JERUZALEM (Er is nog altijd geen zicht op een einde van de confrontatie tussen Israël en de Palestijnen. Dinsdagochtend werd er in Jeruzalem opnieuw een aanslag gepleegd, waarbij vijftien mensen gewond raakten, van wie drie ernstig. De dader zelf kwam om het leven.
Hoewel de Palestijnse leider Arafat de aanslag zei te betreuren lijkt de Israëlische regering daar geen geloof aan te hechten. Tijdens een ontmoeting in Gaza met Javier Solana, de buitenlandcoördinator van de Europese Unie zei Arafat ,,zeer bedroefd'' te zijn over de zelfmoordaanslag.
Solana
Solana onderzoekt of Europa een rol kan spelen in het weer vlot trekken van het vredesproces tussen Palestijnen en Israëliërs. Tientallen Israëliërs beschimpten Solana, toen hij de plaats van de aanslag bezocht. Hij moest door lijfwachten en veiligheidsagenten worden teruggebracht naar zijn auto.
Solana probeert een gesprek van de grond te krijgen tussen minister van Buitenlandse Zaken Peres en Arafat. Het dagblad Ha'aretz meldt in haar woensdaguitgave dat die ontmoeting mogelijk al vrijdag plaatsheeft in Italië. Dat heeft de krant in Palestijnse kringen vernomen. Arafat en Peres zijn dan aanwezig bij een economische conferentie in Como nabij Milaan.
Een zegsman van premier Sharon was dinsdag niet zo positief over een treffen tussen Arafat en Peres. ,,Wat valt er te praten'', zei woordvoerder Gissin. ,,Er kan maar over één ding gepraat worden en dat is een absoluut einde aan geweld, terrorisme en opruiing.''
Hamas
Gissin stelde de Palestijnse Autoriteit voor de aanslag verantwoordelijk. ,,Zij heeft in het verleden ruimschoots bewezen dat zij daders van aanslagen kan arresteren als zij dat wil.'' Minister van Defensie Ben-Eliezer zei dat de nieuwe zelfmoordaanslag het werk is van de radicale moslimbeweging Hamas.
De dader had zich verkleed als ultra-orthodoxe jood en droeg een valse baard. De bom droeg hij bij zich in een rugzak. De aanslag had tijdens de spits plaats in een drukke straat, aan de rand van de ultra-orthodoxe wijk Mea Shearim. Een van de agenten die de dader aanhielden bevindt zich in kritieke toestand.
Volgens een woordvoerder van de politie viel de man ondanks zijn vermomming door zijn gedrag op en hielden agenten hem staande. De Palestijn liet daarop de bom afgaan. De agenten hebben vermoedelijk mensenlevens gered, omdat de dader werd tegengehouden voor hij een drukker deel van de straat bereikte.
Maandag liet het radicale Volksfront voor de Bevrijding van Palestina in en rond Jeruzalem vier bommen ontploffen. Daarbij raakten drie mensen gewond. Bijna vier weken geleden werd West-Jeruzalem opgeschrikt door een aanslag in een pizzeria, vlakbij de plaats waar de bom dinsdag afging. Daarbij kwamen zestien mensen om, alsmede de dader.
Sharon
Sharon kwam maandagavond in Moskou aan voor een officieel bezoek. Hij sprak onder meer met de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Ivanov, en met president Poetin. Poetin en Sharon spraken een veroordeling uit van ,,het terrorisme'' dat in beide landen slachtoffers eist. ,,Niets kan terroristische acties tegen burgers rechtvaardigen'', aldus de Russische president. Hij wees erop dat een aanzienlijk deel van de bevolking van Israël van Russische afkomst is.
© ANP
===============================================================
,,Niets kan terroristische acties tegen burgers rechtvaardigen'', aldus de Russische president.
Exact. Dit in weerwil van talloze malloten die begrip kunnen opbrengen voor de terroristische aanslagen van de Hamas.
quote:Inderdaad, we kunnen ze hoogstens zelf vergelden met tanks, Apache-helikopters, F16-vliegtuigen en ander materiaal wat jaarlijks de Verenigde Staten 5,4 miljard dollar oplevert.
,,Niets kan terroristische acties tegen burgers rechtvaardigen''
Ze zoeken het maar uit daaro. Israël heeft net zoveel boter op hun hoofd als de Palestijnen. Ik heb medelijden met de mensen die daar wonen en wél heel graag vrede willen (en die zitten gewoon bij beide partijen). Maar afijn, tot die tijd is het een wedstrijd ver-pissen tussen de Israelische regering en de Palestijnse terroristen. Ik hoop dat de volgende generatie het stukken beter doet en zich niet als kleuters in een zandbak gedraagt.
Ik vraag me trouwens af wat de Palestijnen moeten doen, praten helpt niet, er is in de afgelopen 50 jaar zat gepraat terwijl Israel geen seconde gestopt is met het op geweldadige manier stelen van land en het bouwen van nederzettingen op Palestijns gebieden. Is het niet logisch dat mensen die wanhopig zijn aanslagen plegen op (kolonisten) aangezien kolonisten op gestolen Palestijns gebied leven en er jaarlijks ongeveer 20.000 bij komen.
quote:Die stoute kutPalestijnen ook altijd...
Op woensdag 05 september 2001 10:24 schreef R@b het volgende:...
V.
quote:Misschien zou je eens moeten kijken wie dit berichtje vanmiddag om 12:56 op de frontpage gezet heeft.
Op woensdag 05 september 2001 19:39 schreef F1-2001 het volgende:
R@B had weer niets beters te doen. Hij zou beter de situatie in Europa in gaten moeten houden, want in Ierland gebeurt hetzelfde.
quote:Ja dat je kotst op joden heb je al vaker op dit forum laten blijken, valt niet alleen mij op.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelfs Nederlanders die afgereisd zijn naar Hebron en zien in welke omstandigheden de Palesteinen leven "2Vandaag" ....
:r:r R@B
quote:Aanslagen waarbij onschuldige mensen gedood worden keur ik per definitie af. Maar het gaat mij om de manier waarop dat allemaal in de media komt. Alsof de Israeliers heiligen zijn. Maar wat je zei klopt. Zelfs Nederlanders -waaronder een oom van me- die daar zijn geweest bevestigen je verhaal. Soms denk ik wel dat die mensen geen andere optie hebben.
Op woensdag 05 september 2001 19:58 schreef KomMaar het volgende:
"de terroristische aanslagen van de Hamas"
Huh?? Voor mij zijn het gewoon helden, zij verzetten zich tegen de bezetters.Zelfs Nederlanders die afgereisd zijn naar Hebron en zien in welke omstandigheden de Palesteinen leven "2Vandaag" ....
:r:r R@B
quote:Volgens mij droom je. Als iemand de waarheid zegt is hij gelijk een anti-semiet. Sorry, maar als er een anti-semmiet is ben jij het wel met je haat voor Arabieren. Mijn beste vriend is notabene van Joods afkomst!
Op woensdag 05 september 2001 19:46 schreef R@b het volgende:
Ja dat je kotst op joden heb je al vaker op dit forum laten blijken, valt niet alleen mij op.
quote:Misschien overbodig, maar toch even, voor de zekerheid:
Op woensdag 05 september 2001 17:46 schreef Verbal het volgende:[..]
Die stoute kutPalestijnen ook altijd...
V.
Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoelde, Verbal?
quote:Natuurlijk keur ik aanslagen op onschuldige mensen af,maar wat doen Israeliers dan...zij doen wederzijds precies hetzelfde.
Op woensdag 05 september 2001 21:15 schreef F1-2001 het volgende:[..]
Aanslagen waarbij onschuldige mensen gedood worden keur ik per definitie af. Maar het gaat mij om de manier waarop dat allemaal in de media komt. Alsof de Israeliers heiligen zijn. Maar wat je zei klopt. Zelfs Nederlanders -waaronder een oom van me- die daar zijn geweest bevestigen je verhaal. Soms denk ik wel dat die mensen geen andere optie hebben.
quote:Hebben zelfs de Russen ons nu in de steek gelaten? Wie durft het nu nog verdorie voor de Palestijnen op te nemen!
Op woensdag 05 september 2001 10:24 schreef R@b het volgende:Sharon kwam maandagavond in Moskou aan voor een officieel bezoek. Hij sprak onder meer met de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Ivanov, en met president Poetin. Poetin en Sharon spraken een veroordeling uit van ,,het terrorisme'' dat in beide landen slachtoffers eist. ,,Niets kan terroristische acties tegen burgers rechtvaardigen'', aldus de Russische president. Hij wees erop dat een aanzienlijk deel van de bevolking van Israël van Russische afkomst is.
rroristische aanslagen van de Hamas.
En weer een heerlijk eenzijdige berichtgeving, R@b!
Waarom vertel je niet over de militaire acties in Palestijnse woonwijken? De liquidaties van mensen zonder proces en het daarbij doden van werkelijk onschuldige omstanders? Over Israelische soldaten die in de Palestijnse gebieden nu ook Palestijnse kinderen als menselijke schilden gaan gebruiken? Dat heeft mijn moeder via een buitenlandse zender moeten vernemen.
Waarom wil het er bij sommige mensen niet in: Als Israel zich terugtrekt uit de bezette gebieden en de Palestijnen met rust laat, dan komt er pas een einde aan het verzet. Dat is toch logisch, verdorie?
Titelmag heus wel aangepast worden "Palestijnen gaan door met aanslagen in Israël"
En Israel pleegt zeker geen aanslagen met autobommen, helikopter aanvallen etc ????????:(
R@B
quote:Juistem!
Op woensdag 05 september 2001 22:07 schreef motown het volgende:[..]
Hebben zelfs de Russen ons nu in de steek gelaten? Wie durft het nu nog verdorie voor de Palestijnen op te nemen!
En weer een heerlijk eenzijdige berichtgeving, R@b!
Waarom vertel je niet over de militaire acties in Palestijnse woonwijken? De liquidaties van mensen zonder proces en het daarbij doden van werkelijk onschuldige omstanders? Over Israelische soldaten die in de Palestijnse gebieden nu ook Palestijnse kinderen als menselijke schilden gaan gebruiken? Dat heeft mijn moeder via een buitenlandse zender moeten vernemen.
Waarom wil het er bij sommige mensen niet in: Als Israel zich terugtrekt uit de bezette gebieden en de Palestijnen met rust laat, dan komt er pas een einde aan het verzet. Dat is toch logisch, verdorie?
quote:Helden die onschuldige tieners opblazen die in de rij voor een disco staan te wachten, die onschuldige bezoekers van een pizzeria opblazen....
Op woensdag 05 september 2001 19:58 schreef KomMaar het volgende:
"de terroristische aanslagen van de Hamas"
Huh?? Voor mij zijn het gewoon helden, zij verzetten zich tegen de bezetters.
Maar het verbaast me niks dat dit jouw helden zijn, want iedere moslim, ongeacht wat hij of zij doet, is een held in jouw ogen lijkt het wel.
quote:Ja ja, 't is wat met die R@b:r:r R@B
Israël heeft weer iemand als Yitzhak Rabin nodig, die man was een held! Helaas denkt niet iedere jood daar zo over
[Dit bericht is gewijzigd door KapiteinKoek op 05-09-2001 23:06]
quote:Misschien is onderhandelen wat? Gewoon simpel stoppen met de terreur, lekker met elkaar praten. Er was immers al voor 90 procent overeenstemming.
Op woensdag 05 september 2001 21:15 schreef F1-2001 het volgende:[..]
Soms denk ik wel dat die mensen geen andere optie hebben.
quote:Ik heb van jou de afgelopen dagen al een paar leugens jegens joden aangetoont die je hier in ANM gepost hebt.
Op woensdag 05 september 2001 21:43 schreef F1-2001 het volgende:[..]
Volgens mij droom je. Als iemand de waarheid zegt is hij gelijk een anti-semiet.
quote:Ik een anti-semiet omdat ik een hekel heb aan Arabieren??? Wederom nonsens die je uitkraamt oelewapper. Ten eerste heeft een anti-semiet geen hekel aan Arabieren maar aan joden, ten tweede heb ik geen hekel aan Arabieren.
Sorry, maar als er een anti-semmiet is ben jij het wel met je haat voor Arabieren.
quote:Is dat een nieuwe variant op: Ik wil niet discrimineren en ben geen racist maar.........
Mijn beste vriend is notabene van Joods afkomst!
quote:Ik ben nu al benieuwd welk anti allochtonen topic R@b morgen weer gaat posten.
Op woensdag 05 september 2001 22:59 schreef R@b het volgende:[..]
Ja ja, 't is wat met die R@b
quote:Ook met Rabin, hadden Jihad, Hamas en Fatah de strijd nooit opgegeven. Die willen nog steeds maar een(1) ding en dat israel over de kling jagen.
Op woensdag 05 september 2001 23:03 schreef KapiteinKoek het volgende:
Zeg R@b, door wie wordt jij gesponsord?Israël heeft weer iemand als Yitzhak Rabin nodig, die man was een held! Helaas denkt niet iedere jood daar zo over
quote:Ik sponser mezelf.
Op woensdag 05 september 2001 23:03 schreef KapiteinKoek het volgende:
Zeg R@b, door wie word jij gesponsord?
Dit artikel wat ik hier postte komt van het ANP. Het Algemeen Nederlands Persbureau. Een onafhankelijk persbureau.
Maar er zullen wel lieden ronddwalen hier die menen dat de pers onder invloed van de joden staat..........
quote:Soldaten die met scherp schieten op kleine kinderen door hun ontwetend hoofdje ,mensen uitmoorden die zij verdenken van een terrorist,het zal me ook niet verbazen wanneer je roept dat je een Anti-Islamietie bent.
Op woensdag 05 september 2001 22:59 schreef R@b het volgende:[..]
Helden die onschuldige tieners opblazen die in de rij voor een disco staan te wachten, die onschuldige bezoekers van een pizzeria opblazen....
Maar het verbaast me niks dat dit jouw helden zijn, want iedere moslim, ongeacht wat hij of zij doet, is een held in jouw ogen lijkt het wel.
[..]Ja ja, 't is wat met die R@b
"want iedere moslim, ongeacht wat hij of zij doet, is een held in jouw ogen lijkt het wel"
Dat zijn jouw woorden, het is gewoon dom onbekrompen om zo te gaan reageren,want in jouw ogen is elke moslim een terrorist. In mijn ogen mogen figuren als jij een ziekte oplopen, we staan nu quiete!
R@B
quote:Geef eens een voorbeeld van een anti-allochtonen topic???? Vraag me sowieso af of jij wel helemaal spoort trouwens:
Op woensdag 05 september 2001 23:06 schreef Topic het volgende:[..]
Ik ben nu al benieuwd welk anti allochtonen topic R@b morgen weer gaat posten.
Is het nog mogelijk inhoudelijk op elkaar te reageren
Je mag het dan niet met elkaar eens zijn, maar de grenzen van de redelijke discussie komen nu wel snel inzicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |