commissie zit, of dat men als jeje verhaal verteld een betere instantie kunnen aanwijzen...
Op woensdag 05 september 2001 12:36 schreef Vivi het volgende:[..]
Dank je
Ik denk dat ik idd maar es naar de huurcommissie stap
SUCCES
quote:En hoe wou jij in vredesnaam bewijzen dat die mutzz haar bedreigd... idd niet.. en wat doet de politie... helemaal nix en de huurcommissie... NOG MINDER denk je nou egt dat die lui elkaar daar afvallen... ik denk het niet
Op woensdag 05 september 2001 12:34 schreef Vidra het volgende:[..]
Doordat het je huisbaas is (Zo lees ik dat in je verhaal) is er wel wat aan te doen. Als een huisbaas sexueel of in een andere vorm intimiderend is tegenover zijn/haar huurders. Kan je dit wel aangeven bij de Huurcommisie en de politie. Deze kunnen je verder helpen met de te maken stappen. Verders heb je tevens voorrang bij de gemeente om snel aan vervangende woonruimte te komen.
SUCCES EN STERKTE
quote:
Op woensdag 05 september 2001 12:40 schreef Vidra het volgende:[..]
Als je informeerd bij de plaatselijke woningbouwvereniging dan kan je daar een heleboel te weten komen, wie en wat en waar die commissie zit, of dat men als jeje verhaal verteld een betere instantie kunnen aanwijzen...
SUCCES
quote:was het maar zo simpel
Op woensdag 05 september 2001 12:39 schreef J.B het volgende:[..]
Joooo.... Ik ken ook "bepaalde" mensen.... Mijn papz... Mijn mamzz... Mijn vriendinnetje...
Heej je moet je leven niet laten leiden door een of andere mutzzzz... Maakt niet uit wie... NIemand heeft het recht je dat te ontnemen... Laat anders je girlpower eens ff zien aan die mutzz... Of stop whinen hierr en ga ook "bepaalde" mensen opzoeken... Voor geld doen sommige mensen al heel veel hoor... T'klinkt fout maar ik denk dat dat de oplossing voor je is ofzo aangezien je nix anders durft... en komop het laatste wat je moet doen is tog verhuizen... Dan heeft ze helemaal het idee dat ze je heeft waar ze je hebben wilt... Niet doen hoor... Gewoon terugvechten en anders roep je mij maar.... gna gna... zal ik ér ass welles ffies whoopen... Heeej maar komop keep up the good work en niet je heele hebbuh en houdduh laten leiden door die mutzzz.... Okay??
quote:Er zijn van die zakelijke taperecordertjes te koop die zo in de binnezak van je jas passen, sommigen reageren zelfs op stemgeluid. Misschien zaak zo'n ding te kopen zodat de volgende keer als ze je bedreigt je in ieder geval bewijs hebt.
Op woensdag 05 september 2001 12:41 schreef J.B het volgende:[..]
En hoe wou jij in vredesnaam bewijzen dat die mutzz haar bedreigd... idd niet.. en wat doet de politie... helemaal nix en de huurcommissie... NOG MINDER denk je nou egt dat die lui elkaar daar afvallen... ik denk het niet
quote:Ja zo zou ik dus ook reageren... danm pride!
Op woensdag 05 september 2001 12:22 schreef Vivi het volgende:[..]
Ja, ben ook hard aan het zoeken, maar ik heb ook zoiets van : Zolang ik niks heb gevonden laat ik me GVD!! niet wegtreiteren uit mijn eigen huis..dat GUN ik haar gewoon niet..Tja..ik ben wat dat betreft te trots denk ik..maar ik wil gewoon niet dat ze denkt "Ha!! weeer een slachtoffer lekker geintimideerd"![]()
![]()
Nogmaals: sterkte meis
quote:???????????
Op woensdag 05 september 2001 12:41 schreef J.B het volgende:[..]
En hoe wou jij in vredesnaam bewijzen dat die mutzz haar bedreigd... idd niet.. en wat doet de politie... helemaal nix en de huurcommissie... NOG MINDER denk je nou egt dat die lui elkaar daar afvallen... ik denk het niet
quote:Yep, had ik ook al bedacht
Op woensdag 05 september 2001 12:50 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Er zijn van die zakelijke taperecordertjes te koop die zo in de binnezak van je jas passen, sommigen reageren zelfs op stemgeluid. Misschien zaak zo'n ding te kopen zodat de volgende keer als ze je bedreigt je in ieder geval bewijs hebt.
quote:Kijk proberen kan je het altijd proberen, de verhuurder (dus je huisbaas) wordt geinformeerd dat je ergens werk van maakt. Dat kan een positieve uitwerking of een negatieve uitwerking hebben (het wordt erger
Op woensdag 05 september 2001 12:39 schreef J.B het volgende:[..]
Joooo.... Ik ken ook "bepaalde" mensen.... Mijn papz... Mijn mamzz... Mijn vriendinnetje...
Maar kijk maar....
succes meissie ...En niet teveel rooie wijn he
Sterkte!
ps. Bij de Dump kun je onder de tafel een luchtdrukpistool en traangas kopen. In Duitsland heb je van die elektroshock wapens. Hartstikke illegaal maar liever de bak in voor verboden wapenbezit dan voor de rest van je leven invalide of halfblind ofzo....
Ik raad je aan om een dossier aan te maken, en deze grondig bij te houden. Neem elk telefoongesprek op. Bewaar alles! Camera bij de deur. Probeer erachter te komen waarom die aanklachten telkens geseponeerd worden. (vormfouten o.i.d). Mocht je een aanklacht indienen, neem dan gelijk een advokaat in de arm. Dan sta je al een stuk sterker en wordt je aangifte zeker serieus genomen.
Probeer zo snel mogelijk te verhuizen. Weg uit die omgeving. Bedenk trouwens ook dat het een probleem van je vriend is. JIJ wordt er slachtoffer van. En heeft je vriend geen andere contacten die de 2 mensen op andere gedachten kan brengen?
Indien de politie geen actie onderneemt, probeer het dan eens met de pers en of open een website. Want zoals de kaarten nu liggen zit je in de onderdrukte rol. En dat is fout.
Heel veel sterkte i.i.g.
VIVI veel sterkte en die tip over de huurcommissie en politie is misschien wel de beste ...
Laat je niet op je kop zitten... meid...
kan je vriend niet wat voor je betekenen? mbt die tante of wil ze helemaal niet meer met hem praten cq naar hem luisteren?
quote:hmm, ze flipte vanochtend dus omdat ze erachter was gekomen dat ik een aanklacht tegen die dochter had ingediend..maar ja, moet ik het dan zomaar laten gaan????
Op woensdag 05 september 2001 13:03 schreef Vidra het volgende:[..]
Kijk proberen kan je het altijd proberen, de verhuurder (dus je huisbaas) wordt geinformeerd dat je ergens werk van maakt. Dat kan een positieve uitwerking of een negatieve uitwerking hebben (het wordt erger
Maar kijk maar....
...volgens mij is het het beste om wel iedere keer aangifte te doen...mischien m.b.v. een memorecorder...om de politie te laten horen hoe erg het al is......
...en natuurlijk zo snel mogelijk weg daar...en zo ver mogelijk bij die lui uit de buurt blijven....
...sterkte.....
quote:We wonen niet echt samen maar mijn vriend is er 4 a 5 keer per week, hij heeft zelf een veeeel te klein huisje om samen te wonen, en zit ook nog in een verbouwing, daarbij woont hij in een of andere uithoek waar 1 x per week een bus rijdt, en ik heb nog geen rijbewijs..dus zou ik compleet afhankelijk van hem zijn qua vervoer, en dat wordt wel erg lastig qua werk enzo..Verder heeft hij nog 2 grote honden waar hij soms wel 's aandacht aan moet geven..dus hij moet wel 1 a 2 keer per week naar zijn eigen huis om te slapen. Tis een beetje rotsituatie dus....
Op woensdag 05 september 2001 13:09 schreef Roonaan het volgende:
Heb niets toe te voegen dan ander place-to-stay te zoeken, de huurcommissie inschakelen, en zo goed mogelijk voor jezelf zorgen en je trots de deur uit gooien..
klein vraagje: woon je eigenlijk bij je vriend samen of ben je in je eentje huurster? Heb ik nog niet kunnen lezen nl, maar misschien wel kunnen afleiden aan de AbNormaal+Rode Wijn topic..succes meissie
...En niet teveel rooie wijn he
Sterkte.
quote:LOL
Op woensdag 05 september 2001 13:12 schreef LaTiNo het volgende:
Zijn er misschien niet een paar potige Fokkers die de dame een helpende hand zouden willen toereiken? Mensapen zoals die dolle nicht zou misschien met gebroken knietjes moeten rondkruipen zodat ze wat rustiger wordt. Vanzelfssprekend moet je hier een actie van maken die niet tot jezelf terug is te traceren. Dus geen gasten die bij elke klap tegen dur kop zeggen: "En nu laat je haar met rust!" oid, want dan komt ze weer bij jou terug. Als het een lukrake aanval lijkt is ze in elk geval lang genoeg uit de running om jou met rust te laten totdat je een nieuw huisje hebt. Ondertussen het huis op zo'n manier slopen (zonder dat het illegaal is, bijv. alles donkerblauw verven en alles krakkemikkerig achterlaten)en bij je moeder gaan wonen. (dan maar tijdelijk met haar opschieten).Sterkte!
ps. Bij de Dump kun je onder de tafel een luchtdrukpistool en traangas kopen. In Duitsland heb je van die elektroshock wapens. Hartstikke illegaal maar liever de bak in voor verboden wapenbezit dan voor de rest van je leven invalide of halfblind ofzo....
Dank je
Alle andere oplossingen zal je alleen maar tijd, geduld, rechtsgevoel en geld kosten en alleen maar meer trouble opleveren!
Wat voor mensen zijn dit trouwens? Ze klinken als Flodders...
*zoekt honkbalknuppel*
*vloekt*
*vervelende gasten opzoekt*
HAKKUH!
Het is niet altijd de oplossing maar soms de beste
Dit is nou ZINVOL geweld....
quote:Vervelende gasten ziet Armageddon aankomen lopen met honkbal knuppel...
Op woensdag 05 september 2001 13:36 schreef Armageddon het volgende:
* Armageddon zou zeggen.....*zoekt honkbalknuppel*
*vloekt*
*vervelende gasten opzoekt*
HAKKUH!
Het is niet altijd de oplossing maar soms de beste
Dit is nou ZINVOL geweld....
Kijkt nog een keer.... denkt he shit...
tast naar broeksband en zwaat met een behoorlijke gun in Armageddon's gezicht...
en dan????
Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik denk dat geweld geweld uitlokt en dat het dan uitdraait op degene met de langste adem en wat ik hoor van die nicht en haar moeder denk ik niet dat je dat moet proberen... Niet omdat je dan bang zou zijn ofzo maar ik heb het idee dat ze denken dat ze onschendbaar zijn en dat zou betekenen dat je waarschijnlijk je eigen grenzen zou moeten verleggen om te "winnen"
[Dit bericht is gewijzigd door pmponer op 05-09-2001 13:41]
quote:Nee, mijn vriend en die tante zijn nu echt water en vuur, alleen tegen hem kan ze niet op..dus pakt ze mij maar
Op woensdag 05 september 2001 13:29 schreef pmponer het volgende:
JB dat lijkt me nogal onzinnig he... kwaad met kwaad vergelden (zo dacht ik er vroeger ook over) maar ik denk nu dat ze dat beter niet kan doen... het lokt waarschijnlijk alleen maar meer uit en dat is voor niemand leuk..VIVI veel sterkte en die tip over de huurcommissie en politie is misschien wel de beste ...
Laat je niet op je kop zitten... meid...
kan je vriend niet wat voor je betekenen? mbt die tante of wil ze helemaal niet meer met hem praten cq naar hem luisteren?
quote:Dan zeg ik "schiet maar, daar heb jij toch meer last van als ik"!!!
Op woensdag 05 september 2001 13:39 schreef pmponer het volgende:[..]
Vervelende gasten ziet Armageddon aankomen lopen met honkbal knuppel...
tast naar broeksband en zwaat met een behoorlijke gun in Armageddon's gezicht...
en dan????
quote:Das natuurlijk erg K*T... ik had gehoopt dat die tante nog een vorm van een zwak voor hem zou hebben zodat er normaal over gepraat zou kunnen worden (hoop he ... niet echt gedacht) Das dus erg vervelend voor jou dat die tante met hem ruzie heeft en ze jou als lijdend voorwerp gebruikt...
Op woensdag 05 september 2001 13:40 schreef Vivi het volgende:[..]
Nee, mijn vriend en die tante zijn nu echt water en vuur, alleen tegen hem kan ze niet op..dus pakt ze mij maar
Hij verdedigt mij ook waar ie kan..maar ik kan natuurlijk moeilijk als een siamese tweeling door het leven gaan...en hij is ook veel agressiever dan ik..dus ik probeer hem ook weet een b-tje in te tomen zeg maar..ben bang dat het anders helemaal escaleert, en het echt een bloedbad wordt..ik zie dat mens er echt voor aan.
quote:Dan zit ze bij de verkeerde.
Op woensdag 05 september 2001 13:36 schreef LaTiNo het volgende:
De politie doet toch niets. Mijn vriendin werkt bij een woningcorporatie en als je ziet wat mensen allemaal kunnen flikken met hun buren voordat er iets wordt gedaan....
Reken er maar niet op!!
Mijn ervaring met dit soort dingen is:brieven schrijven naar alle mogelijke instanties.
Zorg dat je weet waar je hulp kunt krijgen en eis die ook.
Het is zaak de juiste wegen te bewandelen,dan krijg je echt veel voor elkaar.
quote:kan ik begrijpen; maar ik zou het risico niet nemen op de verhalen van VIVI afgaande...
Op woensdag 05 september 2001 13:43 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Dan zeg ik "schiet maar, daar heb jij toch meer last van als ik"!!!
ik ken iemand die dat gezegd heeft, maar die wist zeker dat de andere partij niet het gore lef had om te schieten en dus afging als een gieter, maar doe het nooit als je niet weet hoever de ander gaat..
Ik bedoelde ook meer hoever wil je gaan ... om er vanaf te komen en is geweld dan de enige oplossing ik denk het niet... ik heb nml een behoorlijk geweldadige jeugd gehad en heeft me ook menige tijd in het ziekenhuis gekost... simpelweg omdat "we" altijd verder wilden gaan
quote:Ach, inwendig zijn het natuurlijk aso's...alleen met geld kan je behoorlijk de schijn ophouden he..die tante is echt zo'n opgedirkte troel, met een laag plamuur van hier tot ik weet niet waar, en ze lopen in de duurste kleren..volgens mij vervelen ze zich gewoon en gaan ze daarom maar andere mensen terorisseren..kheb net een maand een nieuwe baan, en ze is er dus ook al achter gekomen waar ik werk...
Op woensdag 05 september 2001 13:36 schreef LaTiNo het volgende:
De politie doet toch niets. Mijn vriendin werkt bij een woningcorporatie en als je ziet wat mensen allemaal kunnen flikken met hun buren voordat er iets wordt gedaan....
Reken er maar niet op!! Je hebt 2 opties:
1) keihard en anoniem terugslaan
2) wegwezenAlle andere oplossingen zal je alleen maar tijd, geduld, rechtsgevoel en geld kosten en alleen maar meer trouble opleveren!
Wat voor mensen zijn dit trouwens? Ze klinken als Flodders...
quote:Ben het volledig met je eens shmoopy
Op woensdag 05 september 2001 13:45 schreef shmoopy het volgende:[..]
Dan zit ze bij de verkeerde.
Het woningbedrijf waar ik bij huur heeft op mijn verzoek een ontruimingsprocedure op gang gebracht tegen een gestoorde buurman,
met succes.
Gisteren heeft hij zijn huis zelf leeggehaald,de buurt kan weer rustig gaan slapen.Mijn ervaring met dit soort dingen is:brieven schrijven naar alle mogelijke instanties.
quote:Je denkt toch niet dat ik voor um ga staan zwaaien ermee he :|(
Op woensdag 05 september 2001 13:39 schreef pmponer het volgende:[..]
Vervelende gasten ziet Armageddon aankomen lopen met honkbal knuppel...
en dan????
Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik denk dat geweld geweld uitlokt en dat het dan uitdraait op degene met de langste adem en wat ik hoor van die nicht en haar moeder denk ik niet dat je dat moet proberen... Niet omdat je dan bang zou zijn ofzo maar ik heb het idee dat ze denken dat ze onschendbaar zijn en dat zou betekenen dat je waarschijnlijk je eigen grenzen zou moeten verleggen om te "winnen"
tegen de tijd dat ie wakker word uit coma......dan...
NEVER KNEW WHAT HIT UM!
quote:Geeft niks
Op woensdag 05 september 2001 13:44 schreef pmponer het volgende:[..]
Das natuurlijk erg K*T... ik had gehoopt dat die tante nog een vorm van een zwak voor hem zou hebben zodat er normaal over gepraat zou kunnen worden (hoop he ... niet echt gedacht) Das dus erg vervelend voor jou dat die tante met hem ruzie heeft en ze jou als lijdend voorwerp gebruikt...
pfff.... moeilijk... ik weet het ook even niet meer...
quote:Daar gaat het ook niet om misschien heb je inderdaad geluk... het gaat erom dat het waarschijnlijk alleen maar erger wordt...
Op woensdag 05 september 2001 13:47 schreef Armageddon het volgende:[..]
Je denkt toch niet dat ik voor um ga staan zwaaien ermee he :|(
tegen de tijd dat ie wakker word uit coma......dan...
NEVER KNEW WHAT HIT UM!
quote:euch misschien raar maar wel de rechtsgang bewandelen en voor de rest zoveel mogelijk negeren.. (hoe moeilijk dat ook is)
Op woensdag 05 september 2001 13:48 schreef Vivi het volgende:[..]
Geeft niks
ik ook niet
quote:Ja!! dat bedoel ik precies..!!! Kijk, er valt alrijd wel wat te "regelen" natuurlijk..maar er draait ook altijd iemand voor op!!! Ik wou dat ze me gewoon met rust liet die takke**^&^&^&&!!!
Op woensdag 05 september 2001 13:49 schreef pmponer het volgende:[..]
Daar gaat het ook niet om misschien heb je inderdaad geluk... het gaat erom dat het waarschijnlijk alleen maar erger wordt...
stel: je slaat diegene in coma wie heeft er dan een probleem JIJ
stel: diegene valt verkeerd gaat dood wie heeft er een probleem JIJ
stel: diegene heeft je door en dreigt met gun en is gek genoeg om te schieten wie heeft er een probleem JIJ
etc etc...
quote:Ik ben blij dat je dat in ziet ... want op onze leeftijd vervalt je strafblad ook niet meer... en ja ik hoop ook voor je dat die wijven je met rust lieten ik bedoel jij hebt er in principe toch niets mee te maken...
Op woensdag 05 september 2001 13:51 schreef Vivi het volgende:[..]
Ja!! dat bedoel ik precies..!!! Kijk, er valt alrijd wel wat te "regelen" natuurlijk..maar er draait ook altijd iemand voor op!!! Ik wou dat ze me gewoon met rust liet die takke**^&^&^&&!!!
![]()
![]()
* pmponer probeert nu een oplossing te bedenken om dat in die dikke schedels te prenten
quote:Oei meid. Dit is verschrikkelijk en ik spreek uit eigen ervaring. Die constante angst en spanning, het bang zijn voor het geval er misschien iets gebeurd. niet eens meer rustig in je bed kunnen liggen. Bang zijn om door je eigen straat te lopen enzovoort.
Op woensdag 05 september 2001 12:02 schreef Vivi het volgende:
Oke, lang verhaal, ik hoop dat jullie zin hebben om het te lezen: Het begon zo: ik kreeg een vriend, en die vriend had een tante met wie hij heel erg close was, closer dan met zijn eigen moeder..zij was ook best bezitterig naar hem toe, en haar dochter (zijn nichtje dus, 18 jr.) ook, maar in het begin ging alles nog leuk en aardig tussen iedereen. Op een gegeven moment zocht ik woonruimte, en ging ik van die tante een appartementje huren, aangezien zij over een behoorlijk aantal panden beschikt. Zij woont zelf ook in die straat, dus is praktisch mijn buurvrouw.Nou, dat hobbelt zo een tijdje door, totdat mijn vriend en zijn tante ruzie krijgen om iets heel onbenulligs..om een lang verhaal kort te maken, nadat ze een aantal weken niet on "speaking terms" waren, begon ze mij met een of ander stomme smoes te bellen en ruzie te trappen om iets dat ik (ZOGENAAMD!!!) gezegd zou hebben over haar, daarna begon ze best wel dreigend te worden naar mij toe..(ze zou bij mijn moeder een bom onder de auto leggen, etc etc, het kwam zelfs zover dat zij en haar dochter bij mij onder het raam gingen staan dreigen etc. Hiervan was ik zodanig onder de indruk dat ik mijn vriend heb gebeld om te komen, alleen, hij werd zo ontzettend kwaad, o.a. omdat zijn nicht en tante ook al zijn ex het ziekenhuis in hebben geslagen, hoe die tante het naar mij bracht leek het altijd of de ex van mijn vriend een verschrikkelijk kreng was, maar nu zie ik het dus in een iets ander perspectief..zijn tante kon het gewoon niet "handelen" als een andere vrouw aandacht afsnoepte imo.) Anyway, door die voorgeschiedenis..en het feit dat ze mij bedreigden, werd het mijn vriend teveel, toen hij mij totaal overstuur aantrof is hij onder haar raam gaan staan om te roepen dat ze mij met rust moest laten, dat werd dus weer gedoen over en weer, totdat het zover kwam dat hij daar half de deur intrapte..politie erbij etc etc..
Nou, toen was het een tijdje rustig, totdat ik een keer thuiskwam en mijn vriend beneden stond met zijn nicht te praten, dat ontaardde dus weer in een ruzie, en blijkbaar raakte zij daardoor zo gefrustreerd dat toen ze mij zag, ze mij aanvloog en praktisch in elkaar sloeg. Dat meisje is dus wel jonger dan ik, maar veel sterker..hier heb ik ontzettend veel last van gehad psychisch, ik was altijd heel erg zelfverzekerd en dat is een tijdje helemaal weg geweest, durfde bijna niet de straat meer op, schrok overal van etc. Het ergste is nog dat die mensen dus naast mij wonen en ik ze dus niet altijd kan ontlopen, ik ben ook hard op zoek naar andere woonruimte maar ja, dat heb je ook niet zomaar gevonden..
Nou, later ben ik die nicht dus nog een keer tegengekomen, ik wilde gewoon doorlopen in eerste instantie, maatr ik hoorde haar lachen achter mijn rug, dus draaide ik me om, en vroeg wat er te lachen viel. Dit was voor haar reden om nog een keer bovenop mij te vliegen, alleen was nu mijn vriend er niet om haar enigzins tegen te houden. Na deze tweede keer heb ik dus aangifte gedaan (ze bleek ook al een behoorlijk aantal keer in de politiecomputer te staan vanwege mishandeling, maar ja, ze was toen nog minderjarig), Anyway, haar moeder is dus gisteren gebeld door de politie inzake die aangifte, en loopt mij nu dus al weer sinds gisteren te bellen, vanochtend zelfs op mijn werk, en te bedreigen..Ik weet eik niet meer zo goed wat ik moet doen...ze heeft een relatie gehad met een advocaat die nog steeds haar zaken behartigt (een hele goeie) en op de een of andere manier wordt alles altijd geseponeerd als er iets aan de hand is qua aanklachten enzo..Ik heb geen zin om WEER in elkaar geslagen te worden, durf amper nog mijn eigen straat in..![]()
Ik verwacht niet dat iemand hier een oplossing weet, maar ik moest het nou eindelijk es vertellen
ik heb de andere reacties nog niet gelezen dus neem me niet kwalijk als ik misschien dingen aanhaal die al aangehaald zijn.
quote:Liev dat je meedenkt
Op woensdag 05 september 2001 13:53 schreef pmponer het volgende:[..]
Ik ben blij dat je dat in ziet ... want op onze leeftijd vervalt je strafblad ook niet meer... en ja ik hoop ook voor je dat die wijven je met rust lieten ik bedoel jij hebt er in principe toch niets mee te maken...
* pmponer probeert nu een oplossing te bedenken om dat in die dikke schedels te prenten
quote:Tis je vergeven.
Op woensdag 05 september 2001 14:02 schreef DuchessX het volgende:Trouwens, heeft Shmoopy ook niet eens met het bijltje-gekke-buren (buurman) gehakt? Misschien heeft zij ook nog tips? Yep,mijn bijltje bleek vlijmscherp.
Het viel me overigens mee hoe gemakkelijk het ging:3 telefoontjes en 1 brief naar het woningbedrijf waren voldoende.ik heb de andere reacties nog niet gelezen dus neem me niet kwalijk als ik misschien dingen aanhaal die al aangehaald zijn.
quote:Maar Shmoopy, bij jou ging het waarschijnlijk om een gekke huurder?? Deze vrouw is eigenaar van haar huis (en het mijne
Op woensdag 05 september 2001 14:08 schreef shmoopy het volgende:[..]
Tis je vergeven.
quote:0800-IkKlik
Op woensdag 05 september 2001 14:12 schreef Vivi het volgende:[..]
Maar Shmoopy, bij jou ging het waarschijnlijk om een gekke huurder?? Deze vrouw is eigenaar van haar huis (en het mijne
) en dat wordt wat moeilijker qua uitzetten denk ik..Daarbij verhuurt ze nog veel meer panden in de straat...en al die huurders hebben geen contract (uitgekookt) en moeten het huurgeld bij haar door de brievenbus gooien (zwart) dus die kijken wel uit om iets tegen haar te ondernemen..naieve studentjes zijn bang om uit hun kamer gezet te worden en willen dus geen problemen.
quote:* DuchessX heeft meer dan 12 (!) jaar in een dergelijke situatie geleefd. Het verschil met jou is, dat ik ongeveer 8 á 9 jaar oud was toen het begon. Het heeft voortgeduurd tot mijn ouders uiteindelijk het huis verkocht hebben. Toen was ik inmiddels 21. Ik heb hier enorm veel psychische schade van opgelopen, ben meermalen mishandeld, lichamelijk. Heb gezien hoe mijn ouders mishandeld werden. Geestelijke mishandeling, bedreiging, opgewacht worden, klemgereden worden, zwartgemaakt worden. Ik en mijn ouders zijn toen gewoon geterroriseerd. Járenlang. Van alles hebben we geprobeerd: maatschappelijk werk, buurtwerk, politie, justitie, wethouders...en nog veel meer instanties als slachtofferhulp e.d. Uiteindelijk en achteraf gezien was verhuizen de oplossing. Wat een opluchting! Nooit meer over je schouder kijken bij het verlaten van je huis, nooit meer bang hoeven zijn voor een onverwachte scheldtirade of een knal voor je bek....
Op woensdag 05 september 2001 12:10 schreef Frutsel het volgende:
Zoiets kan een vernietigende impact hebben voor jaren lang.
Voor jou dus ook een lang verhaal mijnerzijds Vivi. Ik heb het nooit op FOK! geplaatst en was dat ook zeker niet van plan, het haalt een hoop oud zeer naar boven. Maar speciaal voor jou wil ik je toch laten weten dat ik zo enorm met je meevoel. Omdat ik wéét wat het is.
Lieve Vivi, probeer de escalatie voor te zijn en als je kunt, wegwezen. Je leven is je liever als dit want dit is geen leven. (Nogmaals, ik weet niet wat jouw (on-)mogelijkheden zijn, maar als je kunt, verlaat deze situatie dan... )
quote:En hoelang heeft het geduurt voor het zover was? En dan maar hopen dat die sick fuck niet ondertussen je kind heeft vermoord oid! Dat JIJ je aan de regels houd wil niet automatisch te betekenen hebben dat de sicko buurman dat doet!
Dan zit ze bij de verkeerde.
Het woningbedrijf waar ik bij huur heeft op mijn verzoek een ontruimingsprocedure op gang gebracht tegen een gestoorde buurman,
met succes.
Gisteren heeft hij zijn huis zelf leeggehaald,de buurt kan weer rustig gaan slapen.Mijn ervaring met dit soort dingen is:brieven schrijven naar alle mogelijke instanties.
ps. Ik neem het verhaal hierboven van Duchess weer als voorbeeld.
[Dit bericht is gewijzigd door LaTiNo op 05-09-2001 14:21]
quote:?? Nee, qua belasting heeft ze wel orde op zaken geloof ik..het gaat haar er meer om dat haar huurdesr zo min mogelijk aanspraak op iets kunnen maken.
Op woensdag 05 september 2001 14:17 schreef Party-pooper het volgende:[..]
0800-IkKlik
quote:Wat erg voor je..idd, als kind ben je daar al helemaal niet tegenop gewassen, daarom snap ik ook niet dat dat mens ook nog haar zoontje van 8 erbij betrekt..zijn grote neef (mijn vriend) was zijn grote voorbeeld, hij wilde later net zo worden als hij..en nu staat dat kleine kind met z'n honkbalknuppeltje bij ons onder het raam..omdat het moet van zijn moeder
Op woensdag 05 september 2001 14:17 schreef DuchessX het volgende:[..]
* DuchessX heeft meer dan 12 (!) jaar in een dergelijke situatie geleefd. Het verschil met jou is, dat ik ongeveer 8 á 9 jaar oud was toen het begon. Het heeft voortgeduurd tot mijn ouders uiteindelijk het huis verkocht hebben. Toen was ik inmiddels 21. Ik heb hier enorm veel psychische schade van opgelopen, ben meermalen mishandeld, lichamelijk. Heb gezien hoe mijn ouders mishandeld werden. Geestelijke mishandeling, bedreiging, opgewacht worden, klemgereden worden, zwartgemaakt worden. Ik en mijn ouders zijn toen gewoon geterroriseerd. Járenlang. Van alles hebben we geprobeerd: maatschappelijk werk, buurtwerk, politie, justitie, wethouders...en nog veel meer instanties als slachtofferhulp e.d. Uiteindelijk en achteraf gezien was verhuizen de oplossing. Wat een opluchting! Nooit meer over je schouder kijken bij het verlaten van je huis, nooit meer bang hoeven zijn voor een onverwachte scheldtirade of een knal voor je bek....
Het is nu ruim 7 jaar geleden dat ik samen met mijn ouders verhuisd ben naar een andere woonplaats. Nu nog draag ik de gevolgen van hetgeen toen allemaal gebeurd is (vooral die constante angst en spanningen). Ik heb tijdens mijn jeugd, en m'n pubertijd geen veilige thuishaven gehad. En die heb je juist in die perioden van je leven zo hard nodig.Het is niet, dat mijn ouders die niet wilden of konden geven, nee puur door invloeden van buitenaf (de buren dus). Dit heeft tot op de dag van vandaag invloed op mijn dagelijks leven, op mijn functioneren en het heeft zeker ook te maken met de zware depressie waarin ik nu verkeer.
Voor jou dus ook een lang verhaal mijnerzijds Vivi. Ik heb het nooit op FOK! geplaatst en was dat ook zeker niet van plan, het haalt een hoop oud zeer naar boven. Maar speciaal voor jou wil ik je toch laten weten dat ik zo enorm met je meevoel. Omdat ik wéét wat het is.
Lieve Vivi, probeer de escalatie voor te zijn en als je kunt, wegwezen. Je leven is je liever als dit want dit is geen leven. (Nogmaals, ik weet niet wat jouw (on-)mogelijkheden zijn, maar als je kunt, verlaat deze situatie dan...
)
Ontzettend lief en knap van je dat je dit hebt gepost om mij een hart onder de riem te steken
Ik wil deze situatie ook zo snel mogelijk verlaten...maar het zal zeker toch nog wat tijd in beslag nemen om nieuwe woonruimte te vinden, iig een paar maanden
quote:
Op woensdag 05 september 2001 14:17 schreef DuchessX het volgende:[..]
...Aangrijpend verhaal over geterroriseerd door buren worden...
Eén vraagje: waarom zijn je ouders niet véél eerder verhuisd!?!??!?!
Ik heb ook weleens problemen met één van mijn buren gehad (hoewel niet te vergelijken met wat jou gebeurd is), en na ruim een jaar besloot ik mijn gevoel van onrechtvaardigheid (waarom zou IK wegmoeten!) opzij te zetten en op zoek te gaan naar andere woonruimte. In mijn ogen is het niet waard om een deel van je leven hierdoor te laten vergallen.
quote:De overlast duurde zo'n jaar of 3,
Op woensdag 05 september 2001 14:19 schreef LaTiNo het volgende:[..]
En hoelang heeft het geduurt voor het zover was? En dan maar hopen dat die sick fuck niet ondertussen je kind heeft vermoord oid! Dat JIJ je aan de regels houd wil niet automatisch te betekenen hebben dat de sicko buurman dat doet!
ps. Ik neem het verhaal hierboven van Duchess weer als voorbeeld.
Op woensdag 05 september 2001 14:33 schreef Loudje het volgende:
Heel veel sterkte ViVi !!!!![]()
![]()
![]()
quote:Fout. De Belasting wil inzicht hebben op elke inkomstenbron en de volledige geldstromen van een invidu inzien. Als er contant betaald moet worden dan is er geheid iets aan de hand. En waar gaat al dat geld heen? Ze kan het niet storten, en als ze het kan bewaren dient ze het wel op te geven aan de belasting voor de vermogens-rendementheffing. (bijvoorbeeld)
Op woensdag 05 september 2001 14:21 schreef Vivi het volgende:
?? Nee, qua belasting heeft ze wel orde op zaken geloof ik..het gaat haar er meer om dat haar huurdesr zo min mogelijk aanspraak op iets kunnen maken.
(Want ze kan het pand niet officieel verhuren, dus..) En laat die heren/dames belastingdienst maar spitten. Al Capone is ook op belastingontduiking gepakt. En de Nederlandse Belastingdienst zijn echt lijers op dit gebied.
quote:Hmm, ze werd idd wel een keertje half hysterisch toen ik vrolijk zei dat ik het geld op haar rekening had gestort (toen was alles nog "goed"), maar ik heb het eens aan mijn vriend gevraagd en volgens hem is ze "ingeschaald" door de belasting ofzo??!! en klopt het dus gewoon...op zich heb ik daar niet zoveel verstand van verder..dus ik heb het toen maar gewoon laten zitten, maar volgens jou is het dus wel zinvol om een telefoontje te plegen ??
Op woensdag 05 september 2001 14:44 schreef weerdo het volgende:[..]
Fout. De Belasting wil inzicht hebben op elke inkomstenbron en de volledige geldstromen van een invidu inzien. Als er contant betaald moet worden dan is er geheid iets aan de hand. En waar gaat al dat geld heen? Ze kan het niet storten, en als ze het kan bewaren dient ze het wel op te geven aan de belasting voor de vermogens-rendementheffing. (bijvoorbeeld)
(Want ze kan het pand niet officieel verhuren, dus..) En laat die heren/dames belastingdienst maar spitten. Al Capone is ook op belastingontduiking gepakt. En de Nederlandse Belastingdienst zijn echt lijers op dit gebied.
...maar eh als je dit verhaal leest en die van DutchessX....
dan realiseer je je weer hoe goed je het hebt.....(gebeurt niet altijd)
...eigenlijk heb ik nix om over te klagen of om problemen me te hebben....
...iig heel veel sterkte meiden!
quote:Echt ik zou het serieus overwegen, normaal ben ik niet voor klikken, maar hier geldt wel oog om oog tand om tand. En deze mensen raak je volgens mij het meeste in hun beurs.
Op woensdag 05 september 2001 14:52 schreef Vivi het volgende:[..]
Hmm, ze werd idd wel een keertje half hysterisch toen ik vrolijk zei dat ik het geld op haar rekening had gestort (toen was alles nog "goed"), maar ik heb het eens aan mijn vriend gevraagd en volgens hem is ze "ingeschaald" door de belasting ofzo??!! en klopt het dus gewoon...op zich heb ik daar niet zoveel verstand van verder..dus ik heb het toen maar gewoon laten zitten, maar volgens jou is het dus wel zinvol om een telefoontje te plegen ??
En echt als de huur contant betaald wordt kun je mij niet wijs maken dat het allemaal even goed geregeld is met de belasting. Volgens mij riekt dit meer naar creatief boekhouden. En een telefoontje naar de belastingdienst is zo gepiept.
Het enige wat ik je zou kunnen zeggen is gebruik je EQ (Emotional Quotient) dan had je heel veel ellende kunnen voorkomen.
Ergens weet je waarom ze zijn begonnen met flippen, en je hebt gezien hoe het van kwaad tot erger werd. Ergens begrijp je hun ook wel waarom ze dus zo doen... Ook al is het niet jouw schuld.
In deze situatie zo ik nog steeds proberenen het met hun uit te praten. Je zou kunnen beginnen door op een goed moment als je de kans krijgt, te zeggen dat je van plan bent om alle aanklachten in te trekken. Als.... ze je de kans geven om met hun te praten. Ook al wijzen ze dit de eerste keer af, zeg hun dan dat je aanbod nog steeds open blijft staan, omdat dit het allemaal niet waard is.
Als je de kans krijgt om een goed gesprek te krijgen, spiegel dan dat beeld, dat toen jij er niet was, alles heel goed ging tussen je vriend en hun, en dat op een of andere manier dat verandert is. Kom er samen achter waarom dit allemaal begonnen is en zoek uit wat de achterliggende oorzaak is.
Want hoogstwaarschijnlijk denken zij dat jij tussen kun in zit (je vriendje en zn tante) en jij de oorzaak bent van alle ellende.
Zeg dat je hun bij het begin best wel mocht, maar nadat die ene keer dat je bedreigt werd alles ging veranderen. Vertel je hele verhaaltje maar hoe jij het ziet. En ook dat je denkt dat ze bang zijn dat jij die vriend van je van hem afpakt ofzo en dat dit niet zo zit. Laat zien dat je hun begrijpt, dan heb je de meeste kans dat zij jou ook begrijpen..... Dat je helemaal niet zo slecht bent als zij denken. Dat alles begonnen is toen zij begonnen met bedreigen, en ook dat je daar gewoon bang van werd dat je op een gegeven moment aangifte enz. enz. hebt gedaan.
Ik kan je nu alleen maar tot zover helpen, de rest zou je als je me een beetje begrijpt, zelf moeten uitzoeken, maar dit is volgens mij de beste richting die je op zou kunnen gaan.
Ik hoop dat je weet dat dit de juiste oplossing is en je het durft om die confrontatie aan te gaan, en dat je niet door je angst al na een keer proberen het meteen weer opgeeft. Als je voor elkaar krijgt dat ze jou niet zien als een of andere heks, dan heb je nog een beetje kans dat dit allemaal goed komt.
Ps. Een goed moment om te praten is meestal om na een fikse ruzie, het onverwachte te doen.......
Vriendelijk zijn. En dan wel op een echte manier.
Goed gesproken... Ik denk ook dat dat de beste weg is alleen wist ik het niet te verwoorden
VIVI succes
quote:Eerst aan jezelf denken. Dus eerst wegwezen dan pas bellen.
Op woensdag 05 september 2001 14:52 schreef Vivi het volgende:
Hmm, ze werd idd wel een keertje half hysterisch toen ik vrolijk zei dat ik het geld op haar rekening had gestort (toen was alles nog "goed"), maar ik heb het eens aan mijn vriend gevraagd en volgens hem is ze "ingeschaald" door de belasting ofzo??!! en klopt het dus gewoon...op zich heb ik daar niet zoveel verstand van verder..dus ik heb het toen maar gewoon laten zitten, maar volgens jou is het dus wel zinvol om een telefoontje te plegen ??
En als iemand half hysterisch wordt op het moment dat er geld op haar rekening wordt gezet, dan kan je er rustig vanuitgaan dat er IETS aan de hand is..
Wie wil er in hemelsnaam nu geld in het handje krijgen? Niemand toch? Heel erg onpractisch, je vangt er geen rente over.. Tenzij je wat te verbergen hebt...
Geld contant == potentiele problemen met de belastingdienst voorkomen.
De Belastingdienst incasseert graag achteraf en is geduldig. Met 100% boete er bovenop. En vooral met al haar bezit en dergelijke kan ze behoorlijk gaan schuiven. Dan komt ook nog eens de koppeling met sociale instanties erbij en gaat de hele molen lopen. En daartegen kan een advokaatje niet zoveel doen. Dan heb je het ineens over de overheid i.p.v. 1 persoon.
quote:Hee, wereld verbeteraar, tuurlijk klinkt dit allemaal heel logisch voor de meer ontwikkelde Nederlanders, maar je kunt er niet omheen dat we in het bezit zijn van een groep Nederlanders waar gewoon niet mee valt te praten, die alles als aanleiding zien om er eens lekker op los te meppen. Die zodra je een foute (grappige)opmerking maakt meteen bij je voor huis/werk staan om de boel even te verbouwen. Met sommige mensen kun je gewoon niet praten.
Op woensdag 05 september 2001 15:01 schreef XTHinkz het volgende:
Hoi Vivi,Het enige wat ik je zou kunnen zeggen is gebruik je EQ (Emotional Quotient) dan had je heel veel ellende kunnen voorkomen.
Ergens weet je waarom ze zijn begonnen met flippen, en je hebt gezien hoe het van kwaad tot erger werd. Ergens begrijp je hun ook wel waarom ze dus zo doen... Ook al is het niet jouw schuld.
In deze situatie zo ik nog steeds proberenen het met hun uit te praten. Je zou kunnen beginnen door op een goed moment als je de kans krijgt, te zeggen dat je van plan bent om alle aanklachten in te trekken. Als.... ze je de kans geven om met hun te praten. Ook al wijzen ze dit de eerste keer af, zeg hun dan dat je aanbod nog steeds open blijft staan, omdat dit het allemaal niet waard is.
Als je de kans krijgt om een goed gesprek te krijgen, spiegel dan dat beeld, dat toen jij er niet was, alles heel goed ging tussen je vriend en hun, en dat op een of andere manier dat verandert is. Kom er samen achter waarom dit allemaal begonnen is en zoek uit wat de achterliggende oorzaak is.
Want hoogstwaarschijnlijk denken zij dat jij tussen kun in zit (je vriendje en zn tante) en jij de oorzaak bent van alle ellende.
Zeg dat je hun bij het begin best wel mocht, maar nadat die ene keer dat je bedreigt werd alles ging veranderen. Vertel je hele verhaaltje maar hoe jij het ziet. En ook dat je denkt dat ze bang zijn dat jij die vriend van je van hem afpakt ofzo en dat dit niet zo zit. Laat zien dat je hun begrijpt, dan heb je de meeste kans dat zij jou ook begrijpen..... Dat je helemaal niet zo slecht bent als zij denken. Dat alles begonnen is toen zij begonnen met bedreigen, en ook dat je daar gewoon bang van werd dat je op een gegeven moment aangifte enz. enz. hebt gedaan.Ik kan je nu alleen maar tot zover helpen, de rest zou je als je me een beetje begrijpt, zelf moeten uitzoeken, maar dit is volgens mij de beste richting die je op zou kunnen gaan.
Ik hoop dat je weet dat dit de juiste oplossing is en je het durft om die confrontatie aan te gaan, en dat je niet door je angst al na een keer proberen het meteen weer opgeeft. Als je voor elkaar krijgt dat ze jou niet zien als een of andere heks, dan heb je nog een beetje kans dat dit allemaal goed komt.
Ps. Een goed moment om te praten is meestal om na een fikse ruzie, het onverwachte te doen.......
Vriendelijk zijn. En dan wel op een echte manier.
quote:yeah right , de politie!
Op woensdag 05 september 2001 15:21 schreef Clone het volgende:
Je kunt gewoon aangifte doen bij de politie hoor....
*zucht*
quote:Idd, xthinz (o.i.d.) je bedoelt het waarschijnlijk goed..maar dit HEB ik dus al allemaal geprobeerd..en NOG wist ze niet van ophouden, dus NEE!! ik begrijp NIET waarom ze zo doen,het is gewoon totaal onterecht!! Ik ben al die tijd lief en aardig gebleven..ook al werd ik uitgescholden en bedreigd , heb geprobeerd te praten..heb pas na de 2e keer aangevlogen te zijn aangifte gedaan..ik ben helemaal niet opgevoed met agressie en geweld en weet dus ook niet wat me overkomt..met deze mensen valt absoluut niet redelijk te praten , ze zijn gewoon GEK!!
Op woensdag 05 september 2001 15:18 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Hee, wereld verbeteraar, tuurlijk klinkt dit allemaal heel logisch voor de meer ontwikkelde Nederlanders, maar je kunt er niet omheen dat we in het bezit zijn van een groep Nederlanders waar gewoon niet mee valt te praten, die alles als aanleiding zien om er eens lekker op los te meppen. Die zodra je een foute (grappige)opmerking maakt meteen bij je voor huis/werk staan om de boel even te verbouwen. Met sommige mensen kun je gewoon niet praten.
Laatst had mijn broertje het nog en dan is het of er keihard op los meppen of de politie bellen. Hij koos voor het laatste, omdat de persoon waar het om ging zelf bij de politie bekend staat als extreem gevaarlijk, waardoor ze meestal de ME inzetten als ze hem moeten oppakken, kom nou niet aan met je goede gesprek, want ik kan je verzekeren dat dat echt niet werkt bij deze mensen.
quote:Is waar maar ze zou het toch kunnen proberen... werkt het niet kan je altijd nog een andere weg bewandelen
Op woensdag 05 september 2001 15:18 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Hee, wereld verbeteraar, tuurlijk klinkt dit allemaal heel logisch voor de meer ontwikkelde Nederlanders, maar je kunt er niet omheen dat we in het bezit zijn van een groep Nederlanders waar gewoon niet mee valt te praten, die alles als aanleiding zien om er eens lekker op los te meppen. Die zodra je een foute (grappige)opmerking maakt meteen bij je voor huis/werk staan om de boel even te verbouwen. Met sommige mensen kun je gewoon niet praten.
Laatst had mijn broertje het nog en dan is het of er keihard op los meppen of de politie bellen. Hij koos voor het laatste, omdat de persoon waar het om ging zelf bij de politie bekend staat als extreem gevaarlijk, waardoor ze meestal de ME inzetten als ze hem moeten oppakken, kom nou niet aan met je goede gesprek, want ik kan je verzekeren dat dat echt niet werkt bij deze mensen.
quote:Ik denk dat je ms wel 's gelijk kunt hebben..
Op woensdag 05 september 2001 15:17 schreef weerdo het volgende:[..]
Eerst aan jezelf denken. Dus eerst wegwezen dan pas bellen.
En als iemand half hysterisch wordt op het moment dat er geld op haar rekening wordt gezet, dan kan je er rustig vanuitgaan dat er IETS aan de hand is..
Wie wil er in hemelsnaam nu geld in het handje krijgen? Niemand toch? Heel erg onpractisch, je vangt er geen rente over.. Tenzij je wat te verbergen hebt...
Geld contant == potentiele problemen met de belastingdienst voorkomen.
De Belastingdienst incasseert graag achteraf en is geduldig. Met 100% boete er bovenop. En vooral met al haar bezit en dergelijke kan ze behoorlijk gaan schuiven. Dan komt ook nog eens de koppeling met sociale instanties erbij en gaat de hele molen lopen. En daartegen kan een advokaatje niet zoveel doen. Dan heb je het ineens over de overheid i.p.v. 1 persoon.
quote:zie boven..heb ik dus al gedaan..ik weiger om ermee bezig te blijven..ik heb hen nooit lastig gevallen, zelfs nadat ze mij geslagen etc hadden heb ik tegen mijn vriend gezegd: "het is JOUW familie..en als jij met ze wil gaan praten zal ik je nooit in de weg staan" (kheb er Wel bijgezegd dat ik niets meer met ze te maken wilde hebben)..maar hij wil ZELF niet meer.. en nu wordt MIJ verweten dat ik hem heb opgestookt!?!? Dit is alle redelijkheid voorbij...ik ben gewoon een makkelijk slachtoffer voor hun (denken ze
Op woensdag 05 september 2001 15:27 schreef pmponer het volgende:[..]
Is waar maar ze zou het toch kunnen proberen... werkt het niet kan je altijd nog een andere weg bewandelen
quote:Het probleem is dat zij "denken" dat jij de oorzaak bent van al hun ellende.
Op woensdag 05 september 2001 15:26 schreef Vivi het volgende:[..]
Idd, xthinz (o.i.d.) je bedoelt het waarschijnlijk goed..maar dit HEB ik dus al allemaal geprobeerd..en NOG wist ze niet van ophouden, dus NEE!! ik begrijp NIET waarom ze zo doen,het is gewoon totaal onterecht!! Ik ben al die tijd lief en aardig gebleven..ook al werd ik uitgescholden en bedreigd , heb geprobeerd te praten..heb pas na de 2e keer aangevlogen te zijn aangifte gedaan..ik ben helemaal niet opgevoed met agressie en geweld en weet dus ook niet wat me overkomt..met deze mensen valt absoluut niet redelijk te praten , ze zijn gewoon GEK!!
Want iedereen heeft een reden om iets te doen. En niemand wordt zomaar gek. Als jij iemand als je grootste vijand beschouwd en niet durft toe te geven aan je angsten, dan had je net zoals hun gereageerd.
Maar als je niet een klein beetje begrijpt, waarom ze zo doen en je hun afschrijft als gek. dan wordt het toch maar oorlogvoeren......
Jammer.
quote:...ja, alleen gaan die niet permanent voor je deur staan helaas
Op woensdag 05 september 2001 15:21 schreef Clone het volgende:
Je kunt gewoon aangifte doen bij de politie hoor....
quote:de reden dat zij zo doen heet imo "verveling" als je zoveel geld hebt dat je de hele dag niets hoeft te doen gan je dingen verzinnen om je mee bezig te houden..de ex van mijn vriend werd ook al geterroriseerd en het ziekenhuis ingeslagen..daar hadden ze zeker ook een goede reden voor??? Wake up..sommige mensen sporen gewoon niet..en vinden dit soort dingen een leuke dagbesteding..
Op woensdag 05 september 2001 15:33 schreef XTHinkz het volgende:[..]
Het probleem is dat zij "denken" dat jij de oorzaak bent van al hun ellende.
Want iedereen heeft een reden om iets te doen. En niemand wordt zomaar gek. Als jij iemand als je grootste vijand beschouwd en niet durft toe te geven aan je angsten, dan had je net zoals hun gereageerd.
Maar als je niet een klein beetje begrijpt, waarom ze zo doen en je hun afschrijft als gek. dan wordt het toch maar oorlogvoeren......
Jammer.
quote:Precies, gebrek aan vrienden en sociale vaardigheden lijkt me zo.
Op woensdag 05 september 2001 15:37 schreef Vivi het volgende:[..]
de reden dat zij zo doen heet imo "verveling" als je zoveel geld hebt dat je de hele dag niets hoeft te doen gan je dingen verzinnen om je mee bezig te houden..de ex van mijn vriend werd ook al geterroriseerd en het ziekenhuis ingeslagen..daar hadden ze zeker ook een goede reden voor??? Wake up..sommige mensen sporen gewoon niet..en vinden dit soort dingen een leuke dagbesteding..
quote:Uit betrouwbare bron weet ik (mams
Op woensdag 05 september 2001 13:34 schreef shmoopy het volgende:
Hou een 'logboek' bij waarin je alle bedreigingen,mishandelingen ed met tijd en datum opschrijft.
Vraag een gesprek aan met de wijkagent waarin je de situatie uitlegt,ook zodat bekend is waar het over gaat als jij een keer de politie belt.
En stap zeker naar bureau Rechtshulp,
zij hebben ongetwjfeld vaker met dit bijltje gehakt en kunnen je advies geven.
Je weet nooit wat er mogelijk is.Sterkte.
-edit typo's-
[Dit bericht is gewijzigd door Roonaan op 05-09-2001 15:48]
quote:Sorry nee aardig blijven heeft zeker geen zin dan moet je echt andere dingen gaan doen ... die tip van die belastingtelefoon was zo slecht nog niet... maar kan je ook niet op korte termijn daar vertrekken ... en dan voor een maand of twee bij iemand in gaan wonen (ook handig voor als je met de lotto gaat mee doen
Op woensdag 05 september 2001 15:33 schreef Vivi het volgende:[..]
zie boven..heb ik dus al gedaan..ik weiger om ermee bezig te blijven..ik heb hen nooit lastig gevallen, zelfs nadat ze mij geslagen etc hadden heb ik tegen mijn vriend gezegd: "het is JOUW familie..en als jij met ze wil gaan praten zal ik je nooit in de weg staan" (kheb er Wel bijgezegd dat ik niets meer met ze te maken wilde hebben)..maar hij wil ZELF niet meer.. en nu wordt MIJ verweten dat ik hem heb opgestookt!?!? Dit is alle redelijkheid voorbij...ik ben gewoon een makkelijk slachtoffer voor hun (denken ze
)..ik BLIJF niet aan de gang met aardig doen!!
quote:Wat is dat dan ?
Op woensdag 05 september 2001 15:44 schreef Roonaan het volgende:[..]
Uit betrouwbare bron weet ik (mams
) dat bureau's rechtshulp een mediation proberen in te voeren, om een groot aantal geschillen op een snellere en goedkopere manier op te lossen; weet alleen niet of dit in aanmerking komt voor mediation
![]()
-edit typo's-
quote:Je hebt een mediator en die wordt dan een soort gespreksleider tussen beide kanten. De mediator regelt het gesprek en vraagt dieper door op bepaaplde zaken als hij/zij dat nodig acht. Mediators hebben meestal veel mensenkennis en heel veel kennis van lichaamstaal, waarmee zij gesprekken/geschillen naar een goed einde kunnen leiden. Omdat beide partijen niet als vijanden tegenover elkaar staan, zoals in een rechtszaal, waarbij beide vertegenwoordigd zijn door advocaten (hoogstwaarschijnlijk) is de sfeer van het gesprek meestal al heel anders. (mocht het nog steeds niet vlotten met het gesprek, dan zal de mediator ingrijpen).
Op woensdag 05 september 2001 15:49 schreef Vivi het volgende:[..]
Wat is dat dan ?
quote:hmm..,het lijkt me een mooi begrip in zaken als mensen die gaan scheiden en zo en conflicten hebben m.b.t. de kinderen o.i.d..ik denk idd dat het in dit geval niet echt zinnig is..maar bedankt voor het meedenken
Op woensdag 05 september 2001 15:59 schreef Roonaan het volgende:[..]
Je hebt een mediator en die wordt dan een soort gespreksleider tussen beide kanten. De mediator regelt het gesprek en vraagt dieper door op bepaaplde zaken als hij/zij dat nodig acht. Mediators hebben meestal veel mensenkennis en heel veel kennis van lichaamstaal, waarmee zij gesprekken/geschillen naar een goed einde kunnen leiden. Omdat beide partijen niet als vijanden tegenover elkaar staan, zoals in een rechtszaal, waarbij beide vertegenwoordigd zijn door advocaten (hoogstwaarschijnlijk) is de sfeer van het gesprek meestal al heel anders. (mocht het nog steeds niet vlotten met het gesprek, dan zal de mediator ingrijpen).
Op het moment zijn er vooral echtscheidingen, werknemer/werkgever-conflicten e.d. die via mediation geregeld worden.. Maar denk dat een familie/burenruzie er ook onder valt;
Maar mediation is al een verre stap om te nemen en de tegenpartij moet er ook mee instemmen... betwijfel alleen of je haar zover krijgt..
Heb niet alle reacties gelezen, moest gewoon reageren na jouw verhaal. Verdomme, dit is echt niet gaaf, dit soort mensen gun je je ergste vijand nog niet eens. Ik wens je in ieder geval veel sterkte en ik hoop dat je spoedig een andere woonruimte hebt. Dit zijn situaties die mensen machteloos maken....
Valt er echt niets aan te doen? Ik geef toe dat de politie pas kan ingrijpen als er echt gewonden of doden vallen (heb ook wel eens vergelijkbare situaties meegemaakt), dus voor intimidatie kan die k*ttante niet opgepakt worden (hoewel, is het mogelijk om bepaalde telefoongesprekken op te nemen en deze als bewijsmateriaal te gebruiken?). Maar het in elkaar meppen door die mislukte neukfout van een nichtje (vergeef me de woorkeuze, maar ik kan me zo kwaad maken om dit soort zaken) is volgens mij openlijke geweldpleging. Tuurlijk, ze zal niet lang achter tralies gaan, maar volgens mij sta je dan toch sterker in je aanklacht.
Het is rot dat je godbetert in je eigen leven een aantal aanpassingen moet doen om dat leven wat fijner te maken, omdat toevallig twee kansarme wezens zonodig hun leven in het dienst stellen van het treiteren van de medemens.. maar wat dacht je van het volgen van een vechtsport? Bij een eventuele confrontatie gooi je het gewoon op zelfverdediging en de reputatie van dat nichtje doet de rest...
En probeer er boven te staan mocht je haar toevallig tegenkomen als je alleen bent.
En tja, het is vervelend dat zij een (goeie?) advocaat heeft, maar ja, niet getreurd, misschien kan jij het leven van die tante en dat nichje ook goed zuur maken. Ik ga geen tips geven hier, want de politie schijnt ineens wel veel te kunnen doen als vervelende zaken op PAPIER staan..
En tja, ik weet niet of je vriend die tante eens goed de waarheid kan zeggen? Ik weet dat hij natuurlijk ook in een vervelende situatie zit en dat ik makkelijk praten heb, maar als een van mijn nichtjes het lef zou hebben mijn vriendin te meppen, dan is het eerste wat ze weer ziet als haar ogen opengaan, het mes van een chirurg die haar weer enigszins tot iets leefbaars probeert te maken.....mijn tante idem dito!
In ieder geval, nogmaals veel sterkte en weer dat jij de betere en wijzere bent ten opzichte van hen.
quote:Precies,
Op woensdag 05 september 2001 15:38 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Precies, gebrek aan vrienden en sociale vaardigheden lijkt me zo.
Helemaal geen vrienden, alleen wat famillie en een lieve neef. Totdat ene Vivi langkomt.
Wij gek? Wacht maar, ze zal ze weten hoe gek wij zijn. Niemand komt tussen ons en onze lieve neefje.......niermand. Hij is van ons, van ons....... Wacht maar v**ze B**ch we zijn nog niet klaar met je.... Als jij ervoor zorgt dat hij niet meer naar ons luistert, dan.............
En toen kwam er oorlog.
Zoals je zei ben je niet zijn eerste vriendin bij wie dit gebeurde...
(is maar een voorbeeld).
Wat dacht je van onzekerheid, bang om alleen te zijn?
Veel te veel ellende meegemaakt, en te bang zijn om iemand te verliezen? Ik ga ervan uit dat die tante Alleen met haar dochter woont? Geen mannelijke bescherming om hun heen?
(tja misschien hun probleem, maar jij leeft er nu mee, en als je er niks aan kan doen, en uiteindlijk opgeeft, dan wordt het voor hun wachten op de volgende, totdat hij iemand heeft die ze wel mogen.
En dat "mogen" is het sleutelwoord.
Tja mensen worden zomaar opeens gek. Zomaar, terwijl ik niet eens iets doe?
(tja voor jou is het opeens, voor hun zou het volkomen logisch kunnen zijn....)
Als je iemand angsten kan wegnemen, zullen ze het ook niet tegen je gebruiken.
Maar dan zou je ze wel eerst moeten weten, en begrijpen..... en rechtzetten.
Te laat of niet te laat, je eigen keus.
Maar met haat acties terug, (voor jou zelfbescherming, voor hun haat) wordt het alleen maar erger, daarmee voedt je hun haat tegen je.
Als zij het van jouw kant zouden kunnen zien, dan...... zou alles ander kunnen zijn.
Communicatie.
Laat zien dat je niet bang bent, dat je echt wilt dat er een oplossing komt, dat je het meent. Dat je sterk bent. Dat je de oorzaken van hun haat grotendeels kan terugdraaien.
En die aanklachten terugtrekken, dat zou hun wel even aan het denken zetten.........
wat zou daar nou weer achter zitten.........
Je haatte hun niet vanaf het begin, zij maken dat jij hun haat, dat je het opgeeft. Ze zitten zelf vol met haat. Ontstaan door onzekerheid. (tja wij noemen dit gek).
Maar die mediator, dat zou wel een heel mooi idee kunnen zijn.
Wat als je hun een keuze geeft tussen aanklachten intrekken en mediator? Of doorgaan tot het einde ( waar dat ook mag wezen?)
die bealstinggrap kan later altijd nog.
Wat je ook doet, je bepaalt zelf de afloop.
quote:Lieve schat, je bedoelt het goed..maar de situatie is ECHT niet zo als jij hem je voorstelt..ze hebben vrienden en familie ZAT!!!! iedereen rent voor ze..en toen mijn vriend dat 1 x vertikte (daar ging die onbenullige ruzie over, dattie niet wou komen opdraven om haar auto te maken toen ie om 11 uur 's avonds net thuiskwam van werken en zei dat ze de wegenwacht eerst even moest bellen) begon ze te flippen..Ze is gewoon VERWEND!!!! De situatie is eik nog veel ingewikkelder..want ze heeft een relatie, dus ze is echt niet alleen. Die vriend is iemand die ik al veel langer kenden dan zij..een man die als een soort stiefvader voor mij was..al 3 jaar..inmiddels heeft ze hem in zoverre gebrainwashed dat hij mij ook als een baksteen heeft laten vallen..hier heb ik ook ontzettend veel verdriet om gehad..Hij is OOK bang voor haar..en durft niet tegen haar in te gaan...hij is helemaal niet meer de persoon die hij vroeger was voordat ie met haar omging, maar goed, dat is zijn keuze...alleen moet je dus niet denken dat ze een zielig alleenstaand vrouwtje is...verre van dat..
Op woensdag 05 september 2001 16:22 schreef XTHinkz het volgende:[..]
Precies,
Helemaal geen vrienden, alleen wat famillie en een lieve neef. Totdat ene Vivi langkomt.
Wij gek? Wacht maar, ze zal ze weten hoe gek wij zijn. Niemand komt tussen ons en onze lieve neefje.......niermand. Hij is van ons, van ons....... Wacht maar v**ze B**ch we zijn nog niet klaar met je.... Als jij ervoor zorgt dat hij niet meer naar ons luistert, dan.............
.
quote:Je mag die tips rustig mailen hoor
Op woensdag 05 september 2001 16:19 schreef Doix het volgende:
Hoi Vivi,Heb niet alle reacties gelezen, moest gewoon reageren na jouw verhaal. Verdomme, dit is echt niet gaaf, dit soort mensen gun je je ergste vijand nog niet eens. Ik wens je in ieder geval veel sterkte en ik hoop dat je spoedig een andere woonruimte hebt. Dit zijn situaties die mensen machteloos maken....
Valt er echt niets aan te doen? Ik geef toe dat de politie pas kan ingrijpen als er echt gewonden of doden vallen (heb ook wel eens vergelijkbare situaties meegemaakt), dus voor intimidatie kan die k*ttante niet opgepakt worden (hoewel, is het mogelijk om bepaalde telefoongesprekken op te nemen en deze als bewijsmateriaal te gebruiken?). Maar het in elkaar meppen door die mislukte neukfout van een nichtje (vergeef me de woorkeuze, maar ik kan me zo kwaad maken om dit soort zaken) is volgens mij openlijke geweldpleging. Tuurlijk, ze zal niet lang achter tralies gaan, maar volgens mij sta je dan toch sterker in je aanklacht.
Het is rot dat je godbetert in je eigen leven een aantal aanpassingen moet doen om dat leven wat fijner te maken, omdat toevallig twee kansarme wezens zonodig hun leven in het dienst stellen van het treiteren van de medemens..
maar wat dacht je van het volgen van een vechtsport? Bij een eventuele confrontatie gooi je het gewoon op zelfverdediging en de reputatie van dat nichtje doet de rest...
En probeer er boven te staan mocht je haar toevallig tegenkomen als je alleen bent.
En tja, het is vervelend dat zij een (goeie?) advocaat heeft, maar ja, niet getreurd, misschien kan jij het leven van die tante en dat nichje ook goed zuur maken. Ik ga geen tips geven hier, want de politie schijnt ineens wel veel te kunnen doen als vervelende zaken op PAPIER staan..![]()
En tja, ik weet niet of je vriend die tante eens goed de waarheid kan zeggen? Ik weet dat hij natuurlijk ook in een vervelende situatie zit en dat ik makkelijk praten heb, maar als een van mijn nichtjes het lef zou hebben mijn vriendin te meppen, dan is het eerste wat ze weer ziet als haar ogen opengaan, het mes van een chirurg die haar weer enigszins tot iets leefbaars probeert te maken.....mijn tante idem dito!
In ieder geval, nogmaals veel sterkte en weer dat jij de betere en wijzere bent ten opzichte van hen.
jbc@hi.nl
Het gaat veel te gemakkelijk in deze samenleving om iemand's leven zuur te maken! Moet je eens zien wat een mens allemaal ongestraft kan doen, terwijl de politie (zogenaamd) machteloos toekijkt. Bedreiging is bedreiging dus oppakken die mutsen!
Zoals Ewoud Hallebeek in GTI Tuning & Design al schreef:
"Een auto jatten vindt Justitie niet zo erg, zolang er maar niet te hard mee wordt gereden." Oftewel, voor veel kleine vergrijpen kan je zo gepakt worden (wildplassen, te hard rijden), maar voor veel grote dingen laten ze je gewoon gaan (zoals deze situatie dus, waarin we toch echt spreken van bedreiging, fysiek geweld en intimidatie!)
BTW: hoeveel druk legt dit op de relatie tussen jou en je vriend dan? En wat is zijn eigen mening in deze? Nogmaals ik heb makkelijk praten, mijn halve familie leeft niet meer en de weinigen die nog leven, daar heb ik geen contact mee (niet omdat we elkaar niet mogen, maar gewoon, het komt er niet van, van beide partijen). En hoe denkt jouw familie hier dan over? En je vrienden? En heb je wel eens contacten gelegd met de ex van je vriend? Wat heeft zij gedaan en wat heeft ze niet gedaan? Daar kan je misschien ook wat van leren....
Voor tips onder andere, verwijs ik naar een topic dat hier voor de crash nog was met de vraag van Jerney wat ze moest doen tegen een vervelende buurvrouw en lawaai-overlast, ik hoop niet dat dit topic door de crash verloren is gegaan. Er stonden een hoop leuke ideeen in om het leven van iemand zuur te maken, zonder dat de verdenking op jou valt....
Verder zit ik met het feit dat ik best wel wat leuke ideeen kan spuien, maar hoe zit het als die tante al haar onlusten op jou begint te botvieren? Ik weet niet of ze ZO gek is dat ze alles wat haar niet zint op jou verhaalt....je hebt van die mensen.... Ik zou niet willen dat jij nog extra problemen kreeg hierdoor....het beste is toch echt verkassen en als die nicht maar haar hoeven aan jou komt, gewoon terugmeppen en zeggen dat het zelfverdediging is tegen de politie....let erop, wat zij kunnen, kan jij ook, waar zij mee wegkomen tegenover justitie, kan jij ook.....ook jij bent bij machte hun leven zuur te maken.....maar zoals ik al zei, jij bent de betere en jij bent de wijzere persoon, onthoud dat altijd!
quote:ze is helaas nogal goed in het manipuleren van mensen en komt heel beschaafd over..als je haar niet kent..ze heeft nog een zus die het met haar eens is..en haar andere zus (de moeder van mijn vriend) heeft al jarenlang ruzie met haar om een erfenis (die stinkheks heeft alles ingepikt en mijn schoonmoeder heeft NIKS)
Op woensdag 05 september 2001 16:56 schreef Doix het volgende:
Wat lees ik nou? Ook een goede bekende die nu een relatie heeft met die tante en die jou heeft laten vallen? En is die hele familie van haar dan bang voor haar? Hebben deze mensen dan geen zelfrespect, geen eigenwaarde?
quote:nee, helaas is dat nichtje ook nog es bloedmooi en zij is ook aantrekkelijk en goed verzorgd (als je van dichtgeplamuurd houdt) de duurste kleding etc etc.. [/quote]
Waar hebben we het nou over? Een waarschijnlijk overgewichtige zeug die van de spataderen, de krulspelden en de reuma aan elkaar hangt met een puisterig nichtje met een veels te grote beugelbek, die kunnen toch hooguit dreigen met een deegroller?
quote:mijn vriend is ook niet bang voor ze..als enige ongeveer..hij zou juist willen dat ik wat stoerder was
Daar hoeft jouw kennis, jouw vriend, haar familie en weet ik wie bang voor te zijn?
quote:ja...je hebt helemaal gelijk
Het gaat veel te gemakkelijk in deze samenleving om iemand's leven zuur te maken!Moet je eens zien wat een mens allemaal ongestraft kan doen, terwijl de politie (zogenaamd) machteloos toekijkt. Bedreiging is bedreiging dus oppakken die mutsen!
Zoals Ewoud Hallebeek in GTI Tuning & Design al schreef:
"Een auto jatten vindt Justitie niet zo erg, zolang er maar niet te hard mee wordt gereden." Oftewel, voor veel kleine vergrijpen kan je zo gepakt worden (wildplassen, te hard rijden), maar voor veel grote dingen laten ze je gewoon gaan (zoals deze situatie dus, waarin we toch echt spreken van bedreiging, fysiek geweld en intimidatie!)![]()
quote:Gelukkig zijn we tot nu toe alleen maar closer geworden hierdoor, ik heb hem ook nooit onder druk gezte om met hen te kappen ofzo..hij wilde dat zelf, en voor hem is het natuurlijk al de 2e x dattie zoiets meemaakt dus hij is het spuugzat....alleen hij vindt mij teveel een watje zoals ik al zei, probeert me meer zelfvertrouwen aan te praten
BTW: hoeveel druk legt dit op de relatie tussen jou en je vriend dan? En wat is zijn eigen mening in deze?
quote:mijn moeder is vroeger ook bevriend met haar geweest en heeft haar in het begin stadium een aantal keer opgebeld om erover te praten...dan was ze even rustig maar daarna escaleerde het weer[/quote]
Nogmaals ik heb makkelijk praten, mijn halve familie leeft niet meer en de weinigen die nog leven, daar heb ik geen contact mee (niet omdat we elkaar niet mogen, maar gewoon, het komt er niet van, van beide partijen). En hoe denkt jouw familie hier dan over?
quote:Tja..als je ellende hebt laten veel mensen zich ineens niet meer zien, ze gaan wel met me om, maar willen zich er niet mee bemoeien..daarbij is die vriend van haar (die bvoor mij als een stiefvader was dus) eigenaar van, voorheen., mijn stamkroeg..dus daar kan ik nou ook nal niet meet komen
En je vrienden?
quote:zij heeft ze ook aangeklaagd, en die zaak komt nog voor, kweet alleen niet wanneer..en nee, mijn vriend en zij zijn niet zo leuk uit elkaar gegaan (omdat hij partij trok voor tante-lief, daar heeft ie nu heel erg spijt van..) dus ik heb haar nooit gezien..
En heb je wel eens contacten gelegd met de ex van je vriend? Wat heeft zij gedaan en wat heeft ze niet gedaan? Daar kan je misschien ook wat van leren....
Voor tips onder andere, verwijs ik naar een topic dat hier voor de crash nog was met de vraag van Jerney wat ze moest doen tegen een vervelende buurvrouw en lawaai-overlast, ik hoop niet dat dit topic door de crash verloren is gegaan. Er stonden een hoop leuke ideeen in om het leven van iemand zuur te maken, zonder dat de verdenking op jou valt....Verder zit ik met het feit dat ik best wel wat leuke ideeen kan spuien, maar hoe zit het als die tante al haar onlusten op jou begint te botvieren? Ik weet niet of ze ZO gek is dat ze alles wat haar niet zint op jou verhaalt....je hebt van die mensen....
Ik zou niet willen dat jij nog extra problemen kreeg hierdoor....het beste is toch echt verkassen en als die nicht maar haar hoeven aan jou komt, gewoon terugmeppen en zeggen dat het zelfverdediging is tegen de politie....let erop, wat zij kunnen, kan jij ook, waar zij mee wegkomen tegenover justitie, kan jij ook.....ook jij bent bij machte hun leven zuur te maken.....maar zoals ik al zei, jij bent de betere en jij bent de wijzere persoon, onthoud dat altijd!
Je beseft niet wat voor een trauma je hieraan gaat overhouden.
Elke handeling die tegen hun is gericht, zal hun alleen maar meer reden geven om je genoeg trauma's te bezorgen voor de rest van je leven.
Als je door wilt gaan met dit spelletje zal het alleen maar listiger worden nu ze weten dat je steeds politie erbij haalt.
Wat het alleen maar gevaarlijker maakt.
De zaak omdraaien heeft geen zin. Jij zal nooit meer trauma's verzamelen dan hun. Daar hebben ze al teveel voor meegemaakt.
Jij zal nooit winnen van hun, simpelweg omdat er niets te winnen valt, dan het voeden van je eigen haatgevoelens.
Die je later toch nooit meer op hun zal kunnen richten, danwel op andere de personen die jij in je leven tegen gaat komen en niet mag. Dan maak jij deel uit van een vicieuze haat cirkel....
Elke negatieve gebeurtenis, zal negatieve gevolgen hebben in de rest van jouw leven en je omgeving, net zoals die van hun..
En ik zeg je, dit alles is het niet waard. Vooral niet als je zegt waarom het begonnen is.
Iets kleins, iets tussen je vriend en je tante.
Begonnen........
Zij hebben al genoeg haat tegen je opgebouwd dat ze door zullen gaan tot het einde. Die haat was er dus bij hun al die kan elk mens hebben, maar jij hebt hun een klep gegeven om het op jou te richten, ook al was het niet je bedoeling.
En die haat daar zal geen enkele instantie tegenop kunnen.
Je zegt zelf al dat familie en "vrienden" voor hun wegrennen. Dat betekent dat niemand van hun zo'n strijd heeft gewonnen. Of het waard vinden om dat aan te gaan. Of weten dat het geen zin heeft dan het van kwaad tot erger te maken. Zeker niet om deze reden.
Daar moet je echt sterk in je schoenen voor staan, en heel wat slimmer voor zijn.
Elke stap "tegen" hun, zullen je problemen vergroten.
Dit heeft niets met trots te maken. Dit heeft met je toekomst te maken, niet een of andere haat spelletje.
Als jij net zolang door gaat totdat je alle haat die ze in zich hebben wilt meemaken. Dan ben je in staat later net zo'n "heks" te worden als zij. Stel jezelf niet bloot aan de haat van hun, en maak het vooral niet erger.
Kijk uit dat juist deze situatie op dit moment ervoor zorgt dat jij en je vriend bij elkaar blijven, en dat als alles rustig wordt, er te weinig over blijft om voor te vechten. Dat jullie allebei uitgeblust zijn....
Luister, als je niet snel met een oplossing komt/begint..... dan ziet het er heel slecht voor je uit. Dan worden die twee maanden een echte hel, of zelfs daarna.
Er valt niks te winnen,
Zij hoeven je vijand niet te zijn, zij hebben gekozen om je vijand te zijn.....en je geeft hun geen goede reden waarom ze dat niet zouden zijn. Niet hoe je reageert.(niet als aanvaal beschouwen).
Ooit las ik ergens:
Als je een vijand als een vriend behandeld, zal hij het uiteindelijk ook worden.
Maar nogmaals, je hebt een keuze (ook al denk je van niet). Je kiest volgens mij alleen liever voor de makkelijkste weg.
Als je echt wilt laten zien dat je sterk bent, zal je de confrontatie moeten aangaan. Je trots moeten weggooien, je aanklachten intrekken, en ervoor zorgen dat die band van je vriend weer goedkomt.
Want als je denkt dat als je verhuisd bent alles over is, dan denk je volgens mij te makkelijk.
Als je dit niet op een betere manier ziet op te lossen, dan haat spelletjes terug te spelen. En allerlei instanties te bellen. Dan is het nog lang niet over... Dan onderschat je hun heel erg denk ik.
Maar ik denk dat dit alles teveel voor je is. En ik kan je jammer genoeg niet meer helpen hoe graag ik ook zou willen, dan je te wijzen op wat juist is.
Hoe moeilijk het ook is. Ik weet niet of je het weet, maar deze periode zal je nog heugen, of je wilt of niet.
En ik zeg je dit niet om je aan te vallen oid. Maar om je even goed na te laten denken hoe je hiermee verder gaat. Want dat is toch echt wel je eigen keus, en ik hoop alleen maar het beste voor je...
Waardoor is de ruzie begonnen, en hoeveel is ie je waard. Denk maar.....
Als praten niet helpt, probeer ze, zoals eerder aangegeven, op juridische grond te pakken (belastingdienst tippen, logboek bijhouden, mini-taperecorder met stemherkenning) en hou je vooral rustig. Cursus zelfverdediging is misschien wel een goede boost om je angst wat in te binden, maar ga niet openlijk de confrontatie in. Dat zal die sicko's alleen maar aansporen om van je leven helemaal een hel te maken.
* Dr_Crouton op 'mensen' die er plezier of een levensdoel op na houden om anderen het leven miserabel te maken.
Veel sterkte ermee en hopelijk gaat het snel voorbij in jouw voordeel
Tel : 030-6000068
('k heb ook een hele goede advocaat, en hij is vrezelijk goed in letsel schade. Dus laat haar ex-vriendje de laywer maar komen. Zeker als hij een paar duiten heeft ).
[Dit bericht is gewijzigd door 6000068 op 06-09-2001 03:34]
Met dergelijke mensen is het onmogelijk om er op normale wijze uit te komen, ze zullen altijd blijven zoeken naar manieren om je te treiteren en jou en je vriend het leven zuur te maken.(en jullie uiteen te drijven)
Wanneer ik dit alles lees zijn dit toch wel een bepaald type mensen (laten we zeggen niet alledaags), zelf ben ik in mijn leven ook weleens dergelijke mensen tegen gekomen, gelukkig heb ik nooit aanvaringen gehad, maar ik zou je wel een advies willen geven, waarbij ik uitga van de karakters van de personages.
Allereerst, jij wilt gewoon in je huis en in die straat blijven wonen, en wil gewoon dat het "gedoe" (om het zacht uit te drukken) ophoudt.
Zoals je je nu voelt, en vanwege hetgeen dat gebeurd is zul je de neiging hebben je woede uit te spreken, te zeggen hoe onredelijk/vervelend/asociaal etc. je hen vindt, misschien in de hoop dat ze inzien dat zij fout zitten, de boel wordt bijgelegd en de rust terugkeert.
Maar zo werkt het niet, indien je daar wilt blijven wonen en een zeer afstandelijke doch niet vijandige relatie met hen wilt hebben zul je het anders moeten aanpakken.
Doe het tegenovergestelde van wat zij verwachten en van wat jij eigenlijk zou willen doen.
Bv schrijf een brief waarin je schrijft het vreselijk te vinden dat alles zo geëscaleerd is, temeer daar jouw vriend die tante als een 2emoeder beschouwde en jij en hij om die reden haar respecteren en eveneens haar dochter.
Schrijf dat je het erg vind dat door dit akkefietje (ik weet niet wat het voorval was waardoor dit begonnen is) alles zo uit de hand is gelopen, en dat het je spijt indien zowel je vriend als jij misschien overdreven hebben gereageerd.
Zeg dat je hun boosheid begrijpt, en dat je alles achter je wil laten en gewoon in vrede wil verder gaan.
Dit lijkt belachelijk, maar, zij zullen zichzelf dan als overwinnaars zien (kinderachtig maar vast erg belangrijk voor hen), vernemen dat je hen respecteerd en begrijpt, en elke reden om je uit te schelden of aan te vallen is verdwenen.
Natuurlijk meen je niets van die brief, maar een andere dus bv harde aanpak zal het alleen maar erger maken, en wie weet hoe dit nog kan escaleren.
Je zegt zelf dat ze jou als indringer zien, als degene die hem van hen afsnoept, dat zou best zo kunnen zijn, maar wanneer jij juist degene bent die beide partijen nader tot elkaar brengt, dan ben je het tegenovergestelde, namelijk degene die probeert hen en de neef waar ze zo dol op zijn weer nader tot elkaar te brengen.
Ik ben ooit ergens gaan werken waar een vrouw die daar al jaren werkte mij gewoonweg haatte, ze kende me niet, er was nooit een onvertogen woord gevallen, maar opeens ging de aandacht naar mij ipv naar haar(zij was wat ouder, maar genoot voor mijn komst de nodige aandacht van de heren), en ik zat helemaal niet op de aandacht van die heren te wachten , en ik moedigde dat beslist niet aan.
ik voelde haar haat, en hoorde dat ze vreselijk over me roddelde, ik had haar kunnen aanspreken op haar gedrag, haar houding of whatever, maar ik ben juist heel vriendelijk tegen haar gaan doen (ik meende er niks van, ik vond het een sneu persoon), complimentje hier, lief woordje daar, bv een aai over haar hoofd en zeggen: jeetje wat is je haar mooi geknipt.
Zij had, zoals ik had begrepen middels leugens over mij, mij daar weg willen werken, ze had best een hoge positie, en had wegens jarenlange trouwe dienst vast ook nog geloofd geworden ook door de directeur.
Door niet in te gaan op hetgeen zij aanstuurde, maar juist totaal anders te reageren was ze eerst vrij verbaasd, maar na verloop van tijd veranderde haar houding tov mij, ze begon me zelfs erg lief te vinden (hoorde ik via via).
Ik vertel je dit, omdat ik ook het liefst een kilo tomaten naar het hoofd van dat mens had gepleurd, had willen bewijzen dat wat ze over me vertelde niet waar was, kortom willen "happen", maar dat bewust niet gedaan heb.
Na verloop van tijd was de werksfeer zeer aangenaam, en werden we goede collega's (dacht zij).
Het komt er vaak op neer wanneer je met extreme en jaloerse personen te maken hebt, je een situatie kunt "redden" door tegen je geloof in juist heel lief te gaan doen.
Er staat veel op het spel, je relatie, je eigen welbevinden, je huis, de buurt waar je woont etc. etc.
Ookal kun je het bijna niet over je hart verkrijgen, probeer ze emotioneel om te kopen maakt niks uit dat je het niet meent, je moet uit die situatie komen.
Zeg dus gewoon bv dat je het zo belangrijk vind dat het tussen je vriend en hen weer goed komt, bied je excuses aan, zeg dat je ze vanaf dag 1 zeer hebt gemogen etc.
Mensen zitten raar in elkaar, en soms kun je op de meest rare en gevoelsmatig onjuiste manier de vijand voor je winnen.
Als je dit alles niet kunt opbrengen dan kun je beter verhuizen, want zo'n situatie houd je niet lang vol.
Succes!
liefs, Cosma.
quote:Lieve Cosma, Dit alles KAN idd wel eens goed werken, zeker in een situatie zoals jij die beschreef met je collega etc..Ik heb, toen dit geziek allemaal begon, me idd ook zo opgesteld..naar haar toe, en tegen mijn vriend gezegd dattie misschien toch es met haar moest gaan praten etc etc..ik had zlefs nog een beetje medelijden met haar (toen was ik nog niet in elkaar geslagen maar wel bedreigd) het probleem is : a) hij WIL dat zelf niet meer, hij is blij dat hij van haar af is omdat ze altijd een veel te grote claim op zijn leven heeft gelegd, en nu hij niet meer met haar omgaat ziet hij dat pas goed in..daarbij heeft hij gezien hoe ze zich naar mij opstelt (de 2e vriendin waarmee ze dat doet) en dat maakt zijn wrok naar haar steeds groter..Verder punt B) ik KAN mezelf er niet (meer) toezetten omte "huichelen" ik heb me nog nooit zo gemeen en voornml. oneerlijk behandeld gevoeld...ze schuift mij leugens in de schoenen die ik nooit heb gezegd, heeft geprobeerd mij wijs te maken dat mijn vriend vreemd gaat om ons uit elkaar te drijven, gedreigd om een bom bij mijn moeder in de auto te laten leggen enz...zou jij nog aardig kunnen doen tegen zo iemand???? Ik niet iig. Verder wil ik helemaal niet blijven wonen daar..ik wil juist z.s.m. weg, niet alleen door deze toestand, maar puur omdat ik de buurt oook nog es vreselijk vindt en het huis een gribus is..dus dat zou ook geen motivatie zijn..Ik kan echt geen toneel meer spelen!!
Op donderdag 06 september 2001 03:31 schreef Cosma-Shiva het volgende:-knip-
quote:Dank je, ik zal het onthouden
Op donderdag 06 september 2001 02:35 schreef 6000068 het volgende:
Ik hoop dat alles nog een beetje gaat daaro? Ik kan je misschien wel helpen.Tel : 030-6000068
('k heb ook een hele goede advocaat, en hij is vrezelijk goed in letsel schade. Dus laat haar ex-vriendje de laywer maar komen. Zeker als hij een paar duiten heeft
).
quote:Zoals ik al zei, het is goed bedoelt..bepaalde dingen heb je wel een beetje gelijk in, qua negatieve cirkels etc..maar jouw denkwijze is echt totaal anders dan die van mij...ik heb te veel trots om mijn kop te buigen voor iemand die er op uit is om mij kapot te maken..ik buig niet voor dat soort mensne, redelijkheid heb ik allang geprobeerd en dat werkt blijkbaar niet, ze blijft aan de gang en ik doe er niet meer aan mee..
Op woensdag 05 september 2001 23:17 schreef XTHinkz het volgende:
-knip-
quote:
Op donderdag 06 september 2001 02:34 schreef Dr_Crouton het volgende:
Bah, zo zie je maar weer wat voor een mensapen er nog steeds leven onder de mensen. En dan beledig ik de apen zelf ook nog eens met deze uitspraakAls praten niet helpt, probeer ze, zoals eerder aangegeven, op juridische grond te pakken (belastingdienst tippen, logboek bijhouden, mini-taperecorder met stemherkenning) en hou je vooral rustig. Cursus zelfverdediging is misschien wel een goede boost om je angst wat in te binden, maar ga niet openlijk de confrontatie in. Dat zal die sicko's alleen maar aansporen om van je leven helemaal een hel te maken.
* Dr_Crouton
op 'mensen' die er plezier of een levensdoel op na houden om anderen het leven miserabel te maken.
Veel sterkte ermee en hopelijk gaat het snel voorbij in jouw voordeel
![]()
![]()
Wat ik me afvraag, heb je zelf een contract o.i.d. ? Of net als de rest van de andere huurders ook niet? Indien je geen contract hebt, leef je dan lekker uit op die woning als je verhuist. Alles vernielen en verneuken wat je kan doen. Als ze je dan aan willen klagen, vraag je gewoon om het contract te overleggen. Dat is er dan niet dus hebben ze probleem. Een onbewoonbaar pand..
En wrom maak je niet paar kleine acties, zoals anderen snachts een keer hun ramen in laten mikken bv?
En dat mooie nichtje, zou ze ook nog mooi zijn als er wat dingen aan haar gezicht verbouwd zijn?
Laat je niet zo in een hoekje drukken, als zij van alles kunnen flikken bij jouw zonder daar voor door de politie aangepakt te worden, waarom zou jij dat dan niet kunnen?
Als er een Fok actie op touw word gezet, count me in. Ben altijd wel in voor wat fun :-)
quote:Wat Liev!!! Dank je, deze reacties sterken mij echt!!
Op donderdag 06 september 2001 09:47 schreef thaduck het volgende:
Damn, wat erg ViviWat ik me afvraag, heb je zelf een contract o.i.d. ? Of net als de rest van de andere huurders ook niet? Indien je geen contract hebt, leef je dan lekker uit op die woning als je verhuist. Alles vernielen en verneuken wat je kan doen. Als ze je dan aan willen klagen, vraag je gewoon om het contract te overleggen. Dat is er dan niet dus hebben ze probleem. Een onbewoonbaar pand..
En wrom maak je niet paar kleine acties, zoals anderen snachts een keer hun ramen in laten mikken bv?
En dat mooie nichtje, zou ze ook nog mooi zijn als er wat dingen aan haar gezicht verbouwd zijn?Laat je niet zo in een hoekje drukken, als zij van alles kunnen flikken bij jouw zonder daar voor door de politie aangepakt te worden, waarom zou jij dat dan niet kunnen?
Als er een Fok actie op touw word gezet, count me in. Ben altijd wel in voor wat fun :-)
ps: en nee, ik heb geen contract
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 06-09-2001 09:53]
Belastingfraude (zoals eerder door anderen gezegd) is iets wat die zuigers van de dienst erg leuk vinden ... en iets wat dit soort mensen raakt.
Zoals ik het lees heb je aan je vriendje in dit verhaal niet erg veel en dat is jammer, maar ook weinig aan te doen. Je kunt hem niet dwingen om naar zijn tante te gaan.
Mijn advies : Bel de kliklijn of zo, doe aangifte, zoek intussen een andere woonruimte : zelfs als je dan kleiner moet gaan wonen. Laat ze dan maar 'winnen' maar als de belastingdienst daadwerkelijk voor de deur staat piepen ze wel anders.
quote:Kleiner wonen dan nu is onmogelijk
Op donderdag 06 september 2001 10:25 schreef dice het volgende:
Gewoon de belastingdienst bellen ! en aangifte (blijven) doen. Dit is een situatie die helaas vaker voorkomt dan dat iedereen weetEn helaas komen deze mensen er ook vaak nog mee weg ook. Politie doet niet veel, en probeert het altijd met 'praten'op te lossen, terwijl dit niet aan hen besteed is
Belastingfraude (zoals eerder door anderen gezegd) is iets wat die zuigers van de dienst erg leuk vinden ... en iets wat dit soort mensen raakt.
Zoals ik het lees heb je aan je vriendje in dit verhaal niet erg veel en dat is jammer, maar ook weinig aan te doen. Je kunt hem niet dwingen om naar zijn tante te gaan.
Mijn advies : Bel de kliklijn of zo, doe aangifte, zoek intussen een andere woonruimte : zelfs als je dan kleiner moet gaan wonen. Laat ze dan maar 'winnen' maar als de belastingdienst daadwerkelijk voor de deur staat piepen ze wel anders.
En mijn vriend..hij staat echt achter mij (en voor mij zonodig )..maar hij is van dit alles niet zo onder de indruk, je moet wel bedenken dat het TOCH familie van hem is..hij is opgegroeid met dezelfde mentaliteit., hij wordt wel steeds normaler nu hij niet meer onder hun invloed staat
, maar ik ben dit soort dingen nog nooit tegengekomen in mijn leven, en hij kan het niet uitstaan dat ik me zo overstuur laat maken door hen, en hij wil daar niet in "meegaan" zegt ie, omdat het dan nog erger wordt voor mij..ik snap zijn denkwijze wel, maar het werkt alleen niet echt bij mij op die manier..verleden week heeft die tante ook tegen hem een scene geschopt op straat..politie er weer bij etc etc..en hij verteld dat dan zo tussen neus en lippen door en lacht haar gewoon uit..terwijl ik daar totaal overstuur van zou zijn. We steken gewoon anders in elkaar wat dat betreft, maar we zijn wel stapelgek op elkaar en ik weet zeker dat hij er ook voor me "staat" als het nodig is.
quote:Ha Vivi,
Op donderdag 06 september 2001 09:57 schreef Vivi het volgende:
Doix: ik kan het topic van Jerney niet meer vinden..
Je mag me best wat ideetjes aan de hand doen..graag zelfs..als je er zin in hebt??? *smekendkijkt*
Ik zie dat het topic verloren is gegaan in de crash van een maand of 4 geleden. Tja, geef me de tijd om het een en ander te bedenken dat voor zowel jou goed werkt als tegen haar. Spittend door de reacties hier, lees ik eigenlijk twee kampen: zij die zeggen dat je er tegen in moet gaan en zij die zeggen dat je er boven moet staan om het zo maar te zeggen. In ieder geval lees ik ook dat het de relatie met je vriend niet aantast, dat is het belangrijkste (wel jammer dat sommige vrienden en vriendinnen zich laten kennen t.o. jou). Daarnaast mocht je acties ondernemen, moet dit niet ten nadele werken tussen jou en je vriend (dat hij partij zou kiezen voor hen), dus echt vuil spel naar die tante en dat nichtje toe moet ook niet gebeuren. Ook zeg je dat je het aflegt op het fysieke vlak t.o. dat nichtje....zowiezo vind ik fysieke confrontaties iets voor dieren, een stadium, dat wij al eeuwen en eeuwen geleden ontgroeid zouden moeten zijn. Het idee op een vechtsport te gaan is dan niet zozeer bedoeld om de confrontatie met haar aan te gaan, maar eerder om zelfvertrouwen te krijgen en mocht dat nichtje jou weer lastig vallen, dan kan jij jezelf verdedigen. Maar nogmaals, ik predik geen geweld, want dat is ver beneden mijn stand en ik neem aan ook ver beneden dat van jou.
Een ideetje dat ik me trouwens wel herinner uit het topic van Jerney (maar misschien kan Jerney zelf meer vertellen als ze dit allemaal leest), is een vorm van belletje trek op afstand. Een jongen hier, ik weet zijn nick niet meer, maar ik hoop dat hij dit leest en het idee opnieuw vertelt, had een deurbel van zijn buren zo gemodificeerd dat hij door middel van een afstandbediening de deurbel kon laten overgaan. Altijd goed om mensen gek te krijgen en als ze door slaapdeprivatie en door irritatie echt boos worden, gaan ze fouten maken (zoals te pas en te onpas politie bellen en dan niet meer geloofd worden op een gegeven moment!), maar ja, kijk uit dat ze haar irritatie niet op jou gaat botvieren natuurlijk, want dan ben je verder van huis en dat zou ik niet willen.
En tot zover ik weet is stalken wel bij de wet verboden, ook hier in Nederland. Okee, een straatverbod is misschien wat moeilijk realiseerbaar als je in dezelfde straat woont, maar mogelijk kan men dan wel voorkeursbehandelingen regelen als het gaat om andere woonruimte, juist omdat je in dezelfde straat woont en ook nog in een huis van dat gedrocht. Informeer eens wat te kunnen ondernemen in situaties als deze bij een rechtswinkel of zo.
Maar nogmaals: negeren en binnen redelijke grenzen gewoon proberen je eigen leven te leiden is de beste optie. En ik zag ergens een telefoonnummer staan in dit topic van een andere goeie advocaat? Misschien een belletje waard of een belletje naar de rechtswinkel zoals hierboven vermeld?
quote:Na mijn post heb ik het hele topic nog maar es een paar keer doorgelezen. Ben het met je eens Viv, dat die wereldverbeteraars leuk zijn, maar dit lost het niet meer op. Misschien moet je ff een paar mensen om je heen, wat vrienden of beter nog wat ONBEKENDEN (fokkers?) met een paar honkbalknuppels en bivakmutsen inhuren. Wil d'r zo ff langskomen en de boel ff...
Op woensdag 05 september 2001 16:34 schreef Vivi het volgende:[..]
Lieve schat, je bedoelt het goed..maar de situatie is ECHT niet zo als jij hem je voorstelt..ze hebben vrienden en familie ZAT!!!! iedereen rent voor ze..en toen mijn vriend dat 1 x vertikte (daar ging die onbenullige ruzie over, dattie niet wou komen opdraven om haar auto te maken toen ie om 11 uur 's avonds net thuiskwam van werken en zei dat ze de wegenwacht eerst even moest bellen) begon ze te flippen..Ze is gewoon VERWEND!!!! De situatie is eik nog veel ingewikkelder..want ze heeft een relatie, dus ze is echt niet alleen. Die vriend is iemand die ik al veel langer kenden dan zij..een man die als een soort stiefvader voor mij was..al 3 jaar..inmiddels heeft ze hem in zoverre gebrainwashed dat hij mij ook als een baksteen heeft laten vallen..hier heb ik ook ontzettend veel verdriet om gehad..Hij is OOK bang voor haar..en durft niet tegen haar in te gaan...hij is helemaal niet meer de persoon die hij vroeger was voordat ie met haar omging, maar goed, dat is zijn keuze...alleen moet je dus niet denken dat ze een zielig alleenstaand vrouwtje is...verre van dat..
N.a.v. dat ze (de Tante from Hell) erachter was gekomen dat ik aangifte heb gedaan tegen haar dochter nadat die mij voor de 2e keer tegen de vlakte had gemept, begon ze dus hysterisch te bellen en te zeggen dat ik tegen de politie gezegd had dat ik hechtingen in mijn gezicht had en dat ik daar een doktersverklaring van had (ik zou het wel "merken" en de consequenties waren vboor mij..blabla)..dit was dus niet waar, ik had wel krassen in mijn gezicht van nagels maar geen hechtingen, niks over doktersverklaringen whatsoever..Anyway, ze had dus haar vriend (die ik dus voordat zij hem uberhaupt kende als een soort surrogaatvader zag) ook opgestookt hiermee, en verder haar hele familie blablabla..
Pech voor haar dat ik die aangifte nog in mijn bureaulaatje had liggen .
Kheb dus haar vriend opgebeld..en de aangifte aan hem laten lezen (hij had inmiddels ook ruzie met haar, want nadat ze hem had verteld dat ze mij weer had opgebeld om te dreigen etc, had hij gezegd "Moet dat nou zo??" waarop zij woest de telefoon had neergekwakt..hij mag nml. niet tegen haar ingaan, zelfs niet een klein beetje)
Toen hij het las trok hij bleek weg en zei hij "ik begin ook steeds meer en meer te denken dat er iets niet aan haar klopt (dit heeft hij BTW wel vaker gezegd en hij gaat toch altijd weer naar haar terug..ws hebben ze een goed sexleven o.i.d., ik begrijp het iig niet, maar goed)..Maar anyway, hij is nou op de hoogte van het feit dat IK dus de waarheid heb gesproken..en dat zij dus liegt en mij zonder reden loopt te bedreigen puur om ruzie te zoeken..
Ben benieuwd hoe ze zich hier nou weer gaat uitdraaien..
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 06-09-2001 14:17]
quote:Echt, ik vind het geweldig dat iedereen zo meedenkt..en idd: ik HAAT fysiek geweld...ben opgevoed met het idee dat beschaafde mensen dat niet doen en wil altijd alles uitpraten..ik kan ook helemaal nniet tegen schreeuwen/ruzie etc etc..Het erge is wel dat ik zo machteloos en gefrustreerd wordt van dit alles, dat ik laatst zonder een ECHTE aanleiding (bij een lullig kleine woordenwisseling over eik niks) Volledig begon te flippen naar mijn vriend toe en hem ook heb geduwd en "geslagen" (ik heb redelijk kleine knuistjes hoor
Op donderdag 06 september 2001 13:56 schreef Doix het volgende:[..]
Ha Vivi,
Ik zie dat het topic verloren is gegaan in de crash van een maand of 4 geleden. Tja, geef me de tijd om het een en ander te bedenken dat voor zowel jou goed werkt als tegen haar. Spittend door de reacties hier, lees ik eigenlijk twee kampen: zij die zeggen dat je er tegen in moet gaan en zij die zeggen dat je er boven moet staan om het zo maar te zeggen. In ieder geval lees ik ook dat het de relatie met je vriend niet aantast, dat is het belangrijkste (wel jammer dat sommige vrienden en vriendinnen zich laten kennen t.o. jou). Daarnaast mocht je acties ondernemen, moet dit niet ten nadele werken tussen jou en je vriend (dat hij partij zou kiezen voor hen), dus echt vuil spel naar die tante en dat nichtje toe moet ook niet gebeuren. Ook zeg je dat je het aflegt op het fysieke vlak t.o. dat nichtje....zowiezo vind ik fysieke confrontaties iets voor dieren, een stadium, dat wij al eeuwen en eeuwen geleden ontgroeid zouden moeten zijn. Het idee op een vechtsport te gaan is dan niet zozeer bedoeld om de confrontatie met haar aan te gaan, maar eerder om zelfvertrouwen te krijgen en mocht dat nichtje jou weer lastig vallen, dan kan jij jezelf verdedigen. Maar nogmaals, ik predik geen geweld, want dat is ver beneden mijn stand en ik neem aan ook ver beneden dat van jou.
Een ideetje dat ik me trouwens wel herinner uit het topic van Jerney (maar misschien kan Jerney zelf meer vertellen als ze dit allemaal leest), is een vorm van belletje trek op afstand. Een jongen hier, ik weet zijn nick niet meer, maar ik hoop dat hij dit leest en het idee opnieuw vertelt, had een deurbel van zijn buren zo gemodificeerd dat hij door middel van een afstandbediening de deurbel kon laten overgaan. Altijd goed om mensen gek te krijgen en als ze door slaapdeprivatie en door irritatie echt boos worden, gaan ze fouten maken (zoals te pas en te onpas politie bellen en dan niet meer geloofd worden op een gegeven moment!), maar ja, kijk uit dat ze haar irritatie niet op jou gaat botvieren natuurlijk, want dan ben je verder van huis en dat zou ik niet willen.
En tot zover ik weet is stalken wel bij de wet verboden, ook hier in Nederland. Okee, een straatverbod is misschien wat moeilijk realiseerbaar als je in dezelfde straat woont, maar mogelijk kan men dan wel voorkeursbehandelingen regelen als het gaat om andere woonruimte, juist omdat je in dezelfde straat woont en ook nog in een huis van dat gedrocht. Informeer eens wat te kunnen ondernemen in situaties als deze bij een rechtswinkel of zo.
Maar nogmaals: negeren en binnen redelijke grenzen gewoon proberen je eigen leven te leiden is de beste optie. En ik zag ergens een telefoonnummer staan in dit topic van een andere goeie advocaat? Misschien een belletje waard of een belletje naar de rechtswinkel zoals hierboven vermeld?
Ik heb echt wat aan jou reacties btw in concreto weet ik nog niet, maar gevoelsmatig iig alvast wel, heel erg bedankt
quote:*ontroerd is*
Op donderdag 06 september 2001 14:01 schreef Frutsel het volgende:[..]
Na mijn post heb ik het hele topic nog maar es een paar keer doorgelezen. Ben het met je eens Viv, dat die wereldverbeteraars leuk zijn, maar dit lost het niet meer op. Misschien moet je ff een paar mensen om je heen, wat vrienden of beter nog wat ONBEKENDEN (fokkers?) met een paar honkbalknuppels en bivakmutsen inhuren. Wil d'r zo ff langskomen en de boel ff...
Ikop dit soort mensen die een andermans leven in de prak helpen met hun gezeik en bedreigingen.
Dus...FOKKERS verenigt u en help Vivi(ps. me mailadres staat er wel
)
Op donderdag 06 september 2001 14:06 schreef Catootje het volgende:
Wat creepy allemaal vi...(ik heb echt geen advies) Sterkte!
quote:Ha Frutsel en CC ook Vivi natuurlijk..
Op donderdag 06 september 2001 14:01 schreef Frutsel het volgende:[..]
Na mijn post heb ik het hele topic nog maar es een paar keer doorgelezen. Ben het met je eens Viv, dat die wereldverbeteraars leuk zijn, maar dit lost het niet meer op. Misschien moet je ff een paar mensen om je heen, wat vrienden of beter nog wat ONBEKENDEN (fokkers?) met een paar honkbalknuppels en bivakmutsen inhuren. Wil d'r zo ff langskomen en de boel ff...
Ikop dit soort mensen die een andermans leven in de prak helpen met hun gezeik en bedreigingen.
Dus...FOKKERS verenigt u en help Vivi(ps. me mailadres staat er wel
)
Jouw reactie komt me erg bekend voor en uit machteloosheid zou ik ook zo willen reageren (het was ook het eerste wat in me opkwam), maar a) zoals ik hierboven al zei is geweld niet de oplossing (hoe heerlijk het soms kan werken als je even je gang kan gaan om het zo maar te zeggen, een boksbal met een fotootje om je lekker op af te reageren bijvoorbeeld... ) en b) ik weet zeker dat Vivi dan aan het kortste eind trekt, want die krijgt de klacht op haar nek en die tante zal alles op haar afreageren. Stel je voor dat die tante dan weer wat mensen regelt die Vivi op een onbewaakt moment afrost? Zou ik niet willen dat DAT gebeurt!Ik kan op het weinige dat ik hier lees geen diagnoses stellen (is ook al veel te lang geleden voor mij, dat psychologeren), maar feit is dat we hier te maken hebben met een toch wel mentaal ontspoord en verknipt figuur en ik zou niet willen dat Vivi het slachtoffer wordt van acties door bijvoorbeeld ons gedaan.....
Maar irritatieprikkels naar die tante waarbij Vivi continu kan bewijzen dat zij het niet was, kan wel werken bijvoorbeeld, maar blijf buiten schot, ik zou mensen als die tante en dat nichtje voor geen goud vertrouwen.
Ik las dat die vriend van die tante, een goede bekende van Vivi begint in te zien dat iets niet klopt aan die tante (vind zijn reactie wel het understatement van de eeuw!), misschien begint er een kentering plaats te vinden. Laten we hopen dat dit het begin is van verbetering voor Vivi.
quote:doix,
Op donderdag 06 september 2001 14:22 schreef Doix het volgende:[..]
Ha Frutsel en CC ook Vivi natuurlijk..
Jouw reactie komt me erg bekend voor en uit machteloosheid zou ik ook zo willen reageren (het was ook het eerste wat in me opkwam), maar a) zoals ik hierboven al zei is geweld niet de oplossing (hoe heerlijk het soms kan werken als je even je gang kan gaan om het zo maar te zeggen, een boksbal met een fotootje om je lekker op af te reageren bijvoorbeeld...
) en b) ik weet zeker dat Vivi dan aan het kortste eind trekt, want die krijgt de klacht op haar nek en die tante zal alles op haar afreageren. Stel je voor dat die tante dan weer wat mensen regelt die Vivi op een onbewaakt moment afrost? Zou ik niet willen dat DAT gebeurt!Ik kan op het weinige dat ik hier lees geen diagnoses stellen (is ook al veel te lang geleden voor mij, dat psychologeren), maar feit is dat we hier te maken hebben met een toch wel mentaal ontspoord en verknipt figuur en ik zou niet willen dat Vivi het slachtoffer wordt van acties door bijvoorbeeld ons gedaan.....
Maar irritatieprikkels naar die tante waarbij Vivi continu kan bewijzen dat zij het niet was, kan wel werken bijvoorbeeld, maar blijf buiten schot, ik zou mensen als die tante en dat nichtje voor geen goud vertrouwen.
Ik las dat die vriend van die tante, een goede bekende van Vivi begint in te zien dat iets niet klopt aan die tante (vind zijn reactie wel het understatement van de eeuw!), misschien begint er een kentering plaats te vinden. Laten we hopen dat dit het begin is van verbetering voor Vivi.
Maar de manier waarop Vivi hier 'geterroriseerd' wordt, valt bijna niet meer goed te praten met woorden. Deze mensen zijn compleet gestoord en verziekt. Zoals Vivi al eerder schreef zijn er al klappen gevallen en hebben anderen/onschuldigen al verminkingen opgelopen.
Als jou eigen vriendin in elkaar geslagen wordt door 2 mensen, dan zou je ook niet gaan praten met ze, maar zou je ze ook willen &^%$&$%^&#$, of niet?
Soms moet kwaad met kwaad vergolden worden om het echt te doen stoppen. In elk geval wens ik d'r alle sterkte, maar met onze woorden kunnen we weinig doen. Ik hoop voor d'r dat het opgelost wordt. Jammer dat ik zo ver weg woon.
Anders roepen we de FOK-Burgerwacht in het leven.
Vivi -->
quote:Helaas..hij ziet wel zeer duidelijk in dat er iets niet klopt..hij mag ook niet meer met mij en mijn moeder omgaan (wij kennen hem al langer en zijn vrouw was een hele goeie vriendin van ons, helaas is zij 3 jaar geleden, veel te jong en heel erg plotseling , overleden waarna wij (ik+mijn mams) hem heel erg hebben ongevangen en heel erg close werden (hij is zelfs hevig verliefd geweest op mijn moeder maar dat daargelaten). Daarna leerde hij dus die persoon kennen, de tante van mijn vriend (waardoor IK weer haar neef, mijn vriend leerde kennen..volgens jullie het nog??
Op donderdag 06 september 2001 14:22 schreef Doix het volgende:[..]
Anyway, hun relatie is al zo'n 15 X "uit" geweest in 2 jaar, en iedere keer ruzie, ruzie ruzie, omdat ie dan weer twee uur voor de deur moest wachten op haar bijv, en als ie het niet deed mocht ie haar meteen weer een maand niet zien oid...en in de tussentijd zocht ie ons dan weer op..en zei hij ook dat ze niet spoorde enzo..alleen elke keer gaat ie toch weer naar haar terug, en dan mag hij niet meer met ons omgaan enzo, totdat die ruzie kwam, toen heeft ze hem gedwongen om helemaal met mij te breken. (hij is nogal een slappe hap geweest want dat heeft ie dus ook gedaan). Het lijkt wel of ie bang voor haar is. Hij zei net ook "als ik het niet met haar eens ben en voor haar opneem naar jou toe ben ik volgens haar geen "man"..en toen lachtte hij een beetje wrang en zei "maar een halve man wordt net zo goed neergeknald als een hele man"..Ik denk dat ze hem echt in de tang heeft..en helemaal gebrainwashed ofzo..het is echt eng allemaal
quote:Begrijpelijk...tja, ik heb gelukkig nooit echt met dit bijltje gehakt en ik ben van nature voorzichtig omdat juist een tegenreactie van mijn kant weer een tegenreactie oproept aan de andere kant en zo krijg je een neerwaarste spiraal van vergelding op vergelding, maar ja, ik ben eerlijk...als ik een vriendin had en zij zou in elkaar gemept worden, dan weet ik niet hoe ik zal reageren, maar ik ben bang dat er weinig gepraat zal worden...ik hoop zelfs dat ik de kracht vind om alles en iedereen die haar op dat moment geweld aandoet het ziekenhuis in te meppen, maar als redelijk mens probeer ik tot nu toe (met resultaat!) conflicten te vermijden en of uit te praten.
Op donderdag 06 september 2001 14:28 schreef Frutsel het volgende:[..]
doix,
Ik waardeer je standpunt zeker wel. Geweld lost niets op.
Maar de maatschappij hier is al zodanig veranderd en verziekt dat als je niet voor jezelf opkomt je altijd de "seniel" blijft. Altijd alles oplossen met praten lost ook niets op. Zelf doe ik dat ook, ga een gevecht uit de weg en loop door als iemand een foute opmerking maakt. Niet uit angst, maar meer uit "verstandelijkheid"Maar de manier waarop Vivi hier 'geterroriseerd' wordt, valt bijna niet meer goed te praten met woorden. Deze mensen zijn compleet gestoord en verziekt. Zoals Vivi al eerder schreef zijn er al klappen gevallen en hebben anderen/onschuldigen al verminkingen opgelopen.
Als jou eigen vriendin in elkaar geslagen wordt door 2 mensen, dan zou je ook niet gaan praten met ze, maar zou je ze ook willen &^%$&$%^&#$, of niet?
Soms moet kwaad met kwaad vergolden worden om het echt te doen stoppen. In elk geval wens ik d'r alle sterkte, maar met onze woorden kunnen we weinig doen. Ik hoop voor d'r dat het opgelost wordt. Jammer dat ik zo ver weg woon.
Anders roepen we de FOK-Burgerwacht in het leven.
Vivi -->
En ja, onze woorden heeft ze weinig aan als het gaat om het zoeken naar een oplossing, maar ik hoop met het meeleven en meedenken dat Vivi zich gesteund voelt en dat zij (in)ziet dat zij beter verdient, dat zij niet aan zichzelf hoeft te twijfelen en dergelijke...
quote:Dat laatste hoeft ze zeker niet. En ok, daarom heeft ze dit geschreven. We hopen het beste voor d'r.
Op donderdag 06 september 2001 14:43 schreef Doix het volgende:[..]
En ja, onze woorden heeft ze weinig aan als het gaat om het zoeken naar een oplossing, maar ik hoop met het meeleven en meedenken dat Vivi zich gesteund voelt en dat zij (in)ziet dat zij beter verdient, dat zij niet aan zichzelf hoeft te twijfelen en dergelijke...
Ik dat je ergens al een keuze gemaakt hebt.
Ik wens je dan iig geval veel succes.
Maar als dit allemaal verkeerd afloopt, zul je later jezelf de schuld gaan geven, dat je zo weinig gedaan hebt. Dat je niet goed voor jezelf op bent gekomen. Dan kom je er pas echt achter hoe ellendig de wereld kan zijn.
En al die genen die me een wereld verbeteraar noemen.
Ik vraag me af hoe het zou aflopen als jij problemen met hun kreeg.
Of figuren die precies zoals hun in elkaar zitten lekker met bivak mutsjes en knuppels rond gaan lopen.
Zij zouden waarschijnlijk jou de pan in hakken. Laat nou net dat zij jou het advies geven om datgene te doen wat ze zelf ook zouden doen. Dat ze zichzelf tegen zouden komen. Wie wordt er dan bang voor wie?
Die gasten zouden precies de personen kunnen zijn die iemand op straat doodschoppen omdat iemand een opmerking maakt over hoe leuk ze wel niet denken dat ze zijn.
(Tja gaf een grote bek. Moet je toch even laten zxien wie hier de baas is niet? Wat heb je nou aan zo'n wereldverbeteraar, die alleen maar praat.... actie!)
Tja, als je de ander niet doodschopt, dan wordt je straks zelf doodgeschopt. way to go! vette instelling....
En ja, je zit misschien heel anders in elkaar. Maar weet dat je in ieder geval dat je hebt kunnen kiezen.
Ik kan dit geen trots noemen, ik noem dit gebrek aan inzicht voor de gevolgen. De wereld stopt niet bij het in elkaar slaan van deze personen. Bij het terugpakken op financieel gebied.
Kortom, draai het eens om? Wat zou jij doen als je hun zou zijn en achteraf hoort dat de belastingdienst op je af is gestuurd? terwijl je snel bent verhuidsd? Of het hele huis hebt afgebroken? Of noem maar op?
Als ik in hun situatie zou zitten zou ik desnoods je vriendje laten achtervolgen om erachter te komen waar je heen bent verhuisd, of waar je nu werkt, en je leven net zo zuur maken dat zelf jij en je vriendje niet eens iets met elkaar te maken wilt hebben. (is bij de vorige ex ook gelukt).
Dat je het huis molt is wel een van de smerigste dingen die je kan doen. Zodat ik iedereen die je kent kan laten zien hoe jij in elkaar zit, dat ik al die tijd al gelijk had hoe je in elkaar zal zitten. ZAl zelfs mensenop je af sturen om de vergeoding terugte krijgen.
De belastingdienst? Jezus wat is dit laag zeg? Al die mensen die er niks mee te maken hebben allemaal hun huis uit gezet, omdat jij zonodig ruzie met haar moest zoeken. Wacht maar, als je familiie dit hoort.... je houdt geen reputatie over.
Advocaat? Gut o gut je wilt het groot aanpakken? Een boete? een strafblad? Meid wat wil je me maken. Ik hebt genoeg delicten op mn lijst staan. eentje erbij zal ik echt niet wakker van liggen.
Mensen op me af sturen? Doe maar, maar je zult het minstens dubbel zo erg terug krijgen.
EN als er iets plotseling gebeurd met me, waar je zogenaamd niks mee te maken hebt. Wat er ook gebeurd, ik weet gewoon dat jij er wat mee te maken hebt. En als jij het zo geniepig kan spelen. Ik kan het tien keer beter. Hoe dan ook, je gaat verliezen....
Zo nu jij weer.....
Wat een onzekerheid ga jij tegemoet zeg.
Behalve als je het netjes en slim speelt......
want elke stiekeme aktie zal zich tegen je kunnen keren....
What comes around goes around. Het leven bestaat uit vicieuse cirkels. en je bepaald zelf of dat een positieve of negatieve wordt......
En als je eruit wilt komen moet je dat zelf doen, ipv je vriend ergens op af sturen om te praten of je moeder. Alleen al als je zelf erachteraan gaat, laat zien hoe sterk jij bent. als je zelf de juiste stappen onderneemt.
Ieder anders die iets voor je doet, laat alleen maar zien hoe zwak je bent, en makkelijker als prooi kan dienen. Als je echt wilt moet je het zelf doen en volhouden.
Kies maar tussen een trauma en onzekerheid, of een fijn leven zonder angst..
"Als je vijand je als vriend beschouwd, hoef je ook niet in angst te leven."
En als ik jou was, zou ik eens wat meer info zoeken naar je EQ en hoe dat werkt.
Ps. in tegenstelling dat je je "IQ" niet kan trainen, kun je dat bij je "EQ" wel.
Maar ik denk dat ik genoeg hebt gezegd.
Nogmaals heel veel succes met de afloop, want je zult die hard nodig hebben.
Sloop spullen van hun, huis, ramen, auto, etc. Als je dat op goede manier doet en zelf altijd een alibi hebt (vraag anders dhr. P.D.V :-) ) en ze aangifte doen enzo dan krijgen ze het zowiezo wel terug van verzekeringen. Maar ze zitten wel met problemen.
Een auto die niet rijd kan behoorlijk lastig zijn bv. En het is met dit weer ook koud binnen zonder ramen.
Als je doorslaat naar fysiek geweld word het alleen maar erger, wat als er bloed vloeit of erger doden vallen? Dat wil je niet op je geweten hebben, hoe erg je ze ook haat..
probeer anders eens met een spijker langs hun auto te gaan ofzo....
ik zou niet weten wat je anders kan doen. Ik hoop echt dat je ze FLINK te grazen kan nemen. ennuh die Belastingdienst moet je ZEKER informeren, zodra je daar weg bent. Probeer iig niet al te veel risico te lopen en ontwijk ze maar zoveel mogelijk.
Sterkte er mee.. en als wij (Fok!) je ergens mee kunnen helpen, laat het weten!
quote:Jeetje wat zijn jullie lief zeg
Op zaterdag 06 oktober 2001 02:19 schreef Vision het volgende:
hey Vivi, ik kwam dit topic opeens weer tegen (had het eerst ook al doorgelezen). Hoe staan de zaken er nu voor? heb je al alternatieve woonruimte gevonden?probeer anders eens met een spijker langs hun auto te gaan ofzo....
ik zou niet weten wat je anders kan doen. Ik hoop echt dat je ze FLINK te grazen kan nemen. ennuh die Belastingdienst moet je ZEKER informeren, zodra je daar weg bent. Probeer iig niet al te veel risico te lopen en ontwijk ze maar zoveel mogelijk.
Sterkte er mee.. en als wij (Fok!) je ergens mee kunnen helpen, laat het weten!
Als zij wat anders heeft ga ik dus in haar woning wonen, ze is hard aan het zoeken en heeft redelijk veel contacten dus ik hoop er maar het beste van.
Verder ben ik op vakantie geweest met mijn vriend, en toen we terugkwamen bleek ze (de 'Heks') te hebben ingebroken in zijn werkplaats bij mij beneden..zg om het fietsje van haar zoontje te pakken wat daar nog stond..mijn vriend werd woest toen ie dat merkte en ik hoorde dus weer allerlei geroep op straat, ik stak mijn hoofd uit het raam waarop haar reactie naar mij was "Dat JIJ nog alleen thuis durft te blijven!!" Ze blijft dus bezig.
Mijn vriend heeft haar diezelfde nacht opgebeld en ze begon dus bij hem te slijmen dat ze alles terugnam wat ze tegen hem had gezegd etc..en tegen hem te vertellen dat ik heel erg slecht over hem zou spreken etc etc..grote leugens dus en hij gelooft haar ook niet..ik zit er over te denken om haar op te bellen en te vragen hoe ze het in haar hoofd haalt om op die manier leugens in mijn mond te gaan leggen en te stoken om ons uit elkaar te krijgen, en dat de speaker (stiekem)van de telefoon open te zetten zodat mijn vriend alles kan horen (hij gelooft me wel maar als een soort extra bewijs van het vuile spelletje wat ze speelt, zodat ze daarmee geconfronteerd kan worden)...ik ben ZO kwaad, kan gebwoon niet begrijpen dat mensen ZO verdorven en intens gemeen kunnen zijn...
Tis soms moeilijk om ergens 'boven' te blijven staan....
quote:Ja
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:41 schreef Tiggle het volgende:
Vivi,
ik heb de hele topic net doorgelezen. Wat zal dit veel energie vreten zeg!
Ik hoop voor jou dat je snel kunt verhuizen zodat je je energie in andere, nuttige dingen kunt steken.
En dank je
Dit gebeurt toch niet in Amsterdam he? Want zoiets kan ik niet toelaten in 'mijn' stad!
quote:Nee joh,dat soort dingen gebeuren hier niet.
Op dinsdag 09 oktober 2001 13:06 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Tyfus hey dit lijkt wel een soap...
Dit gebeurt toch niet in Amsterdam he? Want zoiets kan ik niet toelaten in 'mijn' stad!
quote:Probeer het toch nog even, Vivi, je hebt het nu zo lang volgehouden en met zicht op andere woonruimte zal deze periode misschien tot een draagbaar einde komen. Overigens, als ze ingebroken heeft, kan je haar toch gewoon aangeven bij de politie? Zorg ervoor dat er nog meer spullen vermist zijn of zo...maar eigenlijk moet je toch proberen er boven te staan en als je besluit te bellen, probeer dan haar op tape te krijgen...als ze echt nare dingen gaat zeggen, kan je hiermee ook naar de politie gaan om jouw standpunt kracht bij te zetten, om hen duidelijk te maken dat dit een serieus probleem is...ze hebben toch nooit wat te doen bij de politie, want ik zie hier criminelen zat vrij rondlopen...
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:07 schreef Vivi het volgende:[..]
Jeetje wat zijn jullie lief zeg
Nou, ik zal ff een korte samenvatting geven: Ik heb nog geen andere woonruimte, maar wel enigzins zicht erop, al weet ik nog niet precies hoe lang dat gaat duren, mijn moeder wil nml. verhuizen naar een appartementje, omdat ze haar (eensgezins)woning te groot vindt voor haar alleen.Als zij wat anders heeft ga ik dus in haar woning wonen, ze is hard aan het zoeken en heeft redelijk veel contacten dus ik hoop er maar het beste van.
Verder ben ik op vakantie geweest met mijn vriend, en toen we terugkwamen bleek ze (de 'Heks') te hebben ingebroken in zijn werkplaats bij mij beneden..zg om het fietsje van haar zoontje te pakken wat daar nog stond..mijn vriend werd woest toen ie dat merkte en ik hoorde dus weer allerlei geroep op straat, ik stak mijn hoofd uit het raam waarop haar reactie naar mij was "Dat JIJ nog alleen thuis durft te blijven!!" Ze blijft dus bezig.
Mijn vriend heeft haar diezelfde nacht opgebeld en ze begon dus bij hem te slijmen dat ze alles terugnam wat ze tegen hem had gezegd etc..en tegen hem te vertellen dat ik heel erg slecht over hem zou spreken etc etc..grote leugens dus en hij gelooft haar ook niet..ik zit er over te denken om haar op te bellen en te vragen hoe ze het in haar hoofd haalt om op die manier leugens in mijn mond te gaan leggen en te stoken om ons uit elkaar te krijgen, en dat de speaker (stiekem)van de telefoon open te zetten zodat mijn vriend alles kan horen (hij gelooft me wel maar als een soort extra bewijs van het vuile spelletje wat ze speelt, zodat ze daarmee geconfronteerd kan worden)...ik ben ZO kwaad, kan gebwoon niet begrijpen dat mensen ZO verdorven en intens gemeen kunnen zijn...
![]()
![]()
Tis soms moeilijk om ergens 'boven' te blijven staan....
Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat deze ellende nog maar heel kort duurt voor je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |