DEN HAAG - Toen vader Aminullah H. (40) in januari te horen kreeg dat zijn 16-jarige dochter Sudobe geen maagd meer was, stond eigenlijk al vast dat desnoods haar leven opgeofferd zou worden om de geschonden familie-eer te redden.
Deze overtuiging bracht gisteren de Haagse officier van justitie mevr. mr. N. Boersma tot de overtuiging dat de Afghaanse man, die zijn kind in de Dordrechtse woning van haar oma met haar eigen blauwgrijze sjaal moet hebben gewurgd, dit ook met voorbedachte raad heeft gedaan. Echtgenote Farahnaz (39) die van volledig medeplegen wordt verdacht, wordt later berecht. De eis, wegens moord, tegen vader was gisteren tien jaar cel.
Het meisje is "gesmoord in liefde", zoals de uitdrukking in H.'s cultuur luidt. Haar dood was onontkoombaar geworden, toen eenmaal vaststond dat haar Marokkaanse minnaar uit Rotterdam niet meteen met haar wilde trouwen en dat het vader ook niet zou lukken die onwillige minnaar zelf om het leven te brengen.
Vader, gisteren vrijwel voortdurend in tranen, ontkent intussen alles. Net als zijn vrouw heeft hij vele tientallen veelal tegenstrijdige verklaringen afgelegd. Vader en moeder hebben bijvoorbeeld gezegd dat zij op de avond voorafgaand aan de moordnacht van 15 februari met hun kind uit rijden waren gegaan "om haar adviezen te geven". Maar onderweg was ze uitgestapt, om zo voorgoed uit beeld te verdwijnen. Ze was al twee keer eerder van huis weggelopen.
Sudobe's lichaam werd, verpakt in een feloranje sprei en een gebloemd dekbedovertrek, als pakket gedumpt langs de Kerkweg aan Ouderkerk aan den IJssel.
Heel zwaar weegt de verklaring van moeder Farahnaz: "Ik zag hoe Amin de sjaal van Sudobe beetpakte. Toen hij eraan trok, ging haar hoofd heen en weer van voren naar achteren." De vrouw heeft dit later weliswaar ingetrokken, net zoals haar nichtje aanvankelijk verklaarde, dat ze van haar had gehoord dat Amin zijn dochter had gedood. De officier van justitie hecht aan die intrekkingen echter geen waarde.
© Telegraaf door Fred Soeteman
==================================================================
Wanneer krijgen nieuwe Nederlanders nou eens een fatsoenlijke inburgeringscursus, waardoor zij de normen en waarden van de Nederlandse samenleving tot op het bot ingeprent krijgen!!!!!!!
Deze ouders verdienen uiteraard de doodstraf. Die kennen we niet, dus dan maar levenslang.
Het meisje is "gesmoord in liefde", zoals de uitdrukking in H.'s cultuur luidt.
"Het meisje is in koele bloede vermoord", zoals de uitdrukking in onze cultuur luidt.
"Sudobe's lichaam werd, verpakt in een feloranje sprei en een gebloemd dekbedovertrek, als pakket gedumpt langs de Kerkweg aan Ouderkerk aan den IJssel."
Smerige zieken honden, je dochter vermoorden en dumpen langs de snelweg!
Een Nederlandse straf voor een "Niet-nederlands" vergrijp ....Ik zeg: een buitenlandse straf!!
quote:Hard gezegd maar wel waar, gesmoord in de liefde waar halen ze het vandaan? De dwazen!!!!
Op woensdag 05 september 2001 10:48 schreef PocketRocket het volgende:
Dat krijg je als je "dat soort culturen" op probeert te nemen in de samenleving
quote:Dat blijkt.
Dat krijg je als je "dat soort culturen" op probeert te nemen
Schandelijker is natuurlijk de eis van 10 jaar gevangenisstraf. Gisteren een artikel gesubmit op de frontpage (10 jaar cel voor bendelid uit Egmond) waarbij een overvaller uit Egmond tot 10 jaar is veroordeeld na een eis van 14 jaar.
Dit soort onmensen krijgt maar een eis van 10 jaar?? Het is GVD te gek voor woorden
quote:Er zijn landen waar dit dus geen vergrijp is maar gewoon. Zieke bastaards..
Dat krijg je als je "dat soort culturen" op probeert te nemen in de samenleving..."Sudobe's lichaam werd, verpakt in een feloranje sprei en een gebloemd dekbedovertrek, als pakket gedumpt langs de Kerkweg aan Ouderkerk aan den IJssel."
Smerige zieken honden, je dochter vermoorden en dumpen langs de snelweg!
Een Nederlandse straf voor een "Niet-nederlands" vergrijp
....Ik zeg: een buitenlandse straf!!
Stelletje achterlijke gladiolen!
quote:Juist, we willen toch zo graag dat ze intergreren, moet je naast de lusten ook de lasten kunnen dragen.
Op woensdag 05 september 2001 10:54 schreef Gia het volgende:
Daar mogen wij ons niet mee bemoeien, dat is nu eenmaal hun cultuur en wie zijn wij om hun hun cultuur te ontzeggen.
Wij kunnen toch niet verlangen dat zij onze denkwijze overnemen!Stelletje achterlijke gladiolen!
quote:Dan is een eis van 10 jaar toch bespottelijk? Wat is dat in hemelsnaam met die officieren van justitie die overvallen en drugssmokkel kennelijk zwaarder bestraft willen zien dan een ordinaire moord???
Op woensdag 05 september 2001 11:02 schreef links234 het volgende:
Moord met voorbedachte rade, die gast moet lang worden opgesloten. En z'n vrouw ook.
Grote cocaïnesmokkelaars krijgen tot 16 jaar celstraf, en deze dwazen krijgen een eis van 10 jaar. Stel dat ze ook veroordeeld worden tot 10 jaar, dan staan ze na 6,5 jaar al weer buiten. In Nederland zit je 2/3 van je straf uit.
Maar er zal wel een jaar of 6 tot 8 overblijven, en dan zijn ze godverdomme binnen 4 jaar al weer vrij man en vrouw.
quote:Ordinair winstbejag of een andere culturele inslag, het zal om een of andere reden toch blijkbaar meegewogen worden in de strafmaat. Niet dat ik het ermee eens ben, maar een andere conclusie kun je bijna niet trekken..
Op woensdag 05 september 2001 11:10 schreef R@b het volgende:[..]
Dan is een eis van 10 jaar toch bespottelijk? Wat is dat in hemelsnaam met die officieren van justitie die overvallen en drugssmokkel kennelijk zwaarder bestraft willen zien dan een ordinaire moord???
Grote cocaïnesmokkelaars krijgen tot 16 jaar celstraf, en deze dwazen krijgen een eis van 10 jaar. Stel dat ze ook veroordeeld worden tot 10 jaar, dan staan ze na 6,5 jaar al weer buiten. In Nederland zit je 2/3 van je straf uit.
Maar er zal wel een jaar of 6 tot 8 overblijven, en dan zijn ze godverdomme binnen 4 jaar al weer vrij man en vrouw.
en zoiets als dit?? Zij willen hun eigen cultuur aanhangen dus straf ze maar op die manier dan!
quote:Geen idee, voor mijn part geven ze die gast een jaar of wat meer, het stukje wat je citeert komt uit de telegraaf, en die krant is er redelijk goed in om creatief stukjes te schrijven danwel perongeluk iets vergeten te vermelden. Of er dus andere zaken aan de hand zijn waarom die eis niet bepaald hoog te noemen is kan/durf ik niet te zeggen.
Op woensdag 05 september 2001 11:10 schreef R@b het volgende:[..]
Dan is een eis van 10 jaar toch bespottelijk? Wat is dat in hemelsnaam met die officieren van justitie die overvallen en drugssmokkel kennelijk zwaarder bestraft willen zien dan een ordinaire moord???
quote:Moet je ook mensen met hoofddoekjes toelaten als rechter of griffier.
Op woensdag 05 september 2001 11:16 schreef DarkElf het volgende:
en zoiets als dit?? Zij willen hun eigen cultuur aanhangen dus straf ze maar op die manier dan!
quote:Tjonge tjonge, om nou de Telegraaf aan te vallen op een stukje rechtbankverslaggeving......
Op woensdag 05 september 2001 11:19 schreef links234 het volgende:[..]
Geen idee, voor mijn part geven ze die gast een jaar of wat meer, het stukje wat je citeert komt uit de telegraaf,
Het maakt me geen bal uit wat voor verzachtende omstandigheden er aangevoerd worden, 10 jaar eis voor moord is bespottelijk laag, zeker gezien de hogere straffen die geëist worden tegen overvallers en smokkelaars.
Het is me al vaker opgevallen dat misdaden tegen het leven in Nederland lichter bestraft worden dan misdaden uit winstbejag. Wanneer jouw zoon op straat lek wordt geschopt door een paar dronken boeren dan komen die er af met een paar jaar cel. Zouden ze jouw bruut overvallen hebben in je woning dat wacht ze dezelfde straf. Ik zie het leven van mijn kind als familiekapitaal wat onvervangbaar is. Iemand die dat vernietigt zou dáár dan ook naar gestraft dienen te worden.
En verzachtende omstandigheden die de Telegraaf weggelaten zou hebben in haar verslaggeving... BLAAT.... Ja die mensen zijn zo opgevoed in Afghanistan dus die kunnen er niets aan doen BLA BLA BLA BLAAAAAAAAAAAAA. Hoor het een advocaat zo oreren
quote:Door het enorme cultuurverschil zal de islam nooit en te nimmer kunnen integreren in onze samenleving, hoe meer de politiek dit door onze strot wringt, hoe groter de weerstand wordt. De geschiedenis heeft dit al talloze malen bewezen.
Op woensdag 05 september 2001 10:45 schreef R@b het volgende:Wanneer krijgen nieuwe Nederlanders nou eens een fatsoenlijke inburgeringscursus, waardoor zij de normen en waarden van de Nederlandse samenleving tot op het bot ingeprent krijgen!!!!!!!
Deze ouders verdienen uiteraard de doodstraf. Die kennen we niet, dus dan maar levenslang.
Het meisje is "gesmoord in liefde", zoals de uitdrukking in H.'s cultuur luidt.
"Het meisje is in koele bloede vermoord", zoals de uitdrukking in onze cultuur luidt.
Dat lijkt me niet echt iets nieuws.
quote:Kennelijk te kort om een fatsoenlijke inburgeringscursus te volgen.
Op woensdag 05 september 2001 11:33 schreef Party-pooper het volgende:Wat ik wel graag zou willen weten is hoelang deze famillie al in Nederland verblijft??
Maar ja, je moet mensen de vrijheid geven om hun eigen normen en waarden te volgen heb ik wel eens gelezen van dees of gene hier op Fok!.
quote:Sorry hoor, maar ik zie in dit soort zaken weinig ingewikkelde nuances of details. En anders wil ik ze kennelijk niet zien. En volgens mij wil jij ze ook niet zien, want je gaf net ook al aan dat ze wat jouw betreft (levens)lang opgesloten mogen worden. Dus wat betreft de mening dat er te licht gestraft wordt in Nederland, in zaken waar het halsmisdrijven betreft, delen we kennelijk dezelfde mening. Maw, zijn wij het eens
Op woensdag 05 september 2001 11:35 schreef links234 het volgende:Goh, R@b, zit niet zo te schuimbekken. Het enige wat me vaak opgevallen is, is dat de Telegraaf wel eens zaken vergeet te melden. Het is toch hun handelsmerk dat ze het nieuws eerder aanbieden in hapklare brokken, zonder al te veel ingewikkelde nuances of details.
quote:Misschien wel al heel lang en dat zou me veel meer verontrusten, want dat zou betekenen dat die mensen veel langere tid buiten de maatschappij hebben gestaan.
Op woensdag 05 september 2001 11:35 schreef R@b het volgende:[..]
Kennelijk te kort om een fatsoenlijke inburgeringscursus te volgen.
Maar ja, je moet mensen de vrijheid geven om hun eigen normen en waarden te volgen heb ik wel eens gelezen van dees of gene hier op Fok!.
quote:Lang opgesloten, R@b, niet levenslang.
Op woensdag 05 september 2001 11:39 schreef R@b het volgende:[..]
Sorry hoor, maar ik zie in dit soort zaken weinig ingewikkelde nuances of details. En anders wil ik ze kennelijk niet zien. En volgens mij wil jij ze ook niet zien, want je gaf net ook al aan dat ze wat jouw betreft levenslang opgesloten mogen worden. Dus wat betreft de mening dat er te licht gestraft wordt in Nederland, in zaken waar het halsmisdrijven betreft, delen we kennelijk dezelfde mening. Maw, zijn wij het eens
Zie je nu dat de details of nuances er wel toe doen?
Anyway, voor zaken als moord met voorbedachte rade mogen mensen een flink lange straf krijgen. Cultuurverschil whatever, je hebt gewoon niemand te vermoorden.
quote:Ik had dat al aangepast. Kijk maar naar mijn post.
Op woensdag 05 september 2001 11:43 schreef links234 het volgende:[..]
Lang opgesloten, R@b, niet levenslang.
Zie je nu dat de details of nuances er wel toe doen?
quote:Is 10 jaar straf (eis) een flinke straf? Als het 10 jaar wordt zitten ze maximaal 6.5 jaar in de cel. [dan begint na een jaar of 5 al de periode van proefverloven]
Op woensdag 05 september 2001 11:43 schreef links234 het volgende:
Anyway, voor zaken als moord met voorbedachte rade mogen mensen een flink lange straf krijgen. Cultuurverschil whatever, je hebt gewoon niemand te vermoorden.
quote:Ik vraag me af wat een inburgeringscursus zou helpen in dit geval. Een of andere ambtenaar die zegt dat je je dochter niet mag straffen als ze iemand voor haar huwelijk neukt? Waarschijnlijk halen de meeste mensen in zo'n geval hun schouders op en denken iets als:"Dat maak ik zelf nog wel eventjes uit!". Het lijkt me grenzeloos naief om te denken dat je met een cursus van een paar weken, die ook nog eens een hoog percentage geslaagden moet afleveren, een opvoeding en cultuur van jaren ongedaan kunt maken.
Op woensdag 05 september 2001 11:41 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Misschien wel al heel lang en dat zou me veel meer verontrusten, want dat zou betekenen dat die mensen veel langere tid buiten de maatschappij hebben gestaan.
quote:Ik vraag me af of deze mensen moet zweren op de Koran?
Op woensdag 05 september 2001 10:45 schreef R@b het volgende:
Ontmaagde dochter (16) moest sterven
Vader, gisteren vrijwel voortdurend in tranen, ontkent intussen alles. Net als zijn vrouw heeft hij vele tientallen veelal tegenstrijdige verklaringen afgelegd. Vader en moeder hebben bijvoorbeeld gezegd dat zij op de avond voorafgaand aan de moordnacht van 15 februari met hun kind uit rijden waren gegaan "om haar adviezen te geven".
En zo ja, dat ze dan durven te liegen, als fundamentalistische moslims!
quote:Ik zie de oplossing ook niet in inburgeringscursussen, maar ik wil wel graag weten hoelang ie hier gewoond heeft voordat het gebeurde. En hoelang die man in eigen land heeft gewoond. Is zijn dochter hier geboren of in Afganistan? etc etc.
Op woensdag 05 september 2001 11:50 schreef links234 het volgende:[..]
Ik vraag me af wat een inburgeringscursus zou helpen in dit geval. Een of andere ambtenaar die zegt dat je je dochter niet mag straffen als ze iemand voor haar huwelijk neukt? Waarschijnlijk halen de meeste mensen in zo'n geval hun schouders op en denken iets als:"Dat maak ik zelf nog wel eventjes uit!". Het lijkt me grenzeloos naief om te denken dat je met een cursus van een paar weken, die ook nog eens een hoog percentage geslaagden moet afleveren, een opvoeding en cultuur van jaren ongedaan kunt maken.
quote:Niet.
Op woensdag 05 september 2001 12:01 schreef Party-pooper het volgende:[..]
En hoe kunnen wij in Nederland dit soort ongewenste cultuur uitspattingen eruit krijgen
Een collega van me woont al tien jaar hier in Nieuw Zeeland. Zij komt van oorsprong uit India. Ze heeft een dochter van 16, die op school natuurlijk in aanraking komt met de "Westerse" cultuur, ziet dat klasgenoten/vriendinnetjes vriendjes hebben, zoenen etc. Het is een hele mooie meid dus ze krijgt veel belangstelling van jongens. Ze wijst ze allemaal af, want ze wordt uitgehuwelijkt en mag geen lichamelijk contact met mannen.
Mijn collega zegt: "Wat heeft een 16-jarige nou voor levenservaring om een partner uit te kunnen kiezen? Wij als ouders hebben daar een veel betere kijk op."
In hun cultuur is sex voor het huwelijk ook absoluut niet toegestaan. Als de dochter zwanger thuis zou komen zou ze dat niet overleven...als ze sex voor het huwelijk heeft wordt ze op straat gezet en is ze geen onderdeel van de familie meer. Heel hard maar wel heel simpel.
Ook blijkt de mening van de Indiase gemeenschap erg belangrijk. Als mijn collega haar dochter toestemming zou geven om zelf een partner te kiezen zou de familie uit de gemeenschap verstoten worden. Het zou een schande zijn.
In sommige landen is de "eer", de sociale omgeving (kaste, klasse hoe je het wilt noemen) veel belangrijker dan in onze cultuur. Dat blijft, ook al woon je dertig jaar in een ander land. Voor Nederlanders is het moeilijk te begrijpen hoe diep zoiets in het dagelijks leven ingrijpt.
quote:Verdachten mogen liegen. Alleen getuigen moeten de waarheid spreken en een eed of belofte alfleggen voor de rechtbank
Op woensdag 05 september 2001 11:59 schreef Gia het volgende:[..]
Ik vraag me af of deze mensen moet zweren op de Koran?
En zo ja, dat ze dan durven te liegen, als fundamentalistische moslims!
quote:Niet. Een vader die doordraait en z'n kinderen afmaakt gebeurt nu eenmaal af en toe. Daar doe je helaas weinig aan.
Op woensdag 05 september 2001 12:01 schreef Party-pooper het volgende:
En hoe kunnen wij in Nederland dit soort ongewenste cultuur uitspattingen eruit krijgen
quote:Te simpel vriend.
Op woensdag 05 september 2001 12:06 schreef links234 het volgende:[..]
Niet. Een vader die doordraait en z'n kinderen afmaakt gebeurt nu eenmaal af en toe. Daar doe je helaas weinig aan.
Het gaat hier niet om doordraaien maar om een cultuuruiting die hier totaal ongewenst is.
In Afghanistan zou het geen doordraaien zijn geweest als hij het daar gedaan had.
Doordraaien zou zijn wanneer hij op straat zomaar kinderen had vermoord. Dat zou in Afghanistan ook als doordraaien zijn bestempeld.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 05-09-2001 12:11]
quote:Nee, in Afghanistan is doordraaien in sommige gevallen wettelijk toegestaan. Dat wil niet zeggen dat deze man 'normaal' handelt.
Op woensdag 05 september 2001 12:09 schreef R@b het volgende:
Te simpel vriend.Het gaat hier niet om doordraaien maar om een cultuuruiting die hier totaal ongewenst is.
In Afghanistan zou het geen doordraaien zijn geweest als hij het daar gedaan had.
Groeten,
de buurman.
[Dit bericht is gewijzigd door De_buurman op 05-09-2001 13:22]
quote:De ouders hebben dat kind vermoord. Die zijn dus zelf de nabestaanden.
Op woensdag 05 september 2001 12:10 schreef shmoopy het volgende:
ik denk dat er één heel groot voordeel zit aan levenslang straffen,
de (magere) genoegdoening van de nabestaanden/slachtoffers.
quote:Meisje zal buiten familie (neefjes en nichtjes oma's en opa's), ook wel vrienden, vriendinnen, klasgenootjes, buurmeisjes en whatever hebben gehad. Ook namens hun dienen de daders zwaar gestraft te worden.
Op woensdag 05 september 2001 12:18 schreef links234 het volgende:[..]
De ouders hebben dat kind vermoord. Die zijn dus zelf de nabestaanden.
quote:In deze culturen heeft 1 mensenleven inderdaad (veel) minder waarde dan de samenleving als geheel of een familie.
Op woensdag 05 september 2001 12:10 schreef shmoopy het volgende:
Moord is moord.
Kindermoord is toch wel de ergste misdaad die ik me kan voorstellen,als daar geen levenslang op staat vraag ik me af wat je je burgers leert over de waarde van hun leven.
Het is ook niet makkelijk voor de ouders, ze doen het niet met plezier ofzo, het is vreselijk maar ze zien geen andere oplossing. De enige manier om de overtreding "ongedaan" te maken is om het kind te doden. Maar het is wel hun kind, waar ze veel van houden...
quote:Nederlanders in die bv in een der golfstaten wonen hoeven ook geen inburgeringscursus te volgen en houden zich ook niet aan de normen en waarden van het gastland.
Op woensdag 05 september 2001 11:35 schreef R@b het volgende:[..]
Kennelijk te kort om een fatsoenlijke inburgeringscursus te volgen.
Je kunt niet verwachten dat een inburgeringscursus een nieuwkomer tot een perfecte nederlander omtovert en daar is die cursus ook niet voor.
Voordat een buitenlander uit een totaal andere cultuur een "echte nederlander" is gaan er wel een paar generaties overheen. Zelfs naar Australie geemigreerde nederlanders doen er zeker 2 generaties over voordat het ze "echte" australiers zijn.
quote:Dat pleit er alleen maar meer voor om dit soort zaken veel harder te bestraffen dan nu gebeurd.
Op woensdag 05 september 2001 12:25 schreef lizardtattoo het volgende:[..]
In deze culturen heeft 1 mensenleven inderdaad (veel) minder waarde dan de samenleving als geheel of een familie.
De regels zijn simpel en als je je er niet aan houdt dan word je verstoten of op andere wijze uit de samenleving verwijderd. Zij zien dat niet als een misdaad. Iemand heeft een regel overtreden (sex voor het huwelijk bijvoorbeeld) en moet daarvoor gestraft worden zodat de samenleving / de familie weer zuiver is.
Wanneer deze ouders levenslang opgesloten worden (of de doodstraf krijgen) zal de impact op hier wonende familieleden en landgenoten dusdanig groot zijn dat die het een volgende keer wel uit hun botte hersens laten. Maar als de daders van een moord, die de familie kennelijk weer zuiver maakt, na een paar jaar al weer op straat staan, dan lachen allochtonen die dit soort praktijken toepassen, de Nederlandse samenleving natuurlijk keihard in de bek uit.
Meedogenloos afstraffen dus, en geen 10 jaar gaan lopen eisen (Maar ja de multiculturelesamenleving gaat boven alles.)
quote:Ik pleit toch voor een enkele reis naar land van herkomst, gewoon verblijfsvergunning afpakken, en zeggen als de cultuur je daaar beter bevalt: Toedeloe.
Op woensdag 05 september 2001 12:34 schreef R@b het volgende:[..]
Dat pleit er alleen maar meer voor om dit soort zaken veel harder te bestraffen dan nu gebeurd.
Wanneer deze ouders levenslang opgesloten worden (of de doodstraf krijgen) zal de impact op hier wonende familieleden en landgenoten dusdanig groot zijn dat die het een volgende keer wel uit hun botte hersens laten. Maar als de daders van een moord, die de familie kennelijk weer zuiver maakt, na een paar jaar al weer op straat staan, dan lachen allochtonen die dit soort praktijken toepassen, de Nederlandse samenleving natuurlijk keihard in de bek uit.
Meedogenloos afstraffen dus, en geen 10 jaar gaan lopen eisen
(Maar ja de multiculturelesamenleving gaat boven alles.)
quote:Ja en??? Dat praat een moord op een dochter om de familieer te zuiveren maar goed allemaal??
Op woensdag 05 september 2001 12:25 schreef Topic het volgende:[..]
Nederlanders in die bv in een der golfstaten wonen hoeven ook geen inburgeringscursus te volgen en houden zich ook niet aan de normen en waarden van het gastland.
Ze kezen daar ook lustig voor het huwelijk, drinken whisky en als ze een misdaad plegen worden ze ook niet volgens de zeer strenge wetten van die landen bestraft. Je weet wel: diefstal , handje eraf en overspel, steniging.Je kunt niet verwachten dat een inburgeringscursus een nieuwkomer tot een perfecte nederlander omtovert en daar is die cursus ook niet voor.
Voordat een buitenlander uit een totaal andere cultuur een "echte nederlander" is gaan er wel een paar generaties overheen. Zelfs naar Australie geemigreerde nederlanders doen er zeker 2 generaties over voordat het ze "echte" australiers zijn.
Nog nooit gelezen dat er Nederlanders geëmigreerd zijn naar de golfstaten overigens. En het lijkt me sterk dat die daar op straat blikjes Heineken zouden gaan lopen zuipen en met dronken koppen tegen moskeeën zouden gaan pissen. Om over vreemdgaan met de moslimbuurvrouw nog maar te zwijgen.
quote:Heb ik gezegd dat ik het een goede daad vond ??
Op woensdag 05 september 2001 12:40 schreef R@b het volgende:[..]
Ja en??? Dat praat een moord op een dochter om de familieer te zuiveren maar goed allemaal??
quote:Nooit gehoord van voetballers en trainers en werkers in de olieindustrie ? En overspel is ook overspel met de christelijke buurvrouw.
Nog nooit gelezen dat er Nederlanders geëmigreerd zijn naar de golfstaten overigens. En het lijkt me sterk dat die daar op straat blikjes Heineken zouden gaan lopen zuipen en met dronken koppen tegen moskeeën zouden gaan pissen. Om over vreemdgaan met de moslimbuurvrouw nog maar te zwijgen.
quote:In een aantal golfstaten is er voor westerlingen gewoon alcohol te koop. Zeker in de hotels.
Ja en??? Dat praat een moord op een dochter om de familieer te zuiveren maar goed allemaal??
quote:Nog nooit van Shell gehoord, er zitten vrij veel Nederlanders in de golfstaten, de meesten echter maar tijdelijk, enkele jaren. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je daar als Hollander permanent wil wonen. Maar je schijnt er verder wel goed te verdienen dus een paar jaar is overbrugbaar.
Nog nooit gelezen dat er Nederlanders geëmigreerd zijn naar de golfstaten overigens.
quote:gebeurt allemaal binnenshuis ja, want ze pakken je wel op hoor buitenlander of niet.
En het lijkt me sterk dat die daar op straat blikjes Heineken zouden gaan lopen zuipen en met dronken koppen tegen moskeeën zouden gaan pissen.
quote:Schijnt dus heel veel te gebeuren,
Om over vreemdgaan met de moslimbuurvrouw nog maar te zwijgen.
quote:Nee, dat heeft een Nederlander nog nooit gedaan...
Op woensdag 05 september 2001 11:05 schreef nipeng het volgende:
Dat culturen zo kunnen verschillen.
Ik kan het me niet voorstellen, je eigen kind ombrengen.
V.
Te gek voor woorden. En ik heb best begrip voor hun cultuur, maar we leven hier in Nederland en niet afghanistan, marocco, india of welk ander land ook. Hier gelden de nederlandse normen en waarden. en dus zal je er aan moeten houden...
Greetz,
quote:Ook om de familie-eer te zuiveren, omdat ze voor het huwelijk geneukt had en geen maagd meer was??? Of omdat het een doorgedraait persoon betrof?
Op woensdag 05 september 2001 13:05 schreef Verbal het volgende:[..]
Nee, dat heeft een Nederlander nog nooit gedaan...
V.
quote:Precies!
Op woensdag 05 september 2001 12:46 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Nog nooit van Shell gehoord, er zitten vrij veel Nederlanders in de golfstaten, de meesten echter maar tijdelijk, enkele jaren. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je daar als Hollander permanent wil wonen.
Ik had het over Nederlanders die geëmigreerd zouden zijn naar golfstaten. Volgens ene Topic emigreren er kennelijk horden Hollanders naar die landen.
quote:En dat noem jij emigreren? Mensen die daar tijdelijk verblijven om te werken en als dat werk ophoudt gewoon weer terugkeren naar het land waaruit ze vandaan komen???
Op woensdag 05 september 2001 12:45 schreef Topic het volgende:Nooit gehoord van voetballers en trainers en werkers in de olieindustrie ?
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 05-09-2001 13:18]
quote:Om een veelheid aan redenen, en ik vind ze allemaal erg.
Op woensdag 05 september 2001 13:14 schreef R@b het volgende:[..]
Ook om de familie-eer te zuiveren, omdat ze voor het huwelijk geneukt had en geen maagd meer was??? Of omdat het een doorgedraait persoon betrof?
Maar ach, sommige dieren zijn gelijker dan andere.
V.
quote:Of ze emigreren of er tijdelijk een paar jaar wonen maakt toch niet veel uit of wel ?
Op woensdag 05 september 2001 13:16 schreef R@b het volgende:[..]
Precies!
Ik had het over Nederlanders die geëmigreerd zouden zijn naar golfstaten. Volgens ene Topic emigreren er kennelijk horden Hollanders naar die landen.
quote:Ik vind mensen die uit geloofsovertuiging iets doen enger. Die zijn namelijk niet te helpen. Geestezieken soms nog wel.
Op woensdag 05 september 2001 13:18 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik vind beide erg.
Maar ach, sommige dieren zijn gelijker dan andere.
V.
quote:Heb jij daar gegevens en bewijzen van? Of loop je hier nu wat ongefundeerd te roepen??
Op woensdag 05 september 2001 13:19 schreef Topic het volgende:[..]
Of ze emigreren of er tijdelijk een paar jaar wonen maakt toch niet veel uit of wel ?
Feit is dat er nederlanders wonen die zich niet aan de plaatselijke wetten houden en en dan ook nog niet eens volgens de plaatselijke wetten bestraft worden.
quote:Geloof is anders gewoon aangeleerd abnormaal gedrag. Vergelijk het dus maar gewoon met een geestesziekte.
Op woensdag 05 september 2001 13:19 schreef R@b het volgende:
Ik vind mensen die uit geloofsovertuiging iets doen enger. Die zijn namelijk niet te helpen
Hartelijke groeten,
de buurman.
[Dit bericht is gewijzigd door De_buurman op 05-09-2001 13:21]
quote:Maakt dat iets uit dan?
Op woensdag 05 september 2001 13:14 schreef R@b het volgende:[..]
Ook om de familie-eer te zuiveren, omdat ze voor het huwelijk geneukt had en geen maagd meer was??? Of omdat het een doorgedraait persoon betrof?
quote:Beste Gia,
Op woensdag 05 september 2001 11:59 schreef Gia het volgende:[..]
Ik vraag me af of deze mensen moet zweren op de Koran?
quote:Ik raad je aan om de bijdragen van user lizardtattoo in dit topic eens nauwkeurig terug te lezen. Zeer verhelderend. !!!!!!!
Op woensdag 05 september 2001 13:21 schreef shmoopy het volgende:[..]
Maakt dat iets uit dan?
De ouders van dat meisje zijn wat mij betreft toch ook gewoon doorgedraaid.Zoals gezegd:moord is moord,
laten we het alsjeblieft niet gebruiken om een allochtonenstandpunt in te nemen.
quote:Braaf gelezen.
Op woensdag 05 september 2001 13:31 schreef R@b het volgende:[..]
Ik raad je aan om de bijdragen van user lizardtattoo in dit topic eens nauwkeurig terug te lezen. Zeer verhelderend. !!!!!!!
quote:Daar zit nu net het verschil in. Dit is geen vader die doordraait maar een die zijn plicht vervult vanuit de druk van zijn cultuur en zijn volk. Daarom zal het ook steeds weer opnieuw gebeuren. In eigen land is het zelfs zo dat hij er niet voor gestraft wordt als de familie zegt dat ze hem vergeven wat ze altijd doen en zijn ze er trots op en worden ze er voor geeerd.
Op woensdag 05 september 2001 12:06 schreef links234 het volgende:[..]
Niet. Een vader die doordraait en z'n kinderen afmaakt gebeurt nu eenmaal af en toe. Daar doe je helaas weinig aan.
quote:Ik ook niet.
Op woensdag 05 september 2001 11:05 schreef nipeng het volgende:
Dat culturen zo kunnen verschillen.
Ik kan het me niet voorstellen, je eigen kind ombrengen.
"Familie-eer"
Voor de rest zeg ik nix
quote:Je kunt alleen de dader en de medeplichtigen straffen. Niet de rest van de familie (zou mooi worden.).
Op woensdag 05 september 2001 13:40 schreef Wake-Up het volgende:[..]
Daar zit nu net het verschil in. Dit is geen vader die doordraait maar een die zijn plicht vervult vanuit de druk van zijn cultuur en zijn volk. Daarom zal het ook steeds weer opnieuw gebeuren. In eigen land is het zelfs zo dat hij er niet voor gestraft wordt als de familie zegt dat ze hem vergeven wat ze altijd doen en zijn ze er trots op en worden ze er voor geeerd.
Juist omdat dit er zo ingebakken zit moet je er heel erg streng mee omgaan. Bij toelating vertellen dat in het geval van ere- of bloed wraak uitzetting volgt en dit ook doen. Als deze mensen daadwerkelijk uitgezet worden met hun hele familie erbij dan houd het van zelf wel op.
quote:Niet.
Op woensdag 05 september 2001 12:01 schreef Party-pooper het volgende:En hoe kunnen wij in Nederland dit soort ongewenste cultuur uitspattingen eruit krijgen
Alleen door niemand meer toe te laten
quote:Dan zul je gemerkt hebben dat het wel degelijk een cultuurgebonden moord is. Moord is dus niet per definitie moord. Alhoewel dat voor het slachtoffer géén verschil maakt natuurlijk.
Op woensdag 05 september 2001 13:40 schreef shmoopy het volgende:[..]
Braaf gelezen.
En nu?
Maar goed jij zei: Daar heeft cultuur of wat dan ook totaal niets mee te maken gehad.
Zoals gezegd:moord is moord,
laten we het alsjeblieft niet gebruiken om een allochtonenstandpunt in te nemen.
Dan moet het na het lezen van die bijdragen toch duidelijk zijn dat het wel een cultuurgebonden kwestie is, of niet??
quote:Precies. Opgetiefd!
Op woensdag 05 september 2001 12:36 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Ik pleit toch voor een enkele reis naar land van herkomst, gewoon verblijfsvergunning afpakken, en zeggen als de cultuur je daaar beter bevalt: Toedeloe.
quote:Nou, zelfs dat gaat niet helpen. Afgelopen winter(of die ervoor) werden er ook een zooi kinderen vermoord door hun vader of moeder. Bleken gewone hollanders te zijn.
Op woensdag 05 september 2001 13:47 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Niet.
Alleen door niemand meer toe te laten
quote:Waarom niet, die zijn in een voor ons misschien onbegrijpelike wijze toch deels schuldig aan het gebeurde. Het is meestal de druk van de famillie waardoor dit soort gedrag gebeurt. Ze zijn op een vreemde manier dus wel medeplichting en ik ben het er dus wel mee eens het hele zootje eruitzetten, dan bedenkt de vcolgende zich wel 2x voor ie zoiets in zijn hoofd haalt.
Op woensdag 05 september 2001 13:45 schreef links234 het volgende:[..]
Je kunt alleen de dader en de medeplichtigen straffen. Niet de rest van de familie (zou mooi worden.).
quote:Ga het maar eens bewijzen. En alleen in eerwraakzaken? Of ook in andere zaken? En alleen voor allochtonen of voor iedereen? (je zult met me eens zijn dat een rechter niet op basis van afkomst mensen mag veroordelen. Althans, dat hoop ik toch echt.)
Op woensdag 05 september 2001 13:48 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Waarom niet, die zijn in een voor ons misschien onbegrijpelike wijze toch deels schuldig aan het gebeurde. Het is meestal de druk van de famillie waardoor dit soort gedrag gebeurt. Ze zijn op een vreemde manier dus wel medeplichting en ik ben het er dus wel mee eens het hele zootje eruitzetten, dan bedenkt de vcolgende zich wel 2x voor ie zoiets in zijn hoofd haalt.
quote:Moord is moord.
Op woensdag 05 september 2001 13:40 schreef Wake-Up het volgende:Daar zit nu net het verschil in. Dit is geen vader die doordraait maar een die zijn plicht vervult vanuit de druk van zijn cultuur en zijn volk.
Moord is moord en dat moet bestraft worden.
Maar ga hier niet lopen blaten dat mensen vermoorden geen deel uitmaakt van 'onze cultuur'
Mensen maken mekaar in ELKE cultuur kapot.
V.
quote:Als er al nederlanders in zo'n land wonen moeten zij zich echt wel aan de regels houden. Zelfs als touristte moet je je gedragen anders krijg je zwaar klappen of erger. In dat soort landen zien ze buitenlanders liever gaan dan komen, je wordt er zeer vijandelijk behandeld en gedwongen je aan hun wetten te houden want anders loopt het slecht met je af.
Op woensdag 05 september 2001 12:25 schreef Topic het volgende:[..]
Nederlanders in die bv in een der golfstaten wonen hoeven ook geen inburgeringscursus te volgen en houden zich ook niet aan de normen en waarden van het gastland.
Ze kezen daar ook lustig voor het huwelijk, drinken whisky en als ze een misdaad plegen worden ze ook niet volgens de zeer strenge wetten van die landen bestraft. Je weet wel: diefstal , handje eraf en overspel, steniging.Je kunt niet verwachten dat een inburgeringscursus een nieuwkomer tot een perfecte nederlander omtovert en daar is die cursus ook niet voor.
En die nederlanders in australie eten hagelslag NOU EN. Wat denk je dat er met ze gebeurd als ze gepakt worden met weed. Ja maar meneer de rechter dit is mijn cultuur, ik ben opgegroeid met coffeshops en mijn ouders blowen ook, wij vinden dit normaal. Grapjas.
quote:Ja, maar die hebben hun kind ongetwijfeld niet omgebracht om de "familie-eer" te redden. Dus van dat soort excessen zijn we in ieder geval wel af.
Op woensdag 05 september 2001 13:48 schreef links234 het volgende:[..]
Nou, zelfs dat gaat niet helpen. Afgelopen winter(of die ervoor) werden er ook een zooi kinderen vermoord door hun vader of moeder. Bleken gewone hollanders te zijn.
Leuke cultuur: je dochter ombrengen schendt de familie-eer niet, een keer een wippie maken wel.
quote:Absoluut.
Op woensdag 05 september 2001 13:51 schreef Verbal het volgende:[..]
Moord is moord.
Allemaal erg. Of het een vader is zijn dochter wurgt om de eer van de familie te redden, of het een moeder is die haar baby wil straffen door het een enkeltje magnetron te geven of een jongen die zijn vriendin van kruis tot strot opensnijdt omdat hij platen van Mötley Crue achteruitdraait en visioenen heeft van een pratende Verkade-reep.Moord is moord en dat moet bestraft worden.
Maar ga hier niet lopen blaten dat mensen vermoorden geen deel uitmaakt van 'onze cultuur'
V.
quote:Weet je wat dat kost 25 jaar celstraf. Je kan ze beter direct buiten zetten. Of de doodstraf weer invoeren. Ik wil wel beul worden.
Op woensdag 05 september 2001 13:07 schreef Tazzie het volgende:
Na 25 jaar deurtje weer open, enkeltje afghanistan in zijn hand drukken, op het vliegtuig zetten, schop onder zijn reet geven en MOVEN!
quote:Ik ook.
Op woensdag 05 september 2001 13:58 schreef Wake-Up het volgende:[..]
Weet je wat dat kost 25 jaar celstraf. Je kan ze beter direct buiten zetten. Of de doodstraf weer invoeren. Ik wil wel beul worden.
quote:In eerwraakzaken is de famillie meestal wel in grote mate betrokken, daar kunnen we nu over gaan discussieren, maar dat is gewoon de realiteit. En tuurlijk geldt dat voor iedereen, maar bij Nederlanders is het meestal niet de famillie die druk uitoefent op het gezinshoofd om de famillieeer te redden.
Op woensdag 05 september 2001 13:51 schreef links234 het volgende:[..]
Ga het maar eens bewijzen. En alleen in eerwraakzaken? Of ook in andere zaken? En alleen voor allochtonen of voor iedereen? (je zult met me eens zijn dat een rechter niet op basis van afkomst mensen mag veroordelen. Althans, dat hoop ik toch echt.)
quote:In dit specifieke geval was het dat wel degelijk,ja.
Op woensdag 05 september 2001 13:47 schreef R@b het volgende:[..]
Dan zul je gemerkt hebben dat het wel degelijk een cultuurgebonden moord is. Moord is dus niet per definitie moord. Alhoewel dat voor het slachtoffer géén verschil maakt natuurlijk.
Maar goed jij zei: Daar heeft cultuur of wat dan ook totaal niets mee te maken gehad.
Zoals gezegd:moord is moord,
laten we het alsjeblieft niet gebruiken om een allochtonenstandpunt in te nemen.Dan moet het na het lezen van die bijdragen toch duidelijk zijn dat het wel een cultuurgebonden kwestie is, of niet??
quote:Even terzijde: het uitvoeren van de doodstraf met alle procedures eromheen en alle materiaalkosten blijkt DUURDER te zijn dan iemand levenslang opsluiten. En dat verzin ik niet.
Op woensdag 05 september 2001 13:58 schreef Wake-Up het volgende:
Weet je wat dat kost 25 jaar celstraf. Je kan ze beter direct buiten zetten. Of de doodstraf weer invoeren. Ik wil wel beul worden.
quote:Wie heeft dat dan beweert, het gaat hier over eerwraak, en dat is niet Nederlands eigen.
Op woensdag 05 september 2001 13:51 schreef Verbal het volgende:Maar ga hier niet lopen blaten dat mensen vermoorden geen deel uitmaakt van 'onze cultuur'
V.
quote:Moeder heeft meegewerkt in dit geval. Ze weten er in ieder geval altijd van en geven (dus) stilzwijgend toestemming. Minderjarige kinderen moeten ook mee terug want daar gaan wij niet voor zorgen.
Op woensdag 05 september 2001 13:45 schreef links234 het volgende:[..]
Je kunt alleen de dader en de medeplichtigen straffen. Niet de rest van de familie (zou mooi worden.).
quote:Er wordt hier geblaat dat mensen vermoorden, omdat ze geneukt hebben voor het huwelijk, geen deel uitmaakt van 'onze cultuur'. Subtiel verschil lijkt me.
Op woensdag 05 september 2001 13:51 schreef Verbal het volgende:
quote:Hoe minder redenen er zijn om iemand te vermoorden, hoe beter lijkt me. Nu lijkt het juist omgekeerd. Je dochter vermoorden omdat ze geen maagd meer is om de familie te zuiveren, hoe kom je er op, en hoe komen wij er af?
Die Marokkaan die haar ontmaagd heeft had nog mazzel dat Pa hem niet durfde of kon vermoorden, anders was hij de pineut geweest. Dan had de Marokkaanse familie op haar beurt weer erewraak kunnen uitvoeren....(of bestaat dat niet in de Marokkaanse cultuur?).
quote:Het maakt wel degelijk verschil of je iemand vermoord omdat je geleerd hebt dat het in zo'n geval moet en je hele volk staat te juichen en jij bent trots en wordt ge-eerd.
Op woensdag 05 september 2001 13:51 schreef Verbal het volgende:[..]
Moord is moord.
Allemaal erg. Of het een vader is zijn dochter wurgt om de eer van de familie te redden, of het een moeder is die haar baby wil straffen door het een enkeltje magnetron te geven of een jongen die zijn vriendin van kruis tot strot opensnijdt omdat hij platen van Mötley Crue achteruitdraait en visioenen heeft van een pratende Verkade-reep.Moord is moord en dat moet bestraft worden.
V.
quote:Precies, gewoon gelijk aangeven dat dit soort zaken niet getolereerd worden, doe je het wel, dag verblijfsvergunning en enkeltje voor land van herkomst. Iedereen die hulp nodig heeft moet hier mogen komen, maar dit soort zaken laat je maar thuis, anders ga je er ook maar weer lekker heen.
Op woensdag 05 september 2001 14:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Gewoon al direct bij het intake-gesprek bij de IND dit soort dingen duidelijk maken. In de trant van: "Luister eens, hartstikke mooi dat jullie het regime in Afghanistan hebben weten te ontvluchten, al dan niet met behulp van een malafide tussenpersoon, en het Nederlandse volk neemt jullie graag op, maar één ding: Hier zijn we niet gediend van eerwraak, of andere middeleeuwse toestanden"
quote:Zo als ze het in amerika doen mischien. Je moet de doodstraf ook alleen toepassen als het onomstotelijk bewezen is en dan direkt uitvoeren, 1 kogel wat kost dat nou. En in zo'n geval als dit doe ik het gratis. (als ze de dader pakken van dat hoofd/romp geval ook trouwens, met plezier zelfs)
Op woensdag 05 september 2001 14:03 schreef Beatrice het volgende:[..]
Even terzijde: het uitvoeren van de doodstraf met alle procedures eromheen en alle materiaalkosten blijkt DUURDER te zijn dan iemand levenslang opsluiten. En dat verzin ik niet.
quote:Zoals in Iran of Iraq bedoel je?
Op woensdag 05 september 2001 14:20 schreef Wake-Up het volgende:[..]
Zo als ze het in amerika doen mischien. Je moet de doodstraf ook alleen toepassen als het onomstotelijk bewezen is en dan direkt uitvoeren,
quote:China lijkt me een beter voorbeeld, voorbeeldige mensenrechten en echt snelle executies, ja daar kunnen we in Nederland nog wat van leren.
Op woensdag 05 september 2001 14:21 schreef links234 het volgende:[..]
Zoals in Iran of Iraq bedoel je?
quote:Nee daar juichen ze eerwraak moorden toe. De familie-eer moet natuurlijk beschermd worden.
Daar krijgen dit soort ouders een lintje
quote:En geen criminaliteit. Zie je wel dat het linkse volksdeel gelijk heeft!
Op woensdag 05 september 2001 14:23 schreef Party-pooper het volgende:[..]
China lijkt me een beter voorbeeld, voorbeeldige mensenrechten en echt snelle executies, ja daar kunnen we in Nederland nog wat van leren.
quote:Nee want daar mogen vrouwen geen beul zijn. Die mogen helemaal nix zijn alleen neuk en broed machine.
quote:Hebben ze daar geen aanrechten dan..
Op woensdag 05 september 2001 14:25 schreef Wake-Up het volgende:[..]
Nee want daar mogen vrouwen geen beul zijn. Die mogen helemaal nix zijn alleen neuk en broed machine.
quote:Ach gut mag jij als nederlander wel sexistisch zijn? alleen afganen mogen dit niet zeker.
Op woensdag 05 september 2001 14:26 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Hebben ze daar geen aanrechten dan..
quote:Ze hebben niet eens stromend water...
Op woensdag 05 september 2001 14:26 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Hebben ze daar geen aanrechten dan..
quote:Zolang het bij sexistische opmerkingen blijft en geen moorden om familie-eer te redden, hoor je van mij niks
Op woensdag 05 september 2001 14:31 schreef Wake-Up het volgende:[..]
Ach gut mag jij als nederlander wel sexistisch zijn? alleen afganen mogen dit niet zeker.
quote:Ooohhhh, dus met een ketting vastketenen aan het afvoerpijpje gaat dan ook niet werken
Op woensdag 05 september 2001 14:31 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Ze hebben niet eens stromend water...
quote:oke dus bij een inburgerings curcus vertellen wij; hier in nederland mag je vrouwen belachelijk maken, bespotten, verkrachten, in elkaar slaan, uitschelden en onderdrukken maar de eer van je dochter en familie mag niet gered worden.
Op woensdag 05 september 2001 14:32 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Zolang het bij sexistische opmerkingen blijft en geen moorden om familie-eer te redden, hoor je van mij niks
quote:
Op woensdag 05 september 2001 14:40 schreef Wake-Up het volgende:
Snap dan dat dit juist precies is waarom moslims zo huiverig zijn voor de nederlandse cultuur; de verachtelijke wijze waarop wij met vrouwen omgaan, daar willen zij hun dochters tegen beschermen; tegen jullie nederlandse macho's die hun dochter als stront behandelen. Als je het mij niet uit kan leggen hoe hun dan wel.
"jullie nederlandse macho's die hun dochter als stront behandelen"!!!
Dan kan je ze idd beter vermoorden jah, dat is niet verachtelijk en als stront behandelen. Wurgen is heel liefdevol.
Trouwens, er komt geen Nederlander aan te pas hoor in dit verhaal. De familie is Afghaans en de ontmaagder is Marokkaans. Dus......
quote:Oe!
Op woensdag 05 september 2001 14:40 schreef Wake-Up het volgende:[..]
oke dus bij een inburgerings curcus vertellen wij; hier in nederland mag je vrouwen belachelijk maken, bespotten, verkrachten, in elkaar slaan, uitschelden en onderdrukken maar de eer van je dochter en familie mag niet gered worden.
Snap dan dat dit juist precies is waarom moslims zo huiverig zijn voor de nederlandse cultuur; de verachtelijke wijze waarop wij met vrouwen omgaan, daar willen zij hun dochters tegen beschermen; tegen jullie nederlandse macho's die hun dochter als stront behandelen. Als je het mij niet uit kan leggen hoe hun dan wel.
quote:Hoe weet jij nou in vredesnaam hoe ik met vrouwen omga, wat een kolder weer. Jij ziet ze toch alleen als broed en neuk machine, dus wat lul je nou eigenlijk.
Op woensdag 05 september 2001 14:40 schreef Wake-Up het volgende:[..]
oke dus bij een inburgerings curcus vertellen wij; hier in nederland mag je vrouwen belachelijk maken, bespotten, verkrachten, in elkaar slaan, uitschelden en onderdrukken maar de eer van je dochter en familie mag niet gered worden.
quote:Je snapt er geen reet van. Ik bedoel die achtelijk sexistische grapje die jij en partypooper aan het maken zijn. Oke een grapje is wat anders dan moord maar de houding van de nederlandse samenleving is wel de reden dat allochtonen zo sterk vasthouden aan hun eigen cultuur.
Op woensdag 05 september 2001 14:42 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
"jullie nederlandse macho's die hun dochter als stront behandelen"!!!
Dan kan je ze idd beter vermoorden jah, dat is niet verachtelijk en als stront behandelen. Wurgen is heel liefdevol.
[Dit bericht is gewijzigd door Wake-Up op 05-09-2001 14:49]
quote:Wie begon hier nou met de domme opmerking dat ze alleen neuk en broedmachines zijn, wij niet. Ik replyde alleen daarop.
Op woensdag 05 september 2001 14:46 schreef Wake-Up het volgende:Je snapt er geen reet van. Ik bedoel die achtelijk sexistische grapje die jij en partypooper aan het maken zijn. Oke een grapje is wat anders dan moord maar de houding van de nederlandse samenleving is wel de reden dat allochtonen zo sterk vasthouden aan hun eigen cultuur.
Trouwens, er komt geen Nederlander aan te pas hoor in dit verhaal. De familie is Afghaans en de ontmaagder is Marokkaans. Dus......
quote:Goh, is het toch wel wat anders om een grapje te maken dan om je dochter te vermoorden?
Op woensdag 05 september 2001 14:46 schreef Wake-Up het volgende:[..]
Je snapt er geen reet van. Ik bedoel die achtelijk sexistische grapje die jij en partypooper aan het maken zijn. Oke een grapje is wat anders dan moord maar de houding van de nederlandse samenleving is wel de reden dat allochtonen zo sterk vasthouden aan hun eigen cultuur.
Maar waarom gebeuren dit soort dingen dat ook in de thuiscultuur? Daar zijn immers geen "achterlijke Nederlanders" waar ze bang voor hoeven zijn. En TOCH moorden ze onder het motto familie-eer.
Klopt niet helemaal dus he?
quote:Ja dat had ik ook al gezegd.
quote:Lezen aub ik zeg niet dat vrouwen dat zijn ik zeg dat ze in irak en iran zo gezien worden dat is een heel groot verschil.
Op woensdag 05 september 2001 14:47 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Wie begon hier nou met de domme opmerking dat ze alleen neuk en broedmachines zijn, wij niet. Ik replyde alleen daarop.
quote:Dus dan mogen ze ook wel bang zijn voor de Iraanse cultuur die "walgelijk sexistisch is"?
Op woensdag 05 september 2001 14:51 schreef Wake-Up het volgende:[..]
Lezen aub ik zeg niet dat vrouwen dat zijn ik zeg dat ze in irak en iran zo gezien worden dat is een heel groot verschil.
quote:overschrijven tuurlijk net of jij niet weet dat ik gewoon mijn eigen repley op een verkeerde plek neerzet
Op woensdag 05 september 2001 14:50 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Goh, is het toch wel wat anders om een grapje te maken dan om je dochter te vermoorden?
Mwah, het ligt wel erg dicht bij elkaar, vind je ook niet?
Maar waarom gebeuren dit soort dingen dat ook in de thuiscultuur? Daar zijn immers geen "achterlijke Nederlanders" waar ze bang voor hoeven zijn. En TOCH moorden ze onder het motto familie-eer.
Klopt niet helemaal dus he?
[..]Ja dat had ik ook al gezegd.
Leuk dat je mijn zin overschrijft
en voor de rest wil je het gewoon niet begrijpen je gaat niet in op wat ik daadwerkelijk schrijf
ga je spelletje op de kast maar met een ander spelen
bay
Ze al bij binnenkomst in Nederland duidelijk maken dat eerwraak hier niet getolereerd wordt en dat als ze zich daaraan schuldig maken ze meteen terug kunnen naar het land van herkomst is misschien niet eens zo'n gek idee. Je zal op die manier niet iedereen die het wil doen tegenhouden, maar enkelen misschien wel. En elk mensenleven is er een.
Voor sommigen zal het beledigend zijn (stel je voor dat je als Nederland bij emigratie naar de VS te horen krijgt: "maar knoop wel goed in je oren dat wij al dat blowen en al die bezoekjes aan hoeren hier niet goedkeuren!")
maar dat zij zo. Mogelijk dat het vooruitzicht om teruggestuurd te worden sommigen wel afhoudt van hun moordplannen.
quote:En dan ga JIJ ons vrouw-onvriendelijk noemen
Op woensdag 05 september 2001 14:51 schreef Wake-Up het volgende:[..]
Lezen aub ik zeg niet dat vrouwen dat zijn ik zeg dat ze in irak en iran zo gezien worden dat is een heel groot verschil.
quote:
Op woensdag 05 september 2001 14:55 schreef Beatrice het volgende:Voor sommigen zal het beledigend zijn (stel je voor dat je als Nederland bij emigratie naar de VS te horen krijgt: "maar knoop wel goed in je oren dat wij al dat blowen en al die bezoekjes aan hoeren hier niet goedkeuren!")
maar dat zij zo. Mogelijk dat het vooruitzicht om teruggestuurd te worden sommigen wel afhoudt van hun moordplannen.
Voordat we overigens 10 pagina's lang deze Afghanen aan de schandpaal gaan nagelen, leek het me belangrijk om onderstaand artikel nog even te plaatsen.
quote:Yasmina was maagd, Yasmina klepperde met de brievenbus, hier lagen geen cultureel "opgelegde" motieven aan ten grondslag.
'Yasmina vermoord om computerspelletje'UTRECHT - De veertienjarige jongen die in Utrecht vastzit op verdenking van de moord op Yasmina zegt dat hij haar uit frustratie heeft vermoord.
Volgens het Utrechts Nieuwsblad, dat beslag heeft gelegd op een vertrouwelijk rapport van de politieverhoren, vermoordde de jongen het meisje uit boosheid over haar gedrag en uit irritatie omdat hij er niet in slaagde een computerspel te winnen'.
Het Utrechts Nieuwsblad reconstrueerde aan de hand van vertrouwelijke verhoorverslagen de fatale middag. Zo zou de jongen geïrriteerd zijn geraakt doordat Yasmina herhaaldelijk aan de deur met de brievenbus stond te klepperen en hij het computerspel Need 4 Speed niet van haar kon winnen.
(Er zal hier vast breeduit over gediscussieerd zijn indertijd, en weliswaar worden niet regelmatig kleine meisjes door hun buurjongen vermoord omdat ze met de brievenbus klepperen, maar in Amsterdam lopen genoeg niet-maagd zijnde moslim-meisjes rond, en wat dit topic betreft, het is voor het eerst dat ik lees dat een vader zijn dochter om die reden ombrengt, hoe dan ook verschikkelijk en onvoorstelbaar, maar niet aan de orde van de dag)
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 05-09-2001 15:05]
quote:Ik weet vrij zeker dat dit hoe dan ook niets gaat helpen. Kijk naar vergelijkbare dingen als een pa die zijn pedobuurman overhoopt steekt. Wat kun je er aan doen? En sorry, maar als je een moord pleegt moet je gewoon de gevangenis in. Niet het land uit worden geschopt en je familie er achter aan.
Op woensdag 05 september 2001 14:55 schreef Beatrice het volgende:
En nu weer even on-topic:Ze al bij binnenkomst in Nederland duidelijk maken dat eerwraak hier niet getolereerd wordt en dat als ze zich daaraan schuldig maken ze meteen terug kunnen naar het land van herkomst is misschien niet eens zo'n gek idee. Je zal op die manier niet iedereen die het wil doen tegenhouden, maar enkelen misschien wel. En elk mensenleven is er een.
Voor sommigen zal het beledigend zijn (stel je voor dat je als Nederland bij emigratie naar de VS te horen krijgt: "maar knoop wel goed in je oren dat wij al dat blowen en al die bezoekjes aan hoeren hier niet goedkeuren!")
quote:Nou een enkeltje Afganistan boezemt mij meer angst in dan de nederlandse gevangenis. En ik neem aan dat als je er weg gevlucht bent dat het dan nog veel meer angst inboezemt. En als afschrikmiddel lijkt het me perfect.
Op woensdag 05 september 2001 15:01 schreef links234 het volgende:[..]
Ik weet vrij zeker dat dit hoe dan ook niets gaat helpen. Kijk naar vergelijkbare dingen als een pa die zijn pedobuurman overhoopt steekt. Wat kun je er aan doen? En sorry, maar als je een moord pleegt moet je gewoon de gevangenis in. Niet het land uit worden geschopt en je familie er achter aan.
Als je al niet afgeschrikt wordt door het vooruitzicht op de gevangenis en de rest van je leven TBS, dan denk ik dat een vliegticket naar verweggistan je ook geen angst inboezemt.
quote:Maar in dit specifieke geval gaat het niet om geflipte buurjongetjes, maar om een vader die zich, door zijn middeleeuwse cultuur, gedwongen voelt om zijn dochter om te brengen om de familie-eer te redden.
Op woensdag 05 september 2001 15:01 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik vind hetgeen gebeurd echt vreselijk, persoonlijk denk ik overigens dat de ouders die het meisje zelf om het leven hebben gebracht ook veel verdriet hebben, dat lijkt misschien raar, maar dat zij zo gehandelt hebben om de familie-eer te redden houdt niet per definitie in dat ze er geen verdriet om hebben, hoe de familie-eer belangrijker kan zijn als het leven van je dochter is mij hoe dan ook totaal onbegrijpelijk.
Voordat we overigens 10 pagina's lang deze Afghanen aan de schandpaal gaan nagelen, leek het me belangrijk om onderstaand artikel nog even te plaatsen.
[..]Yasmina was maagd, Yasmina klepperde met de brievenbus, hier lagen geen cultureel "opgelegde" motieven aan ten grondslag.
(Er zal hier vast breeduit over gediscussieerd zijn indertijd, en weliswaar worden niet regelmatig kleine meisjes door hun buurjongen vermoord omdat ze met de brievenbus klepperen, maar in Amsterdam lopen genoeg niet-maagd zijnde moslim-meisjes rond, en wat dit topic betreft, het is voor het eerst dat ik lees dat een vader zijn dochter om die reden ombrengt, hoe dan ook verschikkelijk en onvoorstelbaar, maar niet aan de orde van de dag)
En het dan afdoen als "smoren in liefde"!
Dit zal dus vaker kunnen gebeuren! Immers: in die cultuur is het verplicht om OF je dochter te laten trouwen met de ontmaagder, OF je dochter of de ontmaagder om te brengen.
Leuke cultuur, of niet soms?
quote:Yep, daar heb je gelijk in. En gevallen van eerwraak, eigen rechter spelen, afrekeningen of vendetta hou je toch wel. Daar kun je echt niets aan doen.
Op woensdag 05 september 2001 15:01 schreef Cosma-Shiva het volgende:
het is voor het eerst dat ik lees dat een vader zijn dochter om die reden ombrengt, hoe dan ook verschikkelijk en onvoorstelbaar, maar niet aan de orde van de dag)
Bovendien is wraak nemen ook een deel van de verlichte christelijke westerse cultuur: 91% van 2000 ondervraagde mensen vond in die tijd eigen rechter spelen acceptabel en de man een held.
quote:Wraak nemen?
Op woensdag 05 september 2001 15:14 schreef links234 het volgende:[..]
Yep, daar heb je gelijk in. En gevallen van eerwraak, eigen rechter spelen, afrekeningen of vendetta hou je toch wel. Daar kun je echt niets aan doen.
Bovendien is wraak nemen ook een deel van de verlichte christelijke westerse cultuur: 91% van 2000 ondervraagde mensen vond in die tijd eigen rechter spelen acceptabel en de man een held.
De 'Pedokiller'
De 'Pedokiller' (2e poging)
TOTAAL niet vergelijkbaar met de "pedo-killer"
Die maken toch ook niet hun eigen kind af omdat de pedo ze misbruikt heeft?
quote:Belachelijk idd..
Op woensdag 05 september 2001 10:52 schreef R@b het volgende:[..]
Dat blijkt.
Schandelijker is natuurlijk de eis van 10 jaar gevangenisstraf.
Gisteren een artikel gesubmit op de frontpage (10 jaar cel voor bendelid uit Egmond) waarbij een overvaller uit Egmond tot 10 jaar is veroordeeld na een eis van 14 jaar.
Dit soort onmensen krijgt maar een eis van 10 jaar?? Het is GVD te gek voor woorden
[Dit bericht is gewijzigd door cyberjoy op 05-09-2001 15:25]
quote:Wraak is wraak. Of het nou bloedwraak heet, vendetta, eigenrichting of eerwraak. Ik zie geen verschil.
Op woensdag 05 september 2001 15:20 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Wraak nemen?
Dus de vriend van de dochter had wat misdaan? Had die, net zoals een pedo, iemand tegen zijn zin in sexueel misbruikt?
Nee.
Het meisje en de jongen hadden vrijwillig sex gehad, en de vader meende dat dit een reden was om eens lekker te moorden, want anders is de familie-eer weg.TOTAAL niet vergelijkbaar met de "pedo-killer"
Die maken toch ook niet hun eigen kind af omdat de pedo ze misbruikt heeft?
quote:Kijk eigen rechter spelen is nooit acceptabel, maar er zijn gevallen waarbij ik me er iets meer bij kan voorstellen en dat is er 1 van. Verder vindt ik de vergelijking een beetje krom, want de man vermoorden die je kind tegen zijn wil misbruikt heeft, of je dochter vermoorden omdat ze vrijwillige sex heeft gehad, dat zijn toch 2 verschillende zaken.
Op woensdag 05 september 2001 15:14 schreef links234 het volgende:[..]
Yep, daar heb je gelijk in. En gevallen van eerwraak, eigen rechter spelen, afrekeningen of vendetta hou je toch wel. Daar kun je echt niets aan doen.
De 'Pedokiller'
De 'Pedokiller' (2e poging)
quote:Je zou bijna geneigd zijn die rechter een kogel te geven. Dit kan toch niet? of ligt dat nou aan mij? Nederland is dolgedraaid en het zal alleen maar erger worden zolang wij als burger dit soort wantoestanden tolereren. Ook krijg ik neigingen om afghaanse jongens die hun zusje begeleiden af te maken, om de simpele reden dat ik zo nooit een kans krijg om hun zus te neuken. Dat tast mij in mijn eer aan. Jezus christus.... wat een onzin zeg....
Op woensdag 05 september 2001 10:52 schreef R@b het volgende:[..]
Dat blijkt.Schandelijker is natuurlijk de eis van 10 jaar gevangenisstraf.
Gisteren een artikel gesubmit op de frontpage (10 jaar cel voor bendelid uit Egmond) waarbij een overvaller uit Egmond tot 10 jaar is veroordeeld na een eis van 14 jaar.
quote:Welkom in de wondere wereld van het Nederlands recht.
Op woensdag 05 september 2001 15:22 schreef cyberjoy het volgende:[..]
Belachelijk idd..
Voor verkrachting krijg je nog minder tegenwoordig.
Laatst gecheckt:2 jaar.
Of een taakstrafje.
quote:Precies want op deze manier staan ze alleen maar de intergatie in de weg.
Op woensdag 05 september 2001 15:27 schreef HartSlag het volgende:[..]
Je zou bijna geneigd zijn die rechter een kogel te geven. Dit kan toch niet? of ligt dat nou aan mij? Nederland is dolgedraaid en het zal alleen maar erger worden zolang wij als burger dit soort wantoestanden tolereren. Ook krijg ik neigingen om afghaanse jongens die hun zusje begeleiden af te maken, om de simpele reden dat ik zo nooit een kans krijg om hun zus te neuken. Dat tast mij in mijn eer aan. Jezus christus.... wat een onzin zeg....
quote:Hoe bedoel je dat? Omdat we alles maar toelaten is het makkelijk om zich daar aan vast te houden? Ik hoop voor je dat je dat bedoelt anders is het toch echt triest met je gesteld...
Op woensdag 05 september 2001 14:46 schreef Wake-Up het volgende:[..]
Je snapt er geen reet van. Ik bedoel die achtelijk sexistische grapje die jij en partypooper aan het maken zijn. Oke een grapje is wat anders dan moord maar de houding van de nederlandse samenleving is wel de reden dat allochtonen zo sterk vasthouden aan hun eigen cultuur.
quote:
Op woensdag 05 september 2001 15:27 schreef HartSlag het volgende:
om de simpele reden dat ik zo nooit een kans krijg om hun zus te neuken. Dat tast mij in mijn eer aan. Jezus christus.... wat een onzin zeg....
quote:Daarom plijt ik ook voor terug sturen, dan ben je ervan af, want stel dat ze uit de gevangenis komen en 7 ton op hun rekening zien bijgeschreven dan lachen ze zich alleen maar te pleuris..
Op woensdag 05 september 2001 15:35 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Zelf vind ik dus dat bij dit stel daar totaal geen rekening moet worden gehouden met de achtergrond .
Moord is moord en dat het in hun land goedgekeurd word hoeft niet te betekenen dat het hier moet .
Ze wilden hier komen hier gelden andere wetten als daar en als ik eerlijk mag zijn als ze hierdoor wat soepeler gestrafd worden wat geeft het dan voor voorbeeld naar de andere buitenlandse families toe.
Dat het ok is want ze houden wel rekening met de achtergrond . Nou mooi niet dus .
quote:Dat ze rekening houden met de achtergrond weet ik niet. Ik betwijfel het. Misschien houden ze ergens anders rekening mee. I dunno. En verder ben ik het wel met je eens: Je bent in nederland geacht de wet te kennen en je daaraan te houden. Dat betekent onder andere dat je niet mag moorden, dus moet die man gewoon de cel in.
Op woensdag 05 september 2001 15:35 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Zelf vind ik dus dat bij dit stel daar totaal geen rekening moet worden gehouden met de achtergrond .
Moord is moord en dat het in hun land goedgekeurd word hoeft niet te betekenen dat het hier moet .
Ze wilden hier komen hier gelden andere wetten als daar en als ik eerlijk mag zijn als ze hierdoor wat soepeler gestrafd worden wat geeft het dan voor voorbeeld naar de andere buitenlandse families toe.
Dat het ok is want ze houden wel rekening met de achtergrond . Nou mooi niet dus .
Overigens is er 10 jaar geeist. Voor hetzelfde geld krijgt ie meer. Of TBS erbij. Of whatever. To be continued over een week of twee.
quote:Pfoe, wat een lange thread opeens ontstaan terwijl ik druk aan het werk was.
Op woensdag 05 september 2001 15:55 schreef links234 het volgende:
Overigens is er 10 jaar geeist. Voor hetzelfde geld krijgt ie meer. Of TBS erbij. Of whatever. To be continued over een week of twee.
Maar na doorlezing van alle reacties valt het mij op dat er niemand nog de opmerking heeft gemaakt dat je in Nederland onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is .
De man is momenteel dus slechts verdachte , terwijl jullie hem met zijn allen al aan het veroordelen zijn.
Misschien inderdaad verstandig om de uitkomst van het proces eerst eens af te wachten?
quote:Of waarde te hechten aan de bekentenissen die later weer zijn ingetrokken?
Op woensdag 05 september 2001 16:08 schreef golfer het volgende:[..]
Pfoe, wat een lange thread opeens ontstaan terwijl ik druk aan het werk was.
Maar na doorlezing van alle reacties valt het mij op dat er niemand nog de opmerking heeft gemaakt dat je in Nederland onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is .
De man is momenteel dus slechts [b]verdachte]/b], terwijl jullie hem met zijn allen al aan het veroordelen zijn.
Misschien inderdaad verstandig om de uitkomst van het proces eerst eens af te wachten?
Als het loopt als een eend,
en praat als een eend,Golfer,
volgens mij is het dan gewoon een eend.
quote:En ook dat is in dit geval aan de onafhankelijke rechter ter beoordeling.
Op woensdag 05 september 2001 16:11 schreef shmoopy het volgende:Of waarde te hechten aan de bekentenissen die later weer zijn ingetrokken?
Als het loopt als een eend,
en praat als een eend,Golfer,
volgens mij is het dan gewoon een eend.
Wie weet zegt ie wel dat het een gans is.
quote:Goed papa.
Op woensdag 05 september 2001 16:17 schreef golfer het volgende:[..]
En ook dat is in dit geval aan de onafhankelijke rechter ter beoordeling.
quote:Ik zal het je nog sterker vertellen,er stond een keer zelfs een koe terecht en die...
Op woensdag 05 september 2001 16:35 schreef HartSlag het volgende:
als het een eend is en de rechter zegt dat het een gans is dan denk ik toch echt dat er iets mis is met de rechter. Uit zijn ambt zetten dus in zo'n geval.
Maar ik vraag me soms serieus af hoe toch in vredesnaam een strafmaat bepaald wordt in bepaalde gevallen.
Je zal maar slachtoffer zijn.
Bovendien denk ik in dit geval dat het voor het meisje weinig uitmaakt of ze uit erewraak vermoord is of omdat ze haar kamer niet had opgeruimd.
Daarom ben ik ook niet van plan me in de cultuurverschillen te verdiepen,er is altijd wel een reden in de ogen van de moordenaar.
quote:Dus jij vind dit erger, omdat er geen cultureel opgelegde motieven aan ten grondslag liggen?
Op woensdag 05 september 2001 15:01 schreef Cosma-Shiva het volgende:Yasmina was maagd, Yasmina klepperde met de brievenbus, hier lagen geen cultureel "opgelegde" motieven aan ten grondslag.
Deze mensen wonen in Nederland! Hier mag je je dochter niet mishandelen of zelfs vermoorden omdat ze geneukt heeft voor het huwelijk. Stelletje eikels, dat zijn het!
quote:...die riep heel hard dat ie het gedaan had. Ik ken de cartoon van Gary Larson.
Op woensdag 05 september 2001 16:46 schreef shmoopy het volgende:[..]
Ik zal het je nog sterker vertellen,er stond een keer zelfs een koe terecht en die...
quote:Waarom zou het erger zijn omdat er WEL culturele motieven aan ten grondslag liggen?
Op woensdag 05 september 2001 16:58 schreef Gia het volgende:[..]
Dus jij vind dit erger, omdat er geen cultureel opgelegde motieven aan ten grondslag liggen?
V.
quote:Tssss... Shmoopy toch!
Op woensdag 05 september 2001 16:11 schreef shmoopy het volgende:Als het loopt als een eend,
en praat als een eend,
volgens mij is het dan gewoon een Golfer.
on-topic:
Een duitser die thuis gewend is om met 230kph over de autobahn te raggen krijgt hier toch ook gewoon een boete? Ik kan geen enkele reden bedenken waarom culturele verschillen als verzachtende omstandigheid zouden gelden.
quote:Omdat ze het met hun volle verstand hebben gedaan. Ze vinden dat ze iets goeds gedaan hebben.
Op woensdag 05 september 2001 17:04 schreef Verbal het volgende:[..]
Waarom zou het erger zijn omdat er WEL culturele motieven aan ten grondslag liggen?
V.
quote:Daarom heet het 'moord', als in: met voorbedachten rade.
Op woensdag 05 september 2001 17:14 schreef Gia het volgende:[..]
Omdat ze het met hun volle verstand hebben gedaan. Ze vinden dat ze iets goeds gedaan hebben.
Nogmaals: moord is moord.
V.
quote:Nee ik beweer helemaal niet dat het ene geval erger is dan het andere.
Op woensdag 05 september 2001 16:58 schreef Gia het volgende:[..]
Dus jij vind dit erger, omdat er geen cultureel opgelegde motieven aan ten grondslag liggen?
Deze buurjongen kreeg 1 jaar, plus plaatsing in een internaat tot hij volwassen is. Wat neerkomt op 3 jaar internaat.Deze mensen wonen in Nederland! Hier mag je je dochter niet mishandelen of zelfs vermoorden omdat ze geneukt heeft voor het huwelijk. Stelletje eikels, dat zijn het!
Ik gaf slechts dit voorbeeld met een bepaalde reden, bij deze nog 1:
Enige tijd terug had een echtpaar welke Jehova-Getuigen waren een ziek jong kindje, het kind kon door een medische ingreep gered worden, de ouders weigerden deze ingreep (wegens geloof-bezwaren) en het kind is overleden.
De dochter van de Afghaanse familie, het meisje Yasmina en het jonge kind van het Jehova-Getuigen echtpaar zijn allen slachtoffers van in mijn ogen niet goed te praten en volkomen onbegrijpelijke motieven.
Wederom dit voorbeeld omdat we wel
kunnen gaan roepen over deze Afghaanse ouders (terecht trouwens hoor), maar laten we nu niet net doen of sommige Nederlanders niet net zo goed om te
zijn.
Moeten we voor de zekerheid 14-jarige jongetjes met computerspelletjes dan ook maar het land uitzetten, en de Jehova-getuigen er direct achteraan?
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 05-09-2001 17:34]
quote:Hear hear Cosma!
Op woensdag 05 september 2001 17:21 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Nee ik beweer helemaal niet dat het ene geval erger is dan het andere.
Enige tijd terug had een echtpaar welke Jehova-Getuigen waren een ziek jong kindje, het kind kon door een medische ingreep gered worden, de ouders weigerden deze ingreep (wegens geloof-bezwaren) en het kind is overleden.
De dochter van de Afghaanse familie, het meisje Yasmina en het jonge kind van het Jehova-Getuigen echtpaar zijn allen slachtoffers van in mijn ogen niet goed te praten motieven.
![]()
![]()
kunnen gaan roepen over deze Afghaanse ouders (terecht trouwens hoor), maar laten we nu niet net doen of sommige Nederlanders niet net zo goed om te
zijn.
Moeten we voor de zekerheid 14-jarige jongetjes met computerspelletjes dan ook maar het land uitzetten, en de Jehova-getuigen er direct achteraan?
quote:
Op woensdag 05 september 2001 17:11 schreef slechts_op_bezoek het volgende:[..]
Tssss... Shmoopy toch!
Foei!
quote:...aangezien die cartoon jaaaaaren lang bij mij op de gang gehangen heeft
Op woensdag 05 september 2001 16:59 schreef links234 het volgende:[..]
...die riep heel hard dat ie het gedaan had. Ik ken de cartoon van Gary Larson...
quote:Met 1 verschil:
Op woensdag 05 september 2001 17:21 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Nee ik beweer helemaal niet dat het ene geval erger is dan het andere.
De dochter van de Afghaanse familie, het meisje Yasmina en het jonge kind van het Jehova-Getuigen echtpaar zijn allen slachtoffers van in mijn ogen niet goed te praten en volkomen onbegrijpelijke motieven.
![]()
![]()
zijn.
-Deze man is VERPICHT! vanuit zijn verknipte cultuur om in ieder geval iemand te vermoorden als zijn dochter de liefde met iemand bedreven heeft. De familie moedigt het zelfs aan.
En als niet de dader vermoord kan worden, dan maar zijn bloedeigen dochter zelf.
Dat vind ik toch wel iets om even wat langer bij stil te staan.
Hoeveel van dit soort fratsen kunnen we in de toekomst verwachten?
[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 05-09-2001 17:55]
quote:Hoewel ik het met de basisgedachte eens ben zijn de voorbeelden een beetje ongelukkig gekozen: de moord op Yasmina had geen religieus/culturele achtergrond en de ouders van het jongetje hebben de wet niet overtreden.
Op woensdag 05 september 2001 17:21 schreef Cosma-Shiva het volgende:
1) terug sturen naar land van herkomst: betekent, terug gaan naar een land waar dit soort ere wraak gewoon is en de ouders dus niet gestraft zouden worden. Het meisje zou dan even hard vermoord zijn in het geval ze sex voor het huwlijk gehad zou hebben. De ouders zouden echter niet gestraft worden en deze gewoonte zou geprezen worden.
2) langere straffen: ik denk werkelijk niet dat het langer straffen van deze twee mensen ze zou weerhouden om te doen wat volgens alles wat zij wisten moesten doen, namelijk hun dochter vermoorden in die situatie.
3) doodstraf: ik denk dat die mensen zelf liever dood zijn dan te moeten leven met de schande van een dochter die in hun ogen bandeloos is: zou ze ook niet weerhouden hebben.
Kortom, het is een enorm probleem hoe een dergelijke gruwelijk daad bestraft moet worden. Niets helpt, en niets voorkomt dat het meisje vermoord zou worden... Zoals gezegd: je kan op z;n hoogst voorkomen dat het meisje in NL vermord zou worden, maar dat heeft als consequentie dat het ongestraft in hun eigenland vermoord zou worden... Het beste wat je kan doen is het Nederlands recht toepassen zoals wij dat kennen, zodat wij niet afzakken tot een dergelijke barbarij...
Daarnaast is hetvoorbeeld van de streng gristelijke ouders die passief hun kind vermoorden door het bewust niet te helpen als het kind ziek is, op religieuse gronden even opmerkelijk, én Nederlands.
(ik ken de strafmaat daarvoor niet)
quote:Levenslang
Op woensdag 05 september 2001 18:11 schreef Doc het volgende:
Ik zou kiezen voor de maximale straf bij moord op voorbedachte rade, zonder verzachtende omstandigheden...(ik ken de strafmaat daarvoor niet)
quote:Volle verstand ???
Op woensdag 05 september 2001 17:14 schreef Gia het volgende:Omdat ze het met hun volle verstand hebben gedaan.
Met de beste wil van de wereld, kan ik me niet inleven in de gedachtengang van mensen die zoiets doen, met medewerking van hun volle verstand, eerlijk gezegd heb ik daar ook minder dan geen behoefte aan ........... schandalig.
Elke straf te mild.
quote:'Fel oranje sprei en een gebloemd dekbedovertrek.'
Wanneer krijgen nieuwe Nederlanders nou eens een fatsoenlijke inburgeringscursus
Kan het Hollandser ?
Ik ben niet thuis in de wetgeving van Islamitisch georienteerde landen maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat-ie er daar met een simpele vermaning van af zou komen...In Turkije en Marokko in ieder geval niet lijkt mij, maar hoe zit dat in Afganistan? Weet iemand dat?
Maar goed, het misdrijf is hier gepleegd dus de man moet (mits schuldig) gewoon volgens de Nederlandse wet veroordeeld worden. Het lijkt me dat Afganen echt geen 'inburgeringscursus' nodig hebben om te begrijpen dat je met moord met voorbedachte rade in Nederland gemakkelijk weg komt.
quote:Dit zijn weer typisch Hollanders golfer
Op woensdag 05 september 2001 16:08 schreef golfer het volgende:[..]
Pfoe, wat een lange thread opeens ontstaan terwijl ik druk aan het werk was.
De man is momenteel dus slechts verdachte , terwijl jullie hem met zijn allen al aan het veroordelen zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door KomMaar op 05-09-2001 21:01]
quote:Maak ze maar af dan.......
3) doodstraf: ik denk dat die mensen zelf liever dood zijn dan te moeten leven met de schande van een dochter die in hun ogen bandeloos is: zou ze ook niet weerhouden hebben.
.....langzaam!!!
(Mag ik?)
quote:Ja. Door met hun poten van hun dochter af te blijven ondanks het feit dat die geen maagd meer is.
Op woensdag 05 september 2001 18:46 schreef tong80 het volgende:[..]
'Fel oranje sprei en een gebloemd dekbedovertrek.'
Kan het Hollandser ?:P
quote:Vind er weinig lachwekkends aan dat de moordenaars van dit meisje slechts 10 jaar hebben horen eisen. Maar dat zal wel aan mij, en aan de Fok!kers die dat met mij eens zijn hier, liggen.
Op woensdag 05 september 2001 23:46 schreef Purno het volgende:
Hihi die dominee R@b tochAltijd lachen
Lach jij maar lekker door hoor.
quote:Zal wel lukken als jij blijft posten
Op woensdag 05 september 2001 23:50 schreef R@b het volgende:Lach jij maar lekker door hoor.
Ik lach om jouw reactie(s), niet om het nieuws item op zich, dat snap je zelf ook wel
quote:Mooi, zal ik er een oud artikeltje uit Trouw tegenaan gooien waarin zijdelings deze moord ook de revue passeert? Blijkt tevens uit hoe moeilijk allochtone meiden het in Nederland hebben.
Op woensdag 05 september 2001 23:54 schreef Purno het volgende:[..]
Zal wel lukken als jij blijft posten
De Marokkaanse khadiza Chamlal (27) vreest nog altijd voor haar leven.
Acht jaar geleden ontvluchtte ze haar ouderlijk huis, nadat ze had geweigerd
een Marokkaanse echtgenoot te accepteren. Khadiza vreest die beslissing met
de dood te moeten bekopen als haar broers ooit achter haar huidige adres
komen. De strijd voor gelijkwaardigheid van vrouwen is nog niet gewonnen
blijkt uit haar verhaal. Ook vandaag (8 maart 2001) op internationale
vrouwendag vechten veel jonge, allochtone vrouwen in stilte voor hun
bestaan. Het leven van khadiza, geboren in Marokko en sinds haar eerste
levensjaar opgegroeid in een Gelders provinciestadje, zag er tot haar tiende
jaar uit als dat van elk Nederlands kind: ze ging naar school en speelde
veel buiten met vriendinnetjes. Na haar tiende verjaardag werd alles anders.
Ze kon geen stap meer verzetten zonder te worden begeleid door een van haar
broers. "Zelfs als ik gewoon een boek wilde verlengen bij de bibliotheek".
Voor de plotselinge opsluiting heeft Khadiza wel een verklaring: "Mijn
ouders waren doodsbenauwd dat ik zou verwesteren. Ze hadden voor mij een
toekomst in gedachten met een Marokkaanse man gepland". Daarbij komt dat ze
als tienjarige naar eigen zeggen werd verkracht door haar zwager. Dat mocht
niemand weten. Ze zagen me nog liever doodgaan dan dat ze me probeerde te
geloven. Khadiza probeerde meerdere malen weg te lopen. Dat mislukte: in
1992 werd ze door haar familie weggeplukt van haar onderduidadres en
'ontvoerd' naar Marokko, met als doel een geschikte partner te vinden. Dat
is er nooit van gekomen. Khadiza vluchte terug naar Nederland. ,Ik stond
voor de keus: in gevangenschap leven of vluchten. "kahdiza zegt geen geval
apart meer te zijn. Veel Marokkaanse, maar ook andere moslimmeisjes gaan
volgens haar gebukt onder de vrijheidsberoving die zij zelf heeft doorstaan.
In mijn vriendenkring kan ik er zo 25 opnoemen. Sommigen verkeren net als ik
in levensgevaar.
Het boek 'nooit geschreven brief aan mijn vader' dat Dr. Fenneke
Reysoo samen met Karima Ouchen schreef bracht een stroom van reacties teweeg
van met name Marokkaanse vrouwen. Daarin wordt beschreven hoe de Marokkaanse
karima een sprong in de Middelandse Zee en twaalf jaar gijzeling in Marokko
doorstond om een gedwongen huwelijk met een oudere man in dat land te
voorkomen. Uiteindelijk mocht ze van haar vader alleen terugkeren naar
Nederland.
Dat het ook anders kan aflopen, bleek deze week toen justitie bekend
maakte de vader en broer te hebben opgepakt van een afghaanse meisje dat op
16 februari dood werd gevonden in een sloot in ouderkerk aan de Ijssel.
Hoewel de doodsoorzaak nog onbekend is, sluit justitie niet uit dat zij het
slachtoffer is van eerwraak. De verdachten zouden het niet kunnen verkroppen
dat het meisje een relatie had
Naar de omvang van het probleem blijft het voorlopig gissen, zegt
Reysoo. Betrouwbare cijfers zijn er niet, mede omdat er nauwelijks aangifte
wordt gedaan. Daarom pleit Reysoo voor een telefonisch meldpunt, iets
waarmee in Belgie al wordt geexperimenteerd. Wel durft ze voorzichtig vast
te stellen dat de voor veel vrouwen uitzichtloze situatie langzaam ten goede
keert. " de allochtone van de derde generatie gaan al veel vrijer om met
relaties. Zelfs in Marokko krijgen vrouwen geleidelijk meer invloed op hun
partnerkeuze".
© Trouw 8-3-2001
quote:Afghanistan wordt geregeerd door de Taliban.
Op woensdag 05 september 2001 19:25 schreef Purno het volgende:
Mmm...ik vraag me toch af wat de gek hiervoor in Afganistan voor straf zou krijgen.Ik ben niet thuis in de wetgeving van Islamitisch georienteerde landen maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat-ie er daar met een simpele vermaning van af zou komen...In Turkije en Marokko in ieder geval niet lijkt mij, maar hoe zit dat in Afganistan? Weet iemand dat?
Ik denk dat dat minstens zo erg is, en evenzeer op een verwerpelijke cultuur gebaseerd.
quote:Nee, dat zie je verkeerd. Da's heel anders.
Op donderdag 06 september 2001 09:18 schreef Doc het volgende:
Wat te vind men van oerhollandse strenge gristenen die hun kinderen die een simpele ziekte hebben die makkelijk door een inenting genezen kan worden langzaam laten kreperen tot zo'n kind dood is?Ik denk dat dat minstens zo erg is, en evenzeer op een verwerpelijke cultuur gebaseerd.
quote:Idd
Op donderdag 06 september 2001 09:21 schreef links234 het volgende:[..]
Nee, dat zie je verkeerd. Da's heel anders.
Ook verwerpelijk, maar minder erg dan je eigen dochter wurgen. Een ziekte niet laten behandelen, die je zelf in ieder geval niet veroorzaakt hebt, is in mijn eigen nog altijd minder walgelijk dan met je eigen handen je dochter wurgen.
quote:Precies, of je je kind nu vermoord, of haar voor de rest van d'r leven in een rolstoel laat zitten (of dood laat gaan aan een ziekte) maakt erg veel uit!
Op donderdag 06 september 2001 09:54 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Idd
Ook verwerpelijk, maar minder erg dan je eigen dochter wurgen. Een ziekte niet laten behandelen, die je zelf in ieder geval niet veroorzaakt hebt, is in mijn eigen nog altijd minder walgelijk dan met je eigen handen je dochter wurgen.
quote:Een kind langzaam dagen laten leiden en langzaam onder je handen laten doodgaan terwijl je makkelijk kan helpen, maar dat uit religieuse overtuiging niet doet is natuurlijk veel minder erg.
Op donderdag 06 september 2001 09:54 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Idd
Het enige punt dat voor die mensen spreekt is dat ze het niet ziekgemaakt hebben. Je hebt het kind weliswaar niet ziekgemaakt, maar een simpele actie om het beter te maken heb je nagelaten. Bij je eigen kind. Dus in plaats van levenslang de helft van de straf of zo? Of geen 10 jaar maar 5 jaar cel?
Het punt is echter dat middeleeuws religieuse idioterie niet voorbehouden is aan allochtonen, maar er zijn ook volkstammen autochtonen die zich beperken tot dorpen waar meer dan 50% hetzelfde gedachtegoed aanhangt (integratie -ammehoela), die ook kinderen met krankzinnige kledingsvoorschriften naar hun aparte scholen sturen (meisjes moeten een rok of jurk aan), doorgedrongen zijn tot de politiek, en de media. Griezelig.
quote:Ik denk dat er altijd gasten zijn die dergelijke idiotie blijven aanhangen en dat je het nooit uitroeit, zoalng er religie bestaat. Ook in het ont-goddelijkt land Nederland lopen gristenen met middeleeuwse ideeën rond...
Op donderdag 06 september 2001 09:41 schreef wiip het volgende:
ach een cultuur verschil, maar dat moet in nederland zeker zwaar gestraft worden.
zie het maar als heksen op de waag zetten. dat zou je nu ook moeten straffen, maar toendertijd ....
(niet maagd zijn tov te zwaar/licht, beiden cultuurafhankelijk en niet meer van deze tijd)
Ik ga ervan uit dit deze "barbaarse" daad, langzamerhand in de arabische wereld straks niet meer zal bestaan. Maar een straf komt er zeker nog voor een lange tijd.
quote:Zoals gezegd, allebei verwerpelijk.
Op donderdag 06 september 2001 10:07 schreef Doc het volgende:[..]
Een kind langzaam dagen laten leiden en langzaam onder je handen laten doodgaan terwijl je makkelijk kan helpen, maar dat uit religieuse overtuiging niet doet is natuurlijk veel minder erg.
Het enige punt dat voor die mensen spreekt is dat ze het niet ziekgemaakt hebben. Je hebt het kind weliswaar niet ziekgemaakt, maar een simpele actie om het beter te maken heb je nagelaten. Bij je eigen kind. Dus in plaats van levenslang de helft van de straf of zo? Of geen 10 jaar maar 5 jaar cel?
quote:En nu vraag ik je: hoeveel van die achterlijke, ouderwetse griezelige autochtonen zijn er nog? Ik weet zeker dat er zelfs in absolute aantallen minder van die Staphorst-figuren zijn, dan dat er strenge, krankzinnige kledingvoorschriften gebiedende moslims in Nederland rondlopen. Verder neemt de autochtone Staphorst-figuren bevolking al decennia lang af, maar groeit daar in tegen de moslimbevolking sterk. En hun toewijding aan deze godsdienst wordt alleen maar sterker, ipv minder.
Het punt is echter dat middeleeuws religieuse idioterie niet voorbehouden is aan allochtonen, maar er zijn ook volkstammen autochtonen die zich beperken tot dorpen waar meer dan 50% hetzelfde gedachtegoed aanhangt (integratie -ammehoela), die ook kinderen met krankzinnige kledingsvoorschriften naar hun aparte scholen sturen (meisjes moeten een rok of jurk aan), doorgedrongen zijn tot de politiek, en de media. Griezelig.
PS. Je geeft dus toe dat kledingvoorschriften a la rokken, aparte scholen en hoofddoekjes dus krankzinnig zijn?
Mooi. (In een andere thread was je een compleet andere mening toegedaan)
[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 06-09-2001 10:16]
quote:Niet alleen christenen trouwens.
Op donderdag 06 september 2001 10:09 schreef Doc het volgende:Ook in het ont-goddelijkt land Nederland lopen gristenen met middeleeuwse ideeën rond...
quote:Nee idd, ook moslims nu je het zegt.
Op donderdag 06 september 2001 10:16 schreef links234 het volgende:[..]
Niet alleen christenen trouwens.
quote:Als je een kind langzaam laat sterven en tegenhoudt dat ze beter wordt ben je even hard een crimineel. Ik zie ook dat er een verschil is en zou dan ook voor een minder zware strafmaat pleiten. Zoals ik zei: de helft van wat de moslim ouders krijgen voor de actieve moord. Wat denk jij? Wat zou de strafmaat moeten zijn voor ouders die hun kind passief vermoorden door het medische hulp te ontzeggen/verbieden?
Op donderdag 06 september 2001 10:14 schreef Ron_Jeremy het volgende:Zoals gezegd, allebei verwerpelijk.
Maar er zit wel een heel groot verschil tussen een kind niet ziek maken, en dan niet laten behandelen, of een geheel gezond kind langzaam het leven uit haar nek knijpen.
quote:Het aantal "staphorst"-figuren is de laatste decenia gestabiliseerd. De klein rechtse partijen zijn niet gegroeid of veel kleiner geworden. De EO is qua leden aantal de grootste van NL...
Op donderdag 06 september 2001 10:14 schreef Ron_Jeremy het volgende:
En nu vraag ik je: hoeveel van die achterlijke, ouderwetse griezelige autochtonen zijn er nog? Ik weet zeker dat er zelfs in absolute aantallen minder van die Staphorst-figuren zijn, dan dat er strenge, krankzinnige kledingvoorschriften gebiedende moslims in Nederland rondlopen. Verder neemt de autochtone Staphorst-figuren bevolking al decennia lang af, maar groeit daar in tegen de moslimbevolking sterk. En hun toewijding aan deze godsdienst wordt alleen maar sterker, ipv minder.
quote:Ik heb nooit beweerd dat ik het niet krankzinnig vond om hoofddoekjes te dragen, maar als ik iets krankzinnig vind hoeft niet te betekenen dat ik vind dat het verboden moet worden. Als dat zo zou zijn zouden hier ook een heleboel posts minder staan...
Op donderdag 06 september 2001 10:14 schreef Ron_Jeremy het volgende:
PS. Je geeft dus toe dat kledingvoorschriften a la rokken, aparte scholen en hoofddoekjes dus krankzinnig zijn?
Mooi. (In een andere thread was je een compleet andere mening toegedaan)
Wat ik beweerd heb is dat een verplichting om op specifieke scholen hoofddoekjes te laten dragen de verantwoordelijkheid van die school was en als ze dat willen doen, vooral moeten doen. Evenals de kledingsvoorschriften voor gristelijke scholen.
En wat ik beweerd heb is dat iemand niet minder religieus wordt als de tekenen van zijn of haar geloof niet openlijk mag dragen: religieuse grondslagen zullen dan niet meer of minder een rol spelen in beslissingen. En dat daarom het verbieden van religieus tekenen meer het ophouden van schijn is dan dat het werkelijk iets inhoudt. En het is inderdaad de realiteit dat "schijn" in deze wereld minstens zo belangrijk is als "daad" (of dat goed is is een andere zaak).
quote:Dat is dus echt onzin. Het is geen lolletje geweest voor de ouders. Zij hielden van hun dochter. Zij had bepaalde regels overtreden en in hun ogen was de enige oplossing haar te laten verdwijnen. Dat is ook voor hen vreselijk. Als jij denkt dat die vader zin had om "eens lekker te moorden" dan heb je er echt helemaal niets van begrepen.
Op woensdag 05 september 2001 15:20 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Het meisje en de jongen hadden vrijwillig sex gehad, en de vader meende dat dit een reden was om eens lekker te moorden, want anders is de familie-eer weg.
Okee ik ga hier een vreselijke flame over me heen krijgen.
Vergelijk het met een hond. Je houdt vreselijk veel van dat beest. Maar op een dag bijt hij een kleuter (overtreedt hij de regels). Het maakt niet uit of die kleuter de hond al uren aan het treiteren was en de hond dus alle reden had om voor zichzelf op te komen, hij bijt een kind en wordt dus gezien als gevaarlijk (het maakt niet uit of "wij" het normaal vinden om sex te hebben voor het huwelijk, het meisje overtrad een regel en is dus slecht). Er is maar 1 oplossing. Met pijn in je hart laat je je hond afmaken. Met pijn in het hart nemen deze mensen afscheid van hun dochter.
quote:Dat is voor Nederlanders heel moeilijk te begrijpen. Maar dat maakt het nog geen onzin. Er zijn in de Nederlandse cultuur ook genoeg dingen die voor buitenlanders onbegrijpelijk zijn. Maar dat maakt ze nog geen onzin.
Op woensdag 05 september 2001 15:26 schreef Party-pooper het volgende:
En eer, wat is eer nou kun je het eten, wordt je er gelukkig van, houdt het je gezond(blijkbaar niet als je erom vermoord wordt). Grote onzin dus.
quote:
Op donderdag 06 september 2001 11:14 schreef lizardtattoo het volgende:Heeeeel veel onzin
Echt, dat je dit op durft te schrijven.
Het vergoeielijken van de moord op je dochter omdat ze een vriendje had...
quote:je kind vermoorden!!! omdat ze geen maagd meer was, is ALTIJD ONZIN!!!!!!!!!!!!! Grotere onzin bestaat niet!!!!!
Dat is voor Nederlanders heel moeilijk te begrijpen. Maar dat maakt het nog geen onzin. Er zijn in de Nederlandse cultuur ook genoeg dingen die voor buitenlanders onbegrijpelijk zijn. Maar dat maakt ze nog geen onzin.
En Allah hemzelf zal deze man tot in het einde der tijden laten branden in de hel, wegens het misbruiken van zijn boodschap der liefde tot een instrument van de duivel. NIEMAND mag iemand ombrengen, zeker je eigen dochter niet.
En op wat eerdere tijdsschaal, zal deze man een hel gaan beleven in de gevangenis, want daar weten ze wel raad met pedo's en kindermoordernaars.
quote:Kan jij mij vertellen waar in de Nederlandse cultuur dingen zijn die iemand verplichten je dochter te vermoorden?
Op donderdag 06 september 2001 11:14 schreef lizardtattoo het volgende:Er zijn in de Nederlandse cultuur ook genoeg dingen die voor buitenlanders onbegrijpelijk zijn. Maar dat maakt ze nog geen onzin.
quote:Nee, ik vergoeilijk niets. Ik keur het niet goed, ik ben het er niet mee eens.
Op donderdag 06 september 2001 11:20 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Echt, dat je dit op durft te schrijven.
Het vergoeielijken van de moord op je dochter omdat ze een vriendje had...
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat het niet makkelijk was, dat het ook voor mensen die geloven dat dit de enige oplossing is een hele moeilijke stap is die ze liever niet nemen.
Ik reageerde eerst ook zo afwijzend op mijn Indiase collega die vertelde dat haar dochter een zwangerschap buiten het huwelijk niet zou overleven. Maar na een aantal gesprekken is me nu duidelijk dat het voor hen het ergste zou zijn wat hen in hun leven zou overkomen: je eigen dochter te moeten ombrengen. Maar haar laten leven is in hun ogen geen optie.
Nogmaals, ik vind ook dat de ouders gestraft moeten worden. Ik kan alleen een uitspraak als "lekker te moorden" niet lezen zonder daarop te reageren. Zo is het niet gegaan.
quote:Nogmaals, geen enkel cultuursmoesje of verhaaltje, kan dit barbaarse, middeleeuwse gedrag ook maar enigzins vergoeilijken. Dat deze "mensen" menen hun kind te moeten vermoorden omdat "haar in leven laten geen optie is", schaart ze in het rijtje thuis waar ook de Nazi's horen......
Op donderdag 06 september 2001 11:31 schreef lizardtattoo het volgende:[..]
Nee, ik vergoeilijk niets. Ik keur het niet goed, ik ben het er niet mee eens.
Maar sommige mensen hier denken dat de vader het "voor de lol" heeft gedaan, dat het een simpele daad is alsof je een bosje verwelkte bloemen weggooit ofzo.Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat het niet makkelijk was, dat het ook voor mensen die geloven dat dit de enige oplossing is een hele moeilijke stap is die ze liever niet nemen.
Ik reageerde eerst ook zo afwijzend op mijn Indiase collega die vertelde dat haar dochter een zwangerschap buiten het huwelijk niet zou overleven. Maar na een aantal gesprekken is me nu duidelijk dat het voor hen het ergste zou zijn wat hen in hun leven zou overkomen: je eigen dochter te moeten ombrengen. Maar haar laten leven is in hun ogen geen optie.
Nogmaals, ik vind ook dat de ouders gestraft moeten worden. Ik kan alleen een uitspraak als "lekker te moorden" niet lezen zonder daarop te reageren. Zo is het niet gegaan.
quote:Dat zei ik niet. Party-pooper zei zoiets als: "Wat is nou eer. Eer kan je niet eten dus is het onzin". Ik zei: "Omdat Nederlanders het niet begrijpen is het nog geen onzin".
Op donderdag 06 september 2001 11:23 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Kan jij mij vertellen waar in de Nederlandse cultuur dingen zijn die iemand verplichten je dochter te vermoorden?
Ik vind het ook onterecht dat je uit naam van "eer" of "God" of "wraak" of "genoegdoening" of "oog om oog tand om tand" mensen vermoordt. Maar ik vind het begrip "eer" op zich geen onzin en ik snap dat dit in bepaalde culturen een grote rol speelt. Dat wilde ik ermee zeggen.
quote:Als die ouders dat dan zo'n schande vinden en zonodig iemand moeten vermoorden, zeg ik: "verbeter de wereld, begin bij jezelf". Dit gaat echt mijn begrip/inlevingsvermogen te boven.
Op donderdag 06 september 2001 11:31 schreef lizardtattoo het volgende:[..]
No way dat ik om wil gaan met iemand die zijn eigen dochter zou willen vermoorden om z'n familie eer te redden.
En al helemaaal niet op een gezellige manier.
Een scheldpartij krijgt hij dan in ieder geval naar z'n lege hersenpan toe.
quote:Ik voelde eerst wel minder sympathie voor haar, maar ik veroordeel haar niet. Dat is haar overtuiging/opvatting en daar kan ik het mee eens zijn of niet mee eens zijn, dat verandert niets aan haar kwaliteit als collega. En het verandert ook niets aan het feit dat ik haar dagelijks tegen kom en vaak vragen moet stellen (werk bij een bedrijfje met < 25 mensen dus naar iemand anders gaan kan niet).
Op donderdag 06 september 2001 11:45 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Als een collega trouwens zoiets tegen mij zou zeggen over z'n dochter, dan heeft hij mijn krediet in ieder geval verspeeld en ligt hij er bij mij uit.No way dat ik om wil gaan met iemand die zijn eigen dochter zou willen vermoorden om z'n familie eer te redden.
En al helemaaal niet op een gezellige manier.
Een scheldpartij krijgt hij dan in ieder geval naar z'n lege hersenpan toe.
Ik heb dus maar besloten haar visie te accepteren als zijnde haar visie, en door gesprekken probeer ik meer duidelijkheid te krijgen over de achtergronden en haar gevoelens erbij. Het is nog steeds heel moeilijk om me voor te stellen wat de beweegredenen zijn en ik zal er nooit achter staan of het goed praten, maar ik heb wel meer inzicht gekregen in de manier van denken en leven.
Ik beoordeel collega's alleen op hun capaciteiten op het werk, niet om hun godsdienst, huidskleur, sexuele voorkeur of wat dan ook, hoe walgelijk of onvoorstelbaar ook.
quote:Ooohh, dus als er een neo-nazi bij je komt werken, dan socialiseer je met hem, Wat gaan jullie dan doen in de weekends. Fijn kruisje branden..
Op donderdag 06 september 2001 12:04 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik beoordeel collega's alleen op hun capaciteiten op het werk, niet om hun godsdienst, huidskleur, sexuele voorkeur of wat dan ook, hoe walgelijk of onvoorstelbaar ook.
quote:Altijd leuk als er een KKK aanhanger bij je komt werken toch?
Op donderdag 06 september 2001 12:04 schreef lizardtattoo het volgende:Ik beoordeel collega's alleen op hun capaciteiten op het werk, niet om hun godsdienst, huidskleur, sexuele voorkeur of wat dan ook, hoe walgelijk of onvoorstelbaar ook.
Leuk foto's bekijken van een weekendje kruisjes branden en zo....
Of als er een extreme moslimfundamentalist bij je komt werken, die verteld dat zijn vrouw van 16 de deur niet uitmag zonder burka op straffe van een flink pak met de stok?
quote:Bij streng gristelijke mensen die tijdens een mazelen epidemie weigeren hun kind in te enten...
Op donderdag 06 september 2001 11:23 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Kan jij mij vertellen waar in de Nederlandse cultuur dingen zijn die iemand verplichten je dochter te vermoorden?
Absoluut passieve moord en absoluut NLSe cultuur..
Volgens velen is overigens de Nederlandse euthenasie wetgeving compleet onbegrijpelijk, want wettelijk goedgekeurde moord. Ik wil nu niet zeggen dat euthenasie het zelfde is als moord op je dochter omdat ze een regel overtrad, maar meer over de perceptie van de NLse normen en waarden (cultuur) door het buitenland. De NLSe wetgeving wordt door vele landen als compleet achterlijk en immoreel gezien (heb ik aardige stukjes over gelezen in Medisch Contact: kijken of ik ze nog eens kan vinden).
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 06-09-2001 12:22]
quote:je gaat me toch niet napraten wel. Papagaai
Op donderdag 06 september 2001 12:09 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Altijd leuk als er een KKK aanhanger bij je komt werken toch?
Leuk foto's bekijken van een weekendje kruisjes branden en zo....
quote:Daar wordt niet verplicht je gezonde kind eigenhandig te wurgen. Niet vergelijkbaar.
Op donderdag 06 september 2001 12:15 schreef Doc het volgende:[..]
Bij streng gristelijke mensen die tijdens een mazelen epidemie weigeren hun kind in te enten...
quote:Niks perceptie: met geen enkele perceptie kan je het goedpraten om je dochter te wurgen omdat ze een wippie had gemaakt.
Volgens velen is overigens de Nederlandse euthenasie wetgeving compleet onbegrijpelijk, want wettelijk goedgekeurde moord. Ik wil nu niet zeggen dat euthenasie het zelfde is als moord op je dochter omdat ze een regel overtrad, maar meer over de perceptie van de NLse normen en waarden (cultuur) door het buitenland. De NLSe wetgeving wordt door vele landen als compleet achterlijk en immoreel gezien (heb ik aardige stukjes over gelezen in Medisch Contact: kijken of ik ze nog eens kan vinden).
quote:
Op donderdag 06 september 2001 12:16 schreef Party-pooper het volgende:[..]
je gaat me toch niet napraten wel. Papagaai
quote:Nee je wordt verplicht je kind langzaam en pijnlijk te laten sterven omdat ze toevallig in aanraking was gekomen met een ander ziek kind...
Op donderdag 06 september 2001 12:21 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Daar wordt niet verplicht je gezonde kind eigenhandig te wurgen. Niet vergelijkbaar.
Niet veel beter...
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 06-09-2001 12:24]
Ik kan hen toch niet "bekeren" of overtuigen van hun ongelijk/misvattingen. Als ik hen helemaal niet meer aanspreek dan kom ik zelf in de problemen met mijn werk. Dus ik heb ze gewoon te accepteren als collega's en ik benader dan ook iedereen als gelijke. Ik verwacht dat andersom ook, Maori's zien mij waarschijnlijk als blanke indringer in hun paradijs maar horen dat niet laten blijken naar hun collega's. Als ze niet met Pakeha (hun term voor Europeaan) willen samenwerken dan moeten ze niet bij een internationaal bedrijfje gaan werken. En als ik niet met mensen met een andere opvatting dan de mijne wil omgaan dan moet ik kluizenaar worden, niet bij welk bedrijf dan ook werken en zeker niet op een forum posten...
quote:Nou, daarvoor hebben we dus die euthanasiewetgeving, dat je je kind kan laten creperen zodat je die later kunt laten sterven.
Op donderdag 06 september 2001 12:23 schreef Doc het volgende:[..]
Nee je wordt verplicht je kind langzaam en pijnlijk te laten sterven omdat ze toevallig in aanraking was gekomen met een ander ziek kind...
Niet veel beter...
Geheel legaal en o zo verheven.
quote:Wat een onzin weer, de euthanasiewetgeving geldt bij mijn weten nog alleen voor jezelf, en je kunt een ander niet euthanaseren, dat noemen we altijd nog moord..
Op donderdag 06 september 2001 12:26 schreef links234 het volgende:[..]
Nou, daarvoor hebben we dus die euthanasiewetgeving, dat je je kind kan laten creperen zodat je die later kunt laten sterven.
quote:
Nou, daarvoor hebben we dus die euthanasiewetgeving, dat je je kind kan laten creperen zodat je die later kunt laten sterven.
Euthanasie geldt alleen voor volwassenen die ongeneeslijk ziek zijn, en men kan alleen voor zichzelf beslissen. Niet voor een kind dus.
Jammer joh, je slaat de plank wederom compleet mis.
quote:Wel als het om zogenaamde wilsonbekwamen gaat . Bv demente bejaarden, kinderen of zwaar geestelijk gehandicapten of als je in coma ligt. Dan heeft je familie of je wettelijke vertegenwoordiger het zeggen.
Op donderdag 06 september 2001 12:27 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Wat een onzin weer, de euthanasiewetgeving geldt bij mijn weten nog alleen voor jezelf, en je kunt een ander niet euthanaseren, dat noemen we altijd nog moord..
quote:En is dit veel beter dan je kind wurgen wegens sexuele omgang?
Op donderdag 06 september 2001 12:23 schreef Doc het volgende:[..]
Nee je wordt verplicht je kind langzaam en pijnlijk te laten sterven omdat ze toevallig in aanraking was gekomen met een ander ziek kind...
Niet veel beter...
quote:Dan mag er geen euthenasie toegepast worden.
Op donderdag 06 september 2001 12:31 schreef Topic het volgende:[..]
Wel als het om zogenaamde wilsonbekwamen gaat . Bv demente bejaarden, kinderen of zwaar geestelijk gehandicapten of als je in coma ligt. Dan heeft je familie of je wettelijke vertegenwoordiger het zeggen.
En in het voorbeeld van Slinks234 met z'n kindje waarvoor de ouders euthenasie aanvragen slaat dus al helemaal nergens op
quote:Ja
Op donderdag 06 september 2001 12:32 schreef Doc het volgende:[..]
En is dit veel beter dan je kind wurgen wegens sexuele omgang?
Nog net iets minder walgelijk dan het leven uit haar dunne nekje te knijpen omdat ze heeft liggen sexen.
Maar beide zijn walgelijk.
quote:Ah, je hebt je al nader verklaard...
Op donderdag 06 september 2001 12:34 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Ja
quote:Bij wilsonbekwamen word in ieder geval regelmatig passieve euthanasie toegepast. M.a w. in overleg met de familie word dan bijvoorbeeld de beademingsapparatuur uitgeschakeld of kunstmatige voeding gstaakt als er geen hoop meer is.
Op donderdag 06 september 2001 12:33 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Dan mag er geen euthenasie toegepast worden.
Daar moet de persoon zelf om vragen....
quote:Volgens mij mag de famillie het dan niet 1..2..3 beslissen, volgens mij moet je dan al van te voren een wilsonbekwaamheid verklaring hebben opgesteld, waarin je je famillie toestaat in bepaalde gevallen je leven te laten beeindigen. Iets waar ik ook zeker gebruik van ga maken later, ikhoef niet ergens in een ziekenhuis weg te vegeteren.
Op donderdag 06 september 2001 12:31 schreef Topic het volgende:[..]
Wel als het om zogenaamde wilsonbekwamen gaat . Bv demente bejaarden, kinderen of zwaar geestelijk gehandicapten of als je in coma ligt. Dan heeft je familie of je wettelijke vertegenwoordiger het zeggen.
quote:De Nederlandse cultuur (althans onder een redelijk aantal Nederlanders) waarin verplicht wordt je kind passief te vermoorden omdat-ie toevallig in aanraking komt met een ander kind dat ziek is dus bijna even walgelijk als de strenge moslim cultuur? Ongeveer even middeleeuws. Zijn we het daar over eens. Niet iets specifieks "allochtoons" maar eerder iets "gelovigs"...
Op donderdag 06 september 2001 12:34 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Ja
Nog net iets minder walgelijk dan het leven uit haar dunne nekje te knijpen omdat ze heeft liggen sexen.
Maar beide zijn walgelijk.
quote:Als er geen hoop meer is
Op donderdag 06 september 2001 12:38 schreef Topic het volgende:[..]
Bij wilsonbekwamen word in ieder geval regelmatig passieve euthanasie toegepast. M.a w. in overleg met de familie word dan bijvoorbeeld de beademingsapparatuur uitgeschakeld of kunstmatige voeding gstaakt als er geen hoop meer is.
quote:Of bij ondraaglijk en uitzichtloos lijden, Dom_Jeremy.
Op donderdag 06 september 2001 12:43 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Als er geen hoop meer is
Dus als de persoon in kwestie al geestesdood is, en alleen maar door een machine in leven wordt gehouden.
quote:Dat is het zelfde, IQ 0,234, uitzichtloos betekent namelijk dat er geen hoop meer is.
Op donderdag 06 september 2001 12:45 schreef links234 het volgende:[..]
Of bij ondraaglijk en uitzichtloos lijden, Dom_Jeremy.
En dus NIET zoals jij hier insinueert:
quote:
quote:Bij een REDELIJK AANTAL Nederlanders? Moehaha!
Op donderdag 06 september 2001 12:42 schreef Doc het volgende:[..]
De Nederlandse cultuur (althans onder een redelijk aantal Nederlanders) waarin verplicht wordt je kind passief te vermoorden omdat-ie toevallig in aanraking komt met een ander kind dat ziek is dus bijna even walgelijk als de strenge moslim cultuur? Ongeveer even middeleeuws. Zijn we het daar over eens. Niet iets specifieks "allochtoons" maar eerder iets "gelovigs"...
Die 3000 leden van de pinkster-gemeente?
Je vergeet trouwen nog iets, de fanatieke moslims zoals deze man die zijn dochtertje ombracht, mag OOK geen gebruik maken van bepaalde medische ingrepen. Hij mag bv geen bloedtransfusie toestaan, of bepaalde inentingen etc
Dus net zo achterlijk als de Nederlandse zwarte kousen kerk, maar dan nog met toevoeging dat hij z'n kind vermoord als ze een piemel heeft aangeraakt.
quote:Afschuwlijk.
Ontmaagde dochter (16) moest sterven
Heb ooit een documentaire gezien waarin zelfs verkrachte dochters werden vermoord omdat ze geen maagd meer waren.
In Nederland moeten deze barbaarse uitwassen zeer streng gestraft worden. Zoals idd moord met voorbedachten rade.
quote:Iemand die vanaf geboorte zwaar geestelijk gehandicapt is valt daar ook onder.
Op donderdag 06 september 2001 12:42 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Maar zomaar er bij iemand een einde aan maken zonder dat die persoon daar een keuze over heeft kunnen maken kan nog steeds niet.
Die word ook niks gevraagd.
Volgens mij worden in Nederland dan namelijk de ouders uit de macht ontzegt en wordt de behandeling gegeven.
Ik wacht met spanning je artikel af.
Je zegt de hele tijd dat er een zeer grote groep autochtonen is in Nederland die zich hieraan schuldig maakt, maar vreemd genoeg hoor je er nooit wat over. Als het zo is als jij stelt, zullen er toch genoeg artikelen over te vinden zijn toch?
quote:En wat wil je hier nou mee zeggen?? Iemand die met een zwaar handicap geboren wordt mag je ook niet doden. En iedereen is vrij om voor een abortus te kiezen, dus wat is je probleem.
Op donderdag 06 september 2001 12:55 schreef Topic het volgende:[..]
Iemand die vanaf geboorte zwaar geestelijk gehandicapt is valt daar ook onder.
En dan heb je ook nog de kindertjes die vanwege een zware handicap de geboorte niet eens halen omdat ze van te voren geaborteerd worden ??Die word ook niks gevraagd.
quote:Alle gristelijke leden j van de zwarte kousen kerk (staphorst e.o) weigeren hun kinderen in te laten enten tegen polio enz.
Op donderdag 06 september 2001 12:58 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Je zegt de hele tijd dat er een zeer grote groep autochtonen is in Nederland die zich hieraan schuldig maakt, maar vreemd genoeg hoor je er nooit wat over. Als het zo is als jij stelt, zullen er toch genoeg artikelen over te vinden zijn toch?
Jehova's laten hun kinderen geen bloedtransfusie ondergaan.
quote:Dat jij verhaal niet opgaat.
Op donderdag 06 september 2001 12:59 schreef Party-pooper het volgende:[..]
En wat wil je hier nou mee zeggen?? Iemand die met een zwaar handicap geboren wordt mag je ook niet doden. En iedereen is vrij om voor een abortus te kiezen, dus wat is je probleem.
quote:
Op donderdag 06 september 2001 12:42 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Maar zomaar er bij iemand een einde aan maken zonder dat die persoon daar een keuze over heeft kunnen maken kan nog steeds niet.
quote:dat is heel triest allemaal, maar mag je iemand verplichten tot het ondergaan van medische behandeling. Daar is iedereen toch vrij in. Jammer alleen dat het kinderen zijn die niet voor zichzelf mogen beslissen, klote geloven ook altijd..
Op donderdag 06 september 2001 13:01 schreef Topic het volgende:[..]
Alle gristelijke leden j van de zwarte kousen kerk (staphorst e.o) weigeren hun kinderen in te laten enten tegen polio enz.
quote:Net zoals strenge moslims niet
Op donderdag 06 september 2001 13:01 schreef Topic het volgende:[..]
Alle gristelijke leden j van de zwarte kousen kerk (staphorst e.o) weigeren hun kinderen in te laten enten tegen polio enz.
En deze jehova's en zwarte kousen kerkgangers wurgen hun kinderen niet als deze sex hebben gehad (of Allah hebben beledigd of een Strak topje hebben gedragen), de strenge moslims gebruiken OOK geen in-enting, maar VERMOORDEN wel hun kids als deze even lekker sexen!
quote:Idd
Op donderdag 06 september 2001 13:04 schreef Party-pooper het volgende:[..]
dat is heel triest allemaal, maar mag je iemand verplichten tot het ondergaan van medische behandeling. Daar is iedereen toch vrij in. Jammer alleen dat het kinderen zijn die niet voor zichzelf mogen beslissen, klote geloven ook altijd..
En NOG een stapje erger is je gezonde kind wurgen omdat ze een piemel van dichtbij heeft beleefd.
quote:De Islam bestaat net als het Christendom uit talloze elkaar beconcurerende sektes. En net als bij de christenen is het maar bij een zeer klein deel dat deze uitwassen voorkomen.
Op donderdag 06 september 2001 13:05 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
En deze jehova's en zwarte kousen kerkgangers wurgen hun kinderen niet als deze sex hebben gehad (of Allah hebben beledigd of een Strak topje hebben gedragen), de strenge moslims gebruiken OOK geen in-enting, maar VERMOORDEN wel hun kids als deze even lekker sexen!
Verreweg de meeste moslims leiden een gewoon normaal huiselijk leven net als de cristenen.
Hier in de buurt speelde laatst de kwestie van een nederlandse logopediste die niet met een broek aan op een nederlandse christelijke school mocht verschijnen.
Was het een islamitische school geweest dan was het waarschijnlijk ook door de telegraaf tot voorpagina nieuws gebombardeerd.
quote:Dat is ook gebeurd hoor. Is uitgebreid in het Journaal geweest en ook hier: Reformatorische school verbiedt lange broek
Op donderdag 06 september 2001 13:13 schreef Topic het volgende:[..]
De Islam bestaat net als het Christendom uit talloze elkaar beconcurerende sektes. En net als bij de christenen is het maar bij een zeer klein deel dat deze uitwassen voorkomen.
Verreweg de meeste moslims leiden een gewoon normaal huiselijk leven net als de cristenen.
Hier in de buurt speelde laatst de kwestie van een nederlandse logopediste die niet met een broek aan op een nederlandse christelijke school mocht verschijnen.
Was het een islamitische school geweest dan was het waarschijnlijk ook door de telegraaf tot voorpagina nieuws gebombardeerd.
Dus je hoeft niet zo verongelukt te doen hoor.
quote:EO: meeste aantal leden. Gristelijke rechtse partijen hebben ook nog steeds een aantal zetels...
Op donderdag 06 september 2001 12:54 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Bij een REDELIJK AANTAL Nederlanders? Moehaha!
Die 3000 leden van de pinkster-gemeente?
quote:Als een Nederlander in die kringen dat doet wordt-ie verstoten. Getollereerd wordt het in ieder geval niet. De Nederlandse cultuur is in die zin wat "passiever", en kiest wat dat betreft zeker in onze optiek een betere oplossing (alles beter dan moord). De afkeur voor sex voor het huwlijk is echter bij beide groepen groot.
Op donderdag 06 september 2001 12:54 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Dus net zo achterlijk als de Nederlandse zwarte kousen kerk, maar dan nog met toevoeging dat hij z'n kind vermoord als ze een piemel heeft aangeraakt.
quote:Ik zal op zoek gaan...
Op donderdag 06 september 2001 12:58 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Trouwens Doc, mag ik een artikeltje zien waarin in Nederland een stel fanatiek gelovige ouders hun kind een noodzakelijke behandeling ontzeggen en het daar aan sterft?Volgens mij worden in Nederland dan namelijk de ouders uit de macht ontzegt en wordt de behandeling gegeven.
Ik wacht met spanning je artikel af.
quote:Yep, d'r zijn wat kinderen in tehuizen geplaatst als de moeder ongehuwd zwanger bleek.
Op donderdag 06 september 2001 13:38 schreef Doc het volgende:
Als een Nederlander in die kringen dat doet wordt-ie verstoten. Getollereerd wordt het in ieder geval niet. De Nederlandse cultuur is in die zin wat "passiever", en kiest wat dat betreft zeker in onze optiek een betere oplossing (alles beter dan moord). De afkeur voor sex voor het huwlijk is echter bij beide groepen groot.
quote:Ja krijg je ook, sukkel. Dit zijn mensen geen dieren. Ik snap wat je probeert duidelijk te maken maar dat gaat niet op. Tenzij je die mensen met dieren wilt vergelijken.
Okee ik ga hier een vreselijke flame over me heen krijgen.
Vergelijk het met een hond. Je houdt vreselijk veel van dat beest. Maar op een dag bijt hij een kleuter (overtreedt hij de regels). Het maakt niet uit of die kleuter de hond al uren aan het treiteren was en de hond dus alle reden had om voor zichzelf op te komen, hij bijt een kind en wordt dus gezien als gevaarlijk (het maakt niet uit of "wij" het normaal vinden om sex te hebben voor het huwelijk, het meisje overtrad een regel en is dus slecht). Er is maar 1 oplossing. Met pijn in je hart laat je je hond afmaken. Met pijn in het hart nemen deze mensen afscheid van hun dochter.
quote:Telt het ontzeggen van inentingen tegen zgn. kinderziektes ook? Ik kan me herinneren dat een aantal kinderen van gelovige ouders daardoor zijn overleden.
Trouwens Doc, mag ik een artikeltje zien waarin in Nederland een stel fanatiek gelovige ouders hun kind een noodzakelijke behandeling ontzeggen en het daar aan sterft?
quote:Lees eerst de hele treat, want jij valt nu gewoon binnen..
Op donderdag 06 september 2001 13:46 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Telt het ontzeggen van inentingen tegen zgn. kinderziektes ook? Ik kan me herinneren dat een aantal kinderen van gelovige ouders daardoor zijn overleden.
quote:Waar je hopelijk niet mee wil zeggen dat iedereen, lid van de EO en/of Christelijke partij, een debiel is die z'n kind niet wil laten inenten.
Op donderdag 06 september 2001 13:38 schreef Doc het volgende:[..]
EO: meeste aantal leden. Gristelijke rechtse partijen hebben ook nog steeds een aantal zetels...
[..]
quote:Je wou de EO toch niet vergelijken met Afghanistaanse moslim-fundamentalisten toch?
Op donderdag 06 september 2001 13:38 schreef Doc het volgende:[..]
EO: meeste aantal leden. Gristelijke rechtse partijen hebben ook nog steeds een aantal zetels...
[..]
En men mag het enten van kinderen weigeren, maar als het ziek is, dien je wel een arts te raadplegen. Dat is wettelijk verplicht! Anders worden de ouders beschuldigd van grove nalatigheid.
Met enten verklein je de kans dat kinderen die ziekten krijgen, zekerheid kunnen ze je niet geven. Sommige kinderen krijgen alsnog de bof, of de rode hond.
Je bent echter wel strafbaar als je je kind noodzakelijke medische behandeling ontzegt. Ik ben dan ook benieuwd of iemand hier een bestaand voorbeeld van kan vinden, dat dit ook werkelijk ooit gebeurd is en een kind daardoor is overleden.
Natuurlijk mogen volwassenen wel medische hulp weigeren, zolang ze nog wilsbekwaam zijn of dit vooraf schriftelijk hebben vastgelegd, maar een ouder mag dit zijn/haar kind niet ontzeggen.
quote:Iemand in een tehuis plaatsen is natuurlijk hetzelfde als iemand wurgen....
Op donderdag 06 september 2001 13:40 schreef links234 het volgende:[..]
Yep, d'r zijn wat kinderen in tehuizen geplaatst als de moeder ongehuwd zwanger bleek.
quote:Lees dit topic eerst een door, prutkruiper, voor dat je met je op drijfzand gebaseerde flamepoging aankomt. Simpele domkop.
Op donderdag 06 september 2001 15:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het lijkt goddomme echt wel alsof die Stinks123 alle uitwassen die door allochtonen gepleegd worden, perse wil rechtlullen. In elk fucking topic nog wel. Hulde Stinks. Ik denk dat je minimaal 5 x je kop en bovenlijf moet wassen om al het zand eraf te wassen.
Minkukel.
quote:Als jij eerst eens na gaat denken kun je ook nog eens wat opsteken.
Op donderdag 06 september 2001 15:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het lijkt goddomme echt wel alsof die Stinks123 alle uitwassen die door allochtonen gepleegd worden, perse wil rechtlullen. In elk fucking topic nog wel. Hulde Stinks. Ik denk dat je minimaal 5 x je kop en bovenlijf moet wassen om al het zand eraf te wassen.
quote:Van Stinks123 zeker. Jahaa! Spoedcursus "hoe post ik zo veel mogelijk nietszeggende tegendraadse oneliners"
Op donderdag 06 september 2001 15:27 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Als jij eerst eens na gaat denken kun je ook nog eens wat opsteken.
quote:Idd. het kunstje wordt oud
Op donderdag 06 september 2001 15:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Van Stinks123 zeker. Jahaa! Spoedcursus "hoe post ik zo veel mogelijk nietszeggende tegendraadse oneliners"
quote:Als je alleen maar kunt flamen, en niet kunt nadenken. Vaarwel u bent de domste schakel. Tot Ziens
Op donderdag 06 september 2001 15:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Van Stinks123 zeker. Jahaa! Spoedcursus "hoe post ik zo veel mogelijk nietszeggende tegendraadse oneliners"
quote:
Op donderdag 06 september 2001 15:27 schreef links234 het volgende:[..]
...prutkruiper...
Ik vind 'm prachtig, links234.
Een dikke 8.
V.
quote:Wat is dit voor kindertaal?
Op donderdag 06 september 2001 15:37 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Als je alleen maar kunt flamen, en niet kunt nadenken. Vaarwel u bent de domste schakel. Tot Ziens
quote:Inderdaad, jullie ook:
Op donderdag 06 september 2001 15:37 schreef Vivi het volgende:[..]
Idd. het kunstje wordt oud
maar ja, sommige artiesten op hun retour houden ook krampachtig vast aan dat ene succesnummer wat ze ooit hadden he
quote:Sorry dat ik er niet bij brul dat de die man aan de hoogste boom moet hangen hoor. Maar lul niet dat ik dit goedpraat.
Op woensdag 05 september 2001 11:02 schreef links234 het volgende:
Moord met voorbedachte rade, die gast moet lang worden opgesloten. En z'n vrouw ook.
quote:Ze hebben elkaar gevonden hoor! Als 2 kleutertjes bij de zandbak. Of kenden jullie elkaar al uit het kraakpand in tweede Schubbekutterveenschemond?
Op donderdag 06 september 2001 15:42 schreef Verbal het volgende:[..]
Een dikke 8.
V.
quote:Ik probeer op jouw niveau te praten. Gaat me goed af of niet?
Op donderdag 06 september 2001 15:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Wat is dit voor kindertaal?
quote:Maar met dit soort teksten word je toch wel een karikatuur van jezelf, ondanks dat je inderdaad dit keer (volgens mij bij hoge uitzondering) je mening wel hebt laten doorschemeren.
Op donderdag 06 september 2001 13:40 schreef links234 het volgende:[..]
Yep, d'r zijn wat kinderen in tehuizen geplaatst als de moeder ongehuwd zwanger bleek.
Koel mos koel mos koel mos...
Goed iedereen weer tot rust?
Kunnen we nu weer on-topic...
quote:Ik geef vrijwel altijd mijn mening, alleen niet JOUW mening.
Op donderdag 06 september 2001 15:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Maar met dit soort teksten word je toch wel een karikatuur van jezelf, ondanks dat je inderdaad dit keer (volgens mij bij hoge uitzondering) je mening wel hebt laten doorschemeren.
Maar da's mijn probleem niet. En over dat karikatuur van jezelf? Jij zegt dat? Wiens eerste post in dit topic een persoonlijke aanval is? Terwijl die post ook nog overduidelijk nergens op slaat? Daaahaaaaag!
quote:'gevonden'?
Op donderdag 06 september 2001 15:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Ze hebben elkaar gevonden hoor! Als 2 kleutertjes bij de zandbak. Of kenden jullie elkaar al uit het kraakpand in tweede Schubbekutterveenschemond?
Ik complimenteer Links234 met zijn briljante woordkeus, mag dat niet?
V.
PS
Het was Heerboerbokstronteradeel.
quote:Zat MM daar ook?
Op donderdag 06 september 2001 16:05 schreef links234 het volgende:Gezallich
![]()
quote:Deze over het hoofd gezien, Links? Maar goed, weer even on topic:
Op woensdag 05 september 2001 14:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Gewoon al direct bij het intake-gesprek bij de IND dit soort dingen duidelijk maken. In de trant van: "Luister eens, hartstikke mooi dat jullie het regime in Afghanistan hebben weten te ontvluchten, al dan niet met behulp van een malafide tussenpersoon, en het Nederlandse volk neemt jullie graag op, maar één ding: Hier zijn we niet gediend van eerwraak, of andere middeleeuwse toestanden"
In ieder geval denk ik dat het geen eenvoudige zaak is. Als 'de familie-eer geschonden is' moeten ze zich sociaal verantwoorden voor hun familiekring, die deels misschien ook in Nederland zit, maar voor een groot gedeelte nog in het thuisland woont. Aan dat gedeelte dat ook in Nederland zit kun je, na veel pijn en moeite, misschien laten doordringen dat het toch niet zo'n goed idee is om je dochter te vermoorden. Maar dat gedeelte in het thuisland zal dat absoluut niet willen begrijpen, en zal blijven claimen dat de familie-eer via moord met voorbedachte rade gezuiverd moet worden.
Oplossing? Zo weinig mogelijk hardliners Nederland binnenlaten, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Of zijn het automatisch allemaal hardliners 'omdat die cultuur nou eenmaal zo is'? Dus haal je potentiele moordenaars binnen?
Ik zie eigenlijk dus maar 1 oplossing, maar die vermeld ik dan maar even liever niet. Of what the hack, toch maar wel:
Het vluchtelingenverdrag herzien en dus geen vluchtelingen en andere immigranten uit landen met een 'familie-eer en eerwraakcultuur' meer binnenlaten, maar is het dat wel allemaal waard dan?
quote:Idd, maar ja, de vriendjespolitiek viert hoogtij, dus voorlopig nog heel veel 'grappige' one-liners.
Op donderdag 06 september 2001 15:37 schreef Vivi het volgende:[..]
Idd. het kunstje wordt oud
maar ja, sommige artiesten op hun retour houden ook krampachtig vast aan dat ene succesnummer wat ze ooit hadden he
Tja ach, als je thuis niemand hebt zitten he, dan probeer je het hier. Laten we dus maar gewoon een beetje medelijden hebben.
quote:Goh, is deze ook prachting:
Op donderdag 06 september 2001 15:42 schreef Verbal het volgende:[..]
Een dikke 8.
V.
Garkonkel
leuk zeg...
quote:Ik zou mezelf aanbieden als tekstschrijver voor Geth Saaikema als ik Links was.....
Op donderdag 06 september 2001 16:38 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Goh, is deze ook prachting:
Garkonkel
leuk zeg...
quote:En Ron, kan je het weer niet laten om te zeiken over vriendje politiek? Triest. En wat bedoel je nou weer met " als je thuis niemand hebt zitten he, dan probeer je het hier."?
Op donderdag 06 september 2001 16:36 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Idd, maar ja, de vriendjespolitiek viert hoogtij, dus voorlopig nog heel veel 'grappige' one-liners.
Tja ach, als je thuis niemand hebt zitten he, dan probeer je het hier. Laten we dus maar gewoon een beetje medelijden hebben.
Nee, je hoeft niet te antwoorden. Het was een retorische vraag, en het topic gaat op slot...
Vol dus dicht, verder in Vader vermoordde ontmaagde dochter II
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 06-09-2001 17:57]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |